quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:12 schreef LXIV het volgende:
Ze moeten de familie van de inbreker laten opdraaien voor alle kosten die gemaakt zijn. Zo niet, dumpen we het kadaver in de Noordzee.
Dat komt omdat de mensen weten dat als ze niet doodgetrapt worden en ze voor de rechter komen, ze er véél te gemakkelijk vanaf komen. Vandaar.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:50 schreef Kabolter het volgende:
Wat een klote en gefrustreerd leven moet je wel niet hebben als je als eerste, en alleen maar, aan gerechtigheid (en 'net-goed-voor-die-gast) kunt denken.
Hoop dat de bewoners er een beetje goed van af komen. Kan mij voorstellen dat er nu heel wat op je af komt.
Bovenstaande punten zijn al zo. Is gewoon in de wet geregeld. Niks aan het handje dus.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:10 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Dat klopt. En er moet uiteraar onderzoek komen naar de toedracht. Maar twee dingen...
1 De bewijslast moet (als dat niet al gebeurd is, dat zat er aan te komen) omgedraaid worden. Dus niet schuldig tot tegendeel, maar onschuldig tot tegendeel...
2. Als er geen buitensporig geweld is gebruikt maar puur zelfverdediging vind ik dat eenieder vrijuit zou moeten gaan.
Voorafgaand had ik dit al gelezen in het AD:quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:50 schreef Kabolter het volgende:
Wat een klote en gefrustreerd leven moet je wel niet hebben als je als eerste, en alleen maar, aan gerechtigheid (en 'net-goed-voor-die-gast) kunt denken.
Hoop dat de bewoners er een beetje goed van af komen. Kan mij voorstellen dat er nu heel wat op je af komt.
Er rust dus (terecht) geen verdenking op de bewoners. Het is duidelijk dat ze zich hebben proberen te verdedigen.quote:Ook de bewoners raakten gewond. Ze zijn na behandeling naar het politiebureau overgebracht voor verhoor, maar zijn volgens de politie niet gearresteerd.
Wanneer bied je je verontschuldigingen aan voor je landgenoten die hier inbreken ?quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wanneer is de stille tocht voor die goudeerlijke inbreker die omgekomen is tijdens het uitoefenen van zijn beroep?
Die is er niet.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wanneer is de stille tocht voor die goudeerlijke inbreker die omgekomen is tijdens het uitoefenen van zijn beroep?
Voor een kopje thee? Hoe mild!quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
Jammer, er zijn nog wat brandnetels in het bos naast ons huis, had ze graag gebracht.
Waar slaat dit op?quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:02 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Wanneer bied je je verontschuldigingen aan voor je landgenoten die hier inbreken ?
Nog niet zo heel lang danquote:Op dinsdag 25 september 2012 12:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Bovenstaande punten zijn al zo. Is gewoon in de wet geregeld. Niks aan het handje dus.
Nee, de onschuldpresumptie is niet onlangs ingevoerd.. En de (eventuele) zaak tussen OM en bewoner heeft niets te maken met de (eventuele) zaak tussen OM en inbreker.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:17 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Nog niet zo heel lang dan(Vroeger was/Nu is?!? ) bewijslast zo dat je schuldig bent, en zelf moet aantonen dat je goed gehandeld hebt.
Als het omgedraaid is moet de inbreker (in dit geval wat moeilijk) aantonen dat je buitensporig geweld hebt gebruikt.
hihi, er is dus duidelijk een stapje wat ik over heb geslagen in mijn beredeneringquote:Op dinsdag 25 september 2012 13:23 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, de onschuldpresumptie is niet onlangs ingevoerd.. En de (eventuele) zaak tussen OM en bewoner heeft niets te maken met de (eventuele) zaak tussen OM en inbreker.
volgens getuigen waren het wel Oost Europeanen. En ik weet niet waar jij leeft maar er zitten veel criminelen bij ja. Denk alleen maar aan vrouwenhandel hier.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waar slaat dit op?
Ten eerste staat de nationaliteit van de inbreker nog helemaal niet vast, ten tweede geldt dat veel Oost-Europeanen (met name Polen) hier gewoon zijn om hard te werken. Dat Oost-Europese bendes door de open grenzen deze kant opkomen, kun je niet wijten aan hardwerkende arbeiders in de kassen of op het land.
Wtf?quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:43 schreef Prof_Hoax het volgende:
LEES VERDER IN POST #43 daar staat meer uitgelegd.
expres hier niet gezet, lees het topic maar![]()
![]()
Met dank aan dit kabinet.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er rust dus (terecht) geen verdenking op de bewoners. Het is duidelijk dat ze zich hebben proberen te verdedigen.
Wat een vreselijke broekepoepert moet jij zijn zeg.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:00 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Waarom zou je doodgeslagen worden als je de confrontatie niet opzoektEen inbreker is vrijwel altijd in het voordeel, wil je echt je leven geven voor spullen ? Spullen die notabene gewoon verzekerd zijn ?
Het valt mij wel vaker op dat primitieve reacties komen mensen die ook vrij primair in het leven staan en veel waarde hechten aan bezit van goederen.
Ja, we kunnen niet allemaal zo heldhaftig als jou zijn he.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat een vreselijke broekepoepert moet jij zijn zeg.
Er is een verschil tussen heldhaftig en opkomen voor jezelf en je principes.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:14 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Ja, we kunnen niet allemaal zo heldhaftig als jou zijn he.
Jahoor, www.knmi.nl heeft daar allerlei mooie kleurtjes voor. Oranje, rood en geel. Vast ook nog wel groen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Goh, noodweer bestond daarvoor nog niet?
Dat kan je stellen. Het is alleen compleet belachelijk.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:17 schreef LXIV het volgende:
Je kunt ook stellen dat het een morele verplichting is dit soort inbrekers dood te slaan. Want als je dat niet doet dan slaan zij een paar dagen later een bejaarde de hersenen in. Dat gebeurt vaker dan dat de inbreker de dood vindt. Nu kan daar in ieder geval geen sprake meer van zijn.
http://www.powned.tv/nieu(...)moord_door_rove.htmlquote:Op dinsdag 25 september 2012 14:23 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat kan je stellen. Het is alleen compleet belachelijk.
Het zal vast niet de eerste keer zijn dat deze boefjes een overval pleegden. Stel nu dat ze net vóór de overval in Heerlen waren doodgeknuppeld bij een andere inbraak. Dan had die vrouw nooit ergens weet van gehad en was de Nederlandse belastingbetaler een hoop geld bespaard.quote:De vrouw die afgelopen donderdag in een woning in Heerlen dood werd aangetroffen, was de 98-jarige bewoonster. Dat meldde de politie vandaag.
Ze werd het slachtoffer van een zeer gewelddadige beroving in haar woning aan de Pleijweg in Heerlen. Vandaag zal er sectie op haar lichaam worden verricht, zo schrijft de Telegraaf
Als we nu al uit moreel oogpunt mensen moeten doodslaan voor iets wat ze mogelijk zullen doen, dan stel ik voor dat we met jou beginnen. Aan je posts te zien ga je vroeg of laat de fout in.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.powned.tv/nieu(...)moord_door_rove.html
[..]
Het zal vast niet de eerste keer zijn dat deze boefjes een overval pleegden. Stel nu dat ze net vóór de overval in Heerlen waren doodgeknuppeld bij een andere inbraak. Dan had die vrouw nooit ergens weet van gehad en was de Nederlandse belastingbetaler een hoop geld bespaard.
quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.powned.tv/nieu(...)moord_door_rove.html
[..]
Het zal vast niet de eerste keer zijn dat deze boefjes een overval pleegden. Stel nu dat ze net vóór de overval in Heerlen waren doodgeknuppeld bij een andere inbraak. Dan had die vrouw nooit ergens weet van gehad en was de Nederlandse belastingbetaler een hoop geld bespaard.
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat Oost-Europees tuig dat hier inbreken pleegt meestal aan het langste eind trekt en dat het slachtoffer meestal een (bejaarde) Nederlander is. In zijn eigen huis. Dat er nu eens een MOE-er sneuvelt vind ik echt prima. Beter dat dan andersom en zeker is dat deze crimineel nooit meer een bejaarde in eigen huis de hersens in zal slaan.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:49 schreef padlarf het volgende:
[..]
Als we nu al uit moreel oogpunt mensen moeten doodslaan voor iets wat ze mogelijk zullen doen, dan stel ik voor dat we met jou beginnen. Aan je posts te zien ga je vroeg of laat de fout in.
Ok, dan heb ik je verkeerd begrepen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat Oost-Europees tuig dat hier inbreken pleegt meestal aan het langste eind trekt en dat het slachtoffer meestal een (bejaarde) Nederlander is. In zijn eigen huis. Dat er nu eens een MOE-er sneuvelt vind ik echt prima. Beter dat dan andersom en zeker is dat deze crimineel nooit meer een bejaarde in eigen huis de hersens in zal slaan.
O, je bedoelt iemand straffen voor iets wat 'ie misschien in de toekomst gaat doen? Moet ik je nou echt uitleggen dat dat niet zo'n heel erg slim idee is? Ik hou het voorlopig maar even op een brainfart..quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is juist het tegenovergestelde van Hindsight.
Het is geen straf geweest, het was een incident. Waar ik geen traan om kan laten. Dat Oost-Europesche tuig is nog een graadje erger dan wat hier aan inbrekers rondloopt. Die intereseert het echt helemaal geen fuck om iemand half dood te meppen voor een paar euro. Gepakt worden ze toch niet. Al die figuren die omkomen bij het uitoefenen van hun stiel zijn tenminste kaltgestellt. Prima. De volgende keer hadden ze misschien wel een bejaarde de hersens ingeslagen. Of niet, maar zeker is dat ze het nu niet meer doen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:01 schreef DonJames het volgende:
[..]
O, je bedoelt iemand straffen voor iets wat 'ie misschien in de toekomst gaat doen? Moet ik jen ou echt uitleggen dat dat niet zo'n heel erg slim idee is? Ik hou het voorlopig maar even op een brainfart..
OKquote:Op dinsdag 25 september 2012 16:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is geen straf geweest, het was een incident. Waar ik geen traan om kan laten. Dat Oost-Europesche tuig is nog een graadje erger dan wat hier aan inbrekers rondloopt. Die intereseert het echt helemaal geen fuck om iemand half dood te meppen voor een paar euro. Gepakt worden ze toch niet. Al die figuren die omkomen bij het uitoefenen van hun stiel zijn tenminste kaltgestellt. Prima. De volgende keer hadden ze misschien wel een bejaarde de hersens ingeslagen. Of niet, maar zeker is dat ze het nu niet meer doen.
Niet iedereen heeft het talent een Gutmensch te zijn en iedere daad van agressie jegens het Nederlandse volk maar steeds weer met een milde glimlach te relativeren. Sorry.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:09 schreef DonJames het volgende:
[..]
OK![]()
Tip tegen een opgeblazen gevoel in de onderbuik:
[ afbeelding ]
Ik ben daar niet sociaal genoeg voor.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:15 schreef TLC het volgende:
Mooi zo, als ze bij mij inbreken komen ze ook niet levend weg. En nee, dat is geen grootspraak of stoer willen overkomen.
Ik had 'm zelf kunnen maken, zo geniaal is dit woordgrapjequote:Op dinsdag 25 september 2012 14:22 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Jahoor, www.knmi.nl heeft daar allerlei mooie kleurtjes voor. Oranje, rood en geel. Vast ook nog wel groen.
Je hebt gelijk hij was echt ontzettend slechtquote:Op dinsdag 25 september 2012 16:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik had 'm zelf kunnen maken, zo geniaal is dit woordgrapje
Klopt. Daarom zei ik ook: ik had 'm zelf kunnen maken.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:29 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hij was echt ontzettend slecht
waarom niet?quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:55 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Oh dat ben ik ook wel met je eens, maar op basis van dit nieuwsbericht kun je er geen zinnig woord over zeggen
Oneens. Dit nieuwsbericht heeft nul juridische waarde. Maar je kunt er een redelijke gooi naar doen idd. Of het klopt is een tweede.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom niet?
man vind een inbreker in zijn huis, vechtpartijtje breekt uit, beiden raken gewond, inbreker komt aan die verwondingen te overlijden ... ik kan hier weinig zinnigers van maken dan zelfverdediging eerlijk gezegd
die conclusie wil ik best bijstellen trouwens als er nieuwe feiten boven water komen maar als je op dit nieuwsbericht afgaat dan is dit geen heel ingewikkelde zaak
ik stel ook niet voor om het nieuwsbericht in de rechtbank als bewijs in te zetten ofzoquote:Op dinsdag 25 september 2012 16:44 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Oneens. Dit nieuwsbericht heeft nul juridische waarde. Maar je kunt er een redelijke gooi naar doen idd. Of het klopt is een tweede.
Dat is niet het grootste probleem met inbrekers. Het grootste probleem is dat je je op dat moment in je eigen huis onveilig voelt.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:00 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Waarom zou je doodgeslagen worden als je de confrontatie niet opzoektEen inbreker is vrijwel altijd in het voordeel, wil je echt je leven geven voor spullen ? Spullen die notabene gewoon verzekerd zijn ?
Het valt mij wel vaker op dat primitieve reacties komen mensen die ook vrij primair in het leven staan en veel waarde hechten aan bezit van goederen.
Het liefste willen deze laffe (ze zullen het zelf verstandig noemen) mensen dat je je spullen meteen geeft, en als het even kan nog aardig en vriendelijk bent tegen mensen die verdorie jóuw huis binnendringen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat is niet het grootste probleem met inbrekers. Het grootste probleem is dat je je op dat moment in je eigen huis onveilig voelt.
Maar ach, waarom zou ik dit ook uitleggen aan iemand die inherent laf is.
Welnee, gnaeus biedt ze nog een kopje muntthee aan en dan gaan ze samen bidden.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het liefste willen deze laffe (ze zullen het zelf verstandig noemen) mensen dat je je spullen meteen geeft, en als het even kan nog aardig en vriendelijk bent tegen mensen die verdorie jóuw huis binnendringen.
Natúúrlijk verdedig je je met alle middelen die je ten dienste staan.
Idd. In andere landen waar dat zo is, is het ook immers moord en doodslag! Iedereen nodigt iedereen die ze koud willen hebben uit, vermoord ze en zegt dan dat het een inbreker was!quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:19 schreef gnaeus het volgende:
Maar goed, als je simpelweg niet inziet wat de implicaties zijn als je eigenrichting bij een inbraak toestaat heeft het ook geen zin dat uit te leggen.
Toch schrikt jullie 'rechtsspaak' deze mensen niet echt af: http://www.volkskrant.nl/(...)ichting-westen.dhtmlquote:Op dinsdag 25 september 2012 12:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Bovenstaande punten zijn al zo. Is gewoon in de wet geregeld. Niks aan het handje dus.
Maar oh nee, we straffen al als 1 vd strengste he? Het zal wel die vermaledijde onderbuik weer zijn van den Tokkies (fuck de slachtoffers immers, die kk tokkies).quote:'In West-Europese landen zijn meer luxegoederen te halen, de winsten zijn groter, de pakkans is klein en jullie straffen zijn laag.'
Uit gesprekken met gedetineerde midden- en Oost-Europeanen zou blijken dat ze Nederlandse straffen niet alleen laag vinden, maar soms zelfs willen worden opgepakt om in de cel 'uit te rusten, hun gezondheid te verbeteren, af te kicken of om een tijdje uit de criminaliteit te zijn'.
Belt zelfs nog een verhuisbedrijf om die zware kluis te dragen, wel even aan de arbo denken he! 25 kilo max, tillen vanuit de knietjes denk om de rug!quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:05 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Welnee, gnaeus biedt ze nog een kopje muntthee aan en dan gaan ze samen bidden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Overdrijven is ook een vak, eentje dat jij tot in de finesses beheerst blijkt maar weer ..quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Idd. In andere landen waar dat zo is, is het ook immers moord en doodslag! Iedereen nodigt iedereen die ze koud willen hebben uit, vermoord ze en zegt dan dat het een inbreker was!
nou dat die kerel liegt en gewoon een kennis uit de weg heeft geruimd lijkt me niet zo'n reeele mogelijkheid eerlijk gezegdquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:24 schreef moussie het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak, eentje dat jij tot in de finesses beheerst blijkt maar weer ..
Het is gewoon een zeer reële mogelijkheid, en die dient onderzocht te worden alvorens je iemand tot held verklaart.
Eigenlijk zou het standaard moeten zijn dat de gewond geraakte bewoner zijn (letsel) schade (materieel en inmaterieel) kan verhalen op de dader ( en in dit geval mededaders evt). Ik hoor nooit dat dit gebeurt, wel andersom.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou dat die kerel liegt en gewoon een kennis uit de weg heeft geruimd lijkt me niet zo'n reeele mogelijkheid eerlijk gezegd
stukken minder reeel dan dat hij in een wilde knokpartij een inbreker heeft doodgeslagen iig
hoor je ook wel is dat het andersom ook daadwerkelijk toegewezen werd?quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
Eigenlijk zou het standaard moeten zijn dat de gewond geraakte bewoner zijn (letsel) schade (materieel en inmaterieel) kan verhalen op de dader ( en in dit geval mededaders evt). Ik hoor nooit dat dit gebeurt, wel andersom.
Gaat in deze behoorlijk lastig wordenquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoor je ook wel is dat het andersom ook daadwerkelijk toegewezen werd?
enige voorbeeld dat ik ken komt uit Married with Children
het slachtoffer zal een aanklacht in moeten dienen ofzo neem ik aan
Jawelquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoor je ook wel is dat het andersom ook daadwerkelijk toegewezen werd?
enige voorbeeld dat ik ken komt uit Married with Children
het slachtoffer zal een aanklacht in moeten dienen ofzo neem ik aan
mwoch ... Bram M. zal de verdediging wel niet op zich willen nemenquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:52 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Gaat in deze behoorlijk lastig worden!
das wel achterlijkquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jawel
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1142
Hoe zou dat dan moeten? Dan wordt iemand dus niet aangeklaagd en dan moet iemand anders vervolgens maar aantonen dat ie toch aangeklaagd moet worden?quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:10 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Dat klopt. En er moet uiteraar onderzoek komen naar de toedracht. Maar twee dingen...
1 De bewijslast moet (als dat niet al gebeurd is, dat zat er aan te komen) omgedraaid worden. Dus niet schuldig tot tegendeel, maar onschuldig tot tegendeel...
Dat zou dan ook van de pot gerukt zijn als dat wel zo zou zijn. Ik vind dat geval van Vught al zo bizar.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:03 schreef sp3c het volgende:
kan nix vinden, het lijkt iig niet zo vaak voor te komen als andersom hoor
bv:
http://juridischdagblad.nl/content/view/11822/53/
lees ook:
http://www.om.nl/onderwerpen/slachtofferzorg/schadevergoeding_in/
http://www.rijksoverheid.(...)chadevergoeding.html
Dat hoort ook!quote:
Simpel toch, dan moet de inbreker de bewoner aanklagen en met bewijzen komen dat de bewoner buitensporig geweld heeft gebruikt of de nabestaanden van de inbreker.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Hoe zou dat dan moeten? Dan wordt iemand dus niet aangeklaagd en dan moet iemand anders vervolgens maar aantonen dat ie toch aangeklaagd moet worden?
Zo op het eerste gezicht zou je dat idd zeggen, temeer omdat er gesproken wordt over iemand die mogelijk een Oost-Europeaan is.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou dat die kerel liegt en gewoon een kennis uit de weg heeft geruimd lijkt me niet zo'n reeele mogelijkheid eerlijk gezegd
stukken minder reeel dan dat hij in een wilde knokpartij een inbreker heeft doodgeslagen iig
ik kan me niet eens voorstellen dat er betaald isquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zou dan ook van de pot gerukt zijn als dat wel zo zou zijn. Ik vind dat geval van Vught al zo bizar.
En hoeveel is er betaald ? Ws niets. Terwijl het bij burgers ws gewoon op het salaris wordt ingehouden bij niet betaling.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:03 schreef sp3c het volgende:
kan nix vinden, het lijkt iig niet zo vaak voor te komen als andersom hoor
bv:
http://juridischdagblad.nl/content/view/11822/53/
lees ook:
http://www.om.nl/onderwerpen/slachtofferzorg/schadevergoeding_in/
http://www.rijksoverheid.(...)chadevergoeding.html
Verminderd in staat om te werkenquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jawel
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1142
Dat weten ze of nog van de vorige keer dat het mislukt is of ze lezen kranten/internet.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Zo op het eerste gezicht zou je dat idd zeggen, temeer omdat er gesproken wordt over iemand die mogelijk een Oost-Europeaan is.
Maar ja, de andere kant is wel dat het niet de eerste keer is dat er iemand probeert zijn vogels te jatten. En hoe kan iemand uit Tilburg nou weten dat die man in dat dorp van die kostbare vogels heeft?
ik heb geen flauw idee hoe dat werkt dude ik lees alleen die krantenberichtenquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
En hoeveel is er betaald ? Ws niets. Terwijl het bij burgers ws gewoon op het salaris wordt ingehouden bij niet betaling.
Ik wel. Er gebeuren wel vaker krankzinnige dingen in het strafrechtquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik kan me niet eens voorstellen dat er betaald is
Dat kan niet. Dit is strafrecht en geen civiel recht.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Simpel toch, dan moet de inbreker de bewoner aanklagen en met bewijzen komen dat de bewoner buitensporig geweld heeft gebruikt of de nabestaanden van de inbreker.
Waarom zou de politie hier tijd mee verdoen, zijn wel belangrijkere zaken dan een burger aan te klagen die zonder inbraak niets had gedaan.
Ik ook, maar bij veel van die mensen staat alles op naam van de partner.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb geen flauw idee hoe dat werkt dude ik lees alleen die krantenberichten
Ja, dat is een mooie he? Moet hij een ander beroep kiezenquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Verminderd in staat om te werken
Kijken in de tuin misschien? Misschien adverteert de man ermee? Er zijn duizend mogelijkheden, maar nu kan dat opeens niet?quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Zo op het eerste gezicht zou je dat idd zeggen, temeer omdat er gesproken wordt over iemand die mogelijk een Oost-Europeaan is.
Maar ja, de andere kant is wel dat het niet de eerste keer is dat er iemand probeert zijn vogels te jatten. En hoe kan iemand uit Tilburg nou weten dat die man in dat dorp van die kostbare vogels heeft?
Het is idd heel bizar te denken dat gasten die meerdere malen ingebroken hebben het nog een keer doen!quote:
Waarom leeft hij dan niet meer?quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:55 schreef macca728 het volgendeterwijl die inbreker vaak een wapen bij zich heeft.
omdat hij bij de verkeerde inbrakquote:
Jawel. Maar dan werd je als bewoner ook doodleuk in de boeien geslagen. Beleidsinstructie is gelukkig aangepast.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Goh, noodweer bestond daarvoor nog niet?
Als je niet selectief leest zie je dat ik in het algemeen praat. En ga niet ontkennen dat inbrekers vaak een wapen bij zich hebben om zichzelf te verdedigen, anders ben je echt naief.quote:
quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou, ik hoop dat de bewoner een flinke straf krijgt. Aggressieveling.
Ja. Daar komt het wel op neer.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Hoe zou dat dan moeten? Dan wordt iemand dus niet aangeklaagd en dan moet iemand anders vervolgens maar aantonen dat ie toch aangeklaagd moet worden?
Wat voor rechtzaak zie je dan voor je bij omgekeerde bewijslast? Wat is de aanklacht en wie is de aangeklaagde?quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:47 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ja. Daar komt het wel op neer.
En gelukkig ook nooit meer kunnen inbreken.quote:Op dinsdag 25 september 2012 23:44 schreef Jordony het volgende:
Het enige wat er is, is de verklaring van de bewoner en sporen van braak en gevecht.
Ben benieuwd of ze uit deze 2 aspecten een complete reconstructie kunnen maken, alleen afgaand op het verhaal van de bewoner zal wel lukken. De inbreker zal helaas geen verklaring meer kunnen afleggen.
quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is eigenlijk heel simpel. Als hij niet ingebroken had had hij nu nog geleefd.
http://www.volkskrant.nl/(...)eader&utm_medium=RSSquote:Teeven: treurig dat inbreker doodging, maar dat is inbrekersrisico
De inbreker die gisteren in Diessen na een worsteling met bewoners om het leven kwam, heeft zelf het risico opgezocht. 'Het is treurig dat er iemand dood is gegeaan, maar dat is wel een inbrekersrisico', zegt staatssecretaris Fred Teeven van Justitie vandaag in De Telegraaf. .
'Die inbreker heeft iets te zoeken in die woning, het risico ligt bij hem. Het is goed dat wordt uitgezocht wat er is gebeurd en dat die bewoners niet zijn aangehouden. Zij zijn de slachtoffers, de verdachte hoort daar niet te zijn', zegt Teeven vandaag.
Ik hoor vaker dat een inbreker (half-) doodgeslagen wordt door een bewoner dan dat een inbreker een bewoner doodmaakt. Meestal lees ik verhalen als "oud vrouwtje verjaagt inbreker met paraplu". Dan twijfel ik wel een beetje of een gemiddelde inbreker echt een bloeddorstig monster is of dat ze wegrennen zodra ze betrapt worden.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:36 schreef macca728 het volgende:
En ga niet ontkennen dat inbrekers vaak een wapen bij zich hebben om zichzelf te verdedigen, anders ben je echt naief.
En in dit geval met een Oost Europese bende kan je daar redelijk van uitgaan ja.
Ik vind dat de staatssecretaris niet vooruit hoort te lopen op het feitenonderzoek. Hij kan wel een persoonlijke mening hebben, maar die moet hij vanwege zijn ambt dan maar even voor zich houden.quote:Op woensdag 26 september 2012 07:43 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)eader&utm_medium=RSS
Dan is het geen inbreken meer, dat wordt in de wet "gewapende roofoverval" genoemdquote:Op woensdag 26 september 2012 07:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik hoor vaker dat een inbreker (half-) doodgeslagen wordt door een bewoner dan dat een inbreker een bewoner doodmaakt. Meestal lees ik verhalen als "oud vrouwtje verjaagt inbreker met paraplu". Dan twijfel ik wel een beetje of een gemiddelde inbreker echt een bloeddorstig monster is of dat ze wegrennen zodra ze betrapt worden.
Als jij iets wilt jatten en je hebt een wapen ga je toch niet moeilijk doen met inbreken? Dan bel gewoon aan de voordeur aan en duwt een .50 Desert Eagle AE onder de neus van de bewoner.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |