abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:58:46 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_117226367
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:56 schreef Doodloper het volgende:
Kortzichtig volk hier :')

Misschien was de inbreker al buiten bewustzijn en heeft de bewoner hem nog even met het hoofd in een brandende frituurpan geduwd ofzo, weet jij veel.

Wat mij betreft ook prima. Daar leren ze het van af. Dat 20 uurtjes schoffelen en een goed gesprek met de hoofdcommisaris werkt in ieder geval niet.
The End Times are wild
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:00:58 #32
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_117226427
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee dat is niet stom, ongewapend je dood laten slaan dat is stom.

Waarom zou je doodgeslagen worden als je de confrontatie niet opzoekt :? Een inbreker is vrijwel altijd in het voordeel, wil je echt je leven geven voor spullen ? Spullen die notabene gewoon verzekerd zijn ?

Het valt mij wel vaker op dat primitieve reacties komen mensen die ook vrij primair in het leven staan en veel waarde hechten aan bezit van goederen.
pi_117226433
quote:

Misschien was de inbreker al buiten bewustzijn en heeft de bewoner hem nog even met het hoofd in een brandende frituurpan geduwd ofzo, weet jij veel.
Interesseert me geen fuck. Dan nog mag het slachtoffer van mij vrijuit gaan.
pi_117226447
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat mij betreft ook prima. Daar leren ze het van af. Dat 20 uurtjes schoffelen en een goed gesprek met de hoofdcommisaris werkt in ieder geval niet.
Zodat inbrekers ook met grover geschut gaan komen. Goed idee.
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:02:17 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117226453
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:57 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Dat moet dan uit onderzoek blijken.

[..]

Da's dan knap stom.

[..]

Mischien moet je je eens laten onderzoeken in het PBC ?
Waarom? Omdat ik niet kan garanderen dat wanneer mijn kinderen gevaar lopen dat ik dan stop met verdedigen voor het te laat is?

Ik heb nog nooit iemand geslagen, ik word niet fysiek, maar ik ben wel realistisch genoeg om te weten dat ik niet kan garanderen hoe ik onder zulke omstandigheden zal reageren.

Het feit dat jij denkt dat je dat op zo'n moment wel kunt is vreemder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:03:43 #36
382130 gnaeus
pi_117226487
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het feit dat jij denkt dat je dat op zo'n moment wel kunt is vreemder.
Dat beweer ik helemaal niet. Maar ik ga niet bij voorbaat roepen dat ik iemand helemaal kapot zou willen slaan. Dan klopt er sowieso iets niet in je hoofd.
pi_117226500
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:00 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Waarom zou je doodgeslagen worden als je de confrontatie niet opzoekt :? Een inbreker is vrijwel altijd in het voordeel, wil je echt je leven geven voor spullen ? Spullen die notabene gewoon verzekerd zijn ?

Het valt mij wel vaker op dat primitieve reacties komen mensen die ook vrij primair in het leven staan en veel waarde hechten aan bezit van goederen.
Ja wacht maart tot ze bij jou komen.

Bij mij hadden ze ook een keer ingebroken overdag, de loden pijp waarmee ze mij wilden bedreigen hadden ze achtergelaten. En ja spullen zijn veel waard, meer dan geld, maar dat ga je misschien ook nog wel beseffen.
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:04:36 #38
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_117226505
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nergens. Maar Brabant wordt op dit moment wel geteisterd door inbraken uit Oost-Europese hoek.
Kennissen van mij ten zuiden van Breda hebben dit ook ondervonden. Terwijl ze dus duidelijk thuis waren, werd er een stoeptegel door het raam gesodemieterd en gingen een aantal man rustig hun gang en werd alle apparatuur in een busje zonder kentekenplaat geladen. Politie bevestigt dit, maar politiek bagatelliseert. Alles voor de EU-utopie.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:04:49 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117226511
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:03 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Dat beweer ik helemaal niet. Maar ik ga niet bij voorbaat roepen dat ik iemand helemaal kapot zou willen slaan. Dan klopt er sowieso iets niet in je hoofd.
Misschien moet je m'n posts dan nog maar eens lezen, want dat heb ik ook niet geschreven...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_117226520
RIP en sterkte voor de nabestaanden.
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:05:19 #41
382130 gnaeus
pi_117226521
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:04 schreef macca728 het volgende:

[..]

En dan ?
pi_117226561
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:04 schreef macca728 het volgende:

[..]

Bij mij hadden ze ook een keer ingebroken overdag, de loden pijp waarmee ze mij wilden bedreigen hadden ze achtergelaten. En ja spullen zijn veel waard, meer dan geld, maar dat ga je misschien ook nog wel beseffen.
Grappig dat is al gebeurt de inbrekers leven nog ga eens op zelfverdediging en leer je wat zaken aan om met gepast geweld iemand de deur uit te krijgen.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_117226568
quote:
Overleden inbreker kwam waarschijnlijk voor vogeltjes
*UPDATE 10.54* DIESSEN - Een inbreker uit Tilburg (37 jaar) is vannacht overleden nadat hij het met bewoners aan de stok had gekregen. Het vermoeden bestaat dat de man op vogeltjes uit was.

De bewoners betrapten de inbreker maandagnacht achter hun woning aan de Rijtseweg. Daar staan twee volières.

Van meerdere inbrekers zou sprake zijn geweest, vermoeden buurtbewoners die geschreeuw en gekreun in een vreemde, waarschijnlijk Oost-Europese taal hebben gehoord.

Twee maanden geleden zou ook al een poging zijn ondernomen om vogeltjes te stelen. De Diessense vogelliefhebber, die samen met zijn vrouw pas enkele jaren in het dorp woont, heeft vervolgens op een muur metalen pinnen aangebracht om inbrekers af te schrikken.

De politie kreeg rond 03.20 uur de melding dat een inbreker was overlopen bij de woning. Er was een vechtpartij ontstaan tussen de Tilburger en de Diessense bewoners. Er werden twee ambulances naar het adres opgeroepen.

De inbreker was buiten kennis. Hij werd naar het ziekenhuis gebracht waarna de inbreker kort na aankomst in het ziekenhuis is overleden.

De gewonde bewoners zijn na medische behandeling naar het politiebureau gebracht voor verhoor. Ze zijn niet gearresteerd
LXIV heeft het wel bij het recht eind dat het waarschijnlijk oost europeanen waren.

Jegaat toch geen vogeltjes jatten, zijn die dingen zo duur.
pi_117226587
Jammer voor de inbreker. Zoals te lezen is, is ook de bewoner naar het ziekenhuis gebracht. Ik hoop dat hij niet al te veel verwondingen heeft.
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:07:44 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_117226590
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

LXIV heeft het wel bij het recht eind dat het waarschijnlijk oost europeanen waren.

Soms is het gewoon té gemakkelijk
The End Times are wild
pi_117226598
quote:

Je kunt niet zo direct al concluderen of er sprake is van zelfverdediging.
Als iemand je territorium betreedt is er vrij weinig ruimte voor dit soort nuanceringen.
pi_117226652
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Sommige vogels zijn per stuk over de 500 euro. :)
pi_117226666
quote:

Je kunt niet zo direct al concluderen of er sprake is van zelfverdediging.
Dat klopt. En er moet uiteraar onderzoek komen naar de toedracht. Maar twee dingen...

1 De bewijslast moet (als dat niet al gebeurd is, dat zat er aan te komen) omgedraaid worden. Dus niet schuldig tot tegendeel, maar onschuldig tot tegendeel...

2. Als er geen buitensporig geweld is gebruikt maar puur zelfverdediging vind ik dat eenieder vrijuit zou moeten gaan.
pi_117226709
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:00 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Of eigenwaarde hebben, aan gevoel van veiligheid en "wat van mij is kom je niet aan". Principes en dat soort onzin :)

Mijn spullen kunnen me gestolen worden (wat een taalgebruik :D !), maar ik ben opgevoed met het idee "wat van een ander is kom je niet aan". Als mensen aan mijn spullen willen komen, mijn huis waar (eventueel) mijn gezin en ik veilig denken te kunnen wonen, laat ik dit niet verstoren door paupervolk wat werkschuw en/of mislukt is in het leven. Ophoeren ga maar eerlijk werken voor je geld, heb ik ook gedaan.

Bovenal zou ik mijzelf, en mijn gezin beschermen. Maar als het even kan, zorg ik ervoor dat ze blijven waar ze zijn tot de politie er is. Op elke manier.
pi_117226803
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:51 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Het zou klaar zijn in een onderontwikkeld land, niet in een fatsoenlijke rechtstaat. Ten eerste staat op inbraak niet de doodstraf en ten tweede zou een burger de laatste zijn om die te voltrekken mocht er wel de doodstraf op staan.

:') :')

Hij heeft niet de doodstraf gekregen, hij is overleden aan de gevolgen van zijn eigen handelen, dat is heel wat anders.
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_117226822
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:10 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Dat klopt. En er moet uiteraar onderzoek komen naar de toedracht. Maar twee dingen...

1 De bewijslast moet (als dat niet al gebeurd is, dat zat er aan te komen) omgedraaid worden. Dus niet schuldig tot tegendeel, maar onschuldig tot tegendeel...

2. Als er geen buitensporig geweld is gebruikt maar puur zelfverdediging vind ik dat eenieder vrijuit zou moeten gaan.
maar dat buitensporig geweld , wat is dat ? Je zou hem toch echt uit moeten schakelen voor een tijdje.

Inbrekers moeten verplicht worden weg te rennen als ze betrapt worden of zich over te geven en anders vette pech als ze zich verzetten. Dan moeten de gevolgen voor hun zijn en niet voor het slachtoffer van de inbraak.
pi_117226846
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:51 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Het zou klaar zijn in een onderontwikkeld land, niet in een fatsoenlijke rechtstaat. Ten eerste staat op inbraak niet de doodstraf en ten tweede zou een burger de laatste zijn om die te voltrekken mocht er wel de doodstraf op staan.

Als blijkt, na onderzoek, dat de man niets te verwijten valt dan is het klaar.
Als ik ga bergbeklimmen en ik flikker eraf is het toch ook geen doodstraf? Maar een gevolg op gevaarlijke dingen doen. :')
Hij is niet standrechtelijk geexecuteerd hoor.
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:19:12 #53
382130 gnaeus
pi_117226929
Maar goed, als je simpelweg niet inziet wat de implicaties zijn als je eigenrichting bij een inbraak toestaat heeft het ook geen zin dat uit te leggen.
pi_117226940
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

maar dat buitensporig geweld , wat is dat ? Je zou hem toch echt uit moeten schakelen voor een tijdje.

Inbrekers moeten verplicht worden weg te rennen als ze betrapt worden of zich over te geven en anders vette pech als ze zich verzetten. Dan moeten de gevolgen voor hun zijn en niet voor het slachtoffer van de inbraak.
Dat is, wat hiervoor al gezegd is, nadat hij buiten westen is, z'n kop in de frituur steken. Hem neersteken/schieten.

Wat hierboven al is gezegd, iemand met een keukenmes 10000 keer neersteken is wat anders dan een tik met een paraplu of een voor hande staande koekenpan...

En dan nog moet alles per zaak bekeken worden. Staat de inbreker met een mes te zwaaien, overmeester je hem en steek je hem.. tsja... is dat dan buitensporig? en als je dan twee, drie vier of vijf keer steekt uit reactie.. ? wat dan ?
Moeilijk te zeggen en kunnen, maar vooral MOGEN wij niet over oordelen. Dat is aan justitie!
pi_117226969
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:19 schreef gnaeus het volgende:
Maar goed, als je simpelweg niet inziet wat de implicaties zijn als je eigenrichting bij een inbraak toestaat heeft het ook geen zin dat uit te leggen.
Niet inzien, of goedkeuren... is toch echt een verschil.

Met je "doodstraf" :') __!
pi_117226997
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:09 schreef Murdera het volgende:

[..]

Sommige vogels zijn per stuk over de 500 euro. :)
Ik had niet verwacht dat mensen dan zulke dure levende dingen in een kooi buiten zetten. ;)
pi_117227013
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:19 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Dat is, wat hiervoor al gezegd is, nadat hij buiten westen is, z'n kop in de frituur steken. Hem neersteken/schieten.

Wat hierboven al is gezegd, iemand met een keukenmes 10000 keer neersteken is wat anders dan een tik met een paraplu of een voor hande staande koekenpan...

En dan nog moet alles per zaak bekeken worden. Staat de inbreker met een mes te zwaaien, overmeester je hem en steek je hem.. tsja... is dat dan buitensporig? en als je dan twee, drie vier of vijf keer steekt uit reactie.. ? wat dan ?
Moeilijk te zeggen en kunnen, maar vooral MOGEN wij niet over oordelen. Dat is aan justitie!
en justitie beschermt de inbreker vaak. Want bijna iedereen zal buitensporig reageren en doorslaan als hij een inbreker op heterdaad betrapt, die zich verzet.
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:21:45 #58
382130 gnaeus
pi_117227016
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:20 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Niet inzien, of goedkeuren... is toch echt een verschil.

Voor velen hier niet hoor. Voor hen is een inbreker vogelvrij en is elke verdenking richting de bewoner absurd en uitgesloten.
pi_117227049
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:21 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Voor velen hier niet hoor. Voor hen is een inbreker vogelvrij en is elke verdenking richting de bewoner absurd en uitgesloten.
ja een bewoner slaat de inbreker dood met voorbedachte rade.....
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:23:11 #60
382130 gnaeus
pi_117227066
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

Want bijna iedereen zal buitensporig reageren en doorslaan als hij een inbreker op heterdaad betrapt, die zich verzet.
Welnee. Het grootste deel doet niks of kan niks doen omdat ze fysiek of geestelijk niet in staat zijn de inbreker uit te schakelen. Het is vooral grootspraak wat je hier leest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')