quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:12 schreef LXIV het volgende:
Ze moeten de familie van de inbreker laten opdraaien voor alle kosten die gemaakt zijn. Zo niet, dumpen we het kadaver in de Noordzee.
Dat komt omdat de mensen weten dat als ze niet doodgetrapt worden en ze voor de rechter komen, ze er véél te gemakkelijk vanaf komen. Vandaar.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:50 schreef Kabolter het volgende:
Wat een klote en gefrustreerd leven moet je wel niet hebben als je als eerste, en alleen maar, aan gerechtigheid (en 'net-goed-voor-die-gast) kunt denken.
Hoop dat de bewoners er een beetje goed van af komen. Kan mij voorstellen dat er nu heel wat op je af komt.
Bovenstaande punten zijn al zo. Is gewoon in de wet geregeld. Niks aan het handje dus.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:10 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Dat klopt. En er moet uiteraar onderzoek komen naar de toedracht. Maar twee dingen...
1 De bewijslast moet (als dat niet al gebeurd is, dat zat er aan te komen) omgedraaid worden. Dus niet schuldig tot tegendeel, maar onschuldig tot tegendeel...
2. Als er geen buitensporig geweld is gebruikt maar puur zelfverdediging vind ik dat eenieder vrijuit zou moeten gaan.
Voorafgaand had ik dit al gelezen in het AD:quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:50 schreef Kabolter het volgende:
Wat een klote en gefrustreerd leven moet je wel niet hebben als je als eerste, en alleen maar, aan gerechtigheid (en 'net-goed-voor-die-gast) kunt denken.
Hoop dat de bewoners er een beetje goed van af komen. Kan mij voorstellen dat er nu heel wat op je af komt.
Er rust dus (terecht) geen verdenking op de bewoners. Het is duidelijk dat ze zich hebben proberen te verdedigen.quote:Ook de bewoners raakten gewond. Ze zijn na behandeling naar het politiebureau overgebracht voor verhoor, maar zijn volgens de politie niet gearresteerd.
Wanneer bied je je verontschuldigingen aan voor je landgenoten die hier inbreken ?quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wanneer is de stille tocht voor die goudeerlijke inbreker die omgekomen is tijdens het uitoefenen van zijn beroep?
Die is er niet.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wanneer is de stille tocht voor die goudeerlijke inbreker die omgekomen is tijdens het uitoefenen van zijn beroep?
Voor een kopje thee? Hoe mild!quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
Jammer, er zijn nog wat brandnetels in het bos naast ons huis, had ze graag gebracht.
Waar slaat dit op?quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:02 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Wanneer bied je je verontschuldigingen aan voor je landgenoten die hier inbreken ?
Nog niet zo heel lang danquote:Op dinsdag 25 september 2012 12:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Bovenstaande punten zijn al zo. Is gewoon in de wet geregeld. Niks aan het handje dus.
Nee, de onschuldpresumptie is niet onlangs ingevoerd.. En de (eventuele) zaak tussen OM en bewoner heeft niets te maken met de (eventuele) zaak tussen OM en inbreker.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:17 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Nog niet zo heel lang dan(Vroeger was/Nu is?!? ) bewijslast zo dat je schuldig bent, en zelf moet aantonen dat je goed gehandeld hebt.
Als het omgedraaid is moet de inbreker (in dit geval wat moeilijk) aantonen dat je buitensporig geweld hebt gebruikt.
hihi, er is dus duidelijk een stapje wat ik over heb geslagen in mijn beredeneringquote:Op dinsdag 25 september 2012 13:23 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, de onschuldpresumptie is niet onlangs ingevoerd.. En de (eventuele) zaak tussen OM en bewoner heeft niets te maken met de (eventuele) zaak tussen OM en inbreker.
volgens getuigen waren het wel Oost Europeanen. En ik weet niet waar jij leeft maar er zitten veel criminelen bij ja. Denk alleen maar aan vrouwenhandel hier.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waar slaat dit op?
Ten eerste staat de nationaliteit van de inbreker nog helemaal niet vast, ten tweede geldt dat veel Oost-Europeanen (met name Polen) hier gewoon zijn om hard te werken. Dat Oost-Europese bendes door de open grenzen deze kant opkomen, kun je niet wijten aan hardwerkende arbeiders in de kassen of op het land.
Wtf?quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:43 schreef Prof_Hoax het volgende:
LEES VERDER IN POST #43 daar staat meer uitgelegd.
expres hier niet gezet, lees het topic maar![]()
![]()
Met dank aan dit kabinet.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er rust dus (terecht) geen verdenking op de bewoners. Het is duidelijk dat ze zich hebben proberen te verdedigen.
Wat een vreselijke broekepoepert moet jij zijn zeg.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:00 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Waarom zou je doodgeslagen worden als je de confrontatie niet opzoektEen inbreker is vrijwel altijd in het voordeel, wil je echt je leven geven voor spullen ? Spullen die notabene gewoon verzekerd zijn ?
Het valt mij wel vaker op dat primitieve reacties komen mensen die ook vrij primair in het leven staan en veel waarde hechten aan bezit van goederen.
Ja, we kunnen niet allemaal zo heldhaftig als jou zijn he.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat een vreselijke broekepoepert moet jij zijn zeg.
Er is een verschil tussen heldhaftig en opkomen voor jezelf en je principes.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:14 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Ja, we kunnen niet allemaal zo heldhaftig als jou zijn he.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |