Succes ermee! En hopelijk krijg je inderdaad geen last dan. Volg je een schema, of doe je Evy of zo?quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:46 schreef alors het volgende:
Bedankt voor de input allemaal, ik ga denk ik eerst maar een paar keer rustig aan (heb toch niet meer conditie) op deze schoenen lopen.
Ik heb er ook wel gedacht om eerst goedkopere niet aangemeten hardloopschoenen te kopen, maarja dan denk ik, als ik me dat geld nu kan besparen dan doe ik er straks nog wat bij en dan heb ik echt goede... Je hebt maar één stel voeten, ik ben daar verder wel zuinig mee en ik houd het ook wel goed in de gaten.
Verder geen afwijkingen of iets (ook niet dermate veel gesport) maar ik heb nog nooit blessures gehad.
Brrr dan heb ik nu helemaal geen excuses meer om het nog langer uit te stellen
Je zou het bij het aanmeten kunnen zeggen, dan kijken ze in eerste instantie in het Nike assortiment...quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:59 schreef Jort227 het volgende:
[..]
Aah oke, dat valt eigenlijk nog best mee als je kijkt dat de gemiddelde schoen van Nike ook zo rond die prijs ligt. Wel jammer dat aangemeten schoenen waarschijnlijk geen Nike+ integratie hebben, of hebben hun ook aangemeten schoenen?
Wat moet ik me daar eigenlijk ook bij voorstellen? Word de schoen dan echt custom made voor mijn voet, of word er meer gekeken naar welke schoen voor mij geschikt zou zijn?
Runnersworld is goed, tenminste waar ik ben geweest wel. Het is het beste als ze je niet op een loopband laten lopen, maar gewoon in de winkel heen en weer...quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:11 schreef essnhills het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben net begonnen met hardlopen en loop nu op Dutchies van ¤20. Ik wilde inderdaad ook eerst weten of het wel iets voor me is. Maar tot nu toe vind ik het leuk. Ik zal het goed in de gaten houden en dan zodra ik of het gevoel heb dat ik niet goed loop, of die schoenen gewoon versleten zijn ook schoenen laten aanmeten..
Heeft iemand ervaring met runnersworld? Is dat een goede winkel daarvoor?
volgens mn schema moest ik 5:58quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:22 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Netjes hoor gemiddeld onder de 6
ik ben een paar weken geleden de posbank opgegaan... machtig mooi!quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:23 schreef Ach3r0n het volgende:
Ik lees op de site van de Posbankloop dat de inschrijftermijn verlengd is. Ik hoef me dus geen zorgen te maken over een eventuele deelnemerslimiet.
Straks ga ik nogmaals in het bos lopen als laatste test voor zondag
Thanx! Ja ik ga Evy doenquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Succes ermee! En hopelijk krijg je inderdaad geen last dan. Volg je een schema, of doe je Evy of zo?
Oke, thnx voor de tip! Dan zal ik binnenkort daar eens langsgaanquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:31 schreef MaleDuck het volgende:
Runnersworld is goed, tenminste waar ik ben geweest wel. Het is het beste als ze je niet op een loopband laten lopen, maar gewoon in de winkel heen en weer...
heb toevallig een week of 2-3 geleden fluoriscerende arm- en enkelbandjes met lampjes bij Lidl gekocht.....wellicht heeft Halfords of Action ook wel iets dergelijks. en een fluoriscerend hesje lijkt me ook wel verstandig.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:01 schreef CindieY het volgende:
Zijn er hier dames die 's avonds in het donker lopen? Ik loop eigenlijk altijd met muziek en het liefst 's avonds, omdat het dan minder druk is in de stad, scheelt me weer om de haverklap moeten stoppen, uitwijken en wat niet meer. Nu het 's avonds niet meer zo lang licht is, ben ik weer overdag gaan lopen, meestal in het park om de hoek, maar dat heb je na een tijdje ook wel gezien. Het enige wat me nu tegenhoudt om 's avonds te gaan lopen, is dat ik toch wel een vrouw in m'n eentje ben en nog met muziek op ook, waardoor ik natuurlijk niet altijd alles even snel mee krijg. Toch lichtjes huiverig voor. En qua lichtjes, zijn er speciale lichtjes voor hardlopers of moet ik zelf creatief gaan zijn?
Ik zag van de week bij Perry sport een reflectieband met lichtjes.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:01 schreef CindieY het volgende:
Zijn er hier dames die 's avonds in het donker lopen? Ik loop eigenlijk altijd met muziek en het liefst 's avonds, omdat het dan minder druk is in de stad, scheelt me weer om de haverklap moeten stoppen, uitwijken en wat niet meer. Nu het 's avonds niet meer zo lang licht is, ben ik weer overdag gaan lopen, meestal in het park om de hoek, maar dat heb je na een tijdje ook wel gezien. Het enige wat me nu tegenhoudt om 's avonds te gaan lopen, is dat ik toch wel een vrouw in m'n eentje ben en nog met muziek op ook, waardoor ik natuurlijk niet altijd alles even snel mee krijg. Toch lichtjes huiverig voor. En qua lichtjes, zijn er speciale lichtjes voor hardlopers of moet ik zelf creatief gaan zijn?
Ik heb je toegevoegd aan Amsterdam, bij Rotterdam stond je alquote:Op dinsdag 25 september 2012 14:24 schreef linebear het volgende:
[..]
Mag ik ook bij de 8km van de Amsterdam Marathon en de 10 km van de Rotterdam Marathon (14 april 2013)
Oh, dat is wel handig! Ik heb net even m'n hardloopjasje bekeken, daar zitten in ieder geval al wat reflecterende strips op. 's Avonds lopen zou me namelijk absoluut meer mogelijkheden (en motivatie) geven om te gaan lopen. Overdag is het toch drukdrukdruk, ohja, ik moet m'n eten nog laten zakken, heb ik nog wel tijd over, bladiebla etc. Toch maar eens proberen binnenkort als ik lichtjes heb.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zag van de week bij Perry sport een reflectieband met lichtjes.
Deze: http://www.perrysport.nl/inq-inq-2-led-armbands_919085.html
Loop zelf ook met muziek 's avonds, en zet 'm gewoon niet te hard zodat ik wel nog hoor wat er om me heen gebeurt.
Die reflectiestrips op de jasjes zijn over het algemeen te weinig zichtbaar. Ik zou altijd voor een reflecterend hesje gaan, het is immers voor mijn eigen veiligheidquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:20 schreef CindieY het volgende:
[..]
Oh, dat is wel handig! Ik heb net even m'n hardloopjasje bekeken, daar zitten in ieder geval al wat reflecterende strips op. 's Avonds lopen zou me namelijk absoluut meer mogelijkheden (en motivatie) geven om te gaan lopen. Overdag is het toch drukdrukdruk, ohja, ik moet m'n eten nog laten zakken, heb ik nog wel tijd over, bladiebla etc. Toch maar eens proberen binnenkort als ik lichtjes heb.
Interessant, in het weekend ga je twee keer lopen dus?quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:36 schreef slacker_nl het volgende:
Ik heb op een verlaten ogenblik op werk m'n trainingsschema voor 2013 bedacht. Voor de mensen die het willen weten:
di: kracht + lopen
do: zie dinsdag
za: zie donderdag
zo: lopen
Elke 13de week: rust
Nu kijken naar loopjes voor elke 12de week.
Nou ja, het is wel een goede reden, maar vind 't toch jammer, want had er wel zin in. Als 't nou droog was geweest dan had ik even wat kleins gegeten en was ik toch nog op pad gegaan voor het donker, maar als ik nu 1km ren val ik om.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb ook een hesjeen reflectiebandjes met LEDjes/kerstboom
@Mo, klinkt toch als een goede reden voor een avondje extra rust
Daar zit standaard variatie in. Zo ver heb ik het nog niet uitgewerkt. Maar het zal niet veel anders worden dan nu al het geval is:quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:37 schreef Guppyfriend het volgende:
En lopen, zit daar variatie in? LDL, interval, enz? En heb je die per dag ingedeeld?
Heb je gelijk in. Binnenkort maar eens een dagje plannen om wat dingen te kopen, wellicht ook al voorzichtig wat winterdingetjes overwegen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:22 schreef YUR het volgende:
[..]
Die reflectiestrips op de jasjes zijn over het algemeen te weinig zichtbaar. Ik zou altijd voor een reflecterend hesje gaan, het is immers voor mijn eigen veiligheid
quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou ja, het is wel een goede reden, maar vind 't toch jammer, want had er wel zin in. Als 't nou droog was geweest dan had ik even wat kleins gegeten en was ik toch nog op pad gegaan voor het donker, maar als ik nu 1km ren val ik om.![]()
Wel vervelend dat de stoepen/wegen hier echt héél ongelijk zijn en dat zie je in het donker dus gewoon NIET dus in het donker lopen wordt nog lastig deze winter; máár daar vinden we ook wel weer een oplossing voor.
Heb je een echt doel voor volgend jaar? Dé loop waar je naartoe gaat leven?quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:43 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Daar zit standaard variatie in. Zo ver heb ik het nog niet uitgewerkt. Maar het zal niet veel anders worden dan nu al het geval is:
D1: interval
D2: LDL (middenlang/kort)
D3: LDL (middenlang/lang)
D4: LDL (middenlang/lang)
Moet nog even precies kijken naar de 10km schema's en hoe ik die erin ga passen.
10km schema (Zelf even rotaten):
http://imgur.com/7gZfG
En dan deze voor 21/16km:
http://imgur.com/2eziX
120 euro?quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:20 schreef Viking84 het volgende:
Muziek en sportenmisschien is dit wat voor iemand hier.
http://www.bose.nl/NL/nl/(...)e2-sport-headphones/
quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:39 schreef motorbloempje het volgende:
Wel vervelend dat de stoepen/wegen hier echt héél ongelijk zijn en dat zie je in het donker dus gewoon NIET dus in het donker lopen wordt nog lastig deze winter; máár daar vinden we ook wel weer een oplossing voor.
Nog niet echt. Ik wil iig de Golden Tenloop gaan lopen, BtB/DtD, Mudmasters, Tough mudder, Army urban run, Strongman run. Misschien de Schoorlrun (of hoe die ook heet) in maart.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:25 schreef YUR het volgende:
Heb je een echt doel voor volgend jaar? Dé loop waar je naartoe gaat leven?
Trailrunnen dusquote:
Ja, en dan in zulke omgevingenquote:
In de bergen ergens in $vreemd_buitenland... Gaaf.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:34 schreef YUR het volgende:
[..]
Ja, en dan in zulke omgevingen
* YUR moet nog ff wat jaartjes doortrainen
Al die modderruns en obstakelloopjes zijn niet aan mij besteed.... Golden Ten wil ik ook wel weer doen, BtB en DtD weet ik nog niet zo....quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:31 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Nog niet echt. Ik wil iig de Golden Tenloop gaan lopen, BtB/DtD, Mudmasters, Tough mudder, Army urban run, Strongman run. Misschien de Schoorlrun (of hoe die ook heet) in maart.
Blessurevrij is een doel!
Die 2 weken zijn zo om johquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:00 schreef justmattie het volgende:
Ik heb het startnummer voor de 4mijl net binnen gekregenduurt nog wel dik twee weken voordat het zover is
Je gaat niet voor de Urbanathlon in Rotterdam? Daar stond een advertentie van in de RunnersWorldquote:Op dinsdag 25 september 2012 19:31 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Nog niet echt. Ik wil iig de Golden Tenloop gaan lopen, BtB/DtD, Mudmasters, Tough mudder, Army urban run, Strongman run. Misschien de Schoorlrun (of hoe die ook heet) in maart.
Blessurevrij is een doel!
Schotlandquote:Op dinsdag 25 september 2012 19:34 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
In de bergen ergens in $vreemd_buitenland... Gaaf.
Na wat ze in Amsterdam gedaan hebben? Fuck no.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:35 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Je gaat niet voor de Urbanathlon in Rotterdam? Daar stond een advertentie van in de RunnersWorld
Dacht ik alquote:Op dinsdag 25 september 2012 19:36 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Na wat ze in Amsterdam gedaan hebben? Fuck no.
Je moet het eigenlijk gewoon een keer gedaan hebben. Wat mij eraan trekt is dat het een combinatie is van loopvermogen en van kracht. En gewoon jezelf pushen op een heel andere manier dan een 21km hardlopen. Zo vet.quote:
Eentje verder dan de vorige.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:40 schreef Daywalk3r het volgende:
Die vage kramp in de bovenbenen van de KT is weg dus ff stuk hardlopen. Alleen ff zoeken welke les ik was.
Neh, dit soort dingen trekt mij echt totaal niet...dus ik ga het ook niet een keer gedaan hebbenquote:Op dinsdag 25 september 2012 19:40 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je moet het eigenlijk gewoon een keer gedaan hebben. Wat mij eraan trekt is dat het een combinatie is van loopvermogen en van kracht. En gewoon jezelf pushen op een heel andere manier dan een 21km hardlopen. Zo vet.
Lijkt me ook gaaf om 1 keer te doen maar dan moet ik eerst nog wat trainenquote:Op dinsdag 25 september 2012 19:40 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je moet het eigenlijk gewoon een keer gedaan hebben. Wat mij eraan trekt is dat het een combinatie is van loopvermogen en van kracht. En gewoon jezelf pushen op een heel andere manier dan een 21km hardlopen. Zo vet.
Joh..quote:
Ja? geen last?quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:44 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Fuck you shin splints!
Nergens last van.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja? geen last?
Ik ga het morgen meemaken.
En toch denk ik dat je het een keertje moet doen. Maar he, dat ben ikquote:Op dinsdag 25 september 2012 19:42 schreef YUR het volgende:
Neh, dit soort dingen trekt mij echt totaal niet...dus ik ga het ook niet een keer gedaan hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |