SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook hoi !
Ik heb geen vragen gekregen. Ik heb enkel een bijdrage gedaan om het mogelijk te maken die hond voor de rechter te krijgen. Ben dan ook geen rekeninghouder, maar word wel netjes op de hoogte gehouden over de vorderingen.quote:Op maandag 24 september 2012 15:37 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ja, dat mag. Welke vragen heb je gekregen dan?
Wie heeft dan wel die vragen gekregen en van welke aard waren die?quote:Op maandag 24 september 2012 15:40 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ik heb geen vragen gekregen. Ik heb enkel een bijdrage gedaan om het mogelijk te maken die hond voor de rechter te krijgen. Ben dan ook geen rekeninghouder, maar word wel netjes op de hoogte gehouden over de vorderingen.
Ik vind het nogal belachelijk en was nogal geschokt door te lezen dat banken dus kennelijk in jouw bankgegevens gaan spitten. En vragen erover gaan stellen ook nog eens.
Juist ja... en in zoverre vind ik dat geen probleem als ik hen om hulp vraag of bijv. aan de balie sta met vragen, waarbij inzicht in de rekening noodzakelijk is. Dat vind ik wat anders dan dat medewerkers zo even (zonder reden) uit eigen beweging in mn rekeninggegevens gaan snuffelen.quote:Op maandag 24 september 2012 15:40 schreef sparraps het volgende:
Bankmedewerkers kunnen evenveel zien als de klant die bv inlogt via internetbankieren.
De rekeninghouder(s)... weet niet van welke aard. Daar heb ik niet om gevraagd namelijk.. maar besloten is maar om de rekening op te heffen.quote:Op maandag 24 september 2012 15:41 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Wie heeft dan wel die vragen gekregen en van welke aard waren die?
Is het zo'n groot probleem dan? Wat geeft je de indruk dat andere banken dat niet zullen doen?quote:Op maandag 24 september 2012 15:44 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
De rekeninghouder(s)... weet niet van welke aard. Daar heb ik niet om gevraagd namelijk.. maar besloten is maar om de rekening op te heffen.
Dus jij vind dat een bankmedewerker zonder duidelijke reden jouw bankgegevens in kan kijken. En jouw bijv. kan vragen waarom jij zoveel verkoopt via bijv. marktplaats? Of waar de pintransactie bij de Apotheek op gebaseerd is?quote:Op maandag 24 september 2012 15:42 schreef Deetch het volgende:
Jij neemt een rekening bij een bank en bent dus klant. Echter de bank neemt een risico voor imagoschade etc en is daarom dus gemachtigd om kritisch naar het gebruik van de rekning te kijken.
Een bank is nog steeds een private instelling en mag dus doen met de informatie wat zij wil.
Zoals ik al zeg: ik vind het een behoorlijk schending van mn privacy als iemand zonder duidelijke reden in mijn bankgegevens kijkt. Kan ook bij jouw gebeuren kennelijk.. of bij je moeder. Zonder duidelijke aanleiding.quote:Op maandag 24 september 2012 15:45 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Is het zo'n groot probleem dan? Wat geeft je de indruk dat andere banken dat niet zullen doen?
Maar je weet niet eens wat er gevraagd is.quote:Op maandag 24 september 2012 15:47 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Zoals ik al zeg: ik vind het een behoorlijk schending van mn privacy als iemand zonder duidelijke reden in mijn bankgegevens kijkt. Kan ook bij jouw gebeuren kennelijk.. of bij je moeder. Zonder duidelijke aanleiding.
Jullie openen een bankrekening zonder dat daarachter een duidelijk rechtspersoon (1 natuurlijk persoon, bedrijf, stichting, vereniging) zit. Dat mag eenvoudigweg niet !quote:
Klopt.. vind ik op dit moment niet belangrijk ook.quote:Op maandag 24 september 2012 15:48 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Maar je weet niet eens wat er gevraagd is.
Hallo... ik, als Inlognaam, kan zo een bank binnenlopen met mn ID-bewijs en een rekening openen. Geheel legaal... maar wil dat dan zeggen dat ik bijv. niets via marktplaats kan verkopen? En dat als ik dat wel doe, de bank bij mij aan de bel gaat trekken en gaat vragen: "Meneer Inlognaam, waarom heeft u de afgelopen maand 50 artikelen verkocht via marktplaats".quote:Op maandag 24 september 2012 15:50 schreef Shodan het volgende:
[..]
Jullie openen een bankrekening zonder dat daarachter een duidelijk rechtspersoon (1 natuurlijk persoon, bedrijf, stichting, vereniging) zit. Dat mag eenvoudigweg niet !
Inderdaad, dat is ook een beetje mijn idee ervan. Als er nu een directe aanleiding voor is, of het om enorme bedragen gaat... ja, dan kan ik het me voorstellen. Nu niet, en ik wil weten of dit kennelijk dus zomaar mag.quote:Op maandag 24 september 2012 15:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zou het wat anders vinden bij verdachte transacties. (hoewel hoe bestempel je zoiets dan)
Maar belachelijk natuurlijk.
Mag ik ook alles van hun inzien?
Immers ik ben klant van de bank, mijn geld staat bij hun erop en ik ben bang dat ze er louche praktijken op nahouden..
Oh nee dat kan dan weer niet natuurlijk.
jaquote:Op maandag 24 september 2012 15:46 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Dus jij vind dat een bankmedewerker zonder duidelijke reden jouw bankgegevens in kan kijken. En jouw bijv. kan vragen waarom jij zoveel verkoopt via bijv. marktplaats? Of waar de pintransactie bij de Apotheek op gebaseerd is?
Het bevreemd me, omdat ik van mening ben dat een bank geen zak te maken heeft met mijn rekeninggegevens zonder dat daar een grond voor is. Op verzoek van justitie ed. is dat anders uiteraard.
Lieve Karr-1.quote:Op maandag 24 september 2012 15:54 schreef karr-1 het volgende:
Ik word een beetje moe van dat geklets over privacy. Tuurlijk is dat belangrijk, maar besef je wel dat heel veel organisaties niet eens meer zouden kunnen werken als dit allemaal verboden word.
Een gemeente kan ook je GBA gegevens inzien, een bank kan je betalingsgegevens inzien, de NS kan zien waar en wanneer ik de trein neem. Ik zou zeggen, lekker belangrijk allemaal. Zolang de gegevens niet openbaar op straat liggen kan ik er niet wakker van liggen.
En in dit geval lijkt het me redelijk belangrijk wat er dan precies gevraagd is en door wie.
Ben jij een bank? Heb jij enig belang bij die gegevens? Nee dat dacht ik al....quote:Op maandag 24 september 2012 15:59 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Lieve Karr-1.
Ik ken jouw niet, maar zou graag je rekeninggegevens in willen zien. Zou je in dit topic een paar screenshotjes willen zetten van jouw rekeningafschriften?
Geen probleem waarschijnlijk. Je hebt vast niets te verbergen en prive is dat soort info ook niet natuurlijk!
Dit raakt echt kant noch walquote:Op maandag 24 september 2012 15:59 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Lieve Karr-1.
Ik ken jouw niet, maar zou graag je rekeninggegevens in willen zien. Zou je in dit topic een paar screenshotjes willen zetten van jouw rekeningafschriften?
Geen probleem waarschijnlijk. Je hebt vast niets te verbergen en prive is dat soort info ook niet natuurlijk!
Teringquote:Op maandag 24 september 2012 15:59 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Lieve Karr-1.
En dus mogen ze zonder aanleiding rekeningafschriften onderzoeken en actief vragen stellen?quote:Op maandag 24 september 2012 15:57 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja
ze zijn geen liefdadigheidsinstelling en ze mogen best weten wat er onder hun 'dak' gebeurd
Nee, ik ben geen bank. Maar als ik nu een bankmedewerker zou zijn, zou je er geen bezwaar tegen hebben dat ik dus zomaar in jouw bankafschriften ga kijken? En jou ook nog eens vragen gaat stellen.quote:Op maandag 24 september 2012 16:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ben jij een bank? Heb jij enig belang bij die gegevens? Nee dat dacht ik al....
Dat een bank mijn gegevens mag inzien wil niet zeggen dat ze openbaar op het internet hoeven te staan, dat is net mijn hele punt.
Eerlijk gezegd, ja dat zou ik waarderen. Ik ben altijd in voor besparen.quote:Op maandag 24 september 2012 16:02 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
En dus mogen ze zonder aanleiding rekeningafschriften onderzoeken en actief vragen stellen?
Zou jij het waarderen als jouw klant jouw belt met de mededeling dat je veel beter bij de AH boodschappen kan doen bijv. , omdat ze nu zien dat je bij de dure C1000 boodschappen doet.
Of over te stappen op digitenne, omdat die goedkoper zijn dan Ziggo?
Dan zou ik zeggen, je gaat je goddelijke gang maar als je denkt er wat aan te hebben.quote:Op maandag 24 september 2012 16:03 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Nee, ik ben geen bank. Maar als ik nu een bankmedewerker zou zijn, zou je er geen bezwaar tegen hebben dat ik dus zomaar in jouw bankafschriften ga kijken?
je haalt er wel van alles bij hequote:Op maandag 24 september 2012 16:02 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
En dus mogen ze zonder aanleiding rekeningafschriften onderzoeken en actief vragen stellen?
Zou jij het waarderen als jouw klant jouw belt met de mededeling dat je veel beter bij de AH boodschappen kan doen bijv. , omdat ze nu zien dat je bij de dure C1000 boodschappen doet.
Je rukt alles zo uit zijn verband, niet normaal.. Als er vragen worden gesteld door een medewerker is daar vanuit de bank gezien een aanleiding voor. Dat het nou niet direct een aanleiding is die jij ziet hoeft niet te betekenen dat hij er niet is.quote:Op maandag 24 september 2012 16:02 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Dat zeg je... ik weet het niet. Ik zou verwachten dat een bankrekening niet zomaar doorgespit wordt door een bank, maar kennelijk doen ze dat wel? Met wat voor reden? Met wie delen ze de gevonden info? Waarom doen ze dat precies?quote:Op maandag 24 september 2012 16:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, ja dat zou ik waarderen. Ik ben altijd in voor besparen.
Verder drijf je het punt veel te ver door en ga je nu allerlei dingen erbij bedenken die niet gebeuren en ook nooit zullen gebeuren.
Als je dat allemaal wilt weten ga je het aan de bank in kwestie vragen. Je maakt een probleem van iets dat helemaal geen probleem is.quote:Op maandag 24 september 2012 16:05 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Dat zeg je... ik weet het niet. Ik zou verwachten dat een bankrekening niet zomaar doorgespit wordt door een bank, maar kennelijk doen ze dat wel? Met wat voor reden? Met wie delen ze de gevonden info? Waarom doen ze dat precies?
Hoe weet je dat het zomaar gebeurd?quote:Op maandag 24 september 2012 16:05 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Dat zeg je... ik weet het niet. Ik zou verwachten dat een bankrekening niet zomaar doorgespit wordt door een bank, maar kennelijk doen ze dat wel? Met wat voor reden? Met wie delen ze de gevonden info? Waarom doen ze dat precies?
20 betalingen in een maand misschien, met een totaalbedrag van 1000 euro tesamen.quote:Op maandag 24 september 2012 16:03 schreef DaFan het volgende:
Het zal me niets verbazen als ze een seintje krijgen als er binnen x periode een x aantal betalingen van een x aantal personen binnenkomen. En dat ze dan pas gaan kijken, omdat het op criminele activiteiten kan duiden ofzo.
Denk je echt dat ze tijd en zin hebben om van Truusje uit Schubbekutteveen te bekijken waar ze haar uitkering aan uitgeeft?
Maw ze bekijken niet actief naar rekeningen, maar op basis van andere factoren worden bepaalde transacties wel doorgelicht.
Nogmaals wat is nu precies je probleem? Ik zie het namelijk nietquote:Op maandag 24 september 2012 16:08 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
20 betalingen in een maand misschien, met een totaalbedrag van 1000 euro tesamen.
Sloop een auto uit elkaar als hobbyist, zet de gewilde onderdelen te koop bij de merkclub en je bankzaken worden doorgelicht... Verkoop je kledingkast op marktplaats, en je bankzaken worden doorgelicht...
In dergelijke gevallen snap ik het.quote:Op maandag 24 september 2012 16:04 schreef Shodan het volgende:
Banken moeten aan de wet Melding Ongebruikelijke Transacties voldoen.
Kans is groot dat de transacties die op die rekening gedaan zijn voor de bank reden is geweest om die rekening als zijnde 'verdacht' aan te merken en maar eens wat vragen te gaan stellen.
En dat weet je omdat je die wet uit je hoofd kent?quote:Op maandag 24 september 2012 16:09 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
In dergelijke gevallen snap ik het.
Maar het gaat om een rekening, waar voor een klein bedrag geld op overgemaakt is. Totaal geen reden voor een MOT-melding natuurlijk..
Ik ruk het uit z'n verband, omdat er zo klakkeloos vanuit gegaan wordt dat er reden toe is. Ik heb hele grote twijfels daaromtrent.quote:Op maandag 24 september 2012 16:04 schreef Mallet het volgende:
[..]
Je rukt alles zo uit zijn verband, niet normaal.. Als er vragen worden gesteld door een medewerker is daar vanuit de bank gezien een aanleiding voor. Dat het nou niet direct een aanleiding is die jij ziet hoeft niet te betekenen dat hij er niet is.
Nogmaals, je weet niet eens wat er gevraagd is. Hoe kun je daar dan over oordelen?quote:Op maandag 24 september 2012 16:09 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
In dergelijke gevallen snap ik het.
Maar het gaat om een rekening, waar voor een klein bedrag geld op overgemaakt is. Totaal geen reden voor een MOT-melding natuurlijk..
FB is dan ook wel compleet iets anders dan een bank.quote:Op maandag 24 september 2012 16:11 schreef Inlognaam het volgende:
Facebook bijv. wil ook als het even kan alles van je weten. Om dat voor veel geld door te verkopen.
Correctie: wat voor jou geen probleem is.quote:Op maandag 24 september 2012 16:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als je dat allemaal wilt weten ga je het aan de bank in kwestie vragen. Je maakt een probleem van iets dat helemaal geen probleem is.
Het zou me ook niks verbazen als banken ooit bepaalde gegevens door hebben verkocht aan commerciële instellingen. Het is natuurlijk een AH-bonuskaart in het kwadraat.quote:Op maandag 24 september 2012 16:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
FB is dan ook wel compleet iets anders dan een bank.
Wat voor niemand een probleem is behalve jou blijkbaar. Jij mag het belachelijk vinden, het is gewoon toegestaanquote:Op maandag 24 september 2012 16:12 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Correctie: wat voor jou geen probleem is.
Ik vind het belachelijk dat een bank rekeningafschriften doorspit zonder dat daartoe een directe aanleiding is.
quote:Op maandag 24 september 2012 16:12 schreef BertV het volgende:
[..]
Het zou me ook niks verbazen als banken ooit bepaalde gegevens door hebben verkocht aan commerciële instellingen. Het is natuurlijk een AH-bonuskaart in het kwadraat.
Mijn probleem: dat een bank zomaar rekeningafschriften kan inzien en dat ook daadwerkelijk doet. En mij vragen kan stellen daarover kennelijk. Dat vind ik een behoorlijke schending van mijn privacy.quote:Op maandag 24 september 2012 16:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nogmaals wat is nu precies je probleem? Ik zie het namelijk niet
TS maakt een probleem van iets dat geen probleem isquote:Op maandag 24 september 2012 16:13 schreef Kloonhommel het volgende:
Ben ik dan weer eens de enige die snapt waar TS heen wil? Al die moraalridders of schouderophalende mensen elke keer weer....
ik snap prima waar TS heen wil maar hij raaskaalt en raakt kant nog walquote:Op maandag 24 september 2012 16:13 schreef Kloonhommel het volgende:
Ben ik dan weer eens de enige die snapt waar TS heen wil? Al die moraalridders of schouderophalende mensen elke keer weer....
Omdat het toegestaan is is het niet belachelijk? Als ooit ineens blijkt dat het eigenlijk tegen het recht op privacy indruist, roep je dan wel schande en moord?quote:Op maandag 24 september 2012 16:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat voor niemand een probleem is behalve jou blijkbaar. Jij mag het belachelijk vinden, het is gewoon toegestaan
Dat kan een bank niet zomaar, dat is het werk dat ze doen. En ze kunnen altijd vragen stellen over ongebruikelijke transacties en doen dat blijkbaar ook. Niets mis mee lijkt mij.quote:Op maandag 24 september 2012 16:14 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Mijn probleem: dat een bank zomaar rekeningafschriften kan inzien en dat ook daadwerkelijk doet. En mij vragen kan stellen daarover kennelijk. Dat vind ik een behoorlijke schending van mijn privacy.
Als dat ooit blijkt, dan is de wet blijkbaar veranderd en heb je recht tot klagen. Nu is dat niet het geval.quote:Op maandag 24 september 2012 16:15 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Omdat het toegestaan is is het niet belachelijk? Als ooit ineens blijkt dat het eigenlijk tegen het recht op privacy indruist, roep je dan wel schande en moord?
Ik vraag of dat zomaar kan... en het bevreemd me dat dat zomaar kan.quote:Op maandag 24 september 2012 16:12 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Nogmaals, je weet niet eens wat er gevraagd is. Hoe kun je daar dan over oordelen?
het is geen schending van privacy omdat jij met een commerciele instelling onder die voorwaarden een contract bent aan gegaanquote:Op maandag 24 september 2012 16:14 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Mijn probleem: dat een bank zomaar rekeningafschriften kan inzien en dat ook daadwerkelijk doet. En mij vragen kan stellen daarover kennelijk. Dat vind ik een behoorlijke schending van mijn privacy.
Jij hebt je recht op privacy minder hoog zitten dan TS misschien?quote:Op maandag 24 september 2012 16:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
TS maakt een probleem van iets dat geen probleem is
Tsja dat kan best, maar het kan dus inderdaad gewoon zomaar.quote:Op maandag 24 september 2012 16:16 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ik vraag of dat zomaar kan... en het bevreemd me dat dat zomaar kan.
Klopt.. maar die zou maar wat graag met een bank samenwerken denk ik.. maar dat is offtopic.quote:Op maandag 24 september 2012 16:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
FB is dan ook wel compleet iets anders dan een bank.
Ik doe er in ieder geval minder moeilijk over. Dit is geen privacy issue, dit is gewoon niet weten met wie je in zee gaatquote:Op maandag 24 september 2012 16:16 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Jij hebt je recht op privacy minder hoog zitten dan TS misschien?
je kunt toch voor jezelf bepalennof het belachelijk is of niet voor je met die bank in zee gaat? Niemand dwingt jequote:Op maandag 24 september 2012 16:15 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Omdat het toegestaan is is het niet belachelijk? Als ooit ineens blijkt dat het eigenlijk tegen het recht op privacy indruist, roep je dan wel schande en moord?
Ik zie hem niet raaskallen of kant noch wal raken? TS overdrijft maar puur en alleen om zijn punt overduidelijk te maken. Dat snapt iedereen die dit leest toch wel?quote:Op maandag 24 september 2012 16:15 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik snap prima waar TS heen wil maar hij raaskaalt en raakt kant nog wal
dan kun je kritische opmerkingen verwachten
Ik snap dat TS overdrijft, maar een punt maken? Nee niet echtquote:Op maandag 24 september 2012 16:18 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik zie hem niet raaskallen of kant noch wal raken? TS overdrijft maar puur en alleen om zijn punt overduidelijk te maken. Dat snapt iedereen die dit leest toch wel?
Bron?quote:Op maandag 24 september 2012 16:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat voor niemand een probleem is behalve jou blijkbaar. Jij mag het belachelijk vinden, het is gewoon toegestaan
hij weet niets over de vragen die gesteld zijn, rukt dingen uit zijn verband en overdrijft continuequote:Op maandag 24 september 2012 16:18 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik zie hem niet raaskallen of kant noch wal raken? TS overdrijft maar puur en alleen om zijn punt overduidelijk te maken. Dat snapt iedereen die dit leest toch wel?
Als banken rekeninggegevens gaan verkopen, zal ze dat veel geld opleveren.quote:Op maandag 24 september 2012 16:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]Jij krijgt dagelijks reclame van de bank?
Algemene voorwaarden van de bank bv. Op te vragen bij elke willekeurige bankquote:Op maandag 24 september 2012 16:19 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Bron?
Financiele instellingen hebben nogal wat wetten waar ze zich aan moeten houden. Dus ik ben wel benieuwd naar waar staat dat zij actief rekeningen mogen inzien.
quote:Op maandag 24 september 2012 16:18 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
je kunt toch voor jezelf bepalennof het belachelijk is of niet voor je met die bank in zee gaat? Niemand dwingt je
Ik weet prima met wie ik bijv in zee ben gegaan, de Rabobank! Echter kan ik me niet herinneren dat ze me verteld hebben dat ze mijn uitgaven en inkomsten monitoren en er vragen over kunnen stellen.quote:Op maandag 24 september 2012 16:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik doe er in ieder geval minder moeilijk over. Dit is geen privacy issue, dit is gewoon niet weten met wie je in zee gaat
Vast wel, maar dat is dus wel wettelijk verbodenquote:Op maandag 24 september 2012 16:20 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Als banken rekeninggegevens gaan verkopen, zal ze dat veel geld opleveren.
Een bank mag klanten weigeren als daar redenen voor zijn. Deze stichting draagt standpunten uit die wettelijk niet mogen en dus kan de klant geweigerd worden. Een supermarkt mag toch ook mensen weigeren als daar reden voor is?quote:Op maandag 24 september 2012 16:20 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik las onlangs wel dat bijv stichting Martijn geweigerd is bij 1 of andere bank, omdat die bank niet geassocieerd wilde worden met stichting Martijn. Nu lig ik er niet meteen wakker van in hun geval maar toch best krom dat niet iedereen een bankrekening mag komen openen?
dat mogen en doen ze nietquote:Op maandag 24 september 2012 16:20 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Als banken rekeninggegevens gaan verkopen, zal ze dat veel geld opleveren.
Ik zou me eerst verdiepen in de Nederlandse taal. Daarna in de voorwaarden van de bank waar je een klant bent. En daarna weer eens nadenken of je je druk zou moeten maken.quote:Op maandag 24 september 2012 15:47 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Zoals ik al zeg: ik vind het een behoorlijk schending van mn privacy als iemand zonder duidelijke reden in mijn bankgegevens kijkt. Kan ook bij jouw gebeuren kennelijk.. of bij je moeder. Zonder duidelijke aanleiding.
Een andere bank doet het wellicht ook; maar ik heb nooit geweten dat banken dat kennelijk doen?
banken zijn prive instellingen en mogen dus zelf bepalen wie ze wel en niet toe latenquote:Op maandag 24 september 2012 16:20 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
[..]
Ik weet prima met wie ik bijv in zee ben gegaan, de Rabobank! Echter kan ik me niet herinneren dat ze me verteld hebben dat ze mijn uitgaven en inkomsten monitoren en er vragen over kunnen stellen.
Ik las onlangs wel dat bijv stichting Martijn geweigerd is bij 1 of andere bank, omdat die bank niet geassocieerd wilde worden met stichting Martijn. Nu lig ik er niet meteen wakker van in hun geval maar toch best krom dat niet iedereen een bankrekening mag komen openen?
Stel je voor dat dat niet zo was, dan werd er schouderophalend gereageerd met joh, de banken moeten jouw pasjes en personeel toch bekostigen, dus ze moeten wel wat info verkopen, hoezo privacy?quote:Op maandag 24 september 2012 16:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vast wel, maar dat is dus wel wettelijk verboden
Flikker dan op uit dit topic.quote:Op maandag 24 september 2012 16:20 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
hij weet niets over de vragen die gesteld zijn, rukt dingen uit zijn verband en overdrijft continue
niet echt serieus te nemen dus
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |