ik snap prima waar TS heen wil maar hij raaskaalt en raakt kant nog walquote:Op maandag 24 september 2012 16:13 schreef Kloonhommel het volgende:
Ben ik dan weer eens de enige die snapt waar TS heen wil? Al die moraalridders of schouderophalende mensen elke keer weer....
Omdat het toegestaan is is het niet belachelijk? Als ooit ineens blijkt dat het eigenlijk tegen het recht op privacy indruist, roep je dan wel schande en moord?quote:Op maandag 24 september 2012 16:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat voor niemand een probleem is behalve jou blijkbaar. Jij mag het belachelijk vinden, het is gewoon toegestaan
Dat kan een bank niet zomaar, dat is het werk dat ze doen. En ze kunnen altijd vragen stellen over ongebruikelijke transacties en doen dat blijkbaar ook. Niets mis mee lijkt mij.quote:Op maandag 24 september 2012 16:14 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Mijn probleem: dat een bank zomaar rekeningafschriften kan inzien en dat ook daadwerkelijk doet. En mij vragen kan stellen daarover kennelijk. Dat vind ik een behoorlijke schending van mijn privacy.
Als dat ooit blijkt, dan is de wet blijkbaar veranderd en heb je recht tot klagen. Nu is dat niet het geval.quote:Op maandag 24 september 2012 16:15 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Omdat het toegestaan is is het niet belachelijk? Als ooit ineens blijkt dat het eigenlijk tegen het recht op privacy indruist, roep je dan wel schande en moord?
Ik vraag of dat zomaar kan... en het bevreemd me dat dat zomaar kan.quote:Op maandag 24 september 2012 16:12 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Nogmaals, je weet niet eens wat er gevraagd is. Hoe kun je daar dan over oordelen?
het is geen schending van privacy omdat jij met een commerciele instelling onder die voorwaarden een contract bent aan gegaanquote:Op maandag 24 september 2012 16:14 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Mijn probleem: dat een bank zomaar rekeningafschriften kan inzien en dat ook daadwerkelijk doet. En mij vragen kan stellen daarover kennelijk. Dat vind ik een behoorlijke schending van mijn privacy.
Jij hebt je recht op privacy minder hoog zitten dan TS misschien?quote:Op maandag 24 september 2012 16:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
TS maakt een probleem van iets dat geen probleem is
Tsja dat kan best, maar het kan dus inderdaad gewoon zomaar.quote:Op maandag 24 september 2012 16:16 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ik vraag of dat zomaar kan... en het bevreemd me dat dat zomaar kan.
Klopt.. maar die zou maar wat graag met een bank samenwerken denk ik.. maar dat is offtopic.quote:Op maandag 24 september 2012 16:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
FB is dan ook wel compleet iets anders dan een bank.
Ik doe er in ieder geval minder moeilijk over. Dit is geen privacy issue, dit is gewoon niet weten met wie je in zee gaatquote:Op maandag 24 september 2012 16:16 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Jij hebt je recht op privacy minder hoog zitten dan TS misschien?
je kunt toch voor jezelf bepalennof het belachelijk is of niet voor je met die bank in zee gaat? Niemand dwingt jequote:Op maandag 24 september 2012 16:15 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Omdat het toegestaan is is het niet belachelijk? Als ooit ineens blijkt dat het eigenlijk tegen het recht op privacy indruist, roep je dan wel schande en moord?
Ik zie hem niet raaskallen of kant noch wal raken? TS overdrijft maar puur en alleen om zijn punt overduidelijk te maken. Dat snapt iedereen die dit leest toch wel?quote:Op maandag 24 september 2012 16:15 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik snap prima waar TS heen wil maar hij raaskaalt en raakt kant nog wal
dan kun je kritische opmerkingen verwachten
Ik snap dat TS overdrijft, maar een punt maken? Nee niet echtquote:Op maandag 24 september 2012 16:18 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik zie hem niet raaskallen of kant noch wal raken? TS overdrijft maar puur en alleen om zijn punt overduidelijk te maken. Dat snapt iedereen die dit leest toch wel?
Bron?quote:Op maandag 24 september 2012 16:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat voor niemand een probleem is behalve jou blijkbaar. Jij mag het belachelijk vinden, het is gewoon toegestaan
hij weet niets over de vragen die gesteld zijn, rukt dingen uit zijn verband en overdrijft continuequote:Op maandag 24 september 2012 16:18 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik zie hem niet raaskallen of kant noch wal raken? TS overdrijft maar puur en alleen om zijn punt overduidelijk te maken. Dat snapt iedereen die dit leest toch wel?
Als banken rekeninggegevens gaan verkopen, zal ze dat veel geld opleveren.quote:Op maandag 24 september 2012 16:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]Jij krijgt dagelijks reclame van de bank?
Algemene voorwaarden van de bank bv. Op te vragen bij elke willekeurige bankquote:Op maandag 24 september 2012 16:19 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Bron?
Financiele instellingen hebben nogal wat wetten waar ze zich aan moeten houden. Dus ik ben wel benieuwd naar waar staat dat zij actief rekeningen mogen inzien.
quote:Op maandag 24 september 2012 16:18 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
je kunt toch voor jezelf bepalennof het belachelijk is of niet voor je met die bank in zee gaat? Niemand dwingt je
Ik weet prima met wie ik bijv in zee ben gegaan, de Rabobank! Echter kan ik me niet herinneren dat ze me verteld hebben dat ze mijn uitgaven en inkomsten monitoren en er vragen over kunnen stellen.quote:Op maandag 24 september 2012 16:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik doe er in ieder geval minder moeilijk over. Dit is geen privacy issue, dit is gewoon niet weten met wie je in zee gaat
Vast wel, maar dat is dus wel wettelijk verbodenquote:Op maandag 24 september 2012 16:20 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Als banken rekeninggegevens gaan verkopen, zal ze dat veel geld opleveren.
Een bank mag klanten weigeren als daar redenen voor zijn. Deze stichting draagt standpunten uit die wettelijk niet mogen en dus kan de klant geweigerd worden. Een supermarkt mag toch ook mensen weigeren als daar reden voor is?quote:Op maandag 24 september 2012 16:20 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik las onlangs wel dat bijv stichting Martijn geweigerd is bij 1 of andere bank, omdat die bank niet geassocieerd wilde worden met stichting Martijn. Nu lig ik er niet meteen wakker van in hun geval maar toch best krom dat niet iedereen een bankrekening mag komen openen?
dat mogen en doen ze nietquote:Op maandag 24 september 2012 16:20 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Als banken rekeninggegevens gaan verkopen, zal ze dat veel geld opleveren.
Ik zou me eerst verdiepen in de Nederlandse taal. Daarna in de voorwaarden van de bank waar je een klant bent. En daarna weer eens nadenken of je je druk zou moeten maken.quote:Op maandag 24 september 2012 15:47 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Zoals ik al zeg: ik vind het een behoorlijk schending van mn privacy als iemand zonder duidelijke reden in mijn bankgegevens kijkt. Kan ook bij jouw gebeuren kennelijk.. of bij je moeder. Zonder duidelijke aanleiding.
Een andere bank doet het wellicht ook; maar ik heb nooit geweten dat banken dat kennelijk doen?
banken zijn prive instellingen en mogen dus zelf bepalen wie ze wel en niet toe latenquote:Op maandag 24 september 2012 16:20 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
[..]
Ik weet prima met wie ik bijv in zee ben gegaan, de Rabobank! Echter kan ik me niet herinneren dat ze me verteld hebben dat ze mijn uitgaven en inkomsten monitoren en er vragen over kunnen stellen.
Ik las onlangs wel dat bijv stichting Martijn geweigerd is bij 1 of andere bank, omdat die bank niet geassocieerd wilde worden met stichting Martijn. Nu lig ik er niet meteen wakker van in hun geval maar toch best krom dat niet iedereen een bankrekening mag komen openen?
Stel je voor dat dat niet zo was, dan werd er schouderophalend gereageerd met joh, de banken moeten jouw pasjes en personeel toch bekostigen, dus ze moeten wel wat info verkopen, hoezo privacy?quote:Op maandag 24 september 2012 16:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vast wel, maar dat is dus wel wettelijk verboden
Flikker dan op uit dit topic.quote:Op maandag 24 september 2012 16:20 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
hij weet niets over de vragen die gesteld zijn, rukt dingen uit zijn verband en overdrijft continue
niet echt serieus te nemen dus
Ik hoef me niets voor te stellen, zolang de wet niet veranderd is het niet zo. En een dergelijke wetsverandering komt er niet zomaar, dus dat is niet aan de orde.quote:Op maandag 24 september 2012 16:23 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Stel je voor dat dat niet zo was, dan werd er schouderophalend gereageerd met joh, de banken moeten jouw pasjes en personeel toch bekostigen, dus ze moeten wel wat info verkopen, hoezo privacy?
Waar het mij omgaat is dat als iets zo is, dat men er dan niet meer van opkijkt maar eerder schouder ophaalt. Benzine weer duurder? Tsja, als ge nie kan betale ga je tog nie rije!
Vind ik best maf dat dat mogelijk is.quote:Op maandag 24 september 2012 16:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een bank mag klanten weigeren als daar redenen voor zijn. Deze stichting draagt standpunten uit die wettelijk niet mogen en dus kan de klant geweigerd worden. Een supermarkt mag toch ook mensen weigeren als daar reden voor is?
quote:Op maandag 24 september 2012 16:24 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Flikker dan op uit dit topic.
Dat er vragen gesteld zijn, zegt mij al genoeg. Ik weet wat voor transacties er geweest zijn.. en wat de omschrijvingen erbij zijn.
Geen enkele reden voor een MOT-melding. Niets vreemds aan...
Vast wel, maar het is toch echt zoquote:Op maandag 24 september 2012 16:25 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Vind ik best maf dat dat mogelijk is.
Denk je dat er iemand erin heeft gekeken ?quote:Op maandag 24 september 2012 16:05 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Dat zeg je... ik weet het niet. Ik zou verwachten dat een bankrekening niet zomaar doorgespit wordt door een bank, maar kennelijk doen ze dat wel? Met wat voor reden? Met wie delen ze de gevonden info? Waarom doen ze dat precies?
je discussieert al net zo slecht als TSquote:Op maandag 24 september 2012 16:23 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Stel je voor dat dat niet zo was, dan werd er schouderophalend gereageerd met joh, de banken moeten jouw pasjes en personeel toch bekostigen, dus ze moeten wel wat info verkopen, hoezo privacy?
Waar het mij omgaat is dat als iets zo is, dat men er dan niet meer van opkijkt maar eerder schouder ophaalt. Benzine weer duurder? Tsja, als ge nie kan betale ga je tog nie rije!
Bedoel je dat dikke boek wat onder 1 van mijn tafelpoten staat om het gewiebel tegen te houden? Zal hem eens een keer lezen als ik zin heb.quote:Op maandag 24 september 2012 16:23 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
banken zijn prive instellingen en mogen dus zelf bepalen wie ze wel en niet toe laten
en ze hebben het je wel verteld in de algemene voorwaarden
dat je die niet leest is jouw probleem
oh ook kritiek kun je niet hebben?quote:Op maandag 24 september 2012 16:24 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Flikker dan op uit dit topic.
Dat er vragen gesteld zijn, zegt mij al genoeg. Ik weet wat voor transacties er geweest zijn.. en wat de omschrijvingen erbij zijn.
Geen enkele reden voor een MOT-melding. Niets vreemds aan...
als je geen zin hebt om het te lezen moet je niet met die instelling in zee gaanquote:Op maandag 24 september 2012 16:27 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Bedoel je dat dikke boek wat onder 1 van mijn tafelpoten staat om het gewiebel tegen te houden? Zal hem eens een keer lezen als ik zin heb.
Waar wil jij heen?quote:Op maandag 24 september 2012 16:22 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat mogen en doen ze niet
dus waar wil je nou heen?
dat is je allemaal al gezegd?quote:Op maandag 24 september 2012 16:28 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Waar wil jij heen?
Vanaf het begin van dit topic wil ik weten of wat ik schrijf of dat zomaar mag... en waar dus een en andere vermeld staat daaromtrent.
Discussieer ik echt slecht of ben ik gewoon geen jaknikker/schouderophaler/mak schaapje? Haal die dingen niet door elkaar aub. Ik kan van jou of jullie ook zeggen dat jullie slecht discussieren omdat jullie alleen maar een refrein van:"is nie verbote en dus nie miepe" zingen.quote:Op maandag 24 september 2012 16:26 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
je discussieert al net zo slecht als TS
het is niet zo, dus waarom zouden we het er bij slepen?
pas als het zo is heb je wat om over te klagen
en ook benzine pompen zijn geen liefdadigheidsinstelling dus die zijn ook niet verplicht om onder een bepaalde prijs te leveren
zo is het leven, deal with it
Dat zeg ik helemaal niet, maak jij er weer van. Maar dat gezeik voegt weinig toe.quote:Op maandag 24 september 2012 16:25 schreef karr-1 het volgende:
[..]We zijn het niet met je eens en dus moeten we maar weggaan? Beetje jammer dit.
Ja. En in de voorwaarde waar je als klant/rekeninghouder (jij dus niet) akkoord mee bent gegaan. Als je de bank weet vraag je ze daar op et voilaquote:Op maandag 24 september 2012 16:28 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Waar wil jij heen?
Vanaf het begin van dit topic wil ik weten of wat ik schrijf of dat zomaar mag... en waar dus een en andere vermeld staat daaromtrent.
Ja mama. Zeik ik trouwens of verwonder ik over hoe makkelijk men over privacy heen stapt?quote:Op maandag 24 september 2012 16:28 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
als je geen zin hebt om het te lezen moet je niet met die instelling in zee gaan
en al helemaal niet claimen dat je nooit wat verteld is
de bank kan er toch ook niets aan doen dat jij niet weet wat je doet? dan mag je ook niet achter af gaan zeiken
aangezien alleen jij en TS (die allebei op het zelfde kleuterniveau discussiėren) nog mekkeren gok ik het eerstequote:Op maandag 24 september 2012 16:30 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Discussieer ik echt slecht of ben ik gewoon geen jaknikker/schouderophaler/mak schaapje? Haal die dingen niet door elkaar aub. Ik kan van jou of jullie ook zeggen dat jullie slecht discussieren omdat jullie alleen maar een refrein van:"is nie verbote en dus nie miepe" zingen.
Idiootquote:Op maandag 24 september 2012 16:20 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
[..]
Ik weet prima met wie ik bijv in zee ben gegaan, de Rabobank! Echter kan ik me niet herinneren dat ze me verteld hebben dat ze mijn uitgaven en inkomsten monitoren en er vragen over kunnen stellen.
Banken mogen klanten weigeren, om imagoschade, verdenking van illegale activiteiten. Klanten mogen dit aanvechten als ze zich ongegrond geweigerd voelen (discriminatie en andere ongein)...quote:Ik las onlangs wel dat bijv stichting Martijn geweigerd is bij 1 of andere bank, omdat die bank niet geassocieerd wilde worden met stichting Martijn. Nu lig ik er niet meteen wakker van in hun geval maar toch best krom dat niet iedereen een bankrekening mag komen openen?
Ja, ik denk dat dat gebeurd is, want ik heb geen weet van 'flags'. Als zoiets in dit geval gebeurd is, zou zoiets kunnen verklaren waarom er navraag is gedaan. Van dat systeem heb ik geen weet, maar kan dus best dat het zo gegaan is.quote:Op maandag 24 september 2012 16:26 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Denk je dat er iemand erin heeft gekeken ?banksystemen werken met "flags" als er bepaalde dingen op chronologische volgorde gebeurd, komt er een vlaggetje bij iemand, die dan moet gaan kijken wat er aan de hand is.
Ik noem x aantal bedragen zelfde hoogte gestort door meerdere, niet gerelateerde, eenmalige transacties. Noem het maar op... daar zijn scripts voor...
Je rukt alles uit verband om het naar je hand te laten zetten. En heb je de voorwaarden al eens doorgelezen?
de rest is al gezegdquote:Op maandag 24 september 2012 16:30 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet, maak jij er weer van. Maar dat gezeik voegt weinig toe.
Je zeikt, makkelijk zat. Het staat in de voorwaarden die je weigert te lezen, je maakt er een privacy issue van wat het niet is en zo kan ik nog wel even doorgaan. Als je het er niet mee eens bent, ga je naar een andere bank, maar die zullen ongetwijfeld hetzelfde doen.quote:Op maandag 24 september 2012 16:31 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ja mama. Zeik ik trouwens of verwonder ik over hoe makkelijk men over privacy heen stapt?
Denk eens aub na voor je iets post want er komt van alles uit je vingertjes op je toetsenbord?
Kan prima kritiek hebben, anders had ik nu wel huilend bij mn mama op de bank gezetenquote:Op maandag 24 september 2012 16:27 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
oh ook kritiek kun je niet hebben?
blijf dan weg van een openbaar forum
De bank is alleen vogelvrij omdat je ER MEE AKKOORD GAAT.quote:Op maandag 24 september 2012 16:33 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat dat gebeurd is, want ik heb geen weet van 'flags'. Als zoiets in dit geval gebeurd is, zou zoiets kunnen verklaren waarom er navraag is gedaan. Van dat systeem heb ik geen weet, maar kan dus best dat het zo gegaan is.
Uit zn verband rukken is al eerder gezegd, maar als het hek van de dam is en de bank vogelvrij.. dan kunnen die dingen best gebeuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |