Hoe is t gegaan?quote:Op zondag 23 september 2012 19:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Warme chocomel met slagroom, ik vind dat ik 'm wel heb verdiend.
Zeker na 50 minuten in de zeikregen naar huis fietsen.
De laatste tijd maak ik het deeg op dezelfde dag, begin een beetje lui te worden daar in.quote:Op zondag 23 september 2012 19:18 schreef motorbloempje het volgende:
Was alleen vergeten gisteren het deeg al te makendus heb nu een simpel 00-deegje. Wel lekker, maar had liever volkoren of spelt/rogge gehad, dus dat doen we dan de volgende keer maar!
Als ik een emotioneel mens was dan had ik ook zeker tranen! Prachtig Mar!quote:Op zondag 23 september 2012 20:07 schreef MarMar het volgende:
Even een jompelfoto hier:
[ afbeelding ]
Tranen in mijn ogen krijg ik ervan!
We eten het vaak ergens doorheen, dus dat werkt dan niet. Zomaar weglaten vind ik te gemakkelijk - er moeten toch nog genoeg volwaardige vegetarische recepten zijn die ik niet ken?quote:Op zondag 23 september 2012 20:06 schreef uniekhoorn het volgende:
DaD, wat ik deed was gewoon eerst alles opeten en vis/vlees voor het laatst bewaren (het lekkerst voor het laatst) Dan wat extra groente, hoef je bijna geen vlees/vis meer.
Meestal merk je het echt niet met lekker kruiden van je groente en carbs.
Lijst:
O kwark en vla
T 2 appels, nectarine, cup a soup kerrie, halve komkommer, boterham kaas
L 2 boterhammen ham, cup a soup tomaat, 2 bekers melk, 2 tomaten, kwart paprika
T mineola, peer, blokje choco, 2 augurken met ham
D: bloemkool, gebakken champignons/ui/courgette/knoflook en 500 gr spinazie, gegrilde kabeljauwfilet, aardappelkroketten
T; cola-berenburg een paar en zoute stokjes... want vakantie
Jeetje, jij vrouw! Zomaar weglaten is te 'makkelijk' Soms is het niet moeilijkquote:Op zondag 23 september 2012 20:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
We eten het vaak ergens doorheen, dus dat werkt dan niet. Zomaar weglaten vind ik te gemakkelijk - er moeten toch nog genoeg volwaardige vegetarische recepten zijn die ik niet ken?
Begin het nu wel wat te missen, eerste weken niet... dus tijd om weer wat koolhydraten in te passen... begin zo halverweg de week weer met wat opbouwen.quote:Op zondag 23 september 2012 20:20 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Als ik een emotioneel mens was dan had ik ook zeker tranen! Prachtig Mar!
Oooh lekker genieten BJ! Mis je brood enzo? Wel weer beginnen hoor want je eet best wel wat te weinig, niet erg maar niet te lang ok?
Pasta's zijn makkelijk vegetarisch te maken, soepen, gerechten met bonen..quote:Op zondag 23 september 2012 20:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
We eten het vaak ergens doorheen, dus dat werkt dan niet. Zomaar weglaten vind ik te gemakkelijk - er moeten toch nog genoeg volwaardige vegetarische recepten zijn die ik niet ken?
Ik heb Sam Stern, Eat vegetarian. Leuk boek met leuke recepten.quote:Op zondag 23 september 2012 19:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij eten tegenwoordig twee à drie keer in de week vegetarisch, maar we zouden de balans liever de andere kant op laten vallen. Ik vind het alleen lastig om gerechten te verzinnen; ik merk dat ik zonder vlees een maaltijd snel niet compleet vind. Heeft iemand ideeën/recepten/sites?
Niet onaardig. Moet wel echt aan mn snelheid gaan werken en mn longen hadden het zwaar (goh, wanneer niet, misschien toch maar een keer langs een longarts gaan), maar het was heerlijk loopweer, de sfeer was goed en we zijn ergens in de meute gefinished. Is ook weer eens wat anders dan helemaal achteraan finishen.quote:
Hehehe, volgens mij ben jij veel meer bikkel dan ik hoor.quote:Op zondag 23 september 2012 19:59 schreef uniekhoorn het volgende:
Henk, jij bikkel!! Jij bent echt zo'n heerlijk sociaal mensch... en zo sportief! Wat doe je eigenijk op Fok?
Snel maar een warme choco met slagroom
Ons weekmenu voor deze week: uiensoep met brood, aardappeltortilla met sla, quiche met volkorenbodem, rode bietensalade met feta, appel en munt, tortilla's met bonenprut, avocado, paprika en kaas. En nog iets, maar dat ben ik vergeten...alles vegetarisch! Zoek ook eens op goodgawker voor ideeën...quote:Op zondag 23 september 2012 19:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij eten tegenwoordig twee à drie keer in de week vegetarisch, maar we zouden de balans liever de andere kant op laten vallen. Ik vind het alleen lastig om gerechten te verzinnen; ik merk dat ik zonder vlees een maaltijd snel niet compleet vind. Heeft iemand ideeën/recepten/sites?
Goeie inspiratie, dank je! De anderen ook, natuurlijk. Ik kook nooit Thais, maar ik zal er eens naar kijken.quote:Op zondag 23 september 2012 20:45 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ons weekmenu voor deze week: uiensoep met brood, aardappeltortilla met sla, quiche met volkorenbodem, rode bietensalade met feta, appel en munt, tortilla's met bonenprut, avocado, paprika en kaas. En nog iets, maar dat ben ik vergeten...alles vegetarisch! Zoek ook eens op goodgawker voor ideeën...
Ik had het er in het begin moeilijk mee, want het is een andere manier van denken over eten. Nu eet ik zelf nog wel eens vlees, maar niet vaak. Hooguit een keer per week.quote:Op zondag 23 september 2012 20:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Goeie inspiratie, dank je! De anderen ook, natuurlijk. Ik kook nooit Thais, maar ik zal er eens naar kijken..
Dat zijn toch ook gerechten waar vlees en vis eruit gelaten zijn?quote:Op zondag 23 september 2012 20:45 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ons weekmenu voor deze week: uiensoep met brood, aardappeltortilla met sla, quiche met volkorenbodem, rode bietensalade met feta, appel en munt, tortilla's met bonenprut, avocado, paprika en kaas. En nog iets, maar dat ben ik vergeten...alles vegetarisch! Zoek ook eens op goodgawker voor ideeën...
Tof! Heb je ook ergens een reisverslagje ofzo?quote:
Geweldige fotoquote:Op zondag 23 september 2012 20:07 schreef MarMar het volgende:
Even een jompelfoto hier:
[ afbeelding ]
Tranen in mijn ogen krijg ik ervan!
Neuh, niet iedereen hoeft te weten wat ik uitspook als ik weg benquote:Op zondag 23 september 2012 21:48 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Tof! Heb je ook ergens een reisverslagje ofzo?
Geniet ervan
Wel goe, thanks for asking!quote:Op zondag 23 september 2012 21:55 schreef uniekhoorn het volgende:
Haha Maria, 'mede nerds'
Hoest met buikje
Dat klopt, dat zeg ik ook en dat bedoel ik ook. Gewoon alles lekker maken met kruiden en bonen enzo... Wat Nallie zegt dusquote:Op zondag 23 september 2012 21:54 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nope..
Uniekje, die gerechten kunnen met vlees, maar hoeven niet met vlees.
Nerds en cupcakesquote:Op zondag 23 september 2012 21:52 schreef MariaEtcetera het volgende:
An in Mexico![]()
Viz, ben benieuwd! Hoepeloorbellen kan je altijd nog kado doen![]()
Go Henk en Mo en Mar!
Ik heb cupcakes versierd vandaag met een groepje (grotendeels) mede-nerds, was leuk!
Er komen foto's als het goed isquote:Op zondag 23 september 2012 21:59 schreef An24 het volgende:
[..]
Nerds en cupcakeszijn daar foto's van?
Ik om ze te etenquote:
Die is leuk ja. Alleen zonder de nerds erbijquote:Op zondag 23 september 2012 22:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Er komen foto's als het goed isik heb er net 1 op FB gezet want das tenminste makkelijk mobiel te doen
Ziet er best ranzig uit. Kan me niet voorstellen dat ik vroeger dummies ook lekker vondquote:Op zondag 23 september 2012 22:49 schreef V1z0R het volgende:
Vorige week geleerd, nerds zijn de Amerikaanse dummy's
[ afbeelding ]
Maar zij hebben dan weer allerlei varianten zoals zure, met kauwgom etc.
Zie: de dikke vegetarierquote:Op zondag 23 september 2012 20:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
quote:Op maandag 24 september 2012 08:33 schreef Jagärtrut het volgende:
ik ken dummies helemaal niet, oh, en fijne vakantie puf! waar ging het ook al weer heen?
Planning voor vandaag:
O: zuurdesembrood met jam
T: appel
L: uiensoep, zuurdesembrood met kaas, wat kaasspätzle
T: ?
D: ik denk of aardappeltortilla met sla of quiche met volkorenbodem.
nee, geloof ik niet!quote:Op maandag 24 september 2012 08:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die ken je niet? Van die roze en gele korreltjes. Het allerlekkerst was om ze allemaal in één keer naar binnen te gooien.
Is dit een goede tijd om kleding te kopen? Ben zelf ook wel toe aan wat nieuws maar beetje korting zou leuk zijn natuurlijkquote:Op maandag 24 september 2012 08:34 schreef Jagärtrut het volgende:
verder komt er vandaag hopelijk een bestelling van bijna 500 euro van zalando binnen. het is echt tijd dat ik weer nieuwe kleren heb, allles is zooooo oud en vol gaten enzo.
nee, dat niet geloof ik. Ik denk dat na het seizoen beter is. Maar ik kom het seizoen anders niet door...quote:Op maandag 24 september 2012 08:44 schreef V1z0R het volgende:
Gewoon 3 van die pakjes tegelijk!
[..]
Is dit een goede tijd om kleding te kopen? Ben zelf ook wel toe aan wat nieuws maar beetje korting zou leuk zijn natuurlijk
Als je een glamour koopt krijg je op 29 sept 20% korting in veel winkels.quote:Op maandag 24 september 2012 08:44 schreef V1z0R het volgende:
Is dit een goede tijd om kleding te kopen? Ben zelf ook wel toe aan wat nieuws maar beetje korting zou leuk zijn natuurlijk
quote:Op maandag 24 september 2012 08:36 schreef Viking84 het volgende:
Die ken je niet? Van die roze en gele korreltjes. Het allerlekkerst was om ze allemaal in één keer naar binnen te gooien.
Er worden geen pakketjes meer bezorgd op maandag dacht ik?quote:Op maandag 24 september 2012 08:34 schreef Jagärtrut het volgende:
verder komt er vandaag hopelijk een bestelling van bijna 500 euro van zalando binnen. het is echt tijd dat ik weer nieuwe kleren heb, allles is zooooo oud en vol gaten enzo.
ik woon niet in NL, dus hier gaat het wat anders...quote:Op maandag 24 september 2012 09:05 schreef Bijou het volgende:
[..]
Er worden geen pakketjes meer bezorgd op maandag dacht ik?
Oh dan hoop ik met je meequote:Op maandag 24 september 2012 09:07 schreef Jagärtrut het volgende:
ik woon niet in NL, dus hier gaat het wat anders...
Ik ga geen glamour kopenquote:Op maandag 24 september 2012 09:03 schreef Bijou het volgende:
[..]
Als je een glamour koopt krijg je op 29 sept 20% korting in veel winkels.
En deze week is het al prijzencircus bij V&D
Ik heb nooit overhemden gehad die je echt niet kon strijken. Heb zelf wel echt favoriete merken qua pasvorm, stangata en NZA zitten goed als je wat bredere schouders/borstkas hebt en dan zit ie ook goed bij je middel (niet te los iig.)quote:Op maandag 24 september 2012 09:22 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ik ga geen glamour kopen
Overhemden van de V&D? Zijn die een beetje te strijken? Wil niet weer die fout begaan dat ik van die rotdingen koop die voor geen meter gestreken kunnen worden.
Edit: Zie dat ze ook wat bekendere merken hebben, maar eens kijken wanneer ik in een andere plek ben. (geen V&D waar ik woon)
Bij voorvoetlandig is rustig opbouwen juist heel erg belangrijk. Grappig overigens dat jij probeert een haklanding toe doen, want de meeste mensen willen juist van de haklanding naar de voorvoetlanding, omdat dat de meer natuurlijke manier van lopen is.quote:Op zondag 23 september 2012 15:26 schreef the85mc het volgende:
Net 5km hardgelopen, ging wel aardig. Zonder evy, maar gewoon zelf in stukken verdeeld.
Ik loop te pielen met mn looptechniek. Normaal loop ik op voorvoet, maar daar krijg ik spierpijn van in mn kuiten. Dus iets meer hiellanding gaan lopen, maar ik verval in oude looptechniek als ik wat vermoeider raak. Dus dan land ik op het midden van mn voet. En door zo te lopen krijg ik shinsplints. Lastig. Ben blijkbaar geen hardloper..
Op je voorvoet lopen voelt voor mij natuurlijker dan haklanding. Maar tegelijkertijd voelt die techniek alsof je kunt sprinten en voelt het niet geschikt als lange afstands techniek.. Misschien moet ik gewoon doorzetten, want spierpijn is minder erg dan shinsplints.quote:Op maandag 24 september 2012 10:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Om hier nog even op terug te komen:
[..]
Bij voorvoetlandig is rustig opbouwen juist heel erg belangrijk. Grappig overigens dat jij probeert een haklanding toe doen, want de meeste mensen willen juist van de haklanding naar de voorvoetlanding, omdat dat de meer natuurlijke manier van lopen is.
Aankomend weekend maar eens rondkijken dan. Eigenlijk hoog tijd voor nieuwe overhemden...quote:Op maandag 24 september 2012 09:52 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik heb nooit overhemden gehad die je echt niet kon strijken. Heb zelf wel echt favoriete merken qua pasvorm, stangata en NZA zitten goed als je wat bredere schouders/borstkas hebt en dan zit ie ook goed bij je middel (niet te los iig.)
Esprit is ook wel prima, maar die edc's zijn gemaakt voor ecto's..
Iddquote:Op maandag 24 september 2012 10:06 schreef the85mc het volgende:
[..]
Op je voorvoet lopen voelt voor mij natuurlijker dan haklanding. Maar tegelijkertijd voelt die techniek alsof je kunt sprinten en voelt het niet geschikt als lange afstands techniek.. Misschien moet ik gewoon doorzetten, want spierpijn is minder erg dan shinsplints.
Hardlopen is ook veel blessuregevoeliger dan mountainbikenquote:Op maandag 24 september 2012 11:14 schreef the85mc het volgende:
Zal ik doen
Ben van plan om 2 of 3 keer per week te gaan lopen, kleine rondjes van 5 km. Ik doe nu stukje lopen dan 1 minuut wandelen. Dus loop stukken van 1,5 km. Is echt weinig maar ik wil niet weer last krijgen van shin splints.
Nu voel ik alleen lichte spierpijn in mn kuiten en in mn rug, 10 cm onder mn schouderbladen. Rare plek voor spierpijn.
Toch raar dat ik echt 2 uur maximaal kan rammen op de mtb, maar dat ik niet eens 5km kan lopen zonder blessures
Sowieso kan het ook zijn dat het gewoon iet jouw sport is. De sportarts die ik vorig jaar sprak zei ook al dat bij sommigen de maximale afstand gewoon 5 km is. Dat iemand anders een ultraloop kan doen, wil niet zeggen dat het voor jou ook gaat werken.quote:Op maandag 24 september 2012 11:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hardlopen is ook veel blessuregevoeliger dan mountainbiken. Kwestie van rustig opbouwen met een schema
. Dat je conditioneel 5 km kunt lopen, wil nog niet zeggen dat je lijf (pezen, spieren) daar ook op voorbereid is.
Over een paar weken is het een betere tijd.quote:Op maandag 24 september 2012 08:44 schreef V1z0R het volgende:
Gewoon 3 van die pakjes tegelijk!
[..]
Ik kon vorige week gratis een health check doen bij m'n sportschool, maar ik was bang voor de conclusie, dus heb het niet gedaanquote:Op maandag 24 september 2012 12:26 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Vooralsnog voel ik me nog gezond, maar het is zo tijd voor mijn health check (inclusief conditietest), dus als ik me zo een stuk minder fit voel, dan weten we hoe het komt!
Hier kwam net Nothing compares to you voorbij op m'n iPod. Dan houd ik het ook amper droog hoorquote:Op maandag 24 september 2012 12:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
Begrafenisliedjes op de radio zijn altijd![]()
Uh neequote:Op maandag 24 september 2012 12:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hier kwam net Nothing compares to you voorbij op m'n iPod. Dan houd ik het ook amper droog hoor.
Welke was er op de radio? Goodbye England's Rose?
Contradictio in terminis!quote:Op maandag 24 september 2012 13:44 schreef Viking84 het volgende:
I like Mondays. Gaan altijd zo lekker snel.
Eerste wat ik dacht was ook: "Tell me whyyyy I don't like moooondaaays!"quote:
Goeie maandagmojo!quote:Op maandag 24 september 2012 13:53 schreef Viking84 het volgende:
Daarom formuleerde ik het ook zo. Op maandag ben ik weer lekker fris en fruitig en lukken dingen die vrijdag niet lukken altijd meteen
.
Oh daar heb ik nou nooit last van. Maandag is zo'n dag dat ik alles vergeet (dit keer mobiel en agenda), niets wil lukken, de bomen buiten uitgebreid bestudeerd worden en ik zou willen dat het nog weekend was. En dat is niet veel beter nu ik op zondag moet werken steedsquote:Op maandag 24 september 2012 13:53 schreef Viking84 het volgende:
Daarom formuleerde ik het ook zo. Op maandag ben ik weer lekker fris en fruitig en lukken dingen die vrijdag niet lukken altijd meteen
.
quote:The Fat Slags from Viz hit the big time and become celebrities.
Manos the Hands of Fate!quote:Op maandag 24 september 2012 14:14 schreef V1z0R het volgende:
Zo bekijk je voor de gein de slechtste 100 films op IMDB, krijg je bij een film deze omschrijving...
[..]
Oef, 7 kilo is wel een groot verschil..quote:Op maandag 24 september 2012 14:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
De statstieken van de fittest: weegschaal gaf 7 (!) kilo meer aan dan die van thuis vorige week, bloeddruk te hoog, vetpercentage 35,6, middelomtrek niet op het smalste punt gemeten en de fittest niet gedaan omdat mn bloeddruk te hoog was ofzo. En omdat ik toch wel fit ben en de uitslag bij voorbaat al niet klopt omdat ik benauwd ben.
Hoe kapoet was die weegschaal!?quote:Op maandag 24 september 2012 14:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
De statstieken van de fittest: weegschaal gaf 7 (!) kilo meer aan dan die van thuis vorige week, bloeddruk te hoog, vetpercentage 35,6, middelomtrek niet op het smalste punt gemeten en de fittest niet gedaan omdat mn bloeddruk te hoog was ofzo. En omdat ik toch wel fit ben en de uitslag bij voorbaat al niet klopt omdat ik benauwd ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |