Hoe is t gegaan?quote:Op zondag 23 september 2012 19:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Warme chocomel met slagroom, ik vind dat ik 'm wel heb verdiend.
Zeker na 50 minuten in de zeikregen naar huis fietsen.
De laatste tijd maak ik het deeg op dezelfde dag, begin een beetje lui te worden daar in.quote:Op zondag 23 september 2012 19:18 schreef motorbloempje het volgende:
Was alleen vergeten gisteren het deeg al te makendus heb nu een simpel 00-deegje. Wel lekker, maar had liever volkoren of spelt/rogge gehad, dus dat doen we dan de volgende keer maar!
Als ik een emotioneel mens was dan had ik ook zeker tranen! Prachtig Mar!quote:Op zondag 23 september 2012 20:07 schreef MarMar het volgende:
Even een jompelfoto hier:
[ afbeelding ]
Tranen in mijn ogen krijg ik ervan!
We eten het vaak ergens doorheen, dus dat werkt dan niet. Zomaar weglaten vind ik te gemakkelijk - er moeten toch nog genoeg volwaardige vegetarische recepten zijn die ik niet ken?quote:Op zondag 23 september 2012 20:06 schreef uniekhoorn het volgende:
DaD, wat ik deed was gewoon eerst alles opeten en vis/vlees voor het laatst bewaren (het lekkerst voor het laatst) Dan wat extra groente, hoef je bijna geen vlees/vis meer.
Meestal merk je het echt niet met lekker kruiden van je groente en carbs.
Lijst:
O kwark en vla
T 2 appels, nectarine, cup a soup kerrie, halve komkommer, boterham kaas
L 2 boterhammen ham, cup a soup tomaat, 2 bekers melk, 2 tomaten, kwart paprika
T mineola, peer, blokje choco, 2 augurken met ham
D: bloemkool, gebakken champignons/ui/courgette/knoflook en 500 gr spinazie, gegrilde kabeljauwfilet, aardappelkroketten
T; cola-berenburg een paar en zoute stokjes... want vakantie
Jeetje, jij vrouw! Zomaar weglaten is te 'makkelijk' Soms is het niet moeilijkquote:Op zondag 23 september 2012 20:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
We eten het vaak ergens doorheen, dus dat werkt dan niet. Zomaar weglaten vind ik te gemakkelijk - er moeten toch nog genoeg volwaardige vegetarische recepten zijn die ik niet ken?
Begin het nu wel wat te missen, eerste weken niet... dus tijd om weer wat koolhydraten in te passen... begin zo halverweg de week weer met wat opbouwen.quote:Op zondag 23 september 2012 20:20 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Als ik een emotioneel mens was dan had ik ook zeker tranen! Prachtig Mar!
Oooh lekker genieten BJ! Mis je brood enzo? Wel weer beginnen hoor want je eet best wel wat te weinig, niet erg maar niet te lang ok?
Pasta's zijn makkelijk vegetarisch te maken, soepen, gerechten met bonen..quote:Op zondag 23 september 2012 20:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
We eten het vaak ergens doorheen, dus dat werkt dan niet. Zomaar weglaten vind ik te gemakkelijk - er moeten toch nog genoeg volwaardige vegetarische recepten zijn die ik niet ken?
Ik heb Sam Stern, Eat vegetarian. Leuk boek met leuke recepten.quote:Op zondag 23 september 2012 19:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij eten tegenwoordig twee à drie keer in de week vegetarisch, maar we zouden de balans liever de andere kant op laten vallen. Ik vind het alleen lastig om gerechten te verzinnen; ik merk dat ik zonder vlees een maaltijd snel niet compleet vind. Heeft iemand ideeën/recepten/sites?
Niet onaardig. Moet wel echt aan mn snelheid gaan werken en mn longen hadden het zwaar (goh, wanneer niet, misschien toch maar een keer langs een longarts gaan), maar het was heerlijk loopweer, de sfeer was goed en we zijn ergens in de meute gefinished. Is ook weer eens wat anders dan helemaal achteraan finishen.quote:
Hehehe, volgens mij ben jij veel meer bikkel dan ik hoor.quote:Op zondag 23 september 2012 19:59 schreef uniekhoorn het volgende:
Henk, jij bikkel!! Jij bent echt zo'n heerlijk sociaal mensch... en zo sportief! Wat doe je eigenijk op Fok?
Snel maar een warme choco met slagroom
Ons weekmenu voor deze week: uiensoep met brood, aardappeltortilla met sla, quiche met volkorenbodem, rode bietensalade met feta, appel en munt, tortilla's met bonenprut, avocado, paprika en kaas. En nog iets, maar dat ben ik vergeten...alles vegetarisch! Zoek ook eens op goodgawker voor ideeën...quote:Op zondag 23 september 2012 19:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij eten tegenwoordig twee à drie keer in de week vegetarisch, maar we zouden de balans liever de andere kant op laten vallen. Ik vind het alleen lastig om gerechten te verzinnen; ik merk dat ik zonder vlees een maaltijd snel niet compleet vind. Heeft iemand ideeën/recepten/sites?
Goeie inspiratie, dank je! De anderen ook, natuurlijk. Ik kook nooit Thais, maar ik zal er eens naar kijken.quote:Op zondag 23 september 2012 20:45 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ons weekmenu voor deze week: uiensoep met brood, aardappeltortilla met sla, quiche met volkorenbodem, rode bietensalade met feta, appel en munt, tortilla's met bonenprut, avocado, paprika en kaas. En nog iets, maar dat ben ik vergeten...alles vegetarisch! Zoek ook eens op goodgawker voor ideeën...
Ik had het er in het begin moeilijk mee, want het is een andere manier van denken over eten. Nu eet ik zelf nog wel eens vlees, maar niet vaak. Hooguit een keer per week.quote:Op zondag 23 september 2012 20:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Goeie inspiratie, dank je! De anderen ook, natuurlijk. Ik kook nooit Thais, maar ik zal er eens naar kijken..
Dat zijn toch ook gerechten waar vlees en vis eruit gelaten zijn?quote:Op zondag 23 september 2012 20:45 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ons weekmenu voor deze week: uiensoep met brood, aardappeltortilla met sla, quiche met volkorenbodem, rode bietensalade met feta, appel en munt, tortilla's met bonenprut, avocado, paprika en kaas. En nog iets, maar dat ben ik vergeten...alles vegetarisch! Zoek ook eens op goodgawker voor ideeën...
Tof! Heb je ook ergens een reisverslagje ofzo?quote:
Geweldige fotoquote:Op zondag 23 september 2012 20:07 schreef MarMar het volgende:
Even een jompelfoto hier:
[ afbeelding ]
Tranen in mijn ogen krijg ik ervan!
Neuh, niet iedereen hoeft te weten wat ik uitspook als ik weg benquote:Op zondag 23 september 2012 21:48 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Tof! Heb je ook ergens een reisverslagje ofzo?
Geniet ervan
Wel goe, thanks for asking!quote:Op zondag 23 september 2012 21:55 schreef uniekhoorn het volgende:
Haha Maria, 'mede nerds'
Hoest met buikje
Dat klopt, dat zeg ik ook en dat bedoel ik ook. Gewoon alles lekker maken met kruiden en bonen enzo... Wat Nallie zegt dusquote:Op zondag 23 september 2012 21:54 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nope..
Uniekje, die gerechten kunnen met vlees, maar hoeven niet met vlees.
Nerds en cupcakesquote:Op zondag 23 september 2012 21:52 schreef MariaEtcetera het volgende:
An in Mexico![]()
Viz, ben benieuwd! Hoepeloorbellen kan je altijd nog kado doen![]()
Go Henk en Mo en Mar!
Ik heb cupcakes versierd vandaag met een groepje (grotendeels) mede-nerds, was leuk!
Er komen foto's als het goed isquote:Op zondag 23 september 2012 21:59 schreef An24 het volgende:
[..]
Nerds en cupcakeszijn daar foto's van?
Ik om ze te etenquote:
Die is leuk ja. Alleen zonder de nerds erbijquote:Op zondag 23 september 2012 22:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Er komen foto's als het goed isik heb er net 1 op FB gezet want das tenminste makkelijk mobiel te doen
Ziet er best ranzig uit. Kan me niet voorstellen dat ik vroeger dummies ook lekker vondquote:Op zondag 23 september 2012 22:49 schreef V1z0R het volgende:
Vorige week geleerd, nerds zijn de Amerikaanse dummy's
[ afbeelding ]
Maar zij hebben dan weer allerlei varianten zoals zure, met kauwgom etc.
Zie: de dikke vegetarierquote:Op zondag 23 september 2012 20:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |