Welke letter van welke wet is dat?quote:Op zondag 23 september 2012 17:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens de letter der wet had Vettel daar op zijn allerminst een officiële waarschuwing voor mogen krijgen. Me dunkt. Klootviool
40.5 en 40.13 denk ik.quote:Op zondag 23 september 2012 17:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Welke letter van welke wet is dat?
Hij zei dat de auto raar aanvoelde en dat hij vervolgens vol op de rem trapte. Hoeft niet te betekenen dat er echt een probleem wasquote:Op zondag 23 september 2012 17:05 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Schumi zei achteraf dat ie een technisch probleem had vlak voor het ongeluk.
Overigens wel mazzel dat Button niet hetzelfde is overkomen want dat met Vettel scheelde ook niet veel.
http://www.gpupdate.net/n(...)n-zich-bij-stewards/quote:De Grand Prix van Singapore kan nog een klein staartje krijgen. Sebastian Vettel en Jenson Button zijn bij de wedstrijdleiding geroepen om uitleg te geven over het incident bij de eerste herstart, waarbij de Brit bijna bij Vettel achterop reed.
De Britse coureur verslikte zich in de snelheid van de raceleider, die het tempo mocht bepalen toen de safety car weer naar binnen gaan. Uiteindelijk raakten de twee elkaar niet en zou Vettel de race winnen, voor Button, maar de wedstrijdleiding zal nu dus uitzoeken of dat ook zo moet blijven.
Voor de wedstrijdleiding wordt het nog een lang nachtje. Ook de botsing tussen Michael Schumacher en Jean-Eric Vergne zal nog worden onderzocht, evenals de inhaalactie van Mark Webber op Kamui Kobayashi, waarbij de Australiër buiten de baan kwam.
Ik denk niet dat er veel gaat veranderenquote:Op zondag 23 september 2012 18:17 schreef kepler het volgende:
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)n-zich-bij-stewards/
Nog niks definitiefs dus
Ik heb eigenlijk geen idee van de regels wat de SC betreftquote:Op zondag 23 september 2012 18:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel gaat veranderen
Doe maar een 20 seconden penalty?quote:Sebastian Vettel and Jenson Button have been summoned to see the stewards of the Singapore Grand Prix over an incident during a safety car period.
McLaren driver Button nearly made contact with Vettel as the Red Bull driver swerved and braked to warm up his tyres before the first restart.
"Sebastian accelerated and braked for the right hand and I didn't expect that," said Button after the race.
"There was such a speed difference. I locked up and just missed his car - which would have been embarrassing."
The duo has been called to see the stewards over the incident.
je mag geloof ik niet vol op de rem trappen (of zogezegd sudden movements) als snelheidsbepalerquote:Op zondag 23 september 2012 18:22 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen idee van de regels wat de SC betreft
Iddquote:Op zondag 23 september 2012 18:27 schreef PennyWise84 het volgende:
[..]
je mag geloof ik niet vol op de rem trappen (of zogezegd sudden movements) als snelheidsbepaler
M.n. vetgedrukte gedeelte kan hier van toepassing zijn.quote:40.5 No car may be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person at any time whilst the safety car is deployed. This will apply whether any such car is being driven on the track, the pit entry or the pit lane.
40.13 When the clerk of the course decides it is safe to call in the safety car the message "SAFETY CAR IN THIS LAP" will be displayed on the timing monitors and the car's orange lights will be extinguished This will be the signal to the teams and drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap.
At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall more than ten car lengths behind it.
In order to avoid the likelihood of accidents before the safety car returns to the pits, from the point at which the lights on the car are turned out drivers must proceed at a pace which involves no erratic acceleration or braking nor any other manoeuvre which is likely to endanger
other drivers or impede the restart.
As the safety car is approaching the pit entry the yellow flags and SC boards will be withdrawn and, other than on the last lap of the race, replaced by waved green flags with green lights at the Line. These will be displayed until the last car crosses the Line.
voor zo'n ervaren coureur zeker, een DQ?quote:Op zondag 23 september 2012 18:31 schreef Desunoto het volgende:
Het was een hele domme actie van Vettel. Mag hij best voor gestraft worden.
Michael Schumacher kwam er in 2000 op Monza mee weg. Braketest die Williams-coureur Button toen uit deed vallen.quote:Op zondag 23 september 2012 18:27 schreef Nober het volgende:
Singapore GP: Sebastian Vettel and Jenson Button called to stewards over safety car incident
[..]
Doe maar een 20 seconden penalty?
toen was die regel er ook nog niet naar mijn wetenquote:Op zondag 23 september 2012 18:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Michael Schumacher kwam er in 2000 op Monza mee weg. Braketest die Williams-coureur Button toen uit deed vallen.
Ik weet niet zeker, maar volgens mij was dat weer een actie waarna ze het reglement veranderd hebben.quote:Op zondag 23 september 2012 18:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Michael Schumacher kwam er in 2000 op Monza mee weg. Braketest die Williams-coureur Button toen uit deed vallen.
mja, het getuigde toen niet van sportiviteit van Schumi.quote:Op zondag 23 september 2012 18:36 schreef PennyWise84 het volgende:
[..]
toen was die regel er ook nog niet naar mijn weten
Schumi en sportiviteit dat zijn niet echt woorden die samen gaan, altijd een killer geweestquote:Op zondag 23 september 2012 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, het getuigde toen niet van sportiviteit van Schumi.
Het filmpje van toen:
Hier moest ik overigens wel direct aan denken toen het gebeurde. Was toen ook al Button die er het meeste last van hadquote:Op zondag 23 september 2012 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, het getuigde toen niet van sportiviteit van Schumi.
Het filmpje van toen:
http://www.f1.nl/news/103(...)cher-mist-eerbetoon/ alsof Schumi sportief is en respectvol.....quote:Op zondag 23 september 2012 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, het getuigde toen niet van sportiviteit van Schumi.
Het filmpje van toen:
kreeg ie vroeger niet, hij wordt gewoon te oudquote:Op zondag 23 september 2012 18:48 schreef Wombcat het volgende:
Schumacher iig een grid penalty van 10 plaatsen
http://www.autosport.com/news/report.php/id/102812
twitter:LeeMcKenzieF1 twitterde op zondag 23-09-2012 om 18:55:35Vettel and Button at stewards comes to nothing. Result stands 1 Vettel 2 Button 3 Alonso reageer retweet
Ik ben echt Schumi fan, maar misschien is het toch beter als hij ermee stopt na dit seizoen..quote:Op zondag 23 september 2012 18:48 schreef Wombcat het volgende:
Schumacher iig een grid penalty van 10 plaatsen
http://www.autosport.com/news/report.php/id/102812
Nice! Zou triest zijn als Vettel een straf gekregen zou hebben voor die actiequote:Op zondag 23 september 2012 18:57 schreef Tarado het volgende:
twitter:LeeMcKenzieF1 twitterde op zondag 23-09-2012 om 18:55:35Vettel and Button at stewards comes to nothing. Result stands 1 Vettel 2 Button 3 Alonso reageer retweet
Kan best iets mechanisch geweest zijn maar hij ramt wel Vergne van de baan dus wel terecht die strafquote:Op zondag 23 september 2012 19:02 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Ik ben echt Schumi fan, maar misschien is het toch beter als hij ermee stopt na dit seizoen..
Hij maakt gewoon teveel domme fouten..
Op RTL Duitsland (sportnieuws) zeiden ze net dat hij tegenover de stewards heeft toegegeven zijn rempunt verkeerd te hebben ingeschat..quote:Op zondag 23 september 2012 19:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kan best iets mechanisch geweest zijn maar hij ramt wel Vergne van de baan dus wel terecht die straf
quote:Op zondag 23 september 2012 19:09 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Op RTL Duitsland (sportnieuws) zeiden ze net dat hij tegenover de stewards heeft toegegeven zijn rempunt verkeerd te hebben ingeschat..
Gelukkig, straf was echt overdreven geweestquote:Op zondag 23 september 2012 18:57 schreef Tarado het volgende:
twitter:LeeMcKenzieF1 twitterde op zondag 23-09-2012 om 18:55:35Vettel and Button at stewards comes to nothing. Result stands 1 Vettel 2 Button 3 Alonso reageer retweet
Vorig jaar precies hetzelfde, dan is 10 plaatsen straf nog een mildequote:Op zondag 23 september 2012 19:09 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Op RTL Duitsland (sportnieuws) zeiden ze net dat hij tegenover de stewards heeft toegegeven zijn rempunt verkeerd te hebben ingeschat..
quote:Op zondag 23 september 2012 19:20 schreef sasquatsch het volgende:
Senna ook bestraft met 10 plaatsen op de grid voor de actie met Massa.
Pfff beetje met 2 maten meten zeg. Had m dan een DT gegeven.quote:Op zondag 23 september 2012 19:20 schreef sasquatsch het volgende:
Senna ook bestraft met 10 plaatsen op de grid voor de actie met Massa.
Inderdaadquote:Op zondag 23 september 2012 19:26 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]Daar was toch tijdens de race melding van dat er geen actie ondernomen zou worden.
Ik dacht nog bij mezelf: ''geen stukken, geen straf. Prima''
Maar dan moet je bij een herstart niet opeens flink gas gaan geven om een seconde daarna weer hard te remmen. De mate waarin hij dat deed is nog acceptabel als de safety car het veld aanvoert, want niemand verwacht een herstart op dat moment. Echter, als de safety car verdwenen is, wacht iedereen in spanning op de herstart. Als je dan zulke bandenopwarm-acties uitvoert, ben je gewoon gevaarlijk bezig.quote:Op zondag 23 september 2012 19:48 schreef Fir3fly het volgende:
Vettel mag de snelheid bepalen. Daar zit het verschil.
Hoezo zou het triest zijn geweest? Het is te danken aan Button dat Vettel er niet uit lag na die domme debiel onsportieve kutactie van hem.quote:Op zondag 23 september 2012 19:04 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Nice! Zou triest zijn als Vettel een straf gekregen zou hebben voor die actie
Een F1 auto heeft geen remlichtenquote:Op zondag 23 september 2012 19:54 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een onzin zeg. Je moet gewoon opletten, je bent niet verantwoordelijk voor de rijder achter je.
Als je het veld aanvoert bij een herstart ben je zeker wel verantwoordelijk. Als je voluit accelereert is dat voor de auto's erachter het teken dat je weer aan de race begint. Hij deed dit, maar remde daarna weer doodleuk. Dat is zeer gevaarlijk rijgedrag en daar hoort gewoon een straf bij.quote:Op zondag 23 september 2012 19:54 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een onzin zeg. Je moet gewoon opletten, je bent niet verantwoordelijk voor de rijder achter je.
Wat Vettel dus deed en wat volgens de regels niet mag.quote:Op zondag 23 september 2012 19:56 schreef kepler het volgende:
[..]
Een F1 auto heeft geen remlichtenIn de race ben ik het met je eens, maar in een SC situatie niet. Dan kan de leider dus hele gevaarlijke situaties creëren...
En racen doe je op een circuit, Webber had moeite met het laatste en gaf zijn plek niet terug. Kan geen discussie meer over zijn lijkt me na de straf voor Vettel laatst.quote:Op zondag 23 september 2012 19:55 schreef kepler het volgende:
Erg vreemde straffen weer... Ik ben het alleen eens met die van Schumacher, de rest hoort bij het racen!
Nee. De voorste auto geeft simpelweg het tempo aan. De race begint pas weer na de start/finish-lijn.quote:Op zondag 23 september 2012 19:58 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Als je het veld aanvoert bij een herstart ben je zeker wel verantwoordelijk. Als je voluit accelereert is dat voor de auto's erachter het teken dat je weer aan de race begint.
Right. Net zoals je niks hebt tegen Alonso, homo's, negers, etc, etc.quote:Op zondag 23 september 2012 19:55 schreef vosss het volgende:
Het was gewoon gevaarlijk van die kutmof
ps: ik heb niks tegen moffen
Onzin. Hij bepaalt het tempo.quote:Op zondag 23 september 2012 19:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat Vettel dus deed en wat volgens de regels niet mag.
Bitichfight alert!!!quote:Op zondag 23 september 2012 20:26 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Right. Net zoals je niks hebt tegen Alonso, homo's, negers, etc, etc.
Bekrompen mannetje.
Kan die straf nergens terugvindenquote:Op zondag 23 september 2012 19:20 schreef sasquatsch het volgende:
Senna ook bestraft met 10 plaatsen op de grid voor de actie met Massa.
Rest van artikel onder de linkquote:Singapore GP: Senna escaped penalty because he was using normal racing line
Bruno Senna escaped a penalty for his clash with Felipe Massa in the Singapore Grand Prix because he had been taking his normal racing line rather than defending his position.
Die is er ook niet. Er was tijdens de race al besloten dat er geen further action zou zijn.quote:Op zondag 23 september 2012 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kan die straf nergens terugvinden
Vettel fanboy Weltschmertz weer met z'n objectieve blik...quote:Op zondag 23 september 2012 20:28 schreef Sinister-D- het volgende:
Geheel weer binnen de verwachting Weltschmerz [
Heb je dat wel vaker? Dat je de PI bij een post niet begrijpt?quote:
quote:Op zondag 23 september 2012 20:28 schreef Sinister-D- het volgende:
Geheel weer binnen de verwachting Weltschmerz [ afbeelding ]
Button noemen om niet gestraft te worden, en dat terwijl Vettel juist diegene was die een gevaarlijke situatie creëerdeGoed bezig.
Dat het goed is gegaan, en dat er geen straf naar uitgedeeld is geworden is juist. Braketest uitvoeren daarentegen, en dan nog geen waarschuwing krijgen naar aanleiding van dat ene regeltje van die post van Wombcat daarstraks.......
quote:Meanwhile, the race stewards dismissed complaints against Sebastian Vettel that he had driven erratically into the restart at the end of the safety period on lap 39 which had almost caused Jenson Button to collide with the Red Bull.
The stewards said that after reviewing the telemetry overlay for throttle, steering and brake traces of both cars, there was no indication of any erratic driving behaviour on the part of Vettel.
Prima, dat had ik nog niet gezien. Dan is het dus geheel tercht dat Vettel ook geen waarschuwing heeft gekregen, en heeft Button dus heel goed zitten op letten op dat momentquote:
quote:Op zondag 23 september 2012 19:39 schreef Wombcat het volgende:
Wmb had Vettel ook minstens een tik op zijn vingers moeten hebben.
Hoewel vinger eraf misschien beter is
Ja of misschien juist nietquote:Op zondag 23 september 2012 20:36 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Prima, dat had ik nog niet gezien. Dan is het dus geheel tercht dat Vettel ook geen waarschuwing heeft gekregen, en heeft Button dus heel goed zitten op letten op dat moment
http://www.gpupdate.net/n(...)n-en-vettel-vrijuit/quote:Op zondag 23 september 2012 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kan die straf nergens terugvinden
Las het op GPUpdate (zie post hierboven) dat hij een gridstraf zou krijgen, maar ben het wel eens met het feit dat hij de racelijn gebruikte, waar hij als voorligger recht op heeft.quote:Op zondag 23 september 2012 20:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Rest van artikel onder de link![]()
Dat maak jij er maar van, de stewards zeggen van niet op basis van de telemetrie. Ik vertrouwde het gejank van Button meteen al niet, die probeerde een aanloopje te nemen. Waarom moet die dan niet gestraft worden voor het creeeren van een gevaarlijke situatie in jouw logica?quote:Op zondag 23 september 2012 20:28 schreef Sinister-D- het volgende:
Geheel weer binnen de verwachting Weltschmerz [ afbeelding ]
Button noemen om niet gestraft te worden, en dat terwijl Vettel juist diegene was die een gevaarlijke situatie creëerde![]()
vandaar de ''quote:
op de Engelse versie van de site is er niets over terug te vinden, hoewel het daar eerst ook stondquote:Op zondag 23 september 2012 20:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)n-en-vettel-vrijuit/
Misschien omdat ie er juist niet bovenop klapte. Of moeten we tegenwoordig al straffen gaan uitdelen voor ''avoiding a avoidable collision''quote:Op zondag 23 september 2012 20:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat maak jij er maar van, de stewards zeggen van niet op basis van de telemetrie. Ik vertrouwde het gejank van Button meteen al niet, die probeerde een aanloopje te nemen. Waarom moet die dan niet gestraft worden voor het creeeren van een gevaarlijke situatie in jouw logica?
Want iemand anders kan idd nooit zo opbjectief kijken als jijquote:Let wel, jouw logica.
Waar zei ik dat er überhaupt wel iets aan de hand was?quote:In mijn optiek is het gewoon een spelletje, vergelijkbaar met dat 1 tegen 1 baanwielrennen. Je kunt er ook op grotere afstand achter gaan zitten, maar ja, dat kost je tijd. Daarbij moeten twee coureurs opletten dus wat mij betreft was er sowieso niks aan de hand.
Ooh, is dat zo. Tof dat je kunt mijn gedachtes kunt lezenquote:Maar jij zag wel een probleem,
En ja, ik zei toch dat ik ervan uitging dat Vettel een braketest deed in eerste instantie. Zolang wij als toeschouwer nog steeds niet de telemetrie kunnen inzien (behalve die van Hamilton en Button danquote:dus nu de telemetrie Vettel vrijpleit, moet Button dan gestraft worden volgens jouw objectieve inschatting?
Om 6 uur op rtl7 was een samenvatting, en op BBC three is al geweest, misschien rtl deutschland?quote:Op zondag 23 september 2012 21:13 schreef Dos37 het volgende:
Komt er nog ergens een samenvatting op? Heb niets gezien
Hmm dat dacht ik al, ik zat op BBC 1&2 te kijken vanmiddag toen ik thuis was. We gaan het even opzoekenquote:Op zondag 23 september 2012 21:16 schreef Don-Leon het volgende:
[..]
Om 6 uur op rtl7 was een samenvatting, en op BBC three is al geweest, misschien rtl deutschland?
Deze situatie is een spelletje volgens jou, terwijl er duidelijke regels voor bestaan. Maar als het over echt racen gaat hou je juist te krampachtig vast aan de regels...quote:Op zondag 23 september 2012 20:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat maak jij er maar van, de stewards zeggen van niet op basis van de telemetrie. Ik vertrouwde het gejank van Button meteen al niet, die probeerde een aanloopje te nemen. Waarom moet die dan niet gestraft worden voor het creeeren van een gevaarlijke situatie in jouw logica?
Let wel, jouw logica. In mijn optiek is het gewoon een spelletje, vergelijkbaar met dat 1 tegen 1 baanwielrennen. Je kunt er ook op grotere afstand achter gaan zitten, maar ja, dat kost je tijd. Daarbij moeten twee coureurs opletten dus wat mij betreft was er sowieso niks aan de hand. Maar jij zag wel een probleem, dus nu de telemetrie Vettel vrijpleit, moet Button dan gestraft worden volgens jouw objectieve inschatting?
Dat is een hele andere discussiequote:Op zondag 23 september 2012 21:41 schreef Breaker.Faker het volgende:
Leuke gevechten![]()
Bijna allemaal door de hulp van DRS en KERS. Ik ben grote voorstandig als ze deze dingen verbieden het heeft totaal niets met racen te maken. Als je wilt inhalen moet je ervoor vechten en niet door een knopje te drukken.
Ja bijna elke dagquote:Op zondag 23 september 2012 20:33 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Heb je dat wel vaker? Dat je de PI bij een post niet begrijpt?
Dan heb je ook het DRS niet meer nodig omdat je dan wel in elkaars slipstream door een bocht kan.quote:Op maandag 24 september 2012 11:28 schreef vosss het volgende:
Ow en het groundeffect mag van mij ook weer gewoon terug komen. De auto's zijn daar inmiddels veilig genoeg voor voor als het een keer misgaat.
in dit rijtje heb ik ook nog wel een handige: de periode achter de safety car in Singapore duurde wel erg lang. Is het niet handiger om de achterblijvers af te laten zakken naar de staart van het veld en hen op die manier een rondje cadeau te doen? Kan de safety car zo twee ronden eerder naar binnen.quote:Op maandag 24 september 2012 11:15 schreef TagForce het volgende:
Kunnen ze de regels voor het herstarten niet veranderen?
Gewoon achter de safetycar blijven rijden tot ie de pits in gaat, dan tussen de 150 en 50 meter voor de streep mag de leider gas geven en op 50 meter gaat het licht ook weer op groen.
Als extra optie zou je mee kunnen nemen dat ze 2 aan 2 gaan rijden in de laatste bochten voor een herstart in 2 rijen, voor de extra spanning. Ze willen de F1 toch leuker maken? Begin daar maar eens mee.
En dan? Nu hebben we soms coureurs die geen tijd neerzetten in Q3 en dat is vervelend, maar vergeet niet dat in de tijd van 1 uur rijden (of ervoor zelfs 2 uur rijden) je de eerste 50 minuten naar Minardi's zat te kijken.quote:Op maandag 24 september 2012 11:27 schreef vosss het volgende:
Als ze de F1 leuker willen maken dan moeten ze de volgende dingen sowieso doen:
• Terug naar het oude qualify format; gewoon 1 uur en je kijkt maar wanneer je een ronde neerzet.
Is het nog steeds zo dat ze maar een bepaalde Vmax mogen rijden tijdens de SC periode? Ja toch?quote:Op maandag 24 september 2012 11:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in dit rijtje heb ik ook nog wel een handige: de periode achter de safety car in Singapore duurde wel erg lang. Is het niet handiger om de achterblijvers af te laten zakken naar de staart van het veld en hen op die manier een rondje cadeau te doen? Kan de safety car zo twee ronden eerder naar binnen.
als iedereen in lijn achter de safety car is mogen als het veilig is de achterblijvers door. Dit gaat op racesnelheid, terwijl ze in eerste instantie om achter de safety car te komen met een aangepaste snelheid moeten rijden.quote:Op maandag 24 september 2012 11:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Is het nog steeds zo dat ze maar een bepaalde Vmax mogen rijden tijdens de SC periode? Ja toch?
Die kunnen ze ook afschaffen om dat probleem op te lossen, maar dan moeten ze de achterblijvers wel eerder doorsturen dan gisteren het geval was, want dat gebeurde ook pas na 2 rondjes ofzo.
Ik heb ooit eens gehoord dat dat voorgesteld is, maar in navolging van de uitspraak van Jean Marie Balestre over het afsteken van de chicane door Senna op Suzuka is besloten dat auto's de lengte van de GP moeten respecteren. Oftewel, het aantal daadwerkelijk gereden ronden is belangrijk en niet makkelijk aan te passen in de tijdwaarnemingshardware zonder de statistieken te vervuilen met een rondje van 0 seconden.quote:Op maandag 24 september 2012 11:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in dit rijtje heb ik ook nog wel een handige: de periode achter de safety car in Singapore duurde wel erg lang. Is het niet handiger om de achterblijvers af te laten zakken naar de staart van het veld en hen op die manier een rondje cadeau te doen? Kan de safety car zo twee ronden eerder naar binnen.
Dat zeg ik ookquote:Op maandag 24 september 2012 11:50 schreef vosss het volgende:
Heb je daar een bron van? Ik dacht dat die Vmax namelijk ook gold als ze doorgestuurd werden toch?
Nope. De achterblijvers worden pas doorgestuurd nadat de baan weer vrij is. Daarom duren de safetycars ook zo onnodig lang.quote:Op maandag 24 september 2012 11:50 schreef vosss het volgende:
Heb je daar een bron van? Ik dacht dat die Vmax namelijk ook gold als ze doorgestuurd werden toch?
Gewoon ertussen laten. Zonder safety car moeten ze die achterblijvers ook voorbij, dus met safetycar ook. Ik blijf het oneerlijk vinden dat de koploper op deze manier dubbel genaaid wordt, terwijl de safetycar de race niet onnodig mag beinvloeden. De achterblijvers er tussenuit halen is onnodig en alleen maar om het spektakel te vergroten en dat is niet de bedoeling van een safetycar.quote:Op maandag 24 september 2012 11:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in dit rijtje heb ik ook nog wel een handige: de periode achter de safety car in Singapore duurde wel erg lang. Is het niet handiger om de achterblijvers af te laten zakken naar de staart van het veld en hen op die manier een rondje cadeau te doen? Kan de safety car zo twee ronden eerder naar binnen.
Daarom moeten ze ook die ronde niet cadeau doen. Ofwel ertussen laten (wat ik de beste oplossing vindt) ofwel erachter zonder dat ze die ronde cadeau krijgen omdat ze al op een (of meer) rondes lagen. Ze die ronde teruggeven is wederom een onrechtmatige bevoordeling door de safetycar die ze normaal gesproken niet gehad zouden hebben.quote:Op maandag 24 september 2012 11:52 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens gehoord dat dat voorgesteld is, maar in navolging van de uitspraak van Jean Marie Balestre over het afsteken van de chicane door Senna op Suzuka is besloten dat auto's de lengte van de GP moeten respecteren. Oftewel, het aantal daadwerkelijk gereden ronden is belangrijk en niet makkelijk aan te passen in de tijdwaarnemingshardware zonder de statistieken te vervuilen met een rondje van 0 seconden.
ik begreep je verkeerd, omdat ik dacht dat de door jou genomende Vmax de racesnelheid was.quote:Op maandag 24 september 2012 11:54 schreef vosss het volgende:
Ja dat zeg je dus niet, jij zegt dat als ze doorgestuurd worden dat ze op racesnelheid mogen rijden.
Ik was in de veronderstelling dat ook dan die Vmax nog van toepassing was.
ze er niet tussenuit halen kan zorgen voor gevaarlijke situaties, omdat het op dat moment rijdende chicanes zijn die voor iedereen aan de kant moeten. Daarnaast kan het er tussen laten rijden van achterblijvers ook gevechten verstoren die er voor de safety car op de baan waren.quote:Op maandag 24 september 2012 12:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gewoon ertussen laten. Zonder safety car moeten ze die achterblijvers ook voorbij, dus met safetycar ook. Ik blijf het oneerlijk vinden dat de koploper op deze manier dubbel genaaid wordt, terwijl de safetycar de race niet onnodig mag beinvloeden. De achterblijvers er tussenuit halen is onnodig en alleen maar om het spektakel te vergroten en dat is niet de bedoeling van een safetycar.
Ik vraag me dus af of er nergens een max genoemd wordt. Appropiate speed is inderdaad nogal multi-interpretabel.quote:Op maandag 24 september 2012 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik begreep je verkeerd, omdat ik dacht dat de door jou genomende Vmax de racesnelheid was.
Maar goed in regel 40.12 van het sportief reglement staat dat ze, als ze de safety car mogen inhalen, moeten rijden met een appropiate speed. Hierbij mogen ze niemand in gevaar brengen en inhalen is niet toegestaan.
Appropiate laat ruimte voor interpretatie, maar in de praktijk betekent dit dat ze mits de baan veilig is ze op racesnelheid mogen rijden.
Hoezo dubbel genaaid? Eerder gematst imo. Hij kan zodra de SC weg is vrij racen ipv eerst een hele batterij achterblijvers in te halen. En wat daarmee vaak is, is dat de achtervolger er van kan profiteren.quote:Op maandag 24 september 2012 12:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gewoon ertussen laten. Zonder safety car moeten ze die achterblijvers ook voorbij, dus met safetycar ook. Ik blijf het oneerlijk vinden dat de koploper op deze manier dubbel genaaid wordt, terwijl de safetycar de race niet onnodig mag beinvloeden. De achterblijvers er tussenuit halen is onnodig en alleen maar om het spektakel te vergroten en dat is niet de bedoeling van een safetycar.
Dat kan alleen als ze er door pitstops tijdens de safetycar tussenkomen, wat ook gebeurd zou kunnen zijn zonder de safetycar.quote:Op maandag 24 september 2012 12:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze er niet tussenuit halen kan zorgen voor gevaarlijke situaties, omdat het op dat moment rijdende chicanes zijn die voor iedereen aan de kant moeten. Daarnaast kan het er tussen laten rijden van achterblijvers ook gevechten verstoren die er voor de safety car op de baan waren.
Achterblijvers rijden bij een safetycar niet voor de koploper.quote:Op maandag 24 september 2012 12:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoezo dubbel genaaid? Eerder gematst imo. Hij kan zodra de SC weg is vrij racen ipv eerst een hele batterij achterblijvers in te halen. En wat daarmee vaak is, is dat de achtervolger er van kan profiteren.
Ik snap je punt niet helemaal. Hoezo wordt de koploper precies genaaid door de achterblijvers door te sturen?
quote:Op maandag 24 september 2012 12:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Achterblijvers rijden bij een safetycar niet voor de koploper.
Massa?quote:Op maandag 24 september 2012 13:39 schreef Zorro het volgende:
En wat dacht je van de situatie waar bv Vettel (of een andere kanshebber op het WK/raceoverwinning) een probleem heeft gehad waardoor hij op een ronde rijdt, maar die dan lekker mag aansluiten? Vind ik niet terecht eigenlijk.
Heel vet.quote:Op maandag 24 september 2012 13:59 schreef AldoTheApache het volgende:
Hoe vet zou het trouwens zijn als Raikkonen wereldkampioen zou worden
maarja, stel alonso en Vettel vallen nog 1x uit en Raikonen blijft met regelmaat op het podium ... Zeg nooit nooitquote:Op maandag 24 september 2012 14:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Heel vet.
Maar dat gaat niet gebeuren ben ik bang. Nog geen overwinning op zn naam en dat gaat hem dit jaar ook niet meer lukken denk ik.
Volgens mij krijgen ze een target laptime opgelegd vanuit de wedstrijdleiding. Ze moeten dus rondjes rijden in een door de wedstrijdleiding opgegeven tijd, totdat ze weer de aansluiting gevonden hebben.quote:Op maandag 24 september 2012 12:19 schreef vosss het volgende:
Ik vraag me dus af of er nergens een max genoemd wordt. Appropiate speed is inderdaad nogal multi-interpretabel.
dat is op het moment dat de safety car net in de baan is en de coureurs daar achter aan moeten sluiten. Dit ging over de ronden dat de gelapte coureurs het veld en de safety car in mogen halen om zich zo van een rondje te ontdoen.quote:Op maandag 24 september 2012 15:25 schreef k_man het volgende:
[..]
Volgens mij krijgen ze een target laptime opgelegd vanuit de wedstrijdleiding. Ze moeten dus rondjes rijden in een door de wedstrijdleiding opgegeven tijd, totdat ze weer de aansluiting gevonden hebben.
Lijkt me bijna onmogelijkquote:Op maandag 24 september 2012 15:40 schreef Scrutinizer het volgende:
Volgens mij zag ik gister op LiveTiming dat Kobayashi z'n persoonlijk snelste ronde verbeterde tijdens de SC.
Ik weet waar het over ging. Volgens mij krijgen ze als ze doorgestuurd worden ook een target laptime mee. Het komt me ook onwaarschijnlijk voor dat ze op racesnelheid zouden mogen rijden. Immers, als het verantwoord zou zijn om auto's op racesnelheid over het circuit te sturen, zou de safetycar überhaupt niet nodig zijn.quote:Op maandag 24 september 2012 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is op het moment dat de safety car net in de baan is en de coureurs daar achter aan moeten sluiten. Dit ging over de ronden dat de gelapte coureurs het veld en de safety car in mogen halen om zich zo van een rondje te ontdoen.
Even nagekeken. Hij deed dat tijdens de safetycar-periode in ronde 35.quote:
Altijd n uitdaging voor HRTquote:Op maandag 24 september 2012 15:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik weet waar het over ging. Volgens mij krijgen ze als ze doorgestuurd worden ook een target laptime mee.
Heel simpel jonguh, gewoon verplichten om 1 of 2 getimede rondes op racesnelheid neer te zetten elke 15 minuten. Doe je dat niet, dan wordt je uiteindelijk snelste tijd gewoon afgenomen na de qualiquote:Op maandag 24 september 2012 11:35 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
En dan? Nu hebben we soms coureurs die geen tijd neerzetten in Q3 en dat is vervelend, maar vergeet niet dat in de tijd van 1 uur rijden (of ervoor zelfs 2 uur rijden) je de eerste 50 minuten naar Minardi's zat te kijken.
Ja al vaker gehoord, maar nog nergens gelezen de afgelopen tijd..quote:Op maandag 24 september 2012 17:21 schreef PennyWise84 het volgende:
misschien dat dit al vermeld is maar volgens geruchten kan Frijns bij Williams of Sauber tekenen voor volgend seizoen
gaat niet echt werken, want gedurende de sessie wordt de baan beter, dus niemand gaat snel naar buiten en rond ieder kwartier is het dringen geblazen, waarna het weer tien minuten rustig op de baan wordt.quote:Op maandag 24 september 2012 17:28 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Heel simpel jonguh, gewoon verplichten om 1 of 2 getimede rondes op racesnelheid neer te zetten elke 15 minuten. Doe je dat niet, dan wordt je uiteindelijk snelste tijd gewoon afgenomen na de quali
Als je geen tijd neerzet sta je toch redelijk achteraan lijkt me?quote:Op maandag 24 september 2012 17:28 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Heel simpel jonguh, gewoon verplichten om 1 of 2 getimede rondes op racesnelheid neer te zetten elke 15 minuten. Doe je dat niet, dan wordt je uiteindelijk snelste tijd gewoon afgenomen na de quali
Ja, dat is al vermeld in het Nederlanders topic en het Silly Season topic . Maar het gaat dan over een rol als reserverijder.quote:Op maandag 24 september 2012 17:21 schreef PennyWise84 het volgende:
misschien dat dit al vermeld is maar volgens geruchten kan Frijns bij Williams of Sauber tekenen voor volgend seizoen
Ik zie het ja, vreemd, als ik het zo bekijk heeft hij in rondje 33 een pitstop gemaakt en had hij blijkbaar vrij baan om dat te doen in rondje 35quote:Op maandag 24 september 2012 16:23 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Even nagekeken. Hij deed dat tijdens de safetycar-periode in ronde 35.
http://www.f1fanatic.co.u(...)d-prix-fastest-laps/
Nee, de week erna. Dit weekend wel MotoGP, British Superbike, World Series Renault en Brits F3quote:Op donderdag 27 september 2012 20:03 schreef Nober het volgende:
Denk niet dat je naar Sauber moet gaan, veel invloed vanuit Mexico daar, mocht Pérez vertrekken dan zit de volgende Mexicaan al klaar om in te stappen.
Formule 1-test Robin Frijns in Sauber
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=44473
Dit weekend geen GP Japan, dacht van wel.
World Series by Renault gewoon op Eurosport? Dan zal ik wel gaan kijken, dit weekend ook Motocross of Nations in Lommel.quote:Op vrijdag 28 september 2012 00:36 schreef Marks het volgende:
[..]
Nee, de week erna. Dit weekend wel MotoGP, British Superbike, World Series Renault en Brits F3
Hopelijk nietquote:Op vrijdag 28 september 2012 09:47 schreef Crientj het volgende:
Bbc meldt dat Hamilton definitief naar Mercedes gaat en Schumi zal vervangen. Ugh.
quote:Perez thanked a number of people for their roles in his career to date, among them Telmex owner Carlos Slim. While McLaren has a title sponsorship agreement with Vodafone for 2013, a betting man may well lay money on Telmex becoming a future McLaren title sponsor should Vodafone change its marketing strategy relative to F1 in the future
Ik hoor hier meerdere geruchten over. Het ene is dat Vodafone zijn belangen in Zuid-Amerika wil uitbreiden en hiervoor een samenwerking zou willen aangaan met Telmex. Een tweede is dat Vodafone zou stoppen met sponsoring van McLaren en dat die rol wordt overgenomen door Telmex.quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:48 schreef roelofjan het volgende:
Perez naar Mclaren had ik niet verwacht.... hij wordt gesponsord door telecomgigant Carlos Slim.... Mclaren door Vodafone..
Die kans heeft hij al jaren. Ik zie echt niet hoe hij van Mercedes een topteam gaat helpen maken terwijl hij vorig jaar doodleuk beweerde dat zijn auto niet goed genoeg was terwijl hij zelf fout op fout stapelde en Button er wel veel punten mee wist te scoren.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
Het is voor Hamilton natuurlijk wel de kans om zich te ontwikkelen tot een betere coureur
Met Button wordt McLaren nooit wereldkampioenquote:Op vrijdag 28 september 2012 16:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die kans heeft hij al jaren. Ik zie echt niet hoe hij van Mercedes een topteam gaat helpen maken terwijl hij vorig jaar doodleuk beweerde dat zijn auto niet goed genoeg was terwijl hij zelf fout op fout stapelde en Button er wel veel punten mee wist te scoren.
Dat kwam ook ineens bij mij op.quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:58 schreef AldoTheApache het volgende:
Frijns in de plaats van Perez![]()
Zou mooi zijn
Dan hebben we eindelijk een Nederlandse F1 coureur die weer punten zou kunnen pakkenquote:
Zou leuk zijn maar er zijn wat meer kapers op de kustquote:Op vrijdag 28 september 2012 17:00 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Dan hebben we eindelijk een Nederlandse F1 coureur die weer punten zou kunnen pakken
In principe is Hamilton 2 a 3 tienden sneller. Dat kan doorslaggevend zijn, maar vorig jaar was het dat niet, dan was Hamilton immers wk geworden. Maar als het team goed werkt met een coureur is daarin ook nog wel meer dan een tiende te vinden. En als je een coureur hebt die altijd maximaliseert, zowel door het sparen van de auto als verstandig te racen of de omstandigheden te gebruiken, dan levert dat ook meer punten op dan die snelheid van de auto.quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Met Button wordt McLaren nooit wereldkampioen
Ik vond het wel een goed team die 2, Hamilton omdat hij de snelheid uit de auto weet te halen en Button omdat hij hem heel thuis brengt.quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In principe is Hamilton 2 a 3 tienden sneller. Dat kan doorslaggevend zijn, maar vorig jaar was het dat niet, dan was Hamilton immers wk geworden. Maar als het team goed werkt met een coureur is daarin ook nog wel meer dan een tiende te vinden. En als je een coureur hebt die altijd maximaliseert, zowel door het sparen van de auto als verstandig te racen of de omstandigheden te gebruiken, dan levert dat ook meer punten op dan die snelheid van de auto.
Als Hamilton zo door blijft gaan legt hij het altijd af tegen een Alonso en Vettel als hun auto's even goed zijn. Dan moet Mercedes dus een betere auto bouwen, en dat met een coureur die geen teamplayer is en het nog steeds stoer vindt dat je hem gewoon lekker moet laten stampen. Ik zie daar in ieder geval geen jarenlange dominantie van komen.
Moet hij dit weekend even laten zien wat hij kan!quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:00 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Dan hebben we eindelijk een Nederlandse F1 coureur die weer punten zou kunnen pakken
en dan kunnen we er niks van zien omdat het opeens op Sport1 wordt uitgezonden..quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:00 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Dan hebben we eindelijk een Nederlandse F1 coureur die weer punten zou kunnen pakken
Waarom niet? Met Brawn werd ie ook wereldkampioen in 2009quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Met Button wordt McLaren nooit wereldkampioen
BBCquote:Op vrijdag 28 september 2012 18:01 schreef SiGNe het volgende:
[..]
en dan kunnen we er niks van zien omdat het opeens op Sport1 wordt uitgezonden..
Ja, maar Vettel en Alonso verenigen die eigenschappen in één coureur en daar leg je het dus tegen af als de auto's gelijkwaardig zijn, zoals ook vorig jaar weer bleek.quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vond het wel een goed team die 2, Hamilton omdat hij de snelheid uit de auto weet te halen en Button omdat hij hem heel thuis brengt.
Ik kan de snelheid van Perez niet zo goed inschatten, als hij iets sneller is dan Button en ook wil leren maximaliseren en daar ook het talent voor heeft is McLaren er op vooruit gegaan.quote:Nu krijg je volgend seizoen een McLaren waarvan je weet dat hij die 2 a 3 tienden sneller zou kunnen zijn want Perez met alle respect is een zelfde type als Button, eentje die de auto thuis brengt maar helaas niet op P1 (uitzonderingen daargelaten).
Esteban Gutiérrez, een Mexicaan, die kennen wij niet.quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:58 schreef AldoTheApache het volgende:
Frijns in de plaats van Perez![]()
Zou mooi zijn
Nee, dan Bert Devies van Eurosport. Een afgebroken wiel zeilt het publiek in, Even terugkoppen was zijn commentaar. Drie doden als ik het mij goed herinner.quote:Op vrijdag 28 september 2012 18:41 schreef AldoTheApache het volgende:
Zou Sport1 eindelijk Olav Mol uit de F1 flikkeren?
Die vent
quote:Op vrijdag 28 september 2012 18:44 schreef Pagan het volgende:
[..]
Nee, dan Bert Devies van Eurosport. Een afgebroken wiel zeilt het publiek in, Even terugkoppen was zijn commentaar. Drie doden als ik het mij goed herinner.
quote:Op vrijdag 28 september 2012 18:44 schreef Pagan het volgende:
[..]
Nee, dan Bert Devies van Eurosport. Een afgebroken wiel zeilt het publiek in, Even terugkoppen was zijn commentaar. Drie doden als ik het mij goed herinner.
quote:Op vrijdag 28 september 2012 18:41 schreef AldoTheApache het volgende:
Zou Sport1 eindelijk Olav Mol uit de F1 flikkeren?
Die vent
wanneer zei die dat dan?quote:Op vrijdag 28 september 2012 18:44 schreef Pagan het volgende:
[..]
Nee, dan Bert Devies van Eurosport. Een afgebroken wiel zeilt het publiek in, Even terugkoppen was zijn commentaar. Drie doden als ik het mij goed herinner.
Juist daarom is die overstap voor Hamilton goed. Hij is dit jaar zeker goed bezig, maar racen is meer dan hard rijden alleen. Ik denk dat hij dat bij Mercedes kan leren en dan kan hij zeker weer meedoen in de titelstrijd. Probleem voor hem is dat er met Alonso en Vettel nog twee extreem goede coureurs zijn.quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In principe is Hamilton 2 a 3 tienden sneller. Dat kan doorslaggevend zijn, maar vorig jaar was het dat niet, dan was Hamilton immers wk geworden. Maar als het team goed werkt met een coureur is daarin ook nog wel meer dan een tiende te vinden. En als je een coureur hebt die altijd maximaliseert, zowel door het sparen van de auto als verstandig te racen of de omstandigheden te gebruiken, dan levert dat ook meer punten op dan die snelheid van de auto.
Als Hamilton zo door blijft gaan legt hij het altijd af tegen een Alonso en Vettel als hun auto's even goed zijn. Dan moet Mercedes dus een betere auto bouwen, en dat met een coureur die geen teamplayer is en het nog steeds stoer vindt dat je hem gewoon lekker moet laten stampen. Ik zie daar in ieder geval geen jarenlange dominantie van komen.
Deze vrouw weet waar ze over praatquote:Op vrijdag 28 september 2012 21:24 schreef Meike26 het volgende:
Vettel extreem goed ? Extreem overschat lijkt mij een betere titel.
Webber en Vettel tonen samen aan hoe goed de RBR wagens zijn + hoe goed/allround zij zelf zijn. Webber heeft al vaker aangetoond goed te kunnen rijden in kwalitatief mindere wagens, terwijl Vettel een prima donna is en alleen kan stampen in 'extreem' goede wagens. Is het wagentje niet zo extreem goed meer, dan valt Vettel best wel snel door het eis.
Ik denk echt dat Di Resta of Hulkie betere coureurs zijn dan die overschatte Vettel. Ja hij is snel en kan mooie races rijden, maar extreem goed ? Alleen Alonso verdiend die medaille in het huidige F1 veld.
´´;´quote:Op zaterdag 29 september 2012 10:25 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Deze vrouw weet waar ze over praat
Nou niet helemaal hoor. Zo schrijft ze "eis" daar waar ze eigenlijk "ijs" bedoelde.quote:Op zaterdag 29 september 2012 10:25 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Deze vrouw weet waar ze over praat
Dat dacht ik ook toen ik het las gisterenquote:Op zaterdag 29 september 2012 11:10 schreef Eenskijken het volgende:
Hamilton naar Mercedes en Perez naar McLaren.. What the hell man.. :/
volgens mij won Vettel zijn eerste race in een Toro Rosso. Je gaat me niet vertellen dat dat een wereldkampioenschap waardige auto was?quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:24 schreef Meike26 het volgende:
Vettel extreem goed ? Extreem overschat lijkt mij een betere titel.
Webber en Vettel tonen samen aan hoe goed de RBR wagens zijn + hoe goed/allround zij zelf zijn. Webber heeft al vaker aangetoond goed te kunnen rijden in kwalitatief mindere wagens, terwijl Vettel een prima donna is en alleen kan stampen in 'extreem' goede wagens. Is het wagentje niet zo extreem goed meer, dan valt Vettel best wel snel door het eis.
Ik denk echt dat Di Resta of Hulkie betere coureurs zijn dan die overschatte Vettel. Ja hij is snel en kan mooie races rijden, maar extreem goed ? Alleen Alonso verdiend die medaille in het huidige F1 veld.
En er zal er binnenkort nog wel eentje bijkomen. Niet iedereen heeft hetzelfde talent om strategisch te rijden, de banden en de auto te vertroetelen, situaties snel te doorzien en ongeluk te vermijden. Maar hij is er echt helemaal niet goed in, en dan is het ook nog eens geen teamplayer, daar moet in de Duitse cultuur al helemaal niet mee aankomen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Juist daarom is die overstap voor Hamilton goed. Hij is dit jaar zeker goed bezig, maar racen is meer dan hard rijden alleen. Ik denk dat hij dat bij Mercedes kan leren en dan kan hij zeker weer meedoen in de titelstrijd. Probleem voor hem is dat er met Alonso en Vettel nog twee extreem goede coureurs zijn.
Nou nee, racen is hard rijden over de race-afstand. Wat inhalen betreft is hij samen met Button de beste, misschien horen Schumacher en Alonso en eentje uit het achterveld daar ook nog bij, maar ze zijn er beter in dan Hamilton. Sinds zijn bullytactieken tot een reeks ongelukken hebben geleid komt hij er maar heel moeizaam langs. Agressie is wat anders dan vaardigheid. Omdat hij zo sterk is in de kwalificeren heeft hij dat vaak niet kunnen laten zien, maar als hij het wel kan laten zien dan heeft hij weinig tijd nodig om er voorbij te gaan.quote:Al moet ik hier weer bij aantekenen dat ook Vettel nog voor een deel moet leren dat er een verschil tussen hard rijden en racen zit.
Dat jaar haalde hij ook nog drie 5e en een 4e plaats. In het kampioenschap eindigde hij boven Red Bull-coureurs David Coulthard en Mark Webber: in zijn eentje haalde hij zelfs meer punten dan die twee bij elkaar. Hij heeft toen wel laten zien aardig goed te kunnen rijdenquote:Op zaterdag 29 september 2012 11:39 schreef franklop het volgende:
[..]
volgens mij won Vettel zijn eerste race in een Toro Rosso. Je gaat me niet vertellen dat dat een wereldkampioenschap waardige auto was?
In het Russisch via vipboxquote:
Als Frijns volgend jaar F1 rijd , zal dr wel niet meer in gepost wordenquote:Op zaterdag 29 september 2012 12:35 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik denk dat de WSR ook maar eens een eigen topic moet gaan krijgenIs niet de eertste keer dat er een GP topic vol gepost word door andere races
Was het niet zo dat de STR2 van 2007 nagenoeg dezelfde wagen was als die van Red Bull en in 2008 maar een kleine doorontwikkeling was op de STR2 ? Die Torro Rosso was gewoon enorm sterke auto en deed goed mee in het midden veld.quote:Op zaterdag 29 september 2012 11:39 schreef franklop het volgende:
[..]
volgens mij won Vettel zijn eerste race in een Toro Rosso. Je gaat me niet vertellen dat dat een wereldkampioenschap waardige auto was?
Slechtste F1 jaar deze eeuw was dat, ik bedoel, als zelfs Massa een titelkandidaat is!? Snap nog steeds niet waarom Kimi niet beter was dat jaar, maar Hamilton had in Monza een slechte kwalificatie (door regen) en zijn teamgenoot Kovalainen kon de winst ook niet pakken vanaf P2.quote:Op zaterdag 29 september 2012 11:39 schreef franklop het volgende:
[..]
volgens mij won Vettel zijn eerste race in een Toro Rosso. Je gaat me niet vertellen dat dat een wereldkampioenschap waardige auto was?
Het verschil tussen hard rijden en racen zit hem er wat mij betreft in dat je bij racen niet alleen tijdens het rijden maximaliseert, maar ook goed met je team samenwerkt om de auto beter te maken. Dus dat je ook een echte teamspeler bent.quote:Op zaterdag 29 september 2012 11:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En er zal er binnenkort nog wel eentje bijkomen. Niet iedereen heeft hetzelfde talent om strategisch te rijden, de banden en de auto te vertroetelen, situaties snel te doorzien en ongeluk te vermijden. Maar hij is er echt helemaal niet goed in, en dan is het ook nog eens geen teamplayer, daar moet in de Duitse cultuur al helemaal niet mee aankomen.
[..]
Nou nee, racen is hard rijden over de race-afstand. Wat inhalen betreft is hij samen met Button de beste, misschien horen Schumacher en Alonso en eentje uit het achterveld daar ook nog bij, maar ze zijn er beter in dan Hamilton. Sinds zijn bullytactieken tot een reeks ongelukken hebben geleid komt hij er maar heel moeizaam langs. Agressie is wat anders dan vaardigheid. Omdat hij zo sterk is in de kwalificeren heeft hij dat vaak niet kunnen laten zien, maar als hij het wel kan laten zien dan heeft hij weinig tijd nodig om er voorbij te gaan.
jaja, t was pokkeweer buiten, dus die gasten blijven lekker droog staan, als t regenen gestopt is, halen ze m op. (t blijven fransen he)quote:Op zaterdag 29 september 2012 12:55 schreef Sinister-D- het volgende:
Hebben ze nu die wagen van Negrao de hele tijd laten staan op het rechte stuk
Ik heb bij Vettel altijd het idee dat er iets gezocht moet worden wat eraan ontbreekt, en dan verzint men wat en wordt die vondst vol trots van de daken geschreeuwd, om even later weer achterhaald te blijken.quote:Op zaterdag 29 september 2012 14:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het verschil tussen hard rijden en racen zit hem er wat mij betreft in dat je bij racen niet alleen tijdens het rijden maximaliseert, maar ook goed met je team samenwerkt om de auto beter te maken. Dus dat je ook een echte teamspeler bent.
Ik snap het wel, en het was niet wezenlijk anders dan het jaar daarvoor.quote:Op zaterdag 29 september 2012 13:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Slechtste F1 jaar deze eeuw was dat, ik bedoel, als zelfs Massa een titelkandidaat is!? Snap nog steeds niet waarom Kimi niet beter was dat jaar, maar Hamilton had in Monza een slechte kwalificatie (door regen) en zijn teamgenoot Kovalainen kon de winst ook niet pakken vanaf P2.
Exact ! Maar ook over het hele jaar en ook over 2007 vond ik de STRs verrassend goed, alleen Bourdais was een Franse pannekoek eerste klas.quote:Op zaterdag 29 september 2012 19:18 schreef Wombcat het volgende:
Wat niet wegneemt dat de STR voor dat ene weekend in Monza een heel goede, en misschien wel de beste, auto was.
Een auto die een weekend domineert is voor dat weekend of circuit niet een matige auto, anders kan 'ie dat weekend niet domineren. Dat 'ie de rest van het jaar een stuk minder is, maakt het niet opeens een superprestatie van de coureur om er die ene race mee te winnen waar de auto juist wel excelleert.
Je hoeft geen heel jaar te nemen he, het gaat per maandquote:Op vrijdag 28 september 2012 18:40 schreef Pagan het volgende:
Sport 1 erbij kost ons 13,95 per maand. dat is 8,37 per wedstrijd.Mooi niet dat we dat gaan betalen. F1 is de enige sport die wij kijken.
Het is toch al een keer eerder achter de decoder geweest in NL ? En tegelijk ook te zien op de publieke zenders ?quote:Op zaterdag 29 september 2012 21:15 schreef D. het volgende:
[..]
Je hoeft geen heel jaar te nemen he, het gaat per maand
Dan gaat het 'slechts' om 8 maanden. En je kunt zelfs in augustus een abo-pauze overwegen
Leeg eens uit? En bij Mercedes kennen ze Hamilton natuurlijk ook helemaal niet. De cultuur in Brackley is natuurlijk ook erg Duits. Sorry, maar de ene na de andere onzin roep je hier. En Vettel was zeker zo sympathiek toen het niet goed ging? Man, aan het begin van het seizoen is juist hij me erg tegengevallen. Een jankend kind was het toen.quote:Op zaterdag 29 september 2012 11:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar hij is er echt helemaal niet goed in, en dan is het ook nog eens geen teamplayer, daar moet in de Duitse cultuur al helemaal niet mee aankomen.
A.u.b. zeg. Hamilton en Vettel zijn de beste vechters van het veld. Hoewel Vettel te weinig van achteren is gekomen om in direct gevecht tegen gelijkwaardige auto's zich te laten zien. Maar je ziet hem wel voor zijn kansen gaan. Alonso is ook ok en heeft meerdere mooie acties laten zien die de norm ontstegen. Schumacher ZEKER NIET. Komt niet eens in de buurt van het gemiddelde waarschijnlijk. Hard rijden, zich houden aan de strategie, dat is waar hij goed in is. En als het even kan met de hulp van de 2e rijder die de boel ophoudt en uiteraard het hele team op hem afgesteld. Schumacher was daarin geweldig en waarschijnlijk een van de aller besten. Maar laten we a.u.b. niet doen alsof het een goede vechter was op de baan. Hij was verre van dat. Hij koos er twee maal voor om ipv te vechten, zijn directe tegenstander een beuk te geven. Ik heb hem misschien 2x een direct gevecht zien winnen. In alle andere gevallen legde hij het altijd af tegen de Hakkinens van deze wereld wanneer in de betreffende race ze een gelijkwaardige auto hadden.quote:Nou nee, racen is hard rijden over de race-afstand. Wat inhalen betreft is hij samen met Button de beste, misschien horen Schumacher en Alonso en eentje uit het achterveld daar ook nog bij, maar ze zijn er beter in dan Hamilton.
Vettel haalde wel veel meer uit die Toro Rosso dan zijn teamgenoot voor elkaar kreeg. In tegenstelling tot Maldonado liet Vettel meerdere keren goede resultaten zien. Maldonado heeft 1 keer een goed weekend gehad, terwijl Vettel vaker leuk mee kon komen met de Toro Rosso.quote:Op zondag 30 september 2012 00:43 schreef Kenju het volgende:
[..]
Dat verhaal over dat de STR een slechte auto was, is natuurlijk ook kolder. De STR was regelmatig in de voorste regionen te vinden. En in Monza draaide het ding sowieso erg goed. Was natuurlijk ook een Italiaans team met Ferrari krachtbron. De Williams heeft met Maldonado achter het stuur ook gewonnen, terwijl ze in de regel in het middenveld rijden. Is Maldonado volgens jou ook een fantastische coureur omdat ze zich een oaar keer in de voorste regionen melden?
Maldonado deed het twee races terug ook niet slechtquote:Op zondag 30 september 2012 02:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Vettel haalde wel veel meer uit die Toro Rosso dan zijn teamgenoot voor elkaar kreeg. In tegenstelling tot Maldonado liet Vettel meerdere keren goede resultaten zien. Maldonado heeft 1 keer een goed weekend gehad, terwijl Vettel vaker leuk mee kon komen met de Toro Rosso.
Dat superieure Duitse gelul ookquote:Op zondag 30 september 2012 01:07 schreef Fir3fly het volgende:
Dat constante onderschatten van Vettel begint nu toch wel triest te worden.
De STR2/3 en de RB3/4 waren gewoon hele matige wagens. De Honda, Super Aguri en Spyk/FI zaten er duidelijk onder, maar die wagens waren niet beter dan die van Toyota of Renault. (Het is dus ook knap dat Alonso in Fuji won, over die andere race zullen we maar zwijgenquote:Op zaterdag 29 september 2012 18:53 schreef Meike26 het volgende:
Huh, in een heel matige auto ?
Die STR was juist fantastisch voor waar het team STR stond, Een semi-RBR wagen die echt mee kon komen in de subtop. Je hoeft Vettel echt niet beter te maken dan dat hij is. De STR2/3 (?) neersabelen als een matige wagen voor de 'positie' vind ik dan weer typisch gevalletje van oogkleppen op.
Ook qua teambazen zijn er dat te weinig. Ik wil Stoddart terugquote:Op zondag 30 september 2012 00:43 schreef Kenju het volgende:
Verder is het grote voordeel van Hamilton dat het ook een character is. Die zijn er veel te weinig in de F1. Het gros zijn van die anonieme, als karakter inwisselbare no-no's. Inclusief Vettel overigens, met zijn 'yeah baby, this is what I'm talking about'.
Frijns is sneller @AdrianNewey I said Frijns is faster!quote:Op zondag 30 september 2012 01:07 schreef Fir3fly het volgende:
Dat constante onderschatten van Vettel begint nu toch wel triest te worden.
Hij krijgt nu wel degelijk met Duitsers en een Duitse werkcultuur te maken. Die is wat minder individualistisch en gaat wat meer uit van het collectief, dan zal het wat moeilijker liggen om het team te verwijten dat ze je geen auto geven die goed genoeg is om WK te worden terwijl die dat wel is maar Hamilton er zelf een potje van maakt. Ook komt hij daar onder Engelsen mee weg omdat hij daar al uitgeroepen was tot toekomstig 10-voudig WK en alles wat hij verkeerd doet onder de mantel der liefde moest worden geveegd.quote:Op zondag 30 september 2012 00:43 schreef Kenju het volgende:
[..]
Leeg eens uit? En bij Mercedes kennen ze Hamilton natuurlijk ook helemaal niet. De cultuur in Brackley is natuurlijk ook erg Duits. Sorry, maar de ene na de andere onzin roep je hier.
Met de Justin Bieberfactor en de bakvisverering van misplaatst machogedrag kan ik helemaal niks. Je kunt een coureur mogen of niet mogen maar als je op basis daarvan kwaliteiten gaat toekennen en miskennen dan ben je jezelf in de maling aan het nemen en krijg je van die Nober-achtige onverklaarbaarheden waar je dan weer een excuus voor moet verzinnen, en zo moet je er maar dingen bij blijven verzinnen om je beeld sluitend te krijgen.quote:En Vettel was zeker zo sympathiek toen het niet goed ging? Man, aan het begin van het seizoen is juist hij me erg tegengevallen. Een jankend kind was het toen.
Verder is het grote voordeel van Hamilton dat het ook een character is. Die zijn er veel te weinig in de F1. Het gros zijn van die anonieme, als karakter inwisselbare no-no's. Inclusief Vettel overigens, met zijn 'yeah baby, this is what I'm talking about'.
F1 is niet zo heel doorzichtig en dat kun je ook gebruiken om alleen dat te zien wat je wil zien, maar ik kan dat natuurlijk niet serieus nemen.quote:A.u.b. zeg. Hamilton en Vettel zijn de beste vechters van het veld. Hoewel Vettel te weinig van achteren is gekomen om in direct gevecht tegen gelijkwaardige auto's zich te laten zien. Maar je ziet hem wel voor zijn kansen gaan. Alonso is ook ok en heeft meerdere mooie acties laten zien die de norm ontstegen. Schumacher ZEKER NIET. Komt niet eens in de buurt van het gemiddelde waarschijnlijk. Hard rijden, zich houden aan de strategie, dat is waar hij goed in is. En als het even kan met de hulp van de 2e rijder die de boel ophoudt en uiteraard het hele team op hem afgesteld. Schumacher was daarin geweldig en waarschijnlijk een van de aller besten. Maar laten we a.u.b. niet doen alsof het een goede vechter was op de baan. Hij was verre van dat. Hij koos er twee maal voor om ipv te vechten, zijn directe tegenstander een beuk te geven. Ik heb hem misschien 2x een direct gevecht zien winnen. In alle andere gevallen legde hij het altijd af tegen de Hakkinens van deze wereld wanneer in de betreffende race ze een gelijkwaardige auto hadden.
Het is veel agressie en weinig controle, wring de neus er maar tussen en dan hopen dat de ander eieren voor zijn geld kiest. Dan doen een paar dat niet en dan heb je brokken.quote:BUtton is eveneens geen geweldige vechter. Legt het sowieso structureel af tegen Hamilton in direct gevecht. Hij is vooral goed in het rijden van strakke lijnen met minimale belasting voor de banden. Dat het geen vechter is zag je bijv. vorig jaar in waar hij als eerste naar slicks ging in een regenrace en zo de wedstrijd won. Was voor een flink deel geluk, die beslissing. Waar Hamilton wel wist te overleven tussen het geduw in het middenveld, kon Button dit niet, en koos hij voor een alternatieve strategie.
Het probleem van Hamilton is dat hij erg veel risico neemt hij het inhalen. Dat is echter een bewuste keus, om uit te gaan van de vermogen van de tegenstander om hem aan te zien komen. Persoonlijk vind ik die rijstijl geweldig.Het brengt tenminste wat spectakel. Of eigenlijk moet ik zeggen 'vond', aangezien hij nu wat opportunistischer is en die kansen minder neemt.
Overigens had die risicovolle rijstijl veel weg van die van Senna.
Daar had ik al wat over gezegd maar als je alleen ziet wat je wil zien dan heeft het ook geen zin om het nog een keer te tikken.quote:Dat verhaal over dat de STR een slechte auto was, is natuurlijk ook kolder. De STR was regelmatig in de voorste regionen te vinden. En in Monza draaide het ding sowieso erg goed. Was natuurlijk ook een Italiaans team met Ferrari krachtbron. De Williams heeft met Maldonado achter het stuur ook gewonnen, terwijl ze in de regel in het middenveld rijden. Is Maldonado volgens jou ook een fantastische coureur omdat ze zich een oaar keer in de voorste regionen melden?
quote:Op zondag 30 september 2012 13:25 schreef vosss het volgende:
Even tussendoor. Button wordt volgend jaar WC.
Ja jullie mogen me quoten.
Copy/paste mag ook.quote:Op zondag 30 september 2012 13:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Daar had ik al wat over gezegd maar als je alleen ziet wat je wil zien dan heeft het ook geen zin om het nog een keer te tikken.
Als Vettel zo briljant was, waarom kon 'ie dat met de STR dan alleen dat ene weekend in Monza en niet elk weekend? Het was echt niet alleen de coureur. De wagen was perfect voor dat weekend.quote:Op zaterdag 29 september 2012 19:18 schreef Wombcat het volgende:
Wat niet wegneemt dat de STR voor dat ene weekend in Monza een heel goede, en misschien wel de beste, auto was.
Een auto die een weekend domineert is voor dat weekend of circuit niet een matige auto, anders kan 'ie dat weekend niet domineren. Dat 'ie de rest van het jaar een stuk minder is, maakt het niet opeens een superprestatie van de coureur om er die ene race mee te winnen waar de auto juist wel excelleert.
Alleen in een F1-spel zou het kunnen. In het echt vrijwel uitgeslotenquote:Op zondag 30 september 2012 13:25 schreef vosss het volgende:
Even tussendoor. Button wordt volgend jaar WC.
Ja jullie mogen me quoten.
Ja die werd wereldkampioen toen hij alleen tegen Barrichello reed met hun illegale auto, die om politieke redenen legaal verklaard werdquote:Op zondag 30 september 2012 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen in een F1-spel zou het kunnen. In het echt vrijwel uitgesloten
De kans is volgend jaar groter dan hij was het jaar voordat hij met BrawnGP WC werd en toen had ik het ook gewoon bij het juiste eind.quote:Op zondag 30 september 2012 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen in een F1-spel zou het kunnen. In het echt vrijwel uitgesloten
en wat doet jou dat denken? Ben daar wel nieuwsgierig naarquote:Op zondag 30 september 2012 13:41 schreef vosss het volgende:
[..]
De kans is volgend jaar groter dan hij was het jaar voordat hij met BrawnGP WC werd en toen had ik het ook gewoon bij het juiste eind.
Ik zet er mijn geld op.
Ik eigenlijk ook welquote:Op zondag 30 september 2012 13:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en wat doet jou dat denken? Ben daar wel benieuwd naar
Geen idee. Ik denk dat gewoon. Waarom weet ik niet.quote:Op zondag 30 september 2012 13:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en wat doet jou dat denken? Ben daar wel nieuwsgierig naar
Dat is net zoiets als de vraag waarom Alonso in zijn eerste jaar de Minardi niet naar een overwinning wist te leiden als het zo'n groot talent was. Nou was STR veel beter dan Minardi maar niettemin een B-versie van een B-team, en als je 100 euro had gezet op een overwinning voor dat team in dat jaar dan had je je de ballen uit je broek gelachen.quote:Op zondag 30 september 2012 13:26 schreef Wombcat het volgende:
Als Vettel zo briljant was, waarom kon 'ie dat met de STR dan alleen dat ene weekend in Monza en niet elk weekend? Het was echt niet alleen de coureur. De wagen was perfect voor dat weekend.
Als het de briljantie van de coureur was geweest dat ze op Monza konden winnen, dan had Vettel dat jaar meer podiums gereden. Of is Vettel alleen op Monza briljant? Dat strookt dan weer niet met dat 'ie daar verder alleen in 2011 gewonnen heeft, toen de combi Vettel-RBR sowieso al dominant was.
Maar Vettel is natuurlijk ook gewoon veel beter dan Maldonado. Ik zeg niet dat Vettel niets is, dat zou immers onzin zijn. Ik zeg alleen dat zijn redenatie veel te simpel is, en dat deze ook voor Maldonado opgaat, en dat het dùs onzin is om een dergelijk verhaal aan te halen als onderbouwing van het gestelde.quote:Op zondag 30 september 2012 02:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Vettel haalde wel veel meer uit die Toro Rosso dan zijn teamgenoot voor elkaar kreeg. In tegenstelling tot Maldonado liet Vettel meerdere keren goede resultaten zien. Maldonado heeft 1 keer een goed weekend gehad, terwijl Vettel vaker leuk mee kon komen met de Toro Rosso.
Kwa teambazen klopt het enigszins. Maar de Stoddart vond ik voor een flink deel maar een neppert en een jankerd. Hij was teambaas van een kansloos team. Het is niet aan hem om dan te gaan bepalen voor anderen wat ze moeten doen. Daar had hij wel een handje van, bijv. inzake het meedoen van Jordan na dat Michelin-debakel in Indianapolis. En hij kreeg natuurlijk ook een podium van RTL, waar hij dankbaar gebruik van maakte. In principe moeten de teambazen gewoon doen waar ze voor zijn, en zich niet bezig houden met derest. Maar wanneer ik terugdenk naar 10/20 jaar geleden, moet ik zeggen dat de teambazen in de regel toch op de achtergrond bleven, inclusief de Stoddards, Stewards en Briatores van deze wereld. Jordan misschien wat minder. Je wist dat ze er waren, maar verder....quote:Op zondag 30 september 2012 12:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Ook qua teambazen zijn er dat te weinig. Ik wil Stoddart terug
Waar baseer je dit allemaal op? Werken er zoveel Duitsers in Brackley? En de baas is Ross Brawn, ook niet bepaald een Duitser. En op basis waarvan beweer je dat de Duitse werkcultuur (voor zover relevant) zo collectief is? Duitsers zijn niet anders dan wij hoor. Ik heb 5 jaar in Duitsland gewerkt. Voor een Japanse werkgever in een internationaal gemeenschap, maar toch, zat Duitsers meegemaakt. Je hebt zelf een bepaald idee ergens opgepikt, en neemt dat aan voor waarheid, terwijl je dat nergens op baseert.quote:Op zondag 30 september 2012 13:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij krijgt nu wel degelijk met Duitsers en een Duitse werkcultuur te maken. Die is wat minder individualistisch en gaat wat meer uit van het collectief
In de gevallen dat de McLaren kwa snelheid gewoon kon meekomen, heb ik dit Hamilton dit zelden zien doen.quote:dan zal het wat moeilijker liggen om het team te verwijten dat ze je geen auto geven die goed genoeg is om WK te worden terwijl die dat wel is maar Hamilton er zelf een potje van maakt.
Misplaatst machogedrag? Ik vond Hamilton zeker in het begin een van de meest respectvolle coureurs. Later kreeg hij een wat grotere mond, omdat dat gewoon moest, aangezien ze bij McLaren dachten alles met een aaitje af te doen.quote:Met de Justin Bieberfactor en de bakvisverering van misplaatst machogedrag kan ik helemaal niks.
Dat doe ik helemaal moet. Ik vind het alleen interessanter voor het nieuws en de overige gebeurtenissen rondom de F1. De characters zeggen tenminste wat, en laten wat van zichzelf zien. Dat is in andere sporten niet anders.quote:Je kunt een coureur mogen of niet mogen maar als je op basis daarvan kwaliteiten gaat toekennen....
Leuk, zo'n generale uitspraak. Maar je onderbouwd niets. Je roept maar wat. Die onzin over de Duitse werkcultuur is daar nog wel het beste voorbeeld van, aangezien je daar op twee vlakken (Mercedes team in Brackley heeft een Duitse werkcultuur, en het idee over de Duitse werkcultuur an sich) gewoon uitgaat van een eigen idee.quote:F1 is niet zo heel doorzichtig en dat kun je ook gebruiken om alleen dat te zien wat je wil zien, maar ik kan dat natuurlijk niet serieus nemen.
Fantastisch toch? Nee, maar ik denk dat Hamilton (en eigenlijk destijds ook Senna) te makkelijk verwacht dat zijn tegenstanders wel even rekening houden met dat hij langs komt. Maar het brengt wel mooie inhaalacties, en feitelijk zouden die tegenstanders daar wel rekening mee moeten houden. Dat het niet realistisch is, is een tweede.quote:Het is veel agressie en weinig controle, wring de neus er maar tussen en dan hopen dat de ander eieren voor zijn geld kiest. Dan doen een paar dat niet en dan heb je brokken.
Het is gewoon een gegeven dat wanneer je dit op basis van die wedstrijd zegt, onzin praat.quote:Daar had ik al wat over gezegd maar als je alleen ziet wat je wil zien dan heeft het ook geen zin om het nog een keer te tikken.
Als de McLaren met degelijke afstand de beste auto zal hebben, kan dat zomaar gebeuren. Anders niet. Daar is hij niet goed genoeg voor. Maar we zullen zien....quote:Op zondag 30 september 2012 13:25 schreef vosss het volgende:
Even tussendoor. Button wordt volgend jaar WC.
Ja jullie mogen me quoten.
Nu is natuurlijk iedereen in de F1 wel een bovengemiddeld talent, anders halen ze het niet. En natuurlijk is Vettel enorm goed. Dat bewees hij in zijn pré-F1-carrière al, en later ook in de F1. Maar wat je hier zegt is echt te simplistisch. Immers voldoet Maldonado ook aan deze redenatie.quote:Op zondag 30 september 2012 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar in de juiste omstandigheden kan dat een keer, regen is altijd een grote equalizer, maar dan moet je wel een coureur hebben Zehespitzengefühl, die op het juiste moment zijn rondjes helemaal goed heeft, die het hoofd koel houdt, die pure snelheid heeft en die in samenwerking met de rest van het team de auto heel behoorlijk heeft geoptimaliseerd. Anders kan het niet. Als dat dan een jonkie is in zijn eerste volle seizoen dan kunnen we wel van een talent spreken.
En er langs.quote:Op zondag 30 september 2012 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Laat die Da Costa maar 7 punten afpakken van Bianchi.
En hij heeft er nu weer twee vlak achter zich. Gaat nog lastig genoeg worden om 6e te worden deze race.quote:Op zondag 30 september 2012 16:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
Frijns is wel traag in de regendan maar afmaken met een overwinning in het laatste weekend.
Waarom kan ie die andere post uit 2008 niet vinden als je diezelfde stelling hebt onder je andere usernamequote:Op zondag 30 september 2012 13:25 schreef vosss het volgende:
Even tussendoor. Button wordt volgend jaar WC.
Ja jullie mogen me quoten.
Slim is god? gaat wel iets te ver dit voorzover er ooit sprake van zal zijnquote:Op zondag 30 september 2012 21:48 schreef Nober het volgende:
Carlos Slim zal niet toestaan dat Button het WDC wint, als een McLaren al wint dan is dat Mexicaan Pérez en als er een Sauber kan winnen dan is dat Gutiérrez.
quote:Op zondag 30 september 2012 21:48 schreef Nober het volgende:
Carlos Slim zal niet toestaan dat Button het WDC wint, als een McLaren al wint dan is dat Mexicaan Pérez en als er een Sauber kan winnen dan is dat Gutiérrez.
Carlos Slim is de rijkste man op aarde (ofterwel: God) en is onder andere eigenaar van Telmex, die zal heus niet kijken op een miljoen meer of minder als Pérez daarmee de eerste Mexicaanse F1 kampioen zal worden.quote:Op zondag 30 september 2012 21:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Slim is god? gaat wel iets te ver dit voorzover er ooit sprake van zal zijn
Dan kunnen we hier over een paar jaar dus met een gerust hart zeggen dat Perez maar matig getalenteerd is en dat het het geld van Slim is waardoor hij wereldkampioen werd.quote:Op zondag 30 september 2012 22:09 schreef Nober het volgende:
[..]
Carlos Slim is de rijkste man op aarde (ofterwel: God) en is onder andere eigenaar van Telmex, die zal heus niet kijken op een miljoen meer of minder als Pérez daarmee de eerste Mexicaanse F1 kampioen zal worden.
haha goed punt!quote:Op zondag 30 september 2012 22:14 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dan kunnen we hier over een paar jaar dus met een gerust hart zeggen dat Perez maar matig getalenteerd is en dat het het geld van Slim is waardoor hij wereldkampioen werd.
Ja hij is geweldig maar dat maakt je eerdere opmerking nog niet zinnigquote:Op zondag 30 september 2012 22:09 schreef Nober het volgende:
[..]
Carlos Slim is de rijkste man op aarde (ofterwel: God) en is onder andere eigenaar van Telmex, die zal heus niet kijken op een miljoen meer of minder als Pérez daarmee de eerste Mexicaanse F1 kampioen zal worden.
Santander bedoel je?quote:Op zondag 30 september 2012 22:16 schreef kepler het volgende:
[..]
haha goed punt!
Wordt Alonso niet gesponsord door het inmens rijke Telefonica?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 | [img]https://lh3.googleusercontent.com/-VFHL0Qxag0U/T200GLZdd8I/AAAAAAAAACE/-IPVMDQH4Zg/s550/Fok%2520F1%252015%2520suz.png[/img] thnx 2 Googolplexian voor de banners die hij voor alle GP's heeft ontworpen ^O^ [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2011/04/15_Japan_72dpi.jpg[/img] [b]Lap data [/b] Lap length - 5.807km (3.608 miles) Race laps - 53 Race distance - 307.471km (191.054 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 1’31.540 (228.372 kph) by Kimi Raikkonen, 2005 Fastest lap - 1’28.954 (235.011 kph) by Michael Schumacher, 2006 Maximum speed (2010) - 310.6 kph (192.998 mph) by Michael Schumacher, Mercedes DRS zone/s (race) - Start/finish straight [b]Car performance[/b] Full throttle - 71% Power loss - 5% Tyre energy (1-3) - 1 Brake energy (1-3) - 3 Downforce level - High Gear changes per lap - 45 Fuel use per lap - 2.9kg [b]Strategy [/b] Pit lane time loss - 21 seconds 2011 prime tyre** - Medium (2010: Hard) 2011 option tyre** - Soft (2010: Soft) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli in 2011, Bridgestone in 2010 Data sources: FIA, Williams, Mercedes [img]http://oi46.tinypic.com/2lnal92.jpg[/img] De verwachte weersomstandigheden. [img]http://oi49.tinypic.com/143mah5.jpg[/img] De BBC heeft dit keer geen live uitzending -O- Wel zijn er uitgebreide samenvattingen. Kwalificatie: Zaterdag 14.00 - 15.15 Race: Zondag 15.00 - 17.00 (NL'se tijden) Uitzending RTL7: Kwalificatie: Zaterdag 6.55 - 8.15 (HH om 13:55) Race: Zondag 7.00 - 10.00 (HH om 13:00) [u][b]Streams[/b][/u] Vrijdag Japanese Grand Prix Free Practice 1: 02:45 [url=http://www.vipboxsports.eu/watch/37153/1/f1---japanese-grand-prix-practice-1-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url] Japanese Grand Prix Free Practice 2: 06:45 [url=http://www.vipboxsports.eu/watch/37154/1/f1---japanese-grand-prix-practice-2-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url] Zaterdag Japanese Grand Prix Free Practice 3: 03:45 [url=http://www.vipboxsports.eu/watch/37195/1/f1---japanese-grand-prix-practice-3-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url] Japanese Grand Prix Qualifying: 06:00 [url=http://www.vipboxsports.eu/watch/37196/1/f1---japanese-grand-prix-qualifying--live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url] Zondag Japanese Grand Prix: 07:00 [url=http://www.vipboxsports.eu/watch/80763/1/f1---japanese-grand-prix-race-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url] [b][u]Sfeerimpressie[/u][/b] Onboard lap met Koba :) [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=x_BsOy6kTqY[/youtube] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2006/07/jensonbutton_barhonda_suzuka_2005.jpg[/img] [img]http://dc481.4shared.com/img/xgFktlCF/s3/suzuka-f1-wallpaper-2011-1.jpg[/img] [img]http://lh3.googleusercontent.com/-5Z0ZMWQF6Dg/T4h-85vbn4I/AAAAAAAAOZ4/f9hz-kfemn8/s0/vettel_finger_boy_fans_chi12.jpg[/img] |
Vroeger, tegenwoordig is het Santander. En hoe rijk ze zijn maakt niet uit, aangezien het om vaste vooraf afgesproken bedragen gaat. Verder past het label immens niet, aangezien ze door de mislukte overname van ABN Amro aardig in de moeilijkheden zijn gekomen.quote:Op zondag 30 september 2012 22:16 schreef kepler het volgende:
[..]
haha goed punt!
Wordt Alonso niet gesponsord door het inmens rijke Telefonica?
Dit is veel makkelijker te kopieren, en dus sneller gedaan voor een mod, of iemand die een nieuw topic opendquote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:02 schreef sasquatsch het volgende:
Je zou de OP natuurlijk hier al kunnen posten.
Ziet er weer goed uit zoals vanouds (gekeken in de preview mode)
Ik bedoelde ook het posten van de OP naast het posten van de code. Zo hebben we de OP hier al zichtbaar en de code kan gebruikt worden voor de OP van een nieuw topic.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 19:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dit is veel makkelijker te kopieren, en dus sneller gedaan voor een mod, of iemand die een nieuw topic opend [ afbeelding ]
Edit: tenzij iemand dus IE gebruikt, om de een of andere bizare reden doet Firefox hier moelijk, en ik moest nog even iets checken. Dat copy/pasten gaat dus duidelijk mis in die achterlijk trage browser van een IE![]()
Nee, preview in Firefox is primaquote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook het posten van de OP naast het posten van de code. Zo hebben we de OP hier al zichtbaar en de code kan gebruikt worden voor de OP van een nieuw topic.
En ik had geen problemen met de preview in FireFox.
Goeie TTquote:
Een samenvatting van 2 uur op de BBC? Dan zenden ze neem ik aan toch gewoon de herhaling uit niet?quote:De BBC heeft dit keer geen live uitzendingWel zijn er uitgebreide samenvattingen.
Kwalificatie: Zaterdag 14.00 - 15.15
Race: Zondag 15.00 - 17.00
(NL'se tijden)
Uitzending RTL7:
Kwalificatie: Zaterdag 6.55 - 8.15 (HH om 13:55)
Race: Zondag 7.00 - 10.00 (HH om 13:00)
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Een samenvatting van 2 uur op de BBC? Dan zenden ze neem ik aan toch gewoon de herhaling uit niet?
quote:Other races
- Extended highlights on BBC One and BBC One HD, in the early evening for European time zone races and early afternoon for early morning races
- Qualifying: Extended highlights on BBC One and BBC One HD, Saturday evenings for European time zone races and early afternoon for early morning races
TELEVISION COVERAGE
Japanese Grand Prix
Saturday 6 October
Qualifying highlights: 1300-1415, BBC One
Sunday 7 October
Race highlights: 1400-1600, BBC One
Highlights: 0000-0200, BBC Two
of 'n dik uur aan race, en 'n 3 kwartier aan voor- nabeschouwingquote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:32 schreef vosss het volgende:
Nou dat bedoel ik dus. Race highlights die 2 uur duren. En een race duurt maximaal 2 uur.
Gezien het feit dat ze ruim een uur aan Q uitzenden mag ik toch wel aannemen dat ze die 2 uur op zondag gewoon een herhaling uitzenden van de hele race toch?
http://f1weather.com/2012(...)012-friday-forecast/quote:With so much going on in the paddock today news-wise, plus of course the fight for the world title hotting up, there was little talk of the weather. This is due to rising air pressure, largely stable conditions and the promise that this should continue over the next few days.
Tomorrow will dawn dry and clear and it will be another pleasantly sunny morning for first practice. Towards the end of second practice some light, scattered cloud may develop, but it shouldn’t amount to much and track temperature should warm up approximately 37 or 38 degrees by the end of the afternoon, while the ambient is expected to reach 26 Celsius.
A light north-westerly breeze will be in evidence throughout the day. This will create a slight tail-wind along the uphill straight between Spoon curve and the 130R, so one aspect to watch out for could be drivers initially getting close to the rev limiter approaching the fearsome flat-out left-hander, then working on gear ratio changes to combat this. The wind direction is not expected to vary much at all during the weekend, so this gives the teams one consistent factor to work with.
Time is pressing on and as I write it is well under 12 hours until the start of practice. I will be back tomorrow at around mid-afternoon GMT to review the first day’s conditions and look ahead to Saturday’s forecast.
Net niet gezien, stream hield ermee opquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 09:04 schreef kepler het volgende:
Schumi en de la rosa in de bandenstapels blijkbaar
ik lees het ook alleen maar op gpupdatequote:Op vrijdag 5 oktober 2012 09:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Net niet gezien, stream hield ermee op
Di Resta bedoel je?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 09:04 schreef kepler het volgende:
Schumi en de la rosa in de bandenstapels blijkbaar
Kwalificeren op de 2de startrij.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 07:07 schreef JohnB52 het volgende:
Sauber doet n Toyota 2006?
Wat bedoel je ?
Alesi had hetzelfde (alleen was dat geen Belg)quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 07:07 schreef Sinister-D- het volgende:
Ow, vertellen ze hier op de belg net dat Bianchi een Franse Belg is met Italiaanse roots. Verklaard wel een hoopDacht altijd dat dat gewoon een Fransoos was met een belachelijke naam
Dat bedoelde ik anders welquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 07:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alesi had hetzelfde (alleen was dat geen Belg)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |