quote:Op zondag 9 september 2012 13:26 schreef vosss het volgende:
Robert Kubica wint klassementsproef bij onverwachte rallyecomeback!
Uitgerekend tijdens het Italiaanse GP-weekend heeft Robert Kubica, 18 maanden na zijn bijna fatale rallyecrash een onverwachte comeback in de rallyesport gemaakt. De Pool hoopt dat hij op termijn weer in de F1 kan terugkeren.
2012_kubica_rallye.jpg
Kubica wint rallye-etappe tijdens comeback
Robert Kubica heeft tijdens het Italiaanse GP weekend op rallyepaden van zich doen spreken. Bij zijn comeback in de “Rallye Ronde Gomitolo di Lana” pakte de Pool direct de zege in de allereerste klassementsproef met een First Motorsport Subaru S12 WRX.
Robert Kubica: “Het is al prachtig om hier weer terug te zijn. Maar eigenlijk hoor ik ergens anders te zijn. Ik moet nog een lange weg afleggen en mogelijk zal fysiek exact nooit meer op dezelfde hoogte als voor het ongeluk komen. Maar ik wil echter niet opgeven! Mijn doel blijft de Formule l en de volgende maanden zullen moeten aantonen of ik er in 2013 of anders in 2014 klaar voor ben!” Om de identiteit van Kubica zoveel mogelijk te verbergen stond hij oorspronkelijk zelfs onder de naam Andrea Crugnola voor het evenement ingeschreven.
Overigens is het contact met Renault bijna volledig verbroken. Eric Bouiller verklaarde in Monza nog weinig contact met de Pool te hebben.[............]
Nou dat had ik niet verwacht!![]()
!
WOWquote:Op zondag 9 september 2012 22:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
De tweede proef heeft ie ook gewonnen
Na 2 proeven heeft Kubica een voorsprong van 27 seconden
http://www.cronometristi.(...)09201201/DDDA111.HTM
Wat wil ik?quote:Kubica bestuurde een Subaru Impreza WRC en won alle stages. Volgend weekend rijdt hij opnieuw, om zo weer te wennen aan het echte racen. “Dit is een meer actieve fase in mijn herstel, zodat mijn arm hopelijk beter herstelt”, vertelt Kubica tegenover SkySport24. “Ik had natuurlijk liever terug willen keren in een andere wagen, want ik blijf hopen op een terugkeer in de Formule 1.”
De voormalige Renault-coureur houdt echter een slag om de arm. “Je moet je soms tevreden stellen met minder dan je zou willen, dat maak ik nu mee. Aan de andere kant ben ik ook erg blij met waar ik nu sta. Ik weet niet wat de toekomst brengt omdat ik niet echt weet waartoe ik op dit moment in staat ben.”
Toch hoopt hij al over een paar maanden weer helemaal de oude te zijn en zijn oude leven weer op te kunnen pakken. “Ik doe er alles aan om volgend jaar weer volop actief te zijn. De komende maanden besluit ik wat ik ga doen. Wat wil ik? Wat kan ik? Is de Formule 1 haalbaar? Dat zijn dingen die ik mezelf af moet vragen.”
Frijns?quote:Het Lotus F1 Team heeft een Nederlands autosporttalent vastgelegd. Dat heeft teambaas Eric Boullier in een exclusief interview met RTL GP-presentator Allard Kalff bevestigd. Beiden spraken elkaar in de voorbereiding op de Grand Prix van Italië in Monza. De baas van Kimi Raikkonen, Romain Grosjean en Jerome d'Ambrosio kon echter nog niet loslaten om welke coureur het in dit geval gaat.
De betreffende rijder gaat deel uitmaken van het sportmanagementbureau Gravity, waarover Boullier de leiding heeft. In samenwerking met Lotus hebben zij in navolging van vele concurrenten een eigen talentenprogramma opgezet onder de naam Lotus F1 Team IRace Professionnal Academy.
Zou hij niet alleen met links kunnen sturen? Of is dat een hele rare gedachte?quote:Op dinsdag 11 september 2012 01:07 schreef Peterselieman het volgende:
zolang zijn rechterpols niet optimaal kan bewegen is Formule 1 geen optie voor Kubica
Veel wel natuurlijk gezien het vele sequentieel schakelen wat doorgaans met rechts gebeurd.quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:54 schreef kepler het volgende:
[..]
Zou hij niet alleen met links kunnen sturen? Of is dat een hele rare gedachte?
Davide Rigon, heb ik live aan het werk gezien in de Superleague Formula, ook vanuit de pitquote:Op dinsdag 11 september 2012 11:16 schreef sasquatsch het volgende:
Vandaag begint de Young Driver Test op Magny Cours met Ferrari, Force India en Mercedes.
De line up is als volgt:
Dinsdag
Ferrari - Jules Bianchi
Mercedes - Sam Bird
Force India - Luis Razia
Woensdag
Ferrari - Davide Rigon
Mercedes - Sam Bird
Force India - Jules Bianchi
Donderdag
Ferrari - Jules Bianchi
Mercedes - TBC (vermoedelijk Brendon Hartley)
Force India - Rodolfo Gonzalez
Klopt.quote:Op woensdag 12 september 2012 09:04 schreef PennyWise84 het volgende:
ik las gisteren een stukje over een nieuw uitlaatsysteem bij mercedes?
quote:Mercedes trials new exhaust layout on opening day of Magny Cours test
Mercedes revealed its latest upgrade package on the opening day of the young driver test at Magny-Cours on Tuesday, with Sam Bird trialling the all-new exhaust layout.
As AUTOSPORT revealed on Monday, Mercedes has elected to use this week's three day test at the former home of the French Grand Prix to try out major development steps to its W03.
Hitting the track on Tuesday morning, Bird's car featured a heavily revised Coanda-style exhaust layout - similar to that put to good use by Sauber, Ferrari, Red Bull and McLaren this year.
Team principal Ross Brawn had said ahead of the test that if the revisions work they will boost the car's performance in low speed corners - as well as helping overcome tyre degradation problems
"We think that's quite significant in low speed traction," he said. "The effect of the exhaust is more significant at lower speeds than higher speeds, and also brings you the balance perhaps you need for the rear tyre."
Mercedes is also expected to try out the latest developments of its Lotus-style double-DRS - parts of which were run in Friday practice at the Belgian Grand Prix.
The three-day test at Magny-Cours has been joined by Ferrari and Force India as well, who are both expected to try out new developments.
Ferrari is starting the test with Jules Bianchi, while Luiz Razia is having his first run in a Force India.
Daar heeft hij zon pols niet echt bij nodig natuurlijkquote:Op woensdag 12 september 2012 00:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Veel wel natuurlijk gezien het vele sequentieel schakelen wat doorgaans met rechts gebeurd.
Rust in Vrede Sid..quote:Op woensdag 12 september 2012 22:53 schreef kepler het volgende:
News breaking that Sid Watkins has passed away, extordinary gentleman whose impact on safety in F1 and Motorsport in general has made it the safest it has ever been
...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |