Welke letter van welke wet is dat?quote:Op zondag 23 september 2012 17:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens de letter der wet had Vettel daar op zijn allerminst een officiële waarschuwing voor mogen krijgen. Me dunkt. Klootviool
40.5 en 40.13 denk ik.quote:Op zondag 23 september 2012 17:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Welke letter van welke wet is dat?
Hij zei dat de auto raar aanvoelde en dat hij vervolgens vol op de rem trapte. Hoeft niet te betekenen dat er echt een probleem wasquote:Op zondag 23 september 2012 17:05 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Schumi zei achteraf dat ie een technisch probleem had vlak voor het ongeluk.
Overigens wel mazzel dat Button niet hetzelfde is overkomen want dat met Vettel scheelde ook niet veel.
http://www.gpupdate.net/n(...)n-zich-bij-stewards/quote:De Grand Prix van Singapore kan nog een klein staartje krijgen. Sebastian Vettel en Jenson Button zijn bij de wedstrijdleiding geroepen om uitleg te geven over het incident bij de eerste herstart, waarbij de Brit bijna bij Vettel achterop reed.
De Britse coureur verslikte zich in de snelheid van de raceleider, die het tempo mocht bepalen toen de safety car weer naar binnen gaan. Uiteindelijk raakten de twee elkaar niet en zou Vettel de race winnen, voor Button, maar de wedstrijdleiding zal nu dus uitzoeken of dat ook zo moet blijven.
Voor de wedstrijdleiding wordt het nog een lang nachtje. Ook de botsing tussen Michael Schumacher en Jean-Eric Vergne zal nog worden onderzocht, evenals de inhaalactie van Mark Webber op Kamui Kobayashi, waarbij de Australiër buiten de baan kwam.
Ik denk niet dat er veel gaat veranderenquote:Op zondag 23 september 2012 18:17 schreef kepler het volgende:
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)n-zich-bij-stewards/
Nog niks definitiefs dus
Ik heb eigenlijk geen idee van de regels wat de SC betreftquote:Op zondag 23 september 2012 18:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel gaat veranderen
Doe maar een 20 seconden penalty?quote:Sebastian Vettel and Jenson Button have been summoned to see the stewards of the Singapore Grand Prix over an incident during a safety car period.
McLaren driver Button nearly made contact with Vettel as the Red Bull driver swerved and braked to warm up his tyres before the first restart.
"Sebastian accelerated and braked for the right hand and I didn't expect that," said Button after the race.
"There was such a speed difference. I locked up and just missed his car - which would have been embarrassing."
The duo has been called to see the stewards over the incident.
je mag geloof ik niet vol op de rem trappen (of zogezegd sudden movements) als snelheidsbepalerquote:Op zondag 23 september 2012 18:22 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen idee van de regels wat de SC betreft
Iddquote:Op zondag 23 september 2012 18:27 schreef PennyWise84 het volgende:
[..]
je mag geloof ik niet vol op de rem trappen (of zogezegd sudden movements) als snelheidsbepaler
M.n. vetgedrukte gedeelte kan hier van toepassing zijn.quote:40.5 No car may be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person at any time whilst the safety car is deployed. This will apply whether any such car is being driven on the track, the pit entry or the pit lane.
40.13 When the clerk of the course decides it is safe to call in the safety car the message "SAFETY CAR IN THIS LAP" will be displayed on the timing monitors and the car's orange lights will be extinguished This will be the signal to the teams and drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap.
At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall more than ten car lengths behind it.
In order to avoid the likelihood of accidents before the safety car returns to the pits, from the point at which the lights on the car are turned out drivers must proceed at a pace which involves no erratic acceleration or braking nor any other manoeuvre which is likely to endanger
other drivers or impede the restart.
As the safety car is approaching the pit entry the yellow flags and SC boards will be withdrawn and, other than on the last lap of the race, replaced by waved green flags with green lights at the Line. These will be displayed until the last car crosses the Line.
voor zo'n ervaren coureur zeker, een DQ?quote:Op zondag 23 september 2012 18:31 schreef Desunoto het volgende:
Het was een hele domme actie van Vettel. Mag hij best voor gestraft worden.
Michael Schumacher kwam er in 2000 op Monza mee weg. Braketest die Williams-coureur Button toen uit deed vallen.quote:Op zondag 23 september 2012 18:27 schreef Nober het volgende:
Singapore GP: Sebastian Vettel and Jenson Button called to stewards over safety car incident
[..]
Doe maar een 20 seconden penalty?
toen was die regel er ook nog niet naar mijn wetenquote:Op zondag 23 september 2012 18:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Michael Schumacher kwam er in 2000 op Monza mee weg. Braketest die Williams-coureur Button toen uit deed vallen.
Ik weet niet zeker, maar volgens mij was dat weer een actie waarna ze het reglement veranderd hebben.quote:Op zondag 23 september 2012 18:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Michael Schumacher kwam er in 2000 op Monza mee weg. Braketest die Williams-coureur Button toen uit deed vallen.
mja, het getuigde toen niet van sportiviteit van Schumi.quote:Op zondag 23 september 2012 18:36 schreef PennyWise84 het volgende:
[..]
toen was die regel er ook nog niet naar mijn weten
Schumi en sportiviteit dat zijn niet echt woorden die samen gaan, altijd een killer geweestquote:Op zondag 23 september 2012 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, het getuigde toen niet van sportiviteit van Schumi.
Het filmpje van toen:
Hier moest ik overigens wel direct aan denken toen het gebeurde. Was toen ook al Button die er het meeste last van hadquote:Op zondag 23 september 2012 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het filmpje van toen:
http://www.f1.nl/news/103(...)cher-mist-eerbetoon/ alsof Schumi sportief is en respectvol.....quote:Op zondag 23 september 2012 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het filmpje van toen:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |