Welke letter van welke wet is dat?quote:Op zondag 23 september 2012 17:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens de letter der wet had Vettel daar op zijn allerminst een officiële waarschuwing voor mogen krijgen. Me dunkt. Klootviool
40.5 en 40.13 denk ik.quote:Op zondag 23 september 2012 17:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Welke letter van welke wet is dat?
Hij zei dat de auto raar aanvoelde en dat hij vervolgens vol op de rem trapte. Hoeft niet te betekenen dat er echt een probleem wasquote:Op zondag 23 september 2012 17:05 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Schumi zei achteraf dat ie een technisch probleem had vlak voor het ongeluk.
Overigens wel mazzel dat Button niet hetzelfde is overkomen want dat met Vettel scheelde ook niet veel.
http://www.gpupdate.net/n(...)n-zich-bij-stewards/quote:De Grand Prix van Singapore kan nog een klein staartje krijgen. Sebastian Vettel en Jenson Button zijn bij de wedstrijdleiding geroepen om uitleg te geven over het incident bij de eerste herstart, waarbij de Brit bijna bij Vettel achterop reed.
De Britse coureur verslikte zich in de snelheid van de raceleider, die het tempo mocht bepalen toen de safety car weer naar binnen gaan. Uiteindelijk raakten de twee elkaar niet en zou Vettel de race winnen, voor Button, maar de wedstrijdleiding zal nu dus uitzoeken of dat ook zo moet blijven.
Voor de wedstrijdleiding wordt het nog een lang nachtje. Ook de botsing tussen Michael Schumacher en Jean-Eric Vergne zal nog worden onderzocht, evenals de inhaalactie van Mark Webber op Kamui Kobayashi, waarbij de Australiër buiten de baan kwam.
Ik denk niet dat er veel gaat veranderenquote:Op zondag 23 september 2012 18:17 schreef kepler het volgende:
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)n-zich-bij-stewards/
Nog niks definitiefs dus
Ik heb eigenlijk geen idee van de regels wat de SC betreftquote:Op zondag 23 september 2012 18:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel gaat veranderen
Doe maar een 20 seconden penalty?quote:Sebastian Vettel and Jenson Button have been summoned to see the stewards of the Singapore Grand Prix over an incident during a safety car period.
McLaren driver Button nearly made contact with Vettel as the Red Bull driver swerved and braked to warm up his tyres before the first restart.
"Sebastian accelerated and braked for the right hand and I didn't expect that," said Button after the race.
"There was such a speed difference. I locked up and just missed his car - which would have been embarrassing."
The duo has been called to see the stewards over the incident.
je mag geloof ik niet vol op de rem trappen (of zogezegd sudden movements) als snelheidsbepalerquote:Op zondag 23 september 2012 18:22 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen idee van de regels wat de SC betreft
Iddquote:Op zondag 23 september 2012 18:27 schreef PennyWise84 het volgende:
[..]
je mag geloof ik niet vol op de rem trappen (of zogezegd sudden movements) als snelheidsbepaler
M.n. vetgedrukte gedeelte kan hier van toepassing zijn.quote:40.5 No car may be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person at any time whilst the safety car is deployed. This will apply whether any such car is being driven on the track, the pit entry or the pit lane.
40.13 When the clerk of the course decides it is safe to call in the safety car the message "SAFETY CAR IN THIS LAP" will be displayed on the timing monitors and the car's orange lights will be extinguished This will be the signal to the teams and drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap.
At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall more than ten car lengths behind it.
In order to avoid the likelihood of accidents before the safety car returns to the pits, from the point at which the lights on the car are turned out drivers must proceed at a pace which involves no erratic acceleration or braking nor any other manoeuvre which is likely to endanger
other drivers or impede the restart.
As the safety car is approaching the pit entry the yellow flags and SC boards will be withdrawn and, other than on the last lap of the race, replaced by waved green flags with green lights at the Line. These will be displayed until the last car crosses the Line.
voor zo'n ervaren coureur zeker, een DQ?quote:Op zondag 23 september 2012 18:31 schreef Desunoto het volgende:
Het was een hele domme actie van Vettel. Mag hij best voor gestraft worden.
Michael Schumacher kwam er in 2000 op Monza mee weg. Braketest die Williams-coureur Button toen uit deed vallen.quote:Op zondag 23 september 2012 18:27 schreef Nober het volgende:
Singapore GP: Sebastian Vettel and Jenson Button called to stewards over safety car incident
[..]
Doe maar een 20 seconden penalty?
toen was die regel er ook nog niet naar mijn wetenquote:Op zondag 23 september 2012 18:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Michael Schumacher kwam er in 2000 op Monza mee weg. Braketest die Williams-coureur Button toen uit deed vallen.
Ik weet niet zeker, maar volgens mij was dat weer een actie waarna ze het reglement veranderd hebben.quote:Op zondag 23 september 2012 18:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Michael Schumacher kwam er in 2000 op Monza mee weg. Braketest die Williams-coureur Button toen uit deed vallen.
mja, het getuigde toen niet van sportiviteit van Schumi.quote:Op zondag 23 september 2012 18:36 schreef PennyWise84 het volgende:
[..]
toen was die regel er ook nog niet naar mijn weten
Schumi en sportiviteit dat zijn niet echt woorden die samen gaan, altijd een killer geweestquote:Op zondag 23 september 2012 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, het getuigde toen niet van sportiviteit van Schumi.
Het filmpje van toen:
Hier moest ik overigens wel direct aan denken toen het gebeurde. Was toen ook al Button die er het meeste last van hadquote:Op zondag 23 september 2012 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, het getuigde toen niet van sportiviteit van Schumi.
Het filmpje van toen:
http://www.f1.nl/news/103(...)cher-mist-eerbetoon/ alsof Schumi sportief is en respectvol.....quote:Op zondag 23 september 2012 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, het getuigde toen niet van sportiviteit van Schumi.
Het filmpje van toen:
kreeg ie vroeger niet, hij wordt gewoon te oudquote:Op zondag 23 september 2012 18:48 schreef Wombcat het volgende:
Schumacher iig een grid penalty van 10 plaatsen
http://www.autosport.com/news/report.php/id/102812
twitter:LeeMcKenzieF1 twitterde op zondag 23-09-2012 om 18:55:35Vettel and Button at stewards comes to nothing. Result stands 1 Vettel 2 Button 3 Alonso reageer retweet
Ik ben echt Schumi fan, maar misschien is het toch beter als hij ermee stopt na dit seizoen..quote:Op zondag 23 september 2012 18:48 schreef Wombcat het volgende:
Schumacher iig een grid penalty van 10 plaatsen
http://www.autosport.com/news/report.php/id/102812
Nice! Zou triest zijn als Vettel een straf gekregen zou hebben voor die actiequote:Op zondag 23 september 2012 18:57 schreef Tarado het volgende:
twitter:LeeMcKenzieF1 twitterde op zondag 23-09-2012 om 18:55:35Vettel and Button at stewards comes to nothing. Result stands 1 Vettel 2 Button 3 Alonso reageer retweet
Kan best iets mechanisch geweest zijn maar hij ramt wel Vergne van de baan dus wel terecht die strafquote:Op zondag 23 september 2012 19:02 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Ik ben echt Schumi fan, maar misschien is het toch beter als hij ermee stopt na dit seizoen..
Hij maakt gewoon teveel domme fouten..
Op RTL Duitsland (sportnieuws) zeiden ze net dat hij tegenover de stewards heeft toegegeven zijn rempunt verkeerd te hebben ingeschat..quote:Op zondag 23 september 2012 19:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kan best iets mechanisch geweest zijn maar hij ramt wel Vergne van de baan dus wel terecht die straf
quote:Op zondag 23 september 2012 19:09 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Op RTL Duitsland (sportnieuws) zeiden ze net dat hij tegenover de stewards heeft toegegeven zijn rempunt verkeerd te hebben ingeschat..
Gelukkig, straf was echt overdreven geweestquote:Op zondag 23 september 2012 18:57 schreef Tarado het volgende:
twitter:LeeMcKenzieF1 twitterde op zondag 23-09-2012 om 18:55:35Vettel and Button at stewards comes to nothing. Result stands 1 Vettel 2 Button 3 Alonso reageer retweet
Vorig jaar precies hetzelfde, dan is 10 plaatsen straf nog een mildequote:Op zondag 23 september 2012 19:09 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Op RTL Duitsland (sportnieuws) zeiden ze net dat hij tegenover de stewards heeft toegegeven zijn rempunt verkeerd te hebben ingeschat..
quote:Op zondag 23 september 2012 19:20 schreef sasquatsch het volgende:
Senna ook bestraft met 10 plaatsen op de grid voor de actie met Massa.
Pfff beetje met 2 maten meten zeg. Had m dan een DT gegeven.quote:Op zondag 23 september 2012 19:20 schreef sasquatsch het volgende:
Senna ook bestraft met 10 plaatsen op de grid voor de actie met Massa.
Inderdaadquote:Op zondag 23 september 2012 19:26 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]Daar was toch tijdens de race melding van dat er geen actie ondernomen zou worden.
Ik dacht nog bij mezelf: ''geen stukken, geen straf. Prima''
Maar dan moet je bij een herstart niet opeens flink gas gaan geven om een seconde daarna weer hard te remmen. De mate waarin hij dat deed is nog acceptabel als de safety car het veld aanvoert, want niemand verwacht een herstart op dat moment. Echter, als de safety car verdwenen is, wacht iedereen in spanning op de herstart. Als je dan zulke bandenopwarm-acties uitvoert, ben je gewoon gevaarlijk bezig.quote:Op zondag 23 september 2012 19:48 schreef Fir3fly het volgende:
Vettel mag de snelheid bepalen. Daar zit het verschil.
Hoezo zou het triest zijn geweest? Het is te danken aan Button dat Vettel er niet uit lag na die domme debiel onsportieve kutactie van hem.quote:Op zondag 23 september 2012 19:04 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Nice! Zou triest zijn als Vettel een straf gekregen zou hebben voor die actie
Een F1 auto heeft geen remlichtenquote:Op zondag 23 september 2012 19:54 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een onzin zeg. Je moet gewoon opletten, je bent niet verantwoordelijk voor de rijder achter je.
Als je het veld aanvoert bij een herstart ben je zeker wel verantwoordelijk. Als je voluit accelereert is dat voor de auto's erachter het teken dat je weer aan de race begint. Hij deed dit, maar remde daarna weer doodleuk. Dat is zeer gevaarlijk rijgedrag en daar hoort gewoon een straf bij.quote:Op zondag 23 september 2012 19:54 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een onzin zeg. Je moet gewoon opletten, je bent niet verantwoordelijk voor de rijder achter je.
Wat Vettel dus deed en wat volgens de regels niet mag.quote:Op zondag 23 september 2012 19:56 schreef kepler het volgende:
[..]
Een F1 auto heeft geen remlichtenIn de race ben ik het met je eens, maar in een SC situatie niet. Dan kan de leider dus hele gevaarlijke situaties creëren...
En racen doe je op een circuit, Webber had moeite met het laatste en gaf zijn plek niet terug. Kan geen discussie meer over zijn lijkt me na de straf voor Vettel laatst.quote:Op zondag 23 september 2012 19:55 schreef kepler het volgende:
Erg vreemde straffen weer... Ik ben het alleen eens met die van Schumacher, de rest hoort bij het racen!
Nee. De voorste auto geeft simpelweg het tempo aan. De race begint pas weer na de start/finish-lijn.quote:Op zondag 23 september 2012 19:58 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Als je het veld aanvoert bij een herstart ben je zeker wel verantwoordelijk. Als je voluit accelereert is dat voor de auto's erachter het teken dat je weer aan de race begint.
Right. Net zoals je niks hebt tegen Alonso, homo's, negers, etc, etc.quote:Op zondag 23 september 2012 19:55 schreef vosss het volgende:
Het was gewoon gevaarlijk van die kutmof
ps: ik heb niks tegen moffen
Onzin. Hij bepaalt het tempo.quote:Op zondag 23 september 2012 19:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat Vettel dus deed en wat volgens de regels niet mag.
Bitichfight alert!!!quote:Op zondag 23 september 2012 20:26 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Right. Net zoals je niks hebt tegen Alonso, homo's, negers, etc, etc.
Bekrompen mannetje.
Kan die straf nergens terugvindenquote:Op zondag 23 september 2012 19:20 schreef sasquatsch het volgende:
Senna ook bestraft met 10 plaatsen op de grid voor de actie met Massa.
Rest van artikel onder de linkquote:Singapore GP: Senna escaped penalty because he was using normal racing line
Bruno Senna escaped a penalty for his clash with Felipe Massa in the Singapore Grand Prix because he had been taking his normal racing line rather than defending his position.
Die is er ook niet. Er was tijdens de race al besloten dat er geen further action zou zijn.quote:Op zondag 23 september 2012 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kan die straf nergens terugvinden
Vettel fanboy Weltschmertz weer met z'n objectieve blik...quote:Op zondag 23 september 2012 20:28 schreef Sinister-D- het volgende:
Geheel weer binnen de verwachting Weltschmerz [
Heb je dat wel vaker? Dat je de PI bij een post niet begrijpt?quote:
quote:Op zondag 23 september 2012 20:28 schreef Sinister-D- het volgende:
Geheel weer binnen de verwachting Weltschmerz [ afbeelding ]
Button noemen om niet gestraft te worden, en dat terwijl Vettel juist diegene was die een gevaarlijke situatie creëerdeGoed bezig.
Dat het goed is gegaan, en dat er geen straf naar uitgedeeld is geworden is juist. Braketest uitvoeren daarentegen, en dan nog geen waarschuwing krijgen naar aanleiding van dat ene regeltje van die post van Wombcat daarstraks.......
quote:Meanwhile, the race stewards dismissed complaints against Sebastian Vettel that he had driven erratically into the restart at the end of the safety period on lap 39 which had almost caused Jenson Button to collide with the Red Bull.
The stewards said that after reviewing the telemetry overlay for throttle, steering and brake traces of both cars, there was no indication of any erratic driving behaviour on the part of Vettel.
Prima, dat had ik nog niet gezien. Dan is het dus geheel tercht dat Vettel ook geen waarschuwing heeft gekregen, en heeft Button dus heel goed zitten op letten op dat momentquote:
quote:Op zondag 23 september 2012 19:39 schreef Wombcat het volgende:
Wmb had Vettel ook minstens een tik op zijn vingers moeten hebben.
Hoewel vinger eraf misschien beter is
Ja of misschien juist nietquote:Op zondag 23 september 2012 20:36 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Prima, dat had ik nog niet gezien. Dan is het dus geheel tercht dat Vettel ook geen waarschuwing heeft gekregen, en heeft Button dus heel goed zitten op letten op dat moment
http://www.gpupdate.net/n(...)n-en-vettel-vrijuit/quote:Op zondag 23 september 2012 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kan die straf nergens terugvinden
Las het op GPUpdate (zie post hierboven) dat hij een gridstraf zou krijgen, maar ben het wel eens met het feit dat hij de racelijn gebruikte, waar hij als voorligger recht op heeft.quote:Op zondag 23 september 2012 20:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Rest van artikel onder de link![]()
Dat maak jij er maar van, de stewards zeggen van niet op basis van de telemetrie. Ik vertrouwde het gejank van Button meteen al niet, die probeerde een aanloopje te nemen. Waarom moet die dan niet gestraft worden voor het creeeren van een gevaarlijke situatie in jouw logica?quote:Op zondag 23 september 2012 20:28 schreef Sinister-D- het volgende:
Geheel weer binnen de verwachting Weltschmerz [ afbeelding ]
Button noemen om niet gestraft te worden, en dat terwijl Vettel juist diegene was die een gevaarlijke situatie creëerde![]()
vandaar de ''quote:
op de Engelse versie van de site is er niets over terug te vinden, hoewel het daar eerst ook stondquote:Op zondag 23 september 2012 20:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)n-en-vettel-vrijuit/
Misschien omdat ie er juist niet bovenop klapte. Of moeten we tegenwoordig al straffen gaan uitdelen voor ''avoiding a avoidable collision''quote:Op zondag 23 september 2012 20:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat maak jij er maar van, de stewards zeggen van niet op basis van de telemetrie. Ik vertrouwde het gejank van Button meteen al niet, die probeerde een aanloopje te nemen. Waarom moet die dan niet gestraft worden voor het creeeren van een gevaarlijke situatie in jouw logica?
Want iemand anders kan idd nooit zo opbjectief kijken als jijquote:Let wel, jouw logica.
Waar zei ik dat er überhaupt wel iets aan de hand was?quote:In mijn optiek is het gewoon een spelletje, vergelijkbaar met dat 1 tegen 1 baanwielrennen. Je kunt er ook op grotere afstand achter gaan zitten, maar ja, dat kost je tijd. Daarbij moeten twee coureurs opletten dus wat mij betreft was er sowieso niks aan de hand.
Ooh, is dat zo. Tof dat je kunt mijn gedachtes kunt lezenquote:Maar jij zag wel een probleem,
En ja, ik zei toch dat ik ervan uitging dat Vettel een braketest deed in eerste instantie. Zolang wij als toeschouwer nog steeds niet de telemetrie kunnen inzien (behalve die van Hamilton en Button danquote:dus nu de telemetrie Vettel vrijpleit, moet Button dan gestraft worden volgens jouw objectieve inschatting?
Om 6 uur op rtl7 was een samenvatting, en op BBC three is al geweest, misschien rtl deutschland?quote:Op zondag 23 september 2012 21:13 schreef Dos37 het volgende:
Komt er nog ergens een samenvatting op? Heb niets gezien
Hmm dat dacht ik al, ik zat op BBC 1&2 te kijken vanmiddag toen ik thuis was. We gaan het even opzoekenquote:Op zondag 23 september 2012 21:16 schreef Don-Leon het volgende:
[..]
Om 6 uur op rtl7 was een samenvatting, en op BBC three is al geweest, misschien rtl deutschland?
Deze situatie is een spelletje volgens jou, terwijl er duidelijke regels voor bestaan. Maar als het over echt racen gaat hou je juist te krampachtig vast aan de regels...quote:Op zondag 23 september 2012 20:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat maak jij er maar van, de stewards zeggen van niet op basis van de telemetrie. Ik vertrouwde het gejank van Button meteen al niet, die probeerde een aanloopje te nemen. Waarom moet die dan niet gestraft worden voor het creeeren van een gevaarlijke situatie in jouw logica?
Let wel, jouw logica. In mijn optiek is het gewoon een spelletje, vergelijkbaar met dat 1 tegen 1 baanwielrennen. Je kunt er ook op grotere afstand achter gaan zitten, maar ja, dat kost je tijd. Daarbij moeten twee coureurs opletten dus wat mij betreft was er sowieso niks aan de hand. Maar jij zag wel een probleem, dus nu de telemetrie Vettel vrijpleit, moet Button dan gestraft worden volgens jouw objectieve inschatting?
Dat is een hele andere discussiequote:Op zondag 23 september 2012 21:41 schreef Breaker.Faker het volgende:
Leuke gevechten![]()
Bijna allemaal door de hulp van DRS en KERS. Ik ben grote voorstandig als ze deze dingen verbieden het heeft totaal niets met racen te maken. Als je wilt inhalen moet je ervoor vechten en niet door een knopje te drukken.
Ja bijna elke dagquote:Op zondag 23 september 2012 20:33 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Heb je dat wel vaker? Dat je de PI bij een post niet begrijpt?
Dan heb je ook het DRS niet meer nodig omdat je dan wel in elkaars slipstream door een bocht kan.quote:Op maandag 24 september 2012 11:28 schreef vosss het volgende:
Ow en het groundeffect mag van mij ook weer gewoon terug komen. De auto's zijn daar inmiddels veilig genoeg voor voor als het een keer misgaat.
in dit rijtje heb ik ook nog wel een handige: de periode achter de safety car in Singapore duurde wel erg lang. Is het niet handiger om de achterblijvers af te laten zakken naar de staart van het veld en hen op die manier een rondje cadeau te doen? Kan de safety car zo twee ronden eerder naar binnen.quote:Op maandag 24 september 2012 11:15 schreef TagForce het volgende:
Kunnen ze de regels voor het herstarten niet veranderen?
Gewoon achter de safetycar blijven rijden tot ie de pits in gaat, dan tussen de 150 en 50 meter voor de streep mag de leider gas geven en op 50 meter gaat het licht ook weer op groen.
Als extra optie zou je mee kunnen nemen dat ze 2 aan 2 gaan rijden in de laatste bochten voor een herstart in 2 rijen, voor de extra spanning. Ze willen de F1 toch leuker maken? Begin daar maar eens mee.
En dan? Nu hebben we soms coureurs die geen tijd neerzetten in Q3 en dat is vervelend, maar vergeet niet dat in de tijd van 1 uur rijden (of ervoor zelfs 2 uur rijden) je de eerste 50 minuten naar Minardi's zat te kijken.quote:Op maandag 24 september 2012 11:27 schreef vosss het volgende:
Als ze de F1 leuker willen maken dan moeten ze de volgende dingen sowieso doen:
• Terug naar het oude qualify format; gewoon 1 uur en je kijkt maar wanneer je een ronde neerzet.
Is het nog steeds zo dat ze maar een bepaalde Vmax mogen rijden tijdens de SC periode? Ja toch?quote:Op maandag 24 september 2012 11:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in dit rijtje heb ik ook nog wel een handige: de periode achter de safety car in Singapore duurde wel erg lang. Is het niet handiger om de achterblijvers af te laten zakken naar de staart van het veld en hen op die manier een rondje cadeau te doen? Kan de safety car zo twee ronden eerder naar binnen.
als iedereen in lijn achter de safety car is mogen als het veilig is de achterblijvers door. Dit gaat op racesnelheid, terwijl ze in eerste instantie om achter de safety car te komen met een aangepaste snelheid moeten rijden.quote:Op maandag 24 september 2012 11:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Is het nog steeds zo dat ze maar een bepaalde Vmax mogen rijden tijdens de SC periode? Ja toch?
Die kunnen ze ook afschaffen om dat probleem op te lossen, maar dan moeten ze de achterblijvers wel eerder doorsturen dan gisteren het geval was, want dat gebeurde ook pas na 2 rondjes ofzo.
Ik heb ooit eens gehoord dat dat voorgesteld is, maar in navolging van de uitspraak van Jean Marie Balestre over het afsteken van de chicane door Senna op Suzuka is besloten dat auto's de lengte van de GP moeten respecteren. Oftewel, het aantal daadwerkelijk gereden ronden is belangrijk en niet makkelijk aan te passen in de tijdwaarnemingshardware zonder de statistieken te vervuilen met een rondje van 0 seconden.quote:Op maandag 24 september 2012 11:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in dit rijtje heb ik ook nog wel een handige: de periode achter de safety car in Singapore duurde wel erg lang. Is het niet handiger om de achterblijvers af te laten zakken naar de staart van het veld en hen op die manier een rondje cadeau te doen? Kan de safety car zo twee ronden eerder naar binnen.
Dat zeg ik ookquote:Op maandag 24 september 2012 11:50 schreef vosss het volgende:
Heb je daar een bron van? Ik dacht dat die Vmax namelijk ook gold als ze doorgestuurd werden toch?
Nope. De achterblijvers worden pas doorgestuurd nadat de baan weer vrij is. Daarom duren de safetycars ook zo onnodig lang.quote:Op maandag 24 september 2012 11:50 schreef vosss het volgende:
Heb je daar een bron van? Ik dacht dat die Vmax namelijk ook gold als ze doorgestuurd werden toch?
Gewoon ertussen laten. Zonder safety car moeten ze die achterblijvers ook voorbij, dus met safetycar ook. Ik blijf het oneerlijk vinden dat de koploper op deze manier dubbel genaaid wordt, terwijl de safetycar de race niet onnodig mag beinvloeden. De achterblijvers er tussenuit halen is onnodig en alleen maar om het spektakel te vergroten en dat is niet de bedoeling van een safetycar.quote:Op maandag 24 september 2012 11:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in dit rijtje heb ik ook nog wel een handige: de periode achter de safety car in Singapore duurde wel erg lang. Is het niet handiger om de achterblijvers af te laten zakken naar de staart van het veld en hen op die manier een rondje cadeau te doen? Kan de safety car zo twee ronden eerder naar binnen.
Daarom moeten ze ook die ronde niet cadeau doen. Ofwel ertussen laten (wat ik de beste oplossing vindt) ofwel erachter zonder dat ze die ronde cadeau krijgen omdat ze al op een (of meer) rondes lagen. Ze die ronde teruggeven is wederom een onrechtmatige bevoordeling door de safetycar die ze normaal gesproken niet gehad zouden hebben.quote:Op maandag 24 september 2012 11:52 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens gehoord dat dat voorgesteld is, maar in navolging van de uitspraak van Jean Marie Balestre over het afsteken van de chicane door Senna op Suzuka is besloten dat auto's de lengte van de GP moeten respecteren. Oftewel, het aantal daadwerkelijk gereden ronden is belangrijk en niet makkelijk aan te passen in de tijdwaarnemingshardware zonder de statistieken te vervuilen met een rondje van 0 seconden.
ik begreep je verkeerd, omdat ik dacht dat de door jou genomende Vmax de racesnelheid was.quote:Op maandag 24 september 2012 11:54 schreef vosss het volgende:
Ja dat zeg je dus niet, jij zegt dat als ze doorgestuurd worden dat ze op racesnelheid mogen rijden.
Ik was in de veronderstelling dat ook dan die Vmax nog van toepassing was.
ze er niet tussenuit halen kan zorgen voor gevaarlijke situaties, omdat het op dat moment rijdende chicanes zijn die voor iedereen aan de kant moeten. Daarnaast kan het er tussen laten rijden van achterblijvers ook gevechten verstoren die er voor de safety car op de baan waren.quote:Op maandag 24 september 2012 12:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gewoon ertussen laten. Zonder safety car moeten ze die achterblijvers ook voorbij, dus met safetycar ook. Ik blijf het oneerlijk vinden dat de koploper op deze manier dubbel genaaid wordt, terwijl de safetycar de race niet onnodig mag beinvloeden. De achterblijvers er tussenuit halen is onnodig en alleen maar om het spektakel te vergroten en dat is niet de bedoeling van een safetycar.
Ik vraag me dus af of er nergens een max genoemd wordt. Appropiate speed is inderdaad nogal multi-interpretabel.quote:Op maandag 24 september 2012 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik begreep je verkeerd, omdat ik dacht dat de door jou genomende Vmax de racesnelheid was.
Maar goed in regel 40.12 van het sportief reglement staat dat ze, als ze de safety car mogen inhalen, moeten rijden met een appropiate speed. Hierbij mogen ze niemand in gevaar brengen en inhalen is niet toegestaan.
Appropiate laat ruimte voor interpretatie, maar in de praktijk betekent dit dat ze mits de baan veilig is ze op racesnelheid mogen rijden.
Hoezo dubbel genaaid? Eerder gematst imo. Hij kan zodra de SC weg is vrij racen ipv eerst een hele batterij achterblijvers in te halen. En wat daarmee vaak is, is dat de achtervolger er van kan profiteren.quote:Op maandag 24 september 2012 12:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gewoon ertussen laten. Zonder safety car moeten ze die achterblijvers ook voorbij, dus met safetycar ook. Ik blijf het oneerlijk vinden dat de koploper op deze manier dubbel genaaid wordt, terwijl de safetycar de race niet onnodig mag beinvloeden. De achterblijvers er tussenuit halen is onnodig en alleen maar om het spektakel te vergroten en dat is niet de bedoeling van een safetycar.
Dat kan alleen als ze er door pitstops tijdens de safetycar tussenkomen, wat ook gebeurd zou kunnen zijn zonder de safetycar.quote:Op maandag 24 september 2012 12:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze er niet tussenuit halen kan zorgen voor gevaarlijke situaties, omdat het op dat moment rijdende chicanes zijn die voor iedereen aan de kant moeten. Daarnaast kan het er tussen laten rijden van achterblijvers ook gevechten verstoren die er voor de safety car op de baan waren.
Achterblijvers rijden bij een safetycar niet voor de koploper.quote:Op maandag 24 september 2012 12:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoezo dubbel genaaid? Eerder gematst imo. Hij kan zodra de SC weg is vrij racen ipv eerst een hele batterij achterblijvers in te halen. En wat daarmee vaak is, is dat de achtervolger er van kan profiteren.
Ik snap je punt niet helemaal. Hoezo wordt de koploper precies genaaid door de achterblijvers door te sturen?
quote:Op maandag 24 september 2012 12:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Achterblijvers rijden bij een safetycar niet voor de koploper.
Massa?quote:Op maandag 24 september 2012 13:39 schreef Zorro het volgende:
En wat dacht je van de situatie waar bv Vettel (of een andere kanshebber op het WK/raceoverwinning) een probleem heeft gehad waardoor hij op een ronde rijdt, maar die dan lekker mag aansluiten? Vind ik niet terecht eigenlijk.
Heel vet.quote:Op maandag 24 september 2012 13:59 schreef AldoTheApache het volgende:
Hoe vet zou het trouwens zijn als Raikkonen wereldkampioen zou worden
maarja, stel alonso en Vettel vallen nog 1x uit en Raikonen blijft met regelmaat op het podium ... Zeg nooit nooitquote:Op maandag 24 september 2012 14:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Heel vet.
Maar dat gaat niet gebeuren ben ik bang. Nog geen overwinning op zn naam en dat gaat hem dit jaar ook niet meer lukken denk ik.
Volgens mij krijgen ze een target laptime opgelegd vanuit de wedstrijdleiding. Ze moeten dus rondjes rijden in een door de wedstrijdleiding opgegeven tijd, totdat ze weer de aansluiting gevonden hebben.quote:Op maandag 24 september 2012 12:19 schreef vosss het volgende:
Ik vraag me dus af of er nergens een max genoemd wordt. Appropiate speed is inderdaad nogal multi-interpretabel.
dat is op het moment dat de safety car net in de baan is en de coureurs daar achter aan moeten sluiten. Dit ging over de ronden dat de gelapte coureurs het veld en de safety car in mogen halen om zich zo van een rondje te ontdoen.quote:Op maandag 24 september 2012 15:25 schreef k_man het volgende:
[..]
Volgens mij krijgen ze een target laptime opgelegd vanuit de wedstrijdleiding. Ze moeten dus rondjes rijden in een door de wedstrijdleiding opgegeven tijd, totdat ze weer de aansluiting gevonden hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |