Zou kunnen.quote:
quote:Op internet circuleert het gerucht dat Robin Frijns voor Sauber gaat testen tijdens de Young Driver Test in Abu Dhabi, begin november.
Niets
De coureur, die momenteel aan de leiding gaat in de World Series by Renault, gaf op vragen van RTL GP aan van niets te weten. “Ik kan er niets over zeggen”, aldus Frijns. Ook Sauber weet niets van de test van onze landgenoot.
Demo
Afgelopen juli reed de 21-jarige Limburger op de Moscow Raceway in Rusland in de RB6 van Red Bull Racing. Het betrof toen een demonstratie in de bolide waarmee Sebastian Vettel in 2010 wereldkampioen werd.
Ik vermoed eigenlijk Melker die dan instapt bij DAMS/Lotusquote:
Die wou ik net posten.quote:Op maandag 10 september 2012 17:12 schreef Peterselieman het volgende:
Je zou nog wel eens gelijk kunnen krijgen ook: [GP2] Melker: "Gave ontwikkelingen gaande"
quote:Jaap van Lagen stond dit weekeinde opnieuw op het erepodium van de 24U van Barcelona, verreden op het lokale circuit. Met het team van Auto Racing Club Bratislava leverde hij samen met Wolf Nathan, Ivo Breukers en vader Miro Konopka en zoon Mato Konopka een prestatie van formaat door met een Porsche 997 GT3 Cup succesvol mee te knokken om de hoofdprijzen.
En de commentator bij Eurosport zei dat het management van Korjus had gezegd dat deze het seizoen ook gaat afmaken. Dat zou wel zonde zijn voor Melker zeg!quote:Op dinsdag 11 september 2012 22:58 schreef sasquatsch het volgende:
Geen Nigel Melker in de Formule Renault 3.5 aankomend weekend. Hij heeft nog teveel last van de crashes van de afgelopen weken en wil fit zijn voor de volgende GP2 race in Singapore. Hij wordt nu vervangen door Kevin Korjus.
Melker is weer fit genoeg voor de GP2 races van aankomend weekend in Singapore.quote:Op dinsdag 11 september 2012 22:58 schreef sasquatsch het volgende:
Geen Nigel Melker in de Formule Renault 3.5 aankomend weekend. Hij heeft nog teveel last van de crashes van de afgelopen weken en wil fit zijn voor de volgende GP2 race in Singapore. Hij wordt nu vervangen door Kevin Korjus.
Waarschijnlijk.quote:
En nu is het zelfs een achterstand geworden. Ik vind de WSR races verder over het algemeen toch wat tam, uitzonderingen (race silverstonequote:Op zaterdag 29 september 2012 12:54 schreef heywoodu het volgende:
Frijns loopt een klein beetje uit op Bird in de 1e race op Paul Ricard, 6 punten verloren op Bianchi, dus nog 18 punten voorsprong over.
quote:De druppel die de emmer bij mij deed overlopen was toen ik op zaterdag tijdens de kwalificatie, na de dag ervoor als vijfde te hadden getraind, volgens afspraak binnen kwam voor een vers setje banden. Ik had op dat moment de twaalfde positie in handen en wilde mij net als mijn concurrenten met een aantal snelle ronden van een goede startpositie verzekeren. Het team weigerde bij binnenkomst nieuw rubber te monteren en stuurde me simpelweg weer naar buiten. De belangrijkste motivatie bleek daarbij geld te zijn; een bandensetje scheelt al gauw weer enkele honderden euro’s op de begroting…”
quote:Beitske Visser komt volgend seizoen uit in het Duitse Formule 3 kampioenschap. Het 17-jarige racetalent uit Dronten heeft haar overstap te danken aan een succesvol seizoen in de ADAC Formula klasse. Daarin eindigde ze ondanks twee zware crashes op de achtste plaats in het eindklassement.
Visser blijft onder contract bij haar huidige team Lotus. Ze gaat in de komende maanden op diverse circuits in binnen- en buitenland testrijden in de nieuwe Formule 3 auto.
De Formule 3 klasse wordt door racekenners gezien als de kweekvijver voor toekomstige Formule 1 coureurs.
Knap hoor, ze klimt elk jaar gestaag omhoog.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:46 schreef sasquatsch het volgende:
Beitske Visser stapt over naar Formule 3
[..]
quote:Hannes van Asseldonk neemt met het Prema Powerteam deel aan de Formula 3 Macau Grand Prix. Afgelopen jaar won het Italiaanse team met Daniel Juncadella de felbegeerde wedstrijd in de Aziatische gokstad. Een zege brengt je een grote stap dichter bij het F1-circus, zo is in het verleden al vaak gebleken. Dit jaar zal de Nederlander Van Asseldonk plaatsnemen achter het stuur van een van de vier Dallara-Mercedessen. Eerder dit jaar eindigde de talentvolle coureur als derde bij de Masters of Formula 3 en was verder actief in het Brits Formule 3-kampioenschap.
“Ik ben zeer blij om met Prema deel te nemen aan de 59e Macau Grand Prix”, aldus Van Asseldonk. “Na de successen die we in 2010 in de Formula Abarth gezamenlijk behaald hebben zijn we altijd in contact gebleven. Nu komen we elkaar weer tegen. Prema is altijd zeer competitief geweest op het lastige stratencircuit van Macau. Na het goede resultaat van vorig jaar kan ik niet wachten tot er weer aan de start te staan. Macau is een atypisch circuit waar je nooit je concentratie mag verliezen want een potentiële fout ligt om de hoek. Ik ben echter gemotiveerd om een goed resultaat neer te zetten.”
Al moet gezegd worden dat de tegenstand niet geweldig was.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:03 schreef sasquatsch het volgende:
Afgelopen weekend reed Jeroen Bleekemolen in de Australische Porsche Carrera Cup in het voorprogramma van de Bathurst 1000. Met een 4de en twee 2de plekken maakte hij veel indruk.
Klinkt veel belovend.quote:Nigel Melker heeft zijn debuutseizoen in de GP2 Series achter de rug. De coureur uit Barendrecht maakte na slechts drie seizoenen in de internationale autosport de overstap naar de talentenklasse vlak onder de Formule 1 en reed voor het achterhoedeteam Ocean Racing Technology. Aan het einde van het jaar had de Nederlander 25 punten achter zijn naam staan. Nu het seizoen achter de rug is laten we Nigel aan het woord over zijn seizoen.
Hoe heb je je eerste seizoen in de GP2 ervaren?
“Dit jaar was vooral heel erg leerzaam, zoals we ook beoogd hadden. De overstap vanuit de GP3 verliep soepel. Hoewel deze auto’s 312 pk meer hebben, kostte het me geen moeite me hierop aan te passen. Fysiek gezien was ik vanaf de eerste test topfit: de overstap naar de heftige auto heb ik van tevoren goed voorbereid. We begonnen dit jaar zonder hoge verwachtingen maar om vooral veel ervaring op te doen met het oog op 2013.”
En hoe verliep de samenwerking met Ocean Racing Technology?
“We hebben voorafgaand aan dit seizoen bewust gekozen voor dit team. Er was ook interesse van een aantal topteams maar ik wilde eerst een jaar ervaring opdoen met de auto, de opzet van een raceweekend en de nieuwe circuits van de Formule 1. Uiterst geconcentreerd zijn we te werk gegaan op zoek naar elke tijdwinst, hoe klein ook. De momenten waarop alles in elkaar valt en de prestaties goed zijn zorgen voor een extra boost, ook bij het team! Maar wanneer het niet loopt of het team maakt een grove fout, tja, dan schiet je wel eens uit je slof en ga je samen met hen kijken waar te verbeteren is. Richting het einde van het jaar luisterde het team erg aandachtig naar mijn aanwijzingen. Vooraf hebben we veel opties bekeken en in de GP2 word je niet zomaar kampioen in je debuutjaar. Daarom hebben wij gekozen om een leerjaar aan te gaan bij een minder vooraanstaand team en goed voorbereid in mijn tweede seizoen aan de start te verschijnen. Wat dat betreft was dit een zeer waardevolle ervaring.”
Wat was voor jou het hoogtepunt van het seizoen?
“De serie met vier puntenfinishes op rij in Engeland en Duitsland was voor mij het hoogtepunt. Na een aantal weekenden waarin we onze potentie al lieten zien viel in de regen van Silverstone alles in elkaar. Daar finishte ik als vierde, net naast het podium. Ook op de Hockenheimring was de auto goed en reed ik in de hoofdrace zelfs even aan de leiding na een wereldstart! Die ervaring gaat volgend jaar nog goed van pas komen en wil ik nog vaak beleven. Elke race heb ik alles gegeven, tot op het tandvlees geknokt voor elke centimeter, of de auto nou lekker ging of niet. Ik ben dat type racer: tanden in het stuur en gaan, zeg maar. Ik kan dan ook niet wachten tot de eerstvolgende test!”
En het dieptepunt?
“Dat kwam iets later, op Spa-Francorchamps. In de eerste race crashte ik bovenop Eau Rouge hard in de banden. Een flinke klap waardoor ik de nacht ter observatie moest doorbrengen in het ziekenhuis. Er was niets gebroken maar ik was wel goed door elkaar geschud. Een heftige klap en het kostte mij toch een tijdje voor ik hersteld was maar ach, dat hoort bij de autosport. Ik ga volgende keer niet langzamer door Eau Rouge.”
We hebben je ook nog in de World Series by Renault gezien
“Het WSR-team van Lotus wilde dat ik in viel voor Richie Stanaway om het team te voorzien van snelle data. Die missie lijkt me gelukt met de podiumplaats in mijn debuutrace. Bovendien was dit voor mij weer extra race-ervaring in een onbekende auto waardoor ik mijn aanpassingsvermogen moest aanspreken. Als ik kan racen dan doe ik dat graag, een zeer leervol weekend!”
Wat zijn de plannen voor 2013?
“Dat is heel eenvoudig: bij een topteam rijden en meedoen om de topposities! De drie topteams hebben al interesse getoond en ik ga de eerste post-season test met twee van die teams testen. Deze teams pushen hard om mij er komend jaar bij te hebben. Ik heb hard gewerkt om mezelf en het team te ontwikkelen en progressie te boeken. Het is fijn om dit jaar een aantal highlights gepakt te hebben. De winterpauze ga ik benutten om tot in de puntjes voorbereid aan de start te komen in 2013”.
quote:Nigel Melker gaat op 30 en 31 oktober op het circuit van Barcelona testen bij de GP2-teams DAMS en Racing Engineering. De 21-jarige Nederlander debuteerde dit jaar in de GP2 bij het team Ocean Racing Technology. Na een naar eigen zeggen leerzaam jaar wil Melker nu de stap naar een topteam maken
Leerzaam
“Ik heb dit jaar een leerzame periode gehad bij Ocean Racing Technology. Ocean is op papier misschien niet het beste team maar dat was een bewuste keuze”, vertelde Melker aan RTL GP. “Ik wilde een leerzaam jaar zonder al te veel druk om me in de kijker te rijden voor de topteams. Ik denk dat dat behoorlijk gelukt is.”
Terugkijken
Het ging niet altijd even makkelijk bij de Nederlander, maar hij kan toch tevreden terugkijken op afgelopen jaar met een negentiende plek in de eindstand. “Je kan eigenlijk moeilijk tevreden zijn met de negentiende plek maar Ocean is niet het sterkste team. Ik heb al mijn teamgenoten verslagen en op Silverstone en Hockenheim behaalde ik goede resultaten. Ik heb op die twee circuits zelfs meer punten gehaald dan het hele Ocean-team in de afgelopen twee jaar.”
Toekomst
De Barendrechter wil nu naar voren kijken. “Ik zie volgend jaar als een grote kans. Ik kan mijn ervaring van dit jaar gebruiken om ook in 2013 weer veel te leren. Bij een topteam als DAMS is natuurlijk wel veel meer druk, maar daar hou ik wel van. In 2014 wil ik meedoen om de titel. Het doel is natuurlijk de Formule 1, maar ik moet wel realistisch blijven. Het is voor een Nederlander erg moeilijk om in de Formule 1 te komen”.
quote:Kevin Magnussen led the way in Formula Renault 3.5 free practice at Barcelona on Friday ahead of this weekend's season finale.
The Carlin driver went to the top of the times inside the final two minutes during an exciting end to the afternoon session.
The flurry of action was caused by a late red flag that cost teams seven minutes of the final quarter of an hour.
When the session restarted everyone headed out on track and the laptimes tumbled. Title contenders Sam Bird and Jules Bianchi were the first to depose Kevin Korjus at the top after the stoppage, but Magnussen was not far behind to better them.
The Dane went quicker again on his following lap, which was enough to keep him out of reach as Korjus responded to take second place for Tech 1.
The Estonian then set the fastest time through the first sector on his final lap, but decided to abort the effort and head for the pits.
ISR driver Bird's efforts over his final laps were enough to take third, while Alexander Rossi and Will Stevens knocked Bianchi down another couple of places.
The final improvement towards the top of the times came from championship leader Bianchi's closest rival in the points race, as Robin Frijns demoted him from sixth to seventh.
Series returnee Tamas Pal Kiss was strong throughout the session on his way to eighth for BVM Target, while the top 10 was completed by Russians Mikhail Aleshin and Daniil Move.
The afternoon session gave the drivers some valuable laps on a relatively dry track, after the morning running had been affected by heavy rain.
Red Bull junior Antonio Felix da Costa had led the way in the wet, with championship outsider Bird
close behind, and Frijns again just ahead of Bianchi further down the top 10.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/103547
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |