quote:Nigel Melker maakt komend weekend zijn debuut in de World Series by Renault. De Nederlander komt op Silverstone voor het eerst uit voor Lotus. Hij blijft daarnaast gewoon in de GP2 Series actief.
Naast de GP2 ontpopt de World Series by Renault zich steeds meer als opstapklasse naar de Formule 1. Reden genoeg voor Melker om in beide klasses uit te komen. “Het tweede deel van het seizoen wordt lekker druk”, zegt Melker, die naar eigen zeggen geen genoeg kan krijgen van racen.
“Vorig jaar reed ik zowel in de GP3 als de Formule 3 EuroS eries, dus ik weet hoe het is om in twee verschillende kampioenschappen te rijden. Het is lekker om extra kilometers te maken en ervaring op te doen in de World Series by Renault. Dit is een sterk kampioenschap met veel testrijders uit de Formule 1 dus het is een mooie krachtmeting.”
Lotus vroeg Melker om samen met Marco Sorensen een soort shakedown uit te voeren, als vervanger van de op Spa-Francorchamps zwaar gecrashte Richie Stanaway. Daarbij maakte hij zoveel indruk dat het team vroeg ook de komende races te rijden. Melker kijkt ernaar uit zich te kunnen meten met andere talenten als Robin Frijns, Sam Bird en Jules Bianchi.
VET!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:15 schreef sasquatsch het volgende:
Nigel Melker gaat de GP2 combineren met de World Series Formule Renault 3.5
[..]
Een stuk minder....Frijns 9e en Melker uitgevallen. Bird heeft gewonnen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 09:24 schreef Marks het volgende:
Behoorlijk geweldige race was dat en echt enorm goed van Melker![]()
Kijken wat het vandaag gaat worden...
Alleen, waar is de crash van Magnussen
Alleen had iedereen daar last van dus zo vertekend is dat beeld niet. De anderen hebben beter hun banden gespaard dan Frijns en plukten daar de vruchten van.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:56 schreef Marks het volgende:
Ja, maar verder wel een toffe race. En ik heb een beetje toch een nare smaak aan deze race overgehouden, omdat er nu dus opeens geen banden gewisseld konden worden vanwege ruimtegebrek voor banden en overige spullen. Toch slecht, wie weet wat Frijns anders had kunnen doen, want meer dan een seconden per ronde verliezen is gewoon een vertekend beeld.
En jammer van Melker, maar hij heeft dit weekend een podium gescoord, tegen 2 uitvalbeurten van zijn teamgenoot !!
Frijns had na dat gevecht met Bird een flat spot in zijn band. Die werd steeds groter en zoals je een paar keer kon zien blokkeerde hij herhaaldelijk bij het aanremmen naar Luffield, waar de baan een bump heeft en omlaag loopt. Daarom raakte de auto helemaal in onbalans, Frijns moest zelfs constant rechts sturen om rechtuit te rijden.quote:Alleen had iedereen daar last van dus zo vertekend is dat beeld niet. De anderen hebben beter hun banden gespaard dan Frijns en plukten daar de vruchten van.
Dat klopt wel, maar ik doelde er op dat iedereen met dezelfde omstandigheden (geen pitstops) te maken had. Dat Frijns aan het eind terugviel kwam dus niet door oneerlijkheid (wat ik uit de opmerkingen over 'nare smaak' van Marks proef) maar eerder doordat Frijns niet goed genoeg op zijn banden heeft gelet (zijn banden blokkeerde) tijdens het gevecht met Bird.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:31 schreef Sabata het volgende:
[..]
Frijns had na dat gevecht met Bird een flat spot in zijn band. Die werd steeds groter en zoals je een paar keer kon zien blokkeerde hij herhaaldelijk bij het aanremmen naar Luffield, waar de baan een bump heeft en omlaag loopt. Daarom raakte de auto helemaal in onbalans, Frijns moest zelfs constant rechts sturen om rechtuit te rijden.
Zo komt hij aan de 8 beloofde testen.quote:Giedo van der Garde zal begin oktober weer een vrijdagtraining in de Formule 1 rijden. Zo heeft de test- en reserverijder van Caterham aan GPUpdate.net laten weten. Van der Garde, die in China zijn debuut maakte in een Grand Prix-weekend, neemt straks de eerste oefensessie in Japan voor zijn rekening.
"Als het GP2-seizoen voorbij is, heb ik nog vijf vrijdagtrainingen in de Formule 1 en twee rookiedagen", vertelde Van der Garde, die afgelopen zondag de smaakmaker was van City Racing Rotterdam, aan GPUpdateTV. "De eerste keer dat ik weer op een vrijdag in actie kom, is bij de Grand Prix van Japan. Daarna rijd ik ook in Korea, India, Abu Dhabi, waar we na de race ook de rookietest hebben, en Brazilië."
quote:a een afwezigheid van ruim drie jaar, waarin hij zich vooral concentreerde op de begeleiding van zijn zoon Max, maakt Jos Verstappen zijn rentree als coureur. De 40-jarige Limburger zal begin oktober deelnemen aan een GT-race op een stratencircuit in Bakoe, de hoofdstad van Azerbeidzjan
Hij gaat die auto delen met die andere JV heb ik begrepenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:07 schreef sasquatsch het volgende:
Jos Verstappen gaat weer racen
[..]
Evenement is 3 weken uitgesteld.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:42 schreef vosss het volgende:
http://www.gpupdate.net/e(...)ppen-for-azerbaijan/
JV2
quote:Sauber strikt Robin Frijns voor rookie-test Abu Dhabi
Nederlands talent Robin Frijns staat steeds nadrukkelijker in de belangstelling van Formule 1-teams. Sauber heeft de 21-jarige Limburger inmiddels als eerste renstal gestrikt voor een officiële rookie-test begin november op het circuit van Abu Dhabi.
De test met Sauber wordt niet de eerste kennismaking van Frijns met de Formule 1. In juli reed de Maastrichtenaar op de Moscow Raceway in Rusland al eens in de Red Bull Racing-bolide waarmee Sebastian Vettel in 2010 wereldkampioen werd, maar dat betrof een demonstratie. "Dat was een geweldige belevenis, maar is natuurlijk niet te vergelijken met een echte Formule 1-test", zegt Frijns, die zich van elk commentaar onthoudt betreffende de test met Sauber.
"Laat ik het zo zeggen: ook de mensen in de Formule 1 beginnen op me te letten. Dat is natuurlijk mooi, maar ik wil met voorlopig toch vooral concentreren op het kampioenschap in de Formule Renault 3.5."
Frijns leidt die titelstrijd, die samen met de GP2 gezien kan worden als het voorportaal van de Formule 1. In dat verband lonkt er nog een tweede test voor Frijns in Abu Dhabi. Die is weggelegd voor de kampioen in de Formule Renault 3.5-klasse en behelst een testdag in de Red Bull Racing-bolide van dit jaar.
quote:09 september 2012 — Teambaas Eric Boullier heeft laten weten dat hij een Nederlander heeft gecontracteerd, maar laat nog niet weten wie het precies is. Dat onthullen ze later pas.
In navolging van onder andere Ho-Pin Tung zal de coureur onder het sportmanagement van Gravity gaan vallen waarvan Eric Bouillier de baas is. Dat bureau heeft in samenwerking met Lotus een speciaal opleidingsprogramma genaamd Lotus F1 Team IRace Professionnal Academy.
Over Ho-Pin Tung was Boullier ook duidelijk. “We richten zijn carrière op toerwagens en sportwagens. Hij doet het momenteel heel goed in China. Hij rijdt daar in de Porsche Cup. De reden dat hij niet meer rondloopt in de Formule 1 is dat het moeilijk te combineren is vanwege het drukke reisschema.”
Binnenkort dus meer nieuws over een Nederlandse rijder bij het team van Lotus, dat naast sponsor Rexona en Ho-Pin Tung een extra oranje tintje krijgt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |