De kan je al bij de tomaat toevoegen, de kaas maakt het voor mij zout genoeg, en de hete saus is als vervanger voor de peper. En natuurlijk kan je die ook extra toevoegen. peper en zout staat op tafel .quote:
als je in Noord-Holland woont bv bij Deenquote:
Zeker weten? Het ziet er nogal plantaardig uit.quote:Op zondag 23 september 2012 14:49 schreef GekkePoes het volgende:
Gekkepoes showt hier zijn favoriete manier.
Ik begin met wat boter in de pan
Iets uit een knijpfles, wat geen boter mag heten.quote:Op zondag 23 september 2012 18:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zeker weten? Het ziet er nogal plantaardig uit.
Haha inderdaadquote:
Daar ging het meteen al fout.quote:Op zondag 23 september 2012 18:32 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Iets uit een knijpfles, wat geen boter mag heten.
Zolang dit foutje geen maagklachten veroorzaakt, heb ik er vrede meequote:Op zondag 23 september 2012 19:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar ging het meteen al fout.
Dat is wat mij betreft mislukt dus.quote:Op zondag 23 september 2012 19:59 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Zolang dit foutje geen maagklachten veroorzaakt, heb ik er vrede mee
Ieder zijn eigen meningquote:Op zondag 23 september 2012 20:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is wat mij betreft mislukt dus.
quote:Op maandag 24 september 2012 00:11 schreef Marco001 het volgende:
Bacon eerst, vervolgens 2 eieren eroverheen, Peper en zout, en daar weer een laag kaas bovenop..
Dat dan op een wit bruin broodje is heerlijk..
Op welke manier zou die beter zijn? Ik heb wel eens met van dat stadse becel spul geprobeerd te bakken maar er sloeg een vieze chemische smaak over van de boter op het eten. Croma is gewoon prima. Met een goede pan heb je er ook maar een klein beetje van nodigquote:Op maandag 24 september 2012 10:54 schreef Luxuria het volgende:
Waarom is nu trouwens opeens de vloeibare boter niet meer goed?
Die is toch juist beter dan de vaste boter?
Voor de gezondheid bedoel ik. In vloeibare boter zitten minder slechte vetten dan in vaste boter.quote:Op maandag 24 september 2012 11:11 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Op welke manier zou die beter zijn? Ik heb wel eens met van dat stadse becel spul geprobeerd te bakken maar er sloeg een vieze chemische smaak over van de boter op het eten. Croma is gewoon prima. Met een goede pan heb je er ook maar een klein beetje van nodig
Mwoah, daar zou ik de smaak niet voor opofferen. Als ik zie hoeveel sommige mensen van dat spul gebruiken denk ik ook niet dat het echt gezonder is. Met ei is het de kunst om gewoon keihard op hoog vuur te durven bakken, dan bakt hij vanzelf los van de pan als je er een klein filmpje croma op gesmeerd hebt, ook zonder anti aanbaklaag. Als hij dan een beetje krokant is heb je ook meteen een soort spek-effect zonder dat je spek nodig hebt.quote:Op maandag 24 september 2012 11:13 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Voor de gezondheid bedoel ik. In vloeibare boter zitten minder slechte vetten dan in vaste boter.
Hier ben je me alweer kwijt. Croma is géén boter en wel ranzig fabrieksvet, en nog van planten ook.quote:Op maandag 24 september 2012 01:45 schreef Kiyoaki het volgende:
Afijn je smeert de pan op laag vuur licht in met boter, en dan bedoel ik dus de cromastaaf alleen even over de pan heen vegen en geen klodders ranzig fabrieksvet zoals hierboven,
In een tortilla mogen wel uien hoor. Spek erbij is prima, oude aardappels ook, kan nog wel meer doorheen, maar uien weglaten? Nee.quote:Op maandag 24 september 2012 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Spek en aardappelstukjes (van zaterdag over) in de pan en die goudbruin bakken op laag vuur. 4 a 6 eieren klutsen met wat zout, knoflook, wat groene kruiden. Dit over de bakkende aardappels gieten.
Wachten tot het boven stolt, deksel op de pan en omdraaien, pan er van af halen en weer op vuur zetten, de tortilla weer in pan laten glijden en de andere kant nu bakken.
Een heerlijk gerecht, makkelijk, voedzaam en goedkoop.
Er werd gevraagd hoe ik het bak, en ik doe het zonder uien.quote:Op maandag 24 september 2012 20:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In een tortilla mogen wel uien hoor. Spek erbij is prima, oude aardappels ook, kan nog wel meer doorheen, maar uien weglaten? Nee.
En ik zeg daarop dat je dat verkeerd doet, toch in ieder geval naar mijn smaak.quote:Op maandag 24 september 2012 20:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er werd gevraagd hoe ik het bak, en ik doe het zonder uien.
Ach, laat ik het zo zeggen, ik moet regelmatig een nieuw servies kopen omdat het bezoek de borden er bij op etenquote:Op maandag 24 september 2012 20:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En ik zeg daarop dat je dat verkeerd doet, toch in ieder geval naar mijn smaak.
Ik geloof het meteen!!!quote:Op maandag 24 september 2012 20:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach, laat ik het zo zeggen, ik moet regelmatig een nieuw servies kopen omdat het bezoek de borden er bij op eten
Zo hoort het.quote:Op maandag 24 september 2012 21:55 schreef Scjvb het volgende:
Spiegeleieren met spek bakken wij meestal in roomboter
Zojuist gemaakt. Alleen deed ik er wel uien in omdat het me gewoon lekkerder leek. En ik heb over de bovenkant wat stukjes geitenkaas laten smelten. Goddelijk.quote:Op maandag 24 september 2012 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Spek en aardappelstukjes (van zaterdag over) in de pan en die goudbruin bakken op laag vuur. 4 a 6 eieren klutsen met wat zout, knoflook, wat groene kruiden. Dit over de bakkende aardappels gieten.
Wachten tot het boven stolt, deksel op de pan en omdraaien, pan er van af halen en weer op vuur zetten, de tortilla weer in pan laten glijden en de andere kant nu bakken.
Een heerlijk gerecht, makkelijk, voedzaam en goedkoop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |