Dat doen ze niet als je ze langer in de cel gooit helaas. Natuurlijk moeten ze wel een flinke gevangenisstraf krijgen maar in plaats van die extra jaren opgesloten te zitten , geef ze een taakstraf van 2000 uur en zorg dat ze die volmaken met vernederende klussen zoals prikken in het park en op school, eenvoudige maar vervelende klusjes (wc's schoonmaken op scholen). Vernederen is het enige waar ze van leren.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:01 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Waarom overdrijf ik, de straffen hier zijn veels te laag , slachtoffers lopen langer met het trauma/gebeurtenis . De jongeren moeten gewoon eens heel hard voelen wat het is .
Dan heb ik een dubbel verbod.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:05 schreef Monidique het volgende:
Tijd voor een verbod op internetgebruik voor voetbalfans, danceliefhebbers en mensen die hun VWO niet hebben gehaald. Nou ja, één verbod is voldoende dus.
hun terugreis nog betalen??quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat die burgemeester niet gewoon voet bij stuk heeft gehouden snap ik ook niet
imo had de ME gelijk bij het station al klaar moeten staan met retourtickets
Als jij een winkel hebt en die wordt vernield door relschoppers, dan gaat dat niet in je koude kleren zitten. Je mist dan wel je brood voor een bepaalde tijd, aangezien er dan geen geld in het laatje komt. Nee, oppakken en hard straffen. Vindt het erg voor die mensen. Je blijft met je fikken van andere mensen en goederen af. Anders aanpakken en geen genade voor hun rekening.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:03 schreef tralalala het volgende:
[..]
Dit is vergelijkbaar met het leed van de Tweede Wereldoorlog ja.
Collega's hebben er met een vrachtwagen en band gestaan, hebben bij elkaar een halve eeuw ervaring... en ze luisteren niet......quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:01 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het viel de gemeente Haren waarschijnlijk wat rauw op hun dak. Ze hebben het niet goed kunnen organiseren in een dag en hebben veel steken laten vallen, want het is gruwelijk uit de hand gelopen, en de menigte was overal in Haren, behalve op de voetbalvelden.
gewoon verankert in het Europees verdrag voor de rechten van de mens dus zo vreemd is het nietquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat recht heb je niet, een recht nemen heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken, en nogmaals jij dus en niet ik, ik vind het echt walgelijk dat je zo denkt, bespottelijk zelfs.
Soms is zo'n context belangrijk om te benoemen, om te onderzoeken, want daaruit kan je lessen trekken voor de toekomst.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:05 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ach joh, er is altijd wel ergens een brede context te vinden van waaruit zo'n mening voortkomt.
Ik citeer alleen maar een psycholoog die bij RTV Oost zat hoor.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:06 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Als jij een winkel hebt en die wordt vernield door relschoppers, dan gaat dat niet in je koude kleren zitten. Je mist dan wel je brood voor een bepaalde tijd, aangezien er dan geen geld in het laatje komt. Nee, oppakken en hard straffen. Vindt het erg voor die mensen. Je blijft met je fikken van andere mensen en goederen af. Anders aanpakken en geen genade voor hun rekening.
neeheeej, bij wijze van sprekequote:Op zaterdag 22 september 2012 17:06 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
hun terugreis nog betalen??
gewoon die trein niet laten openen
Dat helpt niet . Daarna gaan ze gewoon weer verder ruiten ingooien en mensen beroven en dat soort dingen .quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:05 schreef kiezer het volgende:
[..]
Dat doen ze niet als je ze langer in de cel gooit helaas. Natuurlijk moeten ze wel een flinke gevangenisstraf krijgen maar in plaats van die extra jaren opgesloten te zitten , geef ze een taakstraf van 2000 uur en zorg dat ze die volmaken met vernederende klussen zoals prikken in het park en op school, eenvoudige maar vervelende klusjes (wc's schoonmaken op scholen). Vernederen is het enige waar ze van leren.
Dit lijkt niet zo'n belangrijk iets (vooral omdat de gemeente zelf veel opruimt) maar dit gebaar is zoveel groter dan het lijkt. Als inwoner van Haren werd je gewoon vannochtend wakker met geen enkel vertrouwen meer in de jeugd of zelfs in de mensheid/maatschappij in het algemeen. Dan is dit precies het lichtpuntje wat je even nodig hebt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:01 schreef RvLaak het volgende:
CleanX Haren is nu o Radio1 journaal. Hun inzet werd door de omstanders erg gewaardeerd zo te horen.
Redelijk belachelijk inderdaad dat die 4 of 5 toegangswegen niet gewoon waren afgesloten, al was het maar toen het te druk werd.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja was bij wijze van spreken, ze moeten de kaartjes natuurlijk zelf betalen
de man zei dat er geen feestje komt, er zijn noodverordeningen afgekondigd, dan moet je dat dorp afsluiten!
niet op 5 voor 12 een voetbalveldje beschikbaar stellen en hopen dat het goed komt
Dan breken ze die coupe af.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:06 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
Het was waarschijnlijk kort dag om crowd management op touw te zetten. Het had veel beter georganiseerd kunnen worden. Andere gemeenten hadden moeten helpen. Groningen heeft veel meer in huis dan Haren, waarom geen hulp aanbieden?quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:06 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Collega's hebben er met een vrachtwagen en band gestaan, hebben bij elkaar een halve eeuw ervaring... en ze luisteren niet......
Miss handig om in de "driehoek" ook iemand neer te zetten die weet hoe crowd management werkt, wij hadden als we om 19 of 20 uur groen licht hadden gehad, nog tijd zat om de boel te bouwen en om 22 u los kunnen gaan...
nee, ok, dan snap ik hem..quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
neeheeej, bij wijze van spreke
dat ticket komt in de vorm van die lange zwarte lat die ze in hun handen hebben
Dat heet ook wel langs elkaar heen werken in een soort van paniek....quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:08 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Redelijk belachelijk inderdaad dat die 4 of 5 toegangswegen niet gewoon waren afgesloten, al was het maar toen het te druk werd.
Duizenden mensen maar toe te laten die vervolgens rondhangen leidt natuurlijk tot ellende, dat is geen achteraf geneuzel maar gewoon logica. De gemeente had 50 ME- ers klaar staan, dat noemden ze 'voldoende'..??
Groot deel van dat dronken tuig zat 's morgens bij mij in de trein naar huisquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:06 schreef dolfina-chica het volgende:
Dat hebben ze al gedaan, de trein naar Zwolle was geslooptquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:08 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dan breken ze die coupe af.
Leuk om aan te geven wat de gemeente en politie beter had kunnen doen. Maar laten we eerst even aangeven wat dat tuíg beter had kunnen doen. De schuld ligt bij dat tuig en nergens anders.
Als die zich hadden gedragen, was er niks aan de hand geweest.
20 jaar opsluiten is buitenproportioneel in deze.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:01 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Waarom overdrijf ik, de straffen hier zijn veels te laag , slachtoffers lopen langer met het trauma/gebeurtenis . De jongeren moeten gewoon eens heel hard voelen wat het is .
quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:05 schreef Monidique het volgende:
Tijd voor een verbod op internetgebruik voor voetbalfans, danceliefhebbers en mensen die hun VWO niet hebben gehaald. Nou ja, één verbod is voldoende dus.
had je die 4 of 5 toegangswegen wel goed hermetisch mee af kunnen sluitenquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:08 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Redelijk belachelijk inderdaad dat die 4 of 5 toegangswegen niet gewoon waren afgesloten, al was het maar toen het te druk werd.
Duizenden mensen maar toe te laten die vervolgens rondhangen leidt natuurlijk tot ellende, dat is geen achteraf geneuzel maar gewoon logica. De gemeente had 50 ME- ers klaar staan, dat noemden ze 'voldoende'..??
Ik heb die ervaring en kom uit Groningen.......... Wij hebben ons erover verbaasd dat ze zo arrogant waren en er niets kon....quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:09 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het was waarschijnlijk kort dag om crowd management op touw te zetten. Het had veel beter georganiseerd kunnen worden. Andere gemeenten hadden moeten helpen. Groningen heeft veel meer in huis dan Haren, waarom geen hulp aanbieden?
Nou laten we het dan 10 jaar doen . Denk eens aan die mensen die doodsangsten hebben uitgestaan gisterenavond ? Die moeten misschien wel naar de psychiaterquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:09 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
20 jaar opsluiten is buitenproportioneel in deze.
Denk je dat ze dan over 20 jaar normale participerende burgers zullen worden?
Het lijkt mij evident dat ze meebetalen aan de schade en ook nog een fikse straf verdienen. Maar je overdrijft schromelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |