Wat wordt het? Een zwaar feestje of een nietszeggend feestje dat met een sisser afloopt?quote:Noodverordening in Haren om Facebookfeestje
HAREN - De gemeente Haren (Groningen) en de politie hebben een noodverordening afgekondigd met het oog op een verjaardagsfeestje van meisje dat vrijdag haar 16e verjaardag viert.
Via Facebook had zij vrienden en vriendinnen uitgenodigd, maar vergeten aan te geven dat het om een privéfeestje gaat.
Inmiddels hebben 24.000 mensen de uitnodiging gekregen, waarvan 2400 hebben aangegeven vrijdag naar Haren af te reizen, zo meldde de politie dinsdag.
De noodverordening is volgens een woordvoerster nog niet actief, maar kan zo van stal worden gehaald als Haren vrijdag wordt overspoeld met feestgangers. De politie heeft een draaiboek klaarliggen en houdt extra agenten achter de hand.
Ik snap niet waarom je wordt aangevallen idd, ik zou ook gaan kijken als dit in ons dorp was gebeurt.quote:
Een mod die gaat trollen, waar gaat dit heen op fokquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vraag me af wat mensen drijft om daadwerkelijk te gaan. Toegegeven, ik had niet verwacht dat het dermate uit de hand zou lopen.
Wellicht is het puur het feit dat jullie in een dorp wonen. ons kent ons gevoel.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je wordt aangevallen idd, ik zou ook gaan kijken als dit in ons dorp was gebeurt.
Ik geloof an sich ook niet dat mensen hier intentioneel zijn gaan rellen. Heb jij daar iets van meegekregen hoe het rellen begon?
Nop. Ik stond te pissen en opeens begon de hele, daarvoor nog gezellige menigte te rennen. Daarna liep het al snel vrij hard uit de hand.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je wordt aangevallen idd, ik zou ook gaan kijken als dit in ons dorp was gebeurt.
Ik geloof an sich ook niet dat mensen hier intentioneel zijn gaan rellen. Heb jij daar iets van meegekregen hoe het rellen begon?
Ahja de ME/politie zit volgens mensen altijd fout. Dit was gewoon een geval dat het écht onvoorspelbaar was wat er nou daadwerkelijk zou gebeuren.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:37 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Er zal wel een uitgebreide analyse komen van alles wat er vandaag in Haren is foutgegaan. Met de nodige 'we konden niet anders' schuldbekentenissen
Wat denk je dan? Mensen zijn gaan rellen omdat ze zich de tering verveelden, teveel drank op hadden.... en nogmaals de mensen die gingen waren de mensen die wel zin hadden om te rellen. want mensen met een beetje fatsoen, die wisten toch echt van te voren al hoe het ging uitvallen... Ik had ook een uitnodiging, net zoals een heleboel andere mensen, maar die hadden zoiets van.... uhhh ok.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik snap ook wel waarom je gaat kijken. Je wilt weten waar de 'media' over praat, en als je zo dicht bij woont, logisch waarom niet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We konden niet anders, maar ook welke precedenten waren er? Alleen in Duitsland iets dergelijks? Nu pas heb je een precedent.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:37 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Er zal wel een uitgebreide analyse komen van alles wat er vandaag in Haren is foutgegaan. Met de nodige 'we konden niet anders' schuldbekentenissen
Precies.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:39 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik snap ook wel waarom je gaat kijken. Je wilt weten waar de 'media' over praat, en als je zo dicht bij woont, logisch waarom niet.
Boerenquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:38 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
Wellicht is het puur het feit dat jullie in een dorp wonen. ons kent ons gevoel.
Maar voor dat moment waarop het ineens uit de klauw liep, is je niets grimmigs opgevallen?quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:39 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Nop. Ik stond te pissen en opeens begon de hele, daarvoor nog gezellige menigte te rennen. Daarna liep het al snel vrij hard uit de hand.
kortom gewoon sensatie zoeken en nieuwsgierigheid.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:39 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik snap ook wel waarom je gaat kijken. Je wilt weten waar de 'media' over praat, en als je zo dicht bij woont, logisch waarom niet.
Voor wildplassen mag je ook wel een paar klappen krijgenquote:
Nop. Iedereen was aan het zingen, en stonden een beetje met z'n allen wat te drinken op een kruispunt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar voor dat moment waarop het ineens uit de klauw liep, is je niets grimmigs opgevallen?
Ach ja, eens.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:41 schreef Pek het volgende:
[..]
Voor wildplassen mag je ook wel een paar klappen krijgen
Ik ben echt benieuwd naar de verklaring van de burgermeester waarom hij plots zo hard riep dat er geen feest was. Dat nadat er vandaag eerder hekken geplaatst waren, en er ook vanuit de gemeente duidelijk gemaakt werd dat eventuele feestgangers naar het voetbalveld geleid zouden worden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We konden niet anders, maar ook welke precedenten waren er? Alleen in Duitsland iets dergelijks? Nu pas heb je een precedent.
hopelijk sta je niet op camera anders kan je ook nog achterhaald worden voor drinken op de openbare weg.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:41 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Nop. Iedereen was aan het zingen, en stonden een beetje met z'n allen wat te drinken op een kruispunt.
Ik denk dat ze in plaats van boompjes met volle vuilniszakken gaan gooien.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dat project Clean-X is he, volgens mij is dat gewoon een verkapte afterparty
De bussen waren bijzonder goed geregeld. Op een gegeven moment stond er een rij van wel 13-14 bussen naar Groningen CS in centrum Haren.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:42 schreef HenkHenkers het volgende:
Hoe ben je er veilig uit weggekomen dan vraag ik me af?
En wildplassen! Aanpakken zeg ik je.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:42 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
hopelijk sta je niet op camera anders kan je ook nog achterhaald worden voor drinken op de openbare weg.
Dat sta ik wel. En behoorlijk prominent ook.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:42 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
hopelijk sta je niet op camera anders kan je ook nog achterhaald worden voor drinken op de openbare weg.
Dat.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:39 schreef HenkHenkers het volgende:
[..]
Wat denk je dan? Mensen zijn gaan rellen omdat ze zich de tering verveelden, teveel drank op hadden.... en nogmaals de mensen die gingen waren de mensen die wel zin hadden om te rellen. want mensen met een beetje fatsoen, die wisten toch echt van te voren al hoe het ging uitvallen... Ik had ook een uitnodiging, net zoals een heleboel andere mensen, maar die hadden zoiets van.... uhhh ok.
tegen de kerk zekerquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:43 schreef Pek het volgende:
[..]
En wildplassen! Aanpakken zeg ik je.
De schade moet toch op iemand verhaald worden!quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:43 schreef Pek het volgende:
[..]
En wildplassen! Aanpakken zeg ik je.
Ja, okee, dat is dus vreemd. Irrationeel dus waarom de vlam ineens in de pan sloeg. Elke rationele hindsight verklaring treft dus geen doel, denk ik dan. Het hangt samen met het intrinsieke karakter van een dergelijke massa-happening.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:41 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Nop. Iedereen was aan het zingen, en stonden een beetje met z'n allen wat te drinken op een kruispunt.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:41 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
kortom gewoon sensatie zoeken en nieuwsgierigheid.
Als je zag hoe de 'actieve' relschoppers bezig waren denk ik dat ze echt wel van te voren die intentie hebben gehad.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:44 schreef Mercer het volgende:
Wie zegt dat die jongeren vooraf de intentie hadden om te gaan rellen? Als dat niet zo was, dan is de aanpak dus fout geweest. Interessant de psychologie achter dit fenomeen.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:44 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Dat sta ik wel. En behoorlijk prominent ook.
Het was een chaotisch optreden. Hij riep van te voren 'geen feest'. Okay. Maar toen het 'feest' al gaande was riep hij dat nog steeds. Ik denk dat een burgemeester in zo'n kleine stad/dorp helemaal niet gewapend is voor een rel van deze groottequote:Op zaterdag 22 september 2012 02:42 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd naar de verklaring van de burgermeester waarom hij plots zo hard riep dat er geen feest was. Dat nadat er vandaag eerder hekken geplaatst waren, en er ook vanuit de gemeente duidelijk gemaakt werd dat eventuele feestgangers naar het voetbalveld geleid zouden worden.
Geen feest heeft hij eerder geroepen, maar OK, dan ook hard wezen en de gemeente grenzen op slot zetten, en niet zo halfbakken nog mensen naar je gemeente toe laten komen.
Saamhorig klopt. Met 3k tegen de MEquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:45 schreef Silver_Shark het volgende:
http://www.elsevier.nl/we(...)te-gemeente-2011.htm![]()
Haren in Groningen wint omdat daar alle ingrediënten aanwezig zijn voor goed wonen: prachtige huizen en lanen, natuur, weinig overlast, een saamhorige gemeenschap en alle voorzieningen binnen de eigen gemeentegrenzen of anders in de naburige stad Groningen.
haha.
extra bussen?quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:43 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
De bussen waren bijzonder goed geregeld. Op een gegeven moment stond er een rij van wel 13-14 bussen naar Groningen CS in centrum Haren.
Ik heb geen fiets aangeraakt, en ik draag zéker geen petje.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:45 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Was jij die knul van de fiets met het grijze petje?
had hij misschien even contact op moeten nemen met zjin collega's van de grote stedenquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Het was een chaotisch optreden. Hij riep van te voren 'geen feest'. Okay. Maar toen het 'feest' al gaande was riep hij dat nog steeds. Ik denk dat een burgemeester in zo'n kleine stad/dorp helemaal niet gewapend is voor een rel van deze grootte
Ik zal je vertellen, ik had dit bericht eerder gelezen en dacht storm---> glas water, heb er niet eens meer in gekeken, in het topic. Ik begrijp de ondeskundigheid van de burgemeester wel, want ik dacht dat alle ophef al ongegrond was. Dit is voor mij als donder slag bij heldere hemel gekomen. En dan heeft ter vergelijking die burgemeester sws al beter gereageerd...quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:42 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd naar de verklaring van de burgermeester waarom hij plots zo hard riep dat er geen feest was. Dat nadat er vandaag eerder hekken geplaatst waren, en er ook vanuit de gemeente duidelijk gemaakt werd dat eventuele feestgangers naar het voetbalveld geleid zouden worden.
Geen feest heeft hij eerder geroepen, maar OK, dan ook hard wezen en de gemeente grenzen op slot zetten, en niet zo halfbakken nog mensen naar je gemeente toe laten komen.
Er wás ook geen feest. Ook later op de avond niet. Als hij had gezegd dat er wel een feest was had er nog een shitload aan idioten op af gekomen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Het was een chaotisch optreden. Hij riep van te voren 'geen feest'. Okay. Maar toen het 'feest' al gaande was riep hij dat nog steeds. Ik denk dat een burgemeester in zo'n kleine stad/dorp helemaal niet gewapend is voor een rel van deze grootte
das dan wel weer een goeie zet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:46 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ja. Alleen maar extra bussen.
Nouja goed,er schijnt toch ook op de radio het een en ander gezegd te zijn?quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zal je vertellen, ik had dit bericht eerder gelezen en dacht storm---> glas water, heb er niet eens meer in gekeken in het topic. Ik begrijp de onkundigheid van de burgemeester wel, want ik dacht dat alle ophef al ongegrond was. Dit is voor mij als donder slag bij heldere hemel gekomen. En dan heeft ter vergelijking die burgemeester sws al beter gereageerd...
Was ook maar een plagerijtje, denk namelijk dat de knul die wél de fiets naar de ME gooide snel geidentificeerd wordtquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:45 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik heb geen fiets aangeraakt, en ik draag zéker geen petje.
Klopt wel, maar het klinkt net of er helemaal niks aan de hand is, terwijl er toen nog wel een soort van gezellige sfeer hingquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:47 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Er wás ook geen feest. Ook later op de avond niet. Als hij had gezegd dat er wel een feest was had er nog een shitload aan idioten op af gekomen.
Dan creëer je weer meer problemen voor mensen die er wel iets te zoeken hebben.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:48 schreef Silver_Shark het volgende:
als de burgemeester slim was had hij Haren gewoon symmetrisch afgezet moeten worden.
Ja, en dat geloof je dan?quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:48 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nouja goed,er schijnt toch ook op de radio het een en ander gezegd te zijn?
De indruk dat er een mogelijkheid tot een feest heeft de burgermeester wél gewekt door het voetbalveld aan te wijzen als opvang/verzamelplaats.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:47 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Er wás ook geen feest. Ook later op de avond niet. Als hij had gezegd dat er wel een feest was had er nog een shitload aan idioten op af gekomen.
Dat hoeft niet, want de echte relschoppers stappen echt niet in zo'n bus. In de bus waar ik zat was het eigenlijk vrij rustig, wat gemormel zoals je wel vaker ziet bij een bus vol dronken lui maar 'rellen', nee.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
das dan wel weer een goeie zet.
al heb ik medelijden met de busschauffeurs
hoe wil je dat voor elkaar krijgen , genoeg invalswegen en op fietsafstand van een grote stad?quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:48 schreef Silver_Shark het volgende:
als de burgemeester slim was had hij Haren gewoon symmetrisch afgezet moeten worden.
Die problemen waren er sowieso wel, het station werd afgezet zodat niemand meer haren in kon, of je er nou woonde of nietquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:49 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dan creëer je weer meer problemen voor mensen die er wel iets te zoeken hebben.
Volgens mij was het idee van dat voetbalveld om iedereen te verzamelen op een plek waar omwonende er minder last van hadden, om vervolgens vanaf daar iedereen weg te leiden naar huis of station.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:49 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
De indruk dat er een mogelijkheid tot een feest heeft de burgermeester wél gewekt door het voetbalveld aan te wijzen als opvang/verzamelplaats.
Maar dat is mijn penny for a thought.
gewoon Checkpoints neerzetten bij de hoofdwegenquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:49 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dan creëer je weer meer problemen voor mensen die er wel iets te zoeken hebben.
Nee, maar er zullen zat zijn die dat wel doen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en dat geloof je dan?
Ik vond de maatregelen die genomen werden sws al far to far.
Maar goed ze waren te licht zelf...
Als is het maar voor ontsnappen van mensen die er weg willen of het verminderen van het aantal personen om het overzichtelijk te makenquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:49 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, want de echte relschoppers stappen echt niet in zo'n bus. In de bus waar ik zat was het eigenlijk vrij rustig, wat gemormel zoals je wel vaker ziet bij een bus vol dronken lui maar 'rellen', nee.
Dat lukte vrij goed, die bussen zaten allemaal goed vol.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Als is het maar voor ontsnappen van mensen die er weg willen of het verminderen van het aantal personen om het overzichtelijk te maken
Dat was het ook van wat ik zo heb meegekregen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:50 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Volgens mij was het idee van dat voetbalveld om iedereen te verzamelen op een plek waar omwonende er minder last van hadden, om vervolgens vanaf daar iedereen weg te leiden naar huis of station.
Probleem is denk ik alleen dat iedereen bij die stationsstraat/weg bleef hangen en níet door de politie naar het voetbalveld werd geleid.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:50 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Volgens mij was het idee van dat voetbalveld om iedereen te verzamelen op een plek waar omwonende er minder last van hadden, om vervolgens vanaf daar iedereen weg te leiden naar huis of station.
Was het nu asymmetrisch dan?quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:48 schreef Silver_Shark het volgende:
kortom de burgemeester heeft dus gefaald.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Probleem is denk ik alleen dat iedereen bij die stationsstraat/weg bleef hangen en níet door de politie naar het voetbalveld werd geleid.
Als er op het voetbalveld spontaan inderdaad optredens waren onstaan, was de kans op rellen m.i. een stuk minder geweest.
De stationsstraat was echt maar een klein onderdeel van het geheel. Wij probeerde vanaf daar terug te komen naar onze fietsen en zijn onderweg nog ongeveer 3-4 kruispunten tegenkomen waar precies hetzelfde afspeelde.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Probleem is denk ik alleen dat iedereen bij die stationsstraat/weg bleef hangen en níet door de politie naar het voetbalveld werd geleid.
Als er op het voetbalveld spontaan inderdaad optredens waren onstaan, was de kans op rellen m.i. een stuk minder geweest.
Er was geen enkele actieve begeleiding of iets dergelijks naar dat voetbalveld.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:51 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat was het ook van wat ik zo heb meegekregen.
Waarom? Je had toch geen echte indicatie over hoeveel mensen er gingen komen?quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:52 schreef HenkHenkers het volgende:
Het is gewoon ontzettend dom aangepakt, had die mensen inderdaad naar een voetbalveld gebracht, of in ieder geval een plek waar ze niks konden aanrichten behalve het gras te verminken. Ze hadden op hun klompen... (ik denk dat ze die daar nog wel dragen) kunnen aanvoelen dat dit niet een gezellig feestje ging worden.
quote:02:33:32 22-09-12 BRAN Pr 2 Opkomen en naar de SONTWEG 10 te GRONINGEN.
0303719 BRW Drachten ( COH )
0303711 BRW Drachten ( Chauffeursgroep 2 )
0300055 BRW Friesland ( Monitorcode )
Een grote groep mensen ergens heenleiden is vragen om problemen. De eerste regel van de oproerpolitie is dan ook altijd 'verspreiden'.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Nee, niet per se, hij is de eerste burgemeester die hiermee te maken heeft gehad, en dat is niet goed gegaan...quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:52 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
kortom de burgemeester heeft dus gefaald.
Ja en dan waren er dus (nog meer) mensen op af gekomen om te feesten op een voetbalveldje. Te kleine plek, te veel mensen, in verhouding minder politie: alsnog verdrukkingen en rellen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:49 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
De indruk dat er een mogelijkheid tot een feest heeft de burgermeester wél gewekt door het voetbalveld aan te wijzen als opvang/verzamelplaats.
Maar dat is mijn penny for a thought.
Waarschijnlijk zal dat ook op het laatste moment besloten zijn om alles in goede banen te leiden maar hebben ze er gewoon de mensen niet voor gehad.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:53 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Er was geen enkele actieve begeleiding of iets dergelijks naar dat voetbalveld.
Als mensen op dat veld worden gehouden kan er iig geen winkelstraat gesloopt/geplunderd wordenquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat is juist de reden geweest van de rellen. Het feest bij het voetbalveld werd afgelast en iedereen aan de Stationsweg werd weggedirigeerd. Aangezien men geen alternatief meer had en eigenlijk wilde hangen begon de frictie. Als ze het feest op het voetbalveld door hadden laten gaan, dan was het wegsturen van de mensen aan de Stationsweg iets makkelijker geweest door ze een andere plek aan te wijzen waar bands gaan optreden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Huh wat zegt dit bericht nouquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:54 schreef MaryMouse het volgende:
't is nog steeds niet rustig
[..]
Dat zou kunnen inderdaad, zou ik niet kunnen bevestigen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:54 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zal dat ook op het laatste moment besloten zijn om alles in goede banen te leiden maar hebben ze er gewoon de mensen niet voor gehad.
Daarom juist, dan zou je juist breed moeten inzetten. Vrijdagavond, er woont genoeg petjesvolk wat elkaar de kop graag wil inslaan in NL. Ze wisten dat er een kleine 3000 mensen hadden gezegd dat ze zouden komen, dan ga je dus uit van minstens de helft.... Althans zo zou ik denken. Misschien ben ik debielquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waarom? Je had toch geen echte indicatie over hoeveel mensen er gingen komen?
Die massa heeft het hem gedaan. Waren er 100 gekomen, dan had je wel rumoer gehad, maar geen rellen.
En dan? Ik zie in de filmpjes alleen dat de mensen ergens heen worden geforceerd of geleidquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Een grote groep mensen ergens heenleiden is vragen om problemen. De eerste regel van de oproerpolitie is dan ook altijd 'verspreiden'.
Doe nog eens je vragen stellen en dan begrijpelijk?quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:55 schreef Staal het volgende:
Boem-dikkie, hartstikke leuke ONZ user en mod.
Jazeker, hij rende zo hard naar huis dat hij vijf uur en een kwartier na sluitingstijd pas tot de conclusie kwam een onbeschrijfelijk verhaal te hebben meegemaakt.
Wat deed er allemaal op Boem dikkie, tussen 21:00 uur en 02:00 uur? Die bus waar je het over had?
De relschoppers moeten gescheiden worden van de rest van de massa die minder die intentie heeft.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:56 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
En dan? Ik zie in de filmpjes alleen dat de mensen ergens heen worden geforceerd of geleid
Correct, maar dan hadden ze dat eerder in gang moeten zetten.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Een grote groep mensen ergens heenleiden is vragen om problemen. De eerste regel van de oproerpolitie is dan ook altijd 'verspreiden'.
Nee, als je breed inzet en het wordt niets dan doe je het toch ook niet goed? Dat kost te veel geld, zegt men dan. Afzetten met die burgemeester, is het dan. En nu ook. Dus ja hij doet het nooit goed.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:55 schreef HenkHenkers het volgende:
[..]
Daarom juist, dan zou je juist breed moeten inzetten. Vrijdagavond, er woont genoeg petjesvolk wat elkaar de kop graag wil inslaan in NL. Ze wisten dat er een kleine 3000 mensen hadden gezegd dat ze zouden komen, dan ga je dus uit van minstens de helft.... Althans zo zou ik denken. Misschien ben ik debiel
Wel meer, gaan flink wat mensen die hier niks mee te maken hebben de dupe van zijn.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:56 schreef Ro-ald het volgende:
Wel triest dat de supermarkt daar is kapot gemaakt
Hoe wil je dat doen, er zijn daar honderden of duizenden mensenquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De relschoppers moeten gescheiden worden van de rest van de massa die minder die intentie heeft.
Volgens mij zijn er verschillende horeca gelegenheden in Groningen die hun tent hebben gesloten omdat ze geen zin hebben in dit volk.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:57 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Trouwens, dit zal nog wel de nacht doorgaan, de feestgangers kunnen niet met de trein terug, en velen zullen ook niet snel weg kunnen komen op de fiets door afzettingen
Dat de brandweer vanuit Friesland naar Groningen moet komen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:55 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Huh wat zegt dit bericht nou
Gelukkig maar. Een burgemeester moet ook om zijn bewoners denken. Een dorp hermetisch afsluiten heeft ook gevolgen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:57 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Correct, maar dan hadden ze dat eerder in gang moeten zetten.
Ik volgde de streams vanaf 1700 tot 0100, voor wat ik zag was de sfeer tot een uur of 2000 echt best. Ja toen waren er al geruchten dat er 20 bussen vanuit almere op weg waren, maar de mensen die er toen al waren had men m.i. best naar het voetbalveld kunnen leiden.
Dan de stad afsluiten. Maar goed, ik ben geen bestuurder van een stadje
Dus mogelijke rellen in Groningen en Zwolle.... is weer goed geregeldquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:57 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Trouwens, dit zal nog wel de nacht doorgaan, de feestgangers kunnen niet met de trein terug, en velen zullen ook niet snel weg kunnen komen op de fiets door afzettingen
21:00 uur ging het volgens jou loos. En circa 2:00 uur meldt je je op FOK! dat je net thuis bent.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:56 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Doe nog eens je vragen stellen en dan begrijpelijk?
Precies, ook dat is volledig onvoorspelbaar. Zoals deze hele avond.quote:Op zaterdag 22 september 2012 03:00 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik snap jullie niet. Bitchen op de burgemeester ipv de rellers
.
Een paar duizend man op een voetbalveldje proppen had vást veel beter afgelopen...
terwijl ze eerst nog afterparty's aankondigdenquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:58 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er verschillende horeca gelegenheden in Groningen die hun tent hebben gesloten omdat ze geen zin hebben in dit volk.
Als het goed is hebben ze daar geen winkels en woonhuizen, dus ja.quote:Op zaterdag 22 september 2012 03:00 schreef clumsy_clown het volgende:
.
Een paar duizend man op een voetbalveldje proppen had vást veel beter afgelopen...
Ik zat om half 12 al in die bus. Ben daarna nog door de stad via een vriend zijn huis naar mijn eigen huis gelopen omdat mijn fiets nog in Haren ligt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 03:00 schreef Staal het volgende:
[..]
21:00 uur ging het volgens jou loos. En circa 2:00 uur meldt je je op FOK! dat je net thuis bent.
Lullig die rellen in Haren maar ik denk dat je nogal wat mee hebt moeten maken in dat busje toch. Zijn nogal veel uren namelijk.
Mee eens, maar als de burgemeester hier het topic op FOK! had gevolgd had hij wel kunnen lezen wat de gemiddelde 'burger' FOK!er dachtquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Een burgemeester moet ook om zijn bewoners denken. Een dorp hermetisch afsluiten heeft ook gevolgen.
Het punt is dat deze gemeente een vreselijk moeilijke situatie voor zijn neus kreeg, zonder precedent en zonder duidelijkheid. Daarnaar handelen is ontzettend moeilijk.
Nee, dit is het Midden-Oosten.quote:Op zaterdag 22 september 2012 03:02 schreef Grijsbaard het volgende:
Dit is écht niet meer normaal. En dit is beschaafd nederland???? eh eh...NEE!
De gemiddelde FOK!er stemt Piratenpartij blijkbaar, dus gelukkig maar dat niemand daarop gebaseerd beslissingen neemt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 03:02 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Mee eens, maar als de burgemeester hier het topic op FOK! had gevolgd had hij wel kunnen lezen wat de gemiddelde 'burger' FOK!er dacht
Inderdaad,die burgemeester kon ook niks doen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 03:00 schreef clumsy_clown het volgende:
.
En en wat mij betreftquote:Op zaterdag 22 september 2012 03:00 schreef clumsy_clown het volgende:
.
Er rijden na 1:00 gewoon geen treinen meer, relschoppers en niet-relschoppers zullen op de eerste treinen vanaf 6/7 uur morgenochtend moeten wachten. Dikke kans dat het doorstroomt naar groningen dusquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:59 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dus mogelijke rellen in Groningen en Zwolle.... is weer goed geregeld
Eindelijk iemand die niet een uitgesproken mening heeftquote:
Die heb je wel gezien, maar ze worden pas relschoppers na 10 bier achter hun kiezenquote:Op zaterdag 22 september 2012 03:03 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
En en wat mij betreft
Tot 20:00 heb ik op de streams geen echte relschoppers gezien
21:00 uur ging het los volgens je verhaaltje en je rende naar de bus. Dus waar was je dan van 21:00 uur tot 23:30?quote:Op zaterdag 22 september 2012 03:01 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik zat om half 12 al in die bus. Ben daarna nog door de stad via een vriend zijn huis naar mijn eigen huis gelopen omdat mijn fiets nog in Haren ligt.
In de middag was al duidelijk dat er voetbalhooligans die kant op gingen, mensen waar de politie foei tegen zegt en vervolgens weer op straat zet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 03:02 schreef Grijsbaard het volgende:
Dit is écht niet meer normaal. En dit is beschaafd nederland???? eh eh...NEE!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |