Klopt wel, maar het klinkt net of er helemaal niks aan de hand is, terwijl er toen nog wel een soort van gezellige sfeer hingquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:47 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Er wás ook geen feest. Ook later op de avond niet. Als hij had gezegd dat er wel een feest was had er nog een shitload aan idioten op af gekomen.
Dan creëer je weer meer problemen voor mensen die er wel iets te zoeken hebben.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:48 schreef Silver_Shark het volgende:
als de burgemeester slim was had hij Haren gewoon symmetrisch afgezet moeten worden.
Ja, en dat geloof je dan?quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:48 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nouja goed,er schijnt toch ook op de radio het een en ander gezegd te zijn?
De indruk dat er een mogelijkheid tot een feest heeft de burgermeester wél gewekt door het voetbalveld aan te wijzen als opvang/verzamelplaats.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:47 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Er wás ook geen feest. Ook later op de avond niet. Als hij had gezegd dat er wel een feest was had er nog een shitload aan idioten op af gekomen.
Dat hoeft niet, want de echte relschoppers stappen echt niet in zo'n bus. In de bus waar ik zat was het eigenlijk vrij rustig, wat gemormel zoals je wel vaker ziet bij een bus vol dronken lui maar 'rellen', nee.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
das dan wel weer een goeie zet.
al heb ik medelijden met de busschauffeurs
hoe wil je dat voor elkaar krijgen , genoeg invalswegen en op fietsafstand van een grote stad?quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:48 schreef Silver_Shark het volgende:
als de burgemeester slim was had hij Haren gewoon symmetrisch afgezet moeten worden.
Die problemen waren er sowieso wel, het station werd afgezet zodat niemand meer haren in kon, of je er nou woonde of nietquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:49 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dan creëer je weer meer problemen voor mensen die er wel iets te zoeken hebben.
Volgens mij was het idee van dat voetbalveld om iedereen te verzamelen op een plek waar omwonende er minder last van hadden, om vervolgens vanaf daar iedereen weg te leiden naar huis of station.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:49 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
De indruk dat er een mogelijkheid tot een feest heeft de burgermeester wél gewekt door het voetbalveld aan te wijzen als opvang/verzamelplaats.
Maar dat is mijn penny for a thought.
gewoon Checkpoints neerzetten bij de hoofdwegenquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:49 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dan creëer je weer meer problemen voor mensen die er wel iets te zoeken hebben.
Nee, maar er zullen zat zijn die dat wel doen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en dat geloof je dan?
Ik vond de maatregelen die genomen werden sws al far to far.
Maar goed ze waren te licht zelf...
Als is het maar voor ontsnappen van mensen die er weg willen of het verminderen van het aantal personen om het overzichtelijk te makenquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:49 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, want de echte relschoppers stappen echt niet in zo'n bus. In de bus waar ik zat was het eigenlijk vrij rustig, wat gemormel zoals je wel vaker ziet bij een bus vol dronken lui maar 'rellen', nee.
Dat lukte vrij goed, die bussen zaten allemaal goed vol.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Als is het maar voor ontsnappen van mensen die er weg willen of het verminderen van het aantal personen om het overzichtelijk te maken
Dat was het ook van wat ik zo heb meegekregen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:50 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Volgens mij was het idee van dat voetbalveld om iedereen te verzamelen op een plek waar omwonende er minder last van hadden, om vervolgens vanaf daar iedereen weg te leiden naar huis of station.
Probleem is denk ik alleen dat iedereen bij die stationsstraat/weg bleef hangen en níet door de politie naar het voetbalveld werd geleid.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:50 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Volgens mij was het idee van dat voetbalveld om iedereen te verzamelen op een plek waar omwonende er minder last van hadden, om vervolgens vanaf daar iedereen weg te leiden naar huis of station.
Was het nu asymmetrisch dan?quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:48 schreef Silver_Shark het volgende:
kortom de burgemeester heeft dus gefaald.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Probleem is denk ik alleen dat iedereen bij die stationsstraat/weg bleef hangen en níet door de politie naar het voetbalveld werd geleid.
Als er op het voetbalveld spontaan inderdaad optredens waren onstaan, was de kans op rellen m.i. een stuk minder geweest.
De stationsstraat was echt maar een klein onderdeel van het geheel. Wij probeerde vanaf daar terug te komen naar onze fietsen en zijn onderweg nog ongeveer 3-4 kruispunten tegenkomen waar precies hetzelfde afspeelde.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Probleem is denk ik alleen dat iedereen bij die stationsstraat/weg bleef hangen en níet door de politie naar het voetbalveld werd geleid.
Als er op het voetbalveld spontaan inderdaad optredens waren onstaan, was de kans op rellen m.i. een stuk minder geweest.
Er was geen enkele actieve begeleiding of iets dergelijks naar dat voetbalveld.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:51 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat was het ook van wat ik zo heb meegekregen.
Waarom? Je had toch geen echte indicatie over hoeveel mensen er gingen komen?quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:52 schreef HenkHenkers het volgende:
Het is gewoon ontzettend dom aangepakt, had die mensen inderdaad naar een voetbalveld gebracht, of in ieder geval een plek waar ze niks konden aanrichten behalve het gras te verminken. Ze hadden op hun klompen... (ik denk dat ze die daar nog wel dragen) kunnen aanvoelen dat dit niet een gezellig feestje ging worden.
quote:02:33:32 22-09-12 BRAN Pr 2 Opkomen en naar de SONTWEG 10 te GRONINGEN.
0303719 BRW Drachten ( COH )
0303711 BRW Drachten ( Chauffeursgroep 2 )
0300055 BRW Friesland ( Monitorcode )
Een grote groep mensen ergens heenleiden is vragen om problemen. De eerste regel van de oproerpolitie is dan ook altijd 'verspreiden'.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Nee, niet per se, hij is de eerste burgemeester die hiermee te maken heeft gehad, en dat is niet goed gegaan...quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:52 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
kortom de burgemeester heeft dus gefaald.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |