Wat wordt het? Een zwaar feestje of een nietszeggend feestje dat met een sisser afloopt?quote:Noodverordening in Haren om Facebookfeestje
HAREN - De gemeente Haren (Groningen) en de politie hebben een noodverordening afgekondigd met het oog op een verjaardagsfeestje van meisje dat vrijdag haar 16e verjaardag viert.
Via Facebook had zij vrienden en vriendinnen uitgenodigd, maar vergeten aan te geven dat het om een privéfeestje gaat.
Inmiddels hebben 24.000 mensen de uitnodiging gekregen, waarvan 2400 hebben aangegeven vrijdag naar Haren af te reizen, zo meldde de politie dinsdag.
De noodverordening is volgens een woordvoerster nog niet actief, maar kan zo van stal worden gehaald als Haren vrijdag wordt overspoeld met feestgangers. De politie heeft een draaiboek klaarliggen en houdt extra agenten achter de hand.
Ik snap niet waarom je wordt aangevallen idd, ik zou ook gaan kijken als dit in ons dorp was gebeurt.quote:
Een mod die gaat trollen, waar gaat dit heen op fokquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vraag me af wat mensen drijft om daadwerkelijk te gaan. Toegegeven, ik had niet verwacht dat het dermate uit de hand zou lopen.
Wellicht is het puur het feit dat jullie in een dorp wonen. ons kent ons gevoel.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je wordt aangevallen idd, ik zou ook gaan kijken als dit in ons dorp was gebeurt.
Ik geloof an sich ook niet dat mensen hier intentioneel zijn gaan rellen. Heb jij daar iets van meegekregen hoe het rellen begon?
Nop. Ik stond te pissen en opeens begon de hele, daarvoor nog gezellige menigte te rennen. Daarna liep het al snel vrij hard uit de hand.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je wordt aangevallen idd, ik zou ook gaan kijken als dit in ons dorp was gebeurt.
Ik geloof an sich ook niet dat mensen hier intentioneel zijn gaan rellen. Heb jij daar iets van meegekregen hoe het rellen begon?
Ahja de ME/politie zit volgens mensen altijd fout. Dit was gewoon een geval dat het écht onvoorspelbaar was wat er nou daadwerkelijk zou gebeuren.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:37 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Er zal wel een uitgebreide analyse komen van alles wat er vandaag in Haren is foutgegaan. Met de nodige 'we konden niet anders' schuldbekentenissen
Wat denk je dan? Mensen zijn gaan rellen omdat ze zich de tering verveelden, teveel drank op hadden.... en nogmaals de mensen die gingen waren de mensen die wel zin hadden om te rellen. want mensen met een beetje fatsoen, die wisten toch echt van te voren al hoe het ging uitvallen... Ik had ook een uitnodiging, net zoals een heleboel andere mensen, maar die hadden zoiets van.... uhhh ok.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik snap ook wel waarom je gaat kijken. Je wilt weten waar de 'media' over praat, en als je zo dicht bij woont, logisch waarom niet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We konden niet anders, maar ook welke precedenten waren er? Alleen in Duitsland iets dergelijks? Nu pas heb je een precedent.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:37 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Er zal wel een uitgebreide analyse komen van alles wat er vandaag in Haren is foutgegaan. Met de nodige 'we konden niet anders' schuldbekentenissen
Precies.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:39 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik snap ook wel waarom je gaat kijken. Je wilt weten waar de 'media' over praat, en als je zo dicht bij woont, logisch waarom niet.
Boerenquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:38 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
Wellicht is het puur het feit dat jullie in een dorp wonen. ons kent ons gevoel.
Maar voor dat moment waarop het ineens uit de klauw liep, is je niets grimmigs opgevallen?quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:39 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Nop. Ik stond te pissen en opeens begon de hele, daarvoor nog gezellige menigte te rennen. Daarna liep het al snel vrij hard uit de hand.
kortom gewoon sensatie zoeken en nieuwsgierigheid.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:39 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik snap ook wel waarom je gaat kijken. Je wilt weten waar de 'media' over praat, en als je zo dicht bij woont, logisch waarom niet.
Voor wildplassen mag je ook wel een paar klappen krijgenquote:
Nop. Iedereen was aan het zingen, en stonden een beetje met z'n allen wat te drinken op een kruispunt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar voor dat moment waarop het ineens uit de klauw liep, is je niets grimmigs opgevallen?
Ach ja, eens.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:41 schreef Pek het volgende:
[..]
Voor wildplassen mag je ook wel een paar klappen krijgen
Ik ben echt benieuwd naar de verklaring van de burgermeester waarom hij plots zo hard riep dat er geen feest was. Dat nadat er vandaag eerder hekken geplaatst waren, en er ook vanuit de gemeente duidelijk gemaakt werd dat eventuele feestgangers naar het voetbalveld geleid zouden worden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We konden niet anders, maar ook welke precedenten waren er? Alleen in Duitsland iets dergelijks? Nu pas heb je een precedent.
hopelijk sta je niet op camera anders kan je ook nog achterhaald worden voor drinken op de openbare weg.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:41 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Nop. Iedereen was aan het zingen, en stonden een beetje met z'n allen wat te drinken op een kruispunt.
Ik denk dat ze in plaats van boompjes met volle vuilniszakken gaan gooien.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dat project Clean-X is he, volgens mij is dat gewoon een verkapte afterparty
De bussen waren bijzonder goed geregeld. Op een gegeven moment stond er een rij van wel 13-14 bussen naar Groningen CS in centrum Haren.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:42 schreef HenkHenkers het volgende:
Hoe ben je er veilig uit weggekomen dan vraag ik me af?
En wildplassen! Aanpakken zeg ik je.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:42 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
hopelijk sta je niet op camera anders kan je ook nog achterhaald worden voor drinken op de openbare weg.
Dat sta ik wel. En behoorlijk prominent ook.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:42 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
hopelijk sta je niet op camera anders kan je ook nog achterhaald worden voor drinken op de openbare weg.
Dat.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:39 schreef HenkHenkers het volgende:
[..]
Wat denk je dan? Mensen zijn gaan rellen omdat ze zich de tering verveelden, teveel drank op hadden.... en nogmaals de mensen die gingen waren de mensen die wel zin hadden om te rellen. want mensen met een beetje fatsoen, die wisten toch echt van te voren al hoe het ging uitvallen... Ik had ook een uitnodiging, net zoals een heleboel andere mensen, maar die hadden zoiets van.... uhhh ok.
tegen de kerk zekerquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:43 schreef Pek het volgende:
[..]
En wildplassen! Aanpakken zeg ik je.
De schade moet toch op iemand verhaald worden!quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:43 schreef Pek het volgende:
[..]
En wildplassen! Aanpakken zeg ik je.
Ja, okee, dat is dus vreemd. Irrationeel dus waarom de vlam ineens in de pan sloeg. Elke rationele hindsight verklaring treft dus geen doel, denk ik dan. Het hangt samen met het intrinsieke karakter van een dergelijke massa-happening.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:41 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Nop. Iedereen was aan het zingen, en stonden een beetje met z'n allen wat te drinken op een kruispunt.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:41 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
kortom gewoon sensatie zoeken en nieuwsgierigheid.
Als je zag hoe de 'actieve' relschoppers bezig waren denk ik dat ze echt wel van te voren die intentie hebben gehad.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:44 schreef Mercer het volgende:
Wie zegt dat die jongeren vooraf de intentie hadden om te gaan rellen? Als dat niet zo was, dan is de aanpak dus fout geweest. Interessant de psychologie achter dit fenomeen.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:44 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Dat sta ik wel. En behoorlijk prominent ook.
Het was een chaotisch optreden. Hij riep van te voren 'geen feest'. Okay. Maar toen het 'feest' al gaande was riep hij dat nog steeds. Ik denk dat een burgemeester in zo'n kleine stad/dorp helemaal niet gewapend is voor een rel van deze groottequote:Op zaterdag 22 september 2012 02:42 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd naar de verklaring van de burgermeester waarom hij plots zo hard riep dat er geen feest was. Dat nadat er vandaag eerder hekken geplaatst waren, en er ook vanuit de gemeente duidelijk gemaakt werd dat eventuele feestgangers naar het voetbalveld geleid zouden worden.
Geen feest heeft hij eerder geroepen, maar OK, dan ook hard wezen en de gemeente grenzen op slot zetten, en niet zo halfbakken nog mensen naar je gemeente toe laten komen.
Saamhorig klopt. Met 3k tegen de MEquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:45 schreef Silver_Shark het volgende:
http://www.elsevier.nl/we(...)te-gemeente-2011.htm![]()
Haren in Groningen wint omdat daar alle ingrediënten aanwezig zijn voor goed wonen: prachtige huizen en lanen, natuur, weinig overlast, een saamhorige gemeenschap en alle voorzieningen binnen de eigen gemeentegrenzen of anders in de naburige stad Groningen.
haha.
extra bussen?quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:43 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
De bussen waren bijzonder goed geregeld. Op een gegeven moment stond er een rij van wel 13-14 bussen naar Groningen CS in centrum Haren.
Ik heb geen fiets aangeraakt, en ik draag zéker geen petje.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:45 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Was jij die knul van de fiets met het grijze petje?
had hij misschien even contact op moeten nemen met zjin collega's van de grote stedenquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Het was een chaotisch optreden. Hij riep van te voren 'geen feest'. Okay. Maar toen het 'feest' al gaande was riep hij dat nog steeds. Ik denk dat een burgemeester in zo'n kleine stad/dorp helemaal niet gewapend is voor een rel van deze grootte
Ik zal je vertellen, ik had dit bericht eerder gelezen en dacht storm---> glas water, heb er niet eens meer in gekeken, in het topic. Ik begrijp de ondeskundigheid van de burgemeester wel, want ik dacht dat alle ophef al ongegrond was. Dit is voor mij als donder slag bij heldere hemel gekomen. En dan heeft ter vergelijking die burgemeester sws al beter gereageerd...quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:42 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd naar de verklaring van de burgermeester waarom hij plots zo hard riep dat er geen feest was. Dat nadat er vandaag eerder hekken geplaatst waren, en er ook vanuit de gemeente duidelijk gemaakt werd dat eventuele feestgangers naar het voetbalveld geleid zouden worden.
Geen feest heeft hij eerder geroepen, maar OK, dan ook hard wezen en de gemeente grenzen op slot zetten, en niet zo halfbakken nog mensen naar je gemeente toe laten komen.
Er wás ook geen feest. Ook later op de avond niet. Als hij had gezegd dat er wel een feest was had er nog een shitload aan idioten op af gekomen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Het was een chaotisch optreden. Hij riep van te voren 'geen feest'. Okay. Maar toen het 'feest' al gaande was riep hij dat nog steeds. Ik denk dat een burgemeester in zo'n kleine stad/dorp helemaal niet gewapend is voor een rel van deze grootte
das dan wel weer een goeie zet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:46 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ja. Alleen maar extra bussen.
Nouja goed,er schijnt toch ook op de radio het een en ander gezegd te zijn?quote:Op zaterdag 22 september 2012 02:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zal je vertellen, ik had dit bericht eerder gelezen en dacht storm---> glas water, heb er niet eens meer in gekeken in het topic. Ik begrijp de onkundigheid van de burgemeester wel, want ik dacht dat alle ophef al ongegrond was. Dit is voor mij als donder slag bij heldere hemel gekomen. En dan heeft ter vergelijking die burgemeester sws al beter gereageerd...
Was ook maar een plagerijtje, denk namelijk dat de knul die wél de fiets naar de ME gooide snel geidentificeerd wordtquote:Op zaterdag 22 september 2012 02:45 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik heb geen fiets aangeraakt, en ik draag zéker geen petje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |