abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 september 2012 @ 17:59:32 #1
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_116989560
Aangezien we de laatste tijd veel topics hebben over pakjes die bezorgd worden door PostNL heb is er voor jullie maar eens een mooi sticky gemaakt. Lees dus dit eerst maar eens door, en open dan pas een nieuw topic.

Op welke dagen bezorgt PostNL pakketservice:
Heel simpel: Maandag t/m zaterdag, behalve op feestdagen natuurlijk.

Wat bezorgt PostNL wanneer ?
Maandag: alleen tweede bestellingen en zaterdagsluiters, dus alleen wat ze zaterdag niet kwijt kunnen
Dinsdag t/m zaterdag: alles

Van hoe laat toe hoe laat bezorgen ze:
Moeilijk te zeggen, hou globaal aan van een uurtje of negen tot een uurtje of acht in de avond, zeker in grotere steden of als je in de buurt van het sorteercentrum woont kunnen ze nog wel eens een tikkie eerder komen, of een tikkie langer doorgaan.

Waarom kunnen ze geen exacte tijd aangeven:
Heel simpel, PostNL pakketservice is geen koeriersdienst als UPS, PostNL pakketservice is zeg maar de postbode maar dan met een busje, de pakketbezorger krijgt 's morgens een stapel dozen die hij moet bezorgen. Zolang 's avonds zoveel mogelijk van die pakjes uit die bus zijn is PostNL gelukkig, de chauffeur bepaalt zelf zijn route, dus ook zelf wanneer hij bij je aanbelt.

Hoe vaak komen ze langs:
Normale pakjes en rembourspakjes: twee keer
Aangetekende pakjes: een keer

Waarom kunnen ze iets niet gelijk naar het postkantoor brengen:
Geen flauw idee, kunnen ze niet voor de eerste bezorgpoging, wil je dat wel maak dan gebruik van DHL of een Kialapunt. Na de eerste bezorgpoging kun je met de code op het briefje dat je krijgt zelf aangeven of en naar welk postkantoor hij de volgende dag moet gaan, in plaats van een nieuwe bezorgpoging.

Kan ik mijn pakje ergens volgen:
Ja dat kan, moet je wel een zgn 3S code hebben, heb je die niet, dan bel of mail even met de verzender die heeft het namelijk wel. Je pakje volgen kan op: https://securepostplaza.postnl.nl/tracktrace/

Hoe weet je dit allemaal:
Modjes weten alles (en pakketbezorgers nog iets meer ;))
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  woensdag 19 september 2012 @ 18:01:25 #2
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_116989656
Ik was vandaag voor de 2de keer niet thuis om een pakketje in ontvangst te nemen. Nu kan ik die morgen na 13.00 uur ophalen op het postkantoor...maar... Op MijnPakket staat 'Zending kan afgehaald worden op de afhaallocatie bij jou in de buurt'.

Betekent dat dat ik mijn pakket vandaag nog kan ophalen :?
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_117176257
Ik kwam laatst iets tegen van een particulieren pakketjes service vanuit Duitsland, die het pakketje dan weer opstuurde in Nederland.

Maar kan hem niet meer vinden :( iemand een idee?
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_117184169
Hoe lang blijft een aangetekende zending op het postkantoor liggen? Hij ligt er vanaf afgelopen woensdag en heb waarschijnlijk pas volgende week tijd om hem op te halen.
pi_117184823
Volgens mij moeten ze zo'n aagetekend pakket een maand bewaren, voordat het terug gestuurd wordt naar de afzender.

Een normaal pakket werd bij ons (UPS) al na een week ofzoets terug gestuurd.

Bel anders PostNL op, dan weet je het zeker ;)
  Redactie Sport maandag 24 september 2012 @ 10:58:28 #6
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_117185048
Drie weken zo uit mijn hoofd
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_118008403
Iemand enig idee wie bij mij (in NL) een pakketje komt afleveren dat is verzonden met Hermes vanuit Duitsland?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_118340177
Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat een pakketje vanuit België in Nederland wordt bezorgd.
Geen idee of het iets uitmaakt maar het is verstuurd vanuit Wallonië redelijk dicht bij de grens.
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_118341582
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:33 schreef LookAtMe het volgende:
Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat een pakketje vanuit België in Nederland wordt bezorgd.
Geen idee of het iets uitmaakt maar het is verstuurd vanuit Wallonië redelijk dicht bij de grens.
Het maakt vooral uit met wie het verstuurd is. Bij het postkantoor afgegeven is het er meestal binnen een dag of 4 of 5. Andere bedrijven weet ik niet.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_118438325
gisterenochtend heb ik een verzendbevestiging gekregen met T&T code, alleen die werkt nu nog steeds niet :(

quote:
Geen zending gevonden met deze barcode. Controleer de 3S-code en probeer het opnieuw. Vandaag besteld? Probeer het na 20.00u nog eens.
Ben ik ongeduldig of is er iets mis gegaan? aangezien 't nu al langer dan een dag duurt en de bezorging binnen 24h zou zijn ;(
pi_118660911
Ik heb een koksmes op Ebay gekocht welke uit de US moet komen. Kan dat gewoon zonder problemen?
I would date the hell out of me.
pi_119392082
Ik heb een vraagje. Ik wil binnenkort 2 voorwerpen op Fok! verloten en zal die naar de winnaars opsturen. De kosten worden voor diegene die ze ontvangen, dus wil ik dit uiteraard zo goedkoop mogelijk doen. Ik wil ze opsturen het liefst in een A2 envelop het gewicht daarvan is vrijwel verwaarloosbaar.

-Wat is mijn beste optie: brievenbus (als het al past) of als pakketje bij een Primera oid?
-Hoeveel gaat me dat kosten en kan ik eventueel kerstzegels daarvoor gebruiken (pakketje kan prima voor oversized kerstkaart door)?

Alvast bedankt voor jullie denkwerk ^O^
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Redactie Sport maandag 19 november 2012 @ 17:43:05 #13
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119392147
A2 gaat nooit in een brievenbus passen dus dat wordt gewoon een pakketje van ¤6,75 volgens mij
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_119392380
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:43 schreef dennistd het volgende:
A2 gaat nooit in een brievenbus passen dus dat wordt gewoon een pakketje van ¤6,75 volgens mij
Bedankt voor het snelle antwoord. Hier was ik al bang voor. En als ik hem dubbel vouw zodat ik hem in ieder geval in de brievenbus krijg?

Ter verduidelijking het gaat om 2 speciale etalageposters die ik bij liefhebbers wil bezorgen. Het zou zonde zijn om ze dubbel te moeten vouwen, maar 1 Euro of 6,75Euro is nogal een verschil. Weet niet of ze dat ervoor over hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Redactie Sport maandag 19 november 2012 @ 18:34:43 #15
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119394127
A3 past net zo goed niet in een brievenbus, dus dan zul je ze al 2x dubbel moeten vouwen. En dan gewoon in een A4-envelop, dat kan wel.

Van de site van PostNL:
- maximaal 38 x 26.5 x 3.2 cm en niet zwaarder dan 2 kg
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_119395281
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:34 schreef dennistd het volgende:
A3 past net zo goed niet in een brievenbus, dus dan zul je ze al 2x dubbel moeten vouwen. En dan gewoon in een A4-envelop, dat kan wel.

Van de site van PostNL:
- maximaal 38 x 26.5 x 3.2 cm en niet zwaarder dan 2 kg
Bedankt voor je info ^O^
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_119680446
Hallo Fokkers,

Heeft iemand hier verstand van/ervaring met DHL (global mail)? Ik heb namelijk een pakketje besteld vanuit de US van A en heb daarbij netjes een tracking nummer ontvangen, maar als ik dit desbetreffende tracking nummer intik bij de site van DHL, staat er dat mijn zoekopdracht niet gevonden kon worden.
Als hier al een forum over is, verwijs me dan even door. Ik ben nieuw hier, dus ik weet nog niet zoveel ;)

Alvast bedankt!
pi_119692630
Via mijnpakket.postnl.nl is te zien dat ze mijn pakket morgen komen bezorgen. Er staat bij dat dit tussen 08:00 en 16:00 uur zal gebeuren. Zullen deze tijden morgenvroeg wat specificeer zijn? Of blijf dit gewoon op tussen 08:00 en 16:00 uur staan?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  Boks-Chick dinsdag 27 november 2012 @ 22:45:24 #19
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_119693617
quote:
19s.gif Op dinsdag 27 november 2012 22:29 schreef Guidetti het volgende:
Via mijnpakket.postnl.nl is te zien dat ze mijn pakket morgen komen bezorgen. Er staat bij dat dit tussen 08:00 en 16:00 uur zal gebeuren. Zullen deze tijden morgenvroeg wat specificeer zijn? Of blijf dit gewoon op tussen 08:00 en 16:00 uur staan?
volgens mij is het enige wat je kan is met enige regelmaat checken op de site waar je pakje zich bevindt. Meer dacht ik niet.

Nespresso doet dat beter, je kan via maps precies zien waar de chauffeur zich bevindt. Dat doet postnl volgens mij niet.
lolwut
pi_119695060
Guidetti nooit eerder postnl pakketen ontvangen?

Ze komen altijd wel rond hetzelfde tijdstip. Dus als je ze eerder op 2 uur hebt gehad zullen ze nu ook wel rond 2 uur komen.
pi_119704154
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 23:12 schreef Snoepje5 het volgende:
Guidetti nooit eerder postnl pakketen ontvangen?

Ze komen altijd wel rond hetzelfde tijdstip. Dus als je ze eerder op 2 uur hebt gehad zullen ze nu ook wel rond 2 uur komen.
Ik woon nog niet zo lang op dit adres.

Er staat inmiddels wel het volgende:

Zending bevindt zich in het sorteercentrum van PostNL.

Er staat dus nog niet dat het pakket in de auto van de bezorger ligt. Maar er staat wel dat hij vandaag voor 16:00 uur bezorgt wordt. Kan ik daar dan vanuit gaan?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_119704238
quote:
19s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:16 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Ik woon nog niet zo lang op dit adres.

Er staat inmiddels wel het volgende:

Zending bevindt zich in het sorteercentrum van PostNL.

Er staat dus nog niet dat het pakket in de auto van de bezorger ligt. Maar er staat wel dat hij vandaag voor 16:00 uur bezorgt wordt. Kan ik daar dan vanuit gaan?
Dat lijkt mij wel. De enige manier waarop de zending zich nu in het bezorgcentrum kan bevinden is doordat deze gisteren is aangeboden bij PostNL of eerder is gepoogd te bezorgen maar niet gelukt.

Aangezien PostNL de volgende werkdag levert zou die vandaag gewoon bezorgd moeten worden ja.
Tenzij het iets is uit china oid.
pi_119704283
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:19 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij wel. De enige manier waarop de zending zich nu in het bezorgcentrum kan bevinden is doordat deze gisteren is aangeboden bij PostNL of eerder is gepoogd te bezorgen maar niet gelukt.

Aangezien PostNL de volgende werkdag levert zou die vandaag gewoon bezorgd moeten worden ja.
Tenzij het iets is uit china oid.
Het is een pakket van de H en M.
Hij zou dan nu toch in de auto van de bezorger moeten liggen?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_119704342
quote:
19s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:20 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Het is een pakket van de H en M.
Zal wel bezorgd worden vandaag.

Als je het 100% zeker wilt weten kun je even met PostNL bellen.
  Redactie Sport woensdag 28 november 2012 @ 11:45:03 #25
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119705097
quote:
19s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:20 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Het is een pakket van de H en M.
Hij zou dan nu toch in de auto van de bezorger moeten liggen?
volgens mij vertrekken de laatste bezorgers pas na 12u van het distributie centrum
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_119789730
Weten jullie meer over de manier van werken bij GLS?
Bij mijn pakje uit het buitenland staat bij bij de track&trace: in Zustellung auf GLS-fahrzeug.

Heeft iemand een idee hoelang dit kan duren?
  Redactie Sport vrijdag 30 november 2012 @ 19:51:25 #27
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119790461
Even gegoogled waarbij ik op deze Duitse site kwam die meldt:
quote:
Der Zustellfahrer hat das Paket in sein Fahrzeug verladen und es mittels Handscanner erfasst. Die Zustellung erfolgt voraussichtlich im Laufe des Tages, sofern keine Zustellhindernisse auftreten (Stau, Glätte, fehlende Namensschilder an der Tür, etc.).
Oftewel, de bezorger zou onderweg moeten zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_119791321
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:51 schreef dennistd het volgende:
Even gegoogled waarbij ik op deze Duitse site kwam die meldt:

[..]

Oftewel, de bezorger zou onderweg moeten zijn.
is die wel laat.
nja misschien komt die morgen
pi_119813429
Bij 'MijnPakket' staat dat de zending vertraagd is. Eerst zou het afgelopen vrijdag bezorgd worden.
Nu staat er bij bezorgdatum 'zo 2 dec 2012'.

Bezorgt PostNL tegenwoordig op zondag?!
pi_120333977
Gisteren een pakket verstuurd naar Engeland via postnl. Alles dikke prima maar nu staat er het volgende: pakketbezorger is onderweg.
Dit lijkt mij stug?? Iemand hier ervaring mee?
pi_120334232
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 10:43 schreef Opaas het volgende:
Gisteren een pakket verstuurd naar Engeland via postnl. Alles dikke prima maar nu staat er het volgende: pakketbezorger is onderweg.
Dit lijkt mij stug?? Iemand hier ervaring mee?
Hier in voeren voor betere gegevens:

http://www.postnlpakkette(...)e/basicsearch.aspx?b
pi_120334348
Had toevallig net de engelse versie hiervan gevonden. Bedankt iig. Veel duidelijker en laat zien dat het pakket nog in Nederland is.
  zaterdag 15 december 2012 @ 14:39:03 #33
348961 0wen
Forum Verslaafd
pi_120339564
Ik ga vanmiddag voor 100¤ schoenen bestellen uit Frankrijk

Kan ik rekenen op invoerkosten of andere taxen?

Ik vraag het hier even zodat straks niet voor verassingen kom te staan.
pi_120340071
Binnen Europa heb je geen invoerbelasting voor zover ik weet.
pi_120340159
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:56 schreef thenxero het volgende:
Binnen Europa heb je geen invoerbelasting voor zover ik weet.
Binnen schengen, om precies te zijn. Zo is er bijvoorbeeld tussen Engeland en Nederland geen open grens ( als je vliegt op Engeland moet je langs de paspoortcontrole, als je vliegt op bijvoorbeeld Spanje niet.)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zaterdag 15 december 2012 @ 15:11:24 #36
348961 0wen
Forum Verslaafd
pi_120340425
Helemaal Toppie! bedankt!
pi_120405731
Om 9 uur 's ochtends:

quote:
Sorry, we hebben je aflevertijdvak niet gehaald. De pakketbezorger is nog onderweg om je pakket vandaag af te leveren.
Dat is wel erg negatief wanneer het aflevertijdvak van 12:00 tot 14:00 zou zijn nog niet eens in de buurt komt en het pakketje zondag is opgestuurd waarbij het al een dag eerder wordt geleverd dan verwacht.
pi_120508865
bij online traceren staat dat mijn pakket afgeleverd is, maar ik heb niks ontvangen?
hoe kan dat?
pi_120509471
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:04 schreef pazara het volgende:
bij online traceren staat dat mijn pakket afgeleverd is, maar ik heb niks ontvangen?
hoe kan dat?
:')

Neem nou eens contact op met postnl.
pi_120517761
Ik heb wat aangekend laten verzenden naar mij, maar nu moet ik morgen dus per sé de hele dag thuis zijn omdat hij anders retour gaat? ;(
  Redactie Sport woensdag 19 december 2012 @ 19:01:50 #41
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120517933
Normaal gesproken gaat het naar het postkantoor als je niet thuis bent, tenzij anders aangegeven
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120522260
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:57 schreef Xetran het volgende:
Ik heb wat aangekend laten verzenden naar mij, maar nu moet ik morgen dus per sé de hele dag thuis zijn omdat hij anders retour gaat? ;(
Je kan gewoon een andere bezorgdatum/tijdstip aanvinken via mijn pakket.
pi_120522674
Ik heb twee pakketjes die ik wil ontvangen voor kerst met DHL Global Mail vanuit Amerika, ik heb ze 14 december besteld en volgens die site zijn ze sinds 15 december 'geshipped'. Volgens mijn DHL GM track and trace code is er eentje gister richting Nederland en het andere wordt vandaag pas gesorteerd richting het buitenland.... Is er enige kans dat het er voor kerst is? Het is DHL Global Mail Priority parcel wat volgens hun site 4-8 dagen transit is. Ben ik fucked?
pi_120534691
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 20:23 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Je kan gewoon een andere bezorgdatum/tijdstip aanvinken via mijn pakket.
Nee dat kan niet :P het is niet van een webshop ofzo
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:01 schreef dennistd het volgende:
Normaal gesproken gaat het naar het postkantoor als je niet thuis bent, tenzij anders aangegeven
bah dan komt mijn pakket dus bij de supermarkt te liggen waar het gewoon open en bloot ligt en iedereen het zo kan pakken :')
pi_120534793
Maakt toch niet uit waar t vandaan komt? Als jij een tt nr hebt dan zou je een afspraak kunnnen maken na de 1e mislukte bezorgpoging. (Of eerder weet ik niet).

Meestal zitten die pakketjes wel in een gesloten kast. Mag niet zomaar open en bloot..
pi_120534915
Ik heb daar gewerkt dus ik weet precies waar het opgeborgen zit. Volkomen absurd als het gaat om aangetekende pakketten met een waarde van 400-500 euro. Er staat hier dat als het 1x niet bezorgd kan worden het retour gaat, maar aangezien er geen retouradres gegeven is(volgens mij) zal het idd wel op het postkantoor belanden. ik blijf wel hoop houden dat ze om een fatsoenlijke tijd komen :P
pi_120536168
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:01 schreef M.e.r.l.e. het volgende:
Hallo Fokkers,

Heeft iemand hier verstand van/ervaring met DHL (global mail)? Ik heb namelijk een pakketje besteld vanuit de US van A en heb daarbij netjes een tracking nummer ontvangen, maar als ik dit desbetreffende tracking nummer intik bij de site van DHL, staat er dat mijn zoekopdracht niet gevonden kon worden.
Als hier al een forum over is, verwijs me dan even door. Ik ben nieuw hier, dus ik weet nog niet zoveel ;)

Alvast bedankt!
http://webtrack.dhlglobalmail.com
pi_120541213
Achja, maakt in principe geen hol uit als het pakketje kwijt raakt.
PostNL dient het toch te vergoeden bij verzekerde zendingen.
pi_120604699
Als een pakketje EMS wordt verstuurd uit het buitenland, krijgt het dan met postnl pakketdienst een 3scode?
Ems trackcode doet het namelijk niet meer. het pakketje was wel bij customs sinds de 19de :?
We fear that which we cannot see
  Redactie Sport vrijdag 21 december 2012 @ 17:57:38 #50
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120605065
Alles krijgt in Nederland een 3S-code, die kun je volgens mij krijgen bij de klantenservice aan de hand van je EMS-code.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120621663
Wordt er a.s. maandag briefpost bezorgd? Moetnog wat kerstkaarten versturen :P
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_120626620
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 17:57 schreef dennistd het volgende:
Alles krijgt in Nederland een 3S-code, die kun je volgens mij krijgen bij de klantenservice aan de hand van je EMS-code.
Ems code doet het weer, site deed raar gisteren :? iig bedankt :)
We fear that which we cannot see
pi_120626647
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 00:12 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Wordt er a.s. maandag briefpost bezorgd? Moetnog wat kerstkaarten versturen :P
Ja. Maar kerstkaarten duren er langer over, 2 dagen nl. Tenzij ie gewone postzegels gebruikt. Maar maandag bezorging is vaag, niet iedereen krijgt altijd maandag post.
pi_120680412
Ik heb een vraag mbt tot poste restante. Mag ik gewoon wat bij het dichtsbijzijnde postkantoor bij mijn werk bijvoorbeeld wat af laten leveren? Aangezien ik dit volgende bij postnl kan vinden:

Is het poststuk ‘poste restante’*
geadresseerd, dan wordt het poststuk
gedurende ten hoogste een
maand op de in het adres vermelde
postvestiging ter beschikking van de
geadresseerde gehouden.

*‘Poste restante’ adressering is in beginsel alleen mogelijk
indien de geadresseerde geen vaste woon- of verblijfplaats
in Nederland heeft.


En wat moet er precies op staan? En is dit alleen met paketten of is briefpost ook mogelijk?
pi_120713054
Status: Zending wordt voorbereid.
Bezorgdatum: vandaag

Komt het nog of ?
Wacht er al een week op. :')
  Redactie Sport maandag 24 december 2012 @ 12:37:01 #56
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120713698
Daar moet je niet op rekenen: zending wordt voorbereid is als de verzender al wel een barcode op je pakket heeft geplakt, maar deze nog niet in het sorteerproces is. En zonder het sorteren komt je pakket niet bij de bezorger in de bus, en komt de bezorger ook niet bij je aan de deur.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120713710
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 12:17 schreef Vapochill het volgende:
Status: Zending wordt voorbereid.
Bezorgdatum: vandaag

Komt het nog of ?
Wacht er al een week op. :')
Nederlandse zending?

Zending wordt voorbereid houdt in dat er een code is aangemaakt maar niks is aangeboden aan PostNL. De tweede stap is nl. Ontvangen door PostNL wat normaliter direct gebeurd nadat PostNL een pakketje van de afzender aanneemt.

Normaliter vervalt een dergelijke code na 5 dagen en kan die niet meer gebruikt worden.

Wie is de afzender?
pi_120714494
Ja nederlandse zending, van een particulier.
Als het vandaag niet komt ga ik maar even bellen.
pi_120716722
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 13:00 schreef Vapochill het volgende:
Ja nederlandse zending, van een particulier.
Als het vandaag niet komt ga ik maar even bellen.
Kun je de code eens via DM sturen?

Dan kan ik zien of het op een postkantoor is aangeboden of dat het zelf is aangemaakt (zakelijk).

Als het via postkantoor is, is het vreemd. Want dan zou die status volgens mij nooit kunnen ontstaan (wordt voorbereid).
pi_120723969
quote:
10s.gif Op maandag 24 december 2012 14:02 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Kun je de code eens via DM sturen?

Dan kan ik zien of het op een postkantoor is aangeboden of dat het zelf is aangemaakt (zakelijk).

Als het via postkantoor is, is het vreemd. Want dan zou die status volgens mij nooit kunnen ontstaan (wordt voorbereid).
Bedankt voor de DM.
Bezorg datum staat nu op Donderdag.

Ik heb inmiddels het online formulier bij Postnl ingevuld.

update: Ik heb inmiddels een foto van het verzendbewijs.
Was pas 21 december na 18.30uur verzonden, dus dan zou het zaterdag 22dec meegenomen moeten zijn door Postnl.

Maar: "Zending wordt voorbereid." betekent dus dat het pakket ook nog kan liggen waar het is afgegeven ?
In dit geval een supermarkt, volgens mij.
Vraag wel even waar hij het heeft gebracht.

[ Bericht 3% gewijzigd door Vapochill op 24-12-2012 22:16:58 ]
pi_120759902
Word de brievenbus met kerst geleegd? 1e dag. Anders gooi ik er niks in i.v.m. Vuurwerk.
pi_120760045
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 16:13 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Word de brievenbus met kerst geleegd? 1e dag. Anders gooi ik er niks in i.v.m. Vuurwerk.
Hier staat leging op as woensdag.

Dus dan wordt er op 2e kerstdag gelegd denk ik. 1e niet.
pi_120760379
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 16:13 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Word de brievenbus met kerst geleegd? 1e dag. Anders gooi ik er niks in i.v.m. Vuurwerk.
Zitten nu toch van die hufter-proof strips op de brievenbussen....
pi_120761156
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 16:36 schreef soapie het volgende:

[..]

Zitten nu toch van die hufter-proof strips op de brievenbussen....
Hier niet dit jaar zo te zien. Staat wel dinsdag op, maar dat gaat automatisch bij het open en dicht doen.
pi_120808921
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 17:06 schreef Vapochill het volgende:

[..]

Bedankt voor de DM.
Bezorg datum staat nu op Donderdag.

Ik heb inmiddels het online formulier bij Postnl ingevuld.

update: Ik heb inmiddels een foto van het verzendbewijs.
Was pas 21 december na 18.30uur verzonden, dus dan zou het zaterdag 22dec meegenomen moeten zijn door Postnl.

Maar: "Zending wordt voorbereid." betekent dus dat het pakket ook nog kan liggen waar het is afgegeven ?
In dit geval een supermarkt, volgens mij.
Vraag wel even waar hij het heeft gebracht.

Zending is afgeleverd. ^O^
Sorry, we hebben je aflevertijdvak niet gehaald. De pakketbezorger is nog onderweg om je pakket vandaag af te leveren. o|O

[ Bericht 5% gewijzigd door Vapochill op 27-12-2012 11:14:34 ]
  Trouwste user 2022 donderdag 27 december 2012 @ 13:20:04 #66
7889 tong80
Spleenheup
pi_120814836
Werd net aangebeld. Een pakketje voor Tong. Had geen idee. :)

Mijn eerste mobieltje, van een lieve Fokster. _O_ :*

Zal er niet gelijk mee beginnen te prutsen. Zitten we weer drie dagen zonder stroom in de Bommelerwaard.

Ik ben blij verrast. Zo lief en leuk _O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 27 december 2012 @ 15:39:21 #67
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120820320
Wat heb je voor een kek mobieltje gekregen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Trouwste user 2022 donderdag 27 december 2012 @ 20:23:32 #68
7889 tong80
Spleenheup
pi_120833357
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 15:39 schreef kanovinnie het volgende:
Wat heb je voor een kek mobieltje gekregen?
Net mijn broer aan de foon. Die kent me nog beter dan jullie.

'Welk merk ?' Nokia dus.

'Herm niks doen, ik kom morgen wel langs. Zit er trouwens een simkaart bij ?'

Tong : 'Meschimwel. Zo'n zwart dingetje. Dacht dat het een soort batterij was.'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_120833848
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 18:38 schreef KeesBromfiets het volgende:
Ik heb een vraag mbt tot poste restante. Mag ik gewoon wat bij het dichtsbijzijnde postkantoor bij mijn werk bijvoorbeeld wat af laten leveren? Aangezien ik dit volgende bij postnl kan vinden:

Is het poststuk ‘poste restante’*
geadresseerd, dan wordt het poststuk
gedurende ten hoogste een
maand op de in het adres vermelde
postvestiging ter beschikking van de
geadresseerde gehouden.

*‘Poste restante’ adressering is in beginsel alleen mogelijk
indien de geadresseerde geen vaste woon- of verblijfplaats
in Nederland heeft.


En wat moet er precies op staan? En is dit alleen met paketten of is briefpost ook mogelijk?
Is met alle wat opgestuurd kan worden mogelijk (ik heb zelf ooit een racefiets poste-restante naar mezelf op vakantie gestuurd.)

Gewoon met koeienletters " poste restante" boven het adres zetten, daaronder je naam en dan het adres van het postkantoor waar het naar toe moet.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zaterdag 29 december 2012 @ 12:43:34 #70
253766 Kaviaar
Hmm, tictac :)
pi_120906104
Ik ga vanavond naar mijn familie; en kom 1 januari weer thuis.

Als ik nu mijn brievenbus dichtspijker, en er zou maandag nog post bezorgd worden, wat gebeurd daar dan mee?
[X] Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
pi_120906274
Kan zijn dat het retour afzender gaat met als reden 'geen brievenbus'. Is in principe wel de bedoeling bij geen of dichtgemaakte brievenbus. Maar kan best zijn dat ze wel snappen waarom ie dicht zit en het de volgende bezorgdag er weer bij doen ;). Er wordt volgens mij komende maandag nog minder post verwacht dan anders omdat de oranje bussen op straat overal dicht gaan.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 29 december 2012 @ 12:52:04 #72
253766 Kaviaar
Hmm, tictac :)
pi_120906415
Thanks. Ik verwacht eigenlijk niet veel; hooguit iets van rekeningen of zo. Gok het er wel op; heb ook weinig andere opties ;)
[X] Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
pi_120906734
Een correctie, vanaf de 27e zijn ze risico bussen gaan verwijderen, maar de rest wordt zondag nog leeg gehaald en gaat daarna dicht. Dus weet dan niet hoeveel er komt, al zijn maandagen nooit druk qua post ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_120994738
Even een vraagje.

Geen idee of het met de normale post/TNT/PTT/TPG of hoe het ook mag heten komt, maar een pakket vanuit Engeland verstuurd in een doos van 50x50x50cm ongeveer met een gewicht van 30 KG; brengt zo een bezorger dat in een flat naar 2 hoog aan de voordeur als er een lift is?

:@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_120997514
quote:
5s.gif Op maandag 31 december 2012 02:07 schreef vosss het volgende:
Even een vraagje.

Geen idee of het met de normale post/TNT/PTT/TPG of hoe het ook mag heten komt, maar een pakket vanuit Engeland verstuurd in een doos van 50x50x50cm ongeveer met een gewicht van 30 KG; brengt zo een bezorger dat in een flat naar 2 hoog aan de voordeur als er een lift is?

:@
Bezorgers hoeven niet naar boven te gaan in een flat. Maw, jij moet het 'beneden' bij de deur ophalen. Als ze het willen kunnen ze het wel boven brengen..
  Redactie Sport maandag 31 december 2012 @ 09:58:45 #76
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120999396
Maar dan moet er beneden natuurlijk wel een intercom zijn, anders wordt het vrij lastig. Ik nam pakketten meestal gewoon mee naar boven als die er niet was, tenzij ik vrijwel zeker wist dat de mensen niet thuis waren of het pakket niet de trap op te krijgen was alleen (maar dan hielp ik vaak nog wel even mee tillen als de mensen thuis waren)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121062974
Wat houdt dit in? Moet ik mij zorgen gaan maken?
Afgelopen maandag stond er nog dat het die dag afgeleverd zou worden tussen 9.00 en 16.30 uur.


Bezorgadres stond er trouwens wel onder, is dus bekend, heb het alleen even weggepaint.
pi_121063268
quote:
3s.gif Op woensdag 2 januari 2013 08:03 schreef Anne het volgende:
Wat houdt dit in? Moet ik mij zorgen gaan maken?
Afgelopen maandag stond er nog dat het die dag afgeleverd zou worden tussen 9.00 en 16.30 uur.

[ afbeelding ]
Bezorgadres stond er trouwens wel onder, is dus bekend, heb het alleen even weggepaint.
En morgen zal er wss staan dat is morgen wordt afgeleverd.

'Wordt voorbereid' is helaas de status dat een pakettje nog niet is aangemeld bij PostNl.

Waar is het besteld? En wanneer zou het verzonden zijn?

Direct na het aanbieden aan postnl krijgt het nl zsm de status 'ontvangen door postnl'.
pi_121063282
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 08:54 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

En morgen zal er wss staan dat is morgen wordt afgeleverd.

'Wordt voorbereid' is helaas de status dat een pakettje nog niet is aangemeld bij PostNl.

Waar is het besteld? En wanneer zou het verzonden zijn?

Direct na het aanbieden aan postnl krijgt het nl zsm de status 'ontvangen door postnl'.
Het is een pakketje wat ik zelf heb verstuurd en afgegeven heb afgelopen zaterdag in onze buurtsuper.

Nu moet ik zeggen dat de status van pakketjes die via onze buurtsuper gaan altijd wat achter loopt (ik heb ooit eens een pakketje ontvangen en de status van het track en trace nummer veranderde pas na 3 weken in "afgeleverd"), dus ik hoop in deze dat dit ook het geval is?
pi_121064131
Vreemd. Maar afwachten dan denk ik. PostNL en die supermarkt zullen wss ook niet meer weten.
  donderdag 3 januari 2013 @ 22:22:30 #81
334388 Lamborghini_LP640
is geen Ferrari F430
pi_121131119
Weet iemand of de DHL sorteercentrums werken op zaterdag?
En vliegt DHL ook op zaterdag?
:)
CJ: I take a number 9.
Ryder: A number 9, just like his.
Sweet: A number 6 with extra dip.
Big Smoke: I'll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda.
pi_121131172
quote:
5s.gif Op donderdag 3 januari 2013 22:22 schreef Lamborghini_LP640 het volgende:
Weet iemand of de DHL sorteercentrums werken op zaterdag?
En vliegt DHL ook op zaterdag?
:)
Vliegen sowieso. Sorteercentrums in het buitenland wel.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  donderdag 3 januari 2013 @ 22:43:16 #83
334388 Lamborghini_LP640
is geen Ferrari F430
pi_121132005
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 22:23 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Vliegen sowieso. Sorteercentrums in het buitenland wel.
Bedankt voor je antwoord! :)
CJ: I take a number 9.
Ryder: A number 9, just like his.
Sweet: A number 6 with extra dip.
Big Smoke: I'll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda.
pi_121147399
Vanmiddag verwacht ik een pakketje waar ik inklaringskosten over moet betalen.

Nu ben ik niet thuis maar is er wel iemand die dat heeft liggen, maar niet precies gepast. Kunnen en mogen die vervoerders gewoon wisselen? Of moet het echt zo gepast als Mijnpakket mij wil doet geloven? Iemand daar ervaring mee?
pi_121147928
Ik heb altijd tot op de cent gepast moeten betalen ja. Wisselen doen ze echt niet. Kan je niet pinnen?
pi_121147970
Is dat inderdaad mogelijk? Hebben ze zo'n apparaatje bij? Dat kan inderdaad en zou een stuk makkelijker zijn!
pi_121148238
Bij rembours hebben ze dat volgens mij wel altijd.
pi_121148509
Bij de inklaringskosten gaat het alleen om contant, dus dat zal dan wel. Even regelen of ze het passend kunnen krijgen.
  Redactie Sport vrijdag 4 januari 2013 @ 14:44:47 #89
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121152233
Het hangt er vanaf wat de bezorger zelf in zijn portemonnee heeft zitten. Als het kon probeerde ik altijd wel te wisselen, maar soms had ik ook geen wisselgeld. Als er dan bijvoorbeeld 19 euro betaald moest worden en de geadresseerde had alleen een briefje van 20 en ik geen muntgeld, dan gaf ik de keus tussen ophalen op het postkantoor of genoegen nemen met een euro extra betalen. Meestal koos men dan toch maar voor dat tweede.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121154779
Mwoah, heb iemand langs de winkel gestuurd om het gepast te maken. We zullen zien.
pi_121260701
Mijn pakket die ik vrijdag had besteld zou zaterdag bij mij bezorgd worden. alleen had PostNL vertraging volgens tractrace. Hier staat dat het pakket vandaag geleverd wordt tussen 11:00 en 13:00, maar het pakket is nog in het sorteercentrum. Dus zal ik het pakket vandaag wel krijgen?
  Redactie Sport maandag 7 januari 2013 @ 09:51:53 #92
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121261211
Hangt er vanaf: sommige chauffeurs vertrekken om 7u al, anderen pas om 12u. Als jij een van de eerste adressen bent van een chauffeur die om 12u vertrekt kan het dus nog steeds kloppen. De status veranderd dan pas om 12u in 'Chauffeur is onderweg'
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121269295
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 09:51 schreef dennistd het volgende:
Hangt er vanaf: sommige chauffeurs vertrekken om 7u al, anderen pas om 12u. Als jij een van de eerste adressen bent van een chauffeur die om 12u vertrekt kan het dus nog steeds kloppen. De status veranderd dan pas om 12u in 'Chauffeur is onderweg'
Status is nog niet veranderd, nog steeds: Zending bevindt zich in het sorteercentrum. Dit is al sinds zaterdagochtend, dus hopelijk krijg ik het morgen :)
  maandag 7 januari 2013 @ 15:38:11 #94
348961 0wen
Forum Verslaafd
pi_121271521
Vorige week donderdag op een webshop wat onderdelen voor m'n brommer besteld,

Deze zijn op vrijdag direct verzonden met DPD,
Ik had gedacht dat deze de volgende dag wel geleverd zouden worden (zaterdag)
Na wat googlen bleek dat DPD niet zaterdag bezorgd, :(

Mijn vraag, bezorgen ze wel op maandag aan particulieren?
Zo niet, ga ik niet langer in huis blijven wachten op de DPD
pi_121272638
Op DPD zeggen ze het volgende (alleen moet je inloggen als je er op klikt):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze bezorgen dus op maandag :)
pi_121401657
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:12 schreef JJ_93 het volgende:
Op DPD zeggen ze het volgende (alleen moet je inloggen als je er op klikt):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze bezorgen dus op maandag :)
Goed nieuws. Morgen wordt vanuit de UK mijn nieuwe subwoofer verstuurd, dus dat moet dan hopelijk lukken om die maandag hier te hebben :9

Anders wordt het dinsdag en dan ben ik aan het werk en wordt het op zn vroegst al weer woensdag dat ik dat ding in ontvangst kan nemen.

Ik wacht er lang genoeg op onderhand (vanaf de kerst). Beter leveren ze maandag dat ding af bij mij :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_121493847
Weet iemand van de pakketbezorgers hier of de DPD die een pakket van +/-30KG moet bezorgen standaard een steekwagentje in zn auto/bus heeft?

Met een beetje pech wordt ie pas dinsdag bezorgt en dan ben ik er niet en mijn vriendin zie ik niet 2 hoog slepen met een 50x50x50 doos van 30 KG.

Iemand die dat weet toevallig? Ik heb een lift en 2 hoog, stukje over de galerij. Als die knakker dat standaard bij zich heb dan brengt ie het wel even boven, daar is mijn vriendin chramant genoeg voor :)

Iemand? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_121568022
Ik heb een (lege) envelop van een bedrijf gekregen waar zo'n tekentje op staat

Kan ik deze gewoon in de oranje brievenbus doen zonder extra postzegel?

nee ik ben geen pauper maar gewoon te lui om postzegels te gaan kopen :')
pi_121568069
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:53 schreef electronique het volgende:
Ik heb een (lege) envelop van een bedrijf gekregen waar zo'n tekentje op staat
[ afbeelding ]
Kan ik deze gewoon in de oranje brievenbus doen zonder extra postzegel?

nee ik ben geen pauper maar gewoon te lui om postzegels te gaan kopen :')
Ik denk alleen als je de afzender bent.

Alhoewel ik ze vlgens mij ook wrl eens krijg. Dus zou best kunnen
pi_121568244
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:54 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Ik denk alleen als je de afzender bent.

Alhoewel ik ze vlgens mij ook wrl eens krijg. Dus zou best kunnen
Ik ben ook de afzender. Ik ben alleen niet (helemaal) het bedrijf waarvan de envelop is
pi_121568429
Ik heb een raar geval met een pakket.
Op 10 Januari zou ik het geweigerd hebben maar heb nooit bezorger gezien die dag en ook geen briefje in de bus.
Adres is correct en volgens track&trace ligt het sindsdien in het sorteercentrum?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 10:57:08 #102
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_121584503
Ik heb 10 januari iets besteld via DHL, en nu ik hem trace staat er dit:

DATUM TIJD STATUS OMSCHRIJVING
10-01 2013 19:28 Pakje is online voorbereid door de verzender.
12-01 2013 11:36 Pakje is door de chauffeur op het DHL Servicepoint afgehaald en is onderweg naar het sorteercentrum.

Zit er dus niet in dat ik hem vandaag krijg?
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
  dinsdag 15 januari 2013 @ 11:01:29 #103
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_121584668
quote:
5s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik heb een raar geval met een pakket.
Op 10 Januari zou ik het geweigerd hebben maar heb nooit bezorger gezien die dag en ook geen briefje in de bus.
Adres is correct en volgens track&trace ligt het sindsdien in het sorteercentrum?
Ligt er niks op het PostNL servicepunt bij jou in de buurt?
Anders zou ik PostNL even bellen.
KuikenGuppy
  dinsdag 15 januari 2013 @ 11:02:29 #104
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_121584702
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:57 schreef Rockiejj het volgende:
Ik heb 10 januari iets besteld via DHL, en nu ik hem trace staat er dit:

DATUM TIJD STATUS OMSCHRIJVING
10-01 2013 19:28 Pakje is online voorbereid door de verzender.
12-01 2013 11:36 Pakje is door de chauffeur op het DHL Servicepoint afgehaald en is onderweg naar het sorteercentrum.

Zit er dus niet in dat ik hem vandaag krijg?
Als er niet staat dat de chauffeur onderweg is, denk ik niet.
KuikenGuppy
pi_121595010
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:57 schreef Rockiejj het volgende:

Zit er dus niet in dat ik hem vandaag krijg?
Heb laatst 2 pakjes gestuurd met DHL. Werden 3 januari opgehaald op het servicepoint en 8/9 januari bezorgd. Mijn ervaring is dat ze altijd zo traag zijn (ze zijn dan ook iets goedkoper als postnl..)
In principe wordt het 3 werkdagen nadat ze het opgehaald hebben bezorgd, waarbij ze zaterdag wel tellen en maandag niet. Ze zeggen altijd 2/3 werkdagen maar heb nog niet mee gemaakt dat het er na 2 dagen was.
Volgens mij kun je ook vaak pas op de ochtend zelf zien dat het die dag bezorgd gaat worden..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_121759410
Ik heb gister een pakket afgegeven bij de postkantoor( spoed) nu volg ik mijn zendig Online.. Er staat ; collectie; afgehaald.. Wat houd dit in? Word mijn pakket uiterste Vandaag nog bezorgd, Of?? Bedankt alvast. X
pi_121759467
Verdikkeme, Gister orange box besteld o wehkamp, voor 22:00 morgen in huis, Niks ontvangen vandaag
Zij die mij haten zijn gratis promo!
pi_121759595
Halloooo,,, nieemannnddd
pi_121759745
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:14 schreef sneeuwtje het volgende:
Halloooo,,, nieemannnddd
ja, heb dan ff geduld :'). Tis niet zo dat je zo speciaal bent dat iemand staat te springen en meteen je vraag beantwoord, Mensen hebben ook een leven buiten FOK! Hoor :')
Zij die mij haten zijn gratis promo!
pi_121759931
Houd je kop, ik ben boos.
  Redactie Sport zaterdag 19 januari 2013 @ 13:41:43 #111
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121760505
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:09 schreef sneeuwtje het volgende:
Ik heb gister een pakket afgegeven bij de postkantoor( spoed) nu volg ik mijn zendig Online.. Er staat ; collectie; afgehaald.. Wat houd dit in? Word mijn pakket uiterste Vandaag nog bezorgd, Of?? Bedankt alvast. X
Volgens mij betekent dat dat je pakket is opgehaald bij het postkantoor. Als er geen 'zending in sorteerproces' o.i.d. staat dan is er verder nog niets mee gedaan.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zaterdag 19 januari 2013 @ 13:42:06 #112
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121760511
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:10 schreef DesmondKilometer het volgende:
Verdikkeme, Gister orange box besteld o wehkamp, voor 22:00 morgen in huis, Niks ontvangen vandaag
Is de dag al voorbij dan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121760644
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:41 schreef dennistd het volgende:

[..]

Volgens mij betekent dat dat je pakket is opgehaald bij het postkantoor. Als er geen 'zending in sorteerproces' o.i.d. staat dan is er verder nog niets mee gedaan.
nee, dat staat er niet bij..
pi_121760729
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:42 schreef dennistd het volgende:

[..]

Is de dag al voorbij dan?
maar maar, er stond, en op wehkamp, Tijden. 09:00 en 13:00
Zij die mij haten zijn gratis promo!
  Redactie Sport zaterdag 19 januari 2013 @ 13:52:38 #115
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121760874
Mja, er zijn genoeg redenen te bedenken waarom de bezorger wat later kan zijn, dus ik zou gewoon maar afwachten..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121763104
Pakketjes worden niet gescanned als ze worden opgehaald bij t postkantoor.
Als je een pakketje wegbrengt krijgt ie de status 'ontvangen door postnl' daarna is de eerstvolgende scan op t sorteercentrum 'pakketje bevind zich in sorteercentrum'.

Collectie zal wel betekenen dat ie ook ergens op de aarbol ligt. Wacht gewoon af...
pi_121764050
Gotverdomme
  zaterdag 19 januari 2013 @ 15:36:13 #118
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_121764267
Als er niet staat "chauffeur is onderweg", dan wordt het vandaag niet bezorgd. Maandag bezorgen ze geen pakketjes, dus dan wordt het waarschijnlijk dinsdag.

Btw, vloeken helpt niet ;).
KuikenGuppy
  Redactie Sport zaterdag 19 januari 2013 @ 17:03:25 #119
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121767097
Overigens wel vaker verhalen gehoord van mensen die dan met spoed iets verzonden en het dan niet de volgende dag bezorgd werd. Wat dat betreft kun je beter op de normale manier versturen, de kans is dan volgens mij net zo groot dat het er de volgende dat is (alleen niet voor 10.30u zoals met spoed).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121769928
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 15:36 schreef Burdie het volgende:
Als er niet staat "chauffeur is onderweg", dan wordt het vandaag niet bezorgd. Maandag bezorgen ze geen pakketjes, dus dan wordt het waarschijnlijk dinsdag.

Btw, vloeken helpt niet ;).
Maandag bezorgen ze wel ;)
pi_121769952
Geld terugvragen als je betaald hebt voor spoed en het niet gekregen hebt.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 21:10:47 #122
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_121776533
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 18:24 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Maandag bezorgen ze wel ;)
Alleen 2e bezorgpogingen :)
KuikenGuppy
pi_121778418
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 21:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Alleen 2e bezorgpogingen :)
Als sneeuwitje het vrijdag heeft afgeleverd ( en is opgehaald) en vandaag niet is bezorgd, kan het maandag nog bezorgd worden. :)
pi_121781275
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:52 schreef dennistd het volgende:
Mja, er zijn genoeg redenen te bedenken waarom de bezorger wat later kan zijn, dus ik zou gewoon maar afwachten..
niks binnengekomen vandaag, Reden voor paniek? Of gewoon wachten tot maandag?
Zij die mij haten zijn gratis promo!
  zaterdag 19 januari 2013 @ 23:22:48 #125
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_121782176
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 22:59 schreef DesmondKilometer het volgende:

[..]

niks binnengekomen vandaag, Reden voor paniek? Of gewoon wachten tot maandag?
Even tweeten naar de klantenservice? ;)
KuikenGuppy
pi_121782592
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:01 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ligt er niks op het PostNL servicepunt bij jou in de buurt?
Anders zou ik PostNL even bellen.
Na wat contact via contactformulier is het uiteindelijk toch bezorgd.
pi_121783607
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 21:51 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Als sneeuwitje het vrijdag heeft afgeleverd ( en is opgehaald) en vandaag niet is bezorgd, kan het maandag nog bezorgd worden. :)
het was 18-01-2013 afgehaald.
pi_121783780
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 00:00 schreef sneeuwtje het volgende:

[..]

het was 18-01-2013 afgehaald.
Wat is de status nu dan?
pi_121783952
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 00:05 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Wat is de status nu dan?
nog steeds bij collectie.. Al een poos.. Balen zeg. Heb verdomme spoedservice genomen voor een eerdere zending. En ook heb ik te horen gekregen dat tt maandag geen pakketjes afleveren..
  zondag 20 januari 2013 @ 00:15:22 #130
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_121784053
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 00:12 schreef sneeuwtje het volgende:

[..]

nog steeds bij collectie.. Al een poos.. Balen zeg. Heb verdomme spoedservice genomen voor een eerdere zending. En ook heb ik te horen gekregen dat tt maandag geen pakketjes afleveren..
Hoe ver is je pakje in het sorteerproces?
Hoeveel groene blokjes staan er op de trackingpagina?

Ik bedoel deze:
KuikenGuppy
pi_121784097
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 00:15 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoe ver is je pakje in het sorteerproces?
Hoeveel groene blokjes staan er op de trackingpagina?

Ik bedoel deze:
[ afbeelding ]
lief van je dat je reageert.. Nee, daar is die nog helemaal niet.. Er staat alleen Collectie-(datum) afgehaald.
  zondag 20 januari 2013 @ 00:17:20 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_121784112
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 00:16 schreef sneeuwtje het volgende:

[..]

lief van je dat je reageert.. Nee, daar is die nog helemaal niet.. Er staat alleen Collectie-(datum) afgehaald.
Er staat geen enkel groen blokje?
KuikenGuppy
pi_121784165
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 00:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

Er staat geen enkel groen blokje?
nee..
pi_121784218
Dan ligt het denk ik nog bij het postkantoor.

Alhoewel ik volgens mij vaak genoeg heb gehoord van mensen dat die info gewoon vertraagd tevoorschijn komt en het dus best al ergens anderd zou kunnen zijn..

Vervelende is dat niemand je iets kan vertellen. Ook postnl zal geen snars weten. Enige dat je kan doen is afwachten of maandag even bellen naar het postkantoor en vragen of jouw pakketje daar niet toevallig nog ligt.
  zondag 20 januari 2013 @ 00:21:19 #135
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_121784238
De track&trace site heeft sowieso ook een storing momenteel ;).
KuikenGuppy
pi_121784391
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 00:21 schreef Burdie het volgende:
De track&trace site heeft sowieso ook een storing momenteel ;).
ooohhhhhh,, ik schrok me dood.. Want ik vulde me barcode in staat incorecct
  zondag 20 januari 2013 @ 00:26:29 #137
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_121784421
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 00:25 schreef sneeuwtje het volgende:

[..]

ooohhhhhh,, ik schrok me dood.. Want ik vulde me barcode in staat incorecct
Op zich staat het ook gewoon bovenaan de pagina he, dat ze storing hebben.

Edit: onderhoud, geen storing ;).
KuikenGuppy
pi_121784427
Verdodrie
  zondag 20 januari 2013 @ 00:27:39 #139
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_121784469
Gewoon lekker gaan stappen of slapen, pakje komt vanzelf een keer aan (of niet) ;).
KuikenGuppy
pi_121784585
Bij post nl. Site zelf staat er geen melding dat er momenteel een storing is.. Haha, komt vast door mij! Liep al heel de dag te treuren.. Pfff!!
pi_121784733
Denk dattie is ontploft...
  zondag 20 januari 2013 @ 00:34:57 #142
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_121784750
https://mijnpakket.postnl.nl/

Hier staat het gewoon hoor :).

Wegens gepland onderhoud is tijdelijk (van zaterdagavond 23:00u tot zondagmorgen 09:00u) geen zendinginformatie beschikbaar in MijnPakket. Excuses voor het ongemak.
KuikenGuppy
pi_121784766
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 00:34 schreef Snoepje5 het volgende:
Denk dattie is ontploft...
help! Me pakketje!!!!!
pi_121784796
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 00:34 schreef Burdie het volgende:
https://mijnpakket.postnl.nl/

Hier staat het gewoon hoor :).

Wegens gepland onderhoud is tijdelijk (van zaterdagavond 23:00u tot zondagmorgen 09:00u) geen zendinginformatie beschikbaar in MijnPakket. Excuses voor het ongemak.
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ik wil ze slaan
pi_121784943
Wat moet er inzitten dat jou zo boos maakt?
Je hebt het pakketje zelf verzonden?
pi_121785060
Huil
  Redactie Sport zondag 20 januari 2013 @ 10:58:02 #147
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121790507
Tja, het is heel vervelend, maar de enige manier om zeker te weten dat ie de volgende dag over is is door hem zelf naar de ontvanger te brengen..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121790764
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 10:58 schreef dennistd het volgende:
Tja, het is heel vervelend, maar de enige manier om zeker te weten dat ie de volgende dag over is is door hem zelf naar de ontvanger te brengen..
Brengen ze Maandag ook pakketjes rond
  Redactie Sport zondag 20 januari 2013 @ 11:16:19 #149
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121790893
Ja, maar alleen pakketjes die ze zaterdag niet kwijt kunnen (mensen die niet thuis zijn) en evt. verkeerd gesorteerde pakketjes (binnen het distributiecentrum zelf). Dat is zoals het tot eind april ging bij PostNL, of het nu nog zo gaat zou ik niet weten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121791063
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:16 schreef dennistd het volgende:
Ja, maar alleen pakketjes die ze zaterdag niet kwijt kunnen (mensen die niet thuis zijn) en evt. verkeerd gesorteerde pakketjes (binnen het distributiecentrum zelf). Dat is zoals het tot eind april ging bij PostNL, of het nu nog zo gaat zou ik niet weten.
er is nog steeds niets gedaan met mijn pakket heb net online gekeken status staat nog steeds op collectie afgehaald
pi_121793897
Pffffff
pi_121793974
Niemand
pi_121794200
Denk dat je het beste voor het hoofdkantoor van postnl kan gaan slapen vanavond. Heb je morgen het snelst antwoord.
pi_121794465
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 12:59 schreef Snoepje5 het volgende:
Denk dat je het beste voor het hoofdkantoor van postnl kan gaan slapen vanavond. Heb je morgen het snelst antwoord.
Halo, doe eens niet zo onvriendelijk
  Redactie Sport zondag 20 januari 2013 @ 13:08:44 #155
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121794532
Sorry hoor, maar wij weten ook niet alles. Gewoon geduld hebben, als er iemand is die het weet meldt diegene het vanzelf wel. En voor de rest gewoon morgen de klantenservice bellen.

En dus NIET elke keer dit topic weer schoppen }:|
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121794549
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 23:22 schreef Burdie het volgende:

[..]

Even tweeten naar de klantenservice? ;)
Dame aan de tel zij dat ik ff moest wachten tot maandag, en als ik het daarna nog niet heb, weer effe bellen, blijkt het gestolen te zijn, dan wordt ik boos,

men zal steelt simpelweg niet half-life van een man, dan breek je zijn eer en waardigheid :(
Zij die mij haten zijn gratis promo!
pi_121794974
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 13:08 schreef dennistd het volgende:
Sorry hoor, maar wij weten ook niet alles. Gewoon geduld hebben, als er iemand is die het weet meldt diegene het vanzelf wel. En voor de rest gewoon morgen de klantenservice bellen.

En dus NIET elke keer dit topic weer schoppen }:|
in iedergeal hartelijk danke voor je antwoorden.
pi_121796036
quote:
7s.gif Op zondag 20 januari 2013 13:09 schreef DesmondKilometer het volgende:

[..]

Dame aan de tel zij dat ik ff moest wachten tot maandag, en als ik het daarna nog niet heb, weer effe bellen, blijkt het gestolen te zijn, dan wordt ik boos,

men zal steelt simpelweg niet half-life van een man, dan breek je zijn eer en waardigheid :(
Als het er maandag nog niet is en er geen duidelijke status op de site staat van de tt code gewoon wehkamp bellen. Sturen ze je wel een nieuwe op.
pi_121796168
quote:
10s.gif Op zondag 20 januari 2013 13:42 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Als het er maandag nog niet is en er geen duidelijke status op de site staat van de tt code gewoon wehkamp bellen. Sturen ze je wel een nieuwe op.
Tis een game, valt onder briefpost ;)
Zij die mij haten zijn gratis promo!
pi_121796459
quote:
7s.gif Op zondag 20 januari 2013 13:45 schreef DesmondKilometer het volgende:

[..]

Tis een game, valt onder briefpost ;)
Oh je hebt geen track ent trace gehad dan?

Ik heb toevallig afgelopen dagen ook vreemd veel meer klachten van post die niet is aangekomen dan ooit ervoor. Ik zou haast denken dat het te maken heeft met het feit dat de bezorgers het beu zijn om in de sneeuw te lopen..

In sorteerprocessen kan haast niks fout gaan..
pi_121796818
quote:
10s.gif Op zondag 20 januari 2013 13:51 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Oh je hebt geen track ent trace gehad dan?

Ik heb toevallig afgelopen dagen ook vreemd veel meer klachten van post die niet is aangekomen dan ooit ervoor. Ik zou haast denken dat het te maken heeft met het feit dat de bezorgers het beu zijn om in de sneeuw te lopen..

In sorteerprocessen kan haast niks fout gaan..
nooit een track&trace gekregen bij een game die ik bestel, dus vind ik niet erg raar, ik heb veel te lang gewacht op de kans om orange box zó goedkoop te kunnen bestellen, het is voorheen nooit eerder fout gegaan,

Nu mag het dus ook niet!
Zij die mij haten zijn gratis promo!
  zondag 20 januari 2013 @ 14:16:14 #162
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_121797666
Wehkamp stuurt 'm wel opnieuw hoor, als hij niet aankomt ;).
Die hebben een goede klantenservice.
KuikenGuppy
pi_121834442
Er is nog steeds niets gedaan met mijn pakketje
pi_121838531
Ik ben net op de site Track trace) zelf geweest er staan 3 vakjes.. |afzender |bezorgadres| bezorgdatum| nou staat er bij bezorgdatum.. " Vandaag, 08;30-21;30 op. Wat houd dit in? Word het nog vandaag bezorgd, of?
  maandag 21 januari 2013 @ 14:10:23 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_121843323
Wat denk je zelf?
KuikenGuppy
pi_121846339
quote:
15s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:10 schreef Burdie het volgende:
Wat denk je zelf?
hij staat nu op Di
  maandag 21 januari 2013 @ 15:18:54 #167
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_121846574
Anders bel je ze even?
KuikenGuppy
  maandag 21 januari 2013 @ 18:28:29 #168
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_121854577
zo, nu kappen hier, allemaal een beetje normaal doen tegen elkaar :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_121862200
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 15:14 schreef sneeuwtje het volgende:

[..]

hij staat nu op Di
Hoelaat had je m vrijdag aangeboden bij t postkantoor?
pi_121865523
quote:
14s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:28 schreef Klonk het volgende:
zo, nu kappen hier, allemaal een beetje normaal doen tegen elkaar :)
Sorry, beloof normaal te gaan doen :@
Zij die mij haten zijn gratis promo!
pi_121884592
Mijn status staat op " discrubutie, word het vandaag nog bezorgd?
  dinsdag 22 januari 2013 @ 13:03:04 #172
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_121884681
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:01 schreef sneeuwtje het volgende:
Mijn status staat op " discrubutie, word het vandaag nog bezorgd?
als het goed is staat er bij elke status ook een uitleg, klik daar nou eens op voor je hier in blinde (en ietwat domme) paniek binnen komt rennen :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_121884752
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 00:15 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoe ver is je pakje in het sorteerproces?
Hoeveel groene blokjes staan er op de trackingpagina?

Ik bedoel deze:
[ afbeelding ]
nu 3
pi_121884801
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:03 schreef Klonk het volgende:

[..]

als het goed is staat er bij elke status ook een uitleg, klik daar nou eens op voor je hier in blinde (en ietwat domme) paniek binnen komt rennen :P
Jaha!!! Heb ik gelezen JA. Maar ik vraag me af, of het vandaag nog word bezorgd :s
pi_121884838
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 00:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

Er staat geen enkel groen blokje?
nu 3
  dinsdag 22 januari 2013 @ 13:11:29 #176
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121885030
Als je zo door blijft gaan met spammen niet :')
pi_121885102
Ik wil gewoon een antwoord begrijpen jullie dat niet? Als er normaal word gereageerd dan spam ik niet!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 13:13:51 #178
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_121885139
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:13 schreef sneeuwtje het volgende:
Ik wil gewoon een antwoord begrijpen jullie dat niet? Als er normaal word gereageerd dan spam ik niet!
als je door zo doorgaat kun je ff helemaal niets meer doen ;)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 22 januari 2013 @ 13:15:12 #179
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121885193
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:13 schreef sneeuwtje het volgende:
Ik wil gewoon een antwoord begrijpen jullie dat niet? Als er normaal word gereageerd dan spam ik niet!
Er is niet altijd iemand die binnen 1 minuut reageert.
We zijn je mama niet.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 13:17:03 #180
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_121885276
nu trouwens einde discussie :)

gewoon weer normaal terug naar het onderwerp van dit topic, heb geen zin om weer allerlei berichten te gaan wissen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_121885602
nee, die vraag heb je al gesteld, je wacht nu maar gewoon af :)

[ Bericht 42% gewijzigd door Klonk op 22-01-2013 13:27:08 ]
pi_121891402
Eeeeeen hij is binnen! :D
Zij die mij haten zijn gratis promo!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 21:50:16 #183
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_121910043
Wát een kutbedrijf, dat PostNL. Gisteren iets gekocht online, zou vandaag afgeleverd worden. T&T gaf aan tussen 11:30u en 13:30u, maar kon maximaal twee uur uitlopen ivm sneeuw. Om half zes vanavond was er nog niks. Ik de klantenservice gebeld, waar ik een gebrekkig Nederlandse sprekende medeburger aan de lijn kreeg. Meneer kon alleen maar ingeprente standaardzinnetjes opratelen over hoe vervelend het wel niet was, maar garandeerde mij dat ik mijn pakket vandaag nog wel zou krijgen, ze zouden immers rijden tot 21:30u. Nou, mooi niet dus, pakketbode is niet geweest, T&T geeft nog steeds aan dat ze onderweg zijn. Ik heb er geen vertrouwen meer in voor vandaag, stelletje kansloze faalhazen. :')
#26 || Luciano da Silva
pi_121912226
Ik heb op marktplaats wat gekocht en heb als t&t 2 nummers gekregen namelijk 160653 en 4080420100022313. De koper heeft er echter niet bij gezegd met welke pakketservice het verstuurd is. Iemand die het weet?
pi_121913664
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:19 schreef igi0n het volgende:
Ik heb op marktplaats wat gekocht en heb als t&t 2 nummers gekregen namelijk 160653 en 4080420100022313. De koper heeft er echter niet bij gezegd met welke pakketservice het verstuurd is. Iemand die het weet?
PostNL sowieso niet.

https://www.dhlforyou.nl/login/track ?

http://www.selektvracht.nl/track-and-trace.shtml ? (vast ook niet)

GLS zou kunnen.. Kun je als particulier niet checken. (denk het niet, heb zelf een pakketnumer van vandaag gehad dat begint bij 267.. zou verwachten dat het oplopend is)

http://www.ups.com/tracking/tracking.html ?

http://www.fedex.com/Tracking?cntry_code=nl ?

https://www.dpd.com/nl/Ho(...)D2_LQCFePHtAodLCUAhA ?

Oh, misschien handig om het gewoon eens te vragen waar het mee verzonden is ;)
pi_121914099
Heb helaas alle tracking sites al gehad, maar zonder succes. Verkoper heb ik al gemailed, maar reageert niet. Als hij morgen komt was het namelijk voor mij handig geweest wanneer die ongeveer komt. In ieder geval bedankt. Afwachten maar!
pi_121986712
Mon, 21.01.2013 17:47 h
Germany
The shipment has been posted by the sender at the retail outlet
Mon, 21.01.2013 20:20 h
--
The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronically
Tue, 22.01.2013 18:25 h
Ottendorf-Okrilla, Germany
The international shipment has been processed in the parcel center of origin
Wed, 23.01.2013 05:36 h
Köln, Germany
The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization. (Homepage / online shipment tracking: )
Wed, 23.01.2013 05:36 h
Köln, Germany
The international shipment has been processed in the export parcel center
Wed, 23.01.2013 17:17 h
Netherlands
The shipment has arrived in the destination country

Pakket is al bijna 24uur over de grens maar nog niet bij het depot...
DHL weltpaket 18euro betaald in de hoop dat het snel aan zou komen....
pi_122131042
@ joppie saus.
Misschien moet je eens meer geduld kweken. Heel gek maar het zijn.mensen die werken bij postnl, geen robots.
Ze kunnen niet a la minuut bij jou op de stoep staan. Met die sneeuw mag je wel iets meelevende zijn.
De track en trace klopt gewoon niet exact. Wees blij dat ze werken tot 21.30 en niet tot 5. Er kan wel van alles tussen gekomen zijn.
Als je per se direct had willen hebben had je het in de winkel moeten halen.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 18:00:27 #189
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_122221045
Ben in afwachting van een pakketje, volgens track&trace is de chauffeur al sinds 8:00 's morgens onderweg. Aflevertijd 15:00-18:00.

Zou het vandaag nog komen?
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  dinsdag 29 januari 2013 @ 18:43:25 #190
326760 Duderd
ik dude, jij dude, wij duden..
pi_122222726
Nou bij mij was het tussen 15.00 en 17.00... nog geen tekenen van leven gezien. Mijn telefoon is in het weekend kapot gegaan en zou vandaag mijn nieuwe krijgen, nogal lastig. Hopelijk komt 'ie nog
Doei
  dinsdag 29 januari 2013 @ 18:45:27 #191
326760 Duderd
ik dude, jij dude, wij duden..
pi_122222795
Zit ondertussen meer te wachten dat de orderstatus overgaat in een andere afleverdag dan op het pakketje :(
Doei
pi_122531129
Kreeg vandaag de 3s code 3SRD285724 van postnl via de twitter. maar deze doet het niet?
Zelfs niet na 8 uur. Iemand die weet hoe dat komt?
pi_122755884
Gisteren heb ik de applicatie van 'mijn pakket' geïnstalleerd op mijn telefoon, omdat ik een pakketje verwacht.

Nu heb ik zojuist de 3S-verzendcode van het pakje verzonden en staat de zending in de 'mijn pakket'-app. Ik zie als verwachte bezorgtijd staan 'Dinsdag 12 februari 2013 tussen 14.30 en 16.30'. Bezorgadres is mijn huisadres.

Nu wil ik dat het pakje niet bij mij thuis wordt afgeleverd, maar dat ze 'm op het postkantoor (naast mijn werk) afleveren, zodat ik 'm daar op kan pikken. Ik verwachtte dat ik dit zou kunnen doen door middel van de app, maar ik kan hier geen alternatieve afleverlocatie ingeven

Overigens is het een 'privé'-zending, niet van een webshop.

Paar vragen dus:
-Hoe kan ik regelen dat ze dit pakje gewoon op het postkantoor neerleggen in plaats van aanbieden bij mij thuis?
-Mogen postbezorgers pakjes bij de buren afgeven? Dit wil ik namelijk niet!
-Kan ik in het vervolg pakjes ook naar een postkantoor laten versturen ipv naar mijn eigen adres? Afhalen heb ik liever dan dat de bezorger steeds voor een dichte deur staat.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 februari 2013 @ 18:29:48 #194
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_122759265
worden pakketten met carnaval ook normaal bezorgd, ook in de gebieden waar er een optocht voorbij komt?
Nothing lasts forever but the certainty of change
  Redactie Sport maandag 11 februari 2013 @ 19:13:45 #195
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122760833
quote:
7s.gif Op maandag 11 februari 2013 16:51 schreef Skv het volgende:
Paar vragen dus:
-Hoe kan ik regelen dat ze dit pakje gewoon op het postkantoor neerleggen in plaats van aanbieden bij mij thuis?
Dat kun je aangeven na de eerste bezorgpoging
quote:
-Mogen postbezorgers pakjes bij de buren afgeven? Dit wil ik namelijk niet!
Ja, tenzij er 'Alleen huisadres' op het pakket staat of er voor getekend moet worden.

Je kunt trouwens ook een briefje op de deur plakken: pakketjes niet bij de buren afleveren maar direct naar het postkantoor brengen. Dan ligt ie er de volgende middag zeker.
quote:
-Kan ik in het vervolg pakjes ook naar een postkantoor laten versturen ipv naar mijn eigen adres? Afhalen heb ik liever dan dat de bezorger steeds voor een dichte deur staat.
Kan met Pakjegemak dacht ik
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 18:29 schreef Tokus het volgende:
worden pakketten met carnaval ook normaal bezorgd, ook in de gebieden waar er een optocht voorbij komt?
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 18:29 schreef Tokus het volgende:
worden pakketten met carnaval ook normaal bezorgd, ook in de gebieden waar er een optocht voorbij komt?
Zo goed en zo kwaad als het kan. Ik kan me voorstellen dat de bezorger geen honderden meters gaat lopen met zijn pakketten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_122760913
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:13 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat kun je aangeven na de eerste bezorgpoging

[..]

Ja, tenzij er 'Alleen huisadres' op het pakket staat of er voor getekend moet worden

[..]

Kan met Pakjegemak dacht ik

[..]


[..]

Zo goed en zo kwaad als het kan. Ik kan me voorstellen dat de bezorger geen honderden meters gaat lopen met zijn pakketten.
Ergo, de kans is 50 procent dat het morgen bij mijn buren ligt en 50 procent dat ie weer op het depot ligt? Onhandig, ik hoopte het op het postkantoor hiernaast te kunnen krijgen. ;( Vooral bij de buren zou kut zijn. Raar dat ze dat zomaar doen..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_122766649
Pakjegemak is voor webshops, niet voor particuliere zendingen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 06:55:17 #198
395120 spekbek
spekinjenek
pi_122778244
spek volgt :D
  Redactie Sport dinsdag 12 februari 2013 @ 08:20:53 #199
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122778873
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:16 schreef Skv het volgende:

[..]
Vooral bij de buren zou kut zijn. Raar dat ze dat zomaar doen..
Een groot deel van de mensen vindt het juist handig dat het bij de buren bezorgt wordt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 februari 2013 @ 08:27:33 #200
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_122778929
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:13 schreef dennistd het volgende:


Zo goed en zo kwaad als het kan. Ik kan me voorstellen dat de bezorger geen honderden meters gaat lopen met zijn pakketten.
nou, track&trace geeft nu al aan (ja, om half 8 's ochtends, dus nog voordat de bezorger hier is) dat het toch morgen wordt, omdat het adres onbereikbaar is. Lekker dan.

de autos rijden af en aan, dus zo onbereikbaar is het niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tokus op 12-02-2013 12:03:03 ]
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_122779113
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 08:20 schreef dennistd het volgende:

[..]

Een groot deel van de mensen vindt het juist handig dat het bij de buren bezorgt wordt.
Tsja, nouja, ik niet. :X Naast mijn huis zit een sociale werkplaats die open is van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 16.00. Ik begin met werken om 8.30 en ben om 18.00 vrij. Dus als het daar wordt aangenomen kan ik m'n pakjes überhaupt niet meer ophalen.

Daarnaast hebben ze het eerder voor elkaar gekregen een pakje aan zo'n medewerker daar te geven, die het ergens had neergelegd en was vergeten waar dat was. Hele boel op stelten omdat ik mijn pakje terug wilde. ;( Heb aan de coaches/begeleiders wel aangegeven dat ze dat niet moeten doen, maar de pakketdienst maakt het volgens mij geen donder uit aan wie ze het pakje precies geven. :{
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:18:08 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_122780917
quote:
7s.gif Op maandag 11 februari 2013 16:51 schreef Skv het volgende:
Gisteren heb ik de applicatie van 'mijn pakket' geïnstalleerd op mijn telefoon, omdat ik een pakketje verwacht.

Nu heb ik zojuist de 3S-verzendcode van het pakje verzonden en staat de zending in de 'mijn pakket'-app. Ik zie als verwachte bezorgtijd staan 'Dinsdag 12 februari 2013 tussen 14.30 en 16.30'. Bezorgadres is mijn huisadres.

Nu wil ik dat het pakje niet bij mij thuis wordt afgeleverd, maar dat ze 'm op het postkantoor (naast mijn werk) afleveren, zodat ik 'm daar op kan pikken. Ik verwachtte dat ik dit zou kunnen doen door middel van de app, maar ik kan hier geen alternatieve afleverlocatie ingeven

Overigens is het een 'privé'-zending, niet van een webshop.

Paar vragen dus:
-Hoe kan ik regelen dat ze dit pakje gewoon op het postkantoor neerleggen in plaats van aanbieden bij mij thuis?
-Mogen postbezorgers pakjes bij de buren afgeven? Dit wil ik namelijk niet!
-Kan ik in het vervolg pakjes ook naar een postkantoor laten versturen ipv naar mijn eigen adres? Afhalen heb ik liever dan dat de bezorger steeds voor een dichte deur staat.
Voortaan vragen of de verzender er een sticker "alleen huisadres" op wil plakken (gratis bij het loket van een postnl servicepunt te krijgen, of er handmatig opschrijven). Of je neemt een postbus ;).
KuikenGuppy
pi_122795481
Goed, en als er staat dat het om 15.19 is afgeleverd terwijl ik niet thuis was en er geen briefje in de bus ligt :? :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Skv op 12-02-2013 18:03:54 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_122833183
Toch jammer, mijn pakket is maandag aangekomen in het sorteercentrum en verblijft daar sindsdien nog steeds. Krijg steeds een nieuwe datum en elke keer krijg ik weer een melding "zending vertraagd". Volgens de helpdeskmedewerker is hij in Zwolle, maar ze kon me niet vertellen of hij morgen dan wel kwam. Pas na een week kan er een onderzoek worden gestart.

Was trouwens de tweede medewerker die ik sprak de eerste maakte me nog bozer, de tweede maakte me aan het lachen. Die verdient dus een pluim!

Terug to the point: ik vind het niet erg dat hij een keer wordt uitgesteld maar zorg dan dat hij daarna wel wordt bezorgd. Als ik een keer iets uitstel verwacht mijn opdrachtgever ook dat ik de volgende deadline (want dat is het feitelijk) wel haal.
  woensdag 13 februari 2013 @ 17:14:57 #205
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_122836018
quote:
Pakketbezorger heeft de zending niet kunnen afleveren. 2e afleverpoging volgt.
Dat is bijzonder, namelijk de hele dag thuis geweest, geen briefje gehad en er heeft niemand aangebeld.
pi_122837606
quote:
18s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:14 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Dat is bijzonder, namelijk de hele dag thuis geweest, geen briefje gehad en er heeft niemand aangebeld.
Dat gezeik gebeurt constant. Dat ze niet aanbellen, pakjes los voor de deur leggen, bij de buren afgeven als er op staat dat dat niet mag, geen briefjes achterlaten etc. Volgens mij worden die bezorgers ook zwaar onderbetaald.

Daarnaast is de klantenservice helemaal vreselijk. Mijn pakje van gisteren was drie deuren verderop afgegeven en ik had geen briefje oid ontvangen. Op de site stond dus dat ik 'm had ontvangen, terwijl ik niet thuis was.

Mail gestuurd, krijg ik letterlijk terug dat ik 'm dan maar verzekerd had moeten laten sturen, want nu doen ze er niks aan. Alleen dat ze mn klacht meenemen om hun interne processen te verbeteren en (letterlijk!) dat ik geen reactie meer krijg hierop. Terwijl mijn pakje dus kwijt was! :o Dat kan je toch niet maken?!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_122838801
Heb een PC-kast van een particulier op Marktplaats gekocht. Meteen gevraagd of de afzender hem goed stevig in wilde pakken in kranten en bubbeltjesplastic. Heeft hij gedaan. Ik heb het toch voor de zekerheid verzekerd laten verzenden omdat het niet om een klein bedrag gaat.

Ik weet niet hoe PostNL met pakketjes omgaat, maar als dat op dezelfde manier is waarop bagagemedewerkers van een luchthaven met koffers omgaan kon er tijdens de verzending nog wel eens iets kapotgaan.

Verwacht het morgen tussen 10.45 en 12.15. Maar wat kan ik doen als het pakket inderdaad beschadigd aankomt of zelfs kwijtraakt? Het betaalde bedrag aan die particulier bij PostNL terugvragen o.i.d.?

Alvast bedankt.
  woensdag 13 februari 2013 @ 18:45:16 #208
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_122839177
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:56 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat gezeik gebeurt constant. Dat ze niet aanbellen, pakjes los voor de deur leggen, bij de buren afgeven als er op staat dat dat niet mag, geen briefjes achterlaten etc. Volgens mij worden die bezorgers ook zwaar onderbetaald.

Daarnaast is de klantenservice helemaal vreselijk. Mijn pakje van gisteren was drie deuren verderop afgegeven en ik had geen briefje oid ontvangen. Op de site stond dus dat ik 'm had ontvangen, terwijl ik niet thuis was.

Mail gestuurd, krijg ik letterlijk terug dat ik 'm dan maar verzekerd had moeten laten sturen, want nu doen ze er niks aan. Alleen dat ze mn klacht meenemen om hun interne processen te verbeteren en (letterlijk!) dat ik geen reactie meer krijg hierop. Terwijl mijn pakje dus kwijt was! :o Dat kan je toch niet maken?!
op zich is onze bezorger wel goed. En aangezien ik in een studentenhuis woon is er altijd wel iemand thuis. Maar nu is het jammer, want het is een cadeautje wat ik vandaag nodig had.
pi_122841329
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:35 schreef VMSDKR het volgende:
Heb een PC-kast van een particulier op Marktplaats gekocht. Meteen gevraagd of de afzender hem goed stevig in wilde pakken in kranten en bubbeltjesplastic. Heeft hij gedaan. Ik heb het toch voor de zekerheid verzekerd laten verzenden omdat het niet om een klein bedrag gaat.

Ik weet niet hoe PostNL met pakketjes omgaat, maar als dat op dezelfde manier is waarop bagagemedewerkers van een luchthaven met koffers omgaan kon er tijdens de verzending nog wel eens iets kapotgaan.

Verwacht het morgen tussen 10.45 en 12.15. Maar wat kan ik doen als het pakket inderdaad beschadigd aankomt of zelfs kwijtraakt? Het betaalde bedrag aan die particulier bij PostNL terugvragen o.i.d.?

Alvast bedankt.
Wacht nou eerst maar af. :{
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_122843364
quote:
15s.gif Op woensdag 13 februari 2013 19:35 schreef Skv het volgende:

[..]

Wacht nou eerst maar af. :{
Ehm, ik stel gewoon een áls-vraag. Ik krijg na het lezen van dit topic niet het idee dat PostNL feilloos pakketjes bezorgt namelijk.
pi_122843456
Nou, hoogstwaarschijnlijk heb je dikke pech want de dienstverlening (en klachtenafhandeling) van PostNL is zwaar kut. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_122845866
Als ik in mijn voorwaarden heb staan dat bij geen verzekerde verzending je pecht hebt en dit rechtsgeldig is, dan kan de klantenservice ook niet veel meer doen dan excuses aanbieden en je een fijne dag wensen..
pi_122848234
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:16 schreef Skv het volgende:
Nou, hoogstwaarschijnlijk heb je dikke pech want de dienstverlening (en klachtenafhandeling) van PostNL is zwaar kut. :)
:D
pi_122863484
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:14 schreef VMSDKR het volgende:

[..]

Ik krijg na het lezen van dit topic niet het idee dat PostNL feilloos pakketjes bezorgt namelijk.
Ik HAD nog nooit problemen met PostNL en bezorging van pakketjes. Deze keer de allereerste keer. Op 7-2 heeft iemand een pakketje verstuurd. Aangezien ik nog niks binnen had gekregen de track&trace code opgevraagd en online even gekeken. Enige opmerking die er stond "Bezorgdatum: Nog niet bekend". Gebeld met PostNL (wat een crime trouwens om via die site uberhaupt een telefoonnr te vinden :? ) en enige wat ze kon zeggen: "Ja, ik zie dat het pakketje op 7-2 in ontvangst is genomen, maar verder heb ik geen enkele informatie in het systeem. Enige wat u kunt doen is de afzender contact met ons op te laten nemen om een onderzoek in te stellen want dan is het pakketje vermist".

Waarom kan ik als ontvanger dat niet meteen regelen? :? En hoe verlies je zo'n pakket? Was een flinke doos in ieder geval :P
  Redactie Sport donderdag 14 februari 2013 @ 11:20:23 #215
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122864198
Als ontvanger heb je geen overeenkomst afgesloten met PostNL, dat doet de verzender op het moment dat hij het pakje verstuurd. De verzender is daarom ook verantwoordelijk als het pakket zoek raakt tijdens de verzending, en hij is ook degene die dat eventueel weer op PostNL kan verhalen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_122867842
Ik heb hem trouwens heelhuids binnengekregen. Driemaal hoezee.
pi_122869899
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:20 schreef dennistd het volgende:
Als ontvanger heb je geen overeenkomst afgesloten met PostNL, dat doet de verzender op het moment dat hij het pakje verstuurd. De verzender is daarom ook verantwoordelijk als het pakket zoek raakt tijdens de verzending, en hij is ook degene die dat eventueel weer op PostNL kan verhalen.
Mja, zo had ik er inderdaad nog niet over nagedacht... Ben wel heel benieuwd hoe PostNL dit op gaat pakken en wat er gebeurt als het pakket onvindbaar blijkt :?
pi_122886811
Mijn pakketje is nog steeds vermist. Het is een grote blauwe doos en weegt ongeveer negen kilo. Ik zou eigenlijk een opsporingsbericht moeten plaatsen :) Gelukkig heeft de afzender contact gehad met PostNL, en toen gedacht: dit is onzin, ik stuur er nog een op. Hopelijk ontvang ik die wel.

Ben wel benieuwd hoe dat gaat als de afzender internationaal zit. Dan zou je het toch met de ontvanger moeten regelen? Vage regeling in ieder geval. Officieel moeten ze dus ook 5 dagen wachten voordat er actie wordt ondernomen.
pi_122895460
Bij mij als ik een pakktje besteld, komen er mannen met een raar busje langs.
pi_123319446
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:27 schreef WhiteJoker het volgende:
Mijn pakketje is nog steeds vermist. Het is een grote blauwe doos en weegt ongeveer negen kilo. Ik zou eigenlijk een opsporingsbericht moeten plaatsen :) Gelukkig heeft de afzender contact gehad met PostNL, en toen gedacht: dit is onzin, ik stuur er nog een op. Hopelijk ontvang ik die wel.

Ben wel benieuwd hoe dat gaat als de afzender internationaal zit. Dan zou je het toch met de ontvanger moeten regelen? Vage regeling in ieder geval. Officieel moeten ze dus ook 5 dagen wachten voordat er actie wordt ondernomen.
Jij hebt geluk gehad, ik helaas een stuk minder. De afzender heeft kopie van bonnetje gestuurd, en geeft aan dat ie het pakket netjes op de post gedaan heeft (wat klopt, dit heeft PostNL zelf bevestigd). Maar bij PostNL is pakket nog steeds vermist met 0,0 status updates op de Track&Trace pagina sinds de inname van het pakket, maar PostNL blijft volhouden niets te *willen!!* doen zonder melding van afzender. En afzender denkt "voor die paar Euro heb ik er voldoende energie ingestoken", ik heb mijn deel gedaan. Pakketje was niet heel kostbaar, maar gewoon principieel zou je als ontvanger toch ook een ingang bij PostNL moeten hebben om als het probleem overduidelijk bij PostNL ligt vind ik.
pi_123404659
Wat is het voordeligst om het binnenland een pakketje te verzenden die breder is dan 70cm ?
De hoogte is ook hoger dan 70 cm denk ik.
  woensdag 27 februari 2013 @ 14:47:57 #222
302853 themole
graaft totaal door.
pi_123410148
Is het normaal dat ik nu twee uur nadat ik thuis ben gekomen en een niet thuiscode heb gevonden, deze code nog steeds niet vindbaar is in het systeem?
Niet altijd serieus
  Redactie Sport woensdag 27 februari 2013 @ 14:49:22 #223
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123410200
Kan zijn dat de scanner van de bezorger kapot is, dan kan ie de niet-thuis-code ook niet koppelen aan je pakket. Hij hoort dan wel de barcode op de achterkant in te vullen, maar ik kan me voorstellen dat ie dat niet gedaan heeft.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 27 februari 2013 @ 14:52:37 #224
302853 themole
graaft totaal door.
pi_123410314
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:49 schreef dennistd het volgende:
Kan zijn dat de scanner van de bezorger kapot is, dan kan ie de niet-thuis-code ook niet koppelen aan je pakket. Hij hoort dan wel de barcode op de achterkant in te vullen, maar ik kan me voorstellen dat ie dat niet gedaan heeft.
Mijn pakketje staat trouwens ook nog steeds op 'Bezorger is onderweg' in het systeem. Ik wacht nog wel even.
Niet altijd serieus
pi_123683837
Had via ebay 2 pakketjes besteld op dezelfde dag, 1 uit Hong Kong en de andere uit Amerika. Beiden op dezelfde dag verstuurd. Die vanuit Hong Kong heb ik al een paar dagen binnen maar de andere nog niet.

Het pakket uit Amerika is verstuurd met USPS First Class en ik heb een tracking number gekregen. Hier staat dat het 'in Transit' is en door de sorteerfaciliteiten in Chicago is gegaan. Dit is nu echter al 10 dagen zo, zonder verandering.

Iemand een idee waarom dit zo lang duurt? Kan ik ergens meer info krijgen?
  dinsdag 12 maart 2013 @ 10:41:08 #226
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_123949263
Ik denk dat het hier moet en heb een vraag: ik heb afgelopen zaterdag voor 17.00 een pakket bij Gebroeders Winter afgeleverd en dacht in de eerste instantie geen T&T mee hebben gekregen. Later bleek dit wel zo. Echter wilde ik dit pakketje sturen naar me moeder die hem voor woensdag 10.00 hebben(als ze wegrijdt), maar hij staat nu genoteerd woensdag tussen 14.00-16.00 en ligt nu bij het 'sorteercentrum'. Aangezien ze nu richting mij komt rijden, bestaat er een optie dat ik het pakketje kan annuleren en hem laat retourneren aangezien ze hem dan pas maandag, bij terugkomst, kan ontvangen?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 10:43:21 #227
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_123949355
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 22:51 schreef hearmeout het volgende:
Had via ebay 2 pakketjes besteld op dezelfde dag, 1 uit Hong Kong en de andere uit Amerika. Beiden op dezelfde dag verstuurd. Die vanuit Hong Kong heb ik al een paar dagen binnen maar de andere nog niet.

Het pakket uit Amerika is verstuurd met USPS First Class en ik heb een tracking number gekregen. Hier staat dat het 'in Transit' is en door de sorteerfaciliteiten in Chicago is gegaan. Dit is nu echter al 10 dagen zo, zonder verandering.

Iemand een idee waarom dit zo lang duurt? Kan ik ergens meer info krijgen?
Het kan wel een tijdje bij de douane blijven liggen als ze het daar druk hebben.
KuikenGuppy
  dinsdag 12 maart 2013 @ 10:44:53 #228
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_123949411
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:41 schreef Woods het volgende:
Ik denk dat het hier moet en heb een vraag: ik heb afgelopen zaterdag voor 17.00 een pakket bij Gebroeders Winter afgeleverd en dacht in de eerste instantie geen T&T mee hebben gekregen. Later bleek dit wel zo. Echter wilde ik dit pakketje sturen naar me moeder die hem voor woensdag 10.00 hebben(als ze wegrijdt), maar hij staat nu genoteerd woensdag tussen 14.00-16.00 en ligt nu bij het 'sorteercentrum'. Aangezien ze nu richting mij komt rijden, bestaat er een optie dat ik het pakketje kan annuleren en hem laat retourneren aangezien ze hem dan pas maandag, bij terugkomst, kan ontvangen?
Wat is Gebroeders Winter?
En nee via PostNL is er geen mogelijkheid je pakje te wijzigen als die al in het sorteerproces zit.
KuikenGuppy
  dinsdag 12 maart 2013 @ 10:55:45 #229
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_123949780
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat is Gebroeders Winter?
En nee via PostNL is er geen mogelijkheid je pakje te wijzigen als die al in het sorteerproces zit.
:')
Anyway, net PostNL zelf gebeld en hun hadden vermeld dat als de buren, in dit geval aangezien er op die dag niemand thuis is, nadrukkelijk vermelden het pakket te retourneren naar mijn adres hij wordt teruggezonden :P
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 10:59:53 #230
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_123949891
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:55 schreef Woods het volgende:

[..]

:')
Anyway, net PostNL zelf gebeld en hun hadden vermeld dat als de buren, in dit geval aangezien er op die dag niemand thuis is, nadrukkelijk vermelden het pakket te retourneren naar mijn adres hij wordt teruggezonden :P
Nou, opgelost dan.
En niet iedereen woont in 020, ik had er nog nooit van gehoord.
KuikenGuppy
pi_123950389
Wat is PostNL een %!%@%@! bedrijf zeg!!! had een klacht lopen via klachtenkompas. En intussen is de track&trace code online bij PostNL niet meer op te vragen... en zeggen ze niks meer na te kunnen zien. On-ge-lo-fe-lijk :') |:(
pi_123955956
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:43 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het kan wel een tijdje bij de douane blijven liggen als ze het daar druk hebben.
Hmm dat zal het wel zijn dan. Inmiddels een week verder, en nog steeds niets gehoord. :(
pi_123964187
Net gebeld met TNT service. Er is geen 3S code voor mijn pakket beschikbaar. Al bijna 3 weken staat de status bij USPS op 'processed through sort facilitiy' en voor de rest geen updates meer.

TNT mevrouw zegt dus dat het pakket nog niet in Nederland is. Wat kan hier aan de hand zijn? Of kan het toch al 3 weken bij de douane liggen, zonder dat TNT daarvan weet?
pi_123964533
Hoe krijg ik een linkje in m'n handtekening? BB en HTML al geprobeerd maar wil niet lukken!
  dinsdag 12 maart 2013 @ 17:22:11 #235
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_123965928
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 16:49 schreef handige_har het volgende:
Hoe krijg ik een linkje in m'n handtekening? BB en HTML al geprobeerd maar wil niet lukken!
[url] link [/url]
Maar daar zijn aparte topics voor, hier gaat het over pakketjes ;).
KuikenGuppy
  dinsdag 12 maart 2013 @ 17:23:21 #236
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_123965962
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 16:42 schreef hearmeout het volgende:
Net gebeld met TNT service. Er is geen 3S code voor mijn pakket beschikbaar. Al bijna 3 weken staat de status bij USPS op 'processed through sort facilitiy' en voor de rest geen updates meer.

TNT mevrouw zegt dus dat het pakket nog niet in Nederland is. Wat kan hier aan de hand zijn? Of kan het toch al 3 weken bij de douane liggen, zonder dat TNT daarvan weet?
Dat kan volgens mij wel, maar vraag anders aan de verzender om contact op te nemen met USPS?
KuikenGuppy
pi_123966391
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 17:22 schreef Burdie het volgende:

[..]

[url] link [/url]
Maar daar zijn aparte topics voor, hier gaat het over pakketjes ;).
Ik weet het! Sorry ;)
pi_124159147
Ik heb afgelopen dinsdag wat besteld, en dit zou gisteren worden bezorgd, maar de bezorger van PostNL heeft waarschijnlijk in de verkeerde straat gezeten, daar ergens willekeurig aangebeld en mijn pakket aangeboden, die mensen hebben dat natuurlijk geweigerd en nu wordt mijn pakketje dus retour gezonden.

PostNL heeft dus nooit het pakketje aan mij aangeboden, hoe kan ik nu vermijden dat het pakketje daadwerkelijk wordt terug gezonden?
pi_124159319
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 12:54 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Ik heb afgelopen dinsdag wat besteld, en dit zou gisteren worden bezorgd, maar de bezorger van PostNL heeft waarschijnlijk in de verkeerde straat gezeten, daar ergens willekeurig aangebeld en mijn pakket aangeboden, die mensen hebben dat natuurlijk geweigerd en nu wordt mijn pakketje dus retour gezonden.

PostNL heeft dus nooit het pakketje aan mij aangeboden, hoe kan ik nu vermijden dat het pakketje daadwerkelijk wordt terug gezonden?
maandag even bellen met postNL.. - als het überhaupt al mogelijk is.
pi_124159414
quote:
10s.gif Op zondag 17 maart 2013 13:00 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

maandag even bellen met postNL.. - als het überhaupt al mogelijk is.
Ik had gisteren al gelijk gebeld met PostNL, maar die zei dat zij de melding 'Pakket onbestelbaar' kreeg, terwijl ik dit krijg..

quote:
16-3-2013:
Geadresseerde niet bekend op dit adres. Retour afzender
  zondag 17 maart 2013 @ 14:01:39 #241
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_124161376
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 12:54 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Ik heb afgelopen dinsdag wat besteld, en dit zou gisteren worden bezorgd, maar de bezorger van PostNL heeft waarschijnlijk in de verkeerde straat gezeten, daar ergens willekeurig aangebeld en mijn pakket aangeboden, die mensen hebben dat natuurlijk geweigerd en nu wordt mijn pakketje dus retour gezonden.

PostNL heeft dus nooit het pakketje aan mij aangeboden, hoe kan ik nu vermijden dat het pakketje daadwerkelijk wordt terug gezonden?
Niet, laat de webshop waar je het besteld hebt het gewoon oplossen, dat zijn ze wettelijk verplicht.
KuikenGuppy
pi_124161801
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 14:01 schreef Burdie het volgende:

[..]

Niet, laat de webshop waar je het besteld hebt het gewoon oplossen, dat zijn ze wettelijk verplicht.
Het adres staat ook bij de Track&Trace, en dat klopt gewoon. De fout ligt dus bij PostNL.
  zondag 17 maart 2013 @ 15:03:24 #243
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_124163886
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 14:13 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Het adres staat ook bij de Track&Trace, en dat klopt gewoon. De fout ligt dus bij PostNL.
Dan is het alsnog de verantwoordelijkheid van de webwinkel, niet van jou. Heb je hun al gebeld?
KuikenGuppy
pi_124165201
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 15:03 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dan is het alsnog de verantwoordelijkheid van de webwinkel, niet van jou. Heb je hun al gebeld?
Ik heb een mail gestuurd en daarin het probleem uitgelegd, maar de winkel is alleen geopend van dinsdag tot zaterdag.
pi_124165713
Oeps
pi_124184136
Hallo mensen,

Ik heb een vraag mbt bezorgen:
Ik heb korte tijd geleden een pakket vanuit het buitenland besteld met EMS ervice dus met track&trace. Ik kwam er vlak na betalen achter dat mijn huisnummer niet bij de geadresseerden stond, ik heb een mail gestuurd omdat hij waarschijnlijk maandag wordt verstuurd maar het kan zijn dat ze die te laat lezen en dat hij dus zonder huisnummer wordt verzonden.

De verdere gegevens kloppen allemaal. Ik woon met meerderen in dit huis en er wordt wel eens vaker bezorgd ook wel eens onder mijn naam. Tevens heb ik ook een account bij de MijnPakket website van PostNL waar alles bijstaat.

Mijn vraag is echter wat er nou zoal gebeurd bij gevallen als deze; de een zegt dat hij retour gaat, bij de ander komt hij alleen iets later aan, weer een ander zegt dat hij op te halen valt bij een centraal postkantoor in de buurt. Ik snap er even helemaal niets meer van.

Ik hoorde dat er vaak in een register wordt gekeken op de naam om te zien waar die persoon woont. Zijn die gegevens gebaseerd op eerdere track&trace bestellingen? Of zijn dat de MijnPakket accounts?

Kan iemand me daar wat meer helderheid of ervaringen over geven?
Het zou toch gewoon bezorgbaar moeten zijn aangezien ik gewoon op de MijnPakket website sta en tevens daar ook de barcode kan toevoegen om te zien van hoe en wat?

Dank u voor de responses :)
  Redactie Sport zondag 17 maart 2013 @ 22:15:14 #247
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_124184791
Het hangt er maar net vanaf hoeveel moeite de bezorger wil doen volgens mij. De één gaat even op internet zoeken naar de naam icm de straat, en de ander stuurt het meteen terug.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 18 maart 2013 @ 13:42:26 #248
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_124203779
Tot hoelaat kan je pakketjes aanbieden bij het post nl postkantoor of sevice punt?
BAM dit is 3KB
  maandag 18 maart 2013 @ 15:24:57 #249
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_124207894
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:42 schreef Loll het volgende:
Tot hoelaat kan je pakketjes aanbieden bij het post nl postkantoor of sevice punt?
Tot sluitingstijd.
KuikenGuppy
pi_124208754
Wat houdt 'Pakket onbestelbaar verklaard' nou precies in, op internet lees ik eigenlijk dat het dan niet meer goed komt.
pi_124216339
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 15:50 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Wat houdt 'Pakket onbestelbaar verklaard' nou precies in, op internet lees ik eigenlijk dat het dan niet meer goed komt.
Als je in een steeg woont ofzo waar de chauffeur niet bij kan. Of adres klopt niet.
pi_124217291
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:47 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Als je in een steeg woont ofzo waar de chauffeur niet bij kan. Of adres klopt niet.
Oké, ik had het net even met PostNL gebeld, en die zeiden dat het pakketje waarschijnlijk dusdanig beschadigd is dat ze het niet mogen aanbieden, maar het kan ook wel kloppen dat de chauffeur van PostNL inderdaad niet de steeg in is gereden.

Wel vreemd, want voorgaande keren zijn pakketjes wel probleemloos aangekomen.
pi_124873643
Kloppen de tijden die als bezorgtijd worden aangegeven over het algemeen een beetje? Voor vandaag verwacht ik een pakketje van Bol.com, staat van 10 tot 12 dat deze kan komen, zit al een poosje te wachten inmiddels :P
pi_124897303
De aangegeven bezorgtijden kloppen altijd behoorlijk hoor...We verzenden en tracen aardig wat pakketjes maar dat klopt vrij aardig allemaal.....:)
pi_125144734
Iemand idee waar ik deze tt code van dhl kan invullen? Als dit een tt code is?

(X)VGL0851982910xxxxxxxxxx
pi_125616716
Ik wil een pakketje terugsturen met RMA code, nu dacht ik dat het met rma code altijd gratis was maar op de site staat dat de kosten voor retourneren voor mij zijn(er staat niet bij hoeveel)
Kost dit dan gewoon de standaard 6,75?
  maandag 22 april 2013 @ 21:32:16 #257
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_125617565
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 21:19 schreef beach7 het volgende:
Ik wil een pakketje terugsturen met RMA code, nu dacht ik dat het met rma code altijd gratis was maar op de site staat dat de kosten voor retourneren voor mij zijn(er staat niet bij hoeveel)
Kost dit dan gewoon de standaard 6,75?
Welke site bedoel je?
KuikenGuppy
pi_125618349
mytrendyphone.NL
  maandag 22 april 2013 @ 21:53:13 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_125619065
Als je niet naar een antwoordnummer retourneert, dan kost dat idd 6,75.
KuikenGuppy
pi_125622757
oké bedankt ^O^
  zondag 28 april 2013 @ 18:12:39 #261
389496 fb12fb12
Come at me,bro
pi_125833795
Hallo mensen ik heb vandaag bij de mediamarkt fifa 13 bestelt maar wanneer denken jullie dat hij zal worden verstuurd?
  zondag 28 april 2013 @ 18:48:15 #262
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_125834820
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 18:12 schreef fb12fb12 het volgende:
Hallo mensen ik heb vandaag bij de mediamarkt fifa 13 bestelt maar wanneer denken jullie dat hij zal worden verstuurd?
Ik denk morgen en jij? :')
KuikenGuppy
  zondag 28 april 2013 @ 19:52:33 #263
389496 fb12fb12
Come at me,bro
pi_125837059
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 18:48 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik denk morgen en jij? :')
Maar wordt het dan morgen verstuurt en ontvang ik hem dan dinsdag of de dag dat hij verstuurt word?
pi_125840272
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 19:52 schreef fb12fb12 het volgende:

[..]

Maar wordt het dan morgen verstuurt en ontvang ik hem dan dinsdag of de dag dat hij verstuurt word?
Morgen verzonden, ontvang je waarschijnlijk woensdag ivm koninginnedag.
  zondag 28 april 2013 @ 20:58:09 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_125840309
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 19:52 schreef fb12fb12 het volgende:

[..]

Maar wordt het dan morgen verstuurt en ontvang ik hem dan dinsdag of de dag dat hij verstuurt word?
Je ontvangt het dan woensdag.
KuikenGuppy
  zondag 28 april 2013 @ 21:30:13 #266
389496 fb12fb12
Come at me,bro
pi_125842390
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 20:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je ontvangt het dan woensdag.
Jammer verwachte hem dinsdag
  zondag 28 april 2013 @ 21:38:57 #267
389496 fb12fb12
Come at me,bro
pi_125842936
Is er geen enkele kans dat hij dinsdag kan komen?
pi_125844469
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 21:38 schreef fb12fb12 het volgende:
Is er geen enkele kans dat hij dinsdag kan komen?
Hoe wil je post ontvangen op koninginnedag? Op zondag ontvang je toch ook geen post, ook niet ' met een kleine kans '.
  zondag 28 april 2013 @ 22:14:48 #269
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_125845266
:')
KuikenGuppy
pi_125845636
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 22:14 schreef Burdie het volgende:
:')
Tja :)
  zondag 28 april 2013 @ 22:24:30 #271
389496 fb12fb12
Come at me,bro
pi_125845914
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 22:02 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Hoe wil je post ontvangen op koninginnedag? Op zondag ontvang je toch ook geen post, ook niet ' met een kleine kans '.
Wrm zou post niet bezorgt moeten worden op koninginnedag
  zondag 28 april 2013 @ 22:24:57 #272
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_125845938
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 22:20 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Tja :)
Soms vraag ik me serieus af hoe mensen denken dat de post werkt 8)7.

Edit: zoals hierboven :').
KuikenGuppy
  zondag 28 april 2013 @ 22:28:19 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_125846143
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 22:24 schreef fb12fb12 het volgende:

[..]

Wrm zou post niet bezorgt moeten worden op koninginnedag
Koninginnedag is geen werkdag, maar is als eens zondag.
De winkels zijn toch ook niet open? :).
KuikenGuppy
pi_125846417
Net zoals er bij de post(pakket)bezorging niet gewerkt wordt op paas en pinkstermaandag, hemelvaartsdag, kerst en nieuwjaarsdag :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_125846459
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 22:28 schreef Burdie het volgende:

[..]

Koninginnedag is geen werkdag, maar is als eens zondag.
De winkels zijn toch ook niet open? :).
Winkels zijn 'hier' gewoon open hoor.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zondag 28 april 2013 @ 23:26:37 #276
389496 fb12fb12
Come at me,bro
pi_125849593
Jullie hoeven niet direct zo negatief te reageren hoor, het is pas de eerste keer dat ik een pakketje bestel
pi_125852258
Winkels mogen volgens de wet inderdaad op Koninginnedag gewoon open zijn. Meeste zijn echter wel gesloten aangezien dat ook door de branche wordt geadviseerd. Maar het is een 'feestdag' en dan is PostNL niet aan het bezorgen/ophalen. Zoals op 1 januari of 2e kerstdag.

Goed dat je de eerste keer besteld en de stap hebt gemaakt :) Weer een online consument erbij!
In ieder geval zodat je het weet: bestel je op werkdagen (ma tm vr) wordt de bestelling vaak overal dezelfde dag nog verzonden (mits je voor xx uur besteld). Bestel je op zaterdag of zondag, dan wordt deze altijd pas maandag verwerkt. En normaal heb je deze dan dinsdag in huis.
  woensdag 1 mei 2013 @ 10:36:52 #278
257555 AskMe
vraagme
pi_125934986
Als mijn pakketje maandag (29-04) al was ontvangen door PostNL, hoe groot is de kans dat ik het pakketje vandaag (01-05) ontvang, daar mijn status nog steeds staat op "onderweg" (zending is ontvangen door PostNL)

iemand? :)
 2011 13" i5 ...
  woensdag 1 mei 2013 @ 11:16:56 #279
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_125935967
Die kans is best aanwezig :)

Hoeveel blokjes zijn er groen bij 'Status zending'?
KuikenGuppy
pi_125936240
4
pi_125936250
Pakje van mij is op maandag verzonden en komt vanmiddag *O*
Dus dat kan idd :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 1 mei 2013 @ 11:28:08 #282
257555 AskMe
vraagme
pi_125936280
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 11:16 schreef Burdie het volgende:
Die kans is best aanwezig :)

Hoeveel blokjes zijn er groen bij 'Status zending'?
[ afbeelding ]
Ik kijk net en zie er twee groen. Verwachte levering tussen 15-17. Prima! *O*
 2011 13" i5 ...
pi_125938082
jahoor kut postNL, donderdag wat bij men at work besteld en maandag de track en trace gekregen (normaal beloven ze binnen 2 dagen in huis, vrijdag verzenden zaterdag bezorgen dus).

op de track and trace stond dat het 30 april bezorgd zou worden (vond het al een beetje raar, maar oke) en toen een melding gekregen dat het vandaag bezorgd werd. Zie ik nu dat die klote bezorgdag weer een dag is opgeschoven :(

een en al ellende daar, zo moeilijk is het toch niet om wat te bezorgen
pi_125966653
Persoonlijk nog nooit problemen gehad met pakketjes :)
pi_125976213
Ik heb staat dat er tussen 17.30 en 19.30 bezorgd gaat worden, maar volgens de website is de chauffeur al zo'n uur onderweg. Lijkt me neit dat ze zulke lange rondes rijden?
pi_125976764
quote:
10s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:34 schreef CaptainCookie het volgende:
Ik heb staat dat er tussen 17.30 en 19.30 bezorgd gaat worden, maar volgens de website is de chauffeur al zo'n uur onderweg. Lijkt me neit dat ze zulke lange rondes rijden?
Die krijgen een busje vol en zijn uren onderweg
pi_125976958
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:50 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Die krijgen een busje vol en zijn uren onderweg
Kijk, dat is goed nieuws. Ik wil dit pakketje namelijk heel graag wel vandaag hebben, anders gaat het over het weekend heen.
pi_125991242
Nou hij is er nog steeds niet
pi_126157701
Er is vandaag een pakket voor mij opgestuurd. Als ik kijk bij track&trace zie ik staan dat t bij Post.Nl is binnengekomen, dus wordt het denk ik morgen bezorgd. Ik ben echter komende week niet thuis. Is het dan standaard dat ze het meteen bij de buren afleveren? Of pas bij een 2e bezorgpoging? En krijg je zelf dan wel bericht in je bus dat het pakket bij je buren ligt? Ik wil eigenlijk liever niet dat het pakket bij mijn buren wordt afgeleverd, kan ik daar nog iets tegen doen en zorgen dat ze het op het postkantoor afleveren?
pi_126158040
Ze proberen dat volgens mij altijd meteen al. Tenzij het op het pakje expliciet staat dat dat niet mag (en dan doen ze het soms alsnog..). Ze horen dan wel een briefje in de bus te doen. Volgens mij kun je daar niets meer tegen doen als het al opgestuurd is. De verzender moet dat expliciet opgeven, omdat ze het standaard gewoon wel doen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_126158127
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 00:33 schreef VixenFromHell het volgende:
Ze proberen dat volgens mij altijd meteen al. Tenzij het op het pakje expliciet staat dat dat niet mag (en dan doen ze het soms alsnog..). Ze horen dan wel een briefje in de bus te doen. Volgens mij kun je daar niets meer tegen doen als het al opgestuurd is. De verzender moet dat expliciet opgeven, omdat ze het standaard gewoon wl doen.
Oh das mooi kut dan :-( Heb namelijk niet zo'n goede band met mijn buren en/of ik ken ze niet (woon in appartement) dus niet zo fijn als ze het daar bezorgen. straks houden mn buren het pakketje zelf ofzo.
pi_126158300
Maar ik kan dus nu helemaal niks meer wijzigen qua aflevertijd/datum/locatie (meteen naar postkantoor ipv naar mij of buren)?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 01:18:45 #293
383325 nodig
ZOEEEEEFF
pi_126159179
''Zending wordt voorbereid door verzender''

Bezorgdatum: vandaag 10.30 - 12.30

Gok dat dat niet gaat gebeuren of wel? En dat het pakketje nog niet is opgehaald bij het bedrijf?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 07:29:01 #294
276912 Broodjekipkorn
Rocket Racoon
pi_126160603
Hm, bij mij kloppen de statussen meestal wel, maar dit is wel een rare. Denk van niet, nee. Maar je kunt altijd even bellen natuurlijk.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_126162605
Krijg je een niet-thuis code alleen in je brievenbus als je niet thuis bent, of sturen ze die ook op per email of sms als je je hebt aangemeld bij MijnPakket?
Ik ben namelijk komende weken niet echt thuis, en wil dus wijzigen dat mijn pakket op het postkantoor wordt bezorgd, maar wijzigen kan pas na de eerste bezorgpoging met de niet-thuis code. Maar daar heb ik dus alleen wat aan als die niet-thuis code niet thuis wordt bezorgd :')
pi_126162690
Weet er iemand wie de Nederlandse partner voor pakketten en brieven van de USPS is?

Verwacht een pakketje van brievenbusformaat, geen idee of ik het met de post of met een vervoerder moet verwachten.
pi_126164269
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 09:44 schreef bulbjes het volgende:
Krijg je een niet-thuis code alleen in je brievenbus als je niet thuis bent, of sturen ze die ook op per email of sms als je je hebt aangemeld bij MijnPakket?
Ik ben namelijk komende weken niet echt thuis, en wil dus wijzigen dat mijn pakket op het postkantoor wordt bezorgd, maar wijzigen kan pas na de eerste bezorgpoging met de niet-thuis code. Maar daar heb ik dus alleen wat aan als die niet-thuis code niet thuis wordt bezorgd :')
Kan dat niet gewoon met je account op mijnpakket.nl?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 7 mei 2013 @ 10:46:22 #298
383325 nodig
ZOEEEEEFF
pi_126164407
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 09:47 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Weet er iemand wie de Nederlandse partner voor pakketten en brieven van de USPS is?

Verwacht een pakketje van brievenbusformaat, geen idee of ik het met de post of met een vervoerder moet verwachten.
PostNL? Als je moet tekenen kan je een busje verwachten.
pi_126165307
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:46 schreef nodig het volgende:

[..]

PostNL? Als je moet tekenen kan je een busje verwachten.
Nah, heb hem al gehad. Was de DHL blijkbaar, brievenbuspost is voor de verkoper blijkbaar een schoenendoos :')
  dinsdag 7 mei 2013 @ 11:20:16 #300
383325 nodig
ZOEEEEEFF
pi_126165447
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 11:16 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Nah, heb hem al gehad. Was de DHL blijkbaar, brievenbuspost is voor de verkoper blijkbaar een schoenendoos :')
Dan zijn mijn google skills toch niet zo goed als ik dacht :')
  dinsdag 7 mei 2013 @ 11:20:26 #301
383325 nodig
ZOEEEEEFF
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')