Tsja, nouja, ik niet.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een groot deel van de mensen vindt het juist handig dat het bij de buren bezorgt wordt.
Voortaan vragen of de verzender er een sticker "alleen huisadres" op wil plakken (gratis bij het loket van een postnl servicepunt te krijgen, of er handmatig opschrijven). Of je neemt een postbusquote:Op maandag 11 februari 2013 16:51 schreef Skv het volgende:
Gisteren heb ik de applicatie van 'mijn pakket' geïnstalleerd op mijn telefoon, omdat ik een pakketje verwacht.
Nu heb ik zojuist de 3S-verzendcode van het pakje verzonden en staat de zending in de 'mijn pakket'-app. Ik zie als verwachte bezorgtijd staan 'Dinsdag 12 februari 2013 tussen 14.30 en 16.30'. Bezorgadres is mijn huisadres.
Nu wil ik dat het pakje niet bij mij thuis wordt afgeleverd, maar dat ze 'm op het postkantoor (naast mijn werk) afleveren, zodat ik 'm daar op kan pikken. Ik verwachtte dat ik dit zou kunnen doen door middel van de app, maar ik kan hier geen alternatieve afleverlocatie ingeven
Overigens is het een 'privé'-zending, niet van een webshop.
Paar vragen dus:
-Hoe kan ik regelen dat ze dit pakje gewoon op het postkantoor neerleggen in plaats van aanbieden bij mij thuis?
-Mogen postbezorgers pakjes bij de buren afgeven? Dit wil ik namelijk niet!
-Kan ik in het vervolg pakjes ook naar een postkantoor laten versturen ipv naar mijn eigen adres? Afhalen heb ik liever dan dat de bezorger steeds voor een dichte deur staat.
Dat is bijzonder, namelijk de hele dag thuis geweest, geen briefje gehad en er heeft niemand aangebeld.quote:Pakketbezorger heeft de zending niet kunnen afleveren. 2e afleverpoging volgt.
Dat gezeik gebeurt constant. Dat ze niet aanbellen, pakjes los voor de deur leggen, bij de buren afgeven als er op staat dat dat niet mag, geen briefjes achterlaten etc. Volgens mij worden die bezorgers ook zwaar onderbetaald.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:14 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Dat is bijzonder, namelijk de hele dag thuis geweest, geen briefje gehad en er heeft niemand aangebeld.
op zich is onze bezorger wel goed. En aangezien ik in een studentenhuis woon is er altijd wel iemand thuis. Maar nu is het jammer, want het is een cadeautje wat ik vandaag nodig had.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:56 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat gezeik gebeurt constant. Dat ze niet aanbellen, pakjes los voor de deur leggen, bij de buren afgeven als er op staat dat dat niet mag, geen briefjes achterlaten etc. Volgens mij worden die bezorgers ook zwaar onderbetaald.
Daarnaast is de klantenservice helemaal vreselijk. Mijn pakje van gisteren was drie deuren verderop afgegeven en ik had geen briefje oid ontvangen. Op de site stond dus dat ik 'm had ontvangen, terwijl ik niet thuis was.
Mail gestuurd, krijg ik letterlijk terug dat ik 'm dan maar verzekerd had moeten laten sturen, want nu doen ze er niks aan. Alleen dat ze mn klacht meenemen om hun interne processen te verbeteren en (letterlijk!) dat ik geen reactie meer krijg hierop. Terwijl mijn pakje dus kwijt was!Dat kan je toch niet maken?!
Wacht nou eerst maar af.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:35 schreef VMSDKR het volgende:
Heb een PC-kast van een particulier op Marktplaats gekocht. Meteen gevraagd of de afzender hem goed stevig in wilde pakken in kranten en bubbeltjesplastic. Heeft hij gedaan. Ik heb het toch voor de zekerheid verzekerd laten verzenden omdat het niet om een klein bedrag gaat.
Ik weet niet hoe PostNL met pakketjes omgaat, maar als dat op dezelfde manier is waarop bagagemedewerkers van een luchthaven met koffers omgaan kon er tijdens de verzending nog wel eens iets kapotgaan.
Verwacht het morgen tussen 10.45 en 12.15. Maar wat kan ik doen als het pakket inderdaad beschadigd aankomt of zelfs kwijtraakt? Het betaalde bedrag aan die particulier bij PostNL terugvragen o.i.d.?
Alvast bedankt.
Ehm, ik stel gewoon een áls-vraag. Ik krijg na het lezen van dit topic niet het idee dat PostNL feilloos pakketjes bezorgt namelijk.quote:
quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:16 schreef Skv het volgende:
Nou, hoogstwaarschijnlijk heb je dikke pech want de dienstverlening (en klachtenafhandeling) van PostNL is zwaar kut.
Ik HAD nog nooit problemen met PostNL en bezorging van pakketjes. Deze keer de allereerste keer. Op 7-2 heeft iemand een pakketje verstuurd. Aangezien ik nog niks binnen had gekregen de track&trace code opgevraagd en online even gekeken. Enige opmerking die er stond "Bezorgdatum: Nog niet bekend". Gebeld met PostNL (wat een crime trouwens om via die site uberhaupt een telefoonnr te vindenquote:Op woensdag 13 februari 2013 20:14 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Ik krijg na het lezen van dit topic niet het idee dat PostNL feilloos pakketjes bezorgt namelijk.
Mja, zo had ik er inderdaad nog niet over nagedacht... Ben wel heel benieuwd hoe PostNL dit op gaat pakken en wat er gebeurt als het pakket onvindbaar blijktquote:Op donderdag 14 februari 2013 11:20 schreef dennistd het volgende:
Als ontvanger heb je geen overeenkomst afgesloten met PostNL, dat doet de verzender op het moment dat hij het pakje verstuurd. De verzender is daarom ook verantwoordelijk als het pakket zoek raakt tijdens de verzending, en hij is ook degene die dat eventueel weer op PostNL kan verhalen.
Jij hebt geluk gehad, ik helaas een stuk minder. De afzender heeft kopie van bonnetje gestuurd, en geeft aan dat ie het pakket netjes op de post gedaan heeft (wat klopt, dit heeft PostNL zelf bevestigd). Maar bij PostNL is pakket nog steeds vermist met 0,0 status updates op de Track&Trace pagina sinds de inname van het pakket, maar PostNL blijft volhouden niets te *willen!!* doen zonder melding van afzender. En afzender denkt "voor die paar Euro heb ik er voldoende energie ingestoken", ik heb mijn deel gedaan. Pakketje was niet heel kostbaar, maar gewoon principieel zou je als ontvanger toch ook een ingang bij PostNL moeten hebben om als het probleem overduidelijk bij PostNL ligt vind ik.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:27 schreef WhiteJoker het volgende:
Mijn pakketje is nog steeds vermist. Het is een grote blauwe doos en weegt ongeveer negen kilo. Ik zou eigenlijk een opsporingsbericht moeten plaatsenGelukkig heeft de afzender contact gehad met PostNL, en toen gedacht: dit is onzin, ik stuur er nog een op. Hopelijk ontvang ik die wel.
Ben wel benieuwd hoe dat gaat als de afzender internationaal zit. Dan zou je het toch met de ontvanger moeten regelen? Vage regeling in ieder geval. Officieel moeten ze dus ook 5 dagen wachten voordat er actie wordt ondernomen.
Mijn pakketje staat trouwens ook nog steeds op 'Bezorger is onderweg' in het systeem. Ik wacht nog wel even.quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:49 schreef dennistd het volgende:
Kan zijn dat de scanner van de bezorger kapot is, dan kan ie de niet-thuis-code ook niet koppelen aan je pakket. Hij hoort dan wel de barcode op de achterkant in te vullen, maar ik kan me voorstellen dat ie dat niet gedaan heeft.
Het kan wel een tijdje bij de douane blijven liggen als ze het daar druk hebben.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:51 schreef hearmeout het volgende:
Had via ebay 2 pakketjes besteld op dezelfde dag, 1 uit Hong Kong en de andere uit Amerika. Beiden op dezelfde dag verstuurd. Die vanuit Hong Kong heb ik al een paar dagen binnen maar de andere nog niet.
Het pakket uit Amerika is verstuurd met USPS First Class en ik heb een tracking number gekregen. Hier staat dat het 'in Transit' is en door de sorteerfaciliteiten in Chicago is gegaan. Dit is nu echter al 10 dagen zo, zonder verandering.
Iemand een idee waarom dit zo lang duurt? Kan ik ergens meer info krijgen?
Wat is Gebroeders Winter?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:41 schreef Woods het volgende:
Ik denk dat het hier moet en heb een vraag: ik heb afgelopen zaterdag voor 17.00 een pakket bij Gebroeders Winter afgeleverd en dacht in de eerste instantie geen T&T mee hebben gekregen. Later bleek dit wel zo. Echter wilde ik dit pakketje sturen naar me moeder die hem voor woensdag 10.00 hebben(als ze wegrijdt), maar hij staat nu genoteerd woensdag tussen 14.00-16.00 en ligt nu bij het 'sorteercentrum'. Aangezien ze nu richting mij komt rijden, bestaat er een optie dat ik het pakketje kan annuleren en hem laat retourneren aangezien ze hem dan pas maandag, bij terugkomst, kan ontvangen?
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:44 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat is Gebroeders Winter?
En nee via PostNL is er geen mogelijkheid je pakje te wijzigen als die al in het sorteerproces zit.
Nou, opgelost dan.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:55 schreef Woods het volgende:
[..]![]()
Anyway, net PostNL zelf gebeld en hun hadden vermeld dat als de buren, in dit geval aangezien er op die dag niemand thuis is, nadrukkelijk vermelden het pakket te retourneren naar mijn adres hij wordt teruggezonden
Hmm dat zal het wel zijn dan. Inmiddels een week verder, en nog steeds niets gehoord.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:43 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het kan wel een tijdje bij de douane blijven liggen als ze het daar druk hebben.
[url] link [/url]quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:49 schreef handige_har het volgende:
Hoe krijg ik een linkje in m'n handtekening? BB en HTML al geprobeerd maar wil niet lukken!
Dat kan volgens mij wel, maar vraag anders aan de verzender om contact op te nemen met USPS?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:42 schreef hearmeout het volgende:
Net gebeld met TNT service. Er is geen 3S code voor mijn pakket beschikbaar. Al bijna 3 weken staat de status bij USPS op 'processed through sort facilitiy' en voor de rest geen updates meer.
TNT mevrouw zegt dus dat het pakket nog niet in Nederland is. Wat kan hier aan de hand zijn? Of kan het toch al 3 weken bij de douane liggen, zonder dat TNT daarvan weet?
Ik weet het! Sorryquote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:22 schreef Burdie het volgende:
[..]
[url] link [/url]
Maar daar zijn aparte topics voor, hier gaat het over pakketjes.
maandag even bellen met postNL.. - als het überhaupt al mogelijk is.quote:Op zondag 17 maart 2013 12:54 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Ik heb afgelopen dinsdag wat besteld, en dit zou gisteren worden bezorgd, maar de bezorger van PostNL heeft waarschijnlijk in de verkeerde straat gezeten, daar ergens willekeurig aangebeld en mijn pakket aangeboden, die mensen hebben dat natuurlijk geweigerd en nu wordt mijn pakketje dus retour gezonden.
PostNL heeft dus nooit het pakketje aan mij aangeboden, hoe kan ik nu vermijden dat het pakketje daadwerkelijk wordt terug gezonden?
Ik had gisteren al gelijk gebeld met PostNL, maar die zei dat zij de melding 'Pakket onbestelbaar' kreeg, terwijl ik dit krijg..quote:Op zondag 17 maart 2013 13:00 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
maandag even bellen met postNL.. - als het überhaupt al mogelijk is.
quote:16-3-2013:
Geadresseerde niet bekend op dit adres. Retour afzender
Niet, laat de webshop waar je het besteld hebt het gewoon oplossen, dat zijn ze wettelijk verplicht.quote:Op zondag 17 maart 2013 12:54 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Ik heb afgelopen dinsdag wat besteld, en dit zou gisteren worden bezorgd, maar de bezorger van PostNL heeft waarschijnlijk in de verkeerde straat gezeten, daar ergens willekeurig aangebeld en mijn pakket aangeboden, die mensen hebben dat natuurlijk geweigerd en nu wordt mijn pakketje dus retour gezonden.
PostNL heeft dus nooit het pakketje aan mij aangeboden, hoe kan ik nu vermijden dat het pakketje daadwerkelijk wordt terug gezonden?
Het adres staat ook bij de Track&Trace, en dat klopt gewoon. De fout ligt dus bij PostNL.quote:Op zondag 17 maart 2013 14:01 schreef Burdie het volgende:
[..]
Niet, laat de webshop waar je het besteld hebt het gewoon oplossen, dat zijn ze wettelijk verplicht.
Dan is het alsnog de verantwoordelijkheid van de webwinkel, niet van jou. Heb je hun al gebeld?quote:Op zondag 17 maart 2013 14:13 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Het adres staat ook bij de Track&Trace, en dat klopt gewoon. De fout ligt dus bij PostNL.
Ik heb een mail gestuurd en daarin het probleem uitgelegd, maar de winkel is alleen geopend van dinsdag tot zaterdag.quote:Op zondag 17 maart 2013 15:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dan is het alsnog de verantwoordelijkheid van de webwinkel, niet van jou. Heb je hun al gebeld?
Tot sluitingstijd.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:42 schreef Loll het volgende:
Tot hoelaat kan je pakketjes aanbieden bij het post nl postkantoor of sevice punt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |