PostNL sowieso niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:19 schreef igi0n het volgende:
Ik heb op marktplaats wat gekocht en heb als t&t 2 nummers gekregen namelijk 160653 en 4080420100022313. De koper heeft er echter niet bij gezegd met welke pakketservice het verstuurd is. Iemand die het weet?
Dat kun je aangeven na de eerste bezorgpogingquote:Op maandag 11 februari 2013 16:51 schreef Skv het volgende:
Paar vragen dus:
-Hoe kan ik regelen dat ze dit pakje gewoon op het postkantoor neerleggen in plaats van aanbieden bij mij thuis?
Ja, tenzij er 'Alleen huisadres' op het pakket staat of er voor getekend moet worden.quote:-Mogen postbezorgers pakjes bij de buren afgeven? Dit wil ik namelijk niet!
Kan met Pakjegemak dacht ikquote:-Kan ik in het vervolg pakjes ook naar een postkantoor laten versturen ipv naar mijn eigen adres? Afhalen heb ik liever dan dat de bezorger steeds voor een dichte deur staat.
quote:Op maandag 11 februari 2013 18:29 schreef Tokus het volgende:
worden pakketten met carnaval ook normaal bezorgd, ook in de gebieden waar er een optocht voorbij komt?
Zo goed en zo kwaad als het kan. Ik kan me voorstellen dat de bezorger geen honderden meters gaat lopen met zijn pakketten.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:29 schreef Tokus het volgende:
worden pakketten met carnaval ook normaal bezorgd, ook in de gebieden waar er een optocht voorbij komt?
Ergo, de kans is 50 procent dat het morgen bij mijn buren ligt en 50 procent dat ie weer op het depot ligt? Onhandig, ik hoopte het op het postkantoor hiernaast te kunnen krijgen.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:13 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat kun je aangeven na de eerste bezorgpoging
[..]
Ja, tenzij er 'Alleen huisadres' op het pakket staat of er voor getekend moet worden
[..]
Kan met Pakjegemak dacht ik
[..]
[..]
Zo goed en zo kwaad als het kan. Ik kan me voorstellen dat de bezorger geen honderden meters gaat lopen met zijn pakketten.
Een groot deel van de mensen vindt het juist handig dat het bij de buren bezorgt wordt.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:16 schreef Skv het volgende:
[..]
Vooral bij de buren zou kut zijn. Raar dat ze dat zomaar doen..
nou, track&trace geeft nu al aan (ja, om half 8 's ochtends, dus nog voordat de bezorger hier is) dat het toch morgen wordt, omdat het adres onbereikbaar is. Lekker dan.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:13 schreef dennistd het volgende:
Zo goed en zo kwaad als het kan. Ik kan me voorstellen dat de bezorger geen honderden meters gaat lopen met zijn pakketten.
Tsja, nouja, ik niet.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een groot deel van de mensen vindt het juist handig dat het bij de buren bezorgt wordt.
Voortaan vragen of de verzender er een sticker "alleen huisadres" op wil plakken (gratis bij het loket van een postnl servicepunt te krijgen, of er handmatig opschrijven). Of je neemt een postbusquote:Op maandag 11 februari 2013 16:51 schreef Skv het volgende:
Gisteren heb ik de applicatie van 'mijn pakket' geďnstalleerd op mijn telefoon, omdat ik een pakketje verwacht.
Nu heb ik zojuist de 3S-verzendcode van het pakje verzonden en staat de zending in de 'mijn pakket'-app. Ik zie als verwachte bezorgtijd staan 'Dinsdag 12 februari 2013 tussen 14.30 en 16.30'. Bezorgadres is mijn huisadres.
Nu wil ik dat het pakje niet bij mij thuis wordt afgeleverd, maar dat ze 'm op het postkantoor (naast mijn werk) afleveren, zodat ik 'm daar op kan pikken. Ik verwachtte dat ik dit zou kunnen doen door middel van de app, maar ik kan hier geen alternatieve afleverlocatie ingeven
Overigens is het een 'privé'-zending, niet van een webshop.
Paar vragen dus:
-Hoe kan ik regelen dat ze dit pakje gewoon op het postkantoor neerleggen in plaats van aanbieden bij mij thuis?
-Mogen postbezorgers pakjes bij de buren afgeven? Dit wil ik namelijk niet!
-Kan ik in het vervolg pakjes ook naar een postkantoor laten versturen ipv naar mijn eigen adres? Afhalen heb ik liever dan dat de bezorger steeds voor een dichte deur staat.
Dat is bijzonder, namelijk de hele dag thuis geweest, geen briefje gehad en er heeft niemand aangebeld.quote:Pakketbezorger heeft de zending niet kunnen afleveren. 2e afleverpoging volgt.
Dat gezeik gebeurt constant. Dat ze niet aanbellen, pakjes los voor de deur leggen, bij de buren afgeven als er op staat dat dat niet mag, geen briefjes achterlaten etc. Volgens mij worden die bezorgers ook zwaar onderbetaald.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:14 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Dat is bijzonder, namelijk de hele dag thuis geweest, geen briefje gehad en er heeft niemand aangebeld.
op zich is onze bezorger wel goed. En aangezien ik in een studentenhuis woon is er altijd wel iemand thuis. Maar nu is het jammer, want het is een cadeautje wat ik vandaag nodig had.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:56 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat gezeik gebeurt constant. Dat ze niet aanbellen, pakjes los voor de deur leggen, bij de buren afgeven als er op staat dat dat niet mag, geen briefjes achterlaten etc. Volgens mij worden die bezorgers ook zwaar onderbetaald.
Daarnaast is de klantenservice helemaal vreselijk. Mijn pakje van gisteren was drie deuren verderop afgegeven en ik had geen briefje oid ontvangen. Op de site stond dus dat ik 'm had ontvangen, terwijl ik niet thuis was.
Mail gestuurd, krijg ik letterlijk terug dat ik 'm dan maar verzekerd had moeten laten sturen, want nu doen ze er niks aan. Alleen dat ze mn klacht meenemen om hun interne processen te verbeteren en (letterlijk!) dat ik geen reactie meer krijg hierop. Terwijl mijn pakje dus kwijt was!Dat kan je toch niet maken?!
Wacht nou eerst maar af.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:35 schreef VMSDKR het volgende:
Heb een PC-kast van een particulier op Marktplaats gekocht. Meteen gevraagd of de afzender hem goed stevig in wilde pakken in kranten en bubbeltjesplastic. Heeft hij gedaan. Ik heb het toch voor de zekerheid verzekerd laten verzenden omdat het niet om een klein bedrag gaat.
Ik weet niet hoe PostNL met pakketjes omgaat, maar als dat op dezelfde manier is waarop bagagemedewerkers van een luchthaven met koffers omgaan kon er tijdens de verzending nog wel eens iets kapotgaan.
Verwacht het morgen tussen 10.45 en 12.15. Maar wat kan ik doen als het pakket inderdaad beschadigd aankomt of zelfs kwijtraakt? Het betaalde bedrag aan die particulier bij PostNL terugvragen o.i.d.?
Alvast bedankt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |