abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 13:17:44 #101
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_116977000
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:13 schreef GoobyPls het volgende:

[..]

Reken maar dat er een correlatie is tussen inkomen en vermogen.
Ja en? Dus mensen zouden niet heel veel geld mogen hebben omdat anderen dat toevallig niet hebben? Dus als ik een bedrijf opbouw met alle risico's die daar bij komen kijken da heb ik niet het recht om dat uit te bouwen tot een succes waar ik heel rijk mee wordt, omdat mijn buurman toevallig niet de ballen/verstand had om dat te doen en hij dus niet rijk wordt? Kom nou :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_116977142
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:13 schreef GoobyPls het volgende:

[..]

Reken maar dat er een correlatie is tussen inkomen en vermogen.
Reken ook maar dat er een correlatie is met leeftijd... dus? Met het verhogen van de inkomstenbelasting wordt de Quote 500 niet armer. Jammer dat je wel een zogenaamd probleem aan kaart maar verder er niks mee wilt doen en niet in gaat op mijn verhaal (de eerste twee alinea's).

[ Bericht 7% gewijzigd door MrBadGuy op 19-09-2012 13:26:45 ]
  woensdag 19 september 2012 @ 13:59:32 #103
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116978708
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 09:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh ik werk wel hoor. Maar die mensen die rijk zijn zijn ooit ook allemaal begonnen met werken (even los van lui als Paris Hilton dan) en hebben dus de handen uit de mouwen gestoken etc etc. Zij zijn stinkend rijk geworden en hebben dus ergens iets goed gedaan.

Als je daar dan over klaagt dan klaag je in mijn ogen vooral omdat zij iets bereikt hebben wat jij niet bereikt hebt. Overigens, Paris Hilton heeft natuurlijk ontzettend veel geluk gehad, maar het feit dat haar ouders bakken met geld hebben kan zij niks aan doen. Het geld is er nu eenmaal, en daar profiteert zij ook van. Zou ik ook doen. En jij ook. Daarom zei ik al, je klaagt alleen maar als je 't zelf niet hebt.
Als je later zelf hard gaat werken en je ziet luie falers veel meer verdienen dan jij vanwege persoonlijke connecties dan wil ik je wel eens weer horen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:00:49 #104
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116978766
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 09:47 schreef HSG het volgende:
Weer een huilie huilie verhaal over "zij zijn rijk en ik niet en dat is niet eerlijk".

Ga harder werken als je meer geld wilt bezitten.
Is een bank failliet laten gaan hard werk? Of is drie schoonmaakbanen tegelijk hebben hard werk?

Je komt er ooit achter dat ook jij bestolen wordt, en dan zal je zien dat hard werken er echt niets mee te maken heeft
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 14:06:29 #105
16180 crew  CoolGuy
pi_116979062
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:59 schreef Viajero het volgende:

[..]

Als je later zelf hard gaat werken en je ziet luie falers veel meer verdienen dan jij vanwege persoonlijke connecties dan wil ik je wel eens weer horen.
Want ik werk niet al jaren hard ofzo? :') Ik zie genoeg falers om me heen, sommigen daarvan verdienen meer vanwege persoonlijke connecties. Ik maak me daar niet druk om, ik lig daar niet wakker van. Immers, ik heb 't goed. Er zullen altijd mensen zijn die meer verdienen dan ik. So what? Als je dat niet kunt handelen dan ben je wel een heel sneu persoon.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:07:50 #106
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116979134
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Want ik werk niet al jaren hard ofzo? :') Ik zie genoeg falers om me heen, sommigen daarvan verdienen meer vanwege persoonlijke connecties. Ik maak me daar niet druk om, ik lig daar niet wakker van. Immers, ik heb 't goed. Er zullen altijd mensen zijn die meer verdienen dan ik. So what? Als je dat niet kunt handelen dan ben je wel een heel sneu persoon.
Ik veerdien ook genoeg, maar ik vind het niet ok dat anderen honderden keren meer krijgen terwijl ze keihard falen.

Prima hoor, maar als het je niet boeit, wat doe je op dit forum? De ancompetrente graaiers verdedigen. Wat is daar in godsnaam het nut van?
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 14:11:32 #107
16180 crew  CoolGuy
pi_116979333
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:07 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik veerdien ook genoeg, maar ik vind het niet ok dat anderen honderden keren meer krijgen terwijl ze keihard falen.

Prima hoor, maar als het je niet boeit, wat doe je op dit forum? De ancompetrente graaiers verdedigen. Wat is daar in godsnaam het nut van?
Laat mij eens even zien waar de regel staat dat als het je niet boeit (dat maak jij ervan overigens), dat je hier dan niet mag komen?

Nou, aangezien ze honderden keren meer krijgen dan jij, terwijl ze daar -volgens jou- of in falen of niks voor doen, dan falen ze stiekem toch helemaal niet zo hard, immers, ze hebben zich in zo'n positie gewerkt dat ze dat voor elkaar krijgen EN daar mee weg komen. Hebben ze t beter gedaan dan jij of ik zou ik zeggen.

Volgens mij is het gewoon heel ordinair een kwestie van, zij wel en ik niet. Ik vermoed zomaar dat als jij net zoveel geld had als die 'incompetente lui' je je niet zo druk maakte om die lui.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:12:49 #108
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_116979401
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:07 schreef Viajero het volgende:
^^ Dat. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die het "oneerlijk" vinden dat een eigenaar van een grote winkelketen daar rijk aan geworden is. Waar mensen veel meer problemen mee hebben, is dat falende bankiers/woningcorporatiedirecties/zorgdirecteurtjes alsnog vele miljoenen krijgen.
censuur :O
  woensdag 19 september 2012 @ 14:13:55 #109
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116979458
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Laat mij eens even zien waar de regel staat dat als het je niet boeit (dat maak jij ervan overigens), dat je hier dan niet mag komen?

Nou, aangezien ze honderden keren meer krijgen dan jij, terwijl ze daar -volgens jou- of in falen of niks voor doen, dan falen ze stiekem toch helemaal niet zo hard, immers, ze hebben zich in zo'n positie gewerkt dat ze dat voor elkaar krijgen EN daar mee weg komen. Hebben ze t beter gedaan dan jij of ik zou ik zeggen.

Volgens mij is het gewoon heel ordinair een kwestie van, zij wel en ik niet. Ik vermoed zomaar dat als jij net zoveel geld had als die 'incompetente lui' je je niet zo druk maakte om die lui.
Natuurlijk, jaloezie is de enige mogelijke verklaring. Rechtvaardigheidsgevoel bestaat niet. En dat er mensen zijn die gewoon letterlijk de regels breken, stelen en ermee wegkomen is prima. En als je er wat van zegt ben je jaloers.

Wat haat ik slappe zakken als jij. Jullie zijn de reden dat dat tuig ermee wegkomt.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:14:17 #110
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116979478
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

^^ Dat. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die het "oneerlijk" vinden dat een eigenaar van een grote winkelketen daar rijk aan geworden is. Waar mensen veel meer problemen mee hebben, is dat falende bankiers/woningcorporatiedirecties/zorgdirecteurtjes alsnog vele miljoenen krijgen.
Inderdaad. Precies wat ik bedoel.
pi_116979486
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:00 schreef Viajero het volgende:

[..]

Is een bank failliet laten gaan hard werk? Of is drie schoonmaakbanen tegelijk hebben hard werk?

Je komt er ooit achter dat ook jij bestolen wordt, en dan zal je zien dat hard werken er echt niets mee te maken heeft
Oh ja? Zoverre ik weet mis ik nog geen cent, behalve wat ik uitgegeven heb.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 14:14:52 #112
16180 crew  CoolGuy
pi_116979504
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik maak me daar niet druk om want ik heb daar geen last van. Slaap jij snachts slechter omdat er iemand in Nederland is die een hoop geld vangt?
  woensdag 19 september 2012 @ 14:15:19 #113
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116979522
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:14 schreef HSG het volgende:

[..]

Oh ja? Zoverre ik weet mis ik nog geen cent, behalve wat ik uitgegeven heb.
je betaalt geen belasting die vervolgens aan faalbankiers gegeven wordt?
  woensdag 19 september 2012 @ 14:16:10 #114
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116979564
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik maak me daar niet druk om want ik heb daar geen last van. Slaap jij snachts slechter omdat er iemand in Nederland is die een hoop geld vangt?
Als dat onterecht is wel ja. Ik zie ons land liever niet naar niveau Nigeria of Congo gaan. Waar jouw mentaliteit direct toe leidt.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:17:25 #115
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116979616
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:16 schreef Viajero het volgende:

[..]

Als dat onterecht is wel ja. Ik zie ons land liever niet naar niveau Nigeria of Congo gaan. Waar jouw mentaliteit direct toe leidt.
in India en China is de middenklasse juist in opkomst, hier gaat de consumerende middenklasse naar ze grootje, door de VVD
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 14:17:39 #116
16180 crew  CoolGuy
pi_116979629
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:13 schreef Viajero het volgende:

[..]

Natuurlijk, jaloezie is de enige mogelijke verklaring. Rechtvaardigheidsgevoel bestaat niet. En dat er mensen zijn die gewoon letterlijk de regels breken, stelen en ermee wegkomen is prima. En als je er wat van zegt ben je jaloers.

Wat haat ik slappe zakken als jij. Jullie zijn de reden dat dat tuig ermee wegkomt.
Mwah, slap ben ik niet, anders had ik dit salaris niet. Maar het kan altijd meer. "jullie" ook echt :') Ik zou me drukker maken om jezelf. Stop die energie in zelf meer verdienen. Hoe meer jij gaat verdienen, hoe minder druk je je gaat maken om dit soort dingen vermoed ik zo maar.
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 14:19:37 #117
16180 crew  CoolGuy
pi_116979741
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:16 schreef Viajero het volgende:

[..]

Neuh ik liever ook niet. Daar zijn we hier ook te nuchter voor trouwens, dus ik denk zomaar dat dat niet gaat gebeuren. Mijn mentaliteit is dat je eerst maar eens moet zorgen dat je je eigen zaakjes in orde hebt, voordat je heel hard gaat roeptoeteren over andere lui.
pi_116980095
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:15 schreef Viajero het volgende:

[..]

je betaalt geen belasting die vervolgens aan faalbankiers gegeven wordt?
Dat belastinggeld is niet van mij maar van de staat. Dat betaal ik al heel lang, al zelfs ver voor de crisis. Met dat geld worden voorzieningen betaald waar wij met ons allen gebruik van kunnen en/of mogen maken.

Er is belastinggeld gegeven aan een aantal banken in Nederland maar blijkbaar ben jij zo blind om het niet in te zien dat dezelfde banken het inmiddels alweer terug betaald hebben, met rente + boete. De Nederlandse staat heeft er grof geld aan verdiend. Met andere woorden: dat geld is inmiddels alweer terug.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:30:06 #119
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116980307
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Mwah, slap ben ik niet, anders had ik dit salaris niet. Maar het kan altijd meer. "jullie" ook echt :') Ik zou me drukker maken om jezelf. Stop die energie in zelf meer verdienen. Hoe meer jij gaat verdienen, hoe minder druk je je gaat maken om dit soort dingen vermoed ik zo maar.
Nogmaals, ik verdien goed. Moet ik me ook geen zorgen meer maken over inbrekers zolang ze niet bij mij inbreken? Al die jaloezie dat zij het beter doen dan ik... compleet onterecht, dan moet ik zelf maar harder werken voordat ik criminelen mag bekritiseren, toch?
  woensdag 19 september 2012 @ 14:30:55 #120
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116980339
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Neuh ik liever ook niet. Daar zijn we hier ook te nuchter voor trouwens, dus ik denk zomaar dat dat niet gaat gebeuren. Mijn mentaliteit is dat je eerst maar eens moet zorgen dat je je eigen zaakjes in orde hebt, voordat je heel hard gaat roeptoeteren over andere lui.
Het absoluut niet bekritiseren van corruptie zolang je het zelf goed hebt is DE manier van denken die die landen ten gronde richt.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:31:33 #121
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116980371
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:25 schreef HSG het volgende:

[..]

Dat belastinggeld is niet van mij maar van de staat. Dat betaal ik al heel lang, al zelfs ver voor de crisis. Met dat geld worden voorzieningen betaald waar wij met ons allen gebruik van kunnen en/of mogen maken.

Er is belastinggeld gegeven aan een aantal banken in Nederland maar blijkbaar ben jij zo blind om het niet in te zien dat dezelfde banken het inmiddels alweer terug betaald hebben, met rente + boete. De Nederlandse staat heeft er grof geld aan verdiend. Met andere woorden: dat geld is inmiddels alweer terug.
Krijgen we die onzin weer. Jij denkt ook dat "Griekenland" alles gaat terugbetalen?
pi_116980463
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:31 schreef Viajero het volgende:

[..]

Krijgen we die onzin weer. Jij denkt ook dat "Griekenland" alles gaat terugbetalen?
Nee maar zoals ik al zei is het ons geld niet maar van de staat.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:34:36 #123
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116980498
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:33 schreef HSG het volgende:

[..]

Ik zie de link niet tussen jouw "bankiers" en Griekenland.
Nee, dat is duidelijk. Waar denk je dat dat geld naartoe gaat? Naar de Grieken? Of naar de faalbanken die onverantwoordelijk veel aan de Grieken geleend hebben?
pi_116980524
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:34 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee, dat is duidelijk. Waar denk je dat dat geld naartoe gaat? Naar de Grieken? Of naar de faalbanken die onverantwoordelijk veel aan de Grieken geleend hebben?
Uiteindelijk naar ons.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:35:37 #125
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116980538
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:33 schreef HSG het volgende:

[..]

Nee maar zoals ik al zei is het ons geld niet maar van de staat.
Ok, met zo'n keiharde stalinistische opstelling kan ik heel weinig. De staat zou van de burgers moeten zijn, maar jij ziet dat, net als Stalin, precies andersom. Tja... ik denk niet dat we het eens gaan worden.
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 14:35:46 #126
16180 crew  CoolGuy
pi_116980544
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:30 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nogmaals, ik verdien goed. Moet ik me ook geen zorgen meer maken over inbrekers zolang ze niet bij mij inbreken? Al die jaloezie dat zij het beter doen dan ik... compleet onterecht, dan moet ik zelf maar harder werken voordat ik criminelen mag bekritiseren, toch?
Hoe is werken en inbreken hetzelfde? Die vergelijking gaat niet op, maar oke, jij vind het wel hetzelfde, dus dan neem ik aan dat je bedoeld dat die inbreker onterecht iets pakt wat van jou is? Dat vind je dan dus ook van die incompetente lui allemaal? Jij vind dus ook dat zij iets krijgen wat eigenlijk aan jou toebehoort? Dus het is toch een kwestie van zij wel en ik niet?
  woensdag 19 september 2012 @ 14:36:25 #127
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116980568
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:35 schreef HSG het volgende:

[..]

Uiteindelijk naar ons.
Kan je dat uitleggen? En kan je ook direct uitleggen waarom we dat geld dan niet gewoon houden ipv via allerlei duistere omwegen weer terug te laten komen?
  woensdag 19 september 2012 @ 14:37:37 #128
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116980620
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoe is werken en inbreken hetzelfde? Die vergelijking gaat niet op, maar oke, jij vind het wel hetzelfde, dus dan neem ik aan dat je bedoeld dat die inbreker onterecht iets pakt wat van jou is? Dat vind je dan dus ook van die incompetente lui allemaal? Jij vind dus ook dat zij iets krijgen wat eigenlijk aan jou toebehoort? Dus het is toch een kwestie van zij wel en ik niet?
Ik heb het nergens over mensen die terecht rijk zijn. Daar heb ik geen problemen mee. Ik heb het over mensen die door fraude rijk zijn. Maar daar mag ik van jou niet over klagen.
pi_116980635
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:35 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ok, met zo'n keiharde stalinistische opstelling kan ik heel weinig. De staat zou van de burgers moeten zijn, maar jij ziet dat, net als Stalin, precies andersom. Tja... ik denk niet dat we het eens gaan worden.
Zij zijn ons en wij zijn hun. Wij hebben onze regering gekozen en zij zullen het probleem oplossen. Tenzij je het beter weet dan zou ik daar werk van maken.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:36 schreef Viajero het volgende:

[..]

Kan je dat uitleggen? En kan je ook direct uitleggen waarom we dat geld dan niet gewoon houden ipv via allerlei duistere omwegen weer terug te laten komen?
Welke "duistere" omwegen?
  woensdag 19 september 2012 @ 14:39:56 #130
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116980702
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:38 schreef HSG het volgende:

[..]

Zij zijn ons en wij zijn hun. Wij hebben onze regering gekozen en zij zullen het probleem oplossen. Tenzij je het beter weet dan zou ik daar werk van maken.

[..]

Welke "duistere" omwegen?
Weet ik veel, jij zegt dat het terugkomt, ik vraag jou hoe...
pi_116980729
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:39 schreef Viajero het volgende:

[..]

Weet ik veel, jij zegt dat het terugkomt, ik vraag jou hoe...
Vele wegen leiden naar Rome.
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 14:50:29 #132
16180 crew  CoolGuy
pi_116981070
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:37 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik heb het nergens over mensen die terecht rijk zijn. Daar heb ik geen problemen mee. Ik heb het over mensen die door fraude rijk zijn. Maar daar mag ik van jou niet over klagen.
Oh je mag zeker wel klagen. Maar ik mag ook NIET klagen. Nederlanders zijn heel goed in klagen, dat zie je vooral in dit forum heel goed. Maar doe er dan eens wat aan zou ik zeggen.
  woensdag 19 september 2012 @ 15:07:54 #133
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_116981668
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:50 schreef CoolGuy het volgende:

Maar doe er dan eens wat aan zou ik zeggen.
Dat doen we ook. We discussiëren er over waarna consensus en soms zelfs paradigmaverschuiving ontstaat. En dat probeer jij met dit soort domme opmerkingen tegen te houden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_116981759
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 09:13 schreef CoolGuy het volgende:
Dus?
Revolutie. Dat is wat er in de geschiedenis iedere keer gebeurt als de verschillen te hoog oplopen.
Ja, ik generaliseer.
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 15:10:12 #135
16180 crew  CoolGuy
pi_116981769
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat doen we ook. We discussiëren er over waarna consensus en soms zelfs paradigmaverschuiving ontstaat. En dat probeer jij met dit soort domme opmerkingen tegen te houden.
en dat ontstaat binnen dit forum bedoel je dan neem ik aan? En wat verandert dat dan precies in de realiteit? Of wou je zeggen dat het enige wat je kunt doen is vanachter je bureautje op internet wat posts plaatsen?
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 15:10:47 #136
16180 crew  CoolGuy
pi_116981805
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:10 schreef Northside het volgende:

[..]

Revolutie. Dat is wat er in de geschiedenis iedere keer gebeurt als de verschillen te hoog oplopen.
Ok. Nou, bring it on zou ik zeggen.
  woensdag 19 september 2012 @ 15:11:04 #137
pi_116981819
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

en dat ontstaat binnen dit forum bedoel je dan neem ik aan? En wat verandert dat dan precies in de realiteit?
Ach gut, jij bent nog uit het pré-internet tijdperk.

"Internet is niet echt"
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 15:13:21 #138
16180 crew  CoolGuy
pi_116981905
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ach gut, jij bent nog uit het pré-internet tijdperk.

"Internet is niet echt"
Oh het internet is wel echt, maar als je nou denkt dat die paar posts die hier in AEX worden gepost en dan vooral de manier waarop gaat zorgen voor een revolutie in Nederland waardoor dit allemaal gaat veranderen, dan ben je wel een beetje naief.

Maar ik zou zeggen, kom op met die revolutie.
  woensdag 19 september 2012 @ 15:15:56 #139
pi_116981999
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh het internet is wel echt, maar als je nou denkt dat die paar posts die hier in AEX worden gepost en dan vooral de manier waarop gaat zorgen voor een revolutie in Nederland waardoor dit allemaal gaat veranderen, dan ben je wel een beetje naief.

Maar ik zou zeggen, kom op met die revolutie.
Hij is al begonnen. Jij denkt dat er alleen op FOK! word gediscussieerd over inkomensongelijkheid?

Leesvoer:

quote:
quote:
As social media expanded the range of channels for participation in Occupy Wall Street, it also changed the nature of the public that joined. Extrapolating from the work of anthropologist Jeffrey S. Juris, we can contrast the network logics that predominated in summer 2011, when organizations and activists used email lists and websites to mobilize pre-existing networks, with a new set of aggregation logics that developed as the event took off. Social media engaged many thousands of people who had no pre-existing connection to social change organizations and activist networks. These virtual spaces, even more than city parks, became points of encounter where previously unrelated individuals aggregated to form popular assemblies.
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 15:19:48 #140
16180 crew  CoolGuy
pi_116982191
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hij is al begonnen. Jij denkt dat er alleen op FOK! word gediscussieerd over inkomensongelijkheid?

Leesvoer:

[..]

[..]

Ah, je refereert nu aan de Occupy beweging. Die mensen die blijkbaar de tijd hebben om dagen/weken/maandenlang ergens te gaan zitten. Dat kan makkelijk inderdaad, als je geen baan hebt.
pi_116982285
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:10 schreef CoolGuy het volgende:
Ok. Nou, bring it on zou ik zeggen.
De verschillen zijn in Nederland nog lang niet groot genoeg, mensen hebben teveel te verliezen. Maar als de ongelijkheid nog een tijdje doorgroeit komt die omslag er op gegeven moment wel. De echte macht ligt bij de massa.
Ja, ik generaliseer.
pi_116982365
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:11 schreef CoolGuy het volgende:
Het is overigens een morele kwestie.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 19 september 2012 @ 15:23:33 #143
pi_116982374
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ah, je refereert nu aan de Occupy beweging. Die mensen die blijkbaar de tijd hebben om dagen/weken/maandenlang ergens te gaan zitten. Dat kan makkelijk inderdaad, als je geen baan hebt.
Nutteloze establishment-propaganda :{w
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 15:24:28 #144
16180 crew  CoolGuy
pi_116982417
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nutteloze establishment-propaganda :{w
Really? Mensen die gewoon een baan hebben gaan werken, die gaan niet in een tentje ik weet niet hoe lang op een plein bivakkeren. Die hebben daar geen tijd voor. Die hebben nuttigere dingen te doen.
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 15:26:46 #145
16180 crew  CoolGuy
pi_116982543
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:21 schreef Northside het volgende:

[..]

De verschillen zijn in Nederland nog lang niet groot genoeg, mensen hebben teveel te verliezen. Maar als de ongelijkheid nog een tijdje doorgroeit komt die omslag er op gegeven moment wel. De echte macht ligt bij de massa.
Ja, dat zou zomaar kunnen. En dan? Dan verwacht jij dat er een 100% shift plaats vindt? Dus de rijken worden arm en de armen worden rijk? Of wat moet er dan gebeuren? Ik denk dat die rijken, waar hier zo op gebasht wordt, voor die tijd al lang hebben geregeld dat hun vrijwel niks kan gebeuren, dus wat je overhoudt zijn een paar armoedzaaiers die elkaar de kop inslaan ofzo? Das mooi, minder uitkeringen die uitgedeeld hoeven te worden.

Zie je nou hoe makkelijk het is om dat soort reacties te geven? "dat moment komt er echt wel". Dat klinkt een beetje als "next time Gadget, next tiiimeee".
pi_116983031
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:26 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, dat zou zomaar kunnen. En dan? Dan verwacht jij dat er een 100% shift plaats vindt? Dus de rijken worden arm en de armen worden rijk? Of wat moet er dan gebeuren? Ik denk dat die rijken, waar hier zo op gebasht wordt, voor die tijd al lang hebben geregeld dat hun vrijwel niks kan gebeuren, dus wat je overhoudt zijn een paar armoedzaaiers die elkaar de kop inslaan ofzo? Das mooi, minder uitkeringen die uitgedeeld hoeven te worden.
Geen idee. Na de Franse en Russische revolutie werd een poging gedaan een nieuwe maatschappij op te zetten waarin de welvaart gelijkmatiger verdeeld was. Hoe en wat precies is niet te voorspellen, maar revoluties brengen altijd verandering.

Ik weet niet of de rijken iets kunnen doen wat hun positie onaantastbaar maakt. Tegen 'de massa' begin je niet zoveel.
Ja, ik generaliseer.
pi_116983113
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Really? Mensen die gewoon een baan hebben gaan werken, die gaan niet in een tentje ik weet niet hoe lang op een plein bivakkeren. Die hebben daar geen tijd voor. Die hebben nuttigere dingen te doen.
Alsof het om Occupy gaat. We hebben in Europa zat partijen die een fundamentele kritiek op het kapitalisme hebben en aan terrein winnen: onze eigen SP, Linke in Duitsland, Front de Gauche in Frankrijk, Syriza in Griekenland en Izquierda Unida in Spanje. Al hebben we hier niks gewonnen vorige week, het SP-verhaal heeft wel de PvdA naar links op laten schuiven. Zonder de strategische stem hadden we 8 zetels gewonnen.

Des te meer de mensen zien en vooral voelen wat er aan het gebeuren is, des te meer zullen ze die kritiek gaan delen. Dus dat moment gaat er echt wel komen!! :)
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 15:40:01 #148
16180 crew  CoolGuy
pi_116983129
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:37 schreef Northside het volgende:

[..]

Geen idee. Na de Franse en Russische revolutie werd een poging gedaan een nieuwe maatschappij op te zetten waarin de welvaart gelijkmatiger verdeeld was. Hoe en wat precies is niet te voorspellen, maar revoluties brengen altijd verandering.

Ik weet niet of de rijken iets kunnen doen wat hun positie onaantastbaar maakt. Tegen 'de massa' begin je niet zoveel.
ja revoluties brengen altijd verandering misschien, maar in hoeverre 'iedereen' daar concreet is van gaat merken is natuurlijk maar de vraag. Overigens, welvaart gelijkmatiger verelen, zoals de russen probeerden met hun communisme bedoel je? De putjesschepper net zoveel als de hersenchirurg, dat soort dingen?
pi_116983209
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

ja revoluties brengen altijd verandering misschien, maar in hoeverre 'iedereen' daar concreet is van gaat merken is natuurlijk maar de vraag. Overigens, welvaart gelijkmatiger verelen, zoals de russen probeerden met hun communisme bedoel je? De putjesschepper net zoveel als de hersenchirurg, dat soort dingen?
Er bestaat ook zoiets als een sociale markteconomie: die werkt op basis van vraag en aanbod terwijl het kapitaal gereguleerd is. Niemand kan daarin met kapitaal een buitengewone machtspositie verwerven.
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 15:41:51 #150
16180 crew  CoolGuy
pi_116983218
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:39 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Alsof het om Occupy gaat. We hebben in Europa zat partijen die een fundamentele kritiek op het kapitalisme hebben en aan terrein winnen: onze eigen SP, Linke in Duitsland, Front de Gauche in Frankrijk, Syriza in Griekenland en Izquierda Unida in Spanje. Al hebben we hier niks gewonnen vorige week, het SP-verhaal heeft wel de PvdA naar links op laten schuiven. Zonder de strategische stem hadden we 8 zetels gewonnen.

Des te meer de mensen zien en vooral voelen wat er aan het gebeuren is, des te meer zullen ze die kritiek gaan delen. Dus dat moment gaat er echt wel komen!! :)
Jij klinkt een beetje als Jolande Sap. Ja, 'partij X heeft flink moeten inleveren' maar dat ze zelf het meest moest inleveren, daar hoor je dr dan niet over.

Nou, laat komen dat moment!! kijken of ik daar echt hinder van ondervindt!! Kan niet wachten!! :) !!
pi_116983336
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jij klinkt een beetje als Jolande Sap. Ja, 'partij X heeft flink moeten inleveren' maar dat ze zelf het meest moest inleveren, daar hoor je dr dan niet over.

Nou, laat komen dat moment!! kijken of ik daar echt hinder van ondervindt!! Kan niet wachten!! :) !!
Wij hebben niks ingeleverd, nog steeds 15 zetels. PvdA en SP als geheel hebben 8 zetels gewonnen. Of jij er hinder van gaat ondervinden interesseert me niet, ik wil een beter systeem voor iedereen.
pi_116983501
quote:
Communisme was een systeem gericht op het gelijkmatig(er) verdelen van de welvaart ja. Bleek niet te werken. Maar dat wil niet zeggen dat ze in de toekomst niet weer een ander systeem gaan proberen, kapitalisme is niet voor altijd.
Ja, ik generaliseer.
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 15:48:36 #153
16180 crew  CoolGuy
pi_116983512
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:44 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Wij hebben niks ingeleverd, nog steeds 15 zetels. PvdA en SP als geheel hebben 8 zetels gewonnen. Of jij er hinder van gaat ondervinden interesseert me niet, ik wil een beter systeem voor iedereen.
"Wij" ja? Echt? :') In dat geval hebben WIJ gewonnen :') Oh maar wat jij wil interesseert mij dan weer niet. Een beter systeem voor iedereen is mooi. Vind ik prima, zolang ik er maar niet op achteruit ga.
pi_116983590
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:41 schreef CoolGuy het volgende:
Maar jij vindt het dus geen logische conclusie dat de belangen van de meerderheid van de bevolking het op gegeven moment gaan winnen van de belangen van de minderheid van die bevolking?
Ja, ik generaliseer.
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 15:54:09 #155
16180 crew  CoolGuy
pi_116983727
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:50 schreef Northside het volgende:

[..]

Maar jij vindt het dus geen logische conclusie dat de belangen van de meerderheid van de bevolking het op gegeven moment gaan winnen van de belangen van de minderheid van die bevolking?
Jawel, maar jij houdt daar op. Maar in die vernieuwde samenleving gaan er ook weer mensen zijn die veel meer geld hebben. Er wordt wel een manier gevonden waarop dat mogelijk is. Wat wil je dan gaan doen? Het roer weer omgooien? Weer een revolutie? Is het feit dat jij dan al meer hebt door dat nieuwe systeem niet goed genoeg?

Als dat zo is, dan gaat het er dus niet om hoeveel jij hebt. Het gaat er dan heel ordinair gewoon om dat je niet kunt hebben dat iemand anders meer heeft.
pi_116984066
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jawel, maar jij houdt daar op. Maar in die vernieuwde samenleving gaan er ook weer mensen zijn die veel meer geld hebben. Er wordt wel een manier gevonden waarop dat mogelijk is. Wat wil je dan gaan doen? Het roer weer omgooien? Weer een revolutie? Is het feit dat jij dan al meer hebt door dat nieuwe systeem niet goed genoeg?

Als dat zo is, dan gaat het er dus niet om hoeveel jij hebt. Het gaat er dan heel ordinair gewoon om dat je niet kunt hebben dat iemand anders meer heeft.
Jij bekijkt alles vanuit je Ego. :N

Het gaat er niet om of iemand anders meer heeft, maar om de vraag of het systeem het meest doelmatig werkt. Dit is te beoordelen aan de hand van objectieve criteria als levensduur, onderwijs, economie en veiligheid. Nederland doet het mede door de invloed van vroegere sociaal-democraten heel goed, maar door het neoliberale beleid zijn er problemen ontstaan. Een van die problemen is een doorgeschoten individualisme en graaicultuur in de semi-publieke sector en het bankwezen. Ook in de culturele sector (competitie-gerichte programma's) en de filosofie (postmodernisme) zie je dat goed terug. Jouw Ego is een product daarvan.

Het neoliberalisme stelt zich triomfantelijk op, terwijl de groeicijfers lager zijn dan onder de sociaal-democratische invloed. Een partij als de SP wil daarom een beter systeem, zoals een sociale markteconomie waarbij kapitaal gereguleerd gaat worden. Ik ben het daar mee eens daarom heb ik het over 'wij', en ik denk dat 'jij' daar ook beter van zou kunnen worden, maar dat is aan jou.
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 16:15:31 #157
16180 crew  CoolGuy
pi_116984670
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 16:01 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Jij bekijkt alles vanuit je Ego. :N

Het gaat er niet om of iemand anders meer heeft, maar om de vraag of het systeem het meest doelmatig werkt. Dit is te beoordelen aan de hand van objectieve criteria als levensduur, onderwijs, economie en veiligheid. Nederland doet het mede door de invloed van vroegere sociaal-democraten heel goed, maar door het neoliberale beleid zijn er problemen ontstaan. Een van die problemen is een doorgeschoten individualisme en graaicultuur in de semi-publieke sector en het bankwezen. Ook in de culturele sector (competitie-gerichte programma's) en de filosofie (postmodernisme) zie je dat goed terug. Jouw Ego is een product daarvan.

Het neoliberalisme stelt zich triomfantelijk op, terwijl de groeicijfers lager zijn dan onder de sociaal-democratische invloed. Een partij als de SP wil daarom een beter systeem, zoals een sociale markteconomie waarbij kapitaal gereguleerd gaat worden. Ik ben het daar mee eens daarom heb ik het over 'wij', en ik denk dat 'jij' daar ook beter van zou kunnen worden, maar dat is aan jou.
Nee, ik bekijk iets vanuit mijn portomonnee. Ik heb hard moeten werken om te zijn waar ik nu ben, en ik was niet van plan te stoppen. Dit soort verhalen komen meestal van de mensen die een beetje de boot gemist hebben, en nu proberen om op een manier die hun zelf vooral zo weinig mogelijk moeite en inspanning kost een inhaalslag te maken.

Ik wil best mensen helpen en weet ik veel wat allemaal, maar ik ga niet meer betalen omdat een stel mislukkelingen (en nee dat zijn ze dus niet allemaal) denkt over de rug van anderen hun falen op te kunnen vangen.
pi_116984698
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:54 schreef CoolGuy het volgende:
In ieder bekend systeem zijn er mensen die daarvan profiteren en meer welvaart verzamelen dan anderen. De taart zal nooit gelijk verdeeld zijn denk ik.

Ook denk ik niet dat je de meerderheid er ooit van kan overtuigen dat het rechtvaardig is dat een kleine minderheid van de groep het grootste stuk van de taart heeft. Die meerderheid zal altijd in opstand komen als de verschillen te groot worden.

quote:
Ik denk niet dat het is dat de ander meer heeft, maar hoeveel hij meer heeft. Als iemand 5 keer meer krijgt voor z'n werk zal dat niet zo'n probleem zijn. Als iemand 500 keer meer krijgt voor z'n werk gaan mensen zich afvragen of dat terecht is.
Ja, ik generaliseer.
pi_116985110
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 16:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, ik bekijk iets vanuit mijn portomonnee. Ik heb hard moeten werken om te zijn waar ik nu ben, en ik was niet van plan te stoppen. Dit soort verhalen komen meestal van de mensen die een beetje de boot gemist hebben, en nu proberen om op een manier die hun zelf vooral zo weinig mogelijk moeite en inspanning kost een inhaalslag te maken.

Ik wil best mensen helpen en weet ik veel wat allemaal, maar ik ga niet meer betalen omdat een stel mislukkelingen (en nee dat zijn ze dus niet allemaal) denkt over de rug van anderen hun falen op te kunnen vangen.
Jij ziet alleen maar mensen en geen systemen. De werkelijkheid is dat ons hele leven geordend is door systemen, zoals het kapitalisme. Dat jij hard gewerkt hebt is prima, maar alle infrastructuur, onderwijs enzovoorts was er al. Wat neoliberalen doen is dat negeren en roofbouw plegen om snelle winsten te maken. Omdat het systeem dan slechter gaat functioneren zal het ook voor iemand als jij die hard wil werken veel moeilijker worden om iets van zijn of haar leven te maken.

In een markteconomie zul je door vraag en aanbod verschillen houden, maar door kapitaal te reguleren kun je het systeem beschermen en iedereen gelijke kansen blijven geven.
pi_116989151
Wat is er toch mis mee dat mensen hun talenten gebruiken om geld te verdienen ?

Daar snap ik niets van. Geld verdienen is een vrije keuze, geen verplichting. Evenmin als jezelf besluit om geen geld te verdienen. Ook die keuze is vrij, geen verplichting.

En wat is er toch structureel mis mee met mensen die andere mensen die geld, veel geld verdienen veroordelen ?

Mogen die mensen dat talent niet gebruiken, moet er een verbod komen om veel geld te verdienen ?

Wat is er dan mis tussen je oortjes ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  woensdag 19 september 2012 @ 17:54:43 #161
pi_116989288
quote:

[..]

Iedere kritiek op totalitair neo-con- kapitalisme afdoen als communisme is zooooo 2011 :{w
  woensdag 19 september 2012 @ 17:56:23 #162
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116989377
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:52 schreef cempexo het volgende:

Daar snap ik niets van. Geld verdienen is een vrije keuze, geen verplichting. Evenmin als jezelf besluit om geen geld te verdienen. Ook die keuze is vrij, geen verplichting.

En wat is er toch structureel mis mee met mensen die andere mensen die geld, veel geld verdienen veroordelen ?

Mogen die mensen dat talent niet gebruiken, moet er een verbod komen om veel geld te verdienen ?

Wat is er dan mis tussen je oortjes ?
wat is er toch verkeerd met de ogen van mensen zoals jij? Er wordt niet gezegd dat alle rijken slecht zijn, maar dat veel rijken op het moment onterecht rijk zijn. falende directeuren van (semi)overheid die miljoenen krijgen en dergelijke.

Mensen als Bill Gates en Richard Branson worden alom bewonderd, en veruit de meeste mensen gunnne hen al hun miljarden.

Waarom is het altijd de corrupte faalgraaier fanclub die net doet alsof dat verschil niet bestaat en iedereen die rijk is daar hard en slim voor gewerkt heeft?
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 17:56:53 #163
16180 crew  CoolGuy
pi_116989407
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Iedere kritiek op totalitair neo-con- kapitalisme afdoen als communisme is zooooo 2011 :{w
Ja, 2008 belde, hij wil zijn 'X is zoooooo <jaartal>' opmerking terug.
  woensdag 19 september 2012 @ 17:57:44 #164
pi_116989453
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:52 schreef cempexo het volgende:

Sorry, maar dat is niet waar. De wereld waarin we leven dwingt ons om geld te gebruiken. Het is in NL onmogelijk om van de natuur te leven, zeker met 3 miljoen tegelijk.

Je bent dus gedwongen geld te verdienen, en wegens inflatie ben je gedwongen steeds harder te werken voor een bestaansminimum.
  woensdag 19 september 2012 @ 17:59:22 #165
pi_116989551
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, 2008 belde, hij wil zijn 'X is zoooooo <jaartal>' opmerking terug.
Je bent het dus met me eens dat je "communisme" opmerking onzinnige propaganda is om kritiek te smoren. So noted. :s)
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 18:01:38 #166
16180 crew  CoolGuy
pi_116989668
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bent het dus met me eens dat je "communisme" opmerking onzinnige propaganda is om kritiek te smoren. So noted. :s)
Eh, nee. Ik reageer op je kinderachtige opmerking door met een zelfde soort opmerking te komen. Dat jij dat wil lezen als dat ik het met je eens ben is prima, maar dat verandert niks aan de werkelijkheid, en die is dat ik het niet met jou eens ben.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:07:15 #167
pi_116989948
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Eh, nee. Ik reageer op je kinderachtige opmerking door met een zelfde soort opmerking te komen. Dat jij dat wil lezen als dat ik het met je eens ben is prima, maar dat verandert niks aan de werkelijkheid, en die is dat ik het niet met jou eens ben.
Dat was duidelijk, je bent het dus met me eens dat je opmerkingen kinderachtig zijn.

So noted. *)
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 18:09:59 #168
16180 crew  CoolGuy
pi_116990078
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat was duidelijk, je bent het dus met me eens dat je opmerkingen kinderachtig zijn.

So noted. *)
oh die laatste opmerking inderdaad zeker, immers, jij komt met zon opmerking, dus dan reageer ik daarop. Maar ik snap niet zo goed wat je nu wil. Je wil proberen om op deze manier de bovenhand te krijgen in deze discussie ofzo? Je bent toch geen 5 jaar oud of wel?

Maar goed, ik ga eens lekker een hapje eten :) succes met je kruistocht :)
  woensdag 19 september 2012 @ 18:10:21 #169
pi_116990092
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

oh die laatste opmerking inderdaad zeker, immers, jij komt met zon opmerking, dus dan reageer ik daarop. Maar ik snap niet zo goed wat je nu wil. Je wil proberen om op deze manier de bovenhand te krijgen in deze discussie ofzo? Je bent toch geen 5 jaar oud of wel?

Maar goed, ik ga eens lekker een hapje eten :) succes met je kruistocht :)
:W
pi_116990434
'onterecht rijk', dat zeiden de Duitsers ook over de Joden.

Did i just do that? Yes I did.
pi_116990441
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:56 schreef Viajero het volgende:

[..]

wat is er toch verkeerd met de ogen van mensen zoals jij? Er wordt niet gezegd dat alle rijken slecht zijn, maar dat veel rijken op het moment onterecht rijk zijn. falende directeuren van (semi)overheid die miljoenen krijgen en dergelijke.

Mensen als Bill Gates en Richard Branson worden alom bewonderd, en veruit de meeste mensen gunnne hen al hun miljarden.

Waarom is het altijd de corrupte faalgraaier fanclub die net doet alsof dat verschil niet bestaat en iedereen die rijk is daar hard en slim voor gewerkt heeft?
Met je gedachte ben ik het eens, corrupte graaiers vindt je vooral in de politiek en ambtenarij terug. Zie de EU Brussel geldknoeiers.

Maar ook dichterbij huis, uit de koker van D 66 politici.:

DEVENTER - Vertrekkend wethouder Marleen Huizingh (D66) wil gebruik maken van de wachtgeldregeling. Dat laat ze weten via woordvoerder Maarten-Jan Stuurman van de gemeente Deventer. Op 20 juli maakte Huizingh na nog geen vier maanden bekend eind augustus als wethouder te stoppen. ,,Ze wil aanspraak maken op de wachtgeldregeling'', zegt Stuurman. ,,Maar zo kort mogelijk. Ze is op zoek naar een andere baan, wil vlot aan het werk. Ze wil het tot het minimale beperken."

Huizingh reageert niet persoonlijk richting deze krant: meerdere telefoontjes en het inspreken van haar voicemail bleken vergeefs. Via Stuurman reageert ze nader op haar plotselinge vertrek, alhoewel de gemeentewoordvoerder niet alle antwoorden heeft.

Zo blijft onduidelijk wat de Lochemse vindt van de kritiek in de Deventer politiek. Carlo Verhaar (GroenLinks) noemde de verklaring van Huizingh dat ze 'om privé-redenen niet meer in staat is het drukke wethoudersbestaan' in te vullen te summier.

Verhaar pleitte voor meer openheid om speculaties te voorkomen, bijvoorbeeld over financiële lijken in de kast. Op de vraag wat Huizingh vindt van die roep om openheid, kreeg Stuurman geen antwoord. ,,Daar zegt ze niks over", rapporteert hij.

In de politiek wordt alom gemeld dat Huizingh de wethouderspost niet meer kan combineren met de zorg voor de kinderen thuis.

Bron: http://www.destentor.nl/r(...)af-van-wachtgeld.ece

De wachtgeldregeling bedraagt E 5.692,15 per maand.
pi_116990638
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Sorry, maar dat is niet waar. De wereld waarin we leven dwingt ons om geld te gebruiken. Het is in NL onmogelijk om van de natuur te leven, zeker met 3 miljoen tegelijk.

Je bent dus gedwongen geld te verdienen, en wegens inflatie ben je gedwongen steeds harder te werken voor een bestaansminimum.
Uiteraard is dit zo, maar de grote geldverdieners worden veroordeeld. Recentelijk nog de Franse president die 75% tax wil invoeren voor miljonairs. Die dan prompt het land verlaten of een andere constructie bedenken, Dat is jaren geleden daar ook al aan de orde geweest.
Zonder enig succes trouwwens.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:21:13 #173
pi_116990701
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:20 schreef cempexo het volgende:

[..]

Uiteraard is dit zo, maar de grote geldverdieners worden veroordeeld.
Die zorgen ook voor de inflatie.
pi_116990888
Inflatie is dan ook niet het probleem.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:28:08 #175
pi_116991074
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:24 schreef Scorpie het volgende:
Inflatie is dan ook niet het probleem.
Inflatie is wel een probleem.
pi_116991100
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Inflatie is wel een probleem.
Welnee.
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 19:16:26 #177
16180 crew  CoolGuy
pi_116993473
ah dus nu zijn het al 'de grote geldverdieners' die het probleem zijn :')
pi_116994327
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:16 schreef Scorpie het volgende:
'onterecht rijk', dat zeiden de Duitsers ook over de Joden.

Did i just do that? Yes I did.
De rijken zijn geen volk of religie.
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 19:40:14 #179
16180 crew  CoolGuy
pi_116994665
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:34 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

De rijken zijn geen volk of religie.
Nee, de rijken zijn mensen die op verschillende manieren hun fortuin vergaard hebben. Maar die zijn allemaal evil dus?
pi_116994750
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 09:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

t is wel duidelijk dat je een salonsocialist bent ja. Links lullen maar rechts vullen. Ik vul rechts, maar lul ook rechts. Maar inderdaad, als ik en de mensen waar ik om geef het maar goed hebben. De rest maakt me niet zo veel uit.
Voor een stabiele samenleving heb je een grote middenklasse nodig en dat is dus ook in jouw voordeel.

Mocht ik mezelf ooit met een groot deel van mijn medemensen in armoede bevinden in deze wereld terwijl er een kleine groep rijke mensen is die schijt heeft aan de situatie waarin wij leven, reken maar dat ik dan "strijdend" ten onder ga.

Ik ga dan niet bij de pakken neerzitten, maar zal de criminaliteit ingaan en egoistische klootzakken zoals jij zullen mijn doelwit worden. Dat beloof ik je.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_116994978
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, de rijken zijn mensen die op verschillende manieren hun fortuin vergaard hebben. Maar die zijn allemaal evil dus?
Heb ik allang antwoord op gegeven in eerdere posts waar je niet op gereageerd hebt, dat het mij niet om deze mensen gaat maar wat het beste systeem is. Kwaadaardigheid oid heeft daar geen flikker mee te maken.
pi_116995115
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:47 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Heb ik allang antwoord op gegeven in eerdere posts waar je niet op gereageerd hebt, dat het mij niet om deze mensen gaat maar wat het beste systeem is. Kwaadaardigheid oid heeft daar geen flikker mee te maken.
Het 'beste' systeem is er niet.
pi_116995284
Oorzaken van de Franse Revolutie

-Op sociaal gebied hadden de klassentegenstellingen zich zonder ophouden verscherpt. De burgerij verwierp de vele privileges van de adel en de hogere geestelijkheid; de boeren verzetten zich tegen de feodale rechten, tegen de tienden en andere heffingen ten voordele van de grootgrondbezitters.

-Ondanks de economische groei van de 18de eeuw bleven bevoorradingscrises en de voortdurende stijging van de voedselprijzen het dagelijks leven van de gewone mensen domineren. Noch de plattelanders (die 85% van de bevolking uitmaakten) noch de stedelijke ambachtslui en arbeiders zagen hun situatie verbeteren.

-Ondertussen had een nieuwe filosofische stroming sinds het midden van de 18de eeuw Frankrijk veroverd. De Verlichting stelde de rationaliteit van de gedachte tegenover de autoriteit van de traditie. Uit de "ideeënstroom" die met deze beweging gepaard ging werd een gepopulariseerde 'revolutionaire' ideologie geboren. De overtuiging dat iets moest veranderen, drong tot steeds bredere kringen door.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Franse_Revolutie

Vooral doorgaan met het vergroten van de verschillen tussen de klasses en vooral de armere klasse blijven wegzetten als lui en minderwaardig:

In totaal zijn er naar schatting tijdens de Franse Revolutie tienduizenden mensen onder de guillotine gestorven; mogelijk in Parijs alleen al ongeveer 40.000.
pi_116995290
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het 'beste' systeem is er niet.
Beste als in de zin van 'beter dan nu' wel. ;)
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 19:53:44 #185
16180 crew  CoolGuy
pi_116995293
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Voor een stabiele samenleving heb je een grote middenklasse nodig en dat is dus ook in jouw voordeel.

Mocht ik mezelf ooit met een groot deel van mijn medemensen in armoede bevinden in deze wereld terwijl er een kleine groep rijke mensen is die schijt heeft aan de situatie waarin wij leven, reken maar dat ik dan "strijdend" ten onder ga.

Ik ga dan niet bij de pakken neerzitten, maar zal de criminaliteit ingaan en egoistische klootzakken zoals jij zullen mijn doelwit worden. Dat beloof ik je.
:D

Beloof jij dat ja? Stoer man, zo op internet. Ik zie je tegen die tijd dan wel :)
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 19:55:55 #186
16180 crew  CoolGuy
pi_116995397
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:47 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Nee, maar ondertussen wordt er wel gepraat over 'de rijken'. Ik bedoel maar. Het beste systeem is er niet. Een beter systeem dan nu? waarschijnlijk wel. Maar dan nog wil ik niet betalen voor die lui die zich nooit ergens voor hebben ingezet omdat ze daar geen zin in hadden en nu niet kunnen hebben dat er mensen zijn die meer bereikt hebben dan zij.
pi_116995536
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

:D

Beloof jij dat ja? Stoer man, zo op internet. Ik zie je tegen die tijd dan wel :)
Vooral weglachen goed zo!

Feit is dat enorme onvrede onder de gewone man gevaarlijk is voor de rijke elite. Dat is wel gebleken uit de geschiedenis.

Maar mooi om te zien dat jij zo egoistisch bent. In de jaren 40 zijn er honderdduizenden jonge mannen vanuit Amerika hier gekomen om te vechten en te sterven voor een groter doel. En de manier waarop jij dat terug betaalt is met egoisme en schijt aan je medemens.

Wees blij dat er mensen zijn die totaal anders zijn dan jij, anders had je nu Duits gesproken of misschien was je niet eens geboren omdat je oma of moeder zou zijn gestorven in een hongerwinter. Smerige ondankbare hond die je bent :r
pi_116995638
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, maar ondertussen wordt er wel gepraat over 'de rijken'. Ik bedoel maar. Het beste systeem is er niet. Een beter systeem dan nu? waarschijnlijk wel. Maar dan nog wil ik niet betalen voor die lui die zich nooit ergens voor hebben ingezet omdat ze daar geen zin in hadden en nu niet kunnen hebben dat er mensen zijn die meer bereikt hebben dan zij.
Grappig genoeg is er juist een alternatief dat dit zou tegengaan: het (deels) vervangen van geld door met arbeid verdiende 'punten' (waarbij de punten van bijvoorbeeld een chirurg zwaarder wegen per tijdseenheid geleverde arbeid). Als je dat gebruikt in een markteconomie kun je nooit mensen hebben die kunnen werken maar dat niet doen of mensen die door met geld te speculeren alles voor iedereen verpesten. Arbeid wordt dan veel directer in waarde uitgedrukt.
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 20:01:15 #189
16180 crew  CoolGuy
pi_116995704
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Vooral weglachen goed zo!

Feit is dat enorme onvrede onder de gewone man gevaarlijk is voor de rijke elite. Dat is wel gebleken uit de geschiedenis.

Maar mooi om te zien dat jij zo egoistisch bent. In de jaren 40 zijn er honderdduizenden jonge mannen vanuit Amerika hier gekomen om te vechten en te sterven voor een groter doel. En de manier waarop jij dat terug betaalt is met egoisme en schijt aan je medemens.

Wees blij dat er mensen zijn die totaal anders zijn dan jij, anders had je nu Duits gesproken of misschien was je niet eens geboren omdat je oma of moeder zou zijn gestorven in een hongerwinter. Smerige ondankbare hond die je bent :r
Och, de mensen die het niet getroffen hebben buiten hun schuld om mogen best geholpen worden. Hell, dat doe ik dan zelf wel. Maar die mensen die het allemaal wel best vonden en lekker in bed bleven liggen omdat ze geen zin hadden om het beste uit zichzelf te halen...fuck them. Daar betaal ik dus niet voor.

Maar goed, toetsenbordavenger, ik zie je tegen die tijd wel :)
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 20:03:07 #190
16180 crew  CoolGuy
pi_116995819
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:00 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Grappig genoeg is er juist een alternatief dat dit zou tegengaan: het (deels) vervangen van geld door met arbeid verdiende 'punten' (waarbij de punten van bijvoorbeeld een chirurg zwaarder wegen per tijdseenheid geleverde arbeid). Als je dat gebruikt in een markteconomie kun je nooit mensen hebben die kunnen werken maar dat niet doen of mensen die door met geld te speculeren alles voor iedereen verpesten. Arbeid wordt dan veel directer in waarde uitgedrukt.
Prima, maar hoe los je dat op met mensen als een Bill Gates en zo? En met aandelen in bedrijven die het goed doen, en dat soort dingen?
pi_116996042
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:00 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

En hoe zie je dat dan voor je ? Die punten zijn dan een betaalmiddel of iets dergelijks? En men mag die punten niet met anderen verhandelen?
pi_116996075
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Prima, maar hoe los je dat op met mensen als een Bill Gates en zo? En met aandelen in bedrijven die het goed doen, en dat soort dingen?
Aandelen zijn in feite gestolde arbeid, omdat Gates er zoveel tijd in gestopt heeft en er een bepaald resultaat uit gekomen is. Dus in principe kan dat bij de punten erbij denk ik. Wel zouden er in een dergelijk systeem meer mensen als Gates zijn, ik denk dat er daarom minder concentratie in een man zou komen en een evenredigere verdeling over verschillende ondernemers.
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 20:11:11 #193
16180 crew  CoolGuy
pi_116996273
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:07 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Aandelen zijn in feite gestolde arbeid, omdat Gates er zoveel tijd in gestopt heeft en er een bepaald resultaat uit gekomen is. Dus in principe kan dat bij de punten erbij denk ik. Wel zouden er in een dergelijk systeem meer mensen als Gates zijn, ik denk dat er daarom minder concentratie in een man zou komen en een evenredigere verdeling over verschillende ondernemers.
Naja zo zijn er tig ondernemers, maar die kun je niet allemaal op dezelfde manier benaderen. Want zij die het geld hebben hebben ook de macht, dus wil je dat idee er door drukken dan zul je dat moeten doen door die mensen die het geld hebben mee te krijgen.

Maar die zijn ook niet achterlijk, dus die zullen ook de nadelen zien van dat systeem, en zullen dat dus niet willen.
pi_116996302
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En hoe zie je dat dan voor je ? Die punten zijn dan een betaalmiddel of iets dergelijks? En men mag die punten niet met anderen verhandelen?
Die punten zijn een ruilmiddel op de markt. Verhandelen is een heikel punt, dan kom je meteen weer op een soort geldvorm uit. Het lijkt me daarom beter het uit te sluiten. Arbeid is wat je zelf verricht hebt en is niet verhandelbaar. Dat is het grote verschil met geld.

Verder is het aantal punten dat je kan scoren ook afhankelijk van hoe productief je bent, wat weer markt-gerelateerd is.
pi_116996395
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:11 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Die punten zijn een ruilmiddel op de markt. Verhandelen is een heikel punt, dan kom je meteen weer op een soort geldvorm uit. Het lijkt me daarom beter het uit te sluiten. Arbeid is wat je zelf verricht hebt en is niet verhandelbaar. Dat is het grote verschil met geld.
Dus ik kan uitsluitend met mijn eigen verdiende punten iets kopen? En hoe doe ik dat dan als ik mijn oude moeder in het verzorgingstehuis een nieuw stel kleren wil kopen samen met mijn zus? Moeten we dan ieder 50/50 gaan betalen? En de huur, moet ik dat dan zelf betalen of kan dat ook 50/50 met mijn partner? Kan ik dan een gezamelijke rekening openen waar we samen onze punten op storten?
pi_116996463
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Naja zo zijn er tig ondernemers, maar die kun je niet allemaal op dezelfde manier benaderen. Want zij die het geld hebben hebben ook de macht, dus wil je dat idee er door drukken dan zul je dat moeten doen door die mensen die het geld hebben mee te krijgen.

Maar die zijn ook niet achterlijk, dus die zullen ook de nadelen zien van dat systeem, en zullen dat dus niet willen.
Ja, dat is de politieke kwestie. Wat dat betreft ben ik een realist en geloof ik in Clausewitz: politiek is oorlog met andere middelen. Alleen partijen als de SP kunnen dat. Naarmate die sterker worden zal het mogelijk worden (geleidelijk) veranderingen uit te voeren en te experimenteren.
  woensdag 19 september 2012 @ 20:15:57 #197
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116996509
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 09:10 schreef HD9 het volgende:
Het resultaat van alle steunfondsen en maatregelen is dat de middenklasse aan het verdwijnen is, dat is de groep consumenten, die wordt door de huidige politiek (speciaal de Eurofielen) helemaal uitgekleed

http://www.telegraaf.nl/d(...)_in_Duitsland__.html

[..]

Dan ligt die kloof niet aan het neoliberalisme, duitsland heeft een verschrikkelijk hoge belastingdruk voor beterverdieners en een zeer hoge nivelering
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_116996585
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus ik kan uitsluitend met mijn eigen verdiende punten iets kopen? En hoe doe ik dat dan als ik mijn oude moeder in het verzorgingstehuis een nieuw stel kleren wil kopen samen met mijn zus? Moeten we dan ieder 50/50 gaan betalen? En de huur, moet ik dat dan zelf betalen of kan dat ook 50/50 met mijn partner? Kan ik dan een gezamelijke rekening openen waar we samen onze punten op storten?
Volgens mij kun je dan gewoon een huurcontract afsluiten of voor kleine dingen samen betalen. Daarnaast kun je ook dingen schenken natuurlijk. Het gaat er echt om het verhandelen op grote schaal tegen te gaan.
  donderdag 20 september 2012 @ 08:47:52 #199
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117013576
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan ligt die kloof niet aan het neoliberalisme, duitsland heeft een verschrikkelijk hoge belastingdruk voor beterverdieners en een zeer hoge nivelering
en geen minimumlooon , dus sommigen moeten drie baantjes doen
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  donderdag 20 september 2012 @ 08:48:59 #200
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117013595
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 08:47 schreef HD9 het volgende:

[..]

en geen minimumlooon , dus sommigen moeten drie baantjes doen
Inkomen is altijd wel minstens H4
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')