Ja en? Dus mensen zouden niet heel veel geld mogen hebben omdat anderen dat toevallig niet hebben? Dus als ik een bedrijf opbouw met alle risico's die daar bij komen kijken da heb ik niet het recht om dat uit te bouwen tot een succes waar ik heel rijk mee wordt, omdat mijn buurman toevallig niet de ballen/verstand had om dat te doen en hij dus niet rijk wordt? Kom nouquote:Op woensdag 19 september 2012 13:13 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Reken maar dat er een correlatie is tussen inkomen en vermogen.
Reken ook maar dat er een correlatie is met leeftijd... dus? Met het verhogen van de inkomstenbelasting wordt de Quote 500 niet armer. Jammer dat je wel een zogenaamd probleem aan kaart maar verder er niks mee wilt doen en niet in gaat op mijn verhaal (de eerste twee alinea's).quote:Op woensdag 19 september 2012 13:13 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Reken maar dat er een correlatie is tussen inkomen en vermogen.
Als je later zelf hard gaat werken en je ziet luie falers veel meer verdienen dan jij vanwege persoonlijke connecties dan wil ik je wel eens weer horen.quote:Op woensdag 19 september 2012 09:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh ik werk wel hoor. Maar die mensen die rijk zijn zijn ooit ook allemaal begonnen met werken (even los van lui als Paris Hilton dan) en hebben dus de handen uit de mouwen gestoken etc etc. Zij zijn stinkend rijk geworden en hebben dus ergens iets goed gedaan.
Als je daar dan over klaagt dan klaag je in mijn ogen vooral omdat zij iets bereikt hebben wat jij niet bereikt hebt. Overigens, Paris Hilton heeft natuurlijk ontzettend veel geluk gehad, maar het feit dat haar ouders bakken met geld hebben kan zij niks aan doen. Het geld is er nu eenmaal, en daar profiteert zij ook van. Zou ik ook doen. En jij ook. Daarom zei ik al, je klaagt alleen maar als je 't zelf niet hebt.
Is een bank failliet laten gaan hard werk? Of is drie schoonmaakbanen tegelijk hebben hard werk?quote:Op woensdag 19 september 2012 09:47 schreef HSG het volgende:
Weer een huilie huilie verhaal over "zij zijn rijk en ik niet en dat is niet eerlijk".
Ga harder werken als je meer geld wilt bezitten.
Want ik werk niet al jaren hard ofzo?quote:Op woensdag 19 september 2012 13:59 schreef Viajero het volgende:
[..]
Als je later zelf hard gaat werken en je ziet luie falers veel meer verdienen dan jij vanwege persoonlijke connecties dan wil ik je wel eens weer horen.
Ik veerdien ook genoeg, maar ik vind het niet ok dat anderen honderden keren meer krijgen terwijl ze keihard falen.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Want ik werk niet al jaren hard ofzo?Ik zie genoeg falers om me heen, sommigen daarvan verdienen meer vanwege persoonlijke connecties. Ik maak me daar niet druk om, ik lig daar niet wakker van. Immers, ik heb 't goed. Er zullen altijd mensen zijn die meer verdienen dan ik. So what? Als je dat niet kunt handelen dan ben je wel een heel sneu persoon.
Laat mij eens even zien waar de regel staat dat als het je niet boeit (dat maak jij ervan overigens), dat je hier dan niet mag komen?quote:Op woensdag 19 september 2012 14:07 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik veerdien ook genoeg, maar ik vind het niet ok dat anderen honderden keren meer krijgen terwijl ze keihard falen.
Prima hoor, maar als het je niet boeit, wat doe je op dit forum? De ancompetrente graaiers verdedigen. Wat is daar in godsnaam het nut van?
^^ Dat. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die het "oneerlijk" vinden dat een eigenaar van een grote winkelketen daar rijk aan geworden is. Waar mensen veel meer problemen mee hebben, is dat falende bankiers/woningcorporatiedirecties/zorgdirecteurtjes alsnog vele miljoenen krijgen.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:07 schreef Viajero het volgende:
Ik veerdien ook genoeg, maar ik vind het niet ok dat anderen honderden keren meer krijgen terwijl ze keihard falen.
Natuurlijk, jaloezie is de enige mogelijke verklaring. Rechtvaardigheidsgevoel bestaat niet. En dat er mensen zijn die gewoon letterlijk de regels breken, stelen en ermee wegkomen is prima. En als je er wat van zegt ben je jaloers.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Laat mij eens even zien waar de regel staat dat als het je niet boeit (dat maak jij ervan overigens), dat je hier dan niet mag komen?
Nou, aangezien ze honderden keren meer krijgen dan jij, terwijl ze daar -volgens jou- of in falen of niks voor doen, dan falen ze stiekem toch helemaal niet zo hard, immers, ze hebben zich in zo'n positie gewerkt dat ze dat voor elkaar krijgen EN daar mee weg komen. Hebben ze t beter gedaan dan jij of ik zou ik zeggen.
Volgens mij is het gewoon heel ordinair een kwestie van, zij wel en ik niet. Ik vermoed zomaar dat als jij net zoveel geld had als die 'incompetente lui' je je niet zo druk maakte om die lui.
Inderdaad. Precies wat ik bedoel.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Dat. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die het "oneerlijk" vinden dat een eigenaar van een grote winkelketen daar rijk aan geworden is. Waar mensen veel meer problemen mee hebben, is dat falende bankiers/woningcorporatiedirecties/zorgdirecteurtjes alsnog vele miljoenen krijgen.
Oh ja? Zoverre ik weet mis ik nog geen cent, behalve wat ik uitgegeven heb.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Is een bank failliet laten gaan hard werk? Of is drie schoonmaakbanen tegelijk hebben hard werk?
Je komt er ooit achter dat ook jij bestolen wordt, en dan zal je zien dat hard werken er echt niets mee te maken heeft
Ik maak me daar niet druk om want ik heb daar geen last van. Slaap jij snachts slechter omdat er iemand in Nederland is die een hoop geld vangt?quote:Op woensdag 19 september 2012 14:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Dat. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die het "oneerlijk" vinden dat een eigenaar van een grote winkelketen daar rijk aan geworden is. Waar mensen veel meer problemen mee hebben, is dat falende bankiers/woningcorporatiedirecties/zorgdirecteurtjes alsnog vele miljoenen krijgen.
je betaalt geen belasting die vervolgens aan faalbankiers gegeven wordt?quote:Op woensdag 19 september 2012 14:14 schreef HSG het volgende:
[..]
Oh ja? Zoverre ik weet mis ik nog geen cent, behalve wat ik uitgegeven heb.
Als dat onterecht is wel ja. Ik zie ons land liever niet naar niveau Nigeria of Congo gaan. Waar jouw mentaliteit direct toe leidt.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik maak me daar niet druk om want ik heb daar geen last van. Slaap jij snachts slechter omdat er iemand in Nederland is die een hoop geld vangt?
in India en China is de middenklasse juist in opkomst, hier gaat de consumerende middenklasse naar ze grootje, door de VVDquote:Op woensdag 19 september 2012 14:16 schreef Viajero het volgende:
[..]
Als dat onterecht is wel ja. Ik zie ons land liever niet naar niveau Nigeria of Congo gaan. Waar jouw mentaliteit direct toe leidt.
Mwah, slap ben ik niet, anders had ik dit salaris niet. Maar het kan altijd meer. "jullie" ook echtquote:Op woensdag 19 september 2012 14:13 schreef Viajero het volgende:
[..]
Natuurlijk, jaloezie is de enige mogelijke verklaring. Rechtvaardigheidsgevoel bestaat niet. En dat er mensen zijn die gewoon letterlijk de regels breken, stelen en ermee wegkomen is prima. En als je er wat van zegt ben je jaloers.
Wat haat ik slappe zakken als jij. Jullie zijn de reden dat dat tuig ermee wegkomt.
Neuh ik liever ook niet. Daar zijn we hier ook te nuchter voor trouwens, dus ik denk zomaar dat dat niet gaat gebeuren. Mijn mentaliteit is dat je eerst maar eens moet zorgen dat je je eigen zaakjes in orde hebt, voordat je heel hard gaat roeptoeteren over andere lui.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:16 schreef Viajero het volgende:
[..]
Als dat onterecht is wel ja. Ik zie ons land liever niet naar niveau Nigeria of Congo gaan. Waar jouw mentaliteit direct toe leidt.
Dat belastinggeld is niet van mij maar van de staat. Dat betaal ik al heel lang, al zelfs ver voor de crisis. Met dat geld worden voorzieningen betaald waar wij met ons allen gebruik van kunnen en/of mogen maken.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:15 schreef Viajero het volgende:
[..]
je betaalt geen belasting die vervolgens aan faalbankiers gegeven wordt?
Nogmaals, ik verdien goed. Moet ik me ook geen zorgen meer maken over inbrekers zolang ze niet bij mij inbreken? Al die jaloezie dat zij het beter doen dan ik... compleet onterecht, dan moet ik zelf maar harder werken voordat ik criminelen mag bekritiseren, toch?quote:Op woensdag 19 september 2012 14:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mwah, slap ben ik niet, anders had ik dit salaris niet. Maar het kan altijd meer. "jullie" ook echtIk zou me drukker maken om jezelf. Stop die energie in zelf meer verdienen. Hoe meer jij gaat verdienen, hoe minder druk je je gaat maken om dit soort dingen vermoed ik zo maar.
Het absoluut niet bekritiseren van corruptie zolang je het zelf goed hebt is DE manier van denken die die landen ten gronde richt.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Neuh ik liever ook niet. Daar zijn we hier ook te nuchter voor trouwens, dus ik denk zomaar dat dat niet gaat gebeuren. Mijn mentaliteit is dat je eerst maar eens moet zorgen dat je je eigen zaakjes in orde hebt, voordat je heel hard gaat roeptoeteren over andere lui.
Krijgen we die onzin weer. Jij denkt ook dat "Griekenland" alles gaat terugbetalen?quote:Op woensdag 19 september 2012 14:25 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat belastinggeld is niet van mij maar van de staat. Dat betaal ik al heel lang, al zelfs ver voor de crisis. Met dat geld worden voorzieningen betaald waar wij met ons allen gebruik van kunnen en/of mogen maken.
Er is belastinggeld gegeven aan een aantal banken in Nederland maar blijkbaar ben jij zo blind om het niet in te zien dat dezelfde banken het inmiddels alweer terug betaald hebben, met rente + boete. De Nederlandse staat heeft er grof geld aan verdiend. Met andere woorden: dat geld is inmiddels alweer terug.
Nee maar zoals ik al zei is het ons geld niet maar van de staat.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Krijgen we die onzin weer. Jij denkt ook dat "Griekenland" alles gaat terugbetalen?
Nee, dat is duidelijk. Waar denk je dat dat geld naartoe gaat? Naar de Grieken? Of naar de faalbanken die onverantwoordelijk veel aan de Grieken geleend hebben?quote:Op woensdag 19 september 2012 14:33 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik zie de link niet tussen jouw "bankiers" en Griekenland.
Uiteindelijk naar ons.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:34 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, dat is duidelijk. Waar denk je dat dat geld naartoe gaat? Naar de Grieken? Of naar de faalbanken die onverantwoordelijk veel aan de Grieken geleend hebben?
Ok, met zo'n keiharde stalinistische opstelling kan ik heel weinig. De staat zou van de burgers moeten zijn, maar jij ziet dat, net als Stalin, precies andersom. Tja... ik denk niet dat we het eens gaan worden.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:33 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee maar zoals ik al zei is het ons geld niet maar van de staat.
Hoe is werken en inbreken hetzelfde? Die vergelijking gaat niet op, maar oke, jij vind het wel hetzelfde, dus dan neem ik aan dat je bedoeld dat die inbreker onterecht iets pakt wat van jou is? Dat vind je dan dus ook van die incompetente lui allemaal? Jij vind dus ook dat zij iets krijgen wat eigenlijk aan jou toebehoort? Dus het is toch een kwestie van zij wel en ik niet?quote:Op woensdag 19 september 2012 14:30 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nogmaals, ik verdien goed. Moet ik me ook geen zorgen meer maken over inbrekers zolang ze niet bij mij inbreken? Al die jaloezie dat zij het beter doen dan ik... compleet onterecht, dan moet ik zelf maar harder werken voordat ik criminelen mag bekritiseren, toch?
Kan je dat uitleggen? En kan je ook direct uitleggen waarom we dat geld dan niet gewoon houden ipv via allerlei duistere omwegen weer terug te laten komen?quote:
Ik heb het nergens over mensen die terecht rijk zijn. Daar heb ik geen problemen mee. Ik heb het over mensen die door fraude rijk zijn. Maar daar mag ik van jou niet over klagen.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoe is werken en inbreken hetzelfde? Die vergelijking gaat niet op, maar oke, jij vind het wel hetzelfde, dus dan neem ik aan dat je bedoeld dat die inbreker onterecht iets pakt wat van jou is? Dat vind je dan dus ook van die incompetente lui allemaal? Jij vind dus ook dat zij iets krijgen wat eigenlijk aan jou toebehoort? Dus het is toch een kwestie van zij wel en ik niet?
Zij zijn ons en wij zijn hun. Wij hebben onze regering gekozen en zij zullen het probleem oplossen. Tenzij je het beter weet dan zou ik daar werk van maken.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:35 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ok, met zo'n keiharde stalinistische opstelling kan ik heel weinig. De staat zou van de burgers moeten zijn, maar jij ziet dat, net als Stalin, precies andersom. Tja... ik denk niet dat we het eens gaan worden.
Welke "duistere" omwegen?quote:Op woensdag 19 september 2012 14:36 schreef Viajero het volgende:
[..]
Kan je dat uitleggen? En kan je ook direct uitleggen waarom we dat geld dan niet gewoon houden ipv via allerlei duistere omwegen weer terug te laten komen?
Weet ik veel, jij zegt dat het terugkomt, ik vraag jou hoe...quote:Op woensdag 19 september 2012 14:38 schreef HSG het volgende:
[..]
Zij zijn ons en wij zijn hun. Wij hebben onze regering gekozen en zij zullen het probleem oplossen. Tenzij je het beter weet dan zou ik daar werk van maken.
[..]
Welke "duistere" omwegen?
Vele wegen leiden naar Rome.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
Weet ik veel, jij zegt dat het terugkomt, ik vraag jou hoe...
Oh je mag zeker wel klagen. Maar ik mag ook NIET klagen. Nederlanders zijn heel goed in klagen, dat zie je vooral in dit forum heel goed. Maar doe er dan eens wat aan zou ik zeggen.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:37 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over mensen die terecht rijk zijn. Daar heb ik geen problemen mee. Ik heb het over mensen die door fraude rijk zijn. Maar daar mag ik van jou niet over klagen.
Dat doen we ook. We discussiëren er over waarna consensus en soms zelfs paradigmaverschuiving ontstaat. En dat probeer jij met dit soort domme opmerkingen tegen te houden.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:50 schreef CoolGuy het volgende:
Maar doe er dan eens wat aan zou ik zeggen.
Revolutie. Dat is wat er in de geschiedenis iedere keer gebeurt als de verschillen te hoog oplopen.quote:
en dat ontstaat binnen dit forum bedoel je dan neem ik aan? En wat verandert dat dan precies in de realiteit? Of wou je zeggen dat het enige wat je kunt doen is vanachter je bureautje op internet wat posts plaatsen?quote:Op woensdag 19 september 2012 15:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat doen we ook. We discussiëren er over waarna consensus en soms zelfs paradigmaverschuiving ontstaat. En dat probeer jij met dit soort domme opmerkingen tegen te houden.
Ok. Nou, bring it on zou ik zeggen.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:10 schreef Northside het volgende:
[..]
Revolutie. Dat is wat er in de geschiedenis iedere keer gebeurt als de verschillen te hoog oplopen.
Ach gut, jij bent nog uit het pré-internet tijdperk.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
en dat ontstaat binnen dit forum bedoel je dan neem ik aan? En wat verandert dat dan precies in de realiteit?
Oh het internet is wel echt, maar als je nou denkt dat die paar posts die hier in AEX worden gepost en dan vooral de manier waarop gaat zorgen voor een revolutie in Nederland waardoor dit allemaal gaat veranderen, dan ben je wel een beetje naief.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ach gut, jij bent nog uit het pré-internet tijdperk.
"Internet is niet echt"
Hij is al begonnen. Jij denkt dat er alleen op FOK! word gediscussieerd over inkomensongelijkheid?quote:Op woensdag 19 september 2012 15:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh het internet is wel echt, maar als je nou denkt dat die paar posts die hier in AEX worden gepost en dan vooral de manier waarop gaat zorgen voor een revolutie in Nederland waardoor dit allemaal gaat veranderen, dan ben je wel een beetje naief.
Maar ik zou zeggen, kom op met die revolutie.
quote:
quote:As social media expanded the range of channels for participation in Occupy Wall Street, it also changed the nature of the public that joined. Extrapolating from the work of anthropologist Jeffrey S. Juris, we can contrast the network logics that predominated in summer 2011, when organizations and activists used email lists and websites to mobilize pre-existing networks, with a new set of aggregation logics that developed as the event took off. Social media engaged many thousands of people who had no pre-existing connection to social change organizations and activist networks. These virtual spaces, even more than city parks, became points of encounter where previously unrelated individuals aggregated to form popular assemblies.
Ah, je refereert nu aan de Occupy beweging. Die mensen die blijkbaar de tijd hebben om dagen/weken/maandenlang ergens te gaan zitten. Dat kan makkelijk inderdaad, als je geen baan hebt.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hij is al begonnen. Jij denkt dat er alleen op FOK! word gediscussieerd over inkomensongelijkheid?
Leesvoer:
[..]
[..]
De verschillen zijn in Nederland nog lang niet groot genoeg, mensen hebben teveel te verliezen. Maar als de ongelijkheid nog een tijdje doorgroeit komt die omslag er op gegeven moment wel. De echte macht ligt bij de massa.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:10 schreef CoolGuy het volgende:
Ok. Nou, bring it on zou ik zeggen.
Het is overigens een morele kwestie.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:11 schreef CoolGuy het volgende:
Volgens mij is het gewoon heel ordinair een kwestie van, zij wel en ik niet. Ik vermoed zomaar dat als jij net zoveel geld had als die 'incompetente lui' je je niet zo druk maakte om die lui.
Nutteloze establishment-propagandaquote:Op woensdag 19 september 2012 15:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ah, je refereert nu aan de Occupy beweging. Die mensen die blijkbaar de tijd hebben om dagen/weken/maandenlang ergens te gaan zitten. Dat kan makkelijk inderdaad, als je geen baan hebt.
Really? Mensen die gewoon een baan hebben gaan werken, die gaan niet in een tentje ik weet niet hoe lang op een plein bivakkeren. Die hebben daar geen tijd voor. Die hebben nuttigere dingen te doen.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nutteloze establishment-propaganda
Ja, dat zou zomaar kunnen. En dan? Dan verwacht jij dat er een 100% shift plaats vindt? Dus de rijken worden arm en de armen worden rijk? Of wat moet er dan gebeuren? Ik denk dat die rijken, waar hier zo op gebasht wordt, voor die tijd al lang hebben geregeld dat hun vrijwel niks kan gebeuren, dus wat je overhoudt zijn een paar armoedzaaiers die elkaar de kop inslaan ofzo? Das mooi, minder uitkeringen die uitgedeeld hoeven te worden.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:21 schreef Northside het volgende:
[..]
De verschillen zijn in Nederland nog lang niet groot genoeg, mensen hebben teveel te verliezen. Maar als de ongelijkheid nog een tijdje doorgroeit komt die omslag er op gegeven moment wel. De echte macht ligt bij de massa.
Geen idee. Na de Franse en Russische revolutie werd een poging gedaan een nieuwe maatschappij op te zetten waarin de welvaart gelijkmatiger verdeeld was. Hoe en wat precies is niet te voorspellen, maar revoluties brengen altijd verandering.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:26 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, dat zou zomaar kunnen. En dan? Dan verwacht jij dat er een 100% shift plaats vindt? Dus de rijken worden arm en de armen worden rijk? Of wat moet er dan gebeuren? Ik denk dat die rijken, waar hier zo op gebasht wordt, voor die tijd al lang hebben geregeld dat hun vrijwel niks kan gebeuren, dus wat je overhoudt zijn een paar armoedzaaiers die elkaar de kop inslaan ofzo? Das mooi, minder uitkeringen die uitgedeeld hoeven te worden.
Alsof het om Occupy gaat. We hebben in Europa zat partijen die een fundamentele kritiek op het kapitalisme hebben en aan terrein winnen: onze eigen SP, Linke in Duitsland, Front de Gauche in Frankrijk, Syriza in Griekenland en Izquierda Unida in Spanje. Al hebben we hier niks gewonnen vorige week, het SP-verhaal heeft wel de PvdA naar links op laten schuiven. Zonder de strategische stem hadden we 8 zetels gewonnen.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Really? Mensen die gewoon een baan hebben gaan werken, die gaan niet in een tentje ik weet niet hoe lang op een plein bivakkeren. Die hebben daar geen tijd voor. Die hebben nuttigere dingen te doen.
ja revoluties brengen altijd verandering misschien, maar in hoeverre 'iedereen' daar concreet is van gaat merken is natuurlijk maar de vraag. Overigens, welvaart gelijkmatiger verelen, zoals de russen probeerden met hun communisme bedoel je? De putjesschepper net zoveel als de hersenchirurg, dat soort dingen?quote:Op woensdag 19 september 2012 15:37 schreef Northside het volgende:
[..]
Geen idee. Na de Franse en Russische revolutie werd een poging gedaan een nieuwe maatschappij op te zetten waarin de welvaart gelijkmatiger verdeeld was. Hoe en wat precies is niet te voorspellen, maar revoluties brengen altijd verandering.
Ik weet niet of de rijken iets kunnen doen wat hun positie onaantastbaar maakt. Tegen 'de massa' begin je niet zoveel.
Er bestaat ook zoiets als een sociale markteconomie: die werkt op basis van vraag en aanbod terwijl het kapitaal gereguleerd is. Niemand kan daarin met kapitaal een buitengewone machtspositie verwerven.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
ja revoluties brengen altijd verandering misschien, maar in hoeverre 'iedereen' daar concreet is van gaat merken is natuurlijk maar de vraag. Overigens, welvaart gelijkmatiger verelen, zoals de russen probeerden met hun communisme bedoel je? De putjesschepper net zoveel als de hersenchirurg, dat soort dingen?
Jij klinkt een beetje als Jolande Sap. Ja, 'partij X heeft flink moeten inleveren' maar dat ze zelf het meest moest inleveren, daar hoor je dr dan niet over.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:39 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Alsof het om Occupy gaat. We hebben in Europa zat partijen die een fundamentele kritiek op het kapitalisme hebben en aan terrein winnen: onze eigen SP, Linke in Duitsland, Front de Gauche in Frankrijk, Syriza in Griekenland en Izquierda Unida in Spanje. Al hebben we hier niks gewonnen vorige week, het SP-verhaal heeft wel de PvdA naar links op laten schuiven. Zonder de strategische stem hadden we 8 zetels gewonnen.
Des te meer de mensen zien en vooral voelen wat er aan het gebeuren is, des te meer zullen ze die kritiek gaan delen. Dus dat moment gaat er echt wel komen!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |