abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117033596
quote:
9s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:08 schreef Descendent het volgende:
Ik werd er vandaag bij een stoplichtsprintje bij een 100km weg (N302) enigzins uitgereden door een collega Zweed..... ;(

(eentje die het 'Aero' bijna erg letterlijk nam ;) )
Aero
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  donderdag 20 september 2012 @ 18:51:32 #102
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_117033600
quote:
Als je dat bord zo'n 30 graden naar links draait heb je een boos kijkend mannetje! :o

Tof.

Wat irritaties betreft blijft het me verbazen dat in NL; het land met zo ongeveer de meeste files per dag de mensen niet normaal op drukke snelwegen / in de file kunnen rijden..... of misschien dat we JUIST daardoor zoveel files hebben..... O-)

Vooral het eeuwige zenuwachtige: 'ik zit bij drukte te dicht achter mijn voorganger en als die ook maar een scheet laat trap ik mn rem in komt best wel idioot over zeg maar...

Want ik zit daar weer 10m achter en laat ff rustig het gas los.... dat rijdt zo veel relaxter....

Of vandaag een grappig mazda'stje dat bij de stoplcihten vanuit stilstand (2 sorteervakken voor rechtdoor) mij ff voorbij moet scheuren (waar je 80 mag) om vervolgens weer hard in de rem te moeten voor de auto's die voor ons in een treintje (1baan) rijden.... en dus wel 1 auto is 'opgeschoten' Is dat gewoon misplaatste 'haast' of een gebrek aan verkeersinzicht?

P.s. en nee; ik trok niet bejaard op. :P
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_117035441
Heb ik bij m'n iQ ook hoor, ze willen me echt kosten wat het kost inhalen ;(

Laatst reed ik 140 km/u op de snelweg. Lekker cruisen hoor maar iemand achter me moest er langs maar realiseerde toen hij me net voorbij was denk ik oooh ik ga toch best wel hard en dan voegt ie vlak voor me in om dan weer gas te minderen naar 120 :X

Als ik een grotere auto had gereden had ik hem van de weg geramd :')
Facts don't care about your feelings
  donderdag 20 september 2012 @ 19:34:45 #104
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_117035865
Weer een paar mongolen vandaag. Als er 2 banen voor linksaf zijn, hoor je gewoon je ogen te openen, in je baan te blijven als je de bocht neemt, en niet naar de andere rijbaan zweven. Gewoon de belijning volgen.
En als ik toeter om het gevaar aan te duiden - ik moest uitwijken notabene, moet je niet na 10 seconden nog een keer terugtoeteren, heeft geen enkel zin. Ambtenaartje!

En is parkeren in een parkeergarage nu echt moeilijk? 30x heen en weer steken, helemaal van links naar rechts sturen met de voetrem erop, ook lekker voor je banden....
En de passagier die uitstapt en uitkeels aanwijzingen roept, ongelovelijk... :N

Waarom rijden mensen op bij stoplichten als het verderop sowieso vaststaat? Sta je lekker midden op het kruispunt al het overige verkeer te blokkeren.

Wat doen mensen trouwens raar als er een ambu met signalen aankomt. Trekken gewoon op, blijven pal midden op het kruispunt staan, of rijden gewoon met 70 door over de ringweg, waarschijnlijk 'omdat ik hier niet harder mag'. Ga even aan de kant ofzo?
  FOK!fotograaf donderdag 20 september 2012 @ 19:49:09 #105
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117036557
quote:
7s.gif Op donderdag 20 september 2012 18:51 schreef Descendent het volgende:

[..]

Als je dat bord zo'n 30 graden naar links draait heb je een boos kijkend mannetje! :o
Dankje, nu blijf ik dat erin zien :') Ik denk trouwens dat je hem 45 graden moet draaien. :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_117036953
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

Verder hoeft een doorgaande weg lang niet altijd rechtdoor te gaan, deze kan ook afbuigen. Of geef jij soms als je een situatie tegen komt waar dit bord kan staan (hoeft niet, weginrichting maakt het voldoende duidelijk), ook richting aan naar links.
[ afbeelding ]
Dat hoeft namelijk niet, want jij volgt hier de weg. Alleen als je rechtsaf gaat of rechtdoor wilt, moet je richting naar rechts aangeven. Als jij naar links met de doorgaande weg mee wilt, hoef je geen richting aan te geven.
Als je rechtdoor wilt en naar rechts knippert, denkt het verkeer dat van rechts komt dat je hun straat in wilt en dat ze dus door kunnen rijden zonder jou te hinderen. Dan kan het wel lastig zijn als je ineens toch rechtdoor gaat.
  FOK!fotograaf donderdag 20 september 2012 @ 19:58:05 #107
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117037018
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:57 schreef Light het volgende:

[..]

Als je rechtdoor wilt en naar rechts knippert, denkt het verkeer dat van rechts komt dat je hun straat in wilt en dat ze dus door kunnen rijden zonder jou te hinderen. Dan kan het wel lastig zijn als je ineens toch rechtdoor gaat.
En als je niet knippert denkt het verkeer dat je de weg volgt.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_117037417
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:58 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En als je niet knippert denkt het verkeer dat je de weg volgt.
Als je naar links knippert, weten ze dat ook. Je kunt imho beter niet knipperen dan naar rechts knipperen als je bij dat bord rechtdoor wilt. Dan snapt het verkeer van rechts dat je voor ze langs gaat en dat ze je voor moeten laten gaan omdat je op een voorrangsweg zit.
pi_117054928
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 14:42 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik stop met deze discussie en raad je aan nog eens om je eigen berichten terug te lezen.
[knip]
Een goede, onderbouwde weerlegging van mijn argumenten heb ik, buiten het CBR verhaaltje, nog niet gezien. Echter, dit verhaal van het CBR heb ik vrijwel direct weerlegd en buiten wij waren er nog anderen met argumenten die het verhaal weerleggen. Verder blijf je cirkel redeneren en doordrammen en nu ben ik degene die niet met nieuwe dingen komt? Toegeven dat je het fout hebt mag best hoor.
Zucht, je zegt echt alles om een ander horen zeggen dat je gelijk hebt he? Eerst riep je dat linkerknipperlicht aanzetten fout was, vervolgens vroeg je waar je dat gezegd zou hebben, dan zeg je dat het inderdaad feitelijk fout is en kom je met herhalingen en nu wil je ook nog eens horen dat je gelijk hebt en in tegenstelling tot jou ben ik niet aan het drammen stomme autist dat je bent met je onvermogen in te leven in andere inzichten om maar ff je eigen woorden terug in je mond te stoppen.

quote:
Je bent een draaikont, want eerst roep je dat je linksaf gaat op een rotonde
Feitelijk neem ik de linkerweg door rechtsaf te slaan en de rondte te volgen en de linkerweg uiteindelijk te pakken, de zin is te moeilijk te begrijpen voor je neem ik aan?
quote:
en nu roep je dat alleen domme mensen denken dat ze linksaf gaan, terwijl ze natuurlijk alleen rechtsaf een rotonde kunnen verlaten.
Ik heb niet gezegd dat (domme) mensen denken linksaf te gaan, leer eens le-zen.
quote:
Echter, daarvoor riep je dat mensen die hun knipper links gebruiken domkoppen zijn, daarna was het nog dat het volgens de regels moet en je komt tot besluit dat het je niet boeit dat je fysiek gezien niet linksaf kan.
Ik heb niet gezegd dat mensen die hun linkerknipperlicht wel gebruiken domme mensen zijn, beter le-zen!, het moet volgens de regels ja, en ik heb altijd geloofd dat wat CBR op examen wilt zien, dat dat conform verkeersregels is. Jij dramt zo door over het feit dat je niet echt letterlijk linksaf gaat op een rotonde.

Speciaal voor jou: Mijn standpunten op rijtje
- ik vind linkerknipperlicht om te laten zien dat je de rotonde 3kwart gaat nemen handig en zou verplicht moeten worden zelfs als Europees verkeersregel.
- Mensen die denken dat je daadwerkelijk linksaf slaat op een rotonde zijn dom of zijn hun CBRexamen vergeten
- Mensen die toch linksaf slaan op een rotonde zijn nog dommer dan dom.
- Mensen die anderen dom noemen omdat ze hun CBR geleerd materiaal uitoefenen zijn zelf dom

[ Bericht 11% gewijzigd door Kloonhommel op 21-09-2012 10:28:26 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  vrijdag 21 september 2012 @ 10:59:28 #110
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_117056863
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 09:45 schreef Kloonhommel het volgende:
ik vind linkerknipperlicht om te laten zien dat je de rotonde 3kwart gaat nemen handig en zou verplicht moeten worden zelfs als Europees verkeersregel.
Gelukkig wordt de verkeerswet geregeld door mensen die iets meer inzicht hebben in het verkeer.
pi_117057115
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 09:45 schreef Kloonhommel het volgende:
- ik vind linkerknipperlicht om te laten zien dat je de rotonde 3kwart gaat nemen handig en zou verplicht moeten worden zelfs als Europees verkeersregel.
En hoe geef je dan aan dat je van rijstrook wilt wisselen terwijl je 3/4 rond wilt op een dubbelbaans rotonde?

Nee, het knipperlicht om aan te geven dat je 3/4 rond wilt en "ik blijf op de rotonde" moet daarom gewoon verboden worden. Het heeft totaal geen betekenis, want zonder knipperlicht aan zeg je precies hetzelfde.

Samenvatting (die dus ook telt in een aantal landen):
quote:
Regels voor een rotonde:
- Knipper naar rechts: ik ga eerstvolgende afslag ervan af.
- Geen knipper: ik blijf op de rotonde.
- Knipper naar links: ik wil van rijstrook wisselen.

Verboden:
- Knipper naar links: ik blijf op de rotonde (te gebruiken bij helemaal rond en half rond).
- Knipper naar links: ik wil 3/4 rond.
pi_117057159
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 10:59 schreef OEM het volgende:

[..]

Gelukkig wordt de verkeerswet geregeld door mensen die iets meer inzicht hebben in het verkeer.
Vertel? Wat is er o zo verkeerd aan deze CBR regel? Bang dat ze echt linksaf slaan?
pi_117057181
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 11:08 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Vertel? Wat is er o zo verkeerd aan deze CBR regel? Bang dat ze echt linksaf slaan?
Nee, het heeft meerdere betekenissen op een rotonde en kan derhalve nooit een verplichte regel worden. :')
pi_117057257
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 11:08 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dat er een hoop mensen zijn die het verkeerd gebruiken (behalve het feit dat het sowieso verkeerd is). Ik kom vaak genoeg mensen tegen die hun knipper naar links aanzetten voor een rotonde en vervolgens de 2e afslag nemen (rechtdoor dus). Of dat ze wel de derde afslag nemen, maar dan niet naar rechts knipperen.
pi_117057259
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 11:07 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

En hoe geef je dan aan dat je van rijstrook wilt wisselen terwijl je 3/4 rond wilt op een dubbelbaans rotonde?

Nee, het knipperlicht om aan te geven dat je 3/4 rond wilt en "ik blijf op de rotonde" moet daarom gewoon verboden worden. Het heeft totaal geen betekenis, want zonder knipperlicht aan zeg je precies hetzelfde.
Interessant... Ik had namelijk daarnet het volgende in gedachten: Als er 2 banen parallel lopen en ze zijn beide om linksaf af te slaan, je zit op de rechterbaan en je zet je knipperlicht aan raken dezelfde mensen die moeite hebben met linkerknipperlicht op een rotonde in de war want wissel je nou van baan of ga je linksaf? (ik heb het over een normale kruispunt en geen rotonde, een kruispunt met 2 banen die beiden voor links voorsorteren bestemd zijn)
pi_117057283
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 11:11 schreef CasB het volgende:

[..]

Dat er een hoop mensen zijn die het verkeerd gebruiken (behalve het feit dat het sowieso verkeerd is). Ik kom vaak genoeg mensen tegen die hun knipper naar links aanzetten voor een rotonde en vervolgens de 2e afslag nemen (rechtdoor dus). Of dat ze wel de derde afslag nemen, maar dan niet naar rechts knipperen.
Ho wacht ff, deze mensen gebruiken hun knipperlicht dus niet goed, het staat los van de CBRregel.
pi_117057307
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 11:09 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nee, het heeft meerdere betekenissen op een rotonde en kan derhalve nooit een verplichte regel worden. :')
Voor mij betekent het maar 1 ding, 3kwart of volledig rond (op een enkelbaans rotonde). Dat van banen wisselen bespreek ik al in een ander postje.
pi_117057333
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 11:12 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ho wacht ff, deze mensen gebruiken hun knipperlicht dus niet goed, het staat los van de CBRregel.
Richting aangeven naar links is geen CBR regel, anders had ik nooit mijn rijbewijs mogen halen.
pi_117057415
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 11:14 schreef CasB het volgende:

[..]

Richting aangeven naar links is geen CBR regel, anders had ik nooit mijn rijbewijs mogen halen.
Toch wel, anders had ik nooit mijn rijbewijs mogen halen. Ik had zoveel moeite met deze regel dat het een tijdje duurde voordat ik het automatisch kon doen. Daarom is het zo wrang om vervolgens een poosje geleden op internet erachter te komen dat het niet eens verplicht is.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 september 2012 @ 11:18:30 #120
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117057486
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 11:16 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Toch wel, anders had ik nooit mijn rijbewijs mogen halen. Ik had zoveel moeite met deze regel dat het een tijdje duurde voordat ik het automatisch kon doen. Daarom is het zo wrang om vervolgens een poosje geleden op internet erachter te komen dat het niet eens verplicht is.
Man, ik heb begin dit jaar mijn E achter B gehaald en ik weet van mijzelf eigenlijk dat ik heel soms links knipper, 99 van de 100 keer doe ik het niet. Heb er niets over gehoord. Natuurlijk, er zijn nogal wat examinatoren die er een beetje eigen regelgeving op aanhouden, maar zakken omdat je niet links knippert op een rotonde is onzin.
The summer is magic!

pi_117057555
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 11:11 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Interessant... Ik had namelijk daarnet het volgende in gedachten: Als er 2 banen parallel lopen en ze zijn beide om linksaf af te slaan, je zit op de rechterbaan en je zet je knipperlicht aan raken dezelfde mensen die moeite hebben met linkerknipperlicht op een rotonde in de war want wissel je nou van baan of ga je linksaf? (ik heb het over een normale kruispunt en geen rotonde, een kruispunt met 2 banen die beiden voor links voorsorteren bestemd zijn)
Op het moment dat er pijlen zijn, kan het knipperlicht uit bij een uitvoegstrook. Het is dan namelijk VERBODEN om weer terug te gaan. Dus als je dan het knipperlicht naar rechts of links aanzet, dan wilt dat zeggen dat je van rijstrook wisselt.

Je hebt nog veel te leren. :')

Het is allemaal niet zo moeilijk als mensen eens fatsoenlijk de regels leren.
pi_117057623
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 11:20 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Op het moment dat er pijlen zijn, kan het knipperlicht uit bij een uitvoegstrook. Het is dan namelijk VERBODEN om weer terug te gaan. Dus als je dan het knipperlicht naar rechts of links aanzet, dan wilt dat zeggen dat je van rijstrook wisselt.

Je hebt nog veel te leren. :')
Wie had het over uitvoegstrook? Lees mijn post nog eens? VOORSORTEERSTROOK!
pi_117057640
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 11:13 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Voor mij betekent het maar 1 ding, 3kwart of volledig rond (op een enkelbaans rotonde). Dat van banen wisselen bespreek ik al in een ander postje.
Voor jou wel. Maar voor veel andere bestuurders niet, en daarom kan het dus nooit een regel worden. ;)
Je moet nooit proberen om regels te maken die jezelf heel goed uitkomen. Je bent zelf namelijk nooit een goed referentiekader.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 september 2012 @ 11:23:18 #124
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117057660
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 11:22 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Voor jou wel. Maar voor veel andere bestuurders niet, en daarom kan het dus nooit een regel worden. ;)
Je moet nooit proberen om regels te maken die jezelf heel goed uitkomen. Je bent zelf namelijk nooit een goed referentiekader.
Helaas denken politici daar soms anders over... :')
The summer is magic!

pi_117057669
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 11:22 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Wie had het over invoegstrook? Lees mijn post nog eens? VOORSORTEERSTROOK!
Same. uitvoeg/invoeg/voorsteer. Allemaal hebben ze pijlen en daar telt allemaal dezelfde regels. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')