 
		 
			 
			
			
			Aeroquote:Op woensdag 19 september 2012 20:08 schreef Descendent het volgende:
Ik werd er vandaag bij een stoplichtsprintje bij een 100km weg (N302) enigzins uitgereden door een collega Zweed.....
(eentje die het 'Aero' bijna erg letterlijk nam)
 
			 
			
			
			Als je dat bord zo'n 30 graden naar links draait heb je een boos kijkend mannetje!quote:
 
  
  
											 
			 
			
			
			
 
   
											 
			 
			
			
			 
  
			 
			
			
			Dankje, nu blijf ik dat erin zienquote:Op donderdag 20 september 2012 18:51 schreef Descendent het volgende:
[..]
Als je dat bord zo'n 30 graden naar links draait heb je een boos kijkend mannetje!
 Ik denk trouwens dat je hem 45 graden moet draaien.
 Ik denk trouwens dat je hem 45 graden moet draaien.  
											 
			 
			
			
			Als je rechtdoor wilt en naar rechts knippert, denkt het verkeer dat van rechts komt dat je hun straat in wilt en dat ze dus door kunnen rijden zonder jou te hinderen. Dan kan het wel lastig zijn als je ineens toch rechtdoor gaat.quote:Op donderdag 20 september 2012 11:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
Verder hoeft een doorgaande weg lang niet altijd rechtdoor te gaan, deze kan ook afbuigen. Of geef jij soms als je een situatie tegen komt waar dit bord kan staan (hoeft niet, weginrichting maakt het voldoende duidelijk), ook richting aan naar links.
[ afbeelding ]
Dat hoeft namelijk niet, want jij volgt hier de weg. Alleen als je rechtsaf gaat of rechtdoor wilt, moet je richting naar rechts aangeven. Als jij naar links met de doorgaande weg mee wilt, hoef je geen richting aan te geven.
 
			 
			
			
			En als je niet knippert denkt het verkeer dat je de weg volgt.quote:Op donderdag 20 september 2012 19:57 schreef Light het volgende:
[..]
Als je rechtdoor wilt en naar rechts knippert, denkt het verkeer dat van rechts komt dat je hun straat in wilt en dat ze dus door kunnen rijden zonder jou te hinderen. Dan kan het wel lastig zijn als je ineens toch rechtdoor gaat.
 
			 
			
			
			Als je naar links knippert, weten ze dat ook. Je kunt imho beter niet knipperen dan naar rechts knipperen als je bij dat bord rechtdoor wilt. Dan snapt het verkeer van rechts dat je voor ze langs gaat en dat ze je voor moeten laten gaan omdat je op een voorrangsweg zit.quote:Op donderdag 20 september 2012 19:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En als je niet knippert denkt het verkeer dat je de weg volgt.
 
			 
			
			
			Zucht, je zegt echt alles om een ander horen zeggen dat je gelijk hebt he? Eerst riep je dat linkerknipperlicht aanzetten fout was, vervolgens vroeg je waar je dat gezegd zou hebben, dan zeg je dat het inderdaad feitelijk fout is en kom je met herhalingen en nu wil je ook nog eens horen dat je gelijk hebt en in tegenstelling tot jou ben ik niet aan het drammen stomme autist dat je bent met je onvermogen in te leven in andere inzichten om maar ff je eigen woorden terug in je mond te stoppen.quote:Op donderdag 20 september 2012 14:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik stop met deze discussie en raad je aan nog eens om je eigen berichten terug te lezen.
[knip]
Een goede, onderbouwde weerlegging van mijn argumenten heb ik, buiten het CBR verhaaltje, nog niet gezien. Echter, dit verhaal van het CBR heb ik vrijwel direct weerlegd en buiten wij waren er nog anderen met argumenten die het verhaal weerleggen. Verder blijf je cirkel redeneren en doordrammen en nu ben ik degene die niet met nieuwe dingen komt? Toegeven dat je het fout hebt mag best hoor.
Feitelijk neem ik de linkerweg door rechtsaf te slaan en de rondte te volgen en de linkerweg uiteindelijk te pakken, de zin is te moeilijk te begrijpen voor je neem ik aan?quote:Je bent een draaikont, want eerst roep je dat je linksaf gaat op een rotonde
Ik heb niet gezegd dat (domme) mensen denken linksaf te gaan, leer eens le-zen.quote:en nu roep je dat alleen domme mensen denken dat ze linksaf gaan, terwijl ze natuurlijk alleen rechtsaf een rotonde kunnen verlaten.
Ik heb niet gezegd dat mensen die hun linkerknipperlicht wel gebruiken domme mensen zijn, beter le-zen!, het moet volgens de regels ja, en ik heb altijd geloofd dat wat CBR op examen wilt zien, dat dat conform verkeersregels is. Jij dramt zo door over het feit dat je niet echt letterlijk linksaf gaat op een rotonde.quote:Echter, daarvoor riep je dat mensen die hun knipper links gebruiken domkoppen zijn, daarna was het nog dat het volgens de regels moet en je komt tot besluit dat het je niet boeit dat je fysiek gezien niet linksaf kan.
 
			 
			
			
			Gelukkig wordt de verkeerswet geregeld door mensen die iets meer inzicht hebben in het verkeer.quote:Op vrijdag 21 september 2012 09:45 schreef Kloonhommel het volgende:
ik vind linkerknipperlicht om te laten zien dat je de rotonde 3kwart gaat nemen handig en zou verplicht moeten worden zelfs als Europees verkeersregel.
 
			 
			
			
			En hoe geef je dan aan dat je van rijstrook wilt wisselen terwijl je 3/4 rond wilt op een dubbelbaans rotonde?quote:Op vrijdag 21 september 2012 09:45 schreef Kloonhommel het volgende:
- ik vind linkerknipperlicht om te laten zien dat je de rotonde 3kwart gaat nemen handig en zou verplicht moeten worden zelfs als Europees verkeersregel.
quote:Regels voor een rotonde:
- Knipper naar rechts: ik ga eerstvolgende afslag ervan af.
- Geen knipper: ik blijf op de rotonde.
- Knipper naar links: ik wil van rijstrook wisselen.
Verboden:
- Knipper naar links: ik blijf op de rotonde (te gebruiken bij helemaal rond en half rond).
- Knipper naar links: ik wil 3/4 rond.
 
			 
			
			
			Vertel? Wat is er o zo verkeerd aan deze CBR regel? Bang dat ze echt linksaf slaan?quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:59 schreef OEM het volgende:
[..]
Gelukkig wordt de verkeerswet geregeld door mensen die iets meer inzicht hebben in het verkeer.
 
			 
			
			
			Nee, het heeft meerdere betekenissen op een rotonde en kan derhalve nooit een verplichte regel worden.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:08 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Vertel? Wat is er o zo verkeerd aan deze CBR regel? Bang dat ze echt linksaf slaan?
 
											 
			 
			
			
			Dat er een hoop mensen zijn die het verkeerd gebruiken (behalve het feit dat het sowieso verkeerd is). Ik kom vaak genoeg mensen tegen die hun knipper naar links aanzetten voor een rotonde en vervolgens de 2e afslag nemen (rechtdoor dus). Of dat ze wel de derde afslag nemen, maar dan niet naar rechts knipperen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:08 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Vertel? Wat is er o zo verkeerd aan deze CBR regel? Bang dat ze echt linksaf slaan?
 
			 
			
			
			Interessant... Ik had namelijk daarnet het volgende in gedachten: Als er 2 banen parallel lopen en ze zijn beide om linksaf af te slaan, je zit op de rechterbaan en je zet je knipperlicht aan raken dezelfde mensen die moeite hebben met linkerknipperlicht op een rotonde in de war want wissel je nou van baan of ga je linksaf? (ik heb het over een normale kruispunt en geen rotonde, een kruispunt met 2 banen die beiden voor links voorsorteren bestemd zijn)quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En hoe geef je dan aan dat je van rijstrook wilt wisselen terwijl je 3/4 rond wilt op een dubbelbaans rotonde?
Nee, het knipperlicht om aan te geven dat je 3/4 rond wilt en "ik blijf op de rotonde" moet daarom gewoon verboden worden. Het heeft totaal geen betekenis, want zonder knipperlicht aan zeg je precies hetzelfde.
 
			 
			
			
			Ho wacht ff, deze mensen gebruiken hun knipperlicht dus niet goed, het staat los van de CBRregel.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:11 schreef CasB het volgende:
[..]
Dat er een hoop mensen zijn die het verkeerd gebruiken (behalve het feit dat het sowieso verkeerd is). Ik kom vaak genoeg mensen tegen die hun knipper naar links aanzetten voor een rotonde en vervolgens de 2e afslag nemen (rechtdoor dus). Of dat ze wel de derde afslag nemen, maar dan niet naar rechts knipperen.
 
			 
			
			
			Voor mij betekent het maar 1 ding, 3kwart of volledig rond (op een enkelbaans rotonde). Dat van banen wisselen bespreek ik al in een ander postje.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:09 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee, het heeft meerdere betekenissen op een rotonde en kan derhalve nooit een verplichte regel worden.
 
			 
			
			
			Richting aangeven naar links is geen CBR regel, anders had ik nooit mijn rijbewijs mogen halen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:12 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ho wacht ff, deze mensen gebruiken hun knipperlicht dus niet goed, het staat los van de CBRregel.
 
			 
			
			
			Toch wel, anders had ik nooit mijn rijbewijs mogen halen. Ik had zoveel moeite met deze regel dat het een tijdje duurde voordat ik het automatisch kon doen. Daarom is het zo wrang om vervolgens een poosje geleden op internet erachter te komen dat het niet eens verplicht is.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:14 schreef CasB het volgende:
[..]
Richting aangeven naar links is geen CBR regel, anders had ik nooit mijn rijbewijs mogen halen.
 
			 
			
			
			Man, ik heb begin dit jaar mijn E achter B gehaald en ik weet van mijzelf eigenlijk dat ik heel soms links knipper, 99 van de 100 keer doe ik het niet. Heb er niets over gehoord. Natuurlijk, er zijn nogal wat examinatoren die er een beetje eigen regelgeving op aanhouden, maar zakken omdat je niet links knippert op een rotonde is onzin.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:16 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Toch wel, anders had ik nooit mijn rijbewijs mogen halen. Ik had zoveel moeite met deze regel dat het een tijdje duurde voordat ik het automatisch kon doen. Daarom is het zo wrang om vervolgens een poosje geleden op internet erachter te komen dat het niet eens verplicht is.
 
			 
			
			
			Op het moment dat er pijlen zijn, kan het knipperlicht uit bij een uitvoegstrook. Het is dan namelijk VERBODEN om weer terug te gaan. Dus als je dan het knipperlicht naar rechts of links aanzet, dan wilt dat zeggen dat je van rijstrook wisselt.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:11 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Interessant... Ik had namelijk daarnet het volgende in gedachten: Als er 2 banen parallel lopen en ze zijn beide om linksaf af te slaan, je zit op de rechterbaan en je zet je knipperlicht aan raken dezelfde mensen die moeite hebben met linkerknipperlicht op een rotonde in de war want wissel je nou van baan of ga je linksaf? (ik heb het over een normale kruispunt en geen rotonde, een kruispunt met 2 banen die beiden voor links voorsorteren bestemd zijn)

 
			 
			
			
			Wie had het over uitvoegstrook? Lees mijn post nog eens? VOORSORTEERSTROOK!quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:20 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Op het moment dat er pijlen zijn, kan het knipperlicht uit bij een uitvoegstrook. Het is dan namelijk VERBODEN om weer terug te gaan. Dus als je dan het knipperlicht naar rechts of links aanzet, dan wilt dat zeggen dat je van rijstrook wisselt.
Je hebt nog veel te leren.
 
			 
			
			
			Voor jou wel. Maar voor veel andere bestuurders niet, en daarom kan het dus nooit een regel worden.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:13 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Voor mij betekent het maar 1 ding, 3kwart of volledig rond (op een enkelbaans rotonde). Dat van banen wisselen bespreek ik al in een ander postje.

 
			 
			
			
			Helaas denken politici daar soms anders over...quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Voor jou wel. Maar voor veel andere bestuurders niet, en daarom kan het dus nooit een regel worden.
Je moet nooit proberen om regels te maken die jezelf heel goed uitkomen. Je bent zelf namelijk nooit een goed referentiekader.
 
											 
			 
			
			
			Same. uitvoeg/invoeg/voorsteer. Allemaal hebben ze pijlen en daar telt allemaal dezelfde regels.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:22 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Wie had het over invoegstrook? Lees mijn post nog eens? VOORSORTEERSTROOK!
 
											
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |