Wat is daar belachelijk aan?quote:Op vrijdag 28 september 2012 18:24 schreef Yreal het volgende:
Meest belachelijke bocht op de nederlandse snelweg trouwens
https://maps.google.com/m(...)cbp=12,359.86,,0,5.5
nog nooit zo'n scherpe bocht op een nederlandse snelweg gezien. alsof je recht op een muur inrijdt.quote:
Je komt wel vaker krappe bochten tegen op knooppunten (ok, meestal niet in de relatie zuid-oost, maar toch).. De bochten bij Sneek en Purmerend vind ik dan een stuk belachelijker.quote:Op vrijdag 28 september 2012 18:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
nog nooit zo'n scherpe bocht op een nederlandse snelweg gezien. alsof je recht op een muur inrijdt.
ja daar kom ik nooitquote:Op vrijdag 28 september 2012 18:40 schreef OEM het volgende:
[..]
Je komt wel vaker krappe bochten tegen op knooppunten (ok, meestal niet in de relatie zuid-oost, maar toch).. De bochten bij Sneek en Purmerend vind ik dan een stuk belachelijker.
Die bocht ben ik doorgegaan in de eerste lange rit die ik maakte toen ik mijn rijbewijs had gehaald. Ik reed 120 omdat ik nog iemand wilde inhalen en vooral niet te lang op de linkerstrook wilde blijven.quote:Op vrijdag 28 september 2012 18:24 schreef Yreal het volgende:
Meest belachelijke bocht op de nederlandse snelweg trouwens
https://maps.google.com/m(...)cbp=12,359.86,,0,5.5
nooit bij bergen op zoom geweest zeker?quote:Op vrijdag 28 september 2012 18:24 schreef Yreal het volgende:
Meest belachelijke bocht op de nederlandse snelweg trouwens
https://maps.google.com/m(...)cbp=12,359.86,,0,5.5
Staat mij even niks bijzonder bijquote:Op zaterdag 29 september 2012 01:27 schreef spoorrails het volgende:
[..]
nooit bij bergen op zoom geweest zeker?
Bocht bij Philip Morris.quote:Op zaterdag 29 september 2012 01:27 schreef spoorrails het volgende:
[..]
nooit bij bergen op zoom geweest zeker?
https://maps.google.nl/?l(...)bp=12,243.11,,0,6.84quote:Op zaterdag 29 september 2012 01:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Staat mij even niks bijzonder bij
iemand die er geweest isquote:
D'r staat ook een haag van struiken. Met gaten erin. Je kunt precies zien waar een auto rechtdoor is gegaan.quote:
Valt best mee, je kunt hier makkelijk met 100 doorheen. Ik vind die flyunder van de A20 naar A13 een heel stuk erger - meters hoge betonnen muren links en rechts en totaal geen zicht door de bocht tenzij je 'm over de vluchtstrook aansnijdt.quote:Op vrijdag 28 september 2012 18:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
nog nooit zo'n scherpe bocht op een nederlandse snelweg gezien. alsof je recht op een muur inrijdt.
Leuke bocht voor 's avonds laatquote:Op zaterdag 29 september 2012 03:23 schreef spoorrails het volgende:
[..]
https://maps.google.nl/?l(...)bp=12,243.11,,0,6.84
[..]
iemand die er geweest is
en die weten waar ik het over heb
Precies,quote:Op zaterdag 29 september 2012 11:19 schreef OEM het volgende:
Wegennet zit vol met trompetbochtjes zoals bij Bergen op Zoom. Voorbeeldjes: Azelo, Holendrecht-Zuid, Kethelplein.
hahaha ja dat is echt een belachelijke bochtquote:Op zaterdag 29 september 2012 03:23 schreef spoorrails het volgende:
[..]
https://maps.google.nl/?l(...)bp=12,243.11,,0,6.84
[..]
iemand die er geweest is
en die weten waar ik het over heb
Pick one:quote:Op zaterdag 29 september 2012 17:35 schreef Albert86 het volgende:
Over bochten gesproken. Dit is dan niet op een snelweg, maar ik vind het wel een behoorlijk kansloos stuk. Waarom niet gewoon de weg schuin door het land ipv een haakse bocht waardoor je flink in de remmen moet?
http://maps.google.nl/map(...)p=12,346.49,,0,-0.64
Klaverblad is een afslag die je neemt,quote:Op zaterdag 29 september 2012 11:23 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Precies,
Ik vind zelf die bocht in de eerste link nog wel meevallen op de foto's.. er zijn diverse klaverbladen e.d. waar scherpere bochten in zitten..
Al de hier genoemde bochten zitten in knooppunten, dus echt heel anders is het niet. Of wou je overal volledige sterknooppunten neerleggen? That's gonna cost youquote:Op zaterdag 29 september 2012 18:38 schreef spoorrails het volgende:
Klaverblad is een afslag die je neemt,
dit ging over bochten in snelwegen, is iets anders
Truequote:Op zaterdag 29 september 2012 18:41 schreef OEM het volgende:
[..]
Al de hier genoemde bochten zitten in knooppunten, dus echt heel anders is het niet. Of wou je overal volledige sterknooppunten neerleggen? That's gonna cost you
Mensen in het algemeen zijn nou éénmaal zo flexibel als een loden deur.. Het gaat nog wel even duren alvorens 130 KM/u ingeburgerd raakt.quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:53 schreef Marco001 het volgende:
Net trouwens nog iets irritants: iemand die dacht dat hij de koning van de snelweg was ofzo..
Reed al een hele tijd links met c.a. 120-125, maar ik wou gewoon 135 rijden op de CC. Op ten duur heb ik besloten hem rechts in te halen, wat doet die kerel: gaat opeens net zo hard als mij rijden, en blijft naast me rijden zodat ik weer moet remmen(touringcar die 100 reed).. vervolgens ging die weer 125 rijden en bleef hij weer links plakken...
2e poging maar even terug geschakeld. Toen kon ik er wel gewoon voorbij..
Wat mij trouwens ook opviel: Op de auto's die sowieso al "sneller" reden toen je nog max 120 mocht na, rijd vrijwel iedereen nog gewoon hooguit 120 km/h, en halen ook met die snelheid in!
Leasebak, station, ecoversie of hybride toevallig? Als in: Opel Insignia, Prius Wagon, VW Bluemotion?quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:53 schreef Marco001 het volgende:
Net trouwens nog iets irritants: iemand die dacht dat hij de koning van de snelweg was ofzo..
Reed al een hele tijd links met c.a. 120-125, maar ik wou gewoon 135 rijden op de CC. Op ten duur heb ik besloten hem rechts in te halen, wat doet die kerel: gaat opeens net zo hard als mij rijden, en blijft naast me rijden zodat ik weer moet remmen(touringcar die 100 reed).. vervolgens ging die weer 125 rijden en bleef hij weer links plakken...
2e poging maar even terug geschakeld. Toen kon ik er wel gewoon voorbij..
Wat mij trouwens ook opviel: Op de auto's die sowieso al "sneller" reden toen je nog max 120 mocht na, rijd vrijwel iedereen nog gewoon hooguit 120 km/h, en halen ook met die snelheid in!
Die eigen rechter?quote:Op zaterdag 29 september 2012 19:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Leasebak, station, ecoversie of hybride toevallig? Als in: Opel Insignia, Prius Wagon, VW Bluemotion?
Meriva?quote:Op zaterdag 29 september 2012 19:53 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Die eigen rechter?
Nope, wat oudere mini MPV, iets groter als een Agila, kleiner als Zafira..
Die auto's die sowieso al wat sneller reden, zijn vaak inderdaad de leaseauto's..
Ohw, typische categorie schoolmeester: Zelf tig overtredingen begaan om een ander op zijn fout te wijzen.quote:Op zaterdag 29 september 2012 19:53 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Die eigen rechter?
Nope, wat oudere mini MPV, iets groter als een Agila, kleiner als Zafira..
Die auto's die sowieso al wat sneller reden, zijn vaak inderdaad de leaseauto's..
Dat doe ik ook. Hier in het dorp heb je een paar eenrichtingswegen en daar menen mensen ook altijd dat dat niet voor hen geldt. Nou, ik ga niet aan de kant en zeker niet terug.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:42 schreef Daeron het volgende:
[..]
Ik ben wel eens stil gaan staan voor zo iemand en blijven wachten tot die terug ging. Kon die de hele stoet achteruit duwen.
quote:Op woensdag 26 september 2012 20:11 schreef WEST het volgende:
krijg je het internationale gebaar van vriendschap.
Vastzetten.quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:52 schreef Ridocar het volgende:
Lading verschoven, en dat is lastig lossen. En dat alleen maar omdat meneer totaalmongool vier seconden winst wil maken.
* Ridocar vast aanrijdingsformulier invult.
quote:Op zaterdag 29 september 2012 03:23 schreef spoorrails het volgende:
[..]
https://maps.google.nl/?l(...)bp=12,243.11,,0,6.84
[..]
iemand die er geweest is
en die weten waar ik het over heb
En omdat het waarschijnlijk in de toekomst de bedoeling is dat de N355 ook om Noordhorn heen gaat en er dan ook een andere brug over het kanaal heen komt.quote:Op zaterdag 29 september 2012 17:42 schreef OEM het volgende:
[..]
Pick one:
- omdat de eigenaar van die grond geen weg door z'n land wil hebben.
- omdat het bestemmingsplan daar mooie huisjes op het oog heeft.
Dat weet ik dan niet, maar het ziet er nu nogal onlogisch uit.quote:Op zaterdag 29 september 2012 20:52 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En omdat het waarschijnlijk in de toekomst de bedoeling is dat de N355 ook om Noordhorn heen gaat en er dan ook een andere brug over het kanaal heen komt.
http://www.provinciegroni(...)-noordhorn-zuidhorn/quote:Op zaterdag 29 september 2012 21:48 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Dat weet ik dan niet, maar het ziet er nu nogal onlogisch uit.
Mag jij mij uitleggen hoe ik groente in plastic cbl-kratjes op cheppallets in een koeltrailer kan vastzetten met drie centimeter speling tussen wand en lading...quote:
Ow, da's lastig inderdaad. CBL-kratjes op rolly's gaan nog wel want daar druk je 4 van naast elkaar en dan zitten ze klem, maar op pallets is het wat lastiger.quote:Op zondag 30 september 2012 00:47 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Mag jij mij uitleggen hoe ik groente in plastic cbl-kratjes op cheppallets in een koeltrailer kan vastzetten met drie centimeter speling tussen wand en lading...
Normaal gesproken zit het vast, wegens gebrek aan bewegingsvrijheid, maar met wat krachten naar voren toe kan het toch in elkaar gaan zitten.
Dit soort uitspraken steeds, dat is pas een irritatie.quote:Op maandag 1 oktober 2012 03:30 schreef BlackLining het volgende:
De irritatie van vandaag; 32 euro contributie kunnen betalen voor 4 kilometer te hard. Ratten.
Ik ken de afwijking van mijn teller ja, iets meer dan 10%. En volgens mij is het de snelheid die je rijdt die van belang is, niet die die op je teller staatquote:Op maandag 1 oktober 2012 04:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken steeds, dat is pas een irritatie.
Op je te teller reed je dan minimaal 10 km/h harder dan de max snelheid (3 km/h correctie of meer en 3 km/h tellerafwijking of meer). Je mag blij zijn dat we hier in Nederland nog een correctie hanteren.
Het is nog altijd de bestuurder die er bewust voor kiest om ruim boven max snelheid te willen rijden. En ze moeten ergens een grens trekken.
Dan telt nog steeds de correctie mee. En aangezien je 32 euro moet betalen (26 boete, 6 administratie), heb je de overtreding binnen de bebouwde kom gemaakt.quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik ken de afwijking van mijn teller ja, iets meer dan 10%. En volgens mij is het de snelheid die je rijdt die van belang is, niet die die op je teller staat
Correctie gaat er niet voor niets af, is niks om blij over te zijn. Hij zou ook 121 gereden kunnen hebben, valt in de foutmarge en politie kan niet aantonen voor de rechter dat ze nauwkeuriger zijn.quote:Op maandag 1 oktober 2012 04:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken steeds, dat is pas een irritatie.
Op je te teller reed je dan minimaal 10 km/h harder dan de max snelheid (3 km/h correctie of meer en 3 km/h tellerafwijking of meer). Je mag blij zijn dat we hier in Nederland nog een correctie hanteren.
Het is nog altijd de bestuurder die er bewust voor kiest om ruim boven max snelheid te willen rijden. En ze moeten ergens een grens trekken.
Nee. De correctie is er puur om mensen niet te hoeven te bekeuren voor lage snelheidovertredingen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:46 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Correctie gaat er niet voor niets af, is niks om blij over te zijn. Hij zou ook 121 gereden kunnen hebben, valt in de foutmarge en politie kan niet aantonen voor de rechter dat ze nauwkeuriger zijn.
http://www.om.nl/onderwer(...)/snelheid/marges_en/quote:Snelheidscontroles zijn een veelbesproken onderwerp. Om te voorkomen dat mensen bekeurd worden voor een paar kilometer te hard rijden, werkt de politie met een meetcorrectie op de snelheidsmeting. Daarnaast is er een ondergrens bij bekeuren.
En wat het OM allemaal zegt is waar. Je hebt 2 punten, de ondergrens, die bij de 130 vervallen is, en de wettelijke meetcorrectie. Maat van me kreeg na staande houding een boete die, na aftrekken meetcorrectie, precies was wat zijn GPS aangaf.quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee. De correctie is er puur om mensen niet te hoeven te bekeuren voor lage snelheidovertredingen.
[..]
http://www.om.nl/onderwer(...)/snelheid/marges_en/
De correctie krijg je geschoken zodat de politie zeker kan garanderen dat je te hard hebt gereden. Dit heeft helemaal niets met foutmarge te maken.
Een GPS is niet helemaal betrouwbaar qua snelheid natuurlijk. De GPS systemen die in de auto (en telefoons) gebruikt worden kijkt alleen naar de horizontale verplaatsing, niet naar de verticale.quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En wat het OM allemaal zegt is waar. Je hebt 2 punten, de ondergrens, die bij de 130 vervallen is, en de wettelijke meetcorrectie. Maat van me kreeg na staande houding een boete die, na aftrekken meetcorrectie, precies was wat zijn GPS aangaf.
Waarom denk je dat een auto met ongeeikte snelheidsmeter die men gebruikt tijdens een staandehouding een dubbele correctie kent?
Jij hebt het over een geijkt voertuig, die hebben een ijktabel. Een ongeijkt voertuig heeft dat niet. Bij de geijkte versie gaat er vanaf de snelheid die in de tabel staat, nog een meetcorrectie af.quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Een GPS is niet helemaal betrouwbaar qua snelheid natuurlijk. De GPS systemen die in de auto (en telefoons) gebruikt worden kijkt alleen naar de horizontale verplaatsing, niet naar de verticale.
Verder is het geen dubbele correctie, maar wordt vanuit de snelheidsmeter eerst in de tabel gekeken naar de geijkte snelheid. Dit is geen correctie, maar een conversie. Vervolgens gaat de meetcorrectie er af.
De agent die mij een paar jaar terug staande hield die beweerde dat als hij geen ijktabel in de auto had liggen, hij geen boete mocht uitschrijven. Zijn ze daar dan vanaf gestapt tegenwoordig?quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Jij hebt het over een geijkt voertuig, die hebben een ijktabel. Een ongeijkt voertuig heeft dat niet. Bij de geijkte versie gaat er vanaf de snelheid die in de tabel staat, nog een meetcorrectie af.
Nee, hij mag hem achteraf ijken.quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De agent die mij een paar jaar terug staande hield die beweerde dat als hij geen ijktabel in de auto had liggen, hij geen boete mocht uitschrijven. Zijn ze daar dan vanaf gestapt tegenwoordig?
Vreemde conclusie. Waarom denk je dat de politie niet kan garanderen dat de gemeten snelheid de werkelijke snelheid is? Omdat er in elke meting een bepaalde fout zit. Het heeft dus alles te maken met foutmarge.quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
De correctie krijg je geschoken zodat de politie zeker kan garanderen dat je te hard hebt gereden. Dit heeft helemaal niets met foutmarge te maken.
Motorrijders die denken dat filerijden tussen de rijstroken een recht is dat afgedwongen kan worden.quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:45 schreef lipjes het volgende:
automobilisten die je moedwillig tegenhouden als je tussen de file door wilt rijden.
En je als je er dan langs gaat, er ook nog eens af willen rijden
Dat niet, maar om moedwillig het gat dicht te gaan rijden....quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Motorrijders die denken dat filerijden tussen de rijstroken een recht is dat afgedwongen kan worden.
Belachelijk idd, staat ook totaal niet in verhouding. Als de administratie werkelijk zo duur is, moeten ze daar misschien eens wat op proberen te besparen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:10 schreef Kloonhommel het volgende:
Administratiekosten verkeersboete van 6 naar 7 euro
![]()
Sowieso is het belachelijk om administratiekosten te moeten betalen voor een boete.
Paar jaar terug was het becijferd op 4,30, laatst op 6 euro en nu een verhoging van 16,xxx%quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:11 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Belachelijk idd, staat ook totaal niet in verhouding. Als de administratie werkelijk zo duur is, moeten ze daar misschien eens wat op proberen te besparen.
Ik begin het bij stoplichten steeds vaker te doen, mijn wagen zo neerzetten dat de motorrijder in de rij moet staan. Hoe vaak ik al niet heb moeten inhouden omdat er zo'n tweewieler voor me zit. Helemaal bibeko, met die scooters die hetzelfde proberen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:26 schreef lipjes het volgende:
[..]
Dat niet, maar om moedwillig het gat dicht te gaan rijden....
Inderdaad, soms kan ik er gewoon niet langs, vrachtwagen rechts, auto links, dan wacht ik gewoon.
Maar op zo een manier
Bestel maar vast een paar nieuwe spiegels. Ikzelf doe het niet, maar er zijn er een hoop die ze er zo afrossen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik begin het bij stoplichten steeds vaker te doen, mijn wagen zo neerzetten dat de motorrijder in de rij moet staan. Hoe vaak ik al niet heb moeten inhouden omdat er zo'n tweewieler voor me zit. Helemaal bibeko, met die scooters die hetzelfde proberen.
Ik begrijp het opzich wel.. Heb me ook wel eens in moeten houden omdat er een motor was voorgekropen.. En dat ding van mij doet 0-100 in 11 seconden! En wel eens gehad dat de motorrijder niet echt snel reageerde op het groene licht, waardoor ik ook langer moest wachten.quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:37 schreef dylanrr het volgende:
[..]
Bestel maar vast een paar nieuwe spiegels. Ikzelf doe het niet, maar er zijn er een hoop die ze er zo afrossen.
Nu even serieus, hoezo moet je inhouden als er een motorrijder vooraan komt te staan? Meestal trekken we dusdanig snel weg, dat een automobilist net z'n koppeling op heeft laten komen als wij de kruising al over zijn.
Ik ben het volledig met je eens hoor, als je niet op tijd weg bent, moet je gewoon netjes in de rij aansluiten, maar met een motor is dat meestal geen probleem.quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik begrijp het opzich wel.. Heb me ook wel eens in moeten houden omdat er een motor was voorgekropen.. En dat ding van mij doet 0-100 in 11 seconden! En wel eens gehad dat de motorrijder niet echt snel reageerde op het groene licht, waardoor ik ook langer moest wachten.
okay, ik zet de auto niet express zo neer dat motoren er niet meer langs kunnen, en maak vaak wel even wat extra ruimte als ik een motor aan zie komen in de file, maar 9/10 keer bedanken ze daar niet eens voor.. no offense, jullie hebben het steeds over spiegels intikken enzo, maar is het dan ook zo moeilijk om, als iemand duidelijk extra ruimte voor je maakt, even een duimpje op te steken tijdens het voorbij rijden?
Oh, als iemand mijn spiegels eraf zou rossen, en er vervolgens vandoor zou gaan, kan die een bezoekje van de politie verwachten.
Op doorrijden na een ongeval staat zelfs een celstraf van 3 maanden.. Als je dat ervoor over hebt, dan be my guest.. Bewijs zal er wel zijn.. (ik heb wel eens een dashcam aanstaan, en anders zijn er altijd nog de bestuurders achter en naast je in de file die het mogelijkerwijs hebben gezien.. )
is het ookquote:Op maandag 1 oktober 2012 14:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Motorrijders die denken dat filerijden tussen de rijstroken een recht is dat afgedwongen kan worden.
bedankjes voor mensen die erg veel ruimte maken, altijd. Maar vooral als er nog beweging in zit heb ik mijn handen liever aan het stuur.quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik begrijp het opzich wel.. Heb me ook wel eens in moeten houden omdat er een motor was voorgekropen.. En dat ding van mij doet 0-100 in 11 seconden! En wel eens gehad dat de motorrijder niet echt snel reageerde op het groene licht, waardoor ik ook langer moest wachten.
okay, ik zet de auto niet express zo neer dat motoren er niet meer langs kunnen, en maak vaak wel even wat extra ruimte als ik een motor aan zie komen in de file, maar 9/10 keer bedanken ze daar niet eens voor.. no offense, jullie hebben het steeds over spiegels intikken enzo, maar is het dan ook zo moeilijk om, als iemand duidelijk extra ruimte voor je maakt, even een duimpje op te steken tijdens het voorbij rijden?
Oh, als iemand mijn spiegels eraf zou rossen, en er vervolgens vandoor zou gaan, kan die een bezoekje van de politie verwachten.
Op doorrijden na een ongeval staat zelfs een celstraf van 3 maanden.. Als je dat ervoor over hebt, dan be my guest.. Bewijs zal er wel zijn.. (ik heb wel eens een dashcam aanstaan, en anders zijn er altijd nog de bestuurders achter en naast je in de file die het mogelijkerwijs hebben gezien.. ) Dylan, bedoel ik dan niet jou mee, maar diegene die aan mijn auto komt..
Zoals ik al zei, het is mij meermaals gebeurt en zeker binnen bebouwde kom, als je zo'n nepgeval op een scooter hebt die denkt hetzelfde te kunnen, heb ik ze liever achter me dan voor me. In de file maak ik uitgebreid ruimte, kom er maar langs, maar bij het stoplicht begint het me aardig te irriteren. Overigens houd ik ook niet in als iemand links niet voorbij mij komt. Gasgeven of achter me.quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:37 schreef dylanrr het volgende:
[..]
Bestel maar vast een paar nieuwe spiegels. Ikzelf doe het niet, maar er zijn er een hoop die ze er zo afrossen.
Nu even serieus, hoezo moet je inhouden als er een motorrijder vooraan komt te staan? Meestal trekken we dusdanig snel weg, dat een automobilist net z'n koppeling op heeft laten komen als wij de kruising al over zijn.
Ja, die situaties blijven natuurlijk onvermijdelijk, niet iedereen reageert even snel op een groen licht. Maar als je dat weet, vind ik dat je eigenlijk netjes in de rij moet staan.quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het is mij meermaals gebeurt en zeker binnen bebouwde kom, als je zo'n nepgeval op een scooter hebt die denkt hetzelfde te kunnen, heb ik ze liever achter me dan voor me. In de file maak ik uitgebreid ruimte, kom er maar langs, maar bij het stoplicht begint het me aardig te irriteren. Overigens houd ik ook niet in als iemand links niet voorbij mij komt. Gasgeven of achter me.
Ik sta eigenlijk altijd in de versnelling voor het stoplicht, poot op het gas en koppeling in en het is slechts koppeling op laten komen, wat gas bij en ik ben weg. Gebeurt mij ook vaak zat dat ik de kruising al over ben voordat degene op de strook naast me op gang is gekomen.
Inderdaad, zo sta ik er ook altijd..quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het is mij meermaals gebeurt en zeker binnen bebouwde kom, als je zo'n nepgeval op een scooter hebt die denkt hetzelfde te kunnen, heb ik ze liever achter me dan voor me. In de file maak ik uitgebreid ruimte, kom er maar langs, maar bij het stoplicht begint het me aardig te irriteren. Overigens houd ik ook niet in als iemand links niet voorbij mij komt. Gasgeven of achter me.
Ik sta eigenlijk altijd in de versnelling voor het stoplicht, poot op het gas en koppeling in en het is slechts koppeling op laten komen, wat gas bij en ik ben weg. Gebeurt mij ook vaak zat dat ik de kruising al over ben voordat degene op de strook naast me op gang is gekomen.
Je hebt er een aantal tussen die denken dat ze net zo beschermd zijn als een fietser en dus ook zo rijden. En laat ik nou net doen of ik vrachtwagen vs. smart speel...quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:36 schreef dylanrr het volgende:
Wat betreft de scootertjes, die krijgen het inderdaad hoog in de bol. Ik zie ook regelmatig dat scooterrijders naar mij of andere motorrijders zwaaien. Gaat helemaal nergens meer over tegenwoordig. Maar ja, ook zij willen er bij horen, zal wel bij pubertijd horen ofzo.
Ja, uiteindelijk ga je het wel winnen, maar pas wel op, je zal zo'n ventje maar kreupel rijden, lijkt me ook niet zo'n prettig gevoel. Even op hun plaats zetten door ze te laten schrikken lijkt me wel te werken.quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je hebt er een aantal tussen die denken dat ze net zo beschermd zijn als een fietser en dus ook zo rijden. En laat ik nou net doen of ik vrachtwagen vs. smart speel...
Ach, ik heb ze hier op rotondes regelmatig dat ze denken dat je rechtdoor gaat, terwijl ik driekwart ga (knippers kijken is moeilijk). Gaat niet hard, maar als ze denken met 50 door te kunnen jagen komen ze van een koude kermis thuis. Al twee ofzo die vol de grasmat (verhoogd) in doken. Hoe de kappen eruit komen weet ik niet... Betonrand is vast niet goed voor die zooi.quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:49 schreef dylanrr het volgende:
[..]
Ja, uiteindelijk ga je het wel winnen, maar pas wel op, je zal zo'n ventje maar kreupel rijden, lijkt me ook niet zo'n prettig gevoel. Even op hun plaats zetten door ze te laten schrikken lijkt me wel te werken.
Ja, rijden kunnen ze vaak niet, als ik uit eigen ervaring ga spreken, dan denk je dat je koning ter wereld bent op zo'n geval. Want je bent 16 en mag eindelijk gemotoriseerd de weg op. Helaas vergeten de meeste dat auto's hard zijn en je daar niet tegenaan moet komen. Overmoedigheid, stommiteit en stoer doen zijn ook belangrijke factoren.quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ach, ik heb ze hier op rotondes regelmatig dat ze denken dat je rechtdoor gaat, terwijl ik driekwart ga (knippers kijken is moeilijk). Gaat niet hard, maar als ze denken met 50 door te kunnen jagen komen ze van een koude kermis thuis. Al twee ofzo die vol de grasmat (verhoogd) in doken. Hoe de kappen eruit komen weet ik niet... Betonrand is vast niet goed voor die zooi.
En weet je wat ook lastig was: sommige boerenzonen hadden een brommobiel, maar dat was een begrensde Caddy.. valt vanaf een afstand niet te zien dat het een brommobiel is.quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:58 schreef dylanrr het volgende:
[..]
Ja, rijden kunnen ze vaak niet, als ik uit eigen ervaring ga spreken, dan denk je dat je koning ter wereld bent op zo'n geval. Want je bent 16 en mag eindelijk gemotoriseerd de weg op. Helaas vergeten de meeste dat auto's hard zijn en je daar niet tegenaan moet komen. Overmoedigheid, stommiteit en stoer doen zijn ook belangrijke factoren.
Echt waar, ik hoop dat ze wat zinnigs over verkeersveiligheid wordt bijgebracht bij de praktijklessen voor de scooter, want het merendeel rijdt echt baggerslecht. Niet dat ik anders reed op m'n brommer, maar ik heb er gelukkig wel van geleerd.
Hoe werkt dat dan?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 00:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
En weet je wat ook lastig was: sommige boerenzonen hadden een brommobiel, maar dat was een begrensde Caddy.. valt vanaf een afstand niet te zien dat het een brommobiel is.
Nee, daadwerkelijk.. Kunnen trouwens ook de Peugeot variant zijn geweest, lijken allemaal zoveel op elkaar..quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 00:02 schreef dylanrr het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan?
Bij een brommobiel denk ik aan een skelter met een dieselmotortje erop en wat plastic eromheen.
Wat bedoel je met een Caddy? Daadwerkelijke een begrensde Volkswagen, of ben ik nu heel blond bezig?
Ik had echt geen idee dat dit mogelijk was. :pquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 00:05 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nee, daadwerkelijk.. Kunnen trouwens ook de Peugeot variant zijn geweest, lijken allemaal zoveel op elkaar..
Wat ik had begrepen, was er gewoon een downtune kitje te koop, dat bouwde je in een middagje in, liet hem als brommobiel keuren en klaar..
Tegen de tijd dat ze B-rijbewijs hebben, halen ze dat kitje er weer uit, opnieuw keuren en voilla.
mag tegenwoordig niet meer, maar het kon wel altijd..quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 00:07 schreef dylanrr het volgende:
[..]
Ik had echt geen idee dat dit mogelijk was. :p
Lijkt me opzich wel gaaf, als je 16 bent, helemaal hip bij de dames uit VMBO 4.
Dat heb ik ook een keer gehad ja. Maar dan net wat anders. Was op vakantie met drie vrienden en ik als enige motorrijder. Nou had degene die stuurde van mij onderhand wel geleerd dat je ruimte 'moet' maken voor motorrijders, dus dat deed hij dan ook. Duurde niet lang voor de eerste motorrijder voorbij kwam en groette met zijn voet, zoals 'we' dat doen bij inhalen of iets dergelijks.quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:26 schreef dylanrr het volgende:
Dit doet me trouwens denken aan een moment, dat iemand in de file (als enige) ruimte voor me maakte in de file. Ik kon er sowieso wel doorheen, maar die man maakte extra ruimte.
Ik stak dus mijn hand op, met de bedoeling hem te bedanken, meneer pakte dit volledig verkeerd op en als meteen ging z'n raam open, begon hij te schelden en z'n middelvinger op te steken.
Nog nooit heb ik zoiets raars meegemaakt, het is ook niet zo dat mijn bedankje snel als beledigend opgevat kan worden, ik stak immers mijn duim op.
Met zo'n instelling is de agressie van sommige motorrijders wel te verklaren.quote:
Filerijden is gewoon toegestaan, ik begrijp echt niet waar men dat hele `het word gedoogd` idee vandaan halen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 07:47 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Met zo'n instelling is de agressie van sommige motorrijders wel te verklaren.
Heb ik ergens het woord 'gedogen' gebruikt?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Filerijden is gewoon toegestaan, ik begrijp echt niet waar men dat hele `het word gedoogd` idee vandaan halen.
Als je meerdere keren per minuut bijna van je motor word gereden zou je ook agressief worden
Jij beweert dat het geen recht is dat kan worden afgedwongen, dat is het dus wel.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:23 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Heb ik ergens het woord 'gedogen' gebruikt?
Als er ruimte is, dan kun je prima tussen twee rijstroken rijden. Als er geen ruimte is dan blijf je gewoon op een rijstrook naar keuze. Simpel zat.
Maargoed, als dat voor jou reden is om spiegels te trappen...
Ik zie graag een wetsartikel tegemoet waarin staat dat ik ruimte moet maken voor motorrijders die op het midden rijden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jij beweert dat het geen recht is dat kan worden afgedwongen, dat is het dus wel.
Klopt, dat was een aanname. Omdat bevestiging 'afgedwongen'.quote:De opmerking dat ik spiegels trap, slaat dan weer nergens op.
Hmm, je mag geen enkel recht afdwingen... Je mag ook geen voorrang afdwingen...quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jij beweert dat het geen recht is dat kan worden afgedwongen, dat is het dus wel.
De opmerking dat ik spiegels trap, slaat dan weer nergens op.
Nee, dat is het zeker niet. Het wordt gedoogd door de politie als de file langzamer dan 45 km/u gaat en het snelheidsverschil tussen de motor en de auto's minder dan 10 km/u is. Maar het is absoluut geen recht van de motorrijder en automobilisten zijn al helemaal niet verplicht om aan de kant te gaan.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jij beweert dat het geen recht is dat kan worden afgedwongen, dat is het dus wel.
Precies, zie ook mijn link maar eens. .:) en http://www.motorplatform.nl/samenspelindefile.htmquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat is het zeker niet. Het wordt gedoogd door de politie als de file langzamer dan 45 km/u gaat en het snelheidsverschil tussen de motor en de auto's minder dan 10 km/u is. Maar het is absoluut geen recht van de motorrijder en automobilisten zijn al helemaal niet verplicht om aan de kant te gaan.
Vanmorgen ook een bijna ongeluk.... Het was maar goed dat er niemand op het laatst op de linkerbaan schoot...quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:51 schreef Henkerbedenker het volgende:
Verder nog bijna een ongeluk zien gebeuren, met een auto die al raar aan het rijden was (sneed me keihard af en slingerde over de weg, bestuurder was iig niet bezig met rijden). Hij zat achter die oranje peug en ging naar links zonder knipper, op het moment dat hij naast een andere auto zat (kijken much??). Die moest dus vol in de ankers...ging net goed.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:02 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Precies, zie ook mijn link maar eens. .:) en http://www.motorplatform.nl/samenspelindefile.htm
Iets dat niet strafbaar is kan je ook niet gedogenquote:Sinds 1991 is het niet meer verboden voor een motorrijder om langzaam tussen de file door te rijden. Omdat passeren op vele manieren mogelijk is, zijn er spelregels afgesproken over hoe een motorrijder een autofile passeert. Voordelen: u kunt beter elkaars gedrag inschatten en via 'samenspel' kunt u irritatie e ongevallen zoveel mogelijk voorkomen. Deze spelregels vormen samen een gedragscode, die door de belangrijkste organisaties op het gebied van verkeersveiligheid wordt ondersteund.
Inhalen door de file is niet strafbaar, kan je dus ook niet gedogen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat is het zeker niet. Het wordt gedoogd door de politie als de file langzamer dan 45 km/u gaat en het snelheidsverschil tussen de motor en de auto's minder dan 10 km/u is. Maar het is absoluut geen recht van de motorrijder en automobilisten zijn al helemaal niet verplicht om aan de kant te gaan.
Het is sinds 1991 niet meer verboden omdat het sindsdien wordt gedoogd, in de vorm van die gedragscode. Maar het staat alsnog niet in de verkeerswet en het is al helemaal geen recht van een motorrijder.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Iets dat niet strafbaar is kan je ook niet gedogen
Als het niet verboden is, is het toegestaanquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is sinds 1991 niet meer verboden omdat het sindsdien wordt gedoogd, in de vorm van die gedragscode. Maar het staat alsnog niet in de verkeerswet en het is al helemaal geen recht van een motorrijder.
Kortom: knijp in je handjes als er plek voor je wordt gemaakt, maar ga niet stug jezelf ertussen wringen als dat niet zo is.
Misschien niet zoals de vrijheid van meningsuiting nee. Maar motorrijders mogen gewoon inhalen (wettelijk gezien, niks gedogen) en als automobilist heb je in het midden van je baan te blijven, dat geeft ruimte zat. Al die goldwings enzo kopen maar een kleinere motor.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:40 schreef Tijn het volgende:
Het is niet verboden. Maar het is ook geen recht. Simple as that.
Brrr.. Heb zelf ook eens een dergelijk akkefietje meegemaakt, maar toen was ik de eerste in de rij. Passat reed vol door rood destijds, had m net in mn ooghoeken gezien. Zo iets blijft je altijd bij denk ik.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:03 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Vanmorgen ook een bijna ongeluk.... Het was maar goed dat er niemand op het laatst op de linkerbaan schoot...
Dubbele stoplichten. Die springen op groen. Er staat niemand op de linkerbaan (maar er wil nog wel eens iemand achterin de (korte) rij ineens gas geven om dan nog even een paar auto's snel in te halen...) Komt er een auto van rechts... Toen de auto voor mij (ik was nr2 in de rij) al meer dan de helft de kruising over was... Dat was dus niet eens een kwestie van "oeps, hij was al rood", maar meer een kwestie van "stoplicht? nooit gezien"...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |