Heb ook al eerder aangegeven dat het beetje naïef was.quote:Op woensdag 26 september 2012 19:20 schreef Eenskijken het volgende:
Inderdaad, daar ben ik het mee eens. Maar ervan uitgaan dat iemand dat sowieso doet, vind ik weer wat te ver gaan.
Oh, mijn irritatie gister? Dat ik bijna ben aangereden door een fiets.. zag me van mijlenver aankomen en ik had voorrang, maar toch fietste ze stug door en pas op het laatste moment week ze uit.. echt wtf.. alsof fietsers helemaal geen fuck geven om de regels en maar keihard doorfietsen zolang het kan...
Eigenlijk zou er bij zo'n ongevalsplek standaard een tekstwagen bij moeten staan:quote:Op donderdag 27 september 2012 00:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De kijkersfile, dat is toch wel het meest kansloze fenomeen op de snelweg. Mensen die op de rem trappen om eens even goed te kunnen kijken wat er hand is. Dat soort idioten mogen gelijk hun rijbewijs inleveren.
Ik zie ze ook zo vaak. Komen de uitvoegstrook op, strak naar vorend kijken, doen een stuurbeweging naar links, oeps, daar rijdt al iemand! en dan zie je ze helemaal in paniek naar achteren kijken of ze daar dan misschien in kunnen. Helemaal mooi wordt het als je besluit wat ruimte te maken voor die invoeger (want het is druk op die weg en die invoeger zit iets schuin voor je) door wat gas terug te nemen, remt die eikel ook af zodat hij naast je blijft rijden ...quote:Op donderdag 27 september 2012 10:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik had gisteren trouwens ook een chronisch fenomeen, de oogklep-chauffeur. Die ziet alleen wat er drie meter voor hem/haar gebeurt. Lastig als ze op de invoegstrook rijden. Vroeger ging ik wel eens opzij om ze in te laten voegen, maar nu bekijken ze het maar. Ik blijf niet bezig. Meestal remmen ze af, zo'n tien meter voordat de invoegstrook ophoudt, laten ze m'n oplegger voorbij rijden om vervolgens bijna tegen de middenasaanhanger te rijden. Tja, een LZV (twee aanhangwagens) hadden ze niet verwacht.
Of ze gebruiken de spiegels een keertje, maar dat zal vast teveel gevraagd zijn...
Jamaar ik reed op de doorgaande weg...quote:Op donderdag 27 september 2012 18:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dan detecteren ze te lang niets, kunnen ze op rood en als er dan iemand aan komt, gaat die strook op groen. En dat jij toevallig net op de strook rijdt die al groen had, tsja.
Dat zeg ik juist, alles gaat op rood zodat ze sneller naar groen kunnen schakelen als er ergens wat aan komt. En jij hebt net de pech in de rood wordt cyclus te zitten, had je een paar seconde later geweest, had je nagenoeg zonder gas terug te nemen door kunnen rijden.quote:Op donderdag 27 september 2012 18:42 schreef Descendent het volgende:
[..]
Jamaar ik reed op de doorgaande weg...![]()
(dr moet er toch altijd ééntje op groen blijven als er nergens wat aankomt?
Het verschil is dat iedereen daar ook rekening houdt met rare dingen en het minder erg zal zijn... In Rusland halen ze gerust in ook als er al wat aankomt, en mocht het dus niet gaan lukken gaan de auto's rechts en tegemoetkomend gewoon iets meer opzij. Geen enkel probleem, geen enkele schrikreactie, gaat prima.quote:Op donderdag 27 september 2012 12:23 schreef Tijn het volgende:
Ik heb de afgelopen weken in Italië gereden en bij thuiskomst valt het op dat Nederlanders eigenlijk helemaal niet zo slecht rijden als soms wordt gedacht. Natuurlijk doet iemand wel eens iets doms, maar vergeleken met de stunts die daar normaal worden gevonden, rijden we hier echt voorbeeldig.
Nou, ik weet niet wat de cijfers zijn, maar ik kan me voorstellen dat het aantal (ernstige) ongelukken daar een stuk hoger ligt dan hier, want 40 km/u te hard en tussenafstand van hooguit enkele tientallen centimeters is daar eerder regel dan uitzondering.quote:Op donderdag 27 september 2012 19:13 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het verschil is dat iedereen daar ook rekening houdt met rare dingen en het minder erg zal zijn... In Rusland halen ze gerust in ook als er al wat aankomt, en mocht het dus niet gaan lukken gaan de auto's rechts en tegemoetkomend gewoon iets meer opzij. Geen enkel probleem, geen enkele schrikreactie, gaat prima.
Hier in Nederland zijn de rapen dan direct gaar en zit Koos Spee zowat onder de speed dial.
omdat fietsers allemaal debiel zijnquote:Op vrijdag 28 september 2012 11:52 schreef Zorro het volgende:
Waarom denken fietsers altijd dat dit soort haaientanden niet voor hen geldt?
Google Maps plaatje
Iedere keer als ik van een rotonde af wil rij ik bijna zo'n fietser ondersteboven die gauw de rotonde op komt gereden terwijl ik daar gewoon voorrang heb.
Als iemand in mijn ogen iets stoms uithaalt op de weg ga ik gokken wie/wat er rijd, helaas zijn het vaak bejaarde of vrouwen inderdaad.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:54 schreef Yreal het volgende:
Irritaties op de weg : Vrouwen en bejaarden, met als toppunt bejaarde vrouwen.
ja precies, je kan het atijd al inschatten. En keer op keer hoop je dat je vooroordelen niet worden bevestigd...quote:Op vrijdag 28 september 2012 15:33 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Als iemand in mijn ogen iets stoms uithaalt op de weg ga ik gokken wie/wat er rijd, helaas zijn het vaak bejaarde of vrouwen inderdaad.
Nou... wil ik (als man zijnde) toch ff nuanceren:quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:54 schreef Yreal het volgende:
Irritaties op de weg : Vrouwen en bejaarden, met als toppunt bejaarde vrouwen.
ooh die bocht, daar is 90 inderdaad wel erg langzaam... tenzij het regent..quote:Op vrijdag 28 september 2012 18:07 schreef Nagelschaartje het volgende:
Nou heb ik elke keer dat ik er rijd problemen met de bocht aan het begin van de a13 richting Rotterdam (de bocht onder de a4 door. Nee mensen, die bocht is niet eng, je hoeft geen 90 te rijden. En als je dat doet, doe het dan niet op de linkerrijbaan), maar vandaag was hij wel heel extreem.
Hoewel ik in principe tegen rechts inhalen ben, kon ik vandaag dus op de rechterbaan 110 rijden, met naast me een lege middenbaan en op de linkerbaan mensen die 90 reden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |