Dit soort uitspraken steeds, dat is pas een irritatie.quote:Op maandag 1 oktober 2012 03:30 schreef BlackLining het volgende:
De irritatie van vandaag; 32 euro contributie kunnen betalen voor 4 kilometer te hard. Ratten.
Ik ken de afwijking van mijn teller ja, iets meer dan 10%. En volgens mij is het de snelheid die je rijdt die van belang is, niet die die op je teller staatquote:Op maandag 1 oktober 2012 04:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken steeds, dat is pas een irritatie.
Op je te teller reed je dan minimaal 10 km/h harder dan de max snelheid (3 km/h correctie of meer en 3 km/h tellerafwijking of meer). Je mag blij zijn dat we hier in Nederland nog een correctie hanteren.
Het is nog altijd de bestuurder die er bewust voor kiest om ruim boven max snelheid te willen rijden. En ze moeten ergens een grens trekken.
Dan telt nog steeds de correctie mee. En aangezien je 32 euro moet betalen (26 boete, 6 administratie), heb je de overtreding binnen de bebouwde kom gemaakt.quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik ken de afwijking van mijn teller ja, iets meer dan 10%. En volgens mij is het de snelheid die je rijdt die van belang is, niet die die op je teller staat
Correctie gaat er niet voor niets af, is niks om blij over te zijn. Hij zou ook 121 gereden kunnen hebben, valt in de foutmarge en politie kan niet aantonen voor de rechter dat ze nauwkeuriger zijn.quote:Op maandag 1 oktober 2012 04:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken steeds, dat is pas een irritatie.
Op je te teller reed je dan minimaal 10 km/h harder dan de max snelheid (3 km/h correctie of meer en 3 km/h tellerafwijking of meer). Je mag blij zijn dat we hier in Nederland nog een correctie hanteren.
Het is nog altijd de bestuurder die er bewust voor kiest om ruim boven max snelheid te willen rijden. En ze moeten ergens een grens trekken.
Nee. De correctie is er puur om mensen niet te hoeven te bekeuren voor lage snelheidovertredingen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:46 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Correctie gaat er niet voor niets af, is niks om blij over te zijn. Hij zou ook 121 gereden kunnen hebben, valt in de foutmarge en politie kan niet aantonen voor de rechter dat ze nauwkeuriger zijn.
http://www.om.nl/onderwer(...)/snelheid/marges_en/quote:Snelheidscontroles zijn een veelbesproken onderwerp. Om te voorkomen dat mensen bekeurd worden voor een paar kilometer te hard rijden, werkt de politie met een meetcorrectie op de snelheidsmeting. Daarnaast is er een ondergrens bij bekeuren.
En wat het OM allemaal zegt is waar. Je hebt 2 punten, de ondergrens, die bij de 130 vervallen is, en de wettelijke meetcorrectie. Maat van me kreeg na staande houding een boete die, na aftrekken meetcorrectie, precies was wat zijn GPS aangaf.quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee. De correctie is er puur om mensen niet te hoeven te bekeuren voor lage snelheidovertredingen.
[..]
http://www.om.nl/onderwer(...)/snelheid/marges_en/
De correctie krijg je geschoken zodat de politie zeker kan garanderen dat je te hard hebt gereden. Dit heeft helemaal niets met foutmarge te maken.
Een GPS is niet helemaal betrouwbaar qua snelheid natuurlijk. De GPS systemen die in de auto (en telefoons) gebruikt worden kijkt alleen naar de horizontale verplaatsing, niet naar de verticale.quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En wat het OM allemaal zegt is waar. Je hebt 2 punten, de ondergrens, die bij de 130 vervallen is, en de wettelijke meetcorrectie. Maat van me kreeg na staande houding een boete die, na aftrekken meetcorrectie, precies was wat zijn GPS aangaf.
Waarom denk je dat een auto met ongeeikte snelheidsmeter die men gebruikt tijdens een staandehouding een dubbele correctie kent?
Jij hebt het over een geijkt voertuig, die hebben een ijktabel. Een ongeijkt voertuig heeft dat niet. Bij de geijkte versie gaat er vanaf de snelheid die in de tabel staat, nog een meetcorrectie af.quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Een GPS is niet helemaal betrouwbaar qua snelheid natuurlijk. De GPS systemen die in de auto (en telefoons) gebruikt worden kijkt alleen naar de horizontale verplaatsing, niet naar de verticale.
Verder is het geen dubbele correctie, maar wordt vanuit de snelheidsmeter eerst in de tabel gekeken naar de geijkte snelheid. Dit is geen correctie, maar een conversie. Vervolgens gaat de meetcorrectie er af.
De agent die mij een paar jaar terug staande hield die beweerde dat als hij geen ijktabel in de auto had liggen, hij geen boete mocht uitschrijven. Zijn ze daar dan vanaf gestapt tegenwoordig?quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Jij hebt het over een geijkt voertuig, die hebben een ijktabel. Een ongeijkt voertuig heeft dat niet. Bij de geijkte versie gaat er vanaf de snelheid die in de tabel staat, nog een meetcorrectie af.
Nee, hij mag hem achteraf ijken.quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De agent die mij een paar jaar terug staande hield die beweerde dat als hij geen ijktabel in de auto had liggen, hij geen boete mocht uitschrijven. Zijn ze daar dan vanaf gestapt tegenwoordig?
Vreemde conclusie. Waarom denk je dat de politie niet kan garanderen dat de gemeten snelheid de werkelijke snelheid is? Omdat er in elke meting een bepaalde fout zit. Het heeft dus alles te maken met foutmarge.quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
De correctie krijg je geschoken zodat de politie zeker kan garanderen dat je te hard hebt gereden. Dit heeft helemaal niets met foutmarge te maken.
Motorrijders die denken dat filerijden tussen de rijstroken een recht is dat afgedwongen kan worden.quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:45 schreef lipjes het volgende:
automobilisten die je moedwillig tegenhouden als je tussen de file door wilt rijden.
En je als je er dan langs gaat, er ook nog eens af willen rijden
Dat niet, maar om moedwillig het gat dicht te gaan rijden....quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Motorrijders die denken dat filerijden tussen de rijstroken een recht is dat afgedwongen kan worden.
Belachelijk idd, staat ook totaal niet in verhouding. Als de administratie werkelijk zo duur is, moeten ze daar misschien eens wat op proberen te besparen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:10 schreef Kloonhommel het volgende:
Administratiekosten verkeersboete van 6 naar 7 euro
![]()
Sowieso is het belachelijk om administratiekosten te moeten betalen voor een boete.
Paar jaar terug was het becijferd op 4,30, laatst op 6 euro en nu een verhoging van 16,xxx%quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:11 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Belachelijk idd, staat ook totaal niet in verhouding. Als de administratie werkelijk zo duur is, moeten ze daar misschien eens wat op proberen te besparen.
Ik begin het bij stoplichten steeds vaker te doen, mijn wagen zo neerzetten dat de motorrijder in de rij moet staan. Hoe vaak ik al niet heb moeten inhouden omdat er zo'n tweewieler voor me zit. Helemaal bibeko, met die scooters die hetzelfde proberen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:26 schreef lipjes het volgende:
[..]
Dat niet, maar om moedwillig het gat dicht te gaan rijden....
Inderdaad, soms kan ik er gewoon niet langs, vrachtwagen rechts, auto links, dan wacht ik gewoon.
Maar op zo een manier
Bestel maar vast een paar nieuwe spiegels. Ikzelf doe het niet, maar er zijn er een hoop die ze er zo afrossen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik begin het bij stoplichten steeds vaker te doen, mijn wagen zo neerzetten dat de motorrijder in de rij moet staan. Hoe vaak ik al niet heb moeten inhouden omdat er zo'n tweewieler voor me zit. Helemaal bibeko, met die scooters die hetzelfde proberen.
Ik begrijp het opzich wel.. Heb me ook wel eens in moeten houden omdat er een motor was voorgekropen.. En dat ding van mij doet 0-100 in 11 seconden! En wel eens gehad dat de motorrijder niet echt snel reageerde op het groene licht, waardoor ik ook langer moest wachten.quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:37 schreef dylanrr het volgende:
[..]
Bestel maar vast een paar nieuwe spiegels. Ikzelf doe het niet, maar er zijn er een hoop die ze er zo afrossen.
Nu even serieus, hoezo moet je inhouden als er een motorrijder vooraan komt te staan? Meestal trekken we dusdanig snel weg, dat een automobilist net z'n koppeling op heeft laten komen als wij de kruising al over zijn.
Ik ben het volledig met je eens hoor, als je niet op tijd weg bent, moet je gewoon netjes in de rij aansluiten, maar met een motor is dat meestal geen probleem.quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik begrijp het opzich wel.. Heb me ook wel eens in moeten houden omdat er een motor was voorgekropen.. En dat ding van mij doet 0-100 in 11 seconden! En wel eens gehad dat de motorrijder niet echt snel reageerde op het groene licht, waardoor ik ook langer moest wachten.
okay, ik zet de auto niet express zo neer dat motoren er niet meer langs kunnen, en maak vaak wel even wat extra ruimte als ik een motor aan zie komen in de file, maar 9/10 keer bedanken ze daar niet eens voor.. no offense, jullie hebben het steeds over spiegels intikken enzo, maar is het dan ook zo moeilijk om, als iemand duidelijk extra ruimte voor je maakt, even een duimpje op te steken tijdens het voorbij rijden?
Oh, als iemand mijn spiegels eraf zou rossen, en er vervolgens vandoor zou gaan, kan die een bezoekje van de politie verwachten.
Op doorrijden na een ongeval staat zelfs een celstraf van 3 maanden.. Als je dat ervoor over hebt, dan be my guest.. Bewijs zal er wel zijn.. (ik heb wel eens een dashcam aanstaan, en anders zijn er altijd nog de bestuurders achter en naast je in de file die het mogelijkerwijs hebben gezien.. )
is het ookquote:Op maandag 1 oktober 2012 14:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Motorrijders die denken dat filerijden tussen de rijstroken een recht is dat afgedwongen kan worden.
bedankjes voor mensen die erg veel ruimte maken, altijd. Maar vooral als er nog beweging in zit heb ik mijn handen liever aan het stuur.quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik begrijp het opzich wel.. Heb me ook wel eens in moeten houden omdat er een motor was voorgekropen.. En dat ding van mij doet 0-100 in 11 seconden! En wel eens gehad dat de motorrijder niet echt snel reageerde op het groene licht, waardoor ik ook langer moest wachten.
okay, ik zet de auto niet express zo neer dat motoren er niet meer langs kunnen, en maak vaak wel even wat extra ruimte als ik een motor aan zie komen in de file, maar 9/10 keer bedanken ze daar niet eens voor.. no offense, jullie hebben het steeds over spiegels intikken enzo, maar is het dan ook zo moeilijk om, als iemand duidelijk extra ruimte voor je maakt, even een duimpje op te steken tijdens het voorbij rijden?
Oh, als iemand mijn spiegels eraf zou rossen, en er vervolgens vandoor zou gaan, kan die een bezoekje van de politie verwachten.
Op doorrijden na een ongeval staat zelfs een celstraf van 3 maanden.. Als je dat ervoor over hebt, dan be my guest.. Bewijs zal er wel zijn.. (ik heb wel eens een dashcam aanstaan, en anders zijn er altijd nog de bestuurders achter en naast je in de file die het mogelijkerwijs hebben gezien.. ) Dylan, bedoel ik dan niet jou mee, maar diegene die aan mijn auto komt..
Zoals ik al zei, het is mij meermaals gebeurt en zeker binnen bebouwde kom, als je zo'n nepgeval op een scooter hebt die denkt hetzelfde te kunnen, heb ik ze liever achter me dan voor me. In de file maak ik uitgebreid ruimte, kom er maar langs, maar bij het stoplicht begint het me aardig te irriteren. Overigens houd ik ook niet in als iemand links niet voorbij mij komt. Gasgeven of achter me.quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:37 schreef dylanrr het volgende:
[..]
Bestel maar vast een paar nieuwe spiegels. Ikzelf doe het niet, maar er zijn er een hoop die ze er zo afrossen.
Nu even serieus, hoezo moet je inhouden als er een motorrijder vooraan komt te staan? Meestal trekken we dusdanig snel weg, dat een automobilist net z'n koppeling op heeft laten komen als wij de kruising al over zijn.
Ja, die situaties blijven natuurlijk onvermijdelijk, niet iedereen reageert even snel op een groen licht. Maar als je dat weet, vind ik dat je eigenlijk netjes in de rij moet staan.quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het is mij meermaals gebeurt en zeker binnen bebouwde kom, als je zo'n nepgeval op een scooter hebt die denkt hetzelfde te kunnen, heb ik ze liever achter me dan voor me. In de file maak ik uitgebreid ruimte, kom er maar langs, maar bij het stoplicht begint het me aardig te irriteren. Overigens houd ik ook niet in als iemand links niet voorbij mij komt. Gasgeven of achter me.
Ik sta eigenlijk altijd in de versnelling voor het stoplicht, poot op het gas en koppeling in en het is slechts koppeling op laten komen, wat gas bij en ik ben weg. Gebeurt mij ook vaak zat dat ik de kruising al over ben voordat degene op de strook naast me op gang is gekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |