Mensen in het algemeen zijn nou éénmaal zo flexibel als een loden deur.. Het gaat nog wel even duren alvorens 130 KM/u ingeburgerd raakt.quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:53 schreef Marco001 het volgende:
Net trouwens nog iets irritants: iemand die dacht dat hij de koning van de snelweg was ofzo..
Reed al een hele tijd links met c.a. 120-125, maar ik wou gewoon 135 rijden op de CC. Op ten duur heb ik besloten hem rechts in te halen, wat doet die kerel: gaat opeens net zo hard als mij rijden, en blijft naast me rijden zodat ik weer moet remmen(touringcar die 100 reed).. vervolgens ging die weer 125 rijden en bleef hij weer links plakken...
2e poging maar even terug geschakeld. Toen kon ik er wel gewoon voorbij..
Wat mij trouwens ook opviel: Op de auto's die sowieso al "sneller" reden toen je nog max 120 mocht na, rijd vrijwel iedereen nog gewoon hooguit 120 km/h, en halen ook met die snelheid in!
Leasebak, station, ecoversie of hybride toevallig? Als in: Opel Insignia, Prius Wagon, VW Bluemotion?quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:53 schreef Marco001 het volgende:
Net trouwens nog iets irritants: iemand die dacht dat hij de koning van de snelweg was ofzo..
Reed al een hele tijd links met c.a. 120-125, maar ik wou gewoon 135 rijden op de CC. Op ten duur heb ik besloten hem rechts in te halen, wat doet die kerel: gaat opeens net zo hard als mij rijden, en blijft naast me rijden zodat ik weer moet remmen(touringcar die 100 reed).. vervolgens ging die weer 125 rijden en bleef hij weer links plakken...
2e poging maar even terug geschakeld. Toen kon ik er wel gewoon voorbij..
Wat mij trouwens ook opviel: Op de auto's die sowieso al "sneller" reden toen je nog max 120 mocht na, rijd vrijwel iedereen nog gewoon hooguit 120 km/h, en halen ook met die snelheid in!
Die eigen rechter?quote:Op zaterdag 29 september 2012 19:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Leasebak, station, ecoversie of hybride toevallig? Als in: Opel Insignia, Prius Wagon, VW Bluemotion?
Meriva?quote:Op zaterdag 29 september 2012 19:53 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Die eigen rechter?
Nope, wat oudere mini MPV, iets groter als een Agila, kleiner als Zafira..
Die auto's die sowieso al wat sneller reden, zijn vaak inderdaad de leaseauto's..
Ohw, typische categorie schoolmeester: Zelf tig overtredingen begaan om een ander op zijn fout te wijzen.quote:Op zaterdag 29 september 2012 19:53 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Die eigen rechter?
Nope, wat oudere mini MPV, iets groter als een Agila, kleiner als Zafira..
Die auto's die sowieso al wat sneller reden, zijn vaak inderdaad de leaseauto's..
Dat doe ik ook. Hier in het dorp heb je een paar eenrichtingswegen en daar menen mensen ook altijd dat dat niet voor hen geldt. Nou, ik ga niet aan de kant en zeker niet terug.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:42 schreef Daeron het volgende:
[..]
Ik ben wel eens stil gaan staan voor zo iemand en blijven wachten tot die terug ging. Kon die de hele stoet achteruit duwen.
quote:Op woensdag 26 september 2012 20:11 schreef WEST het volgende:
krijg je het internationale gebaar van vriendschap.
Vastzetten.quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:52 schreef Ridocar het volgende:
Lading verschoven, en dat is lastig lossen. En dat alleen maar omdat meneer totaalmongool vier seconden winst wil maken.
* Ridocar vast aanrijdingsformulier invult.
quote:Op zaterdag 29 september 2012 03:23 schreef spoorrails het volgende:
[..]
https://maps.google.nl/?l(...)bp=12,243.11,,0,6.84
[..]
iemand die er geweest is
en die weten waar ik het over heb
En omdat het waarschijnlijk in de toekomst de bedoeling is dat de N355 ook om Noordhorn heen gaat en er dan ook een andere brug over het kanaal heen komt.quote:Op zaterdag 29 september 2012 17:42 schreef OEM het volgende:
[..]
Pick one:
- omdat de eigenaar van die grond geen weg door z'n land wil hebben.
- omdat het bestemmingsplan daar mooie huisjes op het oog heeft.
Dat weet ik dan niet, maar het ziet er nu nogal onlogisch uit.quote:Op zaterdag 29 september 2012 20:52 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En omdat het waarschijnlijk in de toekomst de bedoeling is dat de N355 ook om Noordhorn heen gaat en er dan ook een andere brug over het kanaal heen komt.
http://www.provinciegroni(...)-noordhorn-zuidhorn/quote:Op zaterdag 29 september 2012 21:48 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Dat weet ik dan niet, maar het ziet er nu nogal onlogisch uit.
Mag jij mij uitleggen hoe ik groente in plastic cbl-kratjes op cheppallets in een koeltrailer kan vastzetten met drie centimeter speling tussen wand en lading...quote:
Ow, da's lastig inderdaad. CBL-kratjes op rolly's gaan nog wel want daar druk je 4 van naast elkaar en dan zitten ze klem, maar op pallets is het wat lastiger.quote:Op zondag 30 september 2012 00:47 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Mag jij mij uitleggen hoe ik groente in plastic cbl-kratjes op cheppallets in een koeltrailer kan vastzetten met drie centimeter speling tussen wand en lading...
Normaal gesproken zit het vast, wegens gebrek aan bewegingsvrijheid, maar met wat krachten naar voren toe kan het toch in elkaar gaan zitten.
Dit soort uitspraken steeds, dat is pas een irritatie.quote:Op maandag 1 oktober 2012 03:30 schreef BlackLining het volgende:
De irritatie van vandaag; 32 euro contributie kunnen betalen voor 4 kilometer te hard. Ratten.
Ik ken de afwijking van mijn teller ja, iets meer dan 10%. En volgens mij is het de snelheid die je rijdt die van belang is, niet die die op je teller staatquote:Op maandag 1 oktober 2012 04:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken steeds, dat is pas een irritatie.
Op je te teller reed je dan minimaal 10 km/h harder dan de max snelheid (3 km/h correctie of meer en 3 km/h tellerafwijking of meer). Je mag blij zijn dat we hier in Nederland nog een correctie hanteren.
Het is nog altijd de bestuurder die er bewust voor kiest om ruim boven max snelheid te willen rijden. En ze moeten ergens een grens trekken.
Dan telt nog steeds de correctie mee. En aangezien je 32 euro moet betalen (26 boete, 6 administratie), heb je de overtreding binnen de bebouwde kom gemaakt.quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik ken de afwijking van mijn teller ja, iets meer dan 10%. En volgens mij is het de snelheid die je rijdt die van belang is, niet die die op je teller staat
Correctie gaat er niet voor niets af, is niks om blij over te zijn. Hij zou ook 121 gereden kunnen hebben, valt in de foutmarge en politie kan niet aantonen voor de rechter dat ze nauwkeuriger zijn.quote:Op maandag 1 oktober 2012 04:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken steeds, dat is pas een irritatie.
Op je te teller reed je dan minimaal 10 km/h harder dan de max snelheid (3 km/h correctie of meer en 3 km/h tellerafwijking of meer). Je mag blij zijn dat we hier in Nederland nog een correctie hanteren.
Het is nog altijd de bestuurder die er bewust voor kiest om ruim boven max snelheid te willen rijden. En ze moeten ergens een grens trekken.
Nee. De correctie is er puur om mensen niet te hoeven te bekeuren voor lage snelheidovertredingen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:46 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Correctie gaat er niet voor niets af, is niks om blij over te zijn. Hij zou ook 121 gereden kunnen hebben, valt in de foutmarge en politie kan niet aantonen voor de rechter dat ze nauwkeuriger zijn.
http://www.om.nl/onderwer(...)/snelheid/marges_en/quote:Snelheidscontroles zijn een veelbesproken onderwerp. Om te voorkomen dat mensen bekeurd worden voor een paar kilometer te hard rijden, werkt de politie met een meetcorrectie op de snelheidsmeting. Daarnaast is er een ondergrens bij bekeuren.
En wat het OM allemaal zegt is waar. Je hebt 2 punten, de ondergrens, die bij de 130 vervallen is, en de wettelijke meetcorrectie. Maat van me kreeg na staande houding een boete die, na aftrekken meetcorrectie, precies was wat zijn GPS aangaf.quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee. De correctie is er puur om mensen niet te hoeven te bekeuren voor lage snelheidovertredingen.
[..]
http://www.om.nl/onderwer(...)/snelheid/marges_en/
De correctie krijg je geschoken zodat de politie zeker kan garanderen dat je te hard hebt gereden. Dit heeft helemaal niets met foutmarge te maken.
Een GPS is niet helemaal betrouwbaar qua snelheid natuurlijk. De GPS systemen die in de auto (en telefoons) gebruikt worden kijkt alleen naar de horizontale verplaatsing, niet naar de verticale.quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En wat het OM allemaal zegt is waar. Je hebt 2 punten, de ondergrens, die bij de 130 vervallen is, en de wettelijke meetcorrectie. Maat van me kreeg na staande houding een boete die, na aftrekken meetcorrectie, precies was wat zijn GPS aangaf.
Waarom denk je dat een auto met ongeeikte snelheidsmeter die men gebruikt tijdens een staandehouding een dubbele correctie kent?
Jij hebt het over een geijkt voertuig, die hebben een ijktabel. Een ongeijkt voertuig heeft dat niet. Bij de geijkte versie gaat er vanaf de snelheid die in de tabel staat, nog een meetcorrectie af.quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Een GPS is niet helemaal betrouwbaar qua snelheid natuurlijk. De GPS systemen die in de auto (en telefoons) gebruikt worden kijkt alleen naar de horizontale verplaatsing, niet naar de verticale.
Verder is het geen dubbele correctie, maar wordt vanuit de snelheidsmeter eerst in de tabel gekeken naar de geijkte snelheid. Dit is geen correctie, maar een conversie. Vervolgens gaat de meetcorrectie er af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |