GroenLinks mensen zijn een verzameling idealisten met een enkeling die een idee heeft dit vorm te geven. Dat werd weer duidelijk in de partijraad. Onder een paar prominenten zit een hele laag die bestuurlijk en pragmatisch veel te weinig kunnen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:29 schreef Ravvie het volgende:
Omdopen tot GroenRechts. Volop inzetten op duurzaamheid (mbt. energie en consumptie, maar wel voor megastallen zijn) en progressief durven hervormen. Kortom een partij welke niet gedreven wordt door principes maar door een zekere realiteitszin en een heldere visie op de toekomst.
Nou gelukkig hebben we nu nog maar één vrouw als fractievoorzitter, namelijk Marianne Thieme die wat mij betreft ook wel mag blijvenquote:Op maandag 8 oktober 2012 14:10 schreef MrBadGuy het volgende:
En Van Ojik is de opvolger van Sap: http://www.nu.nl/politiek(...)-bij-groenlinks.html
twitter:hugologtenberg twitterde op woensdag 10-10-2012 om 10:32:40BREKEND: Andrée van Es legt voorzitterschap v/d onderzoekscommissie GroenLinks per direct neer. Aanleiding en achtergrond straks in #Parool reageer retweet
http://organisatie.groenlinks.nl/node/89291quote:Andrée van Es heeft de Toezichtraad van GroenLinks gevraagd om een andere voorzitter te benoemen voor de evaluatiecommissie die onderzoek doet naar de uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen. Van Es werd aangezocht door het partijbestuur dat afgelopen zaterdag is afgetreden.
Na de lijsttrekker en de partijvoorzitter leek ook de commissievoorzitter onder vuur te komen liggen, onder meer door de suggestie dat zij als voorwaarde voor haar voorzitterschap gesteld zou hebben dat Jolande Sap zou moeten opstappen. Dat is niet juist.
Wel heeft Andrée van Es, na het aanvaarden van het voorzitterschap, in een persoonlijk gesprek aan Jolande Sap en aan Heleen Weening laten weten dat zij vond dat beiden hadden moeten opstappen. Ze heeft dat ook laten weten aan de Toezichtsraad.
Van Es wil de commissie op geen enkele manier in opspraak of diskrediet brengen en heeft daarom besloten zich terug te trekken als voorzitter van de onderzoekscommisie.
De Toezichtraad maakt zeer binnenkort bekend wie Van Es zal opvolgen als commissievoorzitter. De commissie is inmiddels voortvarend aan het werk.
Kun je wel haten, maar hij deed het prima.quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:25 schreef Hammerbee het volgende:
Vanavond zit partijkleuter en financieel zwaargewicht van GL (logisch met je VMBO/Social Work achtergrond) Jesse Klaver bij P&W
Gaat weer lekker dusquote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:38 schreef borisz het volgende:
[..]twitter:hugologtenberg twitterde op woensdag 10-10-2012 om 10:32:40BREKEND: Andrée van Es legt voorzitterschap v/d onderzoekscommissie GroenLinks per direct neer. Aanleiding en achtergrond straks in #Parool reageer retweet
http://organisatie.groenlinks.nl/node/89291
Een opgestapte GL'er 'BREKEND' noemen na de afgelopen weekquote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:38 schreef borisz het volgende:
[..]twitter:hugologtenberg twitterde op woensdag 10-10-2012 om 10:32:40BREKEND: Andrée van Es legt voorzitterschap v/d onderzoekscommissie GroenLinks per direct neer. Aanleiding en achtergrond straks in #Parool reageer retweet
http://organisatie.groenlinks.nl/node/89291
Vooral zijn snuggere opmerking over de woningmarkt ja. Hij had het over overwaarde investeren in een kleurentelevisie (?) en dat het goed is dat de huizenprijzen op korte termijn 15 procent dalen. Toen hem werd gevraagd of dat geen ernstige gevolgen heeft voor huizen die 'onder water staan' moest hij zich in alle bochten wringen om maar geen antwoord te hoeven geven. Als je geen idee hebt hoe die markt werkt, zeg dan niks.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:41 schreef alors het volgende:
[..]
Kun je wel haten, maar hij deed het prima.
Dat de woningprijzen niet almaar door kunnen blijven stijgen lijkt me ook wel duidelijk toch nu?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:03 schreef Hammerbee het volgende:
[..]
Vooral zijn snuggere opmerking over de woningmarkt ja. Hij had het over overwaarde investeren in een kleurentelevisie (?) en dat het goed is dat de huizenprijzen op korte termijn 15 procent dalen. Toen hem werd gevraagd of dat geen ernstige gevolgen heeft voor huizen die 'onder water staan' moest hij zich in alle bochten wringen om maar geen antwoord te hoeven geven. Als je geen idee hebt hoe die markt werkt, zeg dan niks.
Het klinkt inderdaad als een logische keuze gegeven de omstandigheden.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:56 schreef Ferdo het volgende:
En zo heel gek is die stap ook niet, als ik het zo lees.
Maar wie zal er nu nog zin hebben om die onderzoekscommissie voor te zitten?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het klinkt inderdaad als een logische keuze gegeven de omstandigheden.
Nu de gehele partijtop is teruggetreden heeft veel verder onderzoek ook geen zin meer lijkt mequote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar wie zal er nu nog zin hebben om die onderzoekscommissie voor te zitten?
Toch doen ze dat kennelijk:quote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nu de gehele partijtop is teruggetreden heeft veel verder onderzoek ook geen zin meer lijkt me.
Ze moeten proberen weer naar voren te kijken, dan door blijven emmeren over wat in het verleden mis ging voegt toch niet veel toe?
Nee stijgen zeker niet, maar 15% daling is een ander uiterste nu de werkloosheid stijgt en banken de hand op de knip houden. Als je het fragment bekijkt zie je dat hij zich behoorlijk vastlulde en zei dat je niet over 'de techniek' moet praten. Met alle respect maar van een financieel woordvoerder die zich staande moet houden tussen allemaal economen mag je toch verwachten dat hij 'de techniek' ook snapt. Ik heb hem in een debat met JK de Jager ook zien stuntelen over transactietaks. Op zich niet erg, maar dan moet je geen portefeuille financiën aannemen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat de woningprijzen niet almaar door kunnen blijven stijgen lijkt me ook wel duidelijk toch nu?
En elke ingreep in de HRA (en die gaan er gewoon komen) gaat wat dat betreft pijn doen en geen enkele politicus heeft daar een pasklaar antwoord op.
Je weet niet hoe oud die stelling isquote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Toch doen ze dat kennelijk:
De commissie is inmiddels voortvarend aan het werk.
Waarmee dan?
Ik hoop Arjan El Fassed maar ik denk Kathalijne Buitenweg.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:30 schreef borisz het volgende:
Ach bij ons(D66) was net na 2006 ook een puinhoop. Maar sinds 2007 met Van Engelshoven(+team) als partijvoorzitter die intern de boel weer op poten ging zetten en Pechtold voor de politiek is de partij weer gegroeid. Bij GL heb je een paar types nodig die weer alle gezichten de zelfde kant op krijgt en dan kan het weer gaan lopen.
Kortom: Wie wordt de nieuwe Rosenmöller/Halsema?
Inderdaad met de vitaliteit van D66 als organisatie was het in 2006-2007 veel slechter gesteld dan met GL nu. Bovendien had D66 er al jaren van neergang op zitten met ballast uit regeringsdeelnames. Ik denk dat het vertrouwen in D66 bij de kiezers in die dagen ook veel verder weg was dan bij GL nu.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:30 schreef borisz het volgende:
Ach bij ons(D66) was net na 2006 ook een puinhoop. Maar sinds 2007 met Van Engelshoven(+team) als partijvoorzitter die intern de boel weer op poten ging zetten en Pechtold voor de politiek is de partij weer gegroeid. Bij GL heb je een paar types nodig die weer alle gezichten de zelfde kant op krijgt en dan kan het weer gaan lopen.
Kortom: Wie wordt de nieuwe Rosenmöller/Halsema?
quote:Op zondag 30 december 2012 21:37 schreef Hexagon het volgende:
Nou meneer van Ojik vind kennelijk dat het nog niet slecht genoeg gaat
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)eader&utm_medium=RSS
Denk dat men eerst de rust wilde laten wederkeren, ook al is te betwijfelen of dat een slimme strategie is.quote:Op maandag 31 december 2012 14:07 schreef Hexagon het volgende:
Ja de vraag is natuurlijk waarom tijd verliezen met een tussenpaus? Kennelijk willen ze graag zoveel mogelijk gemeenteraadszetels gaan verliezen volgend jaar. De andere 3 kamerleden zijn stuk voor stuk aansprekendere figuren.
Drie. Wil je meer dan moet het congres je toestemming geven.quote:Op maandag 31 december 2012 19:34 schreef rubbereend het volgende:
Het ingewikkelde is ook dat je Groenlinks toch maar 2 periodes in de kamer mag? Of hoe zat die regel in elkaar?
quote:Op dinsdag 1 januari 2013 00:58 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Fusie met pvdd en dan opnieuw beginnenheffen.
Dat is wel een treffende omschrijving jaquote:Op dinsdag 1 januari 2013 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Probleem is niet zozeer de Partij, maar hun achterban. Mensen die lopen te huilen en wegrennen als er Realpolitik bedreven wordt.
Het is niet mijn partij, maar ze stonden ergens voor, en leken tot enige tijd terug nog in staat realpolitiek te kunnen bedrijven.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is wel een treffende omschrijving ja
Volgens mij valt dat best wel mee. Volgens mij rennen de kiezers vooral weg omdat het zo'n verschrikkelijk zooitje is.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is niet mijn partij, maar ze stonden ergens voor, en leken tot enige tijd terug nog in staat realpolitiek te kunnen bedrijven.
Maar het is nu duidelijk dat GL dat helemaal niet wil. Hooguit wat bestuurders. De kiezers en de leden willen met poppen gooien en hun zin hebben, met voetjes stampen.
Tot de Kunduzcoalitie viel dat wel mee toch?quote:Op dinsdag 1 januari 2013 14:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat best wel mee. Volgens mij rennen de kiezers vooral weg omdat het zo'n verschrikkelijk zooitje is.
We zullen zien.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 14:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat best wel mee. Volgens mij rennen de kiezers vooral weg omdat het zo'n verschrikkelijk zooitje is.
Ze hebben zichzelf in de aanloop naar de verkiezingen vakkundig de nek omgedraaid. Zowel de Kunduzmissie als de Kunduzcoalitie waren daarbij bepaald niet het probleem.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 14:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Tot de Kunduzcoalitie viel dat wel mee toch?
De Kunduzmissie is wel hetgene dat die veenbrand heeft aangestoken. Dat bleef in die partij maar dooretteren. Sindsdien hebben ze ongeveer structureel op verlies gestaan in peilingen.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 14:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze hebben zichzelf in de aanloop naar de verkiezingen vakkundig de nek omgedraaid. Zowel de Kunduzmissie als de Kunduzcoalitie waren daarbij bepaald niet het probleem.
De Kunduzmissie denk ik wel, aangezien die niet populair was onder de achterban.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 14:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze hebben zichzelf in de aanloop naar de verkiezingen vakkundig de nek omgedraaid. Zowel de Kunduzmissie als de Kunduzcoalitie waren daarbij bepaald niet het probleem.
De kiezers rende hierom weg?quote:Op dinsdag 1 januari 2013 14:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik denk als dat zo'n relletje bij de SP of VVD was gebeurt, de gevolgen niet zo groot waren geweestquote:
Ik wilde Duke zijn meningquote:Op dinsdag 1 januari 2013 14:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk als dat zo'n relletje bij de SP of VVD was gebeurt, de gevolgen niet zo groot waren geweest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |