abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116649196
Hallo allemaal,

Mijn vriendin en ik staan op het punt om een huisje te kopen, we komen een huisje tegen wat ons bevalt en gaan dus komende zaterdag een bezichtiging doen tijdens het open huis ( een gewone bezichtiging was al niet mogelijk ).
In de advertentie online en in een lokaal bladje staat dat het huis een vraagprijs van 139.000 k.k. heeft, maar na een belletje met onze hypotheekverstrekker die contact heeft gehad met de makelaar, blijkt dat de prijs een "bieden vanaf" prijs is en dat de eigenaar wil hebben dat iedereen die geïntresseerd is op het einde van de bezichtiging (open huis van een uur) een bod achter laat in een gesloten envelop. De hoogste bieder krijgt dan het huis.

Is dit een normale gang van zaken? Wij vinden dit zeer bizar, zeker omdat overal het huis te koop staat als vraagprijs 139.000 k.k. en nergens vermeld staat dat het om een bieden prijs gaat. Ook het gedoe met de enveloppen vinden we vreemd.

Iemand dit wel eens meegemaakt en misschien tips voor ons?

Alvast bedankt,

Grtz Tim

[ Bericht 0% gewijzigd door metallicattim op 12-09-2012 07:11:10 ]
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  dinsdag 11 september 2012 @ 17:17:32 #2
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_116649376
Het wordt tegenwoordig wel vaker toegepast inderdaad. Het kan zelfs zijn dat er een minimumprijs is afgesproken (deze minimumprijs weten jullie niet) en onder dat bedrag wordt het huis niet verkocht / gegund.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
  dinsdag 11 september 2012 @ 17:20:13 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116649502
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:12 schreef metallicattim het volgende:
Is dit een normale gang van zaken?
Niet echt, maar dat wil niet zeggen dat het niet mag.
quote:
Wij vinden dit zeer bizar, zeker omdat overal het huis te koop staat als vraagprijs 139.000 k.k. en nergens vermeld staat dat het om een bieden prijs gaat.
Ik denk dat ze gewoon uit een aantal standaard dingen hebben moeten kiezen, en dat "bieden vanaf" geen optie was bij het krantje :P Maar goed, je kunt het blijkbaar kopen voor 139.000 k.k., dus op zich is er niks gelogen.
quote:
misschien tips voor ons?
Biedt wat jullie er voor over hebben. Als je het niet krijgt is het jammer maar laat je niet verleiden om meer te bieden dan dat omdat je bang bent dat het anders aan je neus voorbij gaat. Er zijn meer huizen te koop, velen zelfs.
  dinsdag 11 september 2012 @ 17:21:45 #4
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_116649562
Gebeurd vaker dat huizen op deze manier 'geveild' worden. Blijkbaar zijn ze met dit huis er al een tijdje mee bezig, want een bieding na een eerste bezichtiging lijkt me wat snel. Waarschijnlijk zijn er dus ander kopers die wat verder in het proces zitten.
Niets geks aan in ieder geval.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_116650637
Als je besluit om een bod uit te brengen is het handig om iets meer te kiezen dan het ronde getal dat je van plan was te bieden. Als iemand anders 145.000 bood en jij 145010 dan was dat een goed besteed tientje :)
pi_116650654
''Ik en mijn vriendin''
Rustig aan.
  dinsdag 11 september 2012 @ 17:55:35 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116650716
Dit deed men wel vaker toen het een verkopersmarkt was. Dus een beetje vreemd is het wel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_116650894
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:55 schreef Lienekien het volgende:
Dit deed men wel vaker toen het een verkopersmarkt was. Dus een beetje vreemd is het wel.
tja, mogelijk is die 139k wel heel erg goedkoop? Met in het achterhoofd "liever omhoog dan omlaag"?
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:05:24 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116650982
Is het niet een constructie waarin je hoopt dat men hoog gaat zitten uit angst ernaast te grijpen?

Welke koper laat zich daartoe verleiden in deze tijden?

Ze mogen blij zijn als ze überhaupt een bod krijgen.
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:08:23 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116651073
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:05 schreef Lienekien het volgende:
Is het niet een constructie waarin je hoopt dat men hoog gaat zitten uit angst ernaast te grijpen?
:Y
quote:
Mensen die denken dat dit hun droomhuis is en dat ze "nooit meer een ander huis vinden dat zó mooi is" ;(
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:09:45 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116651123
Tja, er hoeft er maar een zo gek te zijn...
pi_116651160
Wat vind je zelf een realistische prijs ervoor?
pi_116651326
Vroeger gebeurde dit vaker. Tegenwoordig is dit wel wat gek aaangezien het nu een kopersmarkt is. Ik zou er niet aan meedoen. Genoeg andere huizen te koop.
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:19:46 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_116651427
Ik zou in ieder geval, mocht je een bod willen doen, het bod wel onder voorbehoud van de gebruikelijke zaken (financiering, bouwkundig rapport etc).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_116651443
Er is niets mis mee. Als je gewoon biedt wat het je waard is, geef je nooit te veel uit, en als je bieding de hoogste is, heb je het huis dat je wilde voor de prijs die je ervoor wilde geven. Prima deal, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_116652143
je kan gewoon 120.000 bieden hoor, zoals ze al eerder zeiden, het is een kopersmarkt.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_116652829
Ik keek vroeger aardig veel naar De Grote Verhuizing met Phil en Kristy. Kan me herinneren van dat programma dat in Schotland huizen standaard zo verkocht worden.
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:52:44 #18
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_116652850
Tot een jaar of vijf zag je deze vorm van verkopen regelmatig (en er is dus niks mis mee), maar het verbaast mij behoorlijk dat er nog verkopers zijn die het in deze huizenmarkt doen (KOPERSmarkt). De enige manier waarop deze verkoopmethode immers oplevert wat de verkopers ervan hopen, is als er diverse biedingen komen (waarbij de bieders tevens te kennen wordt gegeven dat ze niet de enige gegadigden zijn zodat ze wellicht tegen elkaar gaan opbieden).

Tenzij het een zeer courant en goed geprijsd huis is, zal het me verbazen als de verkopers überhaupt een bod krijgen in deze huizenmarkt.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_116654264
quote:

3x iets met spijker en kop. Iets anders: je hebt je hypotheekadviseur contact op laten nemen met de verkoopmakelaar? Niet slim, die beiden keerlen hebben hetzelfde belang, 2 stuks:

1 de aankoop door jou vindt plaats,
2. tegen een zo hoog mogelijke prijs (= idem hypotheek).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:21:15 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116654370
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:52 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ik keek vroeger aardig veel naar De Grote Verhuizing met Phil en Kristy. Kan me herinneren van dat programma dat in Schotland huizen standaard zo verkocht worden.
Wel met een 'vanaf-prijs' maar toch niet per se met 'sealed bids'?
pi_116654467
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wel met een 'vanaf-prijs' maar toch niet per se met 'sealed bids'?
Volgens mij wel, volgens mij zelfs tot het punt dat de koper het bod wettelijk verplicht moet accepteren als hij het hoogste bod heeft uitgebracht.

(zo herinner ik het me tenminste, pin me er niet op vast.)
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:28:22 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116654777
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:23 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Volgens mij wel, volgens mij zelfs tot het punt dat de koper het bod wettelijk verplicht moet accepteren als hij het hoogste bod heeft uitgebracht.

(zo herinner ik het me tenminste, pin me er niet op vast.)
Het klopt toch niet helemaal wat je zegt.

http://www.primelocation.(...)roperty-in-scotland/
pi_116655080
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:52 schreef Lilliesleaf het volgende:
Dat wilde ik ook zeggen idd *O*
compact en kleverig.
pi_116656769
quote:

Inderdaad. Ik krijg even het gevoel dat de verkopers de jaren na 2007 gemist hebben.
-
pi_116662938
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:05 schreef quo_ het volgende:
Inderdaad. Ik krijg even het gevoel dat de verkopers de jaren na 2007 gemist hebben.
Waarschijnlijk de verkopend makelaar. Althans, die probeert er een slaatje uit te slaan
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_116662968
Nou, waar het mij om gaat is dat ze het aanbieden als een huis dat voor een bepaalde prijs te koop is.Daarbij vermelden ze een datum voor open huis.
Veel mensen zullen dus pas komende zaterdag te horen krijgen dat er geboden dient worden.

Nu vind ik dat zelfs niet zo gek, maar het huis staat pas ZEER kort te koop en dus moet je na 1 bezichtiging al een bod doen, zonder de kans op een bouwtechnische keuring.
En ook het gedoe met die enveloppen vind ik zeer vreemd. Het is voor ons de eerste keer, dus we zijn zeker geen experts :P maar volgens mij is dit niet de normale gang van zaken met briefjes in een enveloppie.

Het is wel een mooi gevalletje van "te mooi om waar te zijn" want de prijs is erg laag voor het huis, maar het had best gekund, ze willen het huis snel verkopen heb ik van de hypotheker gehoord en ik heb al een paar verhalen gehoord van vraagprijzen van 230.000 die uiteindelijk voor 125 verkocht worden.

Waarom we niet gewoon verder zoeken? Het heeft gewoon teveel raakvlakken met onze wensen om zomaar op te geven ;)
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_116663288
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:11 schreef CafeRoker het volgende:
Wat vind je zelf een realistische prijs ervoor?
Dat is een goede vraag ;) We hebben de WOZ waarde opgevraagd nadat we deze gang van zaken te horen kregen en dat bleek 237.000 euro te zijn.

139.000 voelt nu wel heel erg goedkoop en teveel "te mooi om waar te zijn"

Overigens heeft onze hypotheker zelf contact opgenomen met de makelaar om te informeren naar het huis. Ze meldde ons ook dat er veel gegadigde waren, maar dat lijkt mij omdat bijna niemand weet dat het om bieden vanaf gaat.
pi_116663694
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:41 schreef metallicattim het volgende:
maar volgens mij is dit niet de normale gang van zaken met briefjes in een enveloppie.

Jawel hoor. Maar vooral in andere sectoren zoals standplaats op een kermis bv en offertes voor hele grote aanbestedingen worden zo meestal gedaan.

Maar zoals al vermeld, je mag best een kleiner envelopje geven, dat vanaf is hun probleem.
pi_116665183
En als je nou een leeg briefje in die enveloppe doet?
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:10:10 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116665306
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:08 schreef blomke het volgende:
Wat een goede vraag, zeg!
pi_116665380
Ja hé? Ik ben niet voor niets neutronenfluxberekenaar.
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:12:36 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116665517
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:11 schreef blomke het volgende:
Ja hé? Ik ben niet voor niets neutronenfluxberekenaar.
Oh, wow, het kan dus wel: een andere, toepasselijke PI.
pi_116667155
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:08 schreef blomke het volgende:
Dan kom je in het centrale grijze archief.

Die vanaf die ze zelf zetten is wel dat alles daarop en boven dus automatisch tot koop overgaat (het hoogste bod dus) ga je eronder geef je gewoon een bod. Lever je een retarded bod in verdoe je tijd van anderen en een beetje van jezelf.
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:52:19 #34
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_116668437
Lijkt erop dat ze ver onder de prijs zijn gaan zitten (zoals je zelf aangeeft) en hopen daardoor mensen te trekken die stuk hoger gaan zitten qua bod zodat ze er alsnog een aardig bedrag voor krijgen? Ze hebben geen verkoopverplichting... Vind het wel een aparte doch interessante constructie in deze tijd :P .

En met een leeg briefje in een envelop hebben ze een mooie bak voor, genaamd "vuilnisbak" :') .
pi_116675162
Ze hebben zeker geen verkoopverplichting, maar het verhaal gaat wel dat ze het huis snel kwijt moeten. Dan is dit toch niet de snelste gang van zaken?

Iedereen in ieder geval hartstikke bedankt voor de reacties :)
pi_116675469
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 07:10 schreef metallicattim het volgende:
Ze hebben zeker geen verkoopverplichting, maar het verhaal gaat wel dat ze het huis snel kwijt moeten. Dan is dit toch niet de snelste gang van zaken?

Iedereen in ieder geval hartstikke bedankt voor de reacties :)
Natuurlijk wel. Alle echt geïnteresseerden leggen direct de prijs neer die ze ervoor willen betalen. Geen gedoe met onderhandelen, stuklopen daarvan, nieuwe mensen om mee te onderhandelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_116770917
Is het niet gewoon een huis dat geveild wordt door de bank omdat de bewoners niet aan hun betaalverplichting hebben voldaan?
pi_116771078
Gebeurt tegenwoordig veel vaker hoor. Er is zelfs een site die in de noordelijke provincies dit doet. Schijnt erg goed te werken.
pi_116780201
2 jaar geleden hebben wij ook deze situatie gehad. Huis stond onder de gangbare prijs te koop.
Bij informeren hoorde we dat er een open dag zou komen en dat de woning verkocht zou worden dmv een veiling. Er waren al veel belangstellenden maar na ze te horen kregen dat het een veiling zou zijn haakten er veel van af. Uiteindelijk waren er 27 mensen op de open dag geweest. 7 biedingen kwamen er, en wij hebben gewonnen. We zaten volgens de makelaar 3000 hoger dan de een na hoogste.
Wij zijn er blij mee..

Maar uiteindelijk is de prijs van de woning net iets lager uitgevallen dan andere woningen in deze wijk, dus maak geen illusie dat je een superkoopje hebt.

Wij waren al langer op zoek naar een woning in die buurt en zagen elke keer woningen voor onze neus weggaan, dus we wilden deze woning best graag hebben. Als je denkt dat je gewoon een koopje wilt hebben, moet je gewoon bieden wat je redelijk lijkt, en vooral daar 350 euro ofzo boven zitten, zoals hierboven al gezegd is.

Wij hebben een aankoopmakelaar in de arm genomen gezien het feit dat de makelaars onderling wat meer info uitwisselen, dat was handig om een goede prijs te bieden.

Na het bod hebben we een aankoopkeuring laten doen, de koop was dus ook mede afhankelijk van de technische staat van de woning. Mijns inziens moet je dus niet afhaken op het feit dat je geen keuring heb kunnen doen. Maar die dingen moet je goed bespreken met de makelaar en ook op papier zetten.

In onze situatie was de woning van een of andere particuliere belegger die snel van het pand af wilde omdat zijn huurders eruit zijn gegaan. Hij wilde denk ik gewoon snel van het pand af zonder maandenlange moeilijke biedingen en tegenbiedingen etc. Voor hem was de woning voor 15000 goedkoper ook weggegaan zonder snik, denk ik.
Dus misschien is het in jullie geval ook zo dat de verkopers er snel af willen, maar hun vraagprijs is puur fictief, is alleen maar om kopers te trekken... daarom is die zo laag, wij zaten 27000 boven de vraagprijs.. dus..

Maar als je dus niet kosten wat kost dat wil kopen kan je altijd een mooi bod doen!

Succes!

p.s. ik heb hier dus ook een vraag over gesteld 2 jaar geleden: aangeboden huis met lage vraagprijs
  vrijdag 14 september 2012 @ 14:54:42 #40
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_116780350
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:12 schreef metallicattim het volgende:
Iemand dit wel eens meegemaakt en misschien tips voor ons?
Ga naar de open dag en als het huis bevalt, doe je een bod?

Ben je de hoogste bieder, dan heb je geluk. Heeft er iemand meer geboden, dan heb je pech?
So we just called him Fred
pi_116780705
Zoals anderen al zeiden, is het een kopersmarkt. Ik zou bedenken wat ik voor dat huis zou willen betalen, maar dat niet meteen op tafel leggen. Kunnen ze nu wel vragen, maar zo werkt het nu gewoon ff niet.

Dus als ze iets in die enveloppe willen, prima, ik zou een startbod invullen. Evt met een opmerking erbij. Ik denk ook dat ze mazzel hebben als mensen uberhaupt een bod doen . Ze zullen hoe dan ook heus wel bereid zijn tot onderhandelen over de prijs. Zoniet, jammer dan, op naar het volgende huis!

Laat je nooit gek maken, zij hebben jou harder nodig dan andersom :7
pi_116988078
Oke, even een update.

Het huis werd in eerste instantie te koop gezet als normaal vraagprijs k.k.
Toen bleek dat er veel geïntresseerden waren hebben ze een open huis in het leven geroepen en mocht er geboden worden met de hoogste bieder als winnaar. Zover dus de reden waarom het opeens anders verliep met de verkoop.

We zijn afgelopen zaterdag dus naar het open huis geweest en het huis beviel ons zeer goed.
Ons inkomen is getoetst en we kunnen ruim geld krijgen voor dit huis, geen probleem daar.

Nu willen we een bod doen, maar horen we van de makelaar dat de verkoopster op vrijdag een stelletje aan de deur heeft gehad, die blijkbaar ook tijdens het open huis daar waren, die ze het huis wel gunt omdat het sympathieke mensen zouden zijn?!?
Er wordt dus nu ook al niet meer naar een bod gekeken, maar ze gunt het die mensen, dus wat die ook bieden, die zouden het huis kunnen krijgen...
I.o.m. de hypotheekadviseur hebben wij nu een bod van 10.000 bovenop de vraagprijs gedaan ( het is het ons nog altijd waard ) en nu hopen we dat de verkopende partij hiermee akkoord wil gaan ondanks die gun-factor.

De hele wijze waarop hier zaken wordt gedaan blijf ik zeer verwarrend en zelfs bot vinden!
Wij steken veel tijd in alles, open huis, besprekingen bij de hypotheker etc. en nu is het misschien allemaal zinloos, want ze gunt het huis aan mensen die toevallig op vrijdag al langskwamen... ( overigens wil ik melden dat wij op maandag al gebeld hebben om z.s.m. een bezichtiging te kunnen doen, maar ze wilde dat iedereen zaterdag met het open huis langs moest komen ).

Kortom, het is voor ons nu afwachten totdat we iets horen, zeer frustrerend haha.
  woensdag 19 september 2012 @ 17:51:34 #43
323439 HetKlusKonijn
pi_116989104
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:33 schreef metallicattim het volgende:
Oke, even een update.

Het huis werd in eerste instantie te koop gezet als normaal vraagprijs k.k.
Toen bleek dat er veel geïntresseerden waren hebben ze een open huis in het leven geroepen en mocht er geboden worden met de hoogste bieder als winnaar. Zover dus de reden waarom het opeens anders verliep met de verkoop.
Kennelijk was de originele vraagprijs die de verkopers vroegen dus gewoon te laag en realiseerden ze zich net op tijd dat ze er meer voor zouden kunnen vangen. Het komt in deze markt maar zelden voor dat verkopers inzetten op een te lage vraagprijs, maar onmogelijk is het niet. En ja, dan is deze move wel te begrijpen.

quote:
Nu willen we een bod doen, maar horen we van de makelaar dat de verkoopster op vrijdag een stelletje aan de deur heeft gehad, die blijkbaar ook tijdens het open huis daar waren, die ze het huis wel gunt omdat het sympathieke mensen zouden zijn?!?
Dat mag. Er zijn GEEN 'regels' voor het verkopen van een huis, als verkopers het huis per se aan iemand wil verkopen die niet het hoogste bod heeft gedaan, dan is dat hun goed recht. Wellicht was dat stel al bevriend met de verkopers, wie weet.

quote:
De hele wijze waarop hier zaken wordt gedaan blijf ik zeer verwarrend en zelfs bot vinden!
Wij steken veel tijd in alles, open huis, besprekingen bij de hypotheker etc. en nu is het misschien allemaal zinloos, want ze gunt het huis aan mensen die toevallig op vrijdag al langskwamen... ( overigens wil ik melden dat wij op maandag al gebeld hebben om z.s.m. een bezichtiging te kunnen doen, maar ze wilde dat iedereen zaterdag met het open huis langs moest komen ).

Kortom, het is voor ons nu afwachten totdat we iets horen, zeer frustrerend haha.
Het is misschien niet de sympathiekste manier om een huis te verkopen - zeker voor jullie! - maar het mag gewoon hoor. Het enige wat je nu kan doen is hopen dat de verkoper nog overstag gaat door die extra 10K die jullie geboden hebben. Ik hoop dat jullie snel iets horen van de verkoper, zou wel zo netjes zijn. Maar nogmaals, er is geen regel dat jullie nu 'recht' op dat huis zouden hebben. De kosten en tijd die je al kwijt bent zijn voor eigen risico - je was dat ook kwijt geweest als het huis al verkocht zou zijn aan een (nog) hogere bieder.
Duimen maar! :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_116990069
Zorg in ieder geval dat je niet tegen een niet-bestaande partij gaat bieden. Dat trucje wil een makelaar soms wel proberen.
pi_116998677
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:33 schreef metallicattim het volgende:

1. Nu willen we een bod doen, maar horen we van de makelaar dat de verkoopster op vrijdag een stelletje aan de deur heeft gehad, die blijkbaar ook tijdens het open huis daar waren, die ze het huis wel gunt omdat het sympathieke mensen zouden zijn?!?
Er wordt dus nu ook al niet meer naar een bod gekeken, maar ze gunt het die mensen, dus wat die ook bieden, die zouden het huis kunnen krijgen...

2. De hele wijze waarop hier zaken wordt gedaan blijf ik zeer verwarrend ................
1. Best kans dat dat een niet bestaande partij is. Dit wordt idd al heel lang door makelaars zo gespeeld.

2. Dat is ook de bedoeling van de makelaar. In je frustraties en verwarring doe je dingen die je eigenlijk niet wilt.
pi_117005149
Nee hoor jullie willen dan wel 5000 euro meer betalen, maar hun waren zo aardig die mogen dat wel hebben. Yeah right.
  woensdag 19 september 2012 @ 23:43:33 #47
384597 fallusgiganticus
karakterbeschrijving....
pi_117009280
Het huis van mijn moeder is op deze manier geveild. Ze moest naar een woning waar alles op de begane grond was ivm haar rug, lopen gaat erg slecht de laatste tijd. Die lui heten geloof ik Systeemmakelaardij of zoiets en zorgen dat er op een kijkdag voor je huis mensen komen die dat soort woning zoeken.Je hoeft als verkoper het hoogste bod ook niet te accepteren als het je toch tegenvalt. Na de verkoop van het huis zijn ze als service ook opgetreden als aankoopmakelaar wat ook weer een uitgave scheelde. Ze lopen in ieder geval hun benen uit hun lijf, ze zijn toch ook gebaat bij een snelle verkoop. Mijn moeder was erg tevreden en binnen 2 maanden van haar huis af en blij in een nieuwe woning.
pi_117018675
wij hebben het zelfde gehad...

bieden vanaf 2 ton...

wij bod neergelegd van 2ton - wie niet waagt wie niet wint...

bleken de hoogste bieder te zijn..---kortom wij dachten mooi goedkoop huis gekocht...

kregen we telefoon van de makelaar in kwestie ...nee moest toch niet 10.000 bij komen dan mochten we het huis wel hebben?

situatie uigelegd ? waarom dat bieden vanaf? ja meneer zo werkt het nou helemaal

prima succes met je huis - stik erin ..

samengevat let goed op
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  donderdag 20 september 2012 @ 17:52:40 #49
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_117031390
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:53 schreef kingtoppie het volgende:
''Ik en mijn vriendin''
" Mijn vriendin en ik".
  donderdag 20 september 2012 @ 17:53:45 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117031425
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 17:52 schreef betyar het volgende:

[..]

" Mijn vriendin en ik".
Duh.
  vrijdag 21 september 2012 @ 16:04:08 #51
323439 HetKlusKonijn
pi_117068130
quote:
11s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:32 schreef tiho1 het volgende:
Nee hoor jullie willen dan wel 5000 euro meer betalen, maar hun waren zo aardig die mogen dat wel hebben. Yeah right.
Het gebeurt wel degelijk. Niet iedere verkoper wil 'het onderste uit de kan'.
Spreek uit ervaring, ik heb ook een huis verkocht aan een bevriend iemand, waarschijnlijk had ik in die tijd wel meer voor kunnen vangen maar ik vond het gewoon best zo. ;)

Verder, inderdaad: makelaars zijn zeer creatief in het verzinnen van 'grote belangstelling' die, als puntje bij paaltje komt, helemaal niet blijkt te bestaan...
  vrijdag 21 september 2012 @ 16:10:51 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117068454
Bied 110K
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 21 september 2012 @ 16:12:48 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117068533
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Bied 110K
Beetje ongebruikelijk als je al een bod van 149.000 hebt gedaan.
  vrijdag 21 september 2012 @ 16:14:02 #54
45206 Pietverdriet
pi_117068607
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2012 16:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Beetje ongebruikelijk als je al een bod van 149.000 hebt gedaan.
Dat is nog dommer in deze markt.
  vrijdag 21 september 2012 @ 16:15:16 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117068665
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 16:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is nog dommer in deze markt.
Dommer dan wat?
  vrijdag 21 september 2012 @ 16:17:01 #56
45206 Pietverdriet
pi_117068731
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2012 16:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dommer dan wat?
De draad niet helemaal doorlezen voordat je wat post
8-)
  vrijdag 21 september 2012 @ 16:17:16 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117068742
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De draad niet helemaal doorlezen voordat je wat post
8-)
:P
  vrijdag 21 september 2012 @ 16:28:43 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117069328
TS heeft dus 149k geboden op een huis met een WOZ-waarde van 237k?

Ik ben benieuwd wat de belastingdienst ervan gaat vinden als ze het huis voor die prijs kunnen kopen....
Iemand zal dan schenkbelasting moeten gaan betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_117069740
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 16:28 schreef Leandra het volgende:
TS heeft dus 149k geboden op een huis met een WOZ-waarde van 237k?

Ik ben benieuwd wat de belastingdienst ervan gaat vinden als ze het huis voor die prijs kunnen kopen....
Iemand zal dan schenkbelasting moeten gaan betalen.
Die WOZ-waarde klopt niet. Maar om die misser van de gemeente een ander aan te rekenen. Koper doet er wel verstandig aan om herziening/verlaging te verzoeken.
  vrijdag 21 september 2012 @ 16:45:12 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117070174
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 16:36 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Die WOZ-waarde klopt niet. Maar om die misser van de gemeente een ander aan te rekenen. Koper doet er wel verstandig aan om herziening/verlaging te verzoeken.
Hoe weet je dat de WOZ-waarde niet klopt?
De WOZ-waarde kan prima overeenkomen met de waarde van het huis.... neemt niet weg dat de bewoners voor een "bieden vanaf" constructie kunnen hebben gekozen waarbij de minimumprijs bijvoorbeeld gelijk is aan de resterende hypotheek die zij op het huis hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117070937
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 16:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe weet je dat de WOZ-waarde niet klopt?
De WOZ-waarde kan prima overeenkomen met de waarde van het huis.... neemt niet weg dat de bewoners voor een "bieden vanaf" constructie kunnen hebben gekozen waarbij de minimumprijs bijvoorbeeld gelijk is aan de resterende hypotheek die zij op het huis hebben.
Begrijp je het principe van vraag en aanbod, de werking van de vrije markt en het economische verkeer?

Daarnaast blijft de bepaling van de WOZ-waarde natte vingerwerk door de gemeente totdat een object op de vrije markt komt.
pi_117090736
Nog een nieuwe update :

Het is ons nu duidelijk geworden dat het huis eigenlijk al op vrijdag verkocht was aan het stel dat langsgekomen was. Dit stel is ook zaterdag tijdens het open huis daar geweest en heeft na het open huis de deal rond gemaakt met de verkopende partij, ZONDER kennis van de makelaar! Die was dan ook totaal niet te spreken dat hij 2 medewerkers in heeft moeten zetten voor een open huis dat eigenlijk al zinloos was, want er was zelfs al over een bod op vrijdag gesproken ( Dit blijkt nu 160.000 te zijn geweest ).
Op zich zal dit allemaal prima legaal zijn, maar zo ga je niet met mensen en hun gevoelens om vinden wij! Wij zijn verliefd geraakt op dat huis en we hebben 5 dagen in spanning gezeten in de hoop dat we het huis zouden kunnen kopen, of in ieder geval een KANS maakte! Maar nu blijkt het dus allemaal voor niks te zijn geweest, want op vrijdag was het al zo goed als rond.
We hebben zelfs nog geprobeerd om boven de 160.000 te bieden, maar het mocht niet meer baten.

Wil je je huis aan bekenden verkopen? Prima, maar organiseer dan geen open huis en verspil de tijd niet van mensen! Laat staan de dagen van in spanning zitten omdat je misschien op het punt staat je ideale woning te kunnen kopen eindelijk na jaren lang wachten!

In onze ogen gewoon ronduit a-sociaal!
pi_117092138
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 22:24 schreef metallicattim het volgende:
We hebben zelfs nog geprobeerd om boven de 160.000 te bieden, maar het mocht niet meer baten.
Het huis was je dus meer waard dan 160.000?
Je bied desondanks minder, en krijgt het deksel op je neus. So far, so good.

Stop met janken, en zoek een volgend huis waar je ook weer minder op biedt dan het je waard is. Wel graag weer een topic openen natuurlijk.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  vrijdag 21 september 2012 @ 22:44:44 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117092584
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 22:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het huis was je dus meer waard dan 160.000?
Je bied desondanks minder, en krijgt het deksel op je neus. So far, so good.

Stop met janken, en zoek een volgend huis waar je ook weer minder op biedt dan het je waard is. Wel graag weer een topic openen natuurlijk.
Of je leest het topic wat beter voordat je reageert.
pi_117092743
quote:
13s.gif Op vrijdag 21 september 2012 22:44 schreef Lienekien het volgende:
Of je leest het topic wat beter voordat je reageert.
Of jij leest hem begrijpend. Dat mag ook.
  vrijdag 21 september 2012 @ 22:49:55 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117092988
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 22:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Of jij leest hem begrijpend. Dat mag ook.
Jij hebt het niet begrepen. Sneu.
pi_117093123
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2012 22:49 schreef Lienekien het volgende:
Jij hebt het niet begrepen. Sneu.
Ik begrijp het maar al te goed.

TS wilde voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en krijgt nu terecht de deksel op zijn neus. (Weliswaar via een omweg, maar daarom niet minder onverdiend. ;) )
  vrijdag 21 september 2012 @ 22:53:00 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117093206
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 22:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

TS wilde voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en krijgt nu terecht de deksel op zijn neus. (Weliswaar via een omweg, maar daarom niet minder onverdiend. ;) )
Zijn bod heeft dus niks en niemendal te maken met het lid dat hij op de neus heeft gekregen.
  vrijdag 21 september 2012 @ 22:54:09 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117093274
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 16:58 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Begrijp je het principe van vraag en aanbod, de werking van de vrije markt en het economische verkeer?

Daarnaast blijft de bepaling van de WOZ-waarde natte vingerwerk door de gemeente totdat een object op de vrije markt komt.
Ja, ik begrijp het principe van vraag en aanbod wel, maar als mijn ouders mij hun huis met een WOZ-waarde van 350k voor 200k verkopen dan weet ik 100% zeker dat de belastingdienst met een aanslag over de schenking van 150k komt.
En waarschijnlijk als bonus nog een boete omdat er geen aangifte van de schenking is gedaan.

So much voor een vrije markt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117093420
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2012 22:53 schreef Lienekien het volgende:
Zijn bod heeft dus niks en niemendal te maken met het lid dat hij op de neus heeft gekregen.
Zijn bod was bedoelt om er een ongegeneerd slaatje uit te slaan. Net als handelaren bij een executieverkoop. Dan is het dus goed als dat afgestraft wordt.
  vrijdag 21 september 2012 @ 23:00:40 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117093758
Zijn bod van 149k was sowieso zinloos geweest als een ander 160k geboden heeft.... het is daarna niet nog een keer een open veiling met "wie biedt meer?".
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117093859
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 23:00 schreef Leandra het volgende:
Zijn bod van 149k was sowieso zinloos geweest als een ander 160k geboden heeft.... het is daarna niet nog een keer een open veiling met "wie biedt meer?".
Dat zeg ik dus ook. Naderhand wilde hij er ineens wel 160K+ voor bieden...

Dat heeft hij niet gelijk gedaan, maar wel klagen dat hij het niet geworden is? 8)7

Sommige mensen roepen het over zichzelf af. :D
  vrijdag 21 september 2012 @ 23:05:27 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117094088
En dan blijf ik benieuwd wat de belastingdienst ervan gaat vinden.... die verkoopprijs ligt gewoon 33% onder de WOZ-waarde.

Maar goed, daar zullen we wel niet achterkomen :(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117095173
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 23:05 schreef Leandra het volgende:
En dan blijf ik benieuwd wat de belastingdienst ervan gaat vinden.... die verkoopprijs ligt gewoon 33% onder de WOZ-waarde.

Maar goed, daar zullen we wel niet achterkomen :(
Als er geen (familie)link is tussen de kopers en de verkopers zal de belastingdienst er ook wel niet achterkomen schat ik zo. Althans, ze zullen niet hard kunnen maken dat er sprake is van een vorm van 'schenking'.
  vrijdag 21 september 2012 @ 23:22:14 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117095557
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 23:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als er geen (familie)link is tussen de kopers en de verkopers zal de belastingdienst er ook wel niet achterkomen schat ik zo. Althans, ze zullen niet hard kunnen maken dat er sprake is van een vorm van 'schenking'.
Ah okay, dan vraag ik of mijn ouders hun huis voor peanuts aan mijn lief verkopen....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117095875
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 23:22 schreef Leandra het volgende:
Ah okay, dan vraag ik of mijn ouders hun huis voor peanuts aan mijn lief verkopen....
Als jij geen familie/fiscale band met je lief hebt (als in: geen fiscale partner, niet duurzaam samenleven, niet samenwonen, getrouwd zijn) dan zal dat best wel goed komen.

Het is namelijk niet verboden om je huis onder de WOZ waarde te verkopen. Zolang je maar elke schijn van een verkapte schenking vermijd is er niks aan de hand.
  vrijdag 21 september 2012 @ 23:36:47 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117096931
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 23:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als jij geen familie/fiscale band met je lief hebt (als in: geen fiscale partner, niet duurzaam samenleven, niet samenwonen, getrouwd zijn) dan zal dat best wel goed komen.

Het is namelijk niet verboden om je huis onder de WOZ waarde te verkopen. Zolang je maar elke schijn van een verkapte schenking vermijd is er niks aan de hand.
We hebben samen een kind, maar verder geen van de door jou genoemde situaties, ook nooit gehad.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117097185
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 23:36 schreef Leandra het volgende:
We hebben samen een kind, maar verder geen van de door jou genoemde situaties, ook nooit gehad.
Samen een kind hebben noem jij geen familieband?

:?
pi_117099299
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 23:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Samen een kind hebben noem jij geen familieband?

:?
Jawel, maar we hebben nooit samengewoond :')
Tot nu toe altijd twee aparte huishoudens en niet gehuwd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117101783
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 22:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Vraagprijs is 139.000 en wij bieden 150.000 zonder te weten wat anderen bieden, dat noem jij voor een dubbeltje op de eerste rang zitten?
pi_117102889
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2012 00:44 schreef metallicattim het volgende:

[..]

Vraagprijs is 139.000 en wij bieden 150.000 zonder te weten wat anderen bieden, dat noem jij voor een dubbeltje op de eerste rang zitten?
Wou je zeggen dat die WOZ-waarde helemaal niet in de buurt komt van de werkelijke waarde?
Zo gaat het met een veiling, de vanafprijs is echt de bodem, maar de kans dat het voor (beduidend) meer dan de vanafprijs weggaat is altijd aanwezig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117159586
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2012 00:44 schreef metallicattim het volgende:
Wellicht verschillen onze definitie's van 'voor een dubbeltje op de eerste rang zitten'. Dat kan natuurlijk.

Maareh:

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:45 schreef metallicattim het volgende:
Dat is een goede vraag ;) We hebben de WOZ waarde opgevraagd nadat we deze gang van zaken te horen kregen en dat bleek 237.000 euro te zijn.
Dus ja. 150K lijkt me dan ietwat aan de krappe kant...
pi_117203331
Nee, jullie vergeten dat het huis in eerste instantie voor 139.000 te koop stond, ze waren dus tevreden met dat bedrag, pas nadat er veel interesse bleek te zijn, gingen ze over op een bieden vanaf prijs.
Dat vind ik zelf een substantieel verschil!

Ze hebben uiteraard het volledige recht hiertoe, dat hoor je mij niet zeggen, maar de hele gang van zaken met achterkamerbesprekimgen e.d. zijn gewoon zuur om achter te komen nadat je denkt een hele reeële kans te hebben en je dus instelt op dat huis.

Jij denkt er blijkbaar anders over, mag ook natuurlijk ;)
  maandag 24 september 2012 @ 19:26:39 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117203545
Die 139k was toch de vanafprijs voor de veiling? Dan wist je dus dat de prijs hoger moest zijn, niet dat hij voor 139k weg zou gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117244987
We hebben toch ook 150.000 geboden, dus wat is je punt?

Mijn punt is, dat de verkoper eerst tevreden is met 139.000 en opeens meer geld ervoor wil hebben en er rare verkooppraktijken erop na houdt. Waarom een open huis houden als je het huis al aan bekende verkoopt vooraf aan het open huis en andere mensen geen kans geeft om vooraf langs te komen?
pi_117536590
Wij hebben overigens ondertussen een ander huis gekocht, misschien niet zo'n grote garage/loods als het andere huis, maar hier gaan we zeker wel tevreden wonen :)

http://www.funda.nl/koop/(...)50-kommerveldlaan-8/
pi_117537571
Leuk dat je een update geeft. Veel plezier met jullie aankoop!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 18:51:35 #88
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_117555928
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:18 schreef metallicattim het volgende:
Wij hebben overigens ondertussen een ander huis gekocht, misschien niet zo'n grote garage/loods als het andere huis, maar hier gaan we zeker wel tevreden wonen :)

http://www.funda.nl/koop/(...)50-kommerveldlaan-8/
Ziet er goed uit, wel het uiterste hoekje van nederland heb je opgezocht _O-
Deze is ook vanaf zie ik, hoeveel is dit dan geworden? (8>
pi_117556099
Haha, het is maar 3 straten verderop ;) Heerlijk wonen in zuid-Limburg hoor *)

Nou dat is denk ik een foutje, want we hebben 158.500 betaald voor het huis ( ex. k.k. ).
Meer onderhandeling zat er niet in, maar we zijn tevreden met het bedrag! Oorspronkelijke vraagprijs was 174.500 en het was ooit al "verkocht" voor 171.000 maar die kregen de hypotheek niet rond en dus weer de verkoop in :)

15 november wordt dé dag 8)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')