Niet echt, maar dat wil niet zeggen dat het niet mag.quote:Op dinsdag 11 september 2012 17:12 schreef metallicattim het volgende:
Is dit een normale gang van zaken?
Ik denk dat ze gewoon uit een aantal standaard dingen hebben moeten kiezen, en dat "bieden vanaf" geen optie was bij het krantjequote:Wij vinden dit zeer bizar, zeker omdat overal het huis te koop staat als vraagprijs 139.000 k.k. en nergens vermeld staat dat het om een bieden prijs gaat.
Biedt wat jullie er voor over hebben. Als je het niet krijgt is het jammer maar laat je niet verleiden om meer te bieden dan dat omdat je bang bent dat het anders aan je neus voorbij gaat. Er zijn meer huizen te koop, velen zelfs.quote:misschien tips voor ons?
tja, mogelijk is die 139k wel heel erg goedkoop? Met in het achterhoofd "liever omhoog dan omlaag"?quote:Op dinsdag 11 september 2012 17:55 schreef Lienekien het volgende:
Dit deed men wel vaker toen het een verkopersmarkt was. Dus een beetje vreemd is het wel.
quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:05 schreef Lienekien het volgende:
Is het niet een constructie waarin je hoopt dat men hoog gaat zitten uit angst ernaast te grijpen?
Mensen die denken dat dit hun droomhuis is en dat ze "nooit meer een ander huis vinden dat zó mooi is"quote:Welke koper laat zich daartoe verleiden in deze tijden?
3x iets met spijker en kop. Iets anders: je hebt je hypotheekadviseur contact op laten nemen met de verkoopmakelaar? Niet slim, die beiden keerlen hebben hetzelfde belang, 2 stuks:quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:05 schreef Lienekien het volgende:
Is het niet een constructie waarin je hoopt dat men hoog gaat zitten uit angst ernaast te grijpen?
Welke koper laat zich daartoe verleiden in deze tijden?
Ze mogen blij zijn als ze überhaupt een bod krijgen.
Wel met een 'vanaf-prijs' maar toch niet per se met 'sealed bids'?quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:52 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ik keek vroeger aardig veel naar De Grote Verhuizing met Phil en Kristy. Kan me herinneren van dat programma dat in Schotland huizen standaard zo verkocht worden.
Volgens mij wel, volgens mij zelfs tot het punt dat de koper het bod wettelijk verplicht moet accepteren als hij het hoogste bod heeft uitgebracht.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wel met een 'vanaf-prijs' maar toch niet per se met 'sealed bids'?
Het klopt toch niet helemaal wat je zegt.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:23 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Volgens mij wel, volgens mij zelfs tot het punt dat de koper het bod wettelijk verplicht moet accepteren als hij het hoogste bod heeft uitgebracht.
(zo herinner ik het me tenminste, pin me er niet op vast.)
Dat wilde ik ook zeggen iddquote:Op dinsdag 11 september 2012 18:52 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ik keek vroeger aardig veel naar De Grote Verhuizing met Phil en Kristy. Kan me herinneren van dat programma dat in Schotland huizen standaard zo verkocht worden.
Inderdaad. Ik krijg even het gevoel dat de verkopers de jaren na 2007 gemist hebben.quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:05 schreef Lienekien het volgende:
Welke koper laat zich daartoe verleiden in deze tijden?
Ze mogen blij zijn als ze überhaupt een bod krijgen.
Waarschijnlijk de verkopend makelaar. Althans, die probeert er een slaatje uit te slaanquote:Op dinsdag 11 september 2012 20:05 schreef quo_ het volgende:
Inderdaad. Ik krijg even het gevoel dat de verkopers de jaren na 2007 gemist hebben.
Dat is een goede vraagquote:Op dinsdag 11 september 2012 18:11 schreef CafeRoker het volgende:
Wat vind je zelf een realistische prijs ervoor?
Jawel hoor. Maar vooral in andere sectoren zoals standplaats op een kermis bv en offertes voor hele grote aanbestedingen worden zo meestal gedaan.quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:41 schreef metallicattim het volgende:
maar volgens mij is dit niet de normale gang van zaken met briefjes in een enveloppie.
Wat een goede vraag, zeg!quote:Op dinsdag 11 september 2012 22:08 schreef blomke het volgende:
En als je nou een leeg briefje in die enveloppe doet?
Oh, wow, het kan dus wel: een andere, toepasselijke PI.quote:Op dinsdag 11 september 2012 22:11 schreef blomke het volgende:
Ja hé? Ik ben niet voor niets neutronenfluxberekenaar.
Dan kom je in het centrale grijze archief.quote:Op dinsdag 11 september 2012 22:08 schreef blomke het volgende:
En als je nou een leeg briefje in die enveloppe doet?
Natuurlijk wel. Alle echt geïnteresseerden leggen direct de prijs neer die ze ervoor willen betalen. Geen gedoe met onderhandelen, stuklopen daarvan, nieuwe mensen om mee te onderhandelen.quote:Op woensdag 12 september 2012 07:10 schreef metallicattim het volgende:
Ze hebben zeker geen verkoopverplichting, maar het verhaal gaat wel dat ze het huis snel kwijt moeten. Dan is dit toch niet de snelste gang van zaken?
Iedereen in ieder geval hartstikke bedankt voor de reacties
Ga naar de open dag en als het huis bevalt, doe je een bod?quote:Op dinsdag 11 september 2012 17:12 schreef metallicattim het volgende:
Iemand dit wel eens meegemaakt en misschien tips voor ons?
Kennelijk was de originele vraagprijs die de verkopers vroegen dus gewoon te laag en realiseerden ze zich net op tijd dat ze er meer voor zouden kunnen vangen. Het komt in deze markt maar zelden voor dat verkopers inzetten op een te lage vraagprijs, maar onmogelijk is het niet. En ja, dan is deze move wel te begrijpen.quote:Op woensdag 19 september 2012 17:33 schreef metallicattim het volgende:
Oke, even een update.
Het huis werd in eerste instantie te koop gezet als normaal vraagprijs k.k.
Toen bleek dat er veel geïntresseerden waren hebben ze een open huis in het leven geroepen en mocht er geboden worden met de hoogste bieder als winnaar. Zover dus de reden waarom het opeens anders verliep met de verkoop.
Dat mag. Er zijn GEEN 'regels' voor het verkopen van een huis, als verkopers het huis per se aan iemand wil verkopen die niet het hoogste bod heeft gedaan, dan is dat hun goed recht. Wellicht was dat stel al bevriend met de verkopers, wie weet.quote:Nu willen we een bod doen, maar horen we van de makelaar dat de verkoopster op vrijdag een stelletje aan de deur heeft gehad, die blijkbaar ook tijdens het open huis daar waren, die ze het huis wel gunt omdat het sympathieke mensen zouden zijn?!?
Het is misschien niet de sympathiekste manier om een huis te verkopen - zeker voor jullie! - maar het mag gewoon hoor. Het enige wat je nu kan doen is hopen dat de verkoper nog overstag gaat door die extra 10K die jullie geboden hebben. Ik hoop dat jullie snel iets horen van de verkoper, zou wel zo netjes zijn. Maar nogmaals, er is geen regel dat jullie nu 'recht' op dat huis zouden hebben. De kosten en tijd die je al kwijt bent zijn voor eigen risico - je was dat ook kwijt geweest als het huis al verkocht zou zijn aan een (nog) hogere bieder.quote:De hele wijze waarop hier zaken wordt gedaan blijf ik zeer verwarrend en zelfs bot vinden!
Wij steken veel tijd in alles, open huis, besprekingen bij de hypotheker etc. en nu is het misschien allemaal zinloos, want ze gunt het huis aan mensen die toevallig op vrijdag al langskwamen... ( overigens wil ik melden dat wij op maandag al gebeld hebben om z.s.m. een bezichtiging te kunnen doen, maar ze wilde dat iedereen zaterdag met het open huis langs moest komen ).
Kortom, het is voor ons nu afwachten totdat we iets horen, zeer frustrerend haha.
1. Best kans dat dat een niet bestaande partij is. Dit wordt idd al heel lang door makelaars zo gespeeld.quote:Op woensdag 19 september 2012 17:33 schreef metallicattim het volgende:
1. Nu willen we een bod doen, maar horen we van de makelaar dat de verkoopster op vrijdag een stelletje aan de deur heeft gehad, die blijkbaar ook tijdens het open huis daar waren, die ze het huis wel gunt omdat het sympathieke mensen zouden zijn?!?
Er wordt dus nu ook al niet meer naar een bod gekeken, maar ze gunt het die mensen, dus wat die ook bieden, die zouden het huis kunnen krijgen...
2. De hele wijze waarop hier zaken wordt gedaan blijf ik zeer verwarrend ................
Kortom, het is voor ons nu afwachten totdat we iets horen, zeer frustrerend haha.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |