Hallo Fokkers,
Ik zit hier met een dilemma.
Ik heb een leuk huisje op het oog dat mijns inziens een vraagprijs heeft wat aan de lage kant is (200k). Zelf heb ik al eerder gezocht naar huizen in dezelfde wijk en ben alleen maar dure (240k-260k) woningen tegengekomen in m.i. dezelfde staat ( die op dit moment ook allemaal wel verkocht zijn).
Ik heb veel interesse in het huis gezien de ligging en de grootte van de tuin. Het huis zelf is een 60-er jaren woning ( in redelijk goede staat verkerend volgens de makelaar) die gewoon opgeknapt moet worden.
Helaas heb ik het huis nog niet bezichtigd omdat het net op de markt staat en de huidige bewoner (huurder, die eruit gaat) nog moet aangeven welke dagen mogelijk zijn.
Nu is mijn vraag een beetje, moet ik meteen de vraagprijs bieden ( en moet ik dat al doen voor de bezichtiging? behoudens een aantal voorwaarden natuurlijk) aangezien ik denk dat er voor deze prijs wel aardige animo is en ik niet meteen ernaast wil grijpen.
Even resumé:
• Vraagprijs 200000
• 60-er jaren doorzon woning ( moet gemoderniseerd worden)
• Identieke huizen onlangs verkocht voor 240000-260000
• Tuin is bijna even groot als de 260000 woning en redelijk uniek in die buurt. (qua grootte dan)
• Nog geen bezichtiging gedaan.
• Vraagprijs vind ik goed, ik kan nog 20k hoger gaan.
• Huurder vertrekt.
• Eigenaar woning is rijke pief die directeur is van groot project bureau, dus koopt dingen op om er geld aan te verdienen.
• Huidige eigenaar heeft in 2006 het huis voor 120000 gekocht.
Even wat stellingen van mijn kant:
• Gezien de huidige eigenaar dit pand heeft gekocht om er winst op te maken wil hij minimaal de vraagprijs hebben.
• De eigenaar weet hoe hij het moet spelen in deze markt en zet een lage vraagprijs neer om potentiële klanten lekker te maken, om daarna de vraagprijs te verhogen.
• Tijd is geld, gewoon het eerste bod dat gelijk of hoger is dan de vraagprijs is voldoende voor de eigenaar
Ik ben de eerste persoon die een afspraak wilde maken met de makelaar, de makelaar laat nog weten wanneer de bezichtiging door kan gaan. Is het mogelijk dat anderen een bod doen voordat ik het (en zij ook) het bezichtigd heb?
spanning...