Maar die dikkerds worden minder oud dus dat scheelt weer zorgkosten of ben ik zo naïef ?quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik krijg steeds meer dit idee:
[ afbeelding ]
Volgevroten mensen (niet eens allemaal bejaard) die in gratis (!) elektrische scoutmobielen worden rondgereden. En omdat ze gratis zo'n lui karretje krijgen, bewegen ze niet, en kunnen ze verdergaan met uitdijen waardoor lopen ook daadwerkelijk onmogelijk wordt.
Wellicht wordt het tijd om bejaardenzorg alleen nog te doen in combinatie met een zeer streng dieet, om ze binnen 3 maanden op een fatsoenlijk gewicht te krijgen. Willen ze dat niet? Prima, maar dan sta je er alleen voor!
Omdat we in Nederland heel veel medische technieken hebben om mensen in leven houden, gaan die mensen ook overmatig zorg consumeren, waardoor ze nog duurder worden....quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:18 schreef DaveyMcCrack het volgende:
[..]
Maar die dikkerds worden minder oud dus dat scheelt weer zorgkosten of ben ik zo naïef ?
En die geven het weer door aan de jeugd. Liep net door supermarkt allemaal jongeren met engery drinkquote:Op dinsdag 11 september 2012 10:19 schreef dr.Bellows het volgende:
[..]
Omdat we in Nederland heel veel medische technieken hebben om mensen in leven houden, gaan die mensen ook overmatig zorg consumeren, waardoor ze nog duurder worden....
Ik gebruik nu steeds vaker een handdoek om ze op bed te krijgen maar draaien is nog steeds zwaar ook met zijn tweeën. Vannacht had ik een dame helemaal onder de ontlasting en die vrouw zou makkelijk 140 kilo kunnen wegen. Tja ze kan er niks aan doen dat ze vies is maar omdat ze zo fors is moest ik haar samen met een collega meer dan normaal draaien, ( want niet in 1 keer schoon te krijgen) konden wij het glijzeil niet meteen gebruiken ( want vies) en tot overmaat van ramp was ze ook nog erg stijf. Nu doen mijn rug en schouder pijn, ook hielp niet mee dat mijn collega 175 cm was en ik 161 dus geen van beidden hadden we de ideale tilhoogte.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:09 schreef kwiwi het volgende:
Wat weerhoudt je ervan om zelf een nieuwe tiltechniek te bedenken dan?
Jullie hebben wel andere ideale hoogtes.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:24 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Ik gebruik nu steeds vaker een handdoek om ze op bed te krijgen maar draaien is nog steeds zwaar ook met zijn tweeën. Vannacht had ik een dame helemaal onder de ontlasting en die vrouw zou makkelijk 140 kilo kunnen wegen. Tja ze kan er niks aan doen dat ze vies is maar omdat ze zo fors is moest ik haar samen met een collega meer dan normaal draaien, ( want niet in 1 keer schoon te krijgen) konden wij het glijzeil niet meteen gebruiken ( want vies) en tot overmaat van ramp was ze ook nog erg stijf. Nu doen mijn rug en schouder pijn, ook hielp niet mee dat mijn collega 175 cm was en ik 161 dus geen van beidden hadden we de ideale tilhoogte.
Soms ben ik het met je eens.....Misschien als we een schrijnend tekort hebben dat dat gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik krijg steeds meer dit idee:
[ afbeelding ]
Volgevroten mensen (niet eens allemaal bejaard) die in gratis (!) elektrische scoutmobielen worden rondgereden. En omdat ze gratis zo'n lui karretje krijgen, bewegen ze niet, en kunnen ze verdergaan met uitdijen waardoor lopen ook daadwerkelijk onmogelijk wordt.
Wellicht wordt het tijd om bejaardenzorg alleen nog te doen in combinatie met een zeer streng dieet, om ze binnen 3 maanden op een fatsoenlijk gewicht te krijgen. Willen ze dat niet? Prima, maar dan sta je er alleen voor!
Meh, het heeft ook zijn goede kanten. Verdien best goed voor iemand met mijn opleiding en ervaring, en je hebt ook echt inspirerende en toffe ouderen. Nu ben ik mij trouwens aan het oriënteren de privézorg in te gaan, dat gaat mijn werk nog veel leuker maken.quote:
Dat was geen antwoord op m'n vraag....quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:24 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Ik gebruik nu steeds vaker een handdoek om ze op bed te krijgen maar draaien is nog steeds zwaar ook met zijn tweeën. Vannacht had ik een dame helemaal onder de ontlasting en die vrouw zou makkelijk 140 kilo kunnen wegen. Tja ze kan er niks aan doen dat ze vies is maar omdat ze zo fors is moest ik haar samen met een collega meer dan normaal draaien, ( want niet in 1 keer schoon te krijgen) konden wij het glijzeil niet meteen gebruiken ( want vies) en tot overmaat van ramp was ze ook nog erg stijf. Nu doen mijn rug en schouder pijn, ook hielp niet mee dat mijn collega 175 cm was en ik 161 dus geen van beidden hadden we de ideale tilhoogte.
Sorry. Ik gebruik steeds vaker een handdoek als vervanging voor mijn handen om te het bed in te krijgen. Maar voor draaien weet ik nog niks....wat mij tegenhoud om zelf iets te verzinnen? Niks daar was ik al mee bezig.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat was geen antwoord op m'n vraag....
quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:32 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Sorry. Ik gebruik steeds vaker een handdoek als vervanging voor mijn handen om te het bed in te krijgen. Maar voor draaien weet ik nog niks....wat mij tegenhoud om zelf iets te verzinnen? Niks daar was ik al mee bezig.
Wat zegt de Arbowet hierover? Je gaat toch geen 140 kg of zelfs maar een deel daarvan tillen?quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:24 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Het topic was dan ook bedoelt voor KLB. Het probleem had ik in GC anders gebracht.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:28 schreef Copycat het volgende:
Jij bent een aanwinst voor de ouderenzorg. Zo empathisch!
Vrijwel altijd wel.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:44 schreef Copycat het volgende:
Want dik dan wel slank zijn is altijd een keuze?
Scherpquote:Op dinsdag 11 september 2012 10:47 schreef sweetlady-o het volgende:
Niet altijd, maar ik ken hun ziektebeeld. En de eerste met een schildklierprobleem of iemand die niet al dik was voor hij of zij aan de antidepressiva etc begon, moet ik nog tegenkomen.
En dan...?quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:46 schreef Leevancleef het volgende:
Donder de mensen die te dik zijn gewoon het verpleeghuis uit. Je kunt niet verwachten dat het personeel tot hernia aan toe met die mensen gaat rondslepen.
Juist in een verpleeghuis kun je makkelijker liftjes en andere apparaten gebruiken, want dan is er niet voor elke patiënt apart een nodig.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:46 schreef Leevancleef het volgende:
Donder de mensen die te dik zijn gewoon het verpleeghuis uit. Je kunt niet verwachten dat het personeel tot hernia aan toe met die mensen gaat rondslepen.
Lost niks op aan de rugklachten van verpleegkundig personeel. Dat geld verdwijnt in de lade van het management. Denk maar niet dat er extra personeel word ingezet.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:49 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb de oplossing: bereken het 'ideale' gewicht van een persoon, en laat ze per kilo teveel extra geld betalen voor de zorg die ze afnemen
Ging me ook meer om dat mensen dan een flinke stok achter de deur hebben om af te vallen (tenzij ze zwemmen in het geld), wat de gezondheid verplegers weer ten goede komt.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:51 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Lost niks op aan de rugklachten van verpleegkundig personeel. Dat geld verdwijnt in de lade van het management. Denk maar niet dat er extra personeel word ingezet.
Ah...in dat geval ben ik voorquote:Op dinsdag 11 september 2012 11:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ging me ook meer om dat mensen dan een flinke stok achter de deur hebben om af te vallen (tenzij ze zwemmen in het geld), wat de gezondheid verplegers weer ten goede komt.
Dat heb je goed probleem is alleen: Zit die mevrouw er helemaal onder moet je een paar keer draaien om haar schoon genoeg voor een glijzeil te krijgen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:50 schreef Chai het volgende:
[..]
Juist in een verpleeghuis kun je makkelijker liftjes en andere apparaten gebruiken, want dan is er niet voor elke patiënt apart een nodig.
Lijkt mij tenminste.
Wacht maar tot je zelf ooit in die situatie komt dat je zorg nodig hebt.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:53 schreef 2NutZ het volgende:
Door het woord 'dikkeling' () kreeg ik zin in kibbeling.
Sws in de zorg werkenlekker slaaf zijn voor dikke stinkende vieze mensen waarbij je hun anus moet schoonvegen en shit
Zo oud word ik niet dat ik hulp nodig hebquote:Op dinsdag 11 september 2012 11:55 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Wacht maar tot je zelf ooit in die situatie komt dat je zorg nodig hebt.Laten we jou liggen in je eigen shit.
quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:04 schreef sweetlady-o het volgende:
het feit dat sommige hun eigen zwaartekrachtveld hebben waar zelfs Goku niet in zou willen trainen helpt ook niet mee.
Ook jonge mensen hebben hulp nodig. Ik veeg wel eens de kontjes af van 20 jarigen omdat ze met teveel alcohol op tegen een boom knallen maar de pech hebben niet dood te gaan.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:55 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Zo oud word ik niet dat ik hulp nodig heb
Die moet je in hun shit laten liggen, ze verdienen niet anders.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:57 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Ook jonge mensen hebben hulp nodig. Ik veeg wel eens de kontjes af van 20 jarigen omdat ze met teveel alcohol op tegen een boom knallen maar de pech hebben niet dood te gaan.
de linker en rechterbilpartij die de poep omhoog duwt omdat er geen andere uitweg is, waardoor de algehele rug is ondergesmeerd met oranje achtige gestolde tomatensoep.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:58 schreef kwiwi het volgende:
Bij het lezen van sommige posts krijg ik trouwens gewoon spontaan braakneigingenZie ineens zo'n vetklep met poep uitgesmeerd over/tussen d'r vetkwabben voor me
En diegene die aangereden zijn door zo een aangeschoten ventje? Oftewel, het is helaas niet zo zwart-wit in de zorg. Zou makkelijk zijn als je zelf kon kiezen wie wel en geen zorg kreeg.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:58 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Die moet je in hun shit laten liggen, ze verdienen niet anders.
Dan moet dat aangeschoten ventje gewoon zelf de zorgkosten voor de ander betalen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:00 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
En diegene die aangereden zijn door zo een aangeschoten ventje? Oftewel, het is helaas niet zo zwart-wit in de zorg. Zou makkelijk zijn als je zelf kon kiezen wie wel en geen zorg kreeg.
Die verdienen de goede zorg wel, maar dan wel beter dan je gemiddeld ziet in de zorg.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:00 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
En diegene die aangereden zijn door zo een aangeschoten ventje? Oftewel, het is helaas niet zo zwart-wit in de zorg. Zou makkelijk zijn als je zelf kon kiezen wie wel en geen zorg kreeg.
We hebben het over de uitvoer van de zorg, niet de kostenquote:Op dinsdag 11 september 2012 12:01 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dan moet dat aangeschoten ventje gewoon zelf de zorgkosten voor de ander betalen.
Het is de klaagbaak niet lif.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:02 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
We hebben het over de uitvoer van de zorg, niet de kosten
Laat verpleegkundigen/verzorgenden dan eerst maar wat beter verdienen...gaan we vanzelf de zorg leveren die bij het salaris past.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:01 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Die verdienen de goede zorg wel, maar dan wel beter dan je gemiddeld ziet in de zorg.
Compleet mee eensquote:Op dinsdag 11 september 2012 12:04 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Laat verpleegkundigen/verzorgenden dan eerst maar wat beter verdienen...gaan we vanzelf de zorg leveren die bij het salaris past.
Grappig dat die extreme dikkerds vaak ( niet altijd) ook mensen zijn die gewoon meeliften op het 'zij hebben het land opgebouwd' verhaal. Je denkt toch niet dat mensen die de 120+ halen iets anders dan hun vetreserves hebben opgebouwd?quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:53 schreef Frank_Drebin het volgende:
Wist je trouwens dat veruit het merendeel van de ouderen gewoon hun plicht hebben gedaan - wat op dat moment van hen werd gevraagd - en je ze eigenlijk geen klote kunt kwalijk nemen?
Niet de meeste maar sommigequote:Op dinsdag 11 september 2012 12:05 schreef Redbullkid het volgende:
Bejaarden verzorgen lijkt me echt vreselijk. De meeste zeuren, en zijn ondankbaar..
Verwende kutfosielen dat het zijn..
En maar klagen over hun pensioen en de zorg.
Maar omdat hun het niet genoeg vinden, en meer willen. Hebben wij dalijk niets meer.
Bedankt oudjes
Ik woon in een bejaardenflat, en ik doe letterlijk alles voor ze. Maak de portiek schoon, in de winter maak ik de ingang sneeuw/ijs vrij zodat ze niet vallen. Help ze met zaken waarbij ze moeten bukken e.d.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:10 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Niet de meeste maar sommigeEn hun familie....Eigenlijk zou ik een apart topic moeten openen over familieleden.
Maar het grootste deel van de oudjes 75 procent ofzo, is je wel dankbaar. En nogmaals je hebt er zeer goede mensen tussen zitten mijn klacht richt zich dan ook op het de dikke cliënten die niet meewerken of mij gewoon een hernia bezorgen.
oké 55 procent.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:19 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik woon in een bejaardenflat, en ik doe letterlijk alles voor ze. Maak de portiek schoon, in de winter maak ik de ingang sneeuw/ijs vrij zodat ze niet vallen. Help ze met zaken waarbij ze moeten bukken e.d.
En als dank krijg ik alsnog gezeur, gemopper, ontevredenheid en geklaag over me heen..
Er zijn wel een paar leuke bejaarden bij hoor, daar niet van. Maar het overgrote deel wil maar niet beseffen waar zij voordeel uit hebben getrokken, wat wij nooit zullen krijgen. En maar jongere mensen zonder respect behandelen, terwijl wij diegene zijn die de vergrijzing moeten bekostigen en hun moeten helpen.quote:
Ik liep pas op zaterdag in de binnenstad, en het stond haast vast van de bejaarden in elektrische karretjes. Wat mij betreft komt er een VERBOD op elektrische karretjes in winkelstraten buiten kantooruren. Ze hebben de hele dag de tijd, maar 't is natuurlijk zo "gezellig" op zaterdag om de boel te blokkeren met tientallen scoutmobielen...quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:47 schreef Redbullkid het volgende:
Ook alles niet tussen 9 en 5 regelen maar alles op momenten doen dat werkenden boodschappen moeten doen of wat dan ook. En dan voorral lekker langzaam doen, voorral in de supermarkten en in de OV. Totaal geen respect voor anderen.
Dit dus. En zeker waar ik woon is er een overvloed aan bejaarden.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik liep pas op zaterdag in de binnenstad, en het stond haast vast van de bejaarden in elektrische karretjes. Wat mij betreft komt er een VERBOD op elektrische karretjes in winkelstraten buiten kantooruren. Ze hebben de hele dag de tijd, maar 't is natuurlijk zo "gezellig" op zaterdag om de boel te blokkeren met tientallen scoutmobielen...
Let wel: dit is nog maar het begin! Over 10 jaar rijden er 10 keer zo veel van die dingen rond...
Ook rustig tegen je aan botsen als ze vinden dat je in de weg staatquote:Op dinsdag 11 september 2012 12:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik liep pas op zaterdag in de binnenstad, en het stond haast vast van de bejaarden in elektrische karretjes. Wat mij betreft komt er een VERBOD op elektrische karretjes in winkelstraten buiten kantooruren. Ze hebben de hele dag de tijd, maar 't is natuurlijk zo "gezellig" op zaterdag om de boel te blokkeren met tientallen scoutmobielen...
Let wel: dit is nog maar het begin! Over 10 jaar rijden er 10 keer zo veel van die dingen rond...
Ik vermijd nu ook al Kassa's waar een bejaarde staat, maarja winkelpaden waarin ze in grote aantallen in de dunste paden de weg blokkeren en de 23623983465532954 lege flessen die ze inleveren á 1 per minuut laat mijn boodschappentijd 10x zo lang duren als dat ik normaal zou doen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:58 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ook rustig tegen je aan botsen als ze vinden dat je in de weg staat
En je oma dan?quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:47 schreef Djeez het volgende:
Bejaarden:
Dikzakken:![]()
Dikke bejaarden:![]()
![]()
Je vergat talpaquote:Op dinsdag 11 september 2012 12:47 schreef Djeez het volgende:
Bejaarden:
Dikzakken:![]()
Dikke bejaarden:![]()
![]()
Nogmaals ik ken die mensen en hun geschiedenis, ik klaag over de mensen die bij de koffie, suiker met koffie drinken en daarbij minstens 2 koeken nemen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:30 schreef geevee het volgende:
Misschien zijn ze wel zo dik geworden omdat ze niet goed kunnen bewegen of door medicijnen.
quote:Als mantelzorger doe ik ook veel voor mijn moeder die gelukkig nog redelijk mobiel is ,'s morgens komt de thuiszorg haar douchen en helpen met aankleden en steunkousen aandoen en geeft haar ontbijt en medicijnen,maar soms ben ik er al voor de thuiszorg.
Ik begin dan gewoon met het klaarmaken van het ontbijt en het klaarzetten van de medicijnen,als de thuiszorg er dan nog niet is dan ontbijt ze en neemt haar medicijnen in,soms komt in de tijd de thuiszorg binnen en dan gaat ze mee om gewassen te worden.
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat mijn moeder een ongelukje had,dan waste ik haar en hielp haar met een schone broek dat vind ik iets wat je van nature zou moeten doen.
Verder ga ik met haar afhankelijk van het weer meestal een stukje lopen en/of gezamelijk boodschappen doen zo blijft ze in beweging.
Nee ik krijg een hernia doordat ik telkens meer mensen van 110 kilo of meer zorg moet gaan verlenen.quote:T.S. bedenk dat niemand van ons weet hoe hij of zij later in goede gezondheid oud word,voor het zelfde geld steek je strakjes de straat over en word je aangereden en kom je voor de rest van je leven in een rolstoel terecht.
Het is hier al eerder gezegd,gebruik een tillift om zwaardere clienten uit het bed te tillen of laat je door een collega helpen bij probleemgevallen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:43 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Nogmaals ik ken die mensen en hun geschiedenis, ik klaag over de mensen die bij de koffie, suiker met koffie drinken en daarbij minstens 2 koeken nemen.
[..]
[..]
Nee ik krijg een hernia doordat ik telkens meer mensen van 110 kilo of meer zorg moet gaan verlenen.
Jij bent zeker 1 van die mensen die wanneer ik sta te koken voor 16 mensen vind dat ik wel 'even' tante bep naar de wc kan brengen?quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:52 schreef geevee het volgende:
[..]
Het is hier al eerder gezegd,gebruik een tillift om zwaardere clienten uit het bed te tillen of laat je door een collega helpen bij probleemgevallen.
Of leer door dan kan je later vanuit kantoor je kollega's instrueren.
Verder wel respect voor alle zorgmedewerkers die mensen die zorg nodig hebben dit kunnen en willen geven vaak tegen een bescheiden loon.
Dus als het al zover is dat je in een verpleegtehuis belandt, wat al vreselijk is, dan mag je ook geen schepje suiker meer in je koffie of een koekje nemen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:43 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Nogmaals ik ken die mensen en hun geschiedenis, ik klaag over de mensen die bij de koffie, suiker met koffie drinken en daarbij minstens 2 koeken nemen.
[..]
[..]
Nee ik krijg een hernia doordat ik telkens meer mensen van 110 kilo of meer zorg moet gaan verlenen.
Maar is het echt zo erg dat ik daar bezwaar tegen heb? Het is wel mijn rug waarover we het hebben. Als die het begeeft is het afgelopen met mijn leven en eventuele plannen. Is het dan echt teveel gevraagd dat deze mensen afvallen zodat ik nog wel langer door kan gaan met werken? Heel veel collega's kampen met rugpijn, schouderpijn en ontstekingen. Daardoor vallen ze uit en moeten er telkens vervangers komen die de mensen niet kennen wat de continuïteit van zorg in gevaar brengt. Dat wordt straks met al die forse mensen erbij alleen maar erger. Zowel het personeel als de andere cliënten die wel discipline hebben lijden eronder. En wat doet men met die forse mensen? Ze verschuilen achter de 5 procent die er echt niks aan kan doen. Ik zal mijn rug doorgeven dat er een groep is die er niks aan kan doen misschien stopt hij dan met pijn doen.![]()
Als de technieken er niet zijn om de rug van de zuster te sparen en ik ben niet onder een acceptabel gewicht....waarom niet? Ik zou het de zuster gunnen geen hernia te krijgen. Er zijn trouwens meer dan genoeg cliënten met een gewicht dat te doen is, hen verwen ik vaker dan gemiddeld met allerlei lekkers omdat ik weet dat zij toch niet snel dik worden.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:05 schreef mootie het volgende:
[..]
Dus als het al zover is dat je in een verpleegtehuis belandt, wat al vreselijk is, dan mag je ook geen schepje suiker meer in je koffie of een koekje nemen.
Wat een kutleven.
Ik krijg echt de rillingen van je.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:10 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Als de technieken er niet zijn om de rug van de zuster te sparen en ik ben niet onder een acceptabel gewicht....waarom niet? Ik zou het de zuster gunnen geen hernia te krijgen. Er zijn trouwens meer dan genoeg cliënten met een gewicht dat te doen is, hen verwen ik vaker dan gemiddeld met allerlei lekkers omdat ik weet dat zij toch niet snel dik worden.
Dus jij zou hun sweettooth belangrijker vinden dan jouw rug, schouder, etc?quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:11 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik krijg echt de rillingen van je.
Het zijn godverdomme geen huisdieren!
Om mensen in een verpleegtehuis zulke kleine pleziertjes te ontzeggen vind ik inderdaad nogal kleinzielig.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:15 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Dus jij zou hun sweettooth belangrijker vinden dan jouw rug, schouder, etc?
Waarom geen koffie met een zoetje, een stukje fruit en een spelletje toe? Daar word iedereen blijer van.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:16 schreef mootie het volgende:
[..]
Om mensen in een verpleegtehuis zulke kleine pleziertjes te ontzeggen vind ik inderdaad nogal kleinzielig.
En dat schepje suiker zal ook echt het verschil niet maken.
quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:19 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Waarom geen koffie met een zoetje, een stukje fruit en een spelletje toe? Daar word iedereen blijer van.
Oke be my geust prop ze vol met suiker, krijg een hernia op je 35ste en ga dan de hel van je niet ziek mogen melden door.quote:
De manier waarop je over je patienten spreekt staat me echt tegen. Alsof het geen volwaardige mensen zijn.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:21 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Oke be my geust prop ze vol met suiker, krijg een hernia op je 35ste en ga dan de hel van je niet ziek mogen melden door.
Breek me de bek niet open. Opkomen voor mijn rug? Of mijzelf? NEE! hoewel ik hier verga van de pijn dankzij de levenskeuzes van een ander mag ik niet klagen. Ik heb het maar te accepteren.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:23 schreef Redbullkid het volgende:
Die mensen klagen toch alleen maar om de zorg.. Hoeveel de werknemers ook hun best doen, het is nooit goed. een hypocriete ondankbare kutgeneratie is het..
Het zijn bedlegerige dikkerds die niks zelf kunnen, dat zijn toch ook geen volwaardige mensen meer.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:25 schreef mootie het volgende:
[..]
De manier waarop je over je patienten spreekt staat me echt tegen. Alsof het geen volwaardige mensen zijn.
Dat doen ze anderzom gelukkig nietquote:Op dinsdag 11 september 2012 15:25 schreef mootie het volgende:
[..]
De manier waarop je over je patienten spreekt staat me echt tegen. Alsof het geen volwaardige mensen zijn.
Dat heb ik nooit gezegd geef keer op keer aan dat ik het heb over de mensen die met hun morbide obesitas vaak ook nog te lui zijn zelf een beetje mee te werken. Maar zou zeggen kom ook eens in de zorg werken mensen zoals jij zijn vaak de eersten die snauwerig worden na een paar aanvaringen met bewoners.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:25 schreef mootie het volgende:
[..]
De manier waarop je over je patiënten spreekt staat me echt tegen. Alsof het geen volwaardige mensen zijn.
En van TS krijgt ze geen koekje en moet ze verplicht zoetjes en een stukje fruit.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:37 schreef gijs412 het volgende:
Mijn tante is nu 78 en weegt rond de 100+ kilo. Haar heupen zijn zodanig versleten door al ut werk op de boerderij dat ze vergaat van de pijn als ze ook maar even moet opstaan. Verder kan ik wel toegeven dat ze 'n echte bourgondiër is en houdt van goed en lekker eten, maar geen snoep of junkfood.
Ze is de liefste vrouw ter wereld en zou zonder de zusters niks meer kunnen.
Ik vind ut nie nodig om te zeggen dat dit alles haar schuld is, ze heeft haar hele leven hard gewerkt voor de kost en ik denk dat ze ut wel verdiend om deze zorg te krijgen.
Waarschijnlijk zijn er genoeg ouderen die zo'n zelfde verhaal hebben, dus ik zeg:
Slechte Klacht!
Mensen zoals ik?quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:34 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit gezegd geef keer op keer aan dat ik het heb over de mensen die met hun morbide obesitas vaak ook nog te lui zijn zelf een beetje mee te werken. Maar zou zeggen kom ook eens in de zorg werken mensen zoals jij zijn vaak de eersten die snauwerig worden na een paar aanvaringen met bewoners.
Ja de monster die haar rug wil sparen, ze komt misschien met argumenten waarom iedereen er iets aan heeft als men gewoon een acceptabel gewicht heeft. Maar nee niet zeiken en gewoon een hernia krijgen we zien later wel hoe we het personeelstekort in de zorg oplossen nu eerst opgebruiken wat we hebben.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:42 schreef mootie het volgende:
[..]
En van TS krijgt ze geen koekje en moet ze verplicht zoetjes en een stukje fruit.
'het monster'quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:47 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Ja de monster die haar rug wil sparen, ze komt misschien met argumenten waarom iedereen er iets aan heeft als men gewoon een acceptabel gewicht heeft. Maar nee niet zeiken en gewoon een hernia krijgen we zien later wel hoe we het personeelstekort in de zorg oplossen nu eerst opgebruiken wat we hebben.
Je vergeet het alternatief: dankzij die volgevroten dikzakken heb jij een baan.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:25 schreef sweetlady-o het volgende:
Breek me de bek niet open. Opkomen voor mijn rug? Of mijzelf? NEE! hoewel ik hier verga van de pijn dankzij de levenskeuzes van een ander mag ik niet klagen. Ik heb het maar te accepteren.
Weet ik ook wel. Maar een mens mag klagenquote:Op dinsdag 11 september 2012 15:49 schreef mootie het volgende:
[..]
'het monster'
En het lijkt me wel duidelijk dat het niet mogelijk is om alle 70+-ers rond de 60 kg te krijgen.
Je klaagt zelf een beetje als een dikke bejaarde die klem in bed zit.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:52 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Weet ik ook wel. Maar een mens mag klagen
Geen koekje voor D_K vanavond.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Je klaagt zelf een beetje als een dikke bejaarde die klem in bed zit.
Nou moe!quote:
Hmmm volgens mij maak ik je echt ongerust. Maak je geen zorgen ik ben een internetheld. Ik geef die mensen gewoon een koekje en als je de bewoners zou vragen wie ze een fijne zuster vinden noemen ze mijn naam in de top 5. Maar een mens mag klagen en die dikkere cliënten zijn gewoon een probleem. Alleen snap ik ook wel dat de meesten nooit eraan gedacht hadden dat hun probleem weleens mijn probleem zou kunnen worden.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:50 schreef mootie het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, ik snap ook wel dat het enorm zwaar werk is. Dat er een oplossing moet komen.
Maar de oplossing ligt volgens mij niet in het afpakken van kleine genoegens van bejaarde, zieke mensen die al niet veel leuks meer hebben.
Dan pak je ze toch net boven hun hielenquote:Op dinsdag 11 september 2012 10:04 schreef sweetlady-o het volgende:
Ten eerste heb ik kleine vrouwenhanden dus passen die stronken die doen alsof ze benen zijn daar niet in
Iets zonder mensen.quote:
Een tillift kan bijdragen aan transfers van bed<--> stoel<-->toilet.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:52 schreef geevee het volgende:
[..]
Het is hier al eerder gezegd,gebruik een tillift om zwaardere clienten uit het bed te tillen of laat je door een collega helpen bij probleemgevallen.
Of leer door dan kan je later vanuit kantoor je kollega's instrueren.
Verder wel respect voor alle zorgmedewerkers die mensen die zorg nodig hebben dit kunnen en willen geven vaak tegen een bescheiden loon.
Even een kleine enquete: wie wil er nog leven als-ie zover heen is dat er een LIFT nodig is om hem van z'n strontbed naar de wc te krijgen?quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:06 schreef Sekhmet het volgende:
Een tillift kan bijdragen aan transfers van bed<--> stoel<-->toilet.
Waarom? Ik doe mijn werk beter dan veel andere collega's, en de cliënten mogen mij graag. Oh is het omdat ik een andere mening heb dan jij? Is het omdat ik niet alles braaf slik want 'hart voor de zorg'?quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:03 schreef Ellatjuh het volgende:
kies een ander beroep..
ik werk ook in de zorg en met een beetje hulp van collega's en tilliften kom ik een heel eind.
als je de lift goed gebruikt is het best te doen qua rijden.
Niet zeuren nu krijg je morgenavond ook geen koekje.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:13 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dit is toch veel te serieus voor klaagbaak!
Meh ik ga eerst voor de tip van krachttrainen en mijn rug trainen. En ook aan jou: ik ben stiekem wel lief voor mijn oudjes. Mijn complimenten voor wat je doet voor je moeder, waren er maar meer mensen zoals jij.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:24 schreef geevee het volgende:
Als je last blijft houden van je rug is omscholen misschien de enigste optie,probeer een opleiding als voedigsdeskundige te volgen dan kan je die mensen met deskundig adies helpen.
Verder moet je misschien eens samen met je collega's een gesprek aangaan met je leidinggevende of er geen oplossing voor gevonden kan worden,wellicht moet je leidinggevende zelf eens een weekje meelopen dan kan ze aan den lijve ondervinden wat de problemen jullie hebben op de werkvloer.
Verder succes met je werk,denk aan je rug want jong thuis zitten met rugklachten is ook niet je dat.
p.s. ik zo weer naar mijn eigen moeder om haar te vertroetelen en haar een warme maaltijd en een bakje koffie te geven. (90 jaar nu en gezien de leeftijd in goede conditie)
T.S. het gaat je goed en bedenk eens zijn wij allen oud.
Even een kleine tussenstand: slechts 13% wil z'n leven zo lang mogelijk rekken, de overgrote meerderheid van Fok is liever dood dan dat-ie in z'n eigen stront ligt te rollen. DOH!quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:10 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Even een kleine enquete: wie wil er nog leven als-ie zover heen is dat er een LIFT nodig is om hem van z'n strontbed naar de wc te krijgen?
Poll: Wil jij nog leven als je een incontinente zoutzak bent?
• Ja
• Nee
• Dat ben ik nu al
• Schiet mij maar dood
• Rek mijn leven zo lang mogelijk
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Omdat het nu makkelijk praten is. Wanneer je zelf in die omstandigheden zit is het vaak weer compleet anders. Incontinent zijn is nog niet het einde van de wereld. Genoeg mensen die als ze zover zijn toch wel iets hebben om nog voor te leven.quote:Op dinsdag 11 september 2012 17:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Even een kleine tussenstand: slechts 13% wil z'n leven zo lang mogelijk rekken, de overgrote meerderheid van Fok is liever dood dan dat-ie in z'n eigen stront ligt te rollen. DOH!
Waarom besteden wij als land zo enorm veel geld aan het in leven houden van mensen in mensonterende omstandigheden? Laat die mensen fijn doodgaan zonder lijdensweg!
Ah makkelijk, als ik last heb van het geluid van je auto, moet jij voortaan fietsen?quote:Op dinsdag 11 september 2012 17:34 schreef noutie het volgende:
Terechte klacht. Van mij mag je die dikkerts verplicht op dieet zetten. Zelfbeschikking houdt daar op waar anderen er last van hebben. Als ze het er niet mee eens zijn dan mogen ze naar een privékliniek!
quote:
Heel veel mensen die er liever mee op zouden houden, maar door hun lichamelijke of geestelijke toestand worden ze onbekwaam geacht de beslissing te nemen. Imho is bekwaam of onbekwaam zijn geen geschikte maatstaf voor euthanasie. Iemand die onbekwaam is, kan zijn leven óók dag en nacht kut vinden, en dat gevoel zegt evenveel als wanneer iemand die wél bekwaam is zulke gevoelens manifesteert. Zeker wanneer er tóch geen uitzicht is op verbetering.quote:Op dinsdag 11 september 2012 17:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Even een kleine tussenstand: slechts 13% wil z'n leven zo lang mogelijk rekken, de overgrote meerderheid van Fok is liever dood dan dat-ie in z'n eigen stront ligt te rollen. DOH!
Waarom besteden wij als land zo enorm veel geld aan het in leven houden van mensen in mensonterende omstandigheden? Laat die mensen fijn doodgaan zonder lijdensweg!
Me eens. Bekwaam is duidelijk, onbekwaam is het dusdanig hopeloos dat het niet uitmaakt als diegene er niet meer is (en daar zelf voor kiest). Prima oplossing dus in alle gevallen. Enige uitzondering is wellicht dat er enige wachttijd op moet zitten, dus niet "ik heb geen zin meer" en 2 uur later een pilletje, maar over langere tijd meerdere controlemomenten om impulseinden te voorkomen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:57 schreef Evienne het volgende:
Heel veel mensen die er liever mee op zouden houden, maar door hun lichamelijke of geestelijke toestand worden ze onbekwaam geacht de beslissing te nemen. Imho is bekwaam of onbekwaam zijn geen geschikte maatstaf voor euthanasie. Iemand die onbekwaam is, kan zijn leven óók dag en nacht kut vinden, en dat gevoel zegt evenveel als wanneer iemand die wél bekwaam is zulke gevoelens manifesteert. Zeker wanneer er tóch geen uitzicht is op verbetering.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |