abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116645831
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:49 schreef mootie het volgende:

[..]

'het monster'

En het lijkt me wel duidelijk dat het niet mogelijk is om alle 70+-ers rond de 60 kg te krijgen.
Weet ik ook wel. Maar een mens mag klagen
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  † In Memoriam † dinsdag 11 september 2012 @ 15:55:45 #102
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_116645970
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:52 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Weet ik ook wel. Maar een mens mag klagen
Je klaagt zelf een beetje als een dikke bejaarde die klem in bed zit.
pi_116646251
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:55 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Je klaagt zelf een beetje als een dikke bejaarde die klem in bed zit.
Geen koekje voor D_K vanavond. :N
  † In Memoriam † dinsdag 11 september 2012 @ 16:02:30 #104
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_116646277
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:01 schreef mootie het volgende:

[..]

Geen koekje voor D_K vanavond. :N
Nou moe! :P
pi_116646306
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:50 schreef mootie het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, ik snap ook wel dat het enorm zwaar werk is. Dat er een oplossing moet komen.
Maar de oplossing ligt volgens mij niet in het afpakken van kleine genoegens van bejaarde, zieke mensen die al niet veel leuks meer hebben.
Hmmm volgens mij maak ik je echt ongerust. Maak je geen zorgen ik ben een internetheld. Ik geef die mensen gewoon een koekje en als je de bewoners zou vragen wie ze een fijne zuster vinden noemen ze mijn naam in de top 5. Maar een mens mag klagen en die dikkere cliënten zijn gewoon een probleem. Alleen snap ik ook wel dat de meesten nooit eraan gedacht hadden dat hun probleem weleens mijn probleem zou kunnen worden.
pi_116646330
kies een ander beroep..
ik werk ook in de zorg en met een beetje hulp van collega's en tilliften kom ik een heel eind.
als je de lift goed gebruikt is het best te doen qua rijden.
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:04:19 #107
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_116646355
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:04 schreef sweetlady-o het volgende:
Ten eerste heb ik kleine vrouwenhanden dus passen die stronken die doen alsof ze benen zijn daar niet in
Dan pak je ze toch net boven hun hielen
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:05:34 #108
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_116646405
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:03 schreef Ellatjuh het volgende:
kies een ander beroep..

Iets zonder mensen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_116646454
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 14:52 schreef geevee het volgende:

[..]

Het is hier al eerder gezegd,gebruik een tillift om zwaardere clienten uit het bed te tillen of laat je door een collega helpen bij probleemgevallen.

Of leer door dan kan je later vanuit kantoor je kollega's instrueren.

Verder wel respect voor alle zorgmedewerkers die mensen die zorg nodig hebben dit kunnen en willen geven vaak tegen een bescheiden loon.
Een tillift kan bijdragen aan transfers van bed<--> stoel<-->toilet.
Maar draagt niet bij aan het verschonen, aankleden, verzorgen, verleggen etc van cliënten/patiënten. Wij staan soms wel met drie verpleegkundige aan het bed om iemand op z'n zij te kunnen draaien en vast te houden om een wond te kunnen verzorgen bijv. Echt geen pretje voor je rug. En je leert wel technieken en er zijn enkele hulpmiddelen (zoals een glijmat) maar het komt toch vooral heel erg op de zorgverleners aan. Vanwege de hoge werkdruk is het helaas ook niet altijd mogelijk om meerdere collega's zolang aan 1 bed te hebben staan.

En er zullen toch mensen moeten zijn die dit werk moeten doen, tenzij er ooit robotten komen die het kunnen overnemen... :')

Je hoort mij niet klagen, ik doe mijn werk met plezier. Maar ben het in zoverre eens met TS dat door de toenemende obesitas het hoognodig is dat er nieuwe hulpmiddelen komen die het makkelijker maken voor de zorgverlener om zijn/haar werk te doen zonder dat het daarbij je rug kost. Uitval onder verpleegkundigen/verzorgenden vanwege rugklachten is nou eenmaal enorm. En zolang er geen nieuwe hulpmiddelen worden gevonden is proberen om de obesitas terug te dringen mi nu de enige optie.
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:10:28 #110
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_116646648
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:06 schreef Sekhmet het volgende:
Een tillift kan bijdragen aan transfers van bed<--> stoel<-->toilet.
Even een kleine enquete: wie wil er nog leven als-ie zover heen is dat er een LIFT nodig is om hem van z'n strontbed naar de wc te krijgen?

Poll: Wil jij nog leven als je een incontinente zoutzak bent?
Ja
Nee
Dat ben ik nu al
Schiet mij maar dood
Rek mijn leven zo lang mogelijk
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
censuur :O
pi_116646655
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:03 schreef Ellatjuh het volgende:
kies een ander beroep..
ik werk ook in de zorg en met een beetje hulp van collega's en tilliften kom ik een heel eind.
als je de lift goed gebruikt is het best te doen qua rijden.
Waarom? Ik doe mijn werk beter dan veel andere collega's, en de cliënten mogen mij graag. Oh is het omdat ik een andere mening heb dan jij? Is het omdat ik niet alles braaf slik want 'hart voor de zorg'?
  † In Memoriam † dinsdag 11 september 2012 @ 16:13:52 #112
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_116646788
Dit is toch veel te serieus voor klaagbaak! :'(
pi_116646843
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:13 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dit is toch veel te serieus voor klaagbaak! :'(
Niet zeuren nu krijg je morgenavond ook geen koekje.
pi_116647279
Als je last blijft houden van je rug is omscholen misschien de enigste optie,probeer een opleiding als voedigsdeskundige te volgen dan kan je die mensen met deskundig adies helpen.

Verder moet je misschien eens samen met je collega's een gesprek aangaan met je leidinggevende of er geen oplossing voor gevonden kan worden,wellicht moet je leidinggevende zelf eens een weekje meelopen dan kan ze aan den lijve ondervinden wat de problemen jullie hebben op de werkvloer.

Verder succes met je werk,denk aan je rug want jong thuis zitten met rugklachten is ook niet je dat.

p.s. ik zo weer naar mijn eigen moeder om haar te vertroetelen en haar een warme maaltijd en een bakje koffie te geven. (90 jaar nu en gezien de leeftijd in goede conditie)

T.S. het gaat je goed en bedenk eens zijn wij allen oud.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_116647528
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:24 schreef geevee het volgende:
Als je last blijft houden van je rug is omscholen misschien de enigste optie,probeer een opleiding als voedigsdeskundige te volgen dan kan je die mensen met deskundig adies helpen.

Verder moet je misschien eens samen met je collega's een gesprek aangaan met je leidinggevende of er geen oplossing voor gevonden kan worden,wellicht moet je leidinggevende zelf eens een weekje meelopen dan kan ze aan den lijve ondervinden wat de problemen jullie hebben op de werkvloer.

Verder succes met je werk,denk aan je rug want jong thuis zitten met rugklachten is ook niet je dat.

p.s. ik zo weer naar mijn eigen moeder om haar te vertroetelen en haar een warme maaltijd en een bakje koffie te geven. (90 jaar nu en gezien de leeftijd in goede conditie)

T.S. het gaat je goed en bedenk eens zijn wij allen oud.
Meh ik ga eerst voor de tip van krachttrainen en mijn rug trainen. En ook aan jou: ik ben stiekem wel lief voor mijn oudjes. Mijn complimenten voor wat je doet voor je moeder, waren er maar meer mensen zoals jij. ^O^
pi_116648796
ga deadliften voor sterkere rug en meer kr8
  dinsdag 11 september 2012 @ 17:19:28 #117
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_116649469
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:10 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Even een kleine enquete: wie wil er nog leven als-ie zover heen is dat er een LIFT nodig is om hem van z'n strontbed naar de wc te krijgen?

Poll: Wil jij nog leven als je een incontinente zoutzak bent?
Ja
Nee
Dat ben ik nu al
Schiet mij maar dood
Rek mijn leven zo lang mogelijk
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Even een kleine tussenstand: slechts 13% wil z'n leven zo lang mogelijk rekken, de overgrote meerderheid van Fok is liever dood dan dat-ie in z'n eigen stront ligt te rollen. DOH!
Waarom besteden wij als land zo enorm veel geld aan het in leven houden van mensen in mensonterende omstandigheden? Laat die mensen fijn doodgaan zonder lijdensweg!
pi_116649679
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Even een kleine tussenstand: slechts 13% wil z'n leven zo lang mogelijk rekken, de overgrote meerderheid van Fok is liever dood dan dat-ie in z'n eigen stront ligt te rollen. DOH!
Waarom besteden wij als land zo enorm veel geld aan het in leven houden van mensen in mensonterende omstandigheden? Laat die mensen fijn doodgaan zonder lijdensweg!
Omdat het nu makkelijk praten is. Wanneer je zelf in die omstandigheden zit is het vaak weer compleet anders. Incontinent zijn is nog niet het einde van de wereld. Genoeg mensen die als ze zover zijn toch wel iets hebben om nog voor te leven.

Ik kan die poll nou niet echt serieus nemen 8)7
pi_116650066
Terechte klacht. Van mij mag je die dikkerts verplicht op dieet zetten. Zelfbeschikking houdt daar op waar anderen er last van hebben. Als ze het er niet mee eens zijn dan mogen ze naar een privékliniek!
pi_116650975
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:34 schreef noutie het volgende:
Terechte klacht. Van mij mag je die dikkerts verplicht op dieet zetten. Zelfbeschikking houdt daar op waar anderen er last van hebben. Als ze het er niet mee eens zijn dan mogen ze naar een privékliniek!
Ah makkelijk, als ik last heb van het geluid van je auto, moet jij voortaan fietsen?
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:06:58 #121
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_116651030
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:06 schreef Jesse_ het volgende:
Geef ze gewoon geen eten
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:57:59 #122
285174 Evienne
never odd or even
pi_116653134
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Heel veel mensen die er liever mee op zouden houden, maar door hun lichamelijke of geestelijke toestand worden ze onbekwaam geacht de beslissing te nemen. Imho is bekwaam of onbekwaam zijn geen geschikte maatstaf voor euthanasie. Iemand die onbekwaam is, kan zijn leven óók dag en nacht kut vinden, en dat gevoel zegt evenveel als wanneer iemand die wél bekwaam is zulke gevoelens manifesteert. Zeker wanneer er tóch geen uitzicht is op verbetering.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_116654832
Gadverrrrr
We're slowly approaching inevitable death.
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:47:09 #124
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_116659477
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:57 schreef Evienne het volgende:
Heel veel mensen die er liever mee op zouden houden, maar door hun lichamelijke of geestelijke toestand worden ze onbekwaam geacht de beslissing te nemen. Imho is bekwaam of onbekwaam zijn geen geschikte maatstaf voor euthanasie. Iemand die onbekwaam is, kan zijn leven óók dag en nacht kut vinden, en dat gevoel zegt evenveel als wanneer iemand die wél bekwaam is zulke gevoelens manifesteert. Zeker wanneer er tóch geen uitzicht is op verbetering.
Me eens. Bekwaam is duidelijk, onbekwaam is het dusdanig hopeloos dat het niet uitmaakt als diegene er niet meer is (en daar zelf voor kiest). Prima oplossing dus in alle gevallen. Enige uitzondering is wellicht dat er enige wachttijd op moet zitten, dus niet "ik heb geen zin meer" en 2 uur later een pilletje, maar over langere tijd meerdere controlemomenten om impulseinden te voorkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')