Maar die dikkerds worden minder oud dus dat scheelt weer zorgkosten of ben ik zo naïef ?quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik krijg steeds meer dit idee:
[ afbeelding ]
Volgevroten mensen (niet eens allemaal bejaard) die in gratis (!) elektrische scoutmobielen worden rondgereden. En omdat ze gratis zo'n lui karretje krijgen, bewegen ze niet, en kunnen ze verdergaan met uitdijen waardoor lopen ook daadwerkelijk onmogelijk wordt.
Wellicht wordt het tijd om bejaardenzorg alleen nog te doen in combinatie met een zeer streng dieet, om ze binnen 3 maanden op een fatsoenlijk gewicht te krijgen. Willen ze dat niet? Prima, maar dan sta je er alleen voor!
Omdat we in Nederland heel veel medische technieken hebben om mensen in leven houden, gaan die mensen ook overmatig zorg consumeren, waardoor ze nog duurder worden....quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:18 schreef DaveyMcCrack het volgende:
[..]
Maar die dikkerds worden minder oud dus dat scheelt weer zorgkosten of ben ik zo naïef ?
En die geven het weer door aan de jeugd. Liep net door supermarkt allemaal jongeren met engery drinkquote:Op dinsdag 11 september 2012 10:19 schreef dr.Bellows het volgende:
[..]
Omdat we in Nederland heel veel medische technieken hebben om mensen in leven houden, gaan die mensen ook overmatig zorg consumeren, waardoor ze nog duurder worden....
Ik gebruik nu steeds vaker een handdoek om ze op bed te krijgen maar draaien is nog steeds zwaar ook met zijn tweeën. Vannacht had ik een dame helemaal onder de ontlasting en die vrouw zou makkelijk 140 kilo kunnen wegen. Tja ze kan er niks aan doen dat ze vies is maar omdat ze zo fors is moest ik haar samen met een collega meer dan normaal draaien, ( want niet in 1 keer schoon te krijgen) konden wij het glijzeil niet meteen gebruiken ( want vies) en tot overmaat van ramp was ze ook nog erg stijf. Nu doen mijn rug en schouder pijn, ook hielp niet mee dat mijn collega 175 cm was en ik 161 dus geen van beidden hadden we de ideale tilhoogte.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:09 schreef kwiwi het volgende:
Wat weerhoudt je ervan om zelf een nieuwe tiltechniek te bedenken dan?
Jullie hebben wel andere ideale hoogtes.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:24 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Ik gebruik nu steeds vaker een handdoek om ze op bed te krijgen maar draaien is nog steeds zwaar ook met zijn tweeën. Vannacht had ik een dame helemaal onder de ontlasting en die vrouw zou makkelijk 140 kilo kunnen wegen. Tja ze kan er niks aan doen dat ze vies is maar omdat ze zo fors is moest ik haar samen met een collega meer dan normaal draaien, ( want niet in 1 keer schoon te krijgen) konden wij het glijzeil niet meteen gebruiken ( want vies) en tot overmaat van ramp was ze ook nog erg stijf. Nu doen mijn rug en schouder pijn, ook hielp niet mee dat mijn collega 175 cm was en ik 161 dus geen van beidden hadden we de ideale tilhoogte.
Soms ben ik het met je eens.....Misschien als we een schrijnend tekort hebben dat dat gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik krijg steeds meer dit idee:
[ afbeelding ]
Volgevroten mensen (niet eens allemaal bejaard) die in gratis (!) elektrische scoutmobielen worden rondgereden. En omdat ze gratis zo'n lui karretje krijgen, bewegen ze niet, en kunnen ze verdergaan met uitdijen waardoor lopen ook daadwerkelijk onmogelijk wordt.
Wellicht wordt het tijd om bejaardenzorg alleen nog te doen in combinatie met een zeer streng dieet, om ze binnen 3 maanden op een fatsoenlijk gewicht te krijgen. Willen ze dat niet? Prima, maar dan sta je er alleen voor!
Meh, het heeft ook zijn goede kanten. Verdien best goed voor iemand met mijn opleiding en ervaring, en je hebt ook echt inspirerende en toffe ouderen. Nu ben ik mij trouwens aan het oriënteren de privézorg in te gaan, dat gaat mijn werk nog veel leuker maken.quote:
Dat was geen antwoord op m'n vraag....quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:24 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Ik gebruik nu steeds vaker een handdoek om ze op bed te krijgen maar draaien is nog steeds zwaar ook met zijn tweeën. Vannacht had ik een dame helemaal onder de ontlasting en die vrouw zou makkelijk 140 kilo kunnen wegen. Tja ze kan er niks aan doen dat ze vies is maar omdat ze zo fors is moest ik haar samen met een collega meer dan normaal draaien, ( want niet in 1 keer schoon te krijgen) konden wij het glijzeil niet meteen gebruiken ( want vies) en tot overmaat van ramp was ze ook nog erg stijf. Nu doen mijn rug en schouder pijn, ook hielp niet mee dat mijn collega 175 cm was en ik 161 dus geen van beidden hadden we de ideale tilhoogte.
Sorry. Ik gebruik steeds vaker een handdoek als vervanging voor mijn handen om te het bed in te krijgen. Maar voor draaien weet ik nog niks....wat mij tegenhoud om zelf iets te verzinnen? Niks daar was ik al mee bezig.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat was geen antwoord op m'n vraag....
quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:32 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Sorry. Ik gebruik steeds vaker een handdoek als vervanging voor mijn handen om te het bed in te krijgen. Maar voor draaien weet ik nog niks....wat mij tegenhoud om zelf iets te verzinnen? Niks daar was ik al mee bezig.
Wat zegt de Arbowet hierover? Je gaat toch geen 140 kg of zelfs maar een deel daarvan tillen?quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:24 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Het topic was dan ook bedoelt voor KLB. Het probleem had ik in GC anders gebracht.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:28 schreef Copycat het volgende:
Jij bent een aanwinst voor de ouderenzorg. Zo empathisch!
Vrijwel altijd wel.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:44 schreef Copycat het volgende:
Want dik dan wel slank zijn is altijd een keuze?
Scherpquote:Op dinsdag 11 september 2012 10:47 schreef sweetlady-o het volgende:
Niet altijd, maar ik ken hun ziektebeeld. En de eerste met een schildklierprobleem of iemand die niet al dik was voor hij of zij aan de antidepressiva etc begon, moet ik nog tegenkomen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |