Geen angst.quote:Op maandag 10 september 2012 21:00 schreef Marianne.Thieme het volgende:
[..]
geen angst, we gaan het leuker maken voor iedereen en voorkomen dat we overspoeld worden met miljoenen klimaatvluchtelingen
Afschaffing van de HRAquote:Op maandag 10 september 2012 21:07 schreef Tchock het volgende:
Mevrouw Thieme, ik hoor u heel veel praten over waar extra geld naartoe moet en waar níet op bezuinigd moet worden. Maar wat ik niet hoor, is waar u wel in wil gaan snijden. Want dat dat moet lijkt me als een paal boven water te staan.
Kortom; als de stufi blijft, de langstudeerboete er niet komt, meer ontwikkelingshulp, goedkoper dierenvoeder... Waar haalt u het geld vandaan?
quote:Op maandag 10 september 2012 21:08 schreef Rezania het volgende:
Wat is u mening wat passend onderwijs betreft? Is het een verbetering of een verslechtering ten aanzien van speciaal onderwijs?
Staat in het partijprogrammaquote:op passend onderwijs wordt niet bezuinigd, zodat
kinderen die extra aandacht en begeleiding nodig
hebben dat krijgen. ook programma’s en speciaal
onderwijs voor hoogbegaafde kinderen wordt
ondersteund.
topic zal even gereekst moeten worden.quote:Op maandag 10 september 2012 21:11 schreef Eenskijken het volgende:
Weet mevrouw Thieme dat het hier verder gaat?
Sowieso erg leuk dat ze nog het uur vragen heeft beantwoord
Heb liever wetenschappers/onderzoeken dan filosofen.quote:Op maandag 10 september 2012 21:12 schreef robin007bond het volgende:
Wow, ik wil toch even zeggen dat de antwoorden erg goed zijn.
Diverse keren filosofen aangehaald e.d. Intelligente dame.
zo zie je maar robin.quote:Op maandag 10 september 2012 21:12 schreef robin007bond het volgende:
Wow, ik wil toch even zeggen dat de antwoorden erg goed zijn.
Diverse keren filosofen aangehaald e.d. Intelligente dame.
Sinds dit topic geopend is is ze het een beetje kwijt geloof ik.quote:Op maandag 10 september 2012 21:14 schreef Fascination het volgende:
Ze zou om 20:30 stoppen, maar beantwoordt nog steeds vragen?
Dit. Ze typte hele betogen, hulde voor haar.quote:Op maandag 10 september 2012 21:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ze heeft het prima gedaan vind ik! Veel inhoudelijke reacties, echt uitstekend.
quote:Op maandag 10 september 2012 21:14 schreef remlof het volgende:
Marianne is er niet meer, maar we bedanken haar hartelijk voor de meer dan anderhalf uur die ze hier heeft besteed om jullie vragen te beantwoorden!
Filosofen van vroeger waren ook vaak meteen de wetenschappers. Hedendaagse filosofen zou ik ook naar de LOI sturen voor een omscholingscursus.quote:Op maandag 10 september 2012 21:13 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Heb liever wetenschappers/onderzoeken dan filosofen.
Dit.quote:Op maandag 10 september 2012 21:15 schreef kwiwi het volgende:
Hmm, jammer dat ik nog steeds niet weet waar ze op willen bezuinigen.
als ik haar antwoorden zo lees vind ik nog meer jammer dat de nos en rtl haar zo weinig zendtijd geven. (die vraag was van mijquote:Op maandag 10 september 2012 21:14 schreef remlof het volgende:
Marianne is er niet meer, maar we bedanken haar hartelijk voor de meer dan anderhalf uur die ze hier heeft besteed om jullie vragen te beantwoorden!
je kunt ook het programma lezen.quote:Op maandag 10 september 2012 21:15 schreef kwiwi het volgende:
Hmm, jammer dat ik nog steeds niet weet waar ze op willen bezuinigen.
gelukkig maar dat die geenstijl plaatjes van je het niet dedenquote:Op maandag 10 september 2012 21:13 schreef MrBaas het volgende:
[ afbeelding ]![]()
(stond in het PvdD topic)
ach kom, sommige vragen staan letterlijk in het programma. luiheid heet zoiets.quote:Op maandag 10 september 2012 21:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat geldt voor alles, laten we nooit meer politici op FOK! uitnodigen.
Tsja dan kun je net zo goed niemand meer vragen, je kunt alles wel opzoeken. Maar het antwoord "maak je geen zorgen" vond ik behoorlijk magertjes.quote:
Ga jij nou maar je topic in POL openenquote:Op maandag 10 september 2012 21:15 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]En dat kom jij vertellen Remlof? Wat een sof!
Mee eens.quote:Op maandag 10 september 2012 21:17 schreef dawg het volgende:
[..]
ach kom, sommige vragen staan letterlijk in het programma. luiheid heet zoiets.
Dit ja, ze wist ook verrassend goed met een topic/reacties om te gaanquote:Op maandag 10 september 2012 21:18 schreef erikkll het volgende:
Marianne thieme heeft op mij het meest indruk gemaakt van alle politici op het forum, so far!
En ze heeft humor. Maar ik blijf er bij dat ze de moeilijkste vragen ontweek, behalve die over Europa waar ze een goed pleidooi bij had. Twee keer.quote:Op maandag 10 september 2012 21:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dit ja, ze wist ook verrassend goed met een topic/reacties om te gaan
eens. en halbe zijlstra verreweg het slechtst. en gênant, die spelfouten voor een staatssecretaris van onderwijs nota bene.quote:Op maandag 10 september 2012 21:18 schreef erikkll het volgende:
Marianne thieme heeft op mij het meest indruk gemaakt van alle politici op het forum, so far! Naast Dirk Poot van de piratenpartij, maar dat was minder moeiliijk want met zijn standpunten ben ik het meer dan grondig eens.
Ik hoop grondig op het pvdd-effect dat kleine partijen als de pvdd kunnen bewerkstelligen. Er is nog nooit zoveel aandacht geweest voor dierenwelzijn als nu en dat is meer dan geweldig.
Dat was idd een best wel gênante vertoning.quote:Op maandag 10 september 2012 21:21 schreef dawg het volgende:
[..]
eens. en halbe zijlstra verreweg het slechtst. en gênant, die spelfouten voor een staatssecretaris van onderwijs nota bene.
ik ook wel, maar vergeet niet dat haar tijd schaars is, het forum snel gaat en ik me dan wel kan voorstellen dat je sommige dingen over het hoofd ziet. respect wel dat ze langer bleef antwoorden.quote:Op maandag 10 september 2012 21:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Tsja dan kun je net zo goed niemand meer vragen, je kunt alles wel opzoeken. Maar het antwoord "maak je geen zorgen" vond ik behoorlijk magertjes.
Ja, maar ik ga niet meer stemmen op wat ik daar heb ingevuldquote:Op maandag 10 september 2012 21:16 schreef timmmmm het volgende:
De officiele FOK!Poll: wat stemt FOK.nl
Iedereen al gestemd?
Als je een heel betoog over Europa er uit knalt met verwijzingen naar allerlei bronnen neem ik geen genoegen meer met 'maak je geen zorgen', sorry.quote:Op maandag 10 september 2012 21:23 schreef dawg het volgende:
[..]
ik ook wel, maar vergeet niet dat haar tijd schaars is, het forum snel gaat en ik me dan wel kan voorstellen dat je sommige dingen over het hoofd ziet. respect wel dat ze langer bleef antwoorden.
maar heb je überhaupt programma's gelezen?
Mee eens.quote:Op maandag 10 september 2012 21:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
En ze heeft humor. Maar ik blijf er bij dat ze de moeilijkste vragen ontweek, behalve die over Europa waar ze een goed pleidooi bij had. Twee keer.
Ik weet dat haar tijd schaars is, maar ze sloeg de vraag waar die 40% extra dan vandaan gehaald ging worden niet over (blijkbaar had ze wel tijd om een antwoord te geven dus), maar gaf een antwoord als "maak je maar geen zorgen, we zorgen dat iedereen het leuker krijgt". Waarop ik, logischerwijs vraag, "hoe kun je het voor iedereen leuker maken, hoeft niemand meer in te leveren dan op het moment het geval is?".quote:Op maandag 10 september 2012 21:23 schreef dawg het volgende:
[..]
ik ook wel, maar vergeet niet dat haar tijd schaars is, het forum snel gaat en ik me dan wel kan voorstellen dat je sommige dingen over het hoofd ziet. respect wel dat ze langer bleef antwoorden.
maar heb je überhaupt programma's gelezen?
Ik vond dat überhaupt wat respectloos.quote:
Behoorlijk triest ja.quote:Op maandag 10 september 2012 21:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vond dat überhaupt wat respectloos.
Ach, geintje moet kunnen. Maar het was niet grappigquote:Op maandag 10 september 2012 21:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Inderdaad... Psy Freak moet zich schamen.quote:Op maandag 10 september 2012 21:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eens. En zo grappig als een busongeluk in een Franse bergtunnel.quote:Op maandag 10 september 2012 21:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Verdammtquote:
Was maar een grapje.quote:Op maandag 10 september 2012 21:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ik zeg toch dat ook ik het ietwat mager vond? maar ik kan me ook voorstellen dat ze het niet heeft beantwoord, waar veel redenen voor te verzinnen zijn. speculeren heeft geen zin lijkt me. er automatisch vanuit gaan dat ze daar geen onderbouwing voor heeft aangezien ze niet heeft geantwoord ook niet, de rest van haar antwoorden getuigt van een heldere en intelligente visie, dus dan zal haar partij op dit vlak ook wel verstandige plannen hebben. althans, ik heb daar wel vertrouwen in.quote:Op maandag 10 september 2012 21:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik weet dat haar tijd schaars is, maar ze sloeg de vraag waar die 40% extra dan vandaan gehaald ging worden niet over (blijkbaar had ze wel tijd om een antwoord te geven dus), maar gaf een antwoord als "maak je maar geen zorgen, we zorgen dat iedereen het leuker krijgt". Waarop ik, logischerwijs vraag, "hoe kun je het voor iedereen leuker maken, hoeft niemand meer in te leveren dan op het moment het geval is?".
Het partijprogramma lezen is leuk, heb ik ook van elke partij snel gedaan, maar zo'n reactie geven en dan niet onderbouwen vind ik wat jammer. Ze kon wel vertellen waar met geld werd gestrooid (wat ook gewoon in het programma te vinden is) maar niet waar het weg werd gehaald.
Understatementquote:Op maandag 10 september 2012 21:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Tsja dan kun je net zo goed niemand meer vragen, je kunt alles wel opzoeken. Maar het antwoord "maak je geen zorgen" vond ik behoorlijk magertjes.
Eens.quote:Op maandag 10 september 2012 21:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je een heel betoog over Europa er uit knalt met verwijzingen naar allerlei bronnen neem ik geen genoegen meer met 'maak je geen zorgen', sorry.
dat eet ik nu ook regelmatigquote:Op maandag 10 september 2012 21:00 schreef Marianne.Thieme het volgende:
[..]
Vegetarische pasta met plantaardige 'kip'stukjes van de vegetarische slager (met wie ik getrouwd ben)
Ik zeg niet dat er geen onderbouwing is, ik zeg alleen dat ze 'm niet gaf.quote:Op maandag 10 september 2012 21:32 schreef dawg het volgende:
[..]
ik zeg toch dat ook ik het ietwat mager vond? maar ik kan me ook voorstellen dat ze het niet heeft beantwoord, waar veel redenen voor te verzinnen zijn. speculeren heeft geen zin lijkt me. er automatisch vanuit gaan dat ze daar geen onderbouwing voor heeft aangezien ze niet heeft geantwoord ook niet,
Iemand die met zo'n antwoord op de proppen komt heb ik juist niet zoveel vertrouwen in, maar dat kan aan mij liggen.quote:de rest van haar antwoorden getuigt van een heldere en intelligente visie, dus dan zal haar partij op dit vlak ook wel verstandige plannen hebben. althans, ik heb daar wel vertrouwen in.
Zie bovenste antwoordquote:ik vind het jammer dat je er impliciet vanuit gaat dat ze niet wilde antwoorden wegens een gebrek aan onderbouwing, omdat dat je beeld van de partij bevestigt (zo kom je op me over, nofi).
Voor een partij die zo graag niet als one-issue wordt gezien is het toch zonde dat sportvissen, caviavoer, vegetarische slagers, goudvissen, ezels, kameleons en honden langs kwamenquote:Op maandag 10 september 2012 21:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Niemand heeft een vraag gesteld over Circusdierenda's wel jammer
![]()
Ze is wel de mooiste politica van alle politici die thans in de kamer zitten.quote:Op maandag 10 september 2012 21:31 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Verdammt
[..]
Was maar een grapje.
Ze houdt niet van worst.quote:Op maandag 10 september 2012 21:37 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ze is wel de mooiste politica van alle politici die thans in de kamer zitten.![]()
![]()
![]()
En ze heeft echt alle eigenschappen die een vrouw sieren. Ze is niet materialistisch, ze heeft idealen die verder gaan dan shoppen en ze heeft humor.![]()
Zaken die je zelden bij een vrouw ziet.
Ze is ook nog gelovig, maar dan echt gelovig met haar hart (heel anders dus dan de CDA-versie van geloof).
Ik denk dat ik namens alle FOK!kers spreek als ik stel dat het jammer is dat ze al getrouwd is.
och ja, inderdaad, die circusdieren... daar zijn ze tegen , echt absurd natuurlijk. Een circus zonder dieren is geen circus mijns inziens. Ook in een circus kunnen dieren uitstekend op een diervriendelijke manier gehouden worden. In Belgie geldt zo'n verbod, waardoor er geen enkel fatsoenlijk circus meer komt in dat land.quote:Op maandag 10 september 2012 21:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
zo ik heb bijgelezen![]()
Mijn stem hadden ze al en ik weet nu ook weer precies waarom !
Niemand heeft een vraag gesteld over Circusdierenda's wel jammer
![]()
Ik moest eerst de hele zooi teruglezen voordat ik een vraag durfde te stellen anders
was ik zo'n spuit 11 geweest![]()
en dit vond ik leuk
[..]
dat eet ik nu ook regelmatigis hartstikke lekker
oki.quote:Op maandag 10 september 2012 21:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er geen onderbouwing is, ik zeg alleen dat ze 'm niet gaf.
[..]
Iemand die met zo'n antwoord op de proppen komt heb ik juist niet zoveel vertrouwen in, maar dat kan aan mij liggen.
[..]
Zie bovenste antwoord
Er zijn er zat, en zeker niet alleen bij de PvdD.quote:Op maandag 10 september 2012 21:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik heb Esther Ouwehand ooit in het echt ontmoet, zij is ook best knap. Ik heb niet lang met haar gesproken.
Maar vrouwen met idealen mag ik wel. Ze bestaan dus toch nog.
Nou ik vind dat we in Nederland ons rot moeten schamen, maar dat is mijn mening...quote:Op maandag 10 september 2012 21:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
och ja, inderdaad, die circusdieren... daar zijn ze tegen , echt absurd natuurlijk. Een circus zonder dieren is geen circus mijns inziens. Ook in een circus kunnen dieren uitstekend op een diervriendelijke manier gehouden worden. In Belgie geldt zo'n verbod, waardoor er geen enkel fatsoenlijk circus meer komt in dat land.
quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Internationale wetgeving
In veel landen over de hele wereld zijn verboden ingesteld op het gebruik van wilde dieren in
circussen. Soms geldt dat verbod op nationaal niveau, soms op regionaal of lokaal niveau
en soms voor specifieke diersoorten. Nederland loopt op dit onderwerp ver achterop.
Hieronder vind je een overzicht van landen die specifieke wetgeving of verboden hebben ingesteld
voor de bescherming van het welzijn van circusdieren.
Europa
België
Verbod op lokaal niveau en de landelijke dierentuinennormen gelden ook olifanten, leeuwen,
tijgers en panters sinds 1 januari 2005.
Bulgarije
Algemeen verbod op wilde dieren.
Overgangsperiode tot 2015 voor eerder verworven en gebruikte dieren.
Denemarken
Wilde dieren in circussen (met uitzondering van de Aziatische olifanten, kamelen en lama's)
zijn verboden sinds 1991 (de Deense wet op de bescherming van dieren Wet nr. 386 juni 1991).
Duitsland
Specifieke wetgeving en lokale verboden.
Estland
Verbod op in het wild geboren dieren sinds 2010.
Finland
Verbod op wilde dieren.
Wilde dieren worden verboden (behalve zeehonden) sinds 1996.
(Ministerie van Landbouw en Bosbouw, 2 augustus 1996).
Frankrijk
Specifieke wetgeving voor huisvesting sinds 18 maart 2011.
Griekenland
Algemeen verbod op dieren.
Hongarije
Verbod op olifanten, neushoorns en primaten en in het wild gevangen dieren.
Ierland
Verbod op lokaal niveau (zoals Cork en Fingal…).
Italië
Verbod op lokaal niveau (zoals Venetië).
Kroatië
Verbod op dieren in circussen.
Malta
Verbod op CITES-diersoorten.
Nederland
Geen specifieke wetgeving voor circusdieren.
Noorwegen
Verbod op olifanten.
Oostenrijk
Polen
Verbod op in het wild gevangen dieren.
Portugal
Verbod op fokken en aquisitie van walvissen, apen, wolven, beren, grote katten, zeehonden,
walrussen, olifanten, zeekoeien, neushoorn, nijlpaard, vogels, reptielen, grote slangen.
Servië
Algemeen verbod op circusdieren.
Slovenië
Slowakije
Spanje
Verbod op lokaal niveau (zoals Barcelona, Tarragona, Girona…).
Tsjechië
Verbod op jonge apen, zeehonden, walvissen (met uitzondering van dolfijnen), neushoorns,
nijlpaarden en giraffen.
Verenigd Koninkrijk
Verbod op lokaal niveau, landelijk verbod in de maak. Meerderheid voor een verbod in 2011.
Zweden
Verbod op diersoorten.
Verbod op apen, carnivoren, neushoorns, giraffen, kangoeroes, nijlpaarden, zeehonden, roofvogels,
struisvogels, krokodillen en herten
(Dierenwelzijns verordening, wet nr. 539, 1988).
Ja, leuk kaartje dat altijd. Lekker selectief ook.quote:Op maandag 10 september 2012 21:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou ik vind dat we in Nederland ons rot moeten schamen, maar dat is mijn mening...
Circussen geen vergunning meer nodig voor wilde dieren
[..]
Eens met FANNvanhetlaatsteuur.quote:Op maandag 10 september 2012 21:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou ik vind dat we in Nederland ons rot moeten schamen, maar dat is mijn mening...
[..]
dat kaartje zegt niets. Specifieke wetgeving wil niet zeggen dat circusdieren verboden zijn. Circusdieren zijn juist educatief voorde jeugd en circusdieren kunnen prima op een zeer diervriendelijke manier gehouden worden en genieten vaak juist ook van de voorstellingen en het werk dat ze doen , net als jij en ik. Het gaat er niet om dat je het doet, maar dat je het goed doet en ik ben ervan overtuigd dat dit kan en de effecten op dierenwelzijn en milieu uiteindelijk eerder positief, dan negatief zijn. De verboden op circusdieren zijn symboolpolitiek, ingegeven uit onderbuikgevoelens.quote:Op maandag 10 september 2012 21:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
[..]
Dat kan ook veilig gebeuren. Met een opengeknipt condoom.quote:Op maandag 10 september 2012 21:55 schreef starla het volgende:
Was ook geen debat maar aarslikkerij.
Dat zeg je alleen maar omdat je compleet genegeerd werd met je zielige "hossel"poging.quote:
quote:Op maandag 10 september 2012 21:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat kaartje zegt niets. Specifieke wetgeving wil niet zeggen dat circusdieren verboden zijn. Circusdieren zijn juist educatief voorde jeugd en circusdieren kunnen prima op een zeer diervriendelijke manier gehouden worden en genieten vaak juist ook van de voorstellingen en het werk dat ze doen , net als jij en ik. Het gaat er niet om dat je het doet, maar dat je het goed doet en ik ben ervan overtuigd dat dit kan en de effecten op dierenwelzijn en milieu uiteindelijk eerder positief, dan negatief zijn. De verboden op circusdieren zijn symboolpolitiek, ingegeven uit onderbuikgevoelens.
Toch moet je toegeven dat je kaartje onzin is.quote:Op maandag 10 september 2012 21:57 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]ik zou dat topic even doorlezen als ik jou was, kan je zien hoe ze te werk gaan...
Je bent niet goed wijs ! Spring zelf maar door een brandende hoepel !
Nee. dat geef ik niet toequote:Op maandag 10 september 2012 22:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Toch moet je toegeven dat je kaartje onzin is.
Er is al wetgeving tbv dierenwelzijn. Zaken die niet door de beugel kunnen moeten worden aangepakt, eens. Extra wetgeving is niet nodig en een totaalverbod is nonsens. Dat is hetzelfde als een verbod instellen op autorijden, omdat er wel eens mensen te hard rijden.quote:Op maandag 10 september 2012 21:57 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]ik zou dat topic even doorlezen als ik jou was, kan je zien hoe ze te werk gaan...
Je bent niet goed wijs ! Spring zelf maar door een brandende hoepel !
Appels en peren....quote:Op maandag 10 september 2012 22:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Er is al wetgeving tbv dierenwelzijn. Zaken die niet door de beugel kunnen moeten worden aangepakt, eens. Extra wetgeving is niet nodig en een totaalverbod is nonsens. Dat is hetzelfde als een verbod instellen op autorijden, omdat er wel eens mensen te hard rijden.
quote:Op maandag 10 september 2012 21:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ezeltjes zijn lekker koppig
Heb jij ooit in je leven een huisdier gehad?quote:Op maandag 10 september 2012 22:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Appels en peren....
Dieren horen gewoon niet in een circus thuis.
Punt.
Nee, geen inhoudelijke discussie.quote:Op maandag 10 september 2012 21:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat zeg je alleen maar omdat je compleet genegeerd werd met je zielige "hossel"poging.
Het is me niet duidelijk waarom dieren niet in een circus zouden horen, je kunt ook zeggen dieren horen niet in een dierentuin, of als huisdier gehouden worden, of op de olympische spelen, of voor de paardenkoets.. Is pure onzin, dieren kunnen voor al deze zaken prima ingezet worden, mits goed verzorgd en behandeld.quote:Op maandag 10 september 2012 22:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Appels en peren....
Dieren horen gewoon niet in een circus thuis.
Punt.
Gaan we weeeeeeeeeeeer,quote:Op maandag 10 september 2012 22:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb jij ooit in je leven een huisdier gehad?
Dus ben je net zo hypocriet bezig geweest.quote:Op maandag 10 september 2012 22:09 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Gaan we weeeeeeeeeeeer,
JA, ik heb twee zielige gevallen uit het assiel geplukt en die zijn nu dood.
u heb ik geen huisdieren meer.
Vind je?quote:Op maandag 10 september 2012 22:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus ben je net zo hypocriet bezig geweest.
Dat je nu geen dieren meer hebt doet daar niks aan af.
Maar jij wilt dus serieus alle mensen met een hond of kat op één lijn zetten met de mensenquote:Op maandag 10 september 2012 22:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus ben je net zo hypocriet bezig geweest.
Dat je nu geen dieren meer hebt doet daar niks aan af.
Je zegt net zelf dat dieren in de natuur horen...quote:Op maandag 10 september 2012 22:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Vind je?
Het ene katje was zwaar mishandeld en de andere niet zindelijk.
Ik vond het wel een goed idee in die tijd om er een paar uit het asiel te plukken,
ik denk nu echter dat we meer gebaat zijn bij het ''beperken'' wat huisdieren betreft.
ik zie wel eens mensen met 6 hondjes lopen, dat vind ik zwaar overdreven, een hond
kan een prima leven hebben als huisdier, loslaten in het bos kan nu eenmaal niet meer
want dan weten de meeste niet hoe ze moeten overleven, maar verplichte sterilisatie en
stoppen van fokken van hondenrassen die de meest uiteenlopende klachten krijgen
ben ik helemaal voor. Ik ben er ook voor om een maximum te stellen aan het aantal honden
of katten die iemand mag ''nemen''.
Ten eerste wordt er vaak (niet altijd) niet goed voor gezorgd en ten tweede zorgt het voor
een flinke overlast, Als ik hier de deur uitloop moet ik goed uitkijken ander loop ik zo in een
hondendrol.
Verschil maken tussen dieren is zo mogelijk nog erger, dan bagataliseer je het namelijk.quote:Op maandag 10 september 2012 22:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Maar jij wilt dus serieus alle mensen met een hond of kat op één lijn zetten met de mensen
die olifanten en apen trainen in het circus?![]()
Dan ben jij ook niet wijs.
Het zou er voor mij persoonlijk dan ook weer aan liggen of het 11 honden in een flatje zijn of 11 honden bij iemand in een villa met een enorme omheinde tuin en die heel de dag thuis is oidquote:Op maandag 10 september 2012 22:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik ben er ook voor om een maximum te stellen aan het aantal honden
of katten die iemand mag ''nemen''.
Wat stel je voor?quote:Op maandag 10 september 2012 22:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je zegt net zelf dat dieren in de natuur horen...
Maar nu praat je het zelf goed dat je dieren in huis neemt.
Nou ja, als ze met zijn alle gaan aanvallen, dan moet ik welquote:Op maandag 10 september 2012 22:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
FANN je gaat er niet je eigen dierendraadje van maken hè?
Welke 'allen'?quote:Op maandag 10 september 2012 22:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou ja, als ze met zijn alle gaan aanvallen, dan moet ik wel
De meeste huisdieren worden niet mishandeld, de meeste circusdieren wel.quote:Op maandag 10 september 2012 22:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Verschil maken tussen dieren is zo mogelijk nog erger, dan bagataliseer je het namelijk.
Als ik gestampte muisjes op mijn beschuit doe dan bedoel ik wel de beesten niet het suikergoedquote:Op maandag 10 september 2012 22:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou ja, als ze met zijn alle gaan aanvallen, dan moet ik wel
Ik ben benieuwd naar de argumentatie daarvan. Circusmedewerkers zeggen tegen kinderen dat een olifant die stereotype gedrag vertoond dat die aan het dansen is... dus laten we niet denken dat circusmedewerkers erg goede 'meesters' of 'juffen' zijn voor de kinderen die daar komen kijken. Daarnaast is het puur vermaak. Kinderen worden niet voor educatie meegenomen naar het circus. Heel vroeger waren circussen meer reizende dierentuinen, maar nu is het een tent waarin dieren moeten optreden (gedwongen) om te vermaken.quote:Op maandag 10 september 2012 21:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Circusdieren zijn juist educatief voorde jeugd en
Olifanten zijn altijd met geweld getraind en zelfs katten word voedsel/water onthouden om ze meer te motiveren op te treden. Wij komen katten tegen die met tig katten in een hokje zitten opgesloten.quote:circusdieren kunnen prima op een zeer diervriendelijke manier gehouden worden
Doe eens een paar bronnen als je wil.quote:Op maandag 10 september 2012 22:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
De meeste huisdieren worden niet mishandeld, de meeste circusdieren wel.
Circusdieren zijn uitsluitend voor geldelijk gewin, dat is nogal een verschil.
Sorry ik was effe met die splitter bezigquote:Op maandag 10 september 2012 22:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Welke 'allen'?Valt wel mee toch?
Mijn vraag over de huisdieren was in elk geval gewoon een oprechte vraag over hoe jij daarover denkt
Dat ben ik helemaal met je eens.quote:Op maandag 10 september 2012 22:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Nou ja, ik vind het in principe overdreven om 6 honden in een flatje te houden.
quote:Op maandag 10 september 2012 22:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Doe eens een paar bronnen als je wil.
En de reden waarom ik vraag om een paar is dat ik meer wil zien dan de standaard pvvd propaganda.
quote:Op maandag 10 september 2012 22:32 schreef Netsplitter het volgende:
Ik wil geen voorbeelden, ik wil bronnen.
Geen propaganda verhalen, echte onafhankelijke bronnen.
quote:Op maandag 10 september 2012 22:32 schreef Netsplitter het volgende:
Iets, water, olie, als ie maar niet leeg staat.quote:Op maandag 10 september 2012 22:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]bronnen van wat?
Wat moet er in die bronnen staan dan?
Ik denk dat De Heer Splitter gewoon een partij zit te stangenquote:Op maandag 10 september 2012 22:34 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Iets, water, olie, als ie maar niet leeg staat.
Circussen ,moeten zich gewoon aan dierenwelzijnsregels houden wat mij betreft, ik kan me niet voorstellen dat dit niet zo is.. Als er misstanden zijn moeten deze aangepakt worden, dar ben ik het hartgrondig mee eens... Maar voor het trainen van dieren (of opvoeden van kinderen) zijn er altijd corrigerende maatregelen nodig. Voor kinderen geef je een een oorvijg is, spreek je ze vermanend toe, stuur je ze zonder eten naar bed, of een week op water en brood, of je beloont ze als ze iets goeds doen.quote:Op maandag 10 september 2012 22:25 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de argumentatie daarvan. Circusmedewerkers zeggen tegen kinderen dat een olifant die stereotype gedrag vertoond dat die aan het dansen is... dus laten we niet denken dat circusmedewerkers erg goede 'meesters' of 'juffen' zijn voor de kinderen die daar komen kijken. Daarnaast is het puur vermaak. Kinderen worden niet voor educatie meegenomen naar het circus. Heel vroeger waren circussen meer reizende dierentuinen, maar nu is het een tent waarin dieren moeten optreden (gedwongen) om te vermaken.
[..]
Olifanten zijn altijd met geweld getraind en zelfs katten word voedsel/water onthouden om ze meer te motiveren op te treden. Wij komen katten tegen die met tig katten in een hokje zitten opgesloten.
Overigens heeft de circussector eigen regeltjes/richtlijnen. Die worden regelmatig overtreden.
Verder is er geen specifieke wetgeving voor welzijn van de circusdieren. Dierentuinen moeten aan veel voorwaarden voldoen. Circussen hebben de vrije hand.
Hoe denk je dat je een olifant zo ver krijgt om op een krukje te staan?quote:Op maandag 10 september 2012 22:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Circussen ,moeten zich gewoon aan dierenwelzijnsregels houden wat mij betreft, ik kan me niet voorstellen dat dit niet zo is.. Als er misstanden zijn moeten deze aangepakt worden, dar ben ik het hartgrondig mee eens... Maar voor het trainen van dieren (of opvoeden van kinderen) zijn er altijd corrigerende maatregelen nodig. Voor kinderen geef je een een oorvijg is, spreek je ze vermanend toe, stuur je ze zonder eten naar bed, of een week op water en brood, of je beloont ze als ze iets goeds doen.
Als je je hond wilt trainen moet je soms ook optreden als deze ongewenst gedrag vertoont, doe je dit niet, dan komen er problemen, wil je je hond, kat, of ezel, of paard, of tijger iets leren, dan zul je best af en toe een tik moeten uitdelen, (of belonen) dit kan prima zonder dat dit mishandeling is. Hoe denk je dat moeder tijger haar welpen opvoedt?
Beetje late quote van mij, maar m´n sportvisvraag is voor mij als visser wel interessant. En bovendien vergat mevrouw Thieme even dat de Nederlandse wateren en de waterkant voor een groot deel onderhouden worden met geld dat verkregen wordt via de vispas. Het zijn namelijk de vissers die graag een goede visstand zienquote:Op maandag 10 september 2012 21:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voor een partij die zo graag niet als one-issue wordt gezien is het toch zonde dat sportvissen, caviavoer, vegetarische slagers, goudvissen, ezels, kameleons en honden langs kwamen
En dan hebben we de plofkip en de circusdieren nog moeten missen
Bedoel je zoiets ?quote:Op maandag 10 september 2012 22:32 schreef Netsplitter het volgende:
Olifanten zijn slimme dieren die het leuk vinden om dingen te leren en natuurlijk zullen er bij de training correcties moeten plaatsvinden, dit hoeft echt geen dierenmishandeling te zijn. Er zullen best misstanden zijn, maar pak dan die misstanden aan en verpest het niet voor iedereen! Ook de dieren genieten overigens net als mensen van het applaus dat ze uiteindelijk krijgen na een succesvolle show. Olifanten zijn slimmer dan jij denkt. De handel in circusdieren is overigens zeer streng gereguleerd!quote:Op maandag 10 september 2012 22:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Hoe denk je dat je een olifant zo ver krijgt om op een krukje te staan?
Door hem een suikerklontje te geven?![]()
Neh... dat gaat er iets harder aan toe
Ach man ga toch fietsen, je bent niet wijsquote:Op maandag 10 september 2012 22:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Olifanten zijn slimme dieren die het leuk vinden om dingen te leren en natuurlijk zullen er bij de training correcties moeten plaatsvinden, dit hoeft echt geen dierenmishandeling te zijn. Er zullen best misstanden zijn, maar pak dan die misstanden aan en verpest het niet voor iedereen! Ook de dieren genieten overigens net als mensen van het applaus dat ze uiteindelijk krijgen na een succesvolle show. Olifanten zijn slimmer dan jij denkt. De handel in circusdieren is overigens zeer streng gereguleerd!
klopt is ook een ondoordacht standpunt. Waar wat aangedaan moet worden is de illigale visserij van met name oost europeanen. Hierdoor worden onze wateren leeggevist. Sportvissers zijn vaak juist ook de oren en ogen die hard nodig zijn om milieumisstanden aan te geven. Dus verbied de sportvisserij nu niet, maar zorg voor keihard repressief beleid tov de illigale visserij,quote:Op maandag 10 september 2012 22:40 schreef IPA het volgende:
[..]
Beetje late quote van mij, maar m´n sportvisvraag is voor mij als visser wel interessant. En bovendien vergat mevrouw Thieme even dat de Nederlandse wateren en de waterkant voor een groot deel onderhouden worden met geld dat verkregen wordt via de vispas. Het zijn namelijk de vissers die graag een goede visstand zien
Vissen is geen sport.quote:Op maandag 10 september 2012 22:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
klopt is ook een ondoordacht standpunt. Waar wat aangedaan moet worden is de illigale visserij van met name oost europeanen. Hierdoor worden onze wateren leeggevist. Sportvissers zijn vaak juist ook de oren en ogen die hard nodig zijn om milieumisstanden aan te geven. Dus verbied de sportvisserij nu niet, maar zorg voor keihard repressief beleid tov de illigale visserij,
Ik ken het probleem idd, maar het èchte leegvissen gebeurd niet door mensen met hengels aan de kant. Natuurlijk ben ik niet voor de vis en meeneem personen, maar een hengel richt nog altijd minder schade aan dan een fuik.quote:Op maandag 10 september 2012 22:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
klopt is ook een ondoordacht standpunt. Waar wat aangedaan moet worden is de illigale visserij van met name oost europeanen. Hierdoor worden onze wateren leeggevist. Sportvissers zijn vaak juist ook de oren en ogen die hard nodig zijn om milieumisstanden aan te geven. Dus verbied de sportvisserij nu niet, maar zorg voor keihard repressief beleid tov de illigale visserij,
sportvissers zorgen er juist voor dat onze wateren nog NIET leeggevist zijn. Die paar boswachters en 3 politieagenten houden de stroperij echt niet tegen, de gereguleerde sportvisserij werkt preventief tov massale stroperij. Een sportvisser die fuiken en illigale praktijken ziet meldt dit, of treedt op! Naast het al genoemde feit dat de opbrengsten van de vispas worden gebruikt ter verbetering van de kwaliteit van onze binnenwateren.quote:Op maandag 10 september 2012 22:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Vissen is geen sport.
Prima, je goed recht uiteraardquote:Op maandag 10 september 2012 22:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Nou ja, ik vind het in principe overdreven om 6 honden in een flatje te houden.
dat is wel een erg makkelijke oneliner.quote:Op maandag 10 september 2012 22:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Vissen is geen sport.
Daar ben ik het dan weer mee eens.quote:Op maandag 10 september 2012 22:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Prima, je goed recht uiteraard
Ik zou het alleen raar vinden als men dat wettelijk zou verbieden, als die dieren gewoon prima verzorgd worden en in vele gevallen meer uitgelaten worden dan de gemiddelde ene hond die anderen hebben.
Dan zijn er vormen van échte dierenmishandeling die vele malen meer voorrang zouden moeten krijgen op de agenda's, wat mij betreft.
Eén hond op een flatje kan al dierenmishandeling zijn, maar 1 hond in een groot huis ook. Het ligt wat mij betreft tien keer meer aan de verzorging en de beweging dan aan de vierkante meters waarin de hond kan slapen.
Ja handig soms die oneliners !quote:Op maandag 10 september 2012 22:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat is wel een erg makkelijke oneliner.
oke en nu inhoudelijk dan...quote:Op maandag 10 september 2012 22:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja handig soms die oneliners !
quote:Op maandag 10 september 2012 22:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
oke en nu inhoudelijk dan...
daar ging het niet over...quote:Op maandag 10 september 2012 23:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]wat moet je daar nou over zeggen, vissen is geen sport, klaar, punt.
Net als het jagen op half gedrogeerde dieren geen sport is, jagen is sowieso geen sport,
soms noodzakelijk, maar dan moet het door profs gebeuren en niet door een stel half gare
toeristen.
Neh... maar ik zeg het er maar even bij.quote:Op maandag 10 september 2012 23:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
daar ging het niet over...
Ik weet zelf ook niet of ik het een sport vind hoor. Ik vind het een hobby en of het nou een sport is of niet.. boeit me niet zo eigenlijk. Als iemand vraagt: Doe je aan sport? Dan is m'n antwoord niet vissen. Maar nogmaals, de naam van de activiteit boeit niet.quote:Op maandag 10 september 2012 23:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
daar ging het niet over...
Dieren mishandelen voor puur vermaak is geen sport.quote:Op maandag 10 september 2012 22:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat is wel een erg makkelijke oneliner.
Paardrijden is dus ook geen sport?quote:Op maandag 10 september 2012 23:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dieren mishandelen voor puur vermaak is geen sport.
Zo beter?
Is het ook niet.quote:
Er zijn wel dierenwelzijnsregels, maar die geven alleen aan dat een hapje, drankje en dak boven hun hoofd nodig is. Deze gaat niet in op specialistische zorg. Bij dierentuinen worden er meer eisen gesteld. Ook mbt veiligheid.quote:Op maandag 10 september 2012 22:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Circussen ,moeten zich gewoon aan dierenwelzijnsregels houden wat mij betreft, ik kan me niet voorstellen dat dit niet zo is..
Dat is te simpel gesteld. Deze dieren moeten 9 van de 10 keer performen en alles 100% volgen. Denk je dat deze dan helemaal correct behandeld wordt? Olifanten worden vastgebonden en geslagen om hun wil te breken. Deze dieren staan met PTSS daar in de piste. Er hoeft er maar 1 wild te worden en er zullen doden vallen.quote:Als er misstanden zijn moeten deze aangepakt worden, dar ben ik het hartgrondig mee eens... Maar voor het trainen van dieren (of opvoeden van kinderen) zijn er altijd corrigerende maatregelen nodig. Voor kinderen geef je een een oorvijg is, spreek je ze vermanend toe, stuur je ze zonder eten naar bed, of een week op water en brood, of je beloont ze als ze iets goeds doen
Niet elk dier kan je beloonmatig opvoeden/trainen. Er zit ook een verschil in beloonmatig trainen. Je hebt de softe methode en daar gaat het erom dat het dier gewoon uit eigen wil dit doet en de harde manier, waarbij dieren onthouden worden van eten/drinken. Hierdoor wordt het dier obsessief gemaakt om te performen, omdat deze dan beloont wordt. Deze methoden kom je ook wel buiten circuswereld tegen, maar bij circusdieren wordt dit gebruikt om ze zo goed als zeker te laten performen.quote:Als je je hond wilt trainen moet je soms ook optreden als deze ongewenst gedrag vertoont, doe je dit niet, dan komen er problemen, wil je je hond, kat, of ezel, of paard, of tijger iets leren, dan zul je best af en toe een tik moeten uitdelen, (of belonen) dit kan prima zonder dat dit mishandeling is. Hoe denk je dat moeder tijger haar welpen opvoedt?
Nou zo'n bitje lijkt me niet echt lekker zitten als paard zijnde.quote:Op maandag 10 september 2012 23:07 schreef Samzz het volgende:
[..]
Is het ook niet.
Paarden worden over het algemeen overigens niet mishandeld, iets wat je over vissen aan een haak niet kan zeggen.
IPA denkt van wel. Echter heb ik mijn paard nog nooit een ijzeren haak door zijn lip gejast.quote:Op maandag 10 september 2012 23:09 schreef Greys het volgende:
Is paardrijden an sich nu ook al dierenmishandeling ja?
Zo'n bitje is zo zacht als de hand van de ruiter, anatomisch gevormd en ligt niet in de wegquote:Op maandag 10 september 2012 23:09 schreef IPA het volgende:
[..]
Nou zo'n bitje lijkt me niet echt lekker zitten als paard zijnde.
Ik vroeg naar jouw mening daarover en daarbij speel ik advocaat van de duivel. Ik vind paardrijden geen dierenmishandeling, maar vissen ook niet.quote:Op maandag 10 september 2012 23:10 schreef Samzz het volgende:
[..]
IPA denkt van wel. Echter heb ik mijn paard nog nooit een ijzeren haak door zijn lip gejast.
Ach, dat is leuke PR. Maar ondertussen worden er ook vissen uitgezet en verkeerde populatiebalansen gecreeerd door die zelfde visverenigingen. Dat onderhoud heeft vooral te maken met hoe de vissers het willen zienquote:Op maandag 10 september 2012 22:40 schreef IPA het volgende:
Beetje late quote van mij, maar m´n sportvisvraag is voor mij als visser wel interessant. En bovendien vergat mevrouw Thieme even dat de Nederlandse wateren en de waterkant voor een groot deel onderhouden worden met geld dat verkregen wordt via de vispas. Het zijn namelijk de vissers die graag een goede visstand zien
Nee precies, dat lijkt mij ook nogal een verschil tussen moedwillig verwonden of nietquote:Op maandag 10 september 2012 23:10 schreef Samzz het volgende:
[..]
IPA denkt van wel. Echter heb ik mijn paard nog nooit een ijzeren haak door zijn lip gejast.
Dat bit zit achter de kiezen, op een plek waar dus geen kiezen zitten, dat valt allemaal nogal mee, je verwondt er het paard in elk geval totaal niet meequote:Op maandag 10 september 2012 23:09 schreef IPA het volgende:
[..]
Nou zo'n bitje lijkt me niet echt lekker zitten als paard zijnde.
Ik wel. Het is namelijk bewezen dat vissen stress hebben en pijn lijden wanneer ze gevangen worden ter vermaak van de mensquote:Op maandag 10 september 2012 23:11 schreef IPA het volgende:
[..]
Ik vroeg naar jouw mening daarover en daarbij speel ik advocaat van de duivel. Ik vind paardrijden geen dierenmishandeling, maar vissen ook niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |