Eens met FANNvanhetlaatsteuur.quote:Op maandag 10 september 2012 21:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou ik vind dat we in Nederland ons rot moeten schamen, maar dat is mijn mening...
Circussen geen vergunning meer nodig voor wilde dieren
[..]
dat kaartje zegt niets. Specifieke wetgeving wil niet zeggen dat circusdieren verboden zijn. Circusdieren zijn juist educatief voorde jeugd en circusdieren kunnen prima op een zeer diervriendelijke manier gehouden worden en genieten vaak juist ook van de voorstellingen en het werk dat ze doen , net als jij en ik. Het gaat er niet om dat je het doet, maar dat je het goed doet en ik ben ervan overtuigd dat dit kan en de effecten op dierenwelzijn en milieu uiteindelijk eerder positief, dan negatief zijn. De verboden op circusdieren zijn symboolpolitiek, ingegeven uit onderbuikgevoelens.quote:Op maandag 10 september 2012 21:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou ik vind dat we in Nederland ons rot moeten schamen, maar dat is mijn mening...
Circussen geen vergunning meer nodig voor wilde dieren
[..]
Dat kan ook veilig gebeuren. Met een opengeknipt condoom.quote:Op maandag 10 september 2012 21:55 schreef starla het volgende:
Was ook geen debat maar aarslikkerij.
Dat zeg je alleen maar omdat je compleet genegeerd werd met je zielige "hossel"poging.quote:
quote:Op maandag 10 september 2012 21:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat kaartje zegt niets. Specifieke wetgeving wil niet zeggen dat circusdieren verboden zijn. Circusdieren zijn juist educatief voorde jeugd en circusdieren kunnen prima op een zeer diervriendelijke manier gehouden worden en genieten vaak juist ook van de voorstellingen en het werk dat ze doen , net als jij en ik. Het gaat er niet om dat je het doet, maar dat je het goed doet en ik ben ervan overtuigd dat dit kan en de effecten op dierenwelzijn en milieu uiteindelijk eerder positief, dan negatief zijn. De verboden op circusdieren zijn symboolpolitiek, ingegeven uit onderbuikgevoelens.
Toch moet je toegeven dat je kaartje onzin is.quote:Op maandag 10 september 2012 21:57 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]ik zou dat topic even doorlezen als ik jou was, kan je zien hoe ze te werk gaan...
Je bent niet goed wijs ! Spring zelf maar door een brandende hoepel !
Nee. dat geef ik niet toequote:Op maandag 10 september 2012 22:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Toch moet je toegeven dat je kaartje onzin is.
Er is al wetgeving tbv dierenwelzijn. Zaken die niet door de beugel kunnen moeten worden aangepakt, eens. Extra wetgeving is niet nodig en een totaalverbod is nonsens. Dat is hetzelfde als een verbod instellen op autorijden, omdat er wel eens mensen te hard rijden.quote:Op maandag 10 september 2012 21:57 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]ik zou dat topic even doorlezen als ik jou was, kan je zien hoe ze te werk gaan...
Je bent niet goed wijs ! Spring zelf maar door een brandende hoepel !
Appels en peren....quote:Op maandag 10 september 2012 22:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Er is al wetgeving tbv dierenwelzijn. Zaken die niet door de beugel kunnen moeten worden aangepakt, eens. Extra wetgeving is niet nodig en een totaalverbod is nonsens. Dat is hetzelfde als een verbod instellen op autorijden, omdat er wel eens mensen te hard rijden.
quote:Op maandag 10 september 2012 21:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ezeltjes zijn lekker koppig
Heb jij ooit in je leven een huisdier gehad?quote:Op maandag 10 september 2012 22:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Appels en peren....
Dieren horen gewoon niet in een circus thuis.
Punt.
Nee, geen inhoudelijke discussie.quote:Op maandag 10 september 2012 21:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat zeg je alleen maar omdat je compleet genegeerd werd met je zielige "hossel"poging.
Het is me niet duidelijk waarom dieren niet in een circus zouden horen, je kunt ook zeggen dieren horen niet in een dierentuin, of als huisdier gehouden worden, of op de olympische spelen, of voor de paardenkoets.. Is pure onzin, dieren kunnen voor al deze zaken prima ingezet worden, mits goed verzorgd en behandeld.quote:Op maandag 10 september 2012 22:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Appels en peren....
Dieren horen gewoon niet in een circus thuis.
Punt.
Gaan we weeeeeeeeeeeer,quote:Op maandag 10 september 2012 22:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb jij ooit in je leven een huisdier gehad?
Dus ben je net zo hypocriet bezig geweest.quote:Op maandag 10 september 2012 22:09 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Gaan we weeeeeeeeeeeer,
JA, ik heb twee zielige gevallen uit het assiel geplukt en die zijn nu dood.
u heb ik geen huisdieren meer.
Vind je?quote:Op maandag 10 september 2012 22:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus ben je net zo hypocriet bezig geweest.
Dat je nu geen dieren meer hebt doet daar niks aan af.
Maar jij wilt dus serieus alle mensen met een hond of kat op één lijn zetten met de mensenquote:Op maandag 10 september 2012 22:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus ben je net zo hypocriet bezig geweest.
Dat je nu geen dieren meer hebt doet daar niks aan af.
Je zegt net zelf dat dieren in de natuur horen...quote:Op maandag 10 september 2012 22:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Vind je?
Het ene katje was zwaar mishandeld en de andere niet zindelijk.
Ik vond het wel een goed idee in die tijd om er een paar uit het asiel te plukken,
ik denk nu echter dat we meer gebaat zijn bij het ''beperken'' wat huisdieren betreft.
ik zie wel eens mensen met 6 hondjes lopen, dat vind ik zwaar overdreven, een hond
kan een prima leven hebben als huisdier, loslaten in het bos kan nu eenmaal niet meer
want dan weten de meeste niet hoe ze moeten overleven, maar verplichte sterilisatie en
stoppen van fokken van hondenrassen die de meest uiteenlopende klachten krijgen
ben ik helemaal voor. Ik ben er ook voor om een maximum te stellen aan het aantal honden
of katten die iemand mag ''nemen''.
Ten eerste wordt er vaak (niet altijd) niet goed voor gezorgd en ten tweede zorgt het voor
een flinke overlast, Als ik hier de deur uitloop moet ik goed uitkijken ander loop ik zo in een
hondendrol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |