Verschil maken tussen dieren is zo mogelijk nog erger, dan bagataliseer je het namelijk.quote:Op maandag 10 september 2012 22:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Maar jij wilt dus serieus alle mensen met een hond of kat op één lijn zetten met de mensen
die olifanten en apen trainen in het circus?![]()
Dan ben jij ook niet wijs.
Het zou er voor mij persoonlijk dan ook weer aan liggen of het 11 honden in een flatje zijn of 11 honden bij iemand in een villa met een enorme omheinde tuin en die heel de dag thuis is oidquote:Op maandag 10 september 2012 22:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik ben er ook voor om een maximum te stellen aan het aantal honden
of katten die iemand mag ''nemen''.
Wat stel je voor?quote:Op maandag 10 september 2012 22:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je zegt net zelf dat dieren in de natuur horen...
Maar nu praat je het zelf goed dat je dieren in huis neemt.
Nou ja, als ze met zijn alle gaan aanvallen, dan moet ik welquote:Op maandag 10 september 2012 22:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
FANN je gaat er niet je eigen dierendraadje van maken hè?
Welke 'allen'?quote:Op maandag 10 september 2012 22:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou ja, als ze met zijn alle gaan aanvallen, dan moet ik wel
De meeste huisdieren worden niet mishandeld, de meeste circusdieren wel.quote:Op maandag 10 september 2012 22:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Verschil maken tussen dieren is zo mogelijk nog erger, dan bagataliseer je het namelijk.
Als ik gestampte muisjes op mijn beschuit doe dan bedoel ik wel de beesten niet het suikergoedquote:Op maandag 10 september 2012 22:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou ja, als ze met zijn alle gaan aanvallen, dan moet ik wel
Ik ben benieuwd naar de argumentatie daarvan. Circusmedewerkers zeggen tegen kinderen dat een olifant die stereotype gedrag vertoond dat die aan het dansen is... dus laten we niet denken dat circusmedewerkers erg goede 'meesters' of 'juffen' zijn voor de kinderen die daar komen kijken. Daarnaast is het puur vermaak. Kinderen worden niet voor educatie meegenomen naar het circus. Heel vroeger waren circussen meer reizende dierentuinen, maar nu is het een tent waarin dieren moeten optreden (gedwongen) om te vermaken.quote:Op maandag 10 september 2012 21:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Circusdieren zijn juist educatief voorde jeugd en
Olifanten zijn altijd met geweld getraind en zelfs katten word voedsel/water onthouden om ze meer te motiveren op te treden. Wij komen katten tegen die met tig katten in een hokje zitten opgesloten.quote:circusdieren kunnen prima op een zeer diervriendelijke manier gehouden worden
Doe eens een paar bronnen als je wil.quote:Op maandag 10 september 2012 22:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
De meeste huisdieren worden niet mishandeld, de meeste circusdieren wel.
Circusdieren zijn uitsluitend voor geldelijk gewin, dat is nogal een verschil.
Sorry ik was effe met die splitter bezigquote:Op maandag 10 september 2012 22:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Welke 'allen'?Valt wel mee toch?
Mijn vraag over de huisdieren was in elk geval gewoon een oprechte vraag over hoe jij daarover denkt
Dat ben ik helemaal met je eens.quote:Op maandag 10 september 2012 22:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Nou ja, ik vind het in principe overdreven om 6 honden in een flatje te houden.
quote:Op maandag 10 september 2012 22:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Doe eens een paar bronnen als je wil.
En de reden waarom ik vraag om een paar is dat ik meer wil zien dan de standaard pvvd propaganda.
quote:Op maandag 10 september 2012 22:32 schreef Netsplitter het volgende:
Ik wil geen voorbeelden, ik wil bronnen.
Geen propaganda verhalen, echte onafhankelijke bronnen.
quote:Op maandag 10 september 2012 22:32 schreef Netsplitter het volgende:
Iets, water, olie, als ie maar niet leeg staat.quote:Op maandag 10 september 2012 22:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]bronnen van wat?
Wat moet er in die bronnen staan dan?
Ik denk dat De Heer Splitter gewoon een partij zit te stangenquote:Op maandag 10 september 2012 22:34 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Iets, water, olie, als ie maar niet leeg staat.
Circussen ,moeten zich gewoon aan dierenwelzijnsregels houden wat mij betreft, ik kan me niet voorstellen dat dit niet zo is.. Als er misstanden zijn moeten deze aangepakt worden, dar ben ik het hartgrondig mee eens... Maar voor het trainen van dieren (of opvoeden van kinderen) zijn er altijd corrigerende maatregelen nodig. Voor kinderen geef je een een oorvijg is, spreek je ze vermanend toe, stuur je ze zonder eten naar bed, of een week op water en brood, of je beloont ze als ze iets goeds doen.quote:Op maandag 10 september 2012 22:25 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de argumentatie daarvan. Circusmedewerkers zeggen tegen kinderen dat een olifant die stereotype gedrag vertoond dat die aan het dansen is... dus laten we niet denken dat circusmedewerkers erg goede 'meesters' of 'juffen' zijn voor de kinderen die daar komen kijken. Daarnaast is het puur vermaak. Kinderen worden niet voor educatie meegenomen naar het circus. Heel vroeger waren circussen meer reizende dierentuinen, maar nu is het een tent waarin dieren moeten optreden (gedwongen) om te vermaken.
[..]
Olifanten zijn altijd met geweld getraind en zelfs katten word voedsel/water onthouden om ze meer te motiveren op te treden. Wij komen katten tegen die met tig katten in een hokje zitten opgesloten.
Overigens heeft de circussector eigen regeltjes/richtlijnen. Die worden regelmatig overtreden.
Verder is er geen specifieke wetgeving voor welzijn van de circusdieren. Dierentuinen moeten aan veel voorwaarden voldoen. Circussen hebben de vrije hand.
Hoe denk je dat je een olifant zo ver krijgt om op een krukje te staan?quote:Op maandag 10 september 2012 22:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Circussen ,moeten zich gewoon aan dierenwelzijnsregels houden wat mij betreft, ik kan me niet voorstellen dat dit niet zo is.. Als er misstanden zijn moeten deze aangepakt worden, dar ben ik het hartgrondig mee eens... Maar voor het trainen van dieren (of opvoeden van kinderen) zijn er altijd corrigerende maatregelen nodig. Voor kinderen geef je een een oorvijg is, spreek je ze vermanend toe, stuur je ze zonder eten naar bed, of een week op water en brood, of je beloont ze als ze iets goeds doen.
Als je je hond wilt trainen moet je soms ook optreden als deze ongewenst gedrag vertoont, doe je dit niet, dan komen er problemen, wil je je hond, kat, of ezel, of paard, of tijger iets leren, dan zul je best af en toe een tik moeten uitdelen, (of belonen) dit kan prima zonder dat dit mishandeling is. Hoe denk je dat moeder tijger haar welpen opvoedt?
Beetje late quote van mij, maar m´n sportvisvraag is voor mij als visser wel interessant. En bovendien vergat mevrouw Thieme even dat de Nederlandse wateren en de waterkant voor een groot deel onderhouden worden met geld dat verkregen wordt via de vispas. Het zijn namelijk de vissers die graag een goede visstand zienquote:Op maandag 10 september 2012 21:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voor een partij die zo graag niet als one-issue wordt gezien is het toch zonde dat sportvissen, caviavoer, vegetarische slagers, goudvissen, ezels, kameleons en honden langs kwamen
En dan hebben we de plofkip en de circusdieren nog moeten missen
Bedoel je zoiets ?quote:Op maandag 10 september 2012 22:32 schreef Netsplitter het volgende:
Olifanten zijn slimme dieren die het leuk vinden om dingen te leren en natuurlijk zullen er bij de training correcties moeten plaatsvinden, dit hoeft echt geen dierenmishandeling te zijn. Er zullen best misstanden zijn, maar pak dan die misstanden aan en verpest het niet voor iedereen! Ook de dieren genieten overigens net als mensen van het applaus dat ze uiteindelijk krijgen na een succesvolle show. Olifanten zijn slimmer dan jij denkt. De handel in circusdieren is overigens zeer streng gereguleerd!quote:Op maandag 10 september 2012 22:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Hoe denk je dat je een olifant zo ver krijgt om op een krukje te staan?
Door hem een suikerklontje te geven?![]()
Neh... dat gaat er iets harder aan toe
Ach man ga toch fietsen, je bent niet wijsquote:Op maandag 10 september 2012 22:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Olifanten zijn slimme dieren die het leuk vinden om dingen te leren en natuurlijk zullen er bij de training correcties moeten plaatsvinden, dit hoeft echt geen dierenmishandeling te zijn. Er zullen best misstanden zijn, maar pak dan die misstanden aan en verpest het niet voor iedereen! Ook de dieren genieten overigens net als mensen van het applaus dat ze uiteindelijk krijgen na een succesvolle show. Olifanten zijn slimmer dan jij denkt. De handel in circusdieren is overigens zeer streng gereguleerd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |