abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 10 september 2012 @ 22:19:40 #101
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_116623859
FANN je gaat er niet je eigen dierendraadje van maken hè? :P
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 september 2012 @ 22:19:50 #102
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_116623877
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Maar jij wilt dus serieus alle mensen met een hond of kat op één lijn zetten met de mensen
die olifanten en apen trainen in het circus? :')

Dan ben jij ook niet wijs.

Verschil maken tussen dieren is zo mogelijk nog erger, dan bagataliseer je het namelijk. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 september 2012 @ 22:20:10 #103
163650 Greys
pi_116623898
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik ben er ook voor om een maximum te stellen aan het aantal honden
of katten die iemand mag ''nemen''.
Het zou er voor mij persoonlijk dan ook weer aan liggen of het 11 honden in een flatje zijn of 11 honden bij iemand in een villa met een enorme omheinde tuin en die heel de dag thuis is oid ;) Ik bedoel, dan moet je daar ook wel weer rekening mee houden als je maximum aantallen zou gaan instellen.

En ik ken mensen met meerdere honden op een flat, maar die gaan er per dag uuuuuuren en uuuuren mee wandelen, dus het enige dat die honden doen is slapen binnen. Niets op tegen verder eigenlijk.
Ik bedoel, ze worden goed verzorgd, krijgen eten en drinken, hebben een dak boven hun hoofd en een schone mand en krijgen bergen beweging. Meer dan sommige mensen die maar 1 hond hebben :P

Dus waar leg je de grens bedoel ik en wat neem je als criteria.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 10 september 2012 @ 22:20:26 #104
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_116623916
Grappig ook dat er op die kaartjes van die organisatie landen op staan die kampioen zijn in ontbossen en vernietigen van leefmilieu van diezelfde dieren, maar wel "goed bezig" tegen circusdieren.. :+
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_116623958
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:19 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je zegt net zelf dat dieren in de natuur horen...
Maar nu praat je het zelf goed dat je dieren in huis neemt.
Wat stel je voor?
Alle huisdieren loslaten op de Veluwe?
Of allemaal een spuitje?

Vindt je het hebben van een hond écht hetzelfde als het trainen van een olifant, die eerst
ook nog eens gevangen moet worden in ''verwegistan'' ?
pi_116624014
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
FANN je gaat er niet je eigen dierendraadje van maken hè? :P
Nou ja, als ze met zijn alle gaan aanvallen, dan moet ik wel :+
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 september 2012 @ 22:24:33 #107
163650 Greys
pi_116624204
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 22:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Welke 'allen'? ;) Valt wel mee toch?

Mijn vraag over de huisdieren was in elk geval gewoon een oprechte vraag over hoe jij daarover denkt :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_116624209
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:19 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Verschil maken tussen dieren is zo mogelijk nog erger, dan bagataliseer je het namelijk. :)
De meeste huisdieren worden niet mishandeld, de meeste circusdieren wel.

Circusdieren zijn uitsluitend voor geldelijk gewin, dat is nogal een verschil.
  † In Memoriam † maandag 10 september 2012 @ 22:25:24 #109
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_116624268
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 22:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Als ik gestampte muisjes op mijn beschuit doe dan bedoel ik wel de beesten niet het suikergoed :P
  maandag 10 september 2012 @ 22:25:27 #110
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_116624272
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 21:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Circusdieren zijn juist educatief voorde jeugd en
Ik ben benieuwd naar de argumentatie daarvan. Circusmedewerkers zeggen tegen kinderen dat een olifant die stereotype gedrag vertoond dat die aan het dansen is... dus laten we niet denken dat circusmedewerkers erg goede 'meesters' of 'juffen' zijn voor de kinderen die daar komen kijken. Daarnaast is het puur vermaak. Kinderen worden niet voor educatie meegenomen naar het circus. Heel vroeger waren circussen meer reizende dierentuinen, maar nu is het een tent waarin dieren moeten optreden (gedwongen) om te vermaken.

quote:
circusdieren kunnen prima op een zeer diervriendelijke manier gehouden worden
Olifanten zijn altijd met geweld getraind en zelfs katten word voedsel/water onthouden om ze meer te motiveren op te treden. Wij komen katten tegen die met tig katten in een hokje zitten opgesloten.

Overigens heeft de circussector eigen regeltjes/richtlijnen. Die worden regelmatig overtreden.

Verder is er geen specifieke wetgeving voor welzijn van de circusdieren. Dierentuinen moeten aan veel voorwaarden voldoen. Circussen hebben de vrije hand.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 september 2012 @ 22:26:00 #111
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_116624309
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

De meeste huisdieren worden niet mishandeld, de meeste circusdieren wel.

Circusdieren zijn uitsluitend voor geldelijk gewin, dat is nogal een verschil.
Doe eens een paar bronnen als je wil. :)
En de reden waarom ik vraag om een paar is dat ik meer wil zien dan de standaard pvvd propaganda. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_116624325
quote:
12s.gif Op maandag 10 september 2012 22:24 schreef Greys het volgende:

[..]

Welke 'allen'? ;) Valt wel mee toch?

Mijn vraag over de huisdieren was in elk geval gewoon een oprechte vraag over hoe jij daarover denkt :D
Sorry ik was effe met die splitter bezig :P

Nou ja, ik vind het in principe overdreven om 6 honden in een flatje te houden.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 september 2012 @ 22:27:13 #113
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_116624385
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Nou ja, ik vind het in principe overdreven om 6 honden in een flatje te houden.
Dat ben ik helemaal met je eens. :)
pi_116624614
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:26 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Doe eens een paar bronnen als je wil. :)
En de reden waarom ik vraag om een paar is dat ik meer wil zien dan de standaard pvvd propaganda. :)

Olifant uit Water for Elephants mishandeld voor acteercarrière
Olifant Tai, die naast Reese Witherspoon en Robert Pattinson in de nieuwe film Water for
Elephants speelt, wordt geslagen en krijgt stroomstoten tijdens een training in voorbereiding op
haar filmcarriere.

Dat blijkt uit een recent gepubliceerde undercover video van Animal Defenders International.
Olifanten die vandaag de dag nog meereizen met circussen hebben net als Tai een gedwongen,
onnatuurlijk en beroofd leven. Ze lijden, net als Tai.

Andere dieren in circussen, die hun tijd doorbrengen in kleine kooien en wreed geforceerd worden
kunstjes te doen, hebben geen beter leven.

Wie denk jij dat hier geld aan verdiend? In elk geval NIET de olifant.

Vindt je olifanten acts leuk in het circus?

Wellicht denk je er anders over wanneer je weet hoe de olifantjes getraind worden.

Niet alleen wordt het welzijn van de olifant aangetast doordat hij zich niet natuurlijk mag gedragen
maar hij wordt ook nog eens geestelijk helemaal gebroken!

Vastgebonden en met electrische stokken worden baby olifantjes 'getraind' om op te treden in het
circus Ringling.

Elk respect voor het dier ontbreekt!

Bekijk hier de beelden van een 'training'....

http://www.ringlingbeatsanimals.com/bound-babies.asp?c=prbabbf09

Wil je nog meer voorbeelden?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 september 2012 @ 22:32:00 #115
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_116624725
Ik wil geen voorbeelden, ik wil bronnen.
Geen propaganda verhalen, echte onafhankelijke bronnen.
  † In Memoriam † maandag 10 september 2012 @ 22:32:59 #116
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_116624798
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:32 schreef Netsplitter het volgende:
pi_116624844
quote:
:? bronnen van wat?

Wat moet er in die bronnen staan dan?
  † In Memoriam † maandag 10 september 2012 @ 22:34:57 #118
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_116624933
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:? bronnen van wat?

Wat moet er in die bronnen staan dan?
Iets, water, olie, als ie maar niet leeg staat.
pi_116624996
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:34 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Iets, water, olie, als ie maar niet leeg staat.
Ik denk dat De Heer Splitter gewoon een partij zit te stangen (8>
  maandag 10 september 2012 @ 22:35:59 #120
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_116625014
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:25 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar de argumentatie daarvan. Circusmedewerkers zeggen tegen kinderen dat een olifant die stereotype gedrag vertoond dat die aan het dansen is... dus laten we niet denken dat circusmedewerkers erg goede 'meesters' of 'juffen' zijn voor de kinderen die daar komen kijken. Daarnaast is het puur vermaak. Kinderen worden niet voor educatie meegenomen naar het circus. Heel vroeger waren circussen meer reizende dierentuinen, maar nu is het een tent waarin dieren moeten optreden (gedwongen) om te vermaken.

[..]

Olifanten zijn altijd met geweld getraind en zelfs katten word voedsel/water onthouden om ze meer te motiveren op te treden. Wij komen katten tegen die met tig katten in een hokje zitten opgesloten.

Overigens heeft de circussector eigen regeltjes/richtlijnen. Die worden regelmatig overtreden.

Verder is er geen specifieke wetgeving voor welzijn van de circusdieren. Dierentuinen moeten aan veel voorwaarden voldoen. Circussen hebben de vrije hand.
Circussen ,moeten zich gewoon aan dierenwelzijnsregels houden wat mij betreft, ik kan me niet voorstellen dat dit niet zo is.. Als er misstanden zijn moeten deze aangepakt worden, dar ben ik het hartgrondig mee eens... Maar voor het trainen van dieren (of opvoeden van kinderen) zijn er altijd corrigerende maatregelen nodig. Voor kinderen geef je een een oorvijg is, spreek je ze vermanend toe, stuur je ze zonder eten naar bed, of een week op water en brood, of je beloont ze als ze iets goeds doen.

Als je je hond wilt trainen moet je soms ook optreden als deze ongewenst gedrag vertoont, doe je dit niet, dan komen er problemen, wil je je hond, kat, of ezel, of paard, of tijger iets leren, dan zul je best af en toe een tik moeten uitdelen, (of belonen) dit kan prima zonder dat dit mishandeling is. Hoe denk je dat moeder tijger haar welpen opvoedt?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_116625138
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Circussen ,moeten zich gewoon aan dierenwelzijnsregels houden wat mij betreft, ik kan me niet voorstellen dat dit niet zo is.. Als er misstanden zijn moeten deze aangepakt worden, dar ben ik het hartgrondig mee eens... Maar voor het trainen van dieren (of opvoeden van kinderen) zijn er altijd corrigerende maatregelen nodig. Voor kinderen geef je een een oorvijg is, spreek je ze vermanend toe, stuur je ze zonder eten naar bed, of een week op water en brood, of je beloont ze als ze iets goeds doen.

Als je je hond wilt trainen moet je soms ook optreden als deze ongewenst gedrag vertoont, doe je dit niet, dan komen er problemen, wil je je hond, kat, of ezel, of paard, of tijger iets leren, dan zul je best af en toe een tik moeten uitdelen, (of belonen) dit kan prima zonder dat dit mishandeling is. Hoe denk je dat moeder tijger haar welpen opvoedt?
Hoe denk je dat je een olifant zo ver krijgt om op een krukje te staan?
Door hem een suikerklontje te geven? :')

Neh... dat gaat er iets harder aan toe
  maandag 10 september 2012 @ 22:40:51 #122
355874 IPA
Bitter en Fruitig
pi_116625353
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 21:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Voor een partij die zo graag niet als one-issue wordt gezien is het toch zonde dat sportvissen, caviavoer, vegetarische slagers, goudvissen, ezels, kameleons en honden langs kwamen :')

En dan hebben we de plofkip en de circusdieren nog moeten missen :'(
Beetje late quote van mij, maar m´n sportvisvraag is voor mij als visser wel interessant. En bovendien vergat mevrouw Thieme even dat de Nederlandse wateren en de waterkant voor een groot deel onderhouden worden met geld dat verkregen wordt via de vispas. Het zijn namelijk de vissers die graag een goede visstand zien
pi_116625363
quote:
Bedoel je zoiets ?

Vanishing Giants - Clip 3 door Jennifer Hile

Moet je ook wel even écht dat filmpje bekijken voordat je commentaar geeft.

En wist je dat 20 van de 21 circusolifanten in Nederland nog gewoon in het wild zijn geboren?

Tijdens een afgrijzelijke slachtpartij worden de volwassen olifanten gedood en de babyolifantjes
bij hun moeder weggerukt..."
  maandag 10 september 2012 @ 22:44:19 #124
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_116625578
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 22:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Hoe denk je dat je een olifant zo ver krijgt om op een krukje te staan?
Door hem een suikerklontje te geven? :')

Neh... dat gaat er iets harder aan toe
Olifanten zijn slimme dieren die het leuk vinden om dingen te leren en natuurlijk zullen er bij de training correcties moeten plaatsvinden, dit hoeft echt geen dierenmishandeling te zijn. Er zullen best misstanden zijn, maar pak dan die misstanden aan en verpest het niet voor iedereen! Ook de dieren genieten overigens net als mensen van het applaus dat ze uiteindelijk krijgen na een succesvolle show. Olifanten zijn slimmer dan jij denkt. De handel in circusdieren is overigens zeer streng gereguleerd!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_116625663
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Olifanten zijn slimme dieren die het leuk vinden om dingen te leren en natuurlijk zullen er bij de training correcties moeten plaatsvinden, dit hoeft echt geen dierenmishandeling te zijn. Er zullen best misstanden zijn, maar pak dan die misstanden aan en verpest het niet voor iedereen! Ook de dieren genieten overigens net als mensen van het applaus dat ze uiteindelijk krijgen na een succesvolle show. Olifanten zijn slimmer dan jij denkt. De handel in circusdieren is overigens zeer streng gereguleerd!
Ach man ga toch fietsen, je bent niet wijs :') maar dat had ik geloof ik al gezegd >:O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')