abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:37:36 #241
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_116655312
ik gooi em wel even ergens neer voor de liefhebber, samen met practical programming for strength training
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_116655320
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:36 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

En als je het boek dan toch vindt voorzie me dan meteen van een linkje O-)

M'n neefje wil ook gaan trainen.
Ik heb wel iets gevonden...

maar houdt het in, dat je eigenlijk een tijd lang je alleen focussed op:

Week 1

Monday
3x5 Squat
3x5 Press
1x5 Deadlift

Wednesday
3x5 Squat
3x5 Bench Press
3x10 Back Extension
3xFailure(15 max) Chin-ups

Friday
3x5 Squat
3x5 Press
5x3 Power Clean

Week 2

Monday
3x5 Squat
3x5 Bench Press
3x10 Back Extension
3xFailure(15 max) Pull-ups

Wednesday
3x5 Squat
3x5 Press
1x5 Deadlift

Friday
3x5 Squat
3x5 Bench Press
3x10 Back Extension
3xFailure(15 max) Chin-ups

en dat je dan vervolgens elke keer dat je traint, er meer gewicht op gooit?

Ik ben totaal nieuw met deze materie, en aangezien sommige van jullie hier al mee bezig waren had ik gehoopt een kickstart te kunnen krijgen.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:47:20 #243
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_116655781
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:37 schreef fathank het volgende:
ik gooi em wel even ergens neer voor de liefhebber, samen met practical programming for strength training
Geen linkjes hier ajb. Wat bij wet verboden is is voor FOK! ook verboden.
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:48:44 #244
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_116655847
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:47 schreef Snakey het volgende:

[..]

Geen linkjes hier ajb. Wat bij wet verboden is is voor FOK! ook verboden.
Ik weet hoe het werkt ;)
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_116655929
Ik dacht er niet aan
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_116656110
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:32 schreef Levolution het volgende:
En nog een serieuze vraag: vandaag kwamen we op het idee om eens wat anders te doen, we gaan 1 weekje een soort simpele full body doen. Het zag er zo uit:

Squat
Deadlift
Bench press
Shoulder press

De volgende twee dagen van deze week willen we hetzelfde doen, maar dan de 2e dag de shoulder press vervangen door triceps (dips/skullcrushers) en de 3e dag door biceps (pullups/curls).

Het is maar voor een weekje, maar is dit wat? Voelt wel als overtrainen maar een weekje hard gaan en veel vreten moet kunnen toch?
Ik zou er nog een (compound)oefening bij doen voor de zijkant en achterkant van je schouders. Die worden sowieso al weinig getraind heb ik het idee. Pullups/curl zou ik vervangen door Chin ups. Daarmee pak je je biceps ook goed mee.
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:59:35 #247
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_116656433
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:54 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Ik zou er nog een (compound)oefening bij doen voor de zijkant en achterkant van je schouders. Die worden sowieso al weinig getraind heb ik het idee. Pullups/curl zou ik vervangen door Chin ups. Daarmee pak je je biceps ook goed mee.
De schouderdag is nu al geweest en dit is maar voor een weekje. ;( Maar ik kan het wel op één van de andere dagen doen. Normaal doe ik in mijn splitschema trouwens wel lateral raises en bent-over lateral raises.
Chin-ups wilde ik ook eerst doen, maar heb dan het gevoel dat de lats weer overgeslagen worden. Of voldoen chin-ups daarvoor? Nja, denk wel dat ik chins doe dan, want mijn biceps hebben meer aandacht nodig dan mijn lats.

Even over het schema zelf: het is dus puur 'voor de leuk' voor een weekje, maar is het wat om vaker/langer te doen?
This isn't even my final form.
pi_116657296
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:59 schreef Levolution het volgende:

[..]

De schouderdag is nu al geweest en dit is maar voor een weekje. ;( Maar ik kan het wel op één van de andere dagen doen. Normaal doe ik in mijn splitschema trouwens wel lateral raises en bent-over lateral raises.
Chin-ups wilde ik ook eerst doen, maar heb dan het gevoel dat de lats weer overgeslagen worden. Of voldoen chin-ups daarvoor? Nja, denk wel dat ik chins doe dan, want mijn biceps hebben meer aandacht nodig dan mijn lats.

Even over het schema zelf: het is dus puur 'voor de leuk' voor een weekje, maar is het wat om vaker/langer te doen?
Met chin-ups pak je je lats ook goed aan als je ermee drukt in ieder geval. Ziet er verder goed uit voor een full-body. Je traint de meeste spieren wel. Ik heb alleen geen ervaring met meerdere keren per week deadliften en squatten, dus ik weet niet hoe zwaar dat voor je is.
pi_116659622
Ben maar hooguit half uurtje geweest..

Alle apparaten waren bezet... alle loopbanden, alle fietsen, alle roeiers, alle handfietsen, alle beenapparaten, borstapparaten, rugapparaten etc etc

om te janken man...
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_116659713
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:49 schreef ManageTheAnger het volgende:

Alle apparaten waren bezet... alle loopbanden, alle fietsen, alle roeiers, alle handfietsen, alle beenapparaten, borstapparaten, rugapparaten etc etc

om te janken man...
apparaten is niks, losse gewichten rulezzzzzz
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:53:29 #251
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_116659955
Zooo, eerste dag nieuwe schema, bij de GM voelde ik m'n hamstrings.. pff. Ben benieuwd naar de spierpijn morgen en overmorgen.. hehehehe. Nu brood en slapen.

Ps. weten jullie nog wanneer er in het nieuws kwam dat lage intensiteit vs hoge intensiteitoefeningen geen verschil hadden. Ik heb de ongeveer datum nodig voor een zoektocht naar info. Thanks!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:54:18 #252
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_116660031
quote:

om te janken man...
Ga los: http://exrx.net/Lists/Directory.html
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_116660272
quote:

om te janken man...
Apparaten?
Nieuwe dag, nieuw excuus? ;)
pi_116661290
Is de crosstrainer goede cardio?

Alle mooie vrouwen in mijn gym gebruiken alleen maar de crosstrainer en de gewichten staan daar heel ver vandaan ;(
pi_116661364
Wat een topic is dit geworden. :')

Deze week eindelijk stabiel op 90kg. Vanaf nu langzaam cutten richting de 85kg.. Minder eten. ;(

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:14 schreef Tito_Makani het volgende:
Is de crosstrainer goede cardio?

Alle mooie vrouwen in mijn gym gebruiken alleen maar de crosstrainer en de gewichten staan daar heel ver vandaan ;(
Not sure if srs. }:|
pi_116661585
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:16 schreef 16meter het volgende:
lollers :$:$ was oowk traine had sjans met chick 8er de bar in gym lolz :$

gaat goed met treenuh dus lol deed nog ff 500kg op de luchtdruk leg press
_O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:37 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Ik heb wel iets gevonden...

maar houdt het in, dat je eigenlijk een tijd lang je alleen focussed op:

en dat je dan vervolgens elke keer dat je traint, er meer gewicht op gooit?

Ik ben totaal nieuw met deze materie, en aangezien sommige van jullie hier al mee bezig waren had ik gehoopt een kickstart te kunnen krijgen.
Lol elke dag squatten, kan niet goed zijn.
If not now, then when.
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:20:13 #257
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_116661693
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:15 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Met chin-ups pak je je lats ook goed aan als je ermee drukt in ieder geval. Ziet er verder goed uit voor een full-body. Je traint de meeste spieren wel. Ik heb alleen geen ervaring met meerdere keren per week deadliften en squatten, dus ik weet niet hoe zwaar dat voor je is.
Bedankt. Ik zal deze week dan kijken hoe het bevalt (qua herstel).
This isn't even my final form.
pi_116662111
Ik wilde gaan benchen: wut? bankje pleite :')
Dus ik moest mijn borstspieren op zo'n machine trainen }:|

BP: -
Legpress: 1*8*50 + 1*8*70 + 1*8*90 + 1*8*100 + 1*8*110
DL: 1*5*40 + 1*5*60 + 1*5*70
Chinups: 5/3/1
Tricep pushdown: 3*8*15
pi_116662496
quote:

om te janken man...
Hier ook veel te druk vandaag.. Ook een groepje van 7 waaronder 1 collega. Hij en nog 1 andere trainden wel serieus dus met hen doorgetraind en ze aan t squatten gezet, hadden ze nooit gedaan :(
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:39:59 #260
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_116662893
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:27 schreef Vinniiee het volgende:

Doe je toch dumbbell?
Deathlift or Die.
pi_116662989
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:39 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Doe je toch dumbbell?
Hele tijd bezet
pi_116664505
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:15 schreef ElDinosaur het volgende:
Wat een topic is dit geworden. :')

Deze week eindelijk stabiel op 90kg. Vanaf nu langzaam cutten richting de 85kg.. Minder eten. ;(

[..]

Not sure if srs. }:|
Cardio is een stuk leuker als je iemand hebt om mee te praten
pi_116665346
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:57 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Apparaten?
Nieuwe dag, nieuw excuus? ;)
Ook de dumbbells...

en de bars

en alles wat je maar wil om krachttraining te doen.
YouTube
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:58:01 #264
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_116668866
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:27 schreef Vinniiee het volgende:

Bij mijn gym ook... Hopelijk hebben ze zaterdag weer een bankje. En anders heg squatrack maar gebruiken (of incline doen).

Dat stoort me wel aan mn gym, ze laten dingen echt stuk gaan voordat ze het fixen. Feb eindigt mn contract, ff kijken naar een andere... Al begin ik net vrienden te maken in de huidige...:(
pi_116670937
Lief dagboek,

Mijn nieuwe gym is echt heel fijn.

3 power cages _O_
2 squatracks _O_
3 BP _O_
Kalk _O_

Hoe heb ik ooit zonder al dit materiaal kunnen trainen, nooit meer wachten :7 .
De mensen die ik tot nu toe gesproken heb zijn ook lekker behulpzaam en willen je maar al te graag spotten. Goed volk, die Belgen.
pi_116674061
If not now, then when.
pi_116676049
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:58 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Bij mijn gym ook... Hopelijk hebben ze zaterdag weer een bankje. En anders heg squatrack maar gebruiken (of incline doen).

Dat stoort me wel aan mn gym, ze laten dingen echt stuk gaan voordat ze het fixen. Feb eindigt mn contract, ff kijken naar een andere... Al begin ik net vrienden te maken in de huidige...:(
Je zou bijna zeggen dat we dezelfde gym hebben :P. Maar dat kan niet want we hebben geen squatrek. Sowieso moet ik als mijn contract afloopt opzoek naar een andere, hier hebben ze bijna niks.

quote:
Hehe _O- Ik kan me voorstellen dat sommige vaders dat wel doen :P
  woensdag 12 september 2012 @ 08:52:33 #268
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_116676095
Hmm.. Ik heb het gevoel dat ik iets teveel eiwit in mijn voeding heb... Vandaag:

- Halve kip: 70g
- Appel: 0
- Whey + melk: 40g
- Nootjes: 10g
- Tonijn: 15g
- Omelet: 25g
- Whey + water: 30g
- Avondeten: 50g

Totaal: 230g eiwit. Voor de duidelijkheid: ik weeg 77kg.

Vandaag is een hersteldag (low carb, high protein + fat) op IF dus die eerste maaltijd wil ik gewoon minstens 60g eiwit binnen hebben, maar bijna 3g/kilo lijkt me iets te veel in totaal? Misschien toch wat carbs toevoegen (banaan ipv tonijn, brinta ipv omelet) en shake 2 laten vervallen?

[ Bericht 1% gewijzigd door star_gazer op 12-09-2012 09:02:24 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_116676333
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:53 schreef Bendoe het volgende:

[..]

Dit klopt. Granen, aardappels, rijst en pasta kennen wij pas sinds ~10.000 jaar. Daarvoor hebben wij alleen groenten, fruit, noten, een beetje vlees en vis etc. gegeten. Onze lichamen zijn dat voedsel niet gewend. Hetzelfde geld voor melk (jammer), 90% van de Europeanen is lactosetolerant, een groot deel van de Amerikaanse blanken, maar van Afrikanen maar een klein deel en van de Aziaten bijna niemand. Melk en andere zuivelproducten kennen we ook nog niet zo lang, en het is eigenlijk slecht voor onze darmen. Dit heb ik uit het boek de voedselzandloper. Dat legt onze hedendaagse voeding uit versus wat we 100.000 jaar geleden aten, en dat veel westerse welvaartziektes voorkomen kunnen worden door een gezondere voeding. Echt een aanrader als je een boek over voeding zoekt.
11-09-2012

UA: "De Voedselzandloper is gevaarlijk boek"

© photo news.

De Faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen van de Universiteit Antwerpen (UA) neemt unaniem en formeel afstand van 'De Voedselzandloper'. Dat boek stond de voorbije maanden meermaals in de belangstelling, maar het keert volgens de universiteit "alle nationale en internationale voedingsadviezen om."

De Voedselzandloper somt een hele reeks nieuwe aanbevelingen rond vermageren en verouderen op. Volgens de universiteit was Verburgh als assistent in opleiding verbonden aan de Universiteit Antwerpen, maar hij schreef het boek niet binnen het kader van zijn aanstelling aan de universiteit, noch in het kader van een opdracht van de universiteit.

Gevaarlijk
De Faculteitsraad van de Faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen van de Universiteit Antwerpen beslisten unaniem om uitdrukkelijk afstand te nemen van het boek en van de inhoud ervan. "Het boek is niet evidence-based en bevat foute en onnauwkeurige informatie, wat 'De Voedselzandloper' tot een gevaarlijk boek maakt", zegt professor en voedingsdeskundige Luc Van Gaal (Universiteit Antwerpen).

"Vooral over gezonde voeding voor het publiek wordt een foute attitude gehanteerd. Brood of melk zouden volgens het boek vermeden moeten worden. Diabetespatiënten zouden door minder brood te eten kunnen genezen. Het zou kunnen dat gerichte maatregelen bij welbepaalde patiënten een gunstig effect kunnen hebben, maar dat extrapoleren naar de hele bevolking is niet aanvaardbaar", aldus Van Gaal. De professor benadrukt dat hij niet alleen staat en zegt dat ook diëtisten van de Vlaamse Diabetes Vereniging en het Vlaams Instituut voor Gezondheidspromotie en Ziektepreventie zich ernstige vragen stellen bij de inzichten in het boek.

Op Radio 1 lichtte Van Gaal ook toe waarom de reactie van de UA even op zich liet wachten. "We dachten dat het werk zoals veel dingen van mindere kwaliteit wel vanzelf zou verdwijnen", klonk het daar. Maar dat gebeurde dus niet, en dus nam de universiteit alsnog formeel afstand. "We willen niet vereenzelvigd worden met een werk dat potentieel gevaarlijk is voor de volksgezondheid", aldus de professor.

Unaniem
"De Faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen wil niet in verband gebracht worden met dit boek en besloot daarom unaniem om zich ervan te distantiëren. Van Gaal benadrukt ook dat de auteur als assistent in opleiding niet actief was binnen de betrokken discipline. Volgens woordvoerder Peter De Meyer maakte Kris Verburgh nooit deel uit van het personeel, maar had hij steeds het statuut van student. Formeel is Verburgh nog steeds ingeschreven als student.

Van het boek "De Voedselzandloper" zijn sinds april van dit jaar al 91.000 exemplaren verkocht.

(HLN)

http://www.hln.be/hln/nl/(...)evaarlijk-boek.dhtml
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_116676653
Klinkt als een Paleo leefstijl/dieet boek; wat op zich niet een verkeerde levensstijl is; maar vervolgens beweren dat je daar bestaande ziektes mee kunt genezen zoals diabetes vind ik weer wat ver gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')