abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:54:24 #226
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_116206589
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:48 schreef Autobandje het volgende:
Het probleem met E-nummers is dat de producenten ze gebruiken om of je meer van het eten te laten eten (en het meer verslavend te maken), of om er voor te zorgen dat bacteriën/schimmels het niet meer willen, maar dan is de vraag, moet je het als mens ook nog willen?
Niet aleen dat natuurlijk. Het gaat ook om langere houdbaarheid, betere smaak, enz. Wat ik al zei, veel E´s zijn totaal onschadelijk, maar bij sommigen gaan je wenkbrouwen toch even omhoog.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:57:21 #227
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_116206756
Ik zit hier trouwens tegen een enorme bosbrand aan te kijken die, thank god, niet meer mijn kant op komt. Er zijn al huizen ge-evacueerd en meer dan 100 brandweerwagens ingezet.

Ziet er fantastisch uit dat vuur door de bergen. :@

Ik zal als het lukt wat foto´s uploaden zometeen.
pi_116207196
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:57 schreef Snakey het volgende:
Ik zit hier trouwens tegen een enorme bosbrand aan te kijken die, thank god, niet meer mijn kant op komt. Er zijn al huizen ge-evacueerd en meer dan 100 brandweerwagens ingezet.

Oh ja, jij zat in Spanje toch? Succes ermee. Maar ik raad je af om als cardio die kant op te rennen :P
pi_116207228
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:57 schreef Snakey het volgende:

Wow nice, ook een keer hier in Leiden gehad, toen een dichtbijgelegen houtopslag in de fik stond, maar dat van jou zal wel wat indrukwekkender zijn :D .

En snakey, das precies wat ik bedoelde, ze voegen troep toe om je eten lekkerder te maken (meer smaak, verslavender, etc). Weet niet of je dat moet willen ;)
  † In Memoriam † donderdag 30 augustus 2012 @ 22:07:23 #230
230491 Zith
pls tip
pi_116207374
Ik wil graag lekker eten..
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 22:09:48 #231
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_116207804
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:07 schreef Zith het volgende:
Ik wil graag lekker eten..
Lekker eten kan nog steeds gezond
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  † In Memoriam † donderdag 30 augustus 2012 @ 22:23:31 #233
230491 Zith
pls tip
pi_116208273
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:15 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Lekker eten kan nog steeds gezond
En nu doe je alsof het een feit is dat E nummers ongezond zijn, stop daar mee. Het huidige standpunt is dat de E nummers in hun aanwezige hoeveelheden in normale porties niet schadelijk zijn voor mensen die daar geen gevoeligheid voor hebben.

En ik geloof dat de E nummers geen schadelijke effecten op mij hebben. Die infonu.nl blog kan ik moeilijk serieus nemen; populaire taal, geen referenties naar de specefieke ondezoeken. Van de 3 Enummers die je noemde is alleen E106 bewezen schadelijk, maar dat is alleen voor mensen met overgevoeligheid voor paracetamol of andere additieven.

Enummers die eten meer smaak geven (smaakversterkers) is wmb hetzelfde als kruiden, of zout, etc. Het voegt toe aan de smaakbeleving. En E150 (karamel) is wmb niet anders dan een ander ingredient die kleur geeft.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zith op 30-08-2012 22:29:42 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_116208600
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:19 schreef Jahr00n het volgende:
Weet iemand waar je cooking spray kan kopen in Nederland?
Je moet kijken bij de bakbenodigdheden. Dr Oetker bakspray. Is vrijwel hetzelfde.
Of gewoon olijfolie in een verstuiver.

Beide gewoon bij de Appie te koop.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 22:30:01 #235
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_116208694
Jongens, die 'cooking spray' uit de link is gewoon Canola oil / raapzaadolie....

En de dr. Oetker bakspray:

quote:
Ingrediënten. Plantaardige oliën, verdikkingsmiddel (E903), emulgator (sojalecithine) & drijfgassen
Dat je het beestje een andere naam geeft, wil nog niet zeggen dat de inhoud opeens geen olie meer is hoor. 8)7
Confidence through competence
  donderdag 30 augustus 2012 @ 22:31:30 #236
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_116208813

[ Bericht 48% gewijzigd door Bendoe op 30-08-2012 22:53:30 ]
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
pi_116209025
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:23 schreef Zith het volgende:

[..]

En nu doe je alsof het een feit is dat E nummers ongezond zijn, stop daar mee. Het huidige standpunt is dat de E nummers in hun aanwezige hoeveelheden in normale porties niet schadelijk zijn voor mensen die daar geen gevoeligheid voor hebben.

En ik geloof dat de E nummers geen schadelijke effecten op mij hebben. Die infonu.nl blog kan ik moeilijk serieus nemen; populaire taal, geen referenties naar de specefieke ondezoeken. Van de 3 Enummers die je noemde is alleen E106 bewezen schadelijk, maar dat is alleen voor mensen met overgevoeligheid voor paracetamol of andere additieven.

Enummers die eten meer smaak geven (smaakversterkers) is wmb hetzelfde als kruiden, of zout, etc. Het voegt toe aan de smaakbeleving. En E150 (karamel) is wmb niet anders dan een ander ingredient die kleur geeft.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat hoor je mij niet zeggen... ik zeg alleen.... lekker eten kan nog steeds gezond. Hoe jij het interpreteert moet jij weten.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_116209052
Aardappel en vergelijkbare dingen (yam, taro, cassava ) worden zeker weten wèl al heel lang door mensen gegeten, en zijn qua structuur en inhoud ook zeker niet te vergelijken met granen.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 22:35:15 #239
55709 Stereotomy
pi_116209060
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:31 schreef Bendoe het volgende:

Dit heb ik uit het boek de voedselzandloper.
http://www.foodlog.nl/art(...)langer-jong-blijven/

Die gast die (dierlijk) eiwit de schuld geeft van alles?
pi_116209393
quote:
15s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:35 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

http://www.foodlog.nl/art(...)langer-jong-blijven/

Die gast die (dierlijk) eiwit de schuld geeft van alles?
"Plantaardige melk", wtf is dat uberhaupt, je ziet het zo vaak, maar het slaat echt nergens op. Ik denk overigens wel dat als je alleen 'normaal' spier vlees eet, dat je dan teveel het aminozuur methionine binnenkrijgt en te weinig glycine, die verhoudingen zijn juist omgedraaid in organen en de huid en pezen e.d. En methione wordt wel vaker aan veroudering gelinked. Dus als je vlees eet, zou je het beste het hele dier kunnen eten :).
pi_116209901
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 17:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
Iemand ervaring met The Paleo Diet?
Ja top. Nouja, Albert Heijn Paleo dan.
Meer energie, betere lifts, beter slapen, bewuster over alles.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 22:52:12 #242
55709 Stereotomy
pi_116210022
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:50 schreef 1517 het volgende:

[..]

Ja top. Nouja, Albert Heijn Paleo dan.
Meer energie, betere lifts, beter slapen, bewuster over alles.
Heh. Idd de verse groenten/fruit die we kopen in de AH zijn soorten die vroeger nog niet eens bestonden.

En gras gevoerd vlees is nergens te vinden, ben al blij met mijn pakjes grasboter.
pi_116210064
quote:
10s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:17 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik ben bang dat mijn vrouw niet erg blij wordt als ik dat in huis doe. :')
Snakey :{ :'(
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 22:53:01 #244
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_116210078
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:37 schreef JohnDDD het volgende:
Vriend van me zei me gisteren dat hij al 2 jaar geen "traditionele" carbs meer eet; dat wil zeggen brood, pasta of rijst of andere granen. Eet wel fruit, groente, peulvruchten, zaden, noten, etc.

Moet zeggen, ik zit na de positieve resultaten van dit dieet ook te denken zoiets te doen. Voel ook dat ik véééél meer energie heb nu. Heb geen dipjes meer na het eten.
Dit klopt. Granen, aardappels, rijst en pasta kennen wij pas sinds ~10.000 jaar. Daarvoor hebben wij alleen groenten, fruit, noten, een beetje vlees en vis etc. gegeten. Onze lichamen zijn dat voedsel niet gewend. Hetzelfde geld voor melk (jammer), 90% van de Europeanen is lactosetolerant, een groot deel van de Amerikaanse blanken, maar van Afrikanen maar een klein deel en van de Aziaten bijna niemand. Melk en andere zuivelproducten kennen we ook nog niet zo lang, en het is eigenlijk slecht voor onze darmen. Dit heb ik uit het boek de voedselzandloper. Dat legt onze hedendaagse voeding uit versus wat we 100.000 jaar geleden aten, en dat veel westerse welvaartziektes voorkomen kunnen worden door een gezondere voeding. Echt een aanrader als je een boek over voeding zoekt.
Boks van Bendoe _O_
pi_116210151
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:52 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Heh. Idd de verse groenten/fruit die we kopen in de AH zijn soorten die vroeger nog niet eens bestonden.

En gras gevoerd vlees is nergens te vinden, ben al blij met mijn pakjes grasboter.
Ik doelde meer op plofkip. Gras gevoerd vlees is wel te vinden, redelijk makkelijk zelfs.
Ik haal wekelijkse een bio-groente pakket, soort abonnement op iedere week andere groentes.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 22:56:02 #246
55709 Stereotomy
pi_116210248
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:54 schreef 1517 het volgende:

[..]

Ik doelde meer op plofkip. Gras gevoerd vlees is wel te vinden, redelijk makkelijk zelfs.
Wijs eens aan (serieuze vraag)? Die 'Puur & Eerlijk' dingen van de AH is uiterst onduidelijk wat die dieren te eten gekregen hebben.

http://www.foodlog.nl/art(...)k_van_de_markleider/

Welke vleesartikelen van de AH zijn van grasgevoerde dieren dan?
pi_116210264
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:53 schreef Bendoe het volgende:

[..]

Dit klopt. Granen, aardappels, rijst en pasta kennen wij pas sinds ~10.000 jaar. Daarvoor hebben wij alleen groenten, fruit, noten, een beetje vlees en vis etc. gegeten. Onze lichamen zijn dat voedsel niet gewend. Hetzelfde geld voor melk (jammer), 90% van de Europeanen is lactosetolerant, een groot deel van de Amerikaanse blanken, maar van Afrikanen maar een klein deel en van de Aziaten bijna niemand. Melk en andere zuivelproducten kennen we ook nog niet zo lang, en het is eigenlijk slecht voor onze darmen. Dit heb ik uit het boek de voedselzandloper. Dat legt onze hedendaagse voeding uit versus wat we 100.000 jaar geleden aten, en dat veel westerse welvaartziektes voorkomen kunnen worden door een gezondere voeding. Echt een aanrader als je een boek over voeding zoekt.
Maar Aziaten kunnen toch niet goed tegen zuivel? En consumeren Nederlanders niet zowat het meeste zuivel van heel Europa (en dus de wereld)?
  donderdag 30 augustus 2012 @ 22:56:46 #248
55709 Stereotomy
pi_116210285
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:56 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Maar Aziaten kunnen toch niet goed tegen zuivel? En consumeren Nederlanders niet zowat het meeste zuivel van heel Europa (en dus de wereld)?
lactosetolerant staat er :)
pi_116210511
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:56 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

lactosetolerant staat er :)
Oh ja, sorry, ben aan school aan het werken en voetbal aan het kijken en heb nog te weinig oestrogeen om te multitasken
  donderdag 30 augustus 2012 @ 23:03:32 #250
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_116210667
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:56 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Klopt allebei, maar dat eerste scheef ik net ook.
Boks van Bendoe _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')