Haha, dat is bij ons ook zo. Staan we daar in de kantine gezellig een gebakje te eten (paar keer per maand) en kijken ze me vreemd aan omdat ik niks neem.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:26 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik heb sinds 2jr gebak op m'n werk volledig afgewezen. Als ik om 10:00u een gebakje eet, wil ik om 11:00 het liefst onder m'n bureau in een hoekje gaan slapen. Ben zelfs een keer in slaap gevallen op de plee![]()
Ze zijn het nu gewent, maar krijg nog wel eens een opmerking van een new bee, "dat past zeker niet in je BB-dieet", maar fuck it. Ik voel me d'r 10x beter door totaal geen suiker.
Wat is er zo slecht aan 'E-nummers'?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Voor junken is het misschien goed, maar de kwaliteit van het eten is troep.
E nummers,
Kun je van heel veel dingen zeggen. Maar roken staat inderdaad wel bovenaan het lijstje van dingen je beter niet kunt doen als je gezond wilt leven.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:50 schreef ZuidGrens het volgende:
Het ging me niet om die telefoon e.d. maar puur om het feit dat iemand rookt.
En dan nog erger, bodybuild om "gezond" te zijn en er "goed" uit te zien, en dan toch aan zo'n peuk zitten te trekken.Ik kan daar gewoon met m'n pet niet bij.
Op zich is tafelsuiker (sucrose, ofwel glucose+fructose) doorgaans niet het grootste probleem, fructose ook niet, maar meer zetmeel (glucoseketens, dus).quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:21 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Waarom word je eigenlijk slaperig van een lage suikerspiegel? Gaat je lichaam dan kloten met melatonine ofzo? Ik merk dat ik sinds ik zo min mogelijk suiker in mijn dieet eet (lees: op wat fruit en honing na probeer ik het volledig te vermijden), ik bijna geen last meer heb van dit soort crashes.
E621, E102 en E951 draait het dan met name om.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:56 schreef 16meter het volgende:
[..]
Wat is er zo slecht aan 'E-nummers'?
Ik eet ook geen suiker. De keren dat ik dat wel deed na lange tijd werd ik er nogal lijp van. Een beetje het effet als je een klein kind een blikje cola geeft. Eerst helemaal hyper om vervolgens in elkaar te storten.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:26 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik heb sinds 2jr gebak op m'n werk volledig afgewezen. Als ik om 10:00u een gebakje eet, wil ik om 11:00 het liefst onder m'n bureau in een hoekje gaan slapen. Ben zelfs een keer in slaap gevallen op de plee![]()
Ze zijn het nu gewent, maar krijg nog wel eens een opmerking van een new bee, "dat past zeker niet in je BB-dieet", maar fuck it. Ik voel me d'r 10x beter door totaal geen suiker.
ik vraag mij altijd sowieso af, in hoeverre je iets kan vermenigvuldigen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:21 schreef Vinniiee het volgende:
Ik zit ff naar mijn pak melk te kijken, daar staat dat 200ml melk 240mg calcium bevat. Nu drink ik 2l melk, is 2400mg niet een beetje veel?
ben ik nou zo dom.. of ben jij nou zo slim?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:06 schreef ManageTheAnger het volgende:
Kijk, een pak is een pak, een liter een liter.
De samenstelling binnen in die liter, is zo en zoveel.
Wanneer je daar een liter bij gooit, veranderd in principe de verhouding. Ondanks dat je een zelfde pak erbij gooit.
Als jij je voedingswaarden bij gaat houden en je smeert pindakaas op je brood is dat ook niet precies 15 gram.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:29 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
ik vraag mij altijd sowieso af, in hoeverre je iets kan vermenigvuldigen.
Wanneer je daar een liter bij gooit, veranderd in principe de verhouding. Ondanks dat je een zelfde pak erbij gooit.
Ik vraag me echt heel sterk af hoe iets werkt op het moment dat je andere maten gaat nemen.
Want zeg eerlijk, een halve liter drinken, wil dat zeggen dat je precies tot op de komma nauwkeurig zo en zoveel voedingsstoffen hebt binnengekregen? Want er blijft natuurlijk wat aan de randen plakken enz enz.
(dit kan je volgens mij tot in den zieke uitvoeren)
Minerale absorptie schaalt naar rato van opname en verzadiging. Dus hoe meer je inneemt hoe slechter het wordt opgenomen. Je neemt dus geen 2.4g calcium per dag op.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:21 schreef Vinniiee het volgende:
Ik zit ff naar mijn pak melk te kijken, daar staat dat 200ml melk 240mg calcium bevat. Nu drink ik 2l melk, is 2400mg niet een beetje veel?
Maar ik krijg het wel binnenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:35 schreef Physics het volgende:
[..]
Minerale absorptie schaalt naar rato van opname en verzadiging. Dus hoe meer je inneemt hoe slechter het wordt opgenomen. Je neemt dus geen 2.4g calcium per dag op.
Juist,quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:35 schreef Physics het volgende:
[..]
Minerale absorptie schaalt naar rato van opname en verzadiging. Dus hoe meer je inneemt hoe slechter het wordt opgenomen. Je neemt dus geen 2.4g calcium per dag op.
Fruit zit vaak ook bomvol suikers?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:37 schreef JohnDDD het volgende:
Vriend van me zei me gisteren dat hij al 2 jaar geen "traditionele" carbs meer eet; dat wil zeggen brood, pasta of rijst of andere granen. Eet wel fruit, groente, peulvruchten, zaden, noten, etc.
Moet zeggen, ik zit na de positieve resultaten van dit dieet ook te denken zoiets te doen. Voel ook dat ik véééél meer energie heb nu. Heb geen dipjes meer na het eten.
Zat hier toevallig ook aan te denken vandaag. Voel me ook suf 's middags na mijn brood. Alleen even kijken hoe ik het kan vervangen en genoeg kcal kan behouden.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:37 schreef JohnDDD het volgende:
Vriend van me zei me gisteren dat hij al 2 jaar geen "traditionele" carbs meer eet; dat wil zeggen brood, pasta of rijst of andere granen. Eet wel fruit, groente, peulvruchten, zaden, noten, etc.
Moet zeggen, ik zit na de positieve resultaten van dit dieet ook te denken zoiets te doen. Voel ook dat ik véééél meer energie heb nu. Heb geen dipjes meer na het eten.
Als je je pakjes netjes homogeniseerd door te schudden heb je ook wat dat betreft nergens last van.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:29 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
ik vraag mij altijd sowieso af, in hoeverre je iets kan vermenigvuldigen.
Ik vraag me echt heel sterk af hoe iets werkt op het moment dat je andere maten gaat nemen.
Want zeg eerlijk, een halve liter drinken, wil dat zeggen dat je precies tot op de komma nauwkeurig zo en zoveel voedingsstoffen hebt binnengekregen? Want er blijft natuurlijk wat aan de randen plakken enz enz.
(dit kan je volgens mij tot in den zieke uitvoeren)
Als je dit zelf zegt hoe the fuck kan je dan blijven zeggen dat het aan je bouw ligt?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:06 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ja de vorige x kwam ik 12 kilo aan toen ik gestopt was.
Ik doe wel altijd na het sporten even wachten met roken.
Ik laat eigenlijk alles thuis als ik ga sporten, behalve als ik telefoon verwacht... ik vind het zelf super irritant als iemand tijdens zijn rust moment loopt te appen of wat.... dan denk ik: "ga... naar... huis...."
de waarde verandere jonge snap dat dan :Squote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:35 schreef Autobandje het volgende:
Ja want 10x 1,5 is niet 15 maar is iets heel anders
Dat is absoluut waar. Suikers op zich zijn niet slecht. Ligt ook aan welk soort suiker je neemt denk ik. Zat net ook hier: http://www.ingevanhaselen(...)geen-brood-en-pasta/quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:44 schreef Push. het volgende:
[..]
Fruit zit vaak ook bomvol suikers?
Omdat ik op dat moment 52 kilo woog...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:47 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Als je dit zelf zegt hoe the fuck kan je dan blijven zeggen dat het aan je bouw ligt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |