Turquaz52 | maandag 10 september 2012 @ 11:08 |
Heey PTA-Vrienden, Aanschaf foto's: ![]() Huidige toestand: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() xTurq So. Meer foto's volgen, met beschrijvingen.. had ff geen tijd om de op te fixxen.. ![]() | |
Sneezeechu | maandag 10 september 2012 @ 11:18 |
Leuk hoor maar wat een bende dat je daar fatsoenlijk in kunt werken ![]() | |
ukga | maandag 10 september 2012 @ 11:21 |
Ts, jij bent toch van die witte 3serie? Sowieso volg ik | |
dr.Bellows | maandag 10 september 2012 @ 11:44 |
Wow, 20 foto's van een gestripte Golf met een gat in het dak? Ik ga dit topic volgen. | |
StormS.A | maandag 10 september 2012 @ 11:53 |
witte 3 serie? | |
Herr.Flick | maandag 10 september 2012 @ 12:06 |
| |
Mikkie | maandag 10 september 2012 @ 13:33 |
Ik zou ook wel gek worden van die teringzooi ja. Maar wel een leuk idee, zo'n Twingodakkie. Ben alleen benieuwd of je nu niet helemaal zo ongeveer alle stijfheid van je koets hebt ingeleverd, zo stevig zijn die MKII's niet van zichzelf. | |
Turquaz52 | woensdag 12 september 2012 @ 15:22 |
I know, vooral rechts/achter is het minder met werken maar opzich als je ff verstand op 0 zet is het geen ramp. Ik heb niet heel veel ruimte eigenlijk wat ik mag gebruiken en de huurder lastig vallen door zijn spullen v.d. Toyota Landcruiser aan de kant te zetten vind ik ook minder voor hem.. Mijn werk tafel waar de zuigers e.d. op lagen is geüpgraded, heb nog een werkbank er bij.. ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 12 september 2012 @ 15:26 |
Heb hem nog steeds.. ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 12 september 2012 @ 15:28 |
ahahahhaa lol.. | |
StormS.A | woensdag 12 september 2012 @ 15:29 |
netjes | |
Turquaz52 | woensdag 12 september 2012 @ 15:30 |
De twingodak heeft van zichzelf al een stevige bouw, het heeft een stevige frame binnen en buiten het dak. En ik wil toch wel verstevigingsbalken bij lassen, omdat het kan. | |
dr.Bellows | woensdag 12 september 2012 @ 16:00 |
Hoe is het eigenlijk met die punto of uno of wat het was? Heb je die nog? | |
Turquaz52 | woensdag 12 september 2012 @ 16:03 |
Nee, die weer net niet... ![]() | |
Mikkie | donderdag 13 september 2012 @ 00:24 |
En toch levert zo'n frame echt wel minder stabiliteit dan een normaal dak, dat kan niet anders ![]() | |
ukga | donderdag 13 september 2012 @ 00:38 |
Pleur er een paar stabies voor en achter bij en dan ben je daar ook weer vanaf | |
Djurres | donderdag 13 september 2012 @ 16:25 |
Stevige bouw? Laat me niet lachen. Vriend van mij heeft een dakkie in een 86c gedrukt, nou, als je de bocht om gaat piept en kraakt het van het verzetten van de carroserie. | |
Turquaz52 | donderdag 13 september 2012 @ 16:35 |
Ik heb al voor stab. stang, binnekort ook achter.. | |
Sneezeechu | donderdag 13 september 2012 @ 16:48 |
Tja als ik zulk werk doe dan word toch echt alles gelabeld en in kratten gezet. De schroeven moertjes en boutjes in aparte bakjes met duidelijk vermelding waar het thuishoort ![]() Maar goed succes gewenst ![]() | |
koekjestrommel1 | donderdag 13 september 2012 @ 16:51 |
Heb je al een ander project afgerond dan? Of zijn die allemaal naar de sloop gerold? | |
Turquaz52 | donderdag 13 september 2012 @ 22:10 |
Nahh, schroeven die je er uit draait weer er terug in draaien, dat is wat ik altijd doe. En is dat op dat moment niet mogelijk dan in een bakje leggen en aan de kant bewaren. En duidelijke vermelding is niet nodig met zo'n kleine auto.. ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 13 september 2012 @ 22:12 |
Zoals eerder vermeld, de BMW heb ik nog steeds. Daar ga ik zsm weer mee aan de slag wanneer ik klaar ben met de Golf.. ![]() De BMW wordt denk ik toch niet meer voorzien van een V12 motor, te veel werk waar ik echt geen tijd meer voor heb.. Ik denk dat ik eerder voor een M3 motor zal gaan.. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 14 september 2012 @ 00:30 |
ff er bij mikken, ben er namelijk best trots op.. ![]() | |
ukga | vrijdag 14 september 2012 @ 10:56 |
Ik heb het idee dat het haters gehalte hoog ligt in dit topic... Anyway ik vind het bazig dat mensen oldtimers/autos opknappen. Lekker klooie aan een auto als hobby. Helemaal top toch. Ik vind het altijd leuk om te zien en te lezen hoe andere te werk gaan. | |
Herr.Flick | vrijdag 14 september 2012 @ 11:54 |
Ik hoop dat je me daar niet bij telt.. ![]() Het lef van turq waardeer ik zeker, alleen verbaas ik me vaak over de werkwijze, maar ieder zijn ding! ![]() misschien komt dat wel door het leeftijdsverschil, hij een jonge snotneus, ik een ouwe bok! ![]() | |
Fiorano | vrijdag 14 september 2012 @ 16:16 |
Ik zeg *volg topic* ! | |
Turquaz52 | vrijdag 14 september 2012 @ 19:36 |
Ik trek me niks van aan wat andere mensen zeggen of haten.. Lig ik niet wakker van iig.. En zo'n oldtimer moet nog lang gaan leven, vooral met zo'n modern interieur en motor etc.. ![]() Ik wil deze mooi gaan fixxen en gaan voor een E24 635CSI, tot die tijd heel geduldig afwachten met verkoop want voor een appel en ei gaat hij dan niet weg.. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 14 september 2012 @ 19:38 |
Thanks Flick, ieder zo zijn werkwijze en dat ligt denk ik niet aan dat jij een ouwe bok bent, maar ik wat lakser ben dan andere monteurs. Maar wel streef naar perfectie. Het gaat uiteindelijk niet om het vooruitgang maar om het eindresultaat. Toch? | |
Turquaz52 | vrijdag 14 september 2012 @ 19:38 |
Ik zeg, thanks! ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 14 september 2012 @ 19:43 |
Volgens mij is er iets met het dak gebeurd. | |
CafeRoker | vrijdag 14 september 2012 @ 19:58 |
Zo Turq, het is natuurlijk nog grotendeels stripwerk en daarnaast is het ehm 'ietwat rommelig', maar ik moet toegeven dat het er toch constructiever uitziet dan ik achter je gezocht had. Ben benieuwd naar het vervolg. ![]() | |
invine | vrijdag 14 september 2012 @ 20:16 |
Ik dacht al waar is turq zijn topic gebleven in mijn AT, hier dus! volgennnnnnnn | |
hardcore-gabberr | vrijdag 14 september 2012 @ 21:25 |
zeer goed bezig voor een ''amateur'' toch? of ook een opleiding gevolgt met betrekking tot auto's? | |
powerflux | zaterdag 15 september 2012 @ 07:48 |
Ik vind dat dakje een steeds leuker ding. Heb je die nieuw gekocht of toch maar voor 2e hands gegaan? oh, en waarom niet de gaten boren ipv van die diehoekjes uitzagen? dit is toch veel lek/schuifgevoeliger? [ Bericht 36% gewijzigd door powerflux op 15-09-2012 08:11:25 ] | |
Turquaz52 | zaterdag 15 september 2012 @ 14:19 |
Wat is er gebeurd dan..? ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 15 september 2012 @ 14:20 |
Thanks, ik ben zelf ook benieuwd.. Komt wel goed hoop ik.. ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 15 september 2012 @ 14:21 |
Je bent altijd welkom beste vriend.. ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 15 september 2012 @ 14:21 |
Mwa amateur.. Hobbyist is een beter benaming vind ik. Ik heb idd opleidingen gevolgd mbt auto's, Motorvoertuigen techniek en Autobranche&Mobiliteit. ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 15 september 2012 @ 14:23 |
Origineel heeft de Twingo ook zo'n 3 hoekjes, geen gaten. De dak wordt zowiezo gesandwicht tussen een aluminium binnenframe, lekken zit er dan zowiezo niet in (hoop ik).. ![]() En ik heb hem gekregen van een hele goede maat, hij heeft er al 1 in zijn Mini gemonteerd en 1 wilt hij in zijn Audi 100 avant monteren.. ![]() | |
invine | zaterdag 15 september 2012 @ 14:37 |
![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 15 september 2012 @ 14:45 |
Wanneer kom je met je Clio? Bouwen we daar ook een Twingo dakkie in.. ![]() | |
invine | zaterdag 15 september 2012 @ 14:47 |
Hahaha ik ga geen geld meer uitgeven aan deze clio ![]()
![]() ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 15 september 2012 @ 14:52 |
DAT KLEUR.. ![]() ![]() ![]() ![]() En waarom bij Clio blijven hangen? Haal een BMW ofzo ![]() | |
invine | zaterdag 15 september 2012 @ 14:53 |
Die kleur is awesome, moet je in het echt zien! Clio's zijn awesome en zal er altijd in blijven rijden ![]() | |
vosss | zaterdag 15 september 2012 @ 14:54 |
De Audi 100 heeft standaard toch al een schuifkiepkanteldinges in het plafond zitten? ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 15 september 2012 @ 15:18 |
![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 15 september 2012 @ 15:19 |
Niet voldoende blijkbaar.. ![]() ![]() | |
Turquaz52 | maandag 17 september 2012 @ 20:46 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mijn 'nieuwe' 90PK TDI bak, langere gangen met een theoretisch topsnelheid van 240 (volgens sommigen).. 3 dagen aan het schrobben en hogedrukreinigen geweest.. Nu zwart primeren, maar uiteindelijke kleur ben ik nog niet over uit, net zoals de achter as en subframe.. Iemand ideeën? | |
vosss | maandag 17 september 2012 @ 21:17 |
90 pk diesel met een top van 240? Succes daarmee ![]() | |
invine | maandag 17 september 2012 @ 21:18 |
Sowieso een Clio RS on the side ![]() ![]() | |
CafeRoker | maandag 17 september 2012 @ 21:19 |
Waarom zagen mensen toch altijd aandrijfsassen door ![]() Ik heb laatst ook zo'n kreng gehad. Behoorlijk rotwerk om die assen weer van de bak te krijgen. Onder de auto is het makkelijk als het wiel op de grond staat omdat dat het ronddraaien blokkeert, maar los is een ander verhaal. Dus doe het ff voor je hem uitbouwt denk ik dan ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 18 september 2012 @ 01:39 |
Theoretische topsnelheid met 5300 RPM.. ![]() Dat ik het niet of een 90PK dat gaat halen is 1 ding wat zeker is.. ![]() Het gaat mij er voornamelijk om dat ik op de snelweg lagere toeren draai.. ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 18 september 2012 @ 01:42 |
Duurde te lang, besides that.. had jij hier een paar boutjes v.d. aandrijfas willen losdraaien dan: ![]() Afhalen is ook zo gedaan, gewoon ff iemand vragen of ie de as blokkeert.. | |
Turquaz52 | donderdag 20 september 2012 @ 00:08 |
Vandaag de dashboard pas klaar gemaakt, vorige vond ik niet fijn omdat het hard plastic was. Deze is de zachte versie, exact het zelfde als een normale maar met een vinyl laag en daar onder een schuimlaag. Het mooie daarvan is weer dat je de vinyl er van af kan halen, zagen op maat en daarna weer kan terug klappen waardoor alles perfect afdicht en het 100% oem uit ziet. Ook ga ik mijn teller bak wijzigen, de teller gaat niet meer diep in mijn dashboard zitten, maar gaat er een beetje uitsteken zoals het in een Mk4 hoort. En niet zoals in een Mk3 dat ie 30cm achter verscholen is.. ![]() Ook heb ik een nieuw stuurtje gevonden, maar eerst vragen hoeveel de eigenaar er voor wilt hebben.. Ik vind hem wel super uber vet, too bad dat de stuurbediening niet zal functioneren maar, who gives a damn..? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
golf2tfsi | zondag 23 september 2012 @ 11:17 |
Wat een vette auto heb je en lekker zuinig met een tdi motor! | |
hardcore-gabberr | zondag 23 september 2012 @ 12:06 |
zeer mooi | |
invine | zondag 23 september 2012 @ 12:31 |
Een Seat stuur? ![]() | |
Turquaz52 | maandag 24 september 2012 @ 16:35 |
Thanks, en ja dat klopt.. Gemiddeld kon ik met gemak 1 op 20 halen.. ![]() Met trappen e.d. (1 tankbeurt lang 700km achter elkaar gemiddeld dan 180~230km/pu) ![]() | |
Turquaz52 | maandag 24 september 2012 @ 16:35 |
Is wel een uber vette stuur vriend, kan er altijd nog een VW logo op plakken.. ![]() | |
golf2tfsi | dinsdag 25 september 2012 @ 08:00 |
dat is ZEER zuinig ja dat haal ik vereweg niet met mijn golfje ik rijd ongeveer 1:15 als ik rustig rijd en als ik ga trappen wil ik niet weten ![]() | |
ukga | dinsdag 25 september 2012 @ 09:41 |
Gaat lekker TS. Mooi topic ![]() Het dashboard dat er nu in zit gaat er uit, of dat het nieuwe dashboard? | |
Turquaz52 | dinsdag 25 september 2012 @ 14:30 |
Trappen varieert tussen 1 op 8 en 1 op 13.. ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 25 september 2012 @ 14:30 |
Is het nieuwe dashboard, deze is de zachte versie, hiervoor had ik de harde dashboard die ik er uit heb gehaald.. ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 2 oktober 2012 @ 00:30 |
Maargoed, hierbij een kleine update..:![]() ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 2 oktober 2012 @ 00:37 |
Alles opgeschuurd, met de lamellenschijf ook, al het roest weggewerkt en behandeld met roestomvormer. Daarna heb ik Sika-Primer gebruikt en vervolgens daarover mijn nieuwe kleurtje uitgeprobeerd welke ook de motorruimte gaat worden. Dit verf is gewoon Hammerite. In het begin had ik alles met de kwast gedaan totdat ik de mogelijkheid kreeg om met een spuitpistool te doen, nou een werk van 1 uurtje slordig met strepen verneukt (achteras) en alles binnen 5 minuten mooi gespoten (subframe).. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 2 oktober 2012 @ 01:25 |
En na heel lang googlen na hoe mijn evt. nieuwe velgen onder de golf zullen staan ben ik deze kleur combinatie tegengekomen, de combinatie die ik precies wil:![]() ![]() ![]() Iemand weet wat de kleurcode van deze gast is? Mijn duits is niet echt het beste: http://www.wolfsburg-edit(...)-mit-6-topf-und-vsr/ xTurq. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 2 oktober 2012 @ 09:23 |
Tijd voor een cleaned engine bay dan. | |
valcoholic | dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:45 |
Alhoewel hij in z'n projecttopic de kleur niet vermeld, lijkt ie (want: Porsche 944 turbo klinken gemonteerd) Porsche te waarderen. De kleur van z'n Golf lijkt ook sterk op een Porsche kleur, meer specifiek: 38A amethyst-metallic (zelf even googelen..) | |
#ANONIEM | dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:17 |
Je hebt gelijk zo te zien... http://members.rennlist.org/vilhuer/28072012482.jpg | |
powerflux | dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:39 |
ha, 928's ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 5 oktober 2012 @ 02:02 |
Dat zijn Audi A4 of 80 klinken, hij heeft ze daarna gecleaned.. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 5 oktober 2012 @ 02:54 |
http://porschebahn.wordpr(...)n-amethyst-metallic/![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Volgens de site van Spies Hecker bestaan er 2 soorten Amentyst Paars metalic, is deze kleur dan de 2e? Dus laatste? Ik denk persoonlijk van wel, kleurcode LM4Z? Want dit is echt het soort kleur welke ik wil.. Damn ![]() ![]() | |
valcoholic | vrijdag 5 oktober 2012 @ 08:57 |
Heb je z'n topic wel gelezen Turq? Hij begint met Audi 80/A4 klinken.. daarna cleaned 'ie z'n deuren en dan.. zet ie er een stel Porsche 944 klinken in. Le voilá: ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:34 |
oow jaa mijn duits is niet het beste.. :p hhahaha.. | |
Geelman | zondag 7 oktober 2012 @ 20:02 |
Golfs zijn cool, ik heb ook een MkII! ![]() Ik had het niet verwacht, maar het begint toch weer ergens op te lijken! ![]() | |
#ANONIEM | zondag 7 oktober 2012 @ 20:12 |
Hammerite RX10 veel beter spul. | |
Turquaz52 | maandag 8 oktober 2012 @ 10:43 |
Dat was deze oorspronkelijk ook, maar dan de 1.3 carburateur met een 4bak.. :p | |
Turquaz52 | maandag 8 oktober 2012 @ 10:45 |
tja.. da kan.. maar is al gebruikt duss.. :/ x | |
Turquaz52 | maandag 8 oktober 2012 @ 12:32 |
En ik ben zo fucking blij.. hahaha, heb gisteren (vanacht om 3 uur) 9J, ET25, 16 inch, 215/40/16 velgen onder de golf gepleurd.. Ziet er gruwelijk uit.. haahhaha.. ![]() Deze: http://vernieuwd.marktpla(...)4-x-100-6-stuks.html Alles past echt kiele kiele, een mm zaakje.. Is een halve mm van me remklauw af en een mm hooguit van de veerpoten.. Als ik hem lager omlaag draai dan raakt hij de stelring met de velg.. Dus wellicht een keer kijken voor spacers? ![]() | |
R-Tech | maandag 8 oktober 2012 @ 13:50 |
Pics ![]() | |
Turquaz52 | maandag 8 oktober 2012 @ 13:53 |
Ga ik zometeen maken.. Hij is echt gruwelijk hoog nu.. En echt belachelijk breed.. ![]() Nu nog spacers zien te fixxen.. Gewoon omdat het kan.. ![]() | |
T42 | maandag 8 oktober 2012 @ 15:18 |
rijd hij nu nog niet? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 8 oktober 2012 @ 19:01 |
9x16 is wel erg mooi,CR7 waren dacht ik ook nog best aan de prijzige kant. Tof! | |
Turquaz52 | dinsdag 9 oktober 2012 @ 00:38 |
Enig idee hoeveel ze normaal gesproken kosten? Ik heb er namelijk 2extra er bij gekregen als reserve.. ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 9 oktober 2012 @ 00:55 |
Teaser:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Oh voor de eventuele 'grapjassen', er liggen nu gare steelies onder ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 9 oktober 2012 @ 04:32 |
Ik zal vanavond eens op zolder kijken of ik daar nog een oude prijslijst van heb. Post het resultaat wel. | |
Herr.Flick | dinsdag 9 oktober 2012 @ 07:56 |
Banden zijn te smal of de velgen te breed.. | |
Turquaz52 | dinsdag 9 oktober 2012 @ 11:59 |
Goh, loool.... hahaha.. ![]() Dit noem je getrokken banden Herr.Flick.. ![]() ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 9 oktober 2012 @ 12:03 |
ik ben benieuwd.. ![]() ![]() Hoe kom jij aan de prijslijst als ik vragen mag? x | |
Turquaz52 | dinsdag 9 oktober 2012 @ 12:03 |
als je hem duwt wel.. :d | |
Herr.Flick | dinsdag 9 oktober 2012 @ 13:31 |
Ik weet wel wat getrokken banden zijn, dat zijn nl banden die te smal zijn voor de velg of de velg te breed is voor de band! ![]() | |
Koepert | dinsdag 9 oktober 2012 @ 13:34 |
Oftewel: Duitsers in n Speedo | |
Turquaz52 | dinsdag 9 oktober 2012 @ 13:38 |
Dat is nou het geval hahaha.. ![]() | |
Herr.Flick | dinsdag 9 oktober 2012 @ 13:41 |
![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 9 oktober 2012 @ 13:56 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Und..? ![]() | |
ukga | dinsdag 9 oktober 2012 @ 14:08 |
Ziet er tof uit ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:39 |
'T is mijn werk geweest voor een aantal jaren. Ik zal eens gaan snuffelen zometeen. En ziet er netjes uit inderdaad. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2012 16:41:02 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 9 oktober 2012 @ 18:21 |
Prijslijst van de 2-de helft van 2000. 7,5x16 FL 398,- 9x16 FL 445,- Even omrekenen dus,is volgens mij ook hetzelfde jaar dat deze velgen uitkwamen,kan ook een jaartje eerder geweest zijn. Btw,215/35-16 past ook nog (zelfs met TUV) | |
Turquaz52 | dinsdag 9 oktober 2012 @ 23:09 |
Dit is per stuk neem ik toch? ![]() | |
invine | dinsdag 9 oktober 2012 @ 23:38 |
Ziet er niet slecht uit, maar het gaat echt maar net goed he ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 10 oktober 2012 @ 05:02 |
Natuurlijk. | |
Turquaz52 | woensdag 10 oktober 2012 @ 06:54 |
1kleine mm van mijn schroefset af en net een nagel verwijderd v.d. klauw.. hahaha.. ![]() ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 10 oktober 2012 @ 06:59 |
de oude eigenaar vertelde mij/in zijn advertentie dat ze nieuw ruim 1500,-euro hadden gekost.. ![]() Omgerekend hebben ze 807,-euro gekost en 1200 incl de 2 reserve velgen.. (Waarvan de naafkappen missen.. :/ ) | |
#ANONIEM | woensdag 10 oktober 2012 @ 16:27 |
Hm,btw was niet meegerekend maar dan kom je daar nog niet aan,zou echter wel kunnen incl. banden natuurlijk. [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2012 16:29:36 ] | |
Turquaz52 | woensdag 10 oktober 2012 @ 17:19 |
Ahaa.. maargoed.. heb er nu lelijke 15 inch alpina immi velgen er onder gepleurd.. de velgen veilig thuis opgeborgen.. ![]() You'll never know.. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 10 oktober 2012 @ 17:25 |
Naafkappen zou ik kunnen kijken voor je of ze nog leverbaar zijn. | |
Turquaz52 | woensdag 10 oktober 2012 @ 17:30 |
Oh vet.. ik mis er 2 v.d. 6.. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 10 oktober 2012 @ 17:32 |
Heb je de "borgpennen" erbij? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2012 17:35:49 ] | |
Turquaz52 | woensdag 10 oktober 2012 @ 19:50 |
Zitten niet vast met borgpennen? | |
#ANONIEM | woensdag 10 oktober 2012 @ 20:09 |
![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 10 oktober 2012 @ 20:13 |
Kan zijn dat je deksels daarmee vastgehouden worden zoals WRD Mesh velgen...ik/wij hebben nooit een set CR7 verkocht en of gemonteerd dus ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen of dat hetzelfde principe is. Lijkt er echter wel op. | |
#ANONIEM | woensdag 10 oktober 2012 @ 20:21 |
Ga je ook de verbreders weer gebruiken op de wielkastranden? G60 set met de bredere voorkant zou goed staan met deze maat. | |
Turquaz52 | woensdag 10 oktober 2012 @ 23:24 |
De deksels worden jammer genoeg er op geklikt. Ik heb WRD Mesh velgen gehad (remember? Voor de E36 gekocht, maar bleek 5x100 tezijn?), die waren idd. met een dikke schroefbout bevestigd. Deze is gewoon een dikke centerbout die je er op klikt. Best jammer.. :/ | |
Turquaz52 | woensdag 10 oktober 2012 @ 23:24 |
G60 lijstenset met sideskirts ftw, maar zit te denken hoe ik dat moet bevestigen dan gezien het feit dat G60 zijschermen anders zijn.. ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 11 oktober 2012 @ 00:32 |
Kan iemand btw zijschermen maken van Polyester? Dat ik dan mijn zijschermen aflever en kan ophalen in een kopie in polyster? Dit ivm. gewicht en roest wat de huidige schermen hebben.. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Thanks! | |
Turquaz52 | donderdag 11 oktober 2012 @ 00:34 |
Uiteraard tegen vergoeding he.. ![]() | |
Herr.Flick | donderdag 11 oktober 2012 @ 11:12 |
![]() ![]() | |
ukga | donderdag 11 oktober 2012 @ 11:26 |
Turq, ik denk dat ie dat zelf ook prima kan. Uiteraard is het in het begin ff stunten. | |
Turquaz52 | donderdag 11 oktober 2012 @ 15:29 |
How much..? ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 11 oktober 2012 @ 15:29 |
Geen ervaring met Polyester.. ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 11 oktober 2012 @ 15:34 |
![]() Zo iets.. Geil.. ![]() ![]() | |
Herr.Flick | donderdag 11 oktober 2012 @ 15:57 |
![]() Plaatwerken is niet mijn hobby, heb al veel te veel plaatwerk gedaan aan de e28, binnenkort als mijn nieuwe garage klaar is kan ik eindelijk de 5 serie afbouwen en gaan voorzien van kenteken. Een kennis van me kan dat wel, mocht je niemand gevonden krijgen dan kan ik wel vragen of hij dat voor je wil doen, over de vergoeding daarvan ga ik niet, dat moet je dan met hem bespreken. ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 11 oktober 2012 @ 17:16 |
Ik kan ze nieuw uit tjechie geleverd krijgen 180euri.. als hij het voor minder kan en wil doen hebben wij een deal.. kun je hem dat doorgeven? ![]() | |
Herr.Flick | donderdag 11 oktober 2012 @ 17:55 |
Voor die 180 euro mooie roestvrije kopen zou ik zeker doen! | |
ukga | donderdag 11 oktober 2012 @ 18:05 |
wat ik zie wat je allemaal kan met autos, heb je ook wel het vermogen om aan de slag te gaan met polyester en glasvezelmatten | |
SelimGTI | donderdag 11 oktober 2012 @ 22:25 |
Nice project, ik hoop dat het eindresultaat snel te zien is ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 12 oktober 2012 @ 01:22 |
je hebt goed maar ook perfect ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 12 oktober 2012 @ 01:23 |
Thanks man... ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 12 oktober 2012 @ 01:24 |
alleen weet ik niet hoeveel de verzendkosten kunnen zijn.. ![]() | |
Turquaz52 | zondag 14 oktober 2012 @ 23:37 |
![]() ![]() lol: ![]() Mijn nieuwe interieur, ik ga de komende tijd wanneer hij gespoten is eerst met 2 stoelen rijden, waarvan de passagiersstoel gewoon (grote kans) stock mk2 stoel wordt en de bestuurdersstoel een kuipstoel.. ![]() Laterna wanneer ik een mooi Mk5/6 leer interieur op de kop getikt heb vervangen.. ![]() De RDW kan neem ik aan niks op aanmerken als ik hem zo wil keuren toch? 4 punts gordel is present. Wordt gewoon vast geschroefd. | |
SelimGTI | zondag 14 oktober 2012 @ 23:52 |
Vette stoel man! ![]() | |
powerflux | maandag 15 oktober 2012 @ 08:46 |
als je een rood/wit afzetlint voor je deuropening hangt zie ik verder geen problemen zo ![]() | |
hardcore-gabberr | maandag 15 oktober 2012 @ 10:50 |
ik zeg doen | |
daNpy | maandag 15 oktober 2012 @ 10:59 |
Ik heb ook wel interesse in polyester voorschermen. Misschien een maat van me ook, dan kunnen we samen al 3 sets bestellen. | |
Turquaz52 | maandag 15 oktober 2012 @ 12:44 |
Hey dat maakt het wat makkelijker. Maar dan heb je een 'maar'. De zijschermen uit tjechië zijn 8cm breder. Iets wat een must is ivm mijn spoorbreedte.. En ze zijn voor de motorsport/racerij maar dat geeft niks denk ik.. Als ik in NL bij een bedrijfje mijn zijschermen laat kopieren dan ben ik alleen al aan de mallen 1400euro kwijt zonder een zijscherm gekregen te hebben ![]() Tjechie is 140,- en 40 euro verzenden. Wellicht kan ik hem vragen of hij 140euri incl verzenden doet x3..? | |
daNpy | maandag 15 oktober 2012 @ 14:27 |
Je kan het vragen, mn maat heeft ook wel interesse. En het gaat in beide gevallen ook om race auto's ![]() | |
x3ro | maandag 15 oktober 2012 @ 20:29 |
RDW maakt daar geen probleem van. Heb zelf een circuit GTi (205 1900) zonder ook maar iets van interieur(alles zit op een RVS plaat met wat schakelaars) en 2 kuipjes met 4punts gordel. Is zonder problemen door de apk gekomen(hadden het RDW zelfs gebeld ivm mijn 'dashboard' ![]() Kekke golf overigens ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door x3ro op 15-10-2012 20:48:27 ] | |
ukga | maandag 15 oktober 2012 @ 20:41 |
Pics! | |
Turquaz52 | maandag 15 oktober 2012 @ 21:57 |
Van..? | |
ukga | maandag 15 oktober 2012 @ 22:43 |
die golf van x3ro | |
Turquaz52 | dinsdag 16 oktober 2012 @ 00:26 |
Doe ma beter via DM.. ![]() | |
invine | dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:15 |
Klopt ![]() ![]() | |
daNpy | dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:31 |
Volgens mij is dat een Peug 205 ![]() | |
daNpy | dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:32 |
Zelfs zonder buitenbumper mag je door de APK. Mijne moet het, omdat hij te laag is om in de remmenbank te zakken. Ik moet dan wel de knipperlichten 'deugedelijk bevestigen' (aan de bumperbalk that is). | |
invine | dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:33 |
Klopt, maar dan moet je wel de scherpe randen afplakken ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 17 oktober 2012 @ 01:20 |
Ik heb de man een mailtje gestuurd om te vragen hoe het zit met de stevigheid en de wielbogen ook mooi egaal zijn. Ook heb ik hem medegedeeld dat ik 3 setjes wil hebben.. ![]() En ik heb een leuk leder interieurtje gevonden voor 200 euro en 200 euro voor een rolkooi, 100 euro voor een setje Mk2 G60 oem bumpers.. Damn, de spatborden gaan nog 180 euro kosten.. Ik ben bijna blut hahahaha ![]() ![]() Kut restauratie ![]() | |
daNpy | woensdag 17 oktober 2012 @ 08:42 |
Hoe kunnen die nou alsnog 180 euro kosten als het 140+40 verzend is? 140*3+40 is bij mij ¤ 460 ![]() (154 pp) | |
invine | woensdag 17 oktober 2012 @ 09:03 |
Waarom een rolkooi? Ga je het circuit op? | |
FalleNk810i | woensdag 17 oktober 2012 @ 10:28 |
Ja turq, aub geen rolkooi! Hou m nou lekker clean zonder alle toffe dingen erop te willen bouwen. | |
daNpy | woensdag 17 oktober 2012 @ 10:33 |
Hoe wil je de 4punts gordels dan bevestigen icm de kuipstoelen? Naar de originele ophangpunten bij de achterbank zeker, zodat je zeker je rug breekt? | |
FalleNk810i | woensdag 17 oktober 2012 @ 10:34 |
Dat stukje had ik gemist, sorry. Vind het sowieso geen gezicht kuipstoelen en rolkooien en alles wat er aan doet denken dat het een circuit auto is. | |
daNpy | woensdag 17 oktober 2012 @ 10:35 |
Ieder zijn smaak, zullen we maar zeggen.![]() | |
FalleNk810i | woensdag 17 oktober 2012 @ 10:44 |
Haha, ja inderdaad. Maar daarmee rij je niet op de openbare weg of wel? | |
daNpy | woensdag 17 oktober 2012 @ 10:46 |
Er zit wel een kenteken op, maar over de openbare weg is idd niet fijn. | |
FalleNk810i | woensdag 17 oktober 2012 @ 11:10 |
Dan vind ik het alweer een ander verhaal. | |
x3ro | woensdag 17 oktober 2012 @ 11:16 |
Is een 205 GTi, heb sowieso 1 foto op mn fobo maar is ook terug te vinden op 't peugeot gti forum. Bij mij zijn de randen niet afgevlakt(van 't dashboard) dit is door de garage nog nadrukkelijk aangegeven bij de RDW 'hotline' voor de keurders, echter was dit geen enkel probleem whatsoever.(vormt voor zowel de bijrijder als bestuurder geen gevaar dankzij dashboard bijna tegen het raam en kuipjes welke een stukje naar achteren staan. Turq, een cheap schroefkooitje van 100 euro zou ik bij uit de buurt blijven, buiten het feit dat een kooi nogal k*t is met in en uitstappen, doet zo'n cheapass ding werkelijk niks toevoegen aan je veiligheid of de stijfheid van je golf. | |
daNpy | woensdag 17 oktober 2012 @ 11:37 |
Hij doet het toch alleen maar voor de looks (volgens mij). Op VW forum zijn er lui die hun kooi gewoon tussen de achterbank hebben gedrukt ![]() | |
FalleNk810i | woensdag 17 oktober 2012 @ 11:39 |
Das ieder geval beter als zo'n lege bak.. | |
x3ro | woensdag 17 oktober 2012 @ 12:09 |
Dan zou ik 't dus niet doen. Je gaat je er mateloos aan ergeren met in en uitstappen, kan niemand meer mee achterin etc etc. Bij een straat auto is het gewoon 'mweh'.. Ipv zo'n crappy schroefkooi een goede stabi stang en wat leuker onderstel ![]() Handig, een kooi èn een bank, alleen zo kut dat je er niet meer kan zitten.. | |
FalleNk810i | woensdag 17 oktober 2012 @ 12:17 |
Nee, maar er zijn zoveel mensen die rolkooien plaatsen voor de looks... terwijl rolkooien zo lelijk zijn haha. | |
x3ro | woensdag 17 oktober 2012 @ 12:42 |
Mensen welke die dingen plaatsen voor de looks zijn in 95% van de gevallen ook een bepaalde slag volk ![]() ![]() | |
FalleNk810i | woensdag 17 oktober 2012 @ 12:57 |
Maar ook dan heb je weer looks en looks. Plastic fantastic autostyle bumpers zijn ook ![]() OEM+ ![]() | |
daNpy | woensdag 17 oktober 2012 @ 13:29 |
Zo'n zuinige nieuwe motor in een oudere auto en dan compleet origineel uiterlijk is wel het gaafst natuurlijk ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 17 oktober 2012 @ 15:56 |
Ik ken ook iemand met een rolkooi in z'n 5 deurs, ding ligt zo verneukt op z'n wielen dat je er nooit hard mee door een bocht gaat. Nut ontgaat me dan een beetje. | |
Turquaz52 | woensdag 17 oktober 2012 @ 18:35 |
jaa jaa, okee.. 154,- euro dan.. ![]() Jaa op z'n tijd wel, maar rolkooi komt er puur voor de optics er in, hij voegt wel wat toegevoegde waarde toe aan de stevigheid, maar dat is niet de reden dat ik het neem.. ![]() Het wordt daarom ook geen doorgelaste kooi, maar een geschroefde halve kooi.. ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 17 oktober 2012 @ 18:38 |
Gaat via 2 gaten v.d. stoel naar onderen toe naar de linker balk waar al een gat zit voor de originele bevestiging v.d. gordel etc.. ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 17 oktober 2012 @ 18:39 |
Ik wil ook niet veel poespas, alleen een rolkooi, kwestie van smaak denk ik.. ![]() Dat is mij te veel van het goede hahaha, dat gaat hem niet worden.. ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 17 oktober 2012 @ 18:39 |
Precies, voor de looks, maar alleen tussen de achterbank in drukken gaat hem niet worden. Het wordt vast geschroefd.. ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 17 oktober 2012 @ 18:40 |
Het doet mij heel weinig of iemand achterin kan zitten of niet.. ![]() ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 17 oktober 2012 @ 18:43 |
Leuk, enige plastic fantastic van mijn auto zullen de zijschermen worden ![]() Ik wil gewoon een rolkooi, omdat IK vind dat het mooi is.. ![]() Vind jij van niet, of een ander.. Tja, too bad.. Jammer eigenlijk. ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 17 oktober 2012 @ 18:45 |
Dit is toch vet man:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
daNpy | woensdag 17 oktober 2012 @ 22:07 |
Bad idea ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 17 oktober 2012 @ 22:09 |
Wat kan er mis gaan..? ![]() | |
SelimGTI | woensdag 17 oktober 2012 @ 22:10 |
Dat is wat veel mensen zeggen voordat het misgaat... ![]() | |
daNpy | woensdag 17 oktober 2012 @ 22:10 |
Je kan je rug breken ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 17 oktober 2012 @ 22:12 |
Dan wordt ie achter de stoel gemonteerd.. ![]() Ik heb nog altijd de OEM gordels he vriend, deze kan ik ook nog altijd gebruiken.. ![]() | |
daNpy | woensdag 17 oktober 2012 @ 22:16 |
Mij maakt het niet uit, het is niet mijn rug. Maar weet wel waar je mee bezig bent in dat soort dingen. Gordels schuin naar beneden laten lopen (gaten van de achterbank bijv) is ook een slecht idee, evenals naar de C-stijlen (originele punten van de achtergordels' D-ring). 4/5/6 punts gordels zijn niet hetzelfde als 3 punts met oprol automaat in rek eigenschappen. | |
Turquaz52 | woensdag 17 oktober 2012 @ 22:19 |
Ik heb een oprol automaat..? ![]() | |
daNpy | woensdag 17 oktober 2012 @ 22:20 |
Aan je 4 punts gordels zoals in een van de foto's? Weggooien dat ding ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 17 oktober 2012 @ 22:23 |
Wahahaha hoezo.. ![]() ![]() | |
daNpy | woensdag 17 oktober 2012 @ 22:26 |
Die dingen zijn niet echt superveilig. Maarja, als het alleen maar voor op straat en voor de looks is... | |
Turquaz52 | woensdag 17 oktober 2012 @ 22:26 |
Ja maar okee, maar wat.. ![]() | |
daNpy | woensdag 17 oktober 2012 @ 22:33 |
De gordels zijn vaak erg dun, want niet ten goede komt van de krachtverdeling op je lichaam. Daarnaast krijgt zo'n oprol automaat in dergelijke positie een flinke kracht te verwerken. Slaat hij door mag je proeven hoe je stuur smaakt ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 17 oktober 2012 @ 23:00 |
Hmmm.. Achja.. Het is toch tijdelijk.. (+/- 20.000km) Is zo gereden in een maandje of 2/3.. ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 18 oktober 2012 @ 14:59 |
Prijsopgave is binnen.. Nu ff beetje sparen en de auto richting de spuiterij duwen, pak 'm beet 70km.. ![]() | |
invine | donderdag 18 oktober 2012 @ 18:44 |
Moet je dan niet eerst even die schermen binnen hebben? | |
Turquaz52 | donderdag 18 oktober 2012 @ 19:59 |
Yep.. ![]() Meer mensen die interesse hebben in een setje zijschermen? Neem contact op via DM/PM. Incl. verzending vanuit mij komt het dan neer op 160,- euro.. Dan hou ik voor mij zelf uitgerekend precies 47cent over.. ![]() Geld kan overgemaakt worden op mijn Paypal rekening en verzending duurt als ik het goed begrepen heb een week tot 2weken.. | |
Turquaz52 | maandag 22 oktober 2012 @ 16:13 |
![]() ![]() ![]() En al bezig met de spuitplamuur en dan naar de spuiterij toe.. ![]() | |
daNpy | maandag 22 oktober 2012 @ 16:21 |
Wat is dat voor achteras? | |
ukga | dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:43 |
Wat kost dat nou? Helemaal laten spuiten? | |
Turquaz52 | dinsdag 23 oktober 2012 @ 02:36 |
Mk3 achteras, dit omdat het breder is dan de Mk2 achteras.. ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 23 oktober 2012 @ 03:04 |
100 euro aan de beun voor binnen en motorruimte spuiten.. 300 euro aan de spuiter/schade hersteller voor alle deuken te herstellen en compleet spuitplamuur.. 1920 euro aan de spuiterij om hem compleet te spuiten.. Oh ja, 3x raden..: http://www.ebay.com/itm/R(...)orig_cvip=true&rt=nc En dit: ![]() Maar dan Km/pu & max 5000RPM.. ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 24 oktober 2012 @ 00:49 |
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa(...)21821#ht_1413wt_1185![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 24 oktober 2012 @ 05:43 |
Oh ja, 3x raden..: http://www.ebay.com/itm/R(...)orig_cvip=true&rt=nc ![]() ![]() | |
daNpy | woensdag 24 oktober 2012 @ 08:36 |
Wel een GTI achteras? | |
Turquaz52 | woensdag 24 oktober 2012 @ 12:12 |
Nee, een TDI achteras.. zit toch geen verschil in met een GTI.. ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 24 oktober 2012 @ 12:14 |
je link is kaput. Of was dat de link na mijn rallye front..? ![]() | |
daNpy | woensdag 24 oktober 2012 @ 13:07 |
Ok. Bij de MKII GTI achteras zit er namelijk een extra stabi in de achteras verwerkt voor meer stijfheid ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 24 oktober 2012 @ 13:23 |
Ahaaa, achja.. dit is opzich al een hele stevige as, misschien omdat de Mk3 wat meer weegt dan de Mk2..? | |
#ANONIEM | woensdag 24 oktober 2012 @ 20:10 |
Rallye front... Trouwens ook goed te doen met gele koplampen ![]() | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 24 oktober 2012 @ 20:15 |
nu nog een can controler die de afwezige modules simuleert op het CAN netwerk ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 25 oktober 2012 @ 09:44 |
Naahh, deze keer denk ik geen gele koplampen.. ![]() Maybe alleen grootlichten.. ![]() | |
invine | donderdag 25 oktober 2012 @ 11:11 |
Geel licht is koning! Heb ze tegenwoordig ook en heb net folie besteld voor mijn mistlampen ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 25 oktober 2012 @ 17:00 |
Ah oke,zou misschien wel mooi staan bij de Porsche kleur maar kan altijd nog natuurlijk. Nog steeds geen mailtje terug gekregen over de kapjes van de CR7 velgen,zal zometeen nog eens een herinnering sturen. Edit,alhoewel..hoe combineer je dat met de juiste achterlichten.. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2012 17:01:24 ] | |
Turquaz52 | donderdag 25 oktober 2012 @ 17:35 |
Nee, dat is juist het leuke. Als je de prijs had gezien, had je gemerkt dat het best wel aan de dure kant is voor een Mk4 teller met FIS (of grootscherm MFA). Meestal ligt de prijs voor een mk4 teller met fis rond de 50~100 euro. En deze gaan normaal voor +/- 4~600 euro weg..! Dit omdat deze heel schaars zijn en alleen maar zijn geleverd in 98/99! De reden dat deze zo zeldzaam en gewild zijn is omdat het niet werkt met Canbus maar gewoon met normale signalen.. ![]() Ik heb echt 2 koopjes in 1 klap geslagen.. Rallye frontjes gaan meestal voor +/- 1000 euro weg en de tellers voor 4-500 euro.. ![]() ![]() ![]() Ter extra informatie: Dit is de 1J0 919 890 B, waarbij de 919 staat voor non canbus waarbij 920 wel met canbus is. ![]() Binnenkort komt de front binnen en de teller volgende week hoop ik ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 25 oktober 2012 @ 17:43 |
Lexus looks mattie ![]() ![]()
| |
#ANONIEM | donderdag 25 oktober 2012 @ 17:47 |
Grin..het zal idd wel goed komen. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 25 oktober 2012 @ 18:47 |
Helemaal rood spuiten die achterlichten. | |
Turquaz52 | donderdag 25 oktober 2012 @ 22:59 |
Zoals altijd.. ![]() ![]() ![]() BMW.. ![]() ![]() (jaa jaa, ik heb haar nog steeds, maar rij er al een lange tijd niet meer mee ![]() | |
hardcore-gabberr | donderdag 25 oktober 2012 @ 23:02 |
die bmw is zeker een rollend kadaver? | |
Turquaz52 | donderdag 25 oktober 2012 @ 23:04 |
Komt in de buurt.. Ik heb het bereikt om een terrein de koppakking kapot te krijgen, zonder dat ie überhaupt op de openbare weg heeft gereden.. ![]() Of de kop is gescheurd.. Dont know.. ![]() Maargoed, daar komt dan nadat ik klaar ben met de Golf een 3.2 M3 motor in ![]() Dan ga ik lekker daar ook in cruisen.. ![]() Hoe zij er nu momenteel bij staat kun je zien in mijn BMW project topic ![]() | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 25 oktober 2012 @ 23:09 |
APK Afkeur!!!!! | |
Turquaz52 | donderdag 25 oktober 2012 @ 23:20 |
![]() Ziet hij het wel? Dan schroef ik de achterlichten terplaatse op de brug los en vervang ze door originele Rood-Wit-Oranje achterlichten welke ik een setje van heb.. ![]() | |
invine | vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:12 |
Hoezo is het eigenlijk apk afkeur? Bij mijn clio zijn mijn achterlichten (fabrieks af) ook helemaal rood.. | |
Turquaz52 | vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:22 |
Je mag hem niet gespoten hebben.. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 26 oktober 2012 @ 04:49 |
Ook met de bijbehorende 6-bak? Wat betreft de achterlichten is geheel rood niet verkeerd. | |
invine | vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:49 |
Details.. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:22 |
Wisselen is ook zo gebeurd. En dan het binnenwerk zo aanpassen dat alle drie de onderste lampen fungeren als rem- en dimlicht. | |
Turquaz52 | zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:47 |
Aaaaaaaand the front is binnen.. ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 27 oktober 2012 @ 01:48 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:49 |
Ziet er goed uit,hoe zijn de koplampglazen qua steenslag? | |
hardcore-gabberr | zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:07 |
rechthoekig staat altijd goed mits rood lijntje | |
Turquaz52 | maandag 29 oktober 2012 @ 13:49 |
Rood lijntje om een Rallye front..? ![]() ![]() ![]() ![]() | |
invine | maandag 29 oktober 2012 @ 14:04 |
Duurt lang ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:46 |
Het is nu een project geworden van snel snel klaar maken en weg doen ben ik bang.. anders is hij niks meer waard..:( Hoerekutoverheid ![]() | |
CafeRoker | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:50 |
Dat zal wel meevallen, hij is goed beschouwd nu al niets meer waard in nederland. Iedereen kijkt nu naar het donkerste scenario. Waarschijnlijk zal de soep toch niet zo heet gegeten worden als hij wordt opgediend en kan het alleen nog maar beter worden, maar zelfs als dat niet zo is kun je een auto als deze nog wel in het buitenland slijten. | |
Turquaz52 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:57 |
verwachting was een minimale waarde van 5~7000euro als ie klaar zou zijn.. Als ie geen oldtimer meer zou zijn mag ik op me hoofdstaan en gaan dansen en handen klappen voor als ik er dan nog 2000voor kan krijgen ![]() Ter informatie: zoveel kost ALLEEN de spuiter die ALLEEN het exterieur spuit. ![]() | |
ukga | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:00 |
Oja oldtimers zijn sinds rutte zn kabinet niet meer wegenbelasting vrij hoorde ik? | |
Turquaz52 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:04 |
Yep.. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:06 |
we kunnen niets anders doen als afwachten,helaas. | |
ukga | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:07 |
Kansloze maatregel. Zo worden al je hobbys afgepakt in NL Zelf had ik 2 oldtimers, nu nog maar 1. Maar die staat iig wel geschorst in de garage | |
#ANONIEM | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:07 |
Ah joh,jouw project is veiliger als mijn toekomstige projecten.. | |
CafeRoker | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:21 |
Laten we eerst even kijken of er niet iets als een oldtimerkenteken voor hobbyauto's komt. En daarnaast liggen de prijzen voor dit soort auto's in belgie of duitsland ongeveer gelijk aan nederland, misschien krijg je iets minder zoals de ondergrens van je 5000-7000 schatting maar daar zal het wel bij blijven. Dit is iets speciaals, als het gewoon een 1.6D was zag het er veel en veel slechter uit. Maar het blijft kut natuurlijk ![]() | |
ukga | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:34 |
Ik neem aan dat TS die auto niet aan het opknappen is om er geld aan te verdienen? | |
Herr.Flick | dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:15 |
Rijk worden van oldtimer rijden is altijd al een illusie geweest, oldtimer moet je rijden voor de lol, niet omdat het goedkoop zou moeten zijn. Ik moet straks met de 524td ook nog naar het rdw, en daarna zal ik hem waarschijnlijk gewoon aanhouden omdat ik het gewoon een leukere auto vind dan zo'n nieuwe. | |
Turquaz52 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:38 |
Hoezo veiliger..? ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:40 |
Nee tuurlijk knap ik em niet op om er geld aan te verdienen, ik ben in aanschaf en spuiterij al bijna 4000 euro lichter.. ![]() ![]() Dan kijk je tegen de 10 a 12.000 ![]() ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:41 |
Nou, het bespaart je wel heel veel. ![]() Rijk wordt je er niet van, minder belast. Dat wel ![]() | |
ukga | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:31 |
hoezo blijf je er zelf niet in rijden dan als je er meerdere kops op achteruit gaat? | |
Turquaz52 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:34 |
Ik heb geen 280 euro ofzo over voor de overheid als ik een auto rij uit '85.. Dan rij ik nog liever een Golf 6 of een E92 335i.. :/ Eerlijk is eerlijk.. Het is wel mooi kut natuurlijk! | |
ukga | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:35 |
mssn wordt die regeling nog terug gedraaid... | |
Turquaz52 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:48 |
Hopelijk wel.. | |
invine | dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:17 |
Waarschijnlijk niet.. maar pak je dan je 325i project weer op? | |
Turquaz52 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:17 |
318i project.. ![]() En ja, zoals vaker vermeld.. ![]() ![]() | |
invine | woensdag 31 oktober 2012 @ 00:25 |
Eerst zien dan geloven.. ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 1 november 2012 @ 16:13 |
Ik zal wel moeten, de 2.5 blok wat er in ligt, ligt op sterven.. ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 15 november 2012 @ 23:32 |
de updates hebben wat op zich laten wachten maar goed.. ondertussen heb ik nu ook mijn grootscherm non canbus mk4 teller binnen en aan de koets word nu flink gewerkt door de schadehersteller. ![]() | |
invine | vrijdag 16 november 2012 @ 10:35 |
M3 blok moet niet ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 16 november 2012 @ 12:28 |
Waarom zou ik mijn e36 willen ombouwen naar een dieseltje.. ![]() | |
invine | vrijdag 16 november 2012 @ 13:07 |
Weet ik veel, je snapt mijn punt. | |
Turquaz52 | vrijdag 16 november 2012 @ 13:12 |
Nee, BMW blijft lekker een benzine en het liefst een 3.2 M3 motor er in.. En daarna doneren aan mijn broertje als hij zijn rijbewijs heeft gehaald.. ![]() Of de Golf, dan rij ik de E36.. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 16 november 2012 @ 15:49 |
https://www.facebook.com/v/386848564723350 Ik kwam deze nog net tegen, wist niet eens dat het gefilmd was toen.. Ik reed toen op 2 oprijbokken, en dat deed ik met slippende koppeling + pompen met de gaspedaal.. Zet de geluid wat harder aan en je hoort de turbo steeds afblazen (VNT Turbo) en aan het einde wanneer ik de auto uitzet dat hij uitdraait.. ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 16 november 2012 @ 18:09 |
Is dat jouw facebook? | |
Turquaz52 | vrijdag 16 november 2012 @ 18:31 |
lol, nee.. ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 24 november 2012 @ 00:32 |
En sinds vandaag eigenaar van een zo goed als nieuwe bj 2012 Seat interieur!! ![]() ![]() ![]() En 17 inch BBS LeMans velgen, deze zijn weer zo goed als verkocht, maar wel leuk voor de heb gehad.. ![]() ![]() ![]() Gaat wel goed komen zo, wat vinden jullie van het interieur..? ![]() | |
T42 | zaterdag 24 november 2012 @ 01:19 |
orgineel helemaal rood ook? | |
T42 | zaterdag 24 november 2012 @ 01:23 |
ga die 1 in mijn kever proppen | |
T42 | zaterdag 24 november 2012 @ 01:29 |
wata 1920 euro.... hele benz spuiten bij schadebedrijf in uden was 1500 euro. hun hebben geschuurd geplamuur en gespoten (met garantie) en kennis kan vast nog goedkoper zwart | |
Turquaz52 | zaterdag 24 november 2012 @ 01:32 |
Rustig maar beste vriend, dankzij die klote waanideeën van het overheid heb ik de hoop al opgegeven, het wordt gewoon voor voor 700 euro in een cabine gespoten, het lak hoeft van mij niet meer zo duur te zijn, wil zo lang mogelijk van de Golf van kunnen genieten.. Totdat ik die ene blauwe enveloppe binnen krijg met een prijskaartje van 3xx euro per kwartaal.. ![]() | |
invine | zaterdag 24 november 2012 @ 17:28 |
Gaat niet meer door he ![]() | |
T42 | zaterdag 24 november 2012 @ 19:42 |
gij zit al bijna in duitsland ga je daar toch wonen ![]() | |
invine | zaterdag 24 november 2012 @ 20:22 |
Dat mag wel, heb ik namelijk ook ![]() | |
Turquaz52 | zondag 25 november 2012 @ 18:06 |
Ik weet het, maar dat komt wel, ik moet eerst in Nederland nog mijn dingen doen zoals school enzo Daarna wil ik wel over de grens wonen (1km) als die kut regels alleen maar erger worden hier.. ![]() | |
Turquaz52 | zondag 25 november 2012 @ 18:06 |
Dat komt nog wel.. ![]() | |
daNpy | zondag 25 november 2012 @ 18:10 |
In Duitsland krijg je dergelijke projecten nog lastiger de weg op als in NL hoor ![]() En in DL is het niet per definitie goedkoper. (Wat wij aan MRB betalen betalen ze daar aan verzekering en vice versa) | |
Turquaz52 | zondag 25 november 2012 @ 18:13 |
Het verzekering stelt ook 3x niks voor met een H-Kenteken.. ![]() En als ik mijn auto zo in deze staat daar zo invoer krijg ik er wel een type goedkeuring voor, zonder te veel poespas, maar eenmaal daar moet ik wel voor alles individueel een goedkeuring hebben.. ![]() | |
Bananenvlaflip | zondag 25 november 2012 @ 18:25 |
![]() Ah schitterend, met de ontlastingsresten van de benauwde laatste momenten van de vorige bijrijder! Even lekker overheen met de SteamPowerX500turbo, het is echt geweldig Mike! | |
Turquaz52 | zondag 25 november 2012 @ 18:32 |
Het wordt zowiezo gereinigd.. ![]() | |
daNpy | zondag 25 november 2012 @ 18:42 |
Je krijgt alleen H kentekens op geheel originele voertuigen, waar je alsnog 100-150 euro MRB voor betaald (per jaar). Inderdaad elke verandering aan de auto moet met "Teile Gutachten" en door TÜV in de auto papieren worden gezet. En er mag steeds minder gewijzigd worden, de regels veranderen daar ook. Wat dan evt makkelijker zou zijn is een seizoenskenteken, dat is wel weer mogelijk in DL. | |
Turquaz52 | zondag 25 november 2012 @ 18:43 |
Of het nou een H kenteken is of niet doet het mij vrij weinig, kom op man de belasting daar is een lachertje.. ![]() | |
daNpy | zondag 25 november 2012 @ 18:44 |
Ligt aan je uitstoot. Voor mn E46 BMW zou ik idd 180 per jaar betalen (betaal ik nu per kwartaal), voor de Golf (euro5) het volle pond (hier MRB vrij ![]() | |
Turquaz52 | zondag 25 november 2012 @ 18:47 |
Vriend van mij rijd een Audi TT 180PK 20vt, hij betaald 120 euro per jaar, dat betaal je in nederland aan een Suzuki Alto 0.8 3cilinder uit 90.. :/ Ik zou dol gelukkig zijn om die belasting te betalen, vind het meer als normaal en zo hoort het ook, maar in nederland is het gewoon echt overdreven onmenselijk.. ![]() | |
invine | zondag 25 november 2012 @ 19:59 |
De wegen in Nederland zijn dan wel weer van uitmuntende kwaliteit ![]() | |
Turquaz52 | zondag 25 november 2012 @ 23:35 |
Ik zie het nut niet om om de 300 meter een vlucht strook te maken.. Het is geen jaren 70 meer met auto's waarbij de carburateur bevriest.. ![]() Van mij part kunnen heel veel nutteloze dingen achterwegen gelaten worden. ![]() | |
ukga | maandag 26 november 2012 @ 00:25 |
Of om de 20 meter een lantaarnpaal | |
Turquaz52 | maandag 26 november 2012 @ 00:37 |
Was het maar om 20, het lijkt eerder op 10.. ![]() | |
golf2tfsi | woensdag 28 november 2012 @ 23:57 |
Ik heb dat wel eens gecheckt m.b.v. mijn kilometerteller om te zien of ik wel goed afstand bewaarde. In de randstad staan ze vaak om de 75m en meestal zit er tussen de 50 en 100m afstand tussen. | |
ukga | donderdag 29 november 2012 @ 00:27 |
ja maar je hebt aan twee kanten van de weg lantaarns he ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 29 november 2012 @ 01:02 |
En nu ff terug komen op de Golf, ik heb een nieuwe deur en een motorkap gekocht ivm roest vorming aan de originele deur en deuk onder.. Nu nog ff geldsparen voor een setje zijschermen ala 180 euro ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 29 november 2012 @ 19:42 |
Gewoon met een koevoet, flipper en een baksteen op je 180cc gaan rijden. | |
Turquaz52 | donderdag 29 november 2012 @ 20:41 |
Ik kom er 131 te kort.. ![]() | |
invine | donderdag 6 december 2012 @ 14:32 |
Duurt lang. | |
Turquaz52 | donderdag 13 december 2012 @ 01:10 |
Nou goed, de auto staat nu in de spuitplamuur.. De schade hersteller deukt alle deukjes en tikjes etc.. allemaal er uit en schuurt de auto egaal glad, waarna de auto naar de spuiterij kan worden gerold. Me is happy, morgen meer pics.. ![]() | |
invine | donderdag 13 december 2012 @ 08:15 |
Ben benieuwd, heb je je voorschermen al? | |
Turquaz52 | donderdag 13 december 2012 @ 11:31 |
![]() ![]() ![]() ![]() Nee, nog niet.. :/ | |
Turquaz52 | zondag 16 december 2012 @ 23:53 |
Nou, laatste 2-3 nachten druk aan het klussen geweest met de Golfje op de brug, en dit is het resultaat tot nu toe..![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En hij is er af: ![]() En nieuwe is in zijn plaats: ![]() ![]() (Nee, dat ben ik niet) Leuke shootje eventjes.. Best bruut vind ik..: ![]() ![]() ![]() ![]() En de achteras mocht er ook aan geloven, want deze is nu vervangen door eentje van een Mk3 Golf 1.9 TDI met last afhankelijke remdrukbegrenzer gedoe en hij is 3 cm breder (1,5cm per kant): ![]() ![]() ![]() ![]() 4x4 modus: ![]() Nieuwe achteras: ![]() ![]() En de remmen eventjes voorzien van een nieuw laklaagje: ![]() ![]() Wielkasten gelijk geverfd en getectyleerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Het totaalplaatje met de hand made plaatstaal-uitlaatbuis-einddemper en de mooie deuk achter.. :/ ![]() ![]() Sleepytime: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
golf2tfsi | dinsdag 18 december 2012 @ 15:19 |
hallon | |
ukga | dinsdag 18 december 2012 @ 15:37 |
hoin | |
#ANONIEM | dinsdag 18 december 2012 @ 17:34 |
Niet slecht,al heb je er wel nog wat werk aan,maar dat zal wel goed komen. Wat heb je voor rare plek links boven de uitlaat,doorgeroest of zo? En please,please..tape de remslangetjes en dergelijke anders even af..maakt het toch net wat netter. Die 15mm extra breedte is best goed te zien,mooi ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 19 december 2012 @ 20:18 |
Dat rare plek links boven de uitlaat was verroest, heb er met de schroevendraaier tussen gewipt om het overige vocht er uit te halen, daar hoopt bij de Mk2 altijd vocht op. Deze heb ik toevallig vandaag nog dichtgelast.. ![]() En de remslangetjes e.d. wil ik in een kleurtje spuiten ivm mooie contrast op de achteras.. Ik dacht aan wit of rood ofzo..? Ook is vandaag de hoofdremcilinder en rembekrachtiger gedemonteerd. Deze moet vervangen worden door eentje van een G60 of GTI 16v.. Wat er nu op zit en altijd op gezeten heeft was van een 1.3 carb 4 bak.. ![]() | |
daNpy | woensdag 19 december 2012 @ 22:42 |
Wat voor subframe heb je er nu voor onder zitten? En die MKIII achteras, past dat 1 op 1 ![]() Of moet je wat aanpassen aan de body of de houders? | |
Turquaz52 | woensdag 19 december 2012 @ 22:47 |
zowel de subframe als achter as 1 op 1 zonder enkele aanpassingen, op de remleidingen achter na dan. ![]() Beide van een mk3 tdi. | |
daNpy | woensdag 19 december 2012 @ 22:49 |
Heeft de MKIII achteras ook een stabilisator in de as zitten? | |
Turquaz52 | woensdag 19 december 2012 @ 22:58 |
nope, is gewoon wat je ziet. Maar de as is wel duidelijk dikker tov. de mk2 as, kijk maar eens goed na de foto's.. ![]() | |
daNpy | woensdag 19 december 2012 @ 22:58 |
Ja dat had ik al gezien ja ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 21 december 2012 @ 15:09 |
De spuiter gaat volgende week al aan de gang, maar fuck ik heb nog geen bumpers of zijschermen..!! ![]() | |
daNpy | vrijdag 21 december 2012 @ 16:24 |
Da's niet handig. | |
Turquaz52 | vrijdag 21 december 2012 @ 21:50 |
Nee, idd.. ![]() ![]() Heb zoveel uitgaves gehad aan de Mk2, dat ik eventjes geen geld meer heb voor de zijschermen en bumpers, dat is al weer 360 euro ofzo.. ![]() | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 22 december 2012 @ 14:37 |
Ach zonder zijschermen en bumpers kun je ook rijden. | |
Turquaz52 | zaterdag 22 december 2012 @ 16:34 |
Dat klopt, maar ik wil ze er wel op hebben.. ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 22 december 2012 @ 16:39 |
En op slot.. |