abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 8 september 2012 @ 02:41:43 #1
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_116527315
Welkom bij het Fitness topic! Een topic voor mensen die beginnen met fitness alsook mensen die gevorderd zijn!



Wat houdt fitness in?
Met fitness wordt het geheel van sporten en activiteiten die bedreven worden in sportscholen of thuis bedoeld. Het uiteindelijke doel van het beoefenen van fitness kan zijn:

• Gericht op algehele conditieverbeteringen.

• Gericht op vetverbranding en afslanken (Spinning, Aerobics, Cardiofitness etc.)

• Gericht op groei (hypertrofie) of versterking van spiermassa
(bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/fitness)

Waarom een fitness topic?
Veel mensen die beginnen met fitness hebben soms een verkeerd beeld van hoe men het beste vet kan verliezen, hun conditie moet verbeteren of hoe ze het beste krachttrainingen kunnen ondergaan. Daarom zijn er hier zowel beginners als gevorderden die kunnen discussiëren over wat de optimale middelen zijn om een zo optimaal mogelijke werking te krijgen van het doel dat je wil bereiken!
Er is ook een bodybuild reeks op FOK!, dat is voor de mensen die puur op krachttraining gefocused zijn, een aanrader voor als je spiermassa / spierkracht wil trainen, in dit topic staan veel handige feiten en weetjes en ervaringen!

BOVENAL: Schroom niet om in dit fitness topic van alles te vragen!!! Iedereen moet ergens beginnen, schaam je ook niet in de sportschool zelf voor oefeningen! Je doet het voor jezelf. Als je het goed doet, zul je alleen maar beter resultaat zien. Voor de gevorderden bij dezen gevraagd om constructieve antwoorden! Sommige zaken zullen als 'dom' en 'ontwetend' worden ontvangen, maar leg dan begripvol uit waarom diegene incorrect bezig is.

Handige sites

Starting Strength
Een Nederlandse site dat haarfijn de visie van Mark Rippetoe over het zogenaamde 'Starting Strength” principe uitlegt. Hier staan oefeningen bij om voor beginners zo snel mogelijk sterk te worden! Zorg ervoor dat je de oefeningen goed uitvoert!

Voedingswaardetabel!
Je kan hier per voedsel bekijken wat de voedingswaarde is! Zo zit er veel eiwit in tonijn / zalm en rosbief! Weet je wat, bekijk het zelf maar even! De site is overzichtelijk en simpel!

Basisinformatie Voeding!
Een topic van het fitnessforum.nl waar belangrijke informatie op staat voor, je raadt het al, de voeding in combinatie met het fitnessen! Er staan voedingsschema's in van mensen die dat forum bezoeken, handig ter vergelijking of om ideeën op te doen!

Basisinformatie Training!
Informatie over -jawel- hoe je bijvoorbeeld je persoonlijke trainingsschema bij elkaar stelt. Een overzicht van alle spieren in je lichaam, de verschillende stijlen van trainen (fullbody / split etc.)!

Wat is jouw caloriebehoefte?
Zoals wel duidelijk is, is een goede voeding essentieel om tot een goed resultaat te komen qua afvallen / conditie verbetering / spiermassa kweken. Dit betekent dat je vooral niet minder moet gaan eten! Maar hoe weet je nu hoeveel jij nu verbrand? Daar zijn richtlijnen voor, die op deze site staan aangegeven op een drietal formules. Lees goed door wat er staat, zo moeilijk is het niet te begrijpen!

De do's en dont's van krachttraining voor beginners!
The title says it all! Een simpel maar overzichtelijk overzicht (hihi) van zaken die je goed in het achterhoofd moet houden!

Filmpjes van ScoobyDoo zijn ook informatief! Hij heeft misschien wel een gek hoofdjen!




Tips!

• Voer cardio altijd ná krachttraining uit! Tien minuten cardio is genoeg voor de warming up!

• Cardio voor de cooling down na krachttraining is belangrijk, zo zal je minder spierpijn krijgen omdat de verzuring beter uit je lichaam treedt!

• Zorg dat je genoeg eet! Eet niet te weinig, dan komt je lichaam in een spaarstand, en doe je al je werk voor niets!

• Als je spieren wil kweken, zorg dan dat je compound oefeningen doet, geen geïsoleerde oefeningen (compound= oefening met meerdere spiergroepen tegelijk, vb: bench press isolatie oefening is dat je één spier per oefening traint, vb: bicep curl)

• Zorg voor voldoende nachtrust! Je spieren bouwen zich pas op als je rust!

• Als je vet wil kwijtraken, zorg dan dat je qua voedsel om de 2 uur iets eet! Het beste is om zoveel mogelijk eiwitten per dag binnen wil krijgen als je krachttraining doet! Suiker is één van de slechtste dingen die je lichaam wil opnemen, dus let ook op frisdranken!

Tip van Weissman: Een werkstuk over Conditie!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron

Bovenal! Blijf gedisciplineerd! Zet jezelf over mogelijke smoesjes heen en houd dat lichaam lekker in beweging! Hoewel het puur fysieke en mentale krachten opslokt, zou het ook handig te zijn om je goed voor te bereiden op hetgeen wat komen gaat, lezen dus! Het voorkomt nare blessures en tijdverspilling!

Bekijk deze YouTube-video
pi_116527937
Gaan we zo maar weer. ff rennen naar de ss, uurtje trainen en weer terug rennen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_116531857
Vorige week zes keer wezen knallen, deze week weer netjes 5 keer wezen buffelen, kan ik vannacht alles weer in de vernieling zuipen op q-base... :D
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_116775626
He FOK!ers!

Even een vraagje van mijn kant.
Sinds 2 maanden train ik met het volgende schema:
Di: Borst, Biceps, Schouders
Vr: Rug, Triceps, Benen
Zo: Fullbody (van elke spiergroep 1 á 2 oefeningen)

Nu hoorde ik laatst dat het goed is om eens in de zoveel tijd je schema om te gooien om je lichaam te blijven prikkelen. Hoe zouden jullie dat aanpakken in mijn geval? Tips? Ik doe nu gewoon 3 series van 8 herhalingen op submaximaal gewicht.
pi_116785515
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:51 schreef nickhguitar het volgende:
He FOK!ers!

Even een vraagje van mijn kant.
Sinds 2 maanden train ik met het volgende schema:
Di: Borst, Biceps, Schouders
Vr: Rug, Triceps, Benen
Zo: Fullbody (van elke spiergroep 1 á 2 oefeningen)

Nu hoorde ik laatst dat het goed is om eens in de zoveel tijd je schema om te gooien om je lichaam te blijven prikkelen. Hoe zouden jullie dat aanpakken in mijn geval? Tips? Ik doe nu gewoon 3 series van 8 herhalingen op submaximaal gewicht.
Broscience; gewoon zorgen dat je je spieren voldoende prikkelt met de juiste intensiteit/gewicht.
pi_116786683
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:51 schreef nickhguitar het volgende:
He FOK!ers!

Even een vraagje van mijn kant.
Sinds 2 maanden train ik met het volgende schema:
Di: Borst, Biceps, Schouders
Vr: Rug, Triceps, Benen
Zo: Fullbody (van elke spiergroep 1 á 2 oefeningen)

Nu hoorde ik laatst dat het goed is om eens in de zoveel tijd je schema om te gooien om je lichaam te blijven prikkelen. Hoe zouden jullie dat aanpakken in mijn geval? Tips? Ik doe nu gewoon 3 series van 8 herhalingen op submaximaal gewicht.
Vrij simpel en redelijk effectief is:

Probeer eens over te gaan naar 4 setjes van 6/8, laatste setje moet hierbij uit de tenen komen.

Doe je normaal veel met dumbbells doe dan is 4 weken met oefeningen.

Doe je normaal veel met oefeningen/toestellen doe eens 4 weken heel vele met dumbbells.

Verander de full body dag eens van oefeningen los van elkaar naar een circuit training. Cross-fit achtig iets. Als ze op je spotschool een kettlebell hebben is die hier ideaal voor. Eerste circuit ronde alles 15 herhalingen. Tweede ronde 12, laatste ronde 10. Als je beetje fanatiek doet ben je binnen het half uur klaar en helemaal naar de kloten!

Maargoed, zo als met alle spieropbouwende sporten zijn er honderden wegen die naar Rome leiden...

Pijn lijden is de snelste van alle!

Eer
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_116881933
Ha allen,

Na een flink half jaar ziek te zijn geweest ben ik sinds twee weken weer begonnen met flink sporten (kwam vanuit op hoog niveau sporten, naar helemaal niks meer kunnen en wel eetpatroon houden dus ook erg veel aangekomen)

Doel is vooral afvallen en enigzins spier terug opbouwen.

Schema is nu als volgt i.c.m. Koolhydraatarm dieet.

Maandag:
Armen/Borst/Schouders
1 uur zwemmen

Dinsdag
1 uur zwemmen

Woensdag
Rust/stukje hardlopen of fietsen met de hond

Donderdag
Rug/Buik
1 uur zwemmen

Vrijdag

1 uur zwemmen
1,5 uur capoeira

Zaterdag
rust

Zondag
Benen
1 uur zwemmen

Principe is 1x gewichtentraining + cardio, gevolgd door cardio, gevolgd door rust, en dan weer van voor af aan.

Ideeën, aanvullingen, verbeteringen??

P.s. De hoeveelheid zwemmen werd aangeraden i.v.m. het terug opbouwen van longcapaciteit wat grotendeels weg was door de ziekte.

[ Bericht 6% gewijzigd door Furacao86 op 17-09-2012 10:52:43 ]
  maandag 1 oktober 2012 @ 17:17:44 #8
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_117470506
Ik ga ook weer eem beginneng met het sporteng.

Niet meer spierweefsel opbouwen want ik heb onregelmatige werktijden die voornamelijk in de nachtuurtjes plaatsvinden waardoor ik niet optimaal spier kan kweken.
Dan mijn body maar zo lean mogelijk maken terwijl ik nog wel lichtelijk de spieren train voor een athletisch en lenig mogelijk figuur.
pi_117588707
Ik wil tot januari een kilo of 4 aankomen (weeg momenteel 75 kilo bij 1.80m.).
Vanaf januari wil ik weer cutten en op kracht inzetten. Eerst maar eens massa erbij, en dat is iets wat ik eigenlijk niet veel gedaan heb. Zijn er nog mensen moet goede sites voor het bulken voeiding die hierbij past?
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:27:04 #10
385062 sunnybelle
soberphobic partyhardy
pi_117601271
Ik sport nu bijna en jaar en ben alleen maar aangekomen...

Fitness om de dag, fiets 2 uur per dag. Verder 2 x per week uit dus zeker 10 uur dansen per week.
Ik begon in december, woog toen 59 kilo met 170 cm. In April woog ik 65 kg en weeg op het moment 63 kg.

Waarom de fack? Ik eet wel veel maar dat heb ik altijd gedaan.
Ben niet bepaald dik, mn buik is afgetraint maar ik heb nogal veel curves maar dat heb ik altijd gehad.
Maarja de weegschaal liegt niet, iemand tips??
Does running late count as exercise?
pi_117601460
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:27 schreef sunnybelle het volgende:
Ik sport nu bijna en jaar en ben alleen maar aangekomen...

Fitness om de dag, fiets 2 uur per dag. Verder 2 x per week uit dus zeker 10 uur dansen per week.
Ik begon in december, woog toen 59 kilo met 170 cm. In April woog ik 65 kg en weeg op het moment 63 kg.

Waarom de fack? Ik eet wel veel maar dat heb ik altijd gedaan.
Ben niet bepaald dik, mn buik is afgetraint maar ik heb nogal veel curves maar dat heb ik altijd gehad.
Maarja de weegschaal liegt niet, iemand tips??
Je eet veel zeg je dus je spieren worden gevoed omdat je veel sport dus je spieren groeien dus word je zwaarder.

Dit kan een mogelijkheid zijn, verder kun je misschien is je kcals tellen
pi_117669537
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:27 schreef sunnybelle het volgende:
Ik sport nu bijna en jaar en ben alleen maar aangekomen...

Fitness om de dag, fiets 2 uur per dag. Verder 2 x per week uit dus zeker 10 uur dansen per week.
Ik begon in december, woog toen 59 kilo met 170 cm. In April woog ik 65 kg en weeg op het moment 63 kg.

Waarom de fack? Ik eet wel veel maar dat heb ik altijd gedaan.
Ben niet bepaald dik, mn buik is afgetraint maar ik heb nogal veel curves maar dat heb ik altijd gehad.
Maarja de weegschaal liegt niet, iemand tips??
Ben je ook echt dikker?

Als ik nu zou stoppen met sporten, ga ik ontzettend afvallen kwa gewicht, maar krijg ik een dikkere kop en buik.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_117781447
Boys, kort vraagje;

Is er, of weten jullie er zo snel een uit je hoofd, een 2 daags fullbody schema waar je jezelf lekker mee kunt afmatten? Kan momenteel qua tijd 2 keer in de week naar de sportschool aangezien ik ook andere sporten beoefen, maar zou wel graag alles lekker aanpakken. Momenteel loop ik een beetje upper-lower body te freestylen (voornamelijk vrije/eigen gewicht-oefeningen, dus pull-ups, squats, deadlift etc.) maar het voelt tamelijk ongestructureerd. Vandaar mijn vraag.

Bij voorbaat dank.
pi_117781479
Upper/lower body split of Rippetoe zou ik doen.
pi_117781514
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:27 schreef sunnybelle het volgende:
Ik sport nu bijna en jaar en ben alleen maar aangekomen...

Fitness om de dag, fiets 2 uur per dag. Verder 2 x per week uit dus zeker 10 uur dansen per week.
Ik begon in december, woog toen 59 kilo met 170 cm. In April woog ik 65 kg en weeg op het moment 63 kg.

Waarom de fack? Ik eet wel veel maar dat heb ik altijd gedaan.
Ben niet bepaald dik, mn buik is afgetraint maar ik heb nogal veel curves maar dat heb ik altijd gehad.
Maarja de weegschaal liegt niet, iemand tips??
Onder onderhoud eten > je valt af.

kcal tellen dus.
pi_117781529
Upper-lower doe ik wel een beejte geloof ik; vanmiddag bijvoorbeeld dit gedaan;

Benchpress, tussen de sets door flyes
Bent-over-rows, tussen de sets door bent-over side raises
Overhead press, tussen de sets door front raises

Daarna nog wat pull-ups, dipps en wat core oefeningen. De andere dag zou ik dan squats, deadlifts, lunges en wat core dingen doen. Voelt allemaal prima maar mijn kennis is niet zo toereikend dat ik dit kan beoordelen.

Vandaar mijn vraag of dit gestructureerder kan?
pi_117781558
Niet alles supersetten. Tijdens compounds wil je juist alles kunnen geven. Rust = rust.

Pak gewoon 6 (compound) oefeningen upper en 6 oefeningen lower body per workout.

[ Bericht 30% gewijzigd door 16meter op 09-10-2012 17:56:27 ]
pi_117782098
Dus bijvoorbeeld;

Bench
Overhead
Bent-over Rows
Pull-ups
Dipps
Push-ups
Core

En dag 2;

Squat
Deadlift
Lunges
Legg Press
Core

?
pi_117784242
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 18:04 schreef Skol het volgende:
Dus bijvoorbeeld;

Bench
Overhead
Bent-over Rows
Pull-ups
Dipps
Push-ups
Core

En dag 2;

Squat
Deadlift
Lunges
Legg Press
Core

?
Bijvoorbeeld idd..
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_117808587
Ah een fitness topic dit ga ik zeker volgen :)
Ik fitness 4x per week met een splitschema benen/buik/biceps/borst en benen/buik/triceps/schouders (zo uit mijn hoofd) en een half uurtje cardio. Heb nu 4 weken niet kunnen fitnessen door een vakantie en een verbouwing die bezig is en ik was "geschrokken" hoe mn spierkracht in die 4 weken is afgenomen. Oefeningen die ik normaal start met een setje van 56kg en eindig met een setje van 79kg gaan echt met de grootste moeite (als het al lukt). Komende weken dus flink aanpoten :)
  woensdag 10 oktober 2012 @ 11:54:10 #21
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_117808648
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 11:52 schreef Questular het volgende:
Ah een fitness topic dit ga ik zeker volgen :)
Ik fitness 4x per week met een splitschema benen/buik/biceps/borst en benen/buik/triceps/schouders (zo uit mijn hoofd) en een half uurtje cardio. Heb nu 4 weken niet kunnen fitnessen door een vakantie en een verbouwing die bezig is en ik was "geschrokken" hoe mn spierkracht in die 4 weken is afgenomen. Oefeningen die ik normaal start met een setje van 56kg en eindig met een setje van 79kg gaan echt met de grootste moeite (als het al lukt). Komende weken dus flink aanpoten :)
Ja dat gaat snel he als je even niks gedaan hebt!
All she wants and needs is just a little taste..
pi_117808694
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 18:04 schreef Skol het volgende:
Dus bijvoorbeeld;

Bench
Overhead
Bent-over Rows
Pull-ups
Dipps
Push-ups
Core

En dag 2;

Squat
Deadlift
Lunges
Legg Press
Core

?
Zoiets, ja. Zou nog wel een oefening voor je hamstrings toevoegen.

Abs 1x per week is ook voldoende. Je pakt je core al genoeg aan met al die compounds.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 11:55:44 #23
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_117808710
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:27 schreef sunnybelle het volgende:
Ik sport nu bijna en jaar en ben alleen maar aangekomen...

Fitness om de dag, fiets 2 uur per dag. Verder 2 x per week uit dus zeker 10 uur dansen per week.
Ik begon in december, woog toen 59 kilo met 170 cm. In April woog ik 65 kg en weeg op het moment 63 kg.

Waarom de fack? Ik eet wel veel maar dat heb ik altijd gedaan.
Ben niet bepaald dik, mn buik is afgetraint maar ik heb nogal veel curves maar dat heb ik altijd gehad.
Maarja de weegschaal liegt niet, iemand tips??
Wat noem jij veel eten?
En als je zelf al zegt dat je niet bepaald dik bent, kunnen het ook spieren zijn.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_117808857
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:27 schreef sunnybelle het volgende:
Ik sport nu bijna en jaar en ben alleen maar aangekomen...

Fitness om de dag, fiets 2 uur per dag. Verder 2 x per week uit dus zeker 10 uur dansen per week.
Ik begon in december, woog toen 59 kilo met 170 cm. In April woog ik 65 kg en weeg op het moment 63 kg.

Waarom de fack? Ik eet wel veel maar dat heb ik altijd gedaan.
Ben niet bepaald dik, mn buik is afgetraint maar ik heb nogal veel curves maar dat heb ik altijd gehad.
Maarja de weegschaal liegt niet, iemand tips??
Ik ben van 96 kg naar 102 kg gegaan en toch qua vet% achteruitgegaan. Is het niet gewoon spiermassa?
pi_117900967
Hallo

Ik ben 16 jaar en zo'n 1,73.
Ik wil wat gespierder worden. Heeft iemand wat oefeningen voor beginners die je thuis gemakkelijk kan uitvoeren zonder dat je (veel) dingen moet aanschaffen.

Ik heb ook een fitness abonnement maar daar doe ik vooral cardio, omdat ik gewoon niet weet hoe te trainen en dergelijke.

Dankje
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_117901028
Wees specifiek in je doel. Wat is ''wat gespierder'' ?

Als je een vage vraag stelt zal je ook een vaag antwoord terug krijgen.
pi_117901072
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:38 schreef marcie216 het volgende:
Hallo

Ik ben 16 jaar en zo'n 1,73.
Ik wil wat gespierder worden. Heeft iemand wat oefeningen voor beginners die je thuis gemakkelijk kan uitvoeren zonder dat je (veel) dingen moet aanschaffen.

Ik heb ook een fitness abonnement maar daar doe ik vooral cardio, omdat ik gewoon niet weet hoe te trainen en dergelijke.

Dankje
Google > Starting Strength
pi_117901326
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:40 schreef Weissman het volgende:
Wees specifiek in je doel. Wat is ''wat gespierder'' ?

Als je een vage vraag stelt zal je ook een vaag antwoord terug krijgen.
Gewoon wat meer arm spieren, maar had hier ook al gelezen dat je dan ook je rug en dergelijke moet trainen om het evenwicht goed te houden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:42 schreef 16meter het volgende:

[..]

Google > Starting Strength
Zou later vanavond eens kijken of daar ook oefeningen voor thuis bij staan, dankje.
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_117901343
Niet thuis gaan rommelen als je echt resultaat wilt boeken. Waarom zou je, je hebt toch niet voor niks een abonnement bij een sportschool?

Of heb je thuis een powerrack etc.?
pi_117901371
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:54 schreef 16meter het volgende:
Niet thuis gaan rommelen als je echt resultaat wilt boeken. Waarom zou je, je hebt toch niet voor niks een abonnement bij een sportschool?

Of heb je thuis een powerrack etc.?
Ik heb alleen wat dumbells.
Maar bij de fitness zijn wat nadelen, ga er maar 1x per week naar toe omdat het redelijk ver is, en der zijn verschillende 'afdelingen'. Bij de cardio staan 8 apparaten, maar er is ook een andere ruimte, en daar zijn allemaal brede mensen, en eigenlijk ook alleen maar volwassenen. Ik doe nu op die 8 apparaten af en toe iets. Doe de meeste op stand 7 (zijn gewichten), er zijn 12 standen.
Misschien een idee om gewoon die apparaten te blijven doen tot ik ze op 12 kan?
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_117901692
Als ik jou was zou ik me niet schamen en gewoon tussen die 'brede mannen' gaan trainen. Waarschijnlijk helpen ze je gewoon.

Met dumbbells en barbells trainen is effectiever dan alleen met apparaten.
pi_117901757
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:11 schreef 16meter het volgende:
Als ik jou was zou ik me niet schamen en gewoon tussen die 'brede mannen' gaan trainen. Waarschijnlijk helpen ze je gewoon.

Met dumbbells en barbells trainen is effectiever dan alleen met apparaten.
Ik ben zelf ook niet zo groot, ben er 1x binnen naar binnen gegaan, iedereen keek me gek aan, en iedereen die daar was, waren sowieso 20+..
Misschien is het wel verboden tot 18 daar binnen kan ook.
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_117901819
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:14 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook niet zo groot, ben er 1x binnen naar binnen gegaan, iedereen keek me gek aan, en iedereen die daar was, waren sowieso 20+..
Misschien is het wel verboden tot 18 daar binnen kan ook.
:')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2012 18:16:25 ]
pi_117901837
Als je liever nog wacht met serieus trainen, dan kun je thuis wat push-ups, pull-ups en dips doen. Met wat knutselen misschien ook wel inverted rows. Verder wat presses, raises, rows en arm isolatie met je dumbbell setje.

Benen trainen kun je echter wel vergeten.
pi_117901862
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:16 schreef 16meter het volgende:
Benen trainen kun je echter wel vergeten.
Als ie 2x in de week voetbalt en naar school fietst is het wel voldoende toch ?
pi_117901876
Dat is zeker voldoende, ja. :')

[ Bericht 8% gewijzigd door 16meter op 12-10-2012 18:26:09 ]
pi_117901887
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:16 schreef 16meter het volgende:
Als je liever nog wacht met serieus trainen, dan kun je thuis wat push-ups, pull-ups en dips doen. Met wat knutselen misschien ook wel inverted rows. Verder wat presses, raises, rows en arm isolatie met je dumbbell setje.

Benen trainen kun je echter wel vergeten.
Ik voetbal al, dus beenspieren zijn wel redelijk, die vind ik overigens ook niet zo belangrijk ;)

Bedankt voor de tips, zou wel eens schema gaan maken met Push ups - Pull ups doen.
Wat raden jullie aan, had ergens gelezen dat je spieren genoeg rust moeten hebben, zeker als je nog jong bent (16 jaar).

Als ik me beenspieren niet train, dan kan ik bv op Maandag - woensdag - vrijdag trainen.
Op dinsdag en donderdag doe ik voetbaltraining
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_117901895
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:17 schreef Weissman het volgende:

[..]

Als ie 2x in de week voetbalt en naar school fietst is het wel voldoende toch ?
3x in de week als je wedstrijd mee telt ;)
En ik fiets niet meer want heb een scooter haha
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_117901897
:') Laat maar,jongen... Verspilde moeite weer.

[ Bericht 7% gewijzigd door 16meter op 12-10-2012 18:26:29 ]
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:23:45 #40
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_117902013
Kijk, wil je echt breder worden, volg de tips van de mannen hier op.
Maar je moet hier niet aankomen met je wishlist.
Iedereen wil hier een godenfysiek hebben, alleen het gros wil er niks voor doen.

Het komt dus eigenlijk op het volgende neer;
BEASTMODE
pi_117902041
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:23 schreef Awesome_ het volgende:
Kijk, wil je echt breder worden, volg de tips van de mannen hier op.
Maar je moet hier niet aankomen met je wishlist.
Iedereen wil hier een godenfysiek hebben, alleen het gros wil er niks voor doen.

Het komt dus eigenlijk op het volgende neer;
wat bedoel je met wishlist?
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:31:55 #42
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_117902267
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:24 schreef marcie216 het volgende:

[..]

wat bedoel je met wishlist?
Een wensenlijstje.
BEASTMODE
pi_117924499
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:55 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Ik heb alleen wat dumbells.
Maar bij de fitness zijn wat nadelen, ga er maar 1x per week naar toe omdat het redelijk ver is, en der zijn verschillende 'afdelingen'. Bij de cardio staan 8 apparaten, maar er is ook een andere ruimte, en daar zijn allemaal brede mensen, en eigenlijk ook alleen maar volwassenen. Ik doe nu op die 8 apparaten af en toe iets. Doe de meeste op stand 7 (zijn gewichten), er zijn 12 standen.
Misschien een idee om gewoon die apparaten te blijven doen tot ik ze op 12 kan?
Maakt toch niks uit dat er "brede volwassen" mensen daar staan te fitnessen? Zij komen daar om te trainen en jij ook dus daar moet je je niet door tegen laten houden. Als je meer spiermassa wilt kweken moet je gewoon een schema op laten stellen door een instructeur en iets vaker naar het fitness gaan ook al is het redelijk ver rijden ;)
pi_117925336
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:11 schreef 16meter het volgende:
Als ik jou was zou ik me niet schamen en gewoon tussen die 'brede mannen' gaan trainen. Waarschijnlijk helpen ze je gewoon.

Met dumbbells en barbells trainen is effectiever dan alleen met apparaten.
Is dat zo? Ik train vooral op apparaten en ben wel benieuwd waarom dat dan minder effectief zou zijn, heeft dat met de balans en positie van je lichaam te maken?
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:27:52 #45
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_117925623
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:18 schreef Questular het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik train vooral op apparaten en ben wel benieuwd waarom dat dan minder effectief zou zijn, heeft dat met de balans en positie van je lichaam te maken?
Een groot deel van je spiervezels heeft als functie om je bewegingen te stabiliseren. Als je bijv. Een chest press machine doet, is duwen het enige dat je doet. Met dumbbells en daarna barbell trainen is het beste, omdat je borst, schouders en triceps constant je beweging moeten stabiliseren. Hierdoor zal je meer spiervezels aanspreken, meer schade kunnen doen en dus ook groter groeien. Je kunt natuurlijk best nog wel machines doen, maar pas nadat je je grote free-weight compounds hebt gedaan.
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
pi_117925705
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:27 schreef Bendoe het volgende:

[..]

Een groot deel van je spiervezels heeft als functie om je bewegingen te stabiliseren. Als je bijv. Een chest press machine doet, is duwen het enige dat je doet. Met dumbbells en daarna barbell trainen is het beste, omdat je borst, schouders en triceps constant je beweging moeten stabiliseren. Hierdoor zal je meer spiervezels aanspreken, meer schade kunnen doen en dus ook groter groeien. Je kunt natuurlijk best nog wel machines doen, maar pas nadat je je grote free-weight compounds hebt gedaan.
Helemaal duidelijk, dank :)
pi_117925957
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:27 schreef Bendoe het volgende:

[..]

Met dumbbells en daarna barbell trainen is het beste
Dus ik moet met dumbbells gaan deadliften en squatten? ;)

Free weight training is beter omdat je meer stabilisatoren gebruikt. Daarnaast leveren compounds meer functionele kracht op dan machines.

[ Bericht 14% gewijzigd door 16meter op 13-10-2012 13:46:19 ]
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:48:51 #48
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_117926311
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:18 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Ik voetbal al, dus beenspieren zijn wel redelijk, die vind ik overigens ook niet zo belangrijk ;)

Bedankt voor de tips, zou wel eens schema gaan maken met Push ups - Pull ups doen.
Wat raden jullie aan, had ergens gelezen dat je spieren genoeg rust moeten hebben, zeker als je nog jong bent (16 jaar).

Als ik me beenspieren niet train, dan kan ik bv op Maandag - woensdag - vrijdag trainen.
Op dinsdag en donderdag doe ik voetbaltraining
Sleep je 3 x per week naar die sportschool. Dat die ver weg is, is geen excuus, en ga daar beginnen met strarting strength.

Die brede mensen zjin niet eng en zullen je vast helpen als je iets niet goed doet.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:20:37 #49
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_117928779
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:14 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook niet zo groot, ben er 1x binnen naar binnen gegaan, iedereen keek me gek aan, en iedereen die daar was, waren sowieso 20+..
Misschien is het wel verboden tot 18 daar binnen kan ook.
Ga dan naar een sportschool dichterbij.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_117981334
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:48 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Sleep je 3 x per week naar die sportschool. Dat die ver weg is, is geen excuus, en ga daar beginnen met strarting strength.

Die brede mensen zjin niet eng en zullen je vast helpen als je iets niet goed doet.
Ik ben ook gewoon nog totaal niet sterk, kan me zelf nog niet eens 3x op trekken denk ik. Dus wil daarom eerst die andere apparaten op niveau 12 kunnen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 15:20 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ga dan naar een sportschool dichterbij.
De enige die dichterbij zijn, kosten meer dan 40eu per maand. Dat is mij toch iets te veel.
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
  zondag 14 oktober 2012 @ 23:54:42 #51
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_117982462
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 23:19 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Ik ben ook gewoon nog totaal niet sterk, kan me zelf nog niet eens 3x op trekken denk ik. Dus wil daarom eerst die andere apparaten op niveau 12 kunnen.

[..]

De enige die dichterbij zijn, kosten meer dan 40eu per maand. Dat is mij toch iets te veel.
Iedereen begint onderaan. Als je juist met ss begint bouw je sneller functionele kracht op.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_117987266
Wat bedoel je met ss :@?

Ik ga vandaag naar de sportschool. Ik vroeg me iets af, is het beter om ook weer krachttraining te gaan doen of alleen cardio (om wat af te vallen)

Ik heb gister veel gesjouwd omdat we gaan verhuizen. Als ik nou mijn linker arm strek, voel ik iets.
Is het dan beter om daar gewoon mee KT te gaan doen, of kan ik beter laten rusten en ergens anders deze week KT doen?

Op welk appparaat kan je beter gaan trainen bij de fitness om af te vallen? Fiets/roeien/crosstrainer?
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_117987322
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 09:08 schreef marcie216 het volgende:
Wat bedoel je met ss :@?
Dit bedoelt hij.
  maandag 15 oktober 2012 @ 10:34:28 #54
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_117989137
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 09:08 schreef marcie216 het volgende:
Wat bedoel je met ss :@?

Ik ga vandaag naar de sportschool. Ik vroeg me iets af, is het beter om ook weer krachttraining te gaan doen of alleen cardio (om wat af te vallen)

Ik heb gister veel gesjouwd omdat we gaan verhuizen. Als ik nou mijn linker arm strek, voel ik iets.
Is het dan beter om daar gewoon mee KT te gaan doen, of kan ik beter laten rusten en ergens anders deze week KT doen?

Op welk appparaat kan je beter gaan trainen bij de fitness om af te vallen? Fiets/roeien/crosstrainer?
Ik zou gewoon met wat lichte krachttraining beginnen en kijken hoe het gaat. Voor cardio moet je doen wat jij het fijnst vind, het maakt niet zo veel uit wat je doet, als je het maar doet.
pi_117989458
quote:
7s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:34 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik zou gewoon met wat lichte krachttraining beginnen en kijken hoe het gaat. Voor cardio moet je doen wat jij het fijnst vind, het maakt niet zo veel uit wat je doet, als je het maar doet.
Oke bedankt! Ik las ergens dat rust de belangrijkste factor is voor spieren.
De reden dat ik er nu weer serieus mee ga beginnen :

3 jaar geleden was ik een stuk dikker. Ben toen 6 kilo afgevallen en had toen nog wat vet en dergelijke, maar ik was tevreden. Daar is nu weer 3 kilo bij en ik ga in februari op vakantie naar Egypte, dus zou fijn zijn als er een paar kilo'tjes van af gaan.
Moet toch lukken : 3,5 maand
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
  maandag 15 oktober 2012 @ 10:51:33 #56
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_117989597
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:45 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Oke bedankt! Ik las ergens dat rust de belangrijkste factor is voor spieren.
De reden dat ik er nu weer serieus mee ga beginnen :
Rust is belangrijk. Maar dat is rust na een zware inspanning. Vandaar bijvoorbeeld maandag, woensdag, vrijdag trainen, en de andere dagen niet liften en je spieren rust geven. Je kan eventueel wel wat cardio doen op de off dagen.

Er zijn drie dingen belangrijk; trainen, voeding en rust. Die drie moeten een goede balans hebben.

quote:
3 jaar geleden was ik een stuk dikker. Ben toen 6 kilo afgevallen en had toen nog wat vet en dergelijke, maar ik was tevreden. Daar is nu weer 3 kilo bij en ik ga in februari op vakantie naar Egypte, dus zou fijn zijn als er een paar kilo'tjes van af gaan.
Moet toch lukken : 3,5 maand
In 3,5 maanden moet je wel wat kwijt kunnen raken inderdaad. Zeker als je bovenstaande 3 op orde hebt.
pi_117989719
quote:
7s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:51 schreef Snakey het volgende:

[..]

Rust is belangrijk. Maar dat is rust na een zware inspanning. Vandaar bijvoorbeeld maandag, woensdag, vrijdag trainen, en de andere dagen niet liften en je spieren rust geven. Je kan eventueel wel wat cardio doen op de off dagen.

Er zijn drie dingen belangrijk; trainen, voeding en rust. Die drie moeten een goede balans hebben.

[..]

In 3,5 maanden moet je wel wat kwijt kunnen raken inderdaad. Zeker als je bovenstaande 3 op orde hebt.
Ik train meestal 4/5 dagen per week dus ik heb weinig echte rustmomenten. Als ik het goed begrijp is dat niet bevordelijk voor de spier opbouw?
  maandag 15 oktober 2012 @ 11:00:03 #58
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_117989851
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:55 schreef Questular het volgende:

[..]

Ik train meestal 4/5 dagen per week dus ik heb weinig echte rustmomenten. Als ik het goed begrijp is dat niet bevordelijk voor de spier opbouw?
Dat ligt eraan, als je 4 dagen full body trained is dat waarschijnlijk teveel. Maar dat ligt aan hoe ervaren je bent, hoe lang je al bezig bent, enz.

Als je een 4 day splitt doet kan het prima. Bijvoorbeeld ma. borst, din. rug, wo. off, don. benen en vrijdag schouders.
pi_117989987
quote:
7s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:51 schreef Snakey het volgende:

[..]

Rust is belangrijk. Maar dat is rust na een zware inspanning. Vandaar bijvoorbeeld maandag, woensdag, vrijdag trainen, en de andere dagen niet liften en je spieren rust geven. Je kan eventueel wel wat cardio doen op de off dagen.

Er zijn drie dingen belangrijk; trainen, voeding en rust. Die drie moeten een goede balans hebben.

[..]

In 3,5 maanden moet je wel wat kwijt kunnen raken inderdaad. Zeker als je bovenstaande 3 op orde hebt.
Voeding is het enige lastige denk ik. Ik pak op school dagen altijd :

1 boterham s'ochtends
ik neem er 3 mee naar school.
15:00 weer terug van school, meestal een tussendoortje (koekje)
Avond eten
's avonds ook nog een tussendoortje (koekje)

Ik wil die 2 tussendoortjes vervangen door fruit. Is dat dan oke?
En wij hebben ergens nog een smootie apparaat staan, die kan ik ook gaan gebruiken. Banaan, appel en yoghurt, of is dat niet goed als tussendoortje?

En op welke dagen te trainen is voor mij ook lastig.

Als ik 2x ga hardlopen heb ik de keuze uit de dagen : Maandag, woensdag, vrijdag en zondag.
Stel ik kies Maandag + zondag. Dan kan ik op een vrijdag nog naar fitness gaan.
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_117990091
Marcie, dat is echt nog te weinig.
Wat je kan pakken is van die goedkope kwark uit de supermarkt (500gram per dag / 0,75cent). Is wel smerig.. ik meng het met een beetje ranja.

Je spieren hebben vooral eiwitten nodig, en met wat jij opnoemt krijg je naar verwachting niet genoeg eiwitten binnen.
pi_117990178
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:07 schreef BadderAapje het volgende:
Marcie, dat is echt nog te weinig.
Wat je kan pakken is van die goedkope kwark uit de supermarkt (500gram per dag / 0,75cent). Is wel smerig.. ik meng het met een beetje ranja.

Je spieren hebben vooral eiwitten nodig, en met wat jij opnoemt krijg je naar verwachting niet genoeg eiwitten binnen.
Dat is het schema waar ik me aan wil gaan houden ;)
ik kan die smerige kwark wel gebruiken voor bij de smootie's?
In 1e instantie wil ik afvallen natuurlijk, maar de spieren erbij zijn super.
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
  maandag 15 oktober 2012 @ 11:20:50 #62
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_117990540
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:04 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Voeding is het enige lastige denk ik. Ik pak op school dagen altijd :

1 boterham s'ochtends
ik neem er 3 mee naar school.
15:00 weer terug van school, meestal een tussendoortje (koekje)
Avond eten
's avonds ook nog een tussendoortje (koekje)

Ik wil die 2 tussendoortjes vervangen door fruit. Is dat dan oke?
En wij hebben ergens nog een smootie apparaat staan, die kan ik ook gaan gebruiken. Banaan, appel en yoghurt, of is dat niet goed als tussendoortje?

En op welke dagen te trainen is voor mij ook lastig.

Als ik 2x ga hardlopen heb ik de keuze uit de dagen : Maandag, woensdag, vrijdag en zondag.
Stel ik kies Maandag + zondag. Dan kan ik op een vrijdag nog naar fitness gaan.
Je moet echt meer gaan eten. Begin bv eens met twee boterhammen, en neem zes boterhammen mee ipv 3. Je tussendoortjes, zelfs met meer boterhammen kan je die koekjes eigenlijk wel hebben want daarmee kom je nog niet aan je dagelijkse behoefte. Fruit is altijd goed natuurlijk.

Om spier op te bouwen moet je buiten trainen je spieren ook voeden, dus meer eten is een must.

Ik zou drie dagen met gewichten aan de gang gaan, en daar je hardlopen en cardio omheen bouwen.
pi_117990610
quote:
7s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:20 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je moet echt meer gaan eten. Begin bv eens met twee boterhammen, en neem zes boterhammen mee ipv 3. Je tussendoortjes, zelfs met meer boterhammen kan je die koekjes eigenlijk wel hebben want daarmee kom je nog niet aan je dagelijkse behoefte. Fruit is altijd goed natuurlijk.

Om spier op te bouwen moet je buiten trainen je spieren ook voeden, dus meer eten is een must.

Ik zou drie dagen met gewichten aan de gang gaan, en daar je hardlopen en cardio omheen bouwen.
Mijn 1e doel is afvallen, dan moet ik toch niet meer gaan eten :P?
En ik heb s'ochtends echt maar honger tot 1 boterham. Pak er soms wel eens 2, maar ik zit dan gewoon vol na de 1e.
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_117990749
In magere kwark zit 99% alleen eiwitten verder niets.
Indien je te weinig calorieen binnenkrijgt gaat je lichaam in een spaarstand waardoor hij juist zo veel mogelijk vast houdt.

Je kan het beste uitrekenen wat je basis behoefte is en hier maar 200/300 calorieen onderzitten en wat cardio'en. Anders krijg je het spreekwoordelijke jojo effect.

En indien je te weinig eiwitten binnenkrijgt gaat je lichaam ook energie vragen van je spieren waardoor deze "krimpen".
  maandag 15 oktober 2012 @ 11:27:08 #65
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_117990775
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:22 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Mijn 1e doel is afvallen, dan moet ik toch niet meer gaan eten :P?
En ik heb s'ochtends echt maar honger tot 1 boterham. Pak er soms wel eens 2, maar ik zit dan gewoon vol na de 1e.
Met wat je eet kom je bij lange na niet aan je dagelijkse behoefte. Te weinig eten is ongezond.

Met 4 boterhammen op een dag kom je ongeveer aan 350kcal, plus beleg dan zit je aan, zeg, 500kcal, een paar koekjes, zeg 250kcal, en dan avondeten zeg, 600kcal. Dan zou je op 1700kcal per dag komen, dat is ~800kcal te weinig.

Zeker als je 3x per week met gewichten aan de gang gaat is dat veel te weinig.
  maandag 15 oktober 2012 @ 11:30:23 #66
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_117990887
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:26 schreef BadderAapje het volgende:
In magere kwark zit 99% alleen eiwitten verder niets.

In 500 gram kwark zit tussen de 35 en 60 gram eirwit. Bij lange geen 99% dus.

Maar ik zou me daar voor nu nog niet zo druk om maken. Gainen is vrij makkelijk als newbie, gewoon goed eten, 3x per week trainen en wat cardio erbij. Dan zie je over 3,5 maanden echt wel een goed verschil.
pi_117990958
Snakey, ik probeer het in jip en janneke taal uit te leggen.. we zitten namelijk in het fitness topic :).
Het hele verhaal wat ik type is omdat hij zijn voeding weergeeft en dit op het eerste gezicht echt veel te weinig is.

En inplaats van voedings adviezen te geven, kan ik hem ook het makkelijkste product aanraden om toch wat eiwitten/calorieen binnen te krijgen en niet meteen iets ongezonds naar binnen te werken.
pi_117991011
Mooi, die Jip en Janneke taal. Maar dat magere kwark voor 99% uit eiwitten bestaat is gewoon onwaar.
pi_117991178
meen je dit nu werkelijk? ik probeer met dit product aan te geven dat dit de makkelijkste manier is om wat gezonde voeding binnen te krijgen waar hij het meest van mist.

Omdat ze het hierboven niet snappen: (100gram: 8,8Gram eiwit, 4,8Gram kool, 0,1Gram Vet)

Als iemand zijn voeding"schema" zoals hierboven omschrijft heeft de persoon er weinig kaas van gegeten en wil die 9/10 keer ook niet direct zijn voeding zo aanpassen met rijst.kip, boontjes etc.

Inplaats van het koekje kan hij beter beide tussendoortjes omwisselen met +/- 250Gram kwark + een stuk fruit.
pi_117991217
en de belangrijkste tip: kappen met frisdrank *)
  maandag 15 oktober 2012 @ 11:53:45 #71
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_117991621
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:32 schreef BadderAapje het volgende:
Snakey, ik probeer het in jip en janneke taal uit te leggen.. we zitten namelijk in het fitness topic :).
Het hele verhaal wat ik type is omdat hij zijn voeding weergeeft en dit op het eerste gezicht echt veel te weinig is.

En inplaats van voedings adviezen te geven, kan ik hem ook het makkelijkste product aanraden om toch wat eiwitten/calorieen binnen te krijgen en niet meteen iets ongezonds naar binnen te werken.
Je hebt het fout. En gewoon advies geven hoeft niet in Jip en Janneke taal. Hij is oud en wijs genoeg om te begrijpen wat ik tiep.
  maandag 15 oktober 2012 @ 11:59:09 #72
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_117991802
quote:
7s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:53 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je hebt het fout. En gewoon advies geven hoeft niet in Jip en Janneke taal. Hij is oud en wijs genoeg om te begrijpen wat ik tiep.
hihi, tiep is Jip&Janneke taal :@
Deathlift or Die.
  maandag 15 oktober 2012 @ 11:59:36 #73
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_117991841
Wat moet ik fout hebben dan?

Marcie moet wat meer eten.. het is een scholier en woont nog thuis. Ik ga er hierdoor vanuit dat er niet extra wordt gekookt om Marcie van voedsel te voorzien (of ze moet het zelf doen uiteraard). Daarna mist ze het belangrijkste als ze ook meerdere keren doet krachttraining en dat zijn eiwitten.

Wat wil je Marcie anders aanraden waar ze direct mee kan beginnen zonder er teveel moeite in te steken.
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:03:59 #75
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_117991963
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:00 schreef BadderAapje het volgende:
Wat moet ik fout hebben dan?

Marcie moet wat meer eten.. het is een scholier en woont nog thuis. Ik ga er hierdoor vanuit dat er niet extra wordt gekookt om Marcie van voedsel te voorzien (of ze moet het zelf doen uiteraard). Daarna mist ze het belangrijkste als ze ook meerdere keren doet krachttraining en dat zijn eiwitten.

Wat wil je Marcie anders aanraden waar ze direct mee kan beginnen zonder er teveel moeite in te steken.
Dat het niet in J&J taal hoeft, en als je niet weet hoeveel eiwit in kwark zit je beter niks kan zeggen.

No offence trouwens.
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:05:21 #76
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_117992021
Eerste tip wat ik aan de newbees hier wil meegeven is dat je tot je limiet moet proberen te trainen. Je moet je setjes niet moeiteloos halen. Je hoeft niet tot failure te trainen, maar voel je lichaam branden, trillen. Push jezelf naar de next level.
Ik zie te veel mensen die maar voor zich uit zitten te staren op de pecdeck met 15kg, die zonder moeite 4*8 halen en vervolgens door gaan naar de cable rows, om ook moeiteloos 4*8*15kg te doen.

Daarnaast eiwitrijk eten. Zorg dat je kipfilet, pindakaas en kwark naar binnen krijgt. Kap met producten als jam en jonge 48+ kaas. Suikers zijn het slechtst voor je. Vooral tot anderhalf uur na je training is het belangrijk voldoende eiwitten te eten, dit wordt namelijk direct gebruikt voor je herstel. Het domste wat ik vaak hoor thuis of bij vrienden als ik me na mijn trainingen volbunker, is 'ga je het er nou allemaal weer aanvreten?'.
Deathlift or Die.
pi_117992051
Ik geef het net aan? je had de 99% niet letterlijk moeten nemen. Het ging mij hierbij om het eiwit gehalte hierin erg hoog was en de overige vet aan koolhydraten erg weinig is.

quote:
Omdat ze het hierboven niet snappen: (100gram: 8,8Gram eiwit, 4,8Gram kool, 0,1Gram Vet)
pi_117992084
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:05 schreef Ethanolic het volgende:
Vooral tot anderhalf uur na je training is het belangrijk voldoende eiwitten te eten, dit wordt namelijk direct gebruikt voor je herstel.
Anabolic window jonguh!!!

PhD BroScience :P
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:08:30 #79
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_117992158
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:06 schreef 16meter het volgende:

[..]

Anabolic window jonguh!!!

PhD BroScience :P
jeweetut nou nu ga k aan de geranamine en aan de ijzers hange xoxo
Deathlift or Die.
pi_117992188
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:00 schreef BadderAapje het volgende:
Wat moet ik fout hebben dan?

Marcie moet wat meer eten.. het is een scholier en woont nog thuis. Ik ga er hierdoor vanuit dat er niet extra wordt gekookt om Marcie van voedsel te voorzien (of ze moet het zelf doen uiteraard). Daarna mist ze het belangrijkste als ze ook meerdere keren doet krachttraining en dat zijn eiwitten.

Wat wil je Marcie anders aanraden waar ze direct mee kan beginnen zonder er teveel moeite in te steken.
Klopt, maar ben wel een jongen ;)

Bedankt voor alle hulp, hier kan ik iets mee
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_117992302
Na je training goed eten is belangrijk, maar dingen als "protein window" zijn natuurlijk dikke broscience. Voeding en eiwitten zijn belangrijk voor je herstel, maar als jij op maandagochtend ruim voor je training een bak kwark eet en een paar boterhammen met kipfilet, dan profiteer je maandag na je training nog van de eiwitten die daarin zitten. Het duurt wel even voordat het afgebroken is.
pi_117992329
Excuses :P , je naam is daarin wat onduidelijk.
Ik wist bijna zeker dat ik met een jongen te maken had.. maar je naam liet me twijfelen.

ook wat Ethanolic zegt:
Daarnaast eiwitrijk eten. Zorg dat je kipfilet, pindakaas en kwark naar binnen krijgt. Kap met producten als jam en jonge 48+ kaas.

Als je boodschappen doet kijk een keer naar de voedingswaarden. Je schrikt je eigen soms te pleuris hoeveel suiker ergens inzit.
pi_117992346
Als je 's ochtends traint en pas 's avonds gaat eten groei je ook.
pi_117992416
En als je IF doet groei je ook, terwijl je 2/3e van de dag niet eet.
pi_117993997
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:12 schreef BadderAapje het volgende:
Excuses :P , je naam is daarin wat onduidelijk.
Ik wist bijna zeker dat ik met een jongen te maken had.. maar je naam liet me twijfelen.

ook wat Ethanolic zegt:
Daarnaast eiwitrijk eten. Zorg dat je kipfilet, pindakaas en kwark naar binnen krijgt. Kap met producten als jam en jonge 48+ kaas.

Als je boodschappen doet kijk een keer naar de voedingswaarden. Je schrikt je eigen soms te pleuris hoeveel suiker ergens inzit.
Maakt niet uit hoor ;)
Over kipfilet, dat pak ik meestal wel, ik zou ook pindakaas gaan pakken. Bedankt allemaal!
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_117994157
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:15 schreef Sapstengel het volgende:
En als je IF doet groei je ook, terwijl je 2/3e van de dag niet eet.
IF ?

Dus even alles op een rijtje :

Voedsel

Kipfilet, pindakaas, kwark
200 a 300 kcal onder mijn dagelijks behoefte

Over KT heb ik nog wel een vraag : hoeveel sessies moet ik doen (en hoeveel keer moet ik iets doen in 1 setje, 8x?)
En moet ik tussen die setjes door ook rust pakken of niet?
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_118001016
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 13:01 schreef marcie216 het volgende:

[..]

IF ?

Dus even alles op een rijtje :

Voedsel

Kipfilet, pindakaas, kwark
200 a 300 kcal onder mijn dagelijks behoefte

Over KT heb ik nog wel een vraag : hoeveel sessies moet ik doen (en hoeveel keer moet ik iets doen in 1 setje, 8x?)
En moet ik tussen die setjes door ook rust pakken of niet?
Je kunt 3 setjes van 10 keer doen en dan bv elke keer hetzelfde gewicht pakken of zoals ik liever doe
1 setje 12x bv 56kg
1 setje 10x bv 62 kg
1 setjes 8x 70 kg
Bij het laatste heb ik het gevoel dat het zwaarder is en je zo dus iets meer tot het gaatje moet gaan. Kan er natuurlijk ook naast zitten ;)
pi_118001268
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 13:01 schreef marcie216 het volgende:

[..]

IF ?

Intermittend fasting. 16 uur vasten 8 uur eten. Of 20 uur vasten 4 uur eten etc. Kleine maaltijd voor de workout, rest van de dagelijkse calorieën erna. Zie ook http://www.leangains.com.

Ik doe trouwens altijd 4 sets. 10, 8, 8, 6. En dan elke keer zwaarder gaan. Maar wissel ook wel af met dropsets bij bepaalde oefeningen of piramidesets. Beetje afwisselen eens in de zoveel tijd.
pi_118001404
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:05 schreef Ethanolic het volgende:
Eerste tip wat ik aan de newbees hier wil meegeven is dat je tot je limiet moet proberen te trainen. Je moet je setjes niet moeiteloos halen. Je hoeft niet tot failure te trainen, maar voel je lichaam branden, trillen. Push jezelf naar de next level.
Ik zie te veel mensen die maar voor zich uit zitten te staren op de pecdeck met 15kg, die zonder moeite 4*8 halen en vervolgens door gaan naar de cable rows, om ook moeiteloos 4*8*15kg te doen.

Daarnaast eiwitrijk eten. Zorg dat je kipfilet, pindakaas en kwark naar binnen krijgt. Kap met producten als jam en jonge 48+ kaas. Suikers zijn het slechtst voor je. Vooral tot anderhalf uur na je training is het belangrijk voldoende eiwitten te eten, dit wordt namelijk direct gebruikt voor je herstel. Het domste wat ik vaak hoor thuis of bij vrienden als ik me na mijn trainingen volbunker, is 'ga je het er nou allemaal weer aanvreten?'.
Ik dacht juist altijd dat je kwark voor het slapen gaan moest eten?
pi_118003105
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2012 15:59 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Intermittend fasting. 16 uur vasten 8 uur eten. Of 20 uur vasten 4 uur eten etc. Kleine maaltijd voor de workout, rest van de dagelijkse calorieën erna. Zie ook http://www.leangains.com.

Ik doe trouwens altijd 4 sets. 10, 8, 8, 6. En dan elke keer zwaarder gaan. Maar wissel ook wel af met dropsets bij bepaalde oefeningen of piramidesets. Beetje afwisselen eens in de zoveel tijd.
IF lijkt me niks voor mij.
Zit met school, vroeg op staan etc.

Oke ik ga vanavond 25 min cardio, 25 min kracht denk ik.
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_118003389
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 16:45 schreef marcie216 het volgende:

[..]

IF lijkt me niks voor mij.
Zit met school, vroeg op staan etc.

Oke ik ga vanavond 25 min cardio, 25 min kracht denk ik.
kracht moet je niet in min uitdrukken gewoon al je oefeningen netjes afronden ;)
pi_118003556
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 16:52 schreef Questular het volgende:

[..]

kracht moet je niet in min uitdrukken gewoon al je oefeningen netjes afronden ;)
Ja snap ik, maar ben meestal in 20 min klaar ;)

En nog iets :
We hebben een nieuwe blender, we hebben yoghurt en we hebben bananen.
Ik had een recept gezien :

1 banaan, 1 kop yoghurt, 1 glas sinaasappelsap.
Is dit een goed tussendoortje.
Ik ga over 10 minuten eten. Dan om 19:00 richting het sporten, rond 20:30 weer terug, en dan de smoothie?

[ Bericht 0% gewijzigd door marcie216 op 15-10-2012 17:48:24 ]
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_118004076
Yoghurt zitten mindere voedingswaarde in dan Kwark. Ik zou als ik jou was eerst kwark gewoon proberen (zonder toegevoegde smaak, anders zit er echt teveel suiker in). Vind je dit echt smerig zou ik op yoghurt overstappen..

Je gaat ook banaan met sinaasappel mengen :P lijkt me niet zo tof.
Mocht je een stapje verder willen gaan, kan je ook een supplement kopen. (eiwitshakes, 100den smaken van banaan tot chocolade)
pi_118004381
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 17:13 schreef BadderAapje het volgende:
Yoghurt zitten mindere voedingswaarde in dan Kwark. Ik zou als ik jou was eerst kwark gewoon proberen (zonder toegevoegde smaak, anders zit er echt teveel suiker in). Vind je dit echt smerig zou ik op yoghurt overstappen..

Je gaat ook banaan met sinaasappel mengen :P lijkt me niet zo tof.
Mocht je een stapje verder willen gaan, kan je ook een supplement kopen. (eiwitshakes, 100den smaken van banaan tot chocolade)
Shakes die maaltjden vervangen of die puur helpen bij het sporten?
pi_118004463
niet maaltijden vervangen maar voor het sporten 1tje pakken. Hier zitten snelle eiwitten in welke je lichaam nodig heeft na het sporten.

Je kan eventueel ook eiwit isolaat pakken.. hier zit bijna alleen maar eiwit in in vergelijking met koolhydraten of vet.

Voorbeeld: http://www.bodyenfitshop.(...)/isolaat-perfection/ (let aub niet op de tekst die ze erbij zetten).
pi_118004544
Beter eerst goed gaan eten en trainen voordat je geld uitgeeft aan supplementen.

Iemand die thuis wat aankloot moet zich daar al helemaal niet mee bezighouden.
pi_118005322
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 17:13 schreef BadderAapje het volgende:
Yoghurt zitten mindere voedingswaarde in dan Kwark. Ik zou als ik jou was eerst kwark gewoon proberen (zonder toegevoegde smaak, anders zit er echt teveel suiker in). Vind je dit echt smerig zou ik op yoghurt overstappen..

Je gaat ook banaan met sinaasappel mengen :P lijkt me niet zo tof.
Mocht je een stapje verder willen gaan, kan je ook een supplement kopen. (eiwitshakes, 100den smaken van banaan tot chocolade)
Niet zo tof, van niet lekker, of van niet goed :P?
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_118005339
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 17:23 schreef BadderAapje het volgende:
niet maaltijden vervangen maar voor het sporten 1tje pakken. Hier zitten snelle eiwitten in welke je lichaam nodig heeft na het sporten.

Je kan eventueel ook eiwit isolaat pakken.. hier zit bijna alleen maar eiwit in in vergelijking met koolhydraten of vet.

Voorbeeld: http://www.bodyenfitshop.(...)/isolaat-perfection/ (let aub niet op de tekst die ze erbij zetten).
Dus een smoothie met yoghurt, banaan en wat sinaasappelsap kan ik beter voor het trainen paken dan er na :P
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_118006219
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2012 16:02 schreef Travel. het volgende:

[..]

Ik dacht juist altijd dat je kwark voor het slapen gaan moest eten?
Ja, het eten van langzame eiwitten (zoals kwark) voor het slapen gaan is een goed idee.

quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 16:45 schreef marcie216 het volgende:

[..]

IF lijkt me niks voor mij.
Zit met school, vroeg op staan etc.
Met IF eet je gewoon niets tot (na) de middag, wat heeft dat met school en vroeg op staan te maken? :)
pi_118006595
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 18:16 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ja, het eten van langzame eiwitten (zoals kwark) voor het slapen gaan is een goed idee.

[..]

Met IF eet je gewoon niets tot (na) de middag, wat heeft dat met school en vroeg op staan te maken? :)
Even het programma :

06:45 op staan
Dan mag ik 8 uur eten, 15:00, daarna niet meer.

Om 17:30 eet ik al weer s'avonds.
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_118006977
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 18:26 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Even het programma :

06:45 op staan
Dan mag ik 8 uur eten, 15:00, daarna niet meer.

Om 17:30 eet ik al weer s'avonds.
Dude je eet meestal pas rond 1, van ontbijt krijg je honger fuk ontbijt a matti.

Fasted tot 1 uur uithouden gaat makkelijker als ontbijten om 7 en daarna pas eten om 1.

Begin om 1 uur met eten tot 9 uur :')
pi_118007339
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 18:26 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Even het programma :

06:45 op staan
Dan mag ik 8 uur eten, 15:00, daarna niet meer.

Om 17:30 eet ik al weer s'avonds.
Ik zou eerst eens beginnen met gewoon op je voeding letten en een goed schema aanhouden bij het fitness.
pi_118007596
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2012 18:37 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Dude je eet meestal pas rond 1, van ontbijt krijg je honger fuk ontbijt a matti.

Fasted tot 1 uur uithouden gaat makkelijker als ontbijten om 7 en daarna pas eten om 1.

Begin om 1 uur met eten tot 9 uur :')
Ontbijt is het belangrijkste, zeker omdat ik (als het goed is) nog in de groei ben
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 18:46 schreef Questular het volgende:

[..]

Ik zou eerst eens beginnen met gewoon op je voeding letten en een goed schema aanhouden bij het fitness.
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 18:46 schreef Questular het volgende:

[..]

Ik zou eerst eens beginnen met gewoon op je voeding letten en een goed schema aanhouden bij het fitness.
Ja, dit ga ik ook doen ;)
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_118009550
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 18:53 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Ontbijt is het belangrijkste, zeker omdat ik (als het goed is) nog in de groei ben


Je hebt omje ontbijtje om 1 uur dan, seriously ik zou niet weten waarom ontbijt bij kan dragen aan de groei, zolang jij genoeg voesing naar binnenkrijgt op een dag is het goed toch?
  maandag 15 oktober 2012 @ 19:46:25 #105
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_118009828
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2012 19:40 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Je hebt omje ontbijtje om 1 uur dan, seriously ik zou niet weten waarom ontbijt bij kan dragen aan de groei, zolang jij genoeg voesing naar binnenkrijgt op een dag is het goed toch?
Doe niet zo moelijk. Laat die jongen nou eerst eens gewoon op zijn eten gaan letten en gaan trainen. Daar heeftie meer dan genoeg aan voor nu.
pi_118009901
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 19:45 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Hallo ik ben Marcie en wil een beest worden. Ik wil chicks kapotvingeren met mijn grote arm.
'Ik wil' ik denk dat je een propje bent die nu chips eet en zich afvraagt waarom chicks je buik niet diggen
pi_118011616
Die jongen wil thuis met 2 lichte dumbbells klooien en wat opdrukken. Voeding maakt dan ook niet echt uit.
pi_118011688
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 17:25 schreef 16meter het volgende:
Beter eerst goed gaan eten en trainen voordat je geld uitgeeft aan supplementen.

Iemand die thuis wat aankloot moet zich daar al helemaal niet mee bezighouden.
Ik geef toch duidelijk aan, dat hij dit kan pakken als hij een stap verder hierin wil gaan. Tevens wanneer hij zijn voeding op orde zou hebben heeft hij ook geen supplementen nodig.

Als je het met je normale voeding niet red, kan je aan shakes gaan denken
pi_118013466
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2012 19:47 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

'Ik wil' ik denk dat je een propje bent die nu chips eet en zich afvraagt waarom chicks je buik niet diggen
waar haal je dit allemaal vandaan :P
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 20:22 schreef 16meter het volgende:
Die jongen wil thuis met 2 lichte dumbbells klooien en wat opdrukken. Voeding maakt dan ook niet echt uit.
En naar de fitness.
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_118014007
Je doet wel eerst krachttraining en daarna pas cardio toch?
pi_118014275
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 21:02 schreef BadderAapje het volgende:
Je doet wel eerst krachttraining en daarna pas cardio toch?
Wat ik vandaag gehad heb :

20 min fietsen (7km)
20 min kracht
20 min crosstrainer

Ook in deze volgorde.
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_118014384
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 21:05 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Wat ik vandaag gehad heb :

20 min fietsen (7km)
20 min kracht
20 min crosstrainer

Ook in deze volgorde.
Je kan je cardio het beste na je kracht doen. 10 min warm-up van te voren op de fiets geen probleem maar daarna moet je toch echt eerst krachttraining doen. Cardio pas na je krachttraining.
pi_118014443
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 21:07 schreef Questular het volgende:

[..]

Je kan je cardio het beste na je kracht doen. 10 min warm-up van te voren op de fiets geen probleem maar daarna moet je toch echt eerst krachttraining doen. Cardio pas na je krachttraining.
Waarom is dat dan :P, nog nooit gedaan.
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_118014673
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 21:08 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Waarom is dat dan :P, nog nooit gedaan.
Als je eerst cardio doet en erna kracht dan verbrand je al datgene wat je nodig hebt
om een goede krachttraining te kunnen uitvoeren.
Volgens mij verbrand je dan suikers die je nodig hebt tijdens je krachttraining.
pi_118014861
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 21:11 schreef Questular het volgende:

[..]

Als je eerst cardio doet en erna kracht dan verbrand je al datgene wat je nodig hebt
om een goede krachttraining te kunnen uitvoeren.
Volgens mij verbrand je dan suikers die je nodig hebt tijdens je krachttraining.
Oke best logisch!
Dan ga ik wel van te voren 10 minuutjes roeien als warming up.

[ Bericht 1% gewijzigd door marcie216 op 15-10-2012 21:22:19 ]
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
  maandag 15 oktober 2012 @ 23:38:39 #116
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_118024124
http://mobiel.nu.nl/pda/g(...)t-veel-calorien.html

Ze weten het wel mooi te brengen, 220 kcal verbranden in 2,5 minuut.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_118030099
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 23:38 schreef Luxuria het volgende:
http://mobiel.nu.nl/pda/g(...)t-veel-calorien.html

Ze weten het wel mooi te brengen, 220 kcal verbranden in 2,5 minuut.
Is best mooi, maar dan zit je weer met : Hoe hoog is de weerstand waar ze op fietste..
Misschien ga ik dit ook maar testen maar dan 2x.
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:40:57 #118
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_118030210
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 10:36 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Is best mooi, maar dan zit je weer met : Hoe hoog is de weerstand waar ze op fietste..
Misschien ga ik dit ook maar testen maar dan 2x.
De weerstand is zo hoog als je kan.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_118032908
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 21:05 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Wat ik vandaag gehad heb :

20 min fietsen (7km)
20 min kracht
20 min crosstrainer

Ook in deze volgorde.
20 min krachttraining? Wel heel snel.
pi_118033608
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 23:38 schreef Luxuria het volgende:
http://mobiel.nu.nl/pda/g(...)t-veel-calorien.html

Ze weten het wel mooi te brengen, 220 kcal verbranden in 2,5 minuut.
220 kcal in 22,5 minuut dus... niet bijzonder.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:43:15 #121
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_118033642
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 12:42 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

220 kcal in 22,5 minuut dus... niet bijzonder.
Daarom.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_118041280
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 12:19 schreef 16meter het volgende:

[..]

20 min krachttraining? Wel heel snel.
Jep, toen was ik klaar.
Wat zijn nou eigenlijk goede tussendoortjes (ook lekker) die je 1 of 2 op een dag kan pakken?

[ Bericht 9% gewijzigd door marcie216 op 16-10-2012 16:04:50 ]
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:56:21 #123
361787 feyregy
Eat Sleep Smoke Repeat
pi_118048417
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 15:58 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Jep, toen was ik klaar.
Wat zijn nou eigenlijk goede tussendoortjes (ook lekker) die je 1 of 2 op een dag kan pakken?
Nakkie coke..
420 = 23
pi_118048657
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 18:56 schreef feyregy het volgende:

[..]

Nakkie coke..
?
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:03:39 #125
361787 feyregy
Eat Sleep Smoke Repeat
pi_118048749
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 19:01 schreef marcie216 het volgende:

[..]

?
Lekker is dat man, ff tussen het sporten door.
420 = 23
pi_118048862
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 15:58 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Jep, toen was ik klaar.
Wat zijn nou eigenlijk goede tussendoortjes (ook lekker) die je 1 of 2 op een dag kan pakken?
Wat train je precies in 20 min? Ik train met mijn programma makkelijk 40/50 minuten kracht en dat is met een split programma dus per training ongeveer de helft van het aantal oefeningen wat ik in mijn programma heb. 20 min lijkt mij wat aan de korte kant.
pi_118048970
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 19:06 schreef Questular het volgende:

[..]

Wat train je precies in 20 min? Ik train met mijn programma makkelijk 40/50 minuten kracht en dat is met een split programma dus per training ongeveer de helft van het aantal oefeningen wat ik in mijn programma heb. 20 min lijkt mij wat aan de korte kant.
Er staan daar wat van die apparaten, weet de namen niet.
Doe bij elk apparaat 8x
Dan 1 niveau(gewicht) hoger, 5 x en daarna nog een keer 7x
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_118134040
goed bezig, jij gaat er wel komen
pi_118134246
Mannelijke versie van de crosstrainermiep :P
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_118135286
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 19:08 schreef marcie216 het volgende:

[..]

Er staan daar wat van die apparaten, weet de namen niet.
Doe bij elk apparaat 8x
Dan 1 niveau(gewicht) hoger, 5 x en daarna nog een keer 7x
Heb je uberhaupt een schema gekregen vanuit de sportschool? Het is natuurlijk wel belangrijk dat je weet wat je doet en waarom je het doet.
pi_118144478
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 18:12 schreef Questular het volgende:

[..]

Heb je uberhaupt een schema gekregen vanuit de sportschool?
Het is niet te hopen dat er sportscholen zijn waar je zulke slechte schema's krijgt. ;)
pi_118168434
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:12 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Het is niet te hopen dat er sportscholen zijn waar je zulke slechte schema's krijgt. ;)
Ze bestaan toch echt. Toen ik een kleine 10 maanden geleden bij mijn sportschool binnenkwam zei de personaltrainer mevrouw dat ik rustig 20 minuten kon cardio'en per workout. Op dat moment was ik 54kg @ 1m90 met een vetpercentage rond de 5% en was cardio niet zo'n prachtig idee. :p
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:22:58 #133
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_118168643
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:17 schreef de_Pijs het volgende:

[..]

Ze bestaan toch echt. Toen ik een kleine 10 maanden geleden bij mijn sportschool binnenkwam zei de personaltrainer mevrouw dat ik rustig 20 minuten kon cardio'en per workout. Op dat moment was ik 54kg @ 1m90 met een vetpercentage rond de 5% en was cardio niet zo'n prachtig idee. :p
_O-

Jezus. :')
pi_118168749
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:22 schreef Snakey het volgende:

[..]

_O-

Jezus. :')
Nog een leuke:

De mannelijke personaltrainer die mij wel even ging laten zien hoe ik moest benchen. Ik MOEST en ZOU de bar tot mn borstkas doen... alleen heb ik niet zo'n brede borstkas en eindigden mn bovenarmen op een hoek van 45 graden naar beneden. Niet echt perfect voor je schouders...

Het sportschoolleven van een dunne boy is hels, iedere persoon denkt een kenner te zijn. :p
pi_118170031
Ik mag niet klagen, bij mijn sportschool krijg je een aangemeten schema, evaluatie momenten en een overvloed aan trainers die er verstand van hebben :)
pi_118170320
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:26 schreef de_Pijs het volgende:

[..]

Nog een leuke:

De mannelijke personaltrainer die mij wel even ging laten zien hoe ik moest benchen. Ik MOEST en ZOU de bar tot mn borstkas doen... alleen heb ik niet zo'n brede borstkas en eindigden mn bovenarmen op een hoek van 45 graden naar beneden. Niet echt perfect voor je schouders...

Het sportschoolleven van een dunne boy is hels, iedere persoon denkt een kenner te zijn. :p
Dan heb je wel een hele smalle borstkas.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_118171957
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:09 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Dan heb je wel een hele smalle borstkas.
Zeg maar 't liefst geen borstkas en geen rug.
pi_118181468
Goedenavond!

Ik ben net begonnen met krachttraining. Nu merk ik na 2 weken trainen dat mijn rechterboven arm flink groter is dan mijn linker.

Gewoon doortrainen en trekt dat nog bij?

Tips?
Then lit up a cigarette, decided to call his fat friend Fred
pi_118219520
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 18:58 schreef Tietmans het volgende:
Goedenavond!

Ik ben net begonnen met krachttraining. Nu merk ik na 2 weken trainen dat mijn rechterboven arm flink groter is dan mijn linker.

Gewoon doortrainen en trekt dat nog bij?

Tips?
Je zal rechts zijn? Kan zijn dat je spierspanning van nature hoger is rechts. trekt wel een beetje bij zorg ervoor dat je met rechts niet voor links compenseerd. Door bijvoorbeeld met dumbels te trainen.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 21:20:15 #140
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_118220218
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 18:58 schreef Tietmans het volgende:
Goedenavond!

Ik ben net begonnen met krachttraining. Nu merk ik na 2 weken trainen dat mijn rechterboven arm flink groter is dan mijn linker.

Gewoon doortrainen en trekt dat nog bij?

Tips?
Gewoon normaal beide armen trainen. Waarschijnlijk ben je rechts, de arm die minder gebruikt wordt is gevoeliger voor hypertrophy dan de arm die je het meest gebruikt. Dus dat trekt wel bij.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 21:35:55 #141
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_118220920
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 18:58 schreef Tietmans het volgende:
Goedenavond!

Ik ben net begonnen met krachttraining. Nu merk ik na 2 weken trainen dat mijn rechterboven arm flink groter is dan mijn linker.

Gewoon doortrainen en trekt dat nog bij?

Tips?
Met dumbbells gaan trainen en met links gaan fappen.
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
  woensdag 24 oktober 2012 @ 12:20:55 #142
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_118369398
Vandaag voor het eerst in lange tijd weer eens gaan fitnessen, maar het was echt bagger. Ik kreeg net 50 repetities op de benchpress met een lege bar, en op de koop toe ook nog eens suikertekort. :'(

Er is dus werk aan de winkel...
pi_118369448
Waarom zou je 50 reps met een lege bar willen doen?
  † In Memoriam † woensdag 24 oktober 2012 @ 12:23:01 #144
230491 Zith
pls tip
pi_118369466
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:22 schreef 16meter het volgende:
Waarom zou je 50 reps met een lege bar willen doen?
cardio
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_118369478
Oh ja. :)
  woensdag 24 oktober 2012 @ 12:23:21 #146
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_118369484
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:22 schreef 16meter het volgende:
Waarom zou je 50 reps met een lege bar willen doen?
Evenwicht en beweging terugkrijgen. Ik heb dat 3 jaar niet meer gedaan, mijn techniek is echt bagger.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 12:29:12 #147
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_118369685
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Evenwicht en beweging terugkrijgen. Ik heb dat 3 jaar niet meer gedaan, mijn techniek is echt bagger.
Techniek ga je niet verbeteren door 50 reps te doen. Dan kan je beter met een licht gewicht 10 of 12 geconcentreerde reps doen.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 12:32:24 #148
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_118369795
quote:
7s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:29 schreef Snakey het volgende:

[..]

Techniek ga je niet verbeteren door 50 reps te doen. Dan kan je beter met een licht gewicht 10 of 12 geconcentreerde reps doen.
Het waren ook geconcentreerde reps, ik heb dat niet zsm gedaan. ;)

Maar het leek me beter om veel reps te doen zodat de goede beweging erin slijt, een beetje zoals je de techniek van andere sporten ook leert door het vaak te doen.

Maar soit, ik zal het de volgende keer eens op jouw manier proberen. ^O^
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:17:06 #149
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_118451191
Fikse spierpijn: gaan sporten of niet?
pi_118452695
Ik pak normaal wel een rust dag als mn spierpijn echt erg is.
pi_118452876
Sowieso andere spiergroepen pakken.
pi_118454604
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Fikse spierpijn: gaan sporten of niet?
Ligt eraan wanneer je laatste training was; gisteren: ik zou het niet doen, eergisteren: ik zou het wel doen. Maar ik doe full-body; bij split zou je ook wel vandaag kunnen gaan als je training gisteren was.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_118455028
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Fikse spierpijn: gaan sporten of niet?
Rust of andere spiergroep.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:47:33 #154
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_118455431
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:33 schreef 16meter het volgende:

[..]

Rust of andere spiergroep.
Ik heb deze maar gedaan, en wat extra cardio op de hometrainer om toch het gevoel van een volledige training te hebben. ^O^
pi_118455476
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik heb deze maar gedaan, en wat extra cardio op de hometrainer om toch het gevoel van een volledige training te hebben. ^O^
Hmm, ik snap je niet echt. :P Je hebt rust gehouden?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:50:17 #156
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_118455502
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:49 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Hmm, ik snap je niet echt. :P Je hebt rust gehouden?
Sorry, dat was inderdaad een slecht antwoord. :@ Ik heb een andere spiergroep genomen. ;)
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:50:45 #157
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_118455519
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:49 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Hmm, ik snap je niet echt. :P Je hebt rust gehouden?
Andere spiergroep. :P
pi_118455586
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Sorry, dat was inderdaad een slecht antwoord. :@ Ik heb een andere spiergroep genomen. ;)
Ah, juist. Hoezo had je dan niet het gevoel van een volledige training? Tenzij je normaal full-body doet waardoor ik niet echt zie hoe je een andere spiergroep hebt kunnen aanspreken. :@
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:58:23 #159
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_118455699
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:54 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Ah, juist. Hoezo had je dan niet het gevoel van een volledige training? Tenzij je normaal full-body doet waardoor ik niet echt zie hoe je een andere spiergroep hebt kunnen aanspreken. :@
Het was pas de tweede keer in lange tijd dat ik ben gaan sporten. De vorige keer heb ik full body gedaan (proberen te doen, tenminste :') ), maar mijn bovenlichaam is kennelijk nog een stuk zwakker dan m'n onderlichaam. Vandaar dat alles van m'n polsen tot m'n 'pecs' zeer doet, terwijl ik die nog relatief licht getraind dacht te hebben.
M'n benen, buikspieren, rugspieren etc. ging al zo goed dat ik dat meteen (naar mijn idee) wat zwaarder heb getraind, maar die doen helemaal geen zeer. Daarom heb ik die vandaag weer getraind, en heb ik m'n arm- en borstspieren zoveel mogelijk met rust gelaten.
pi_118455924
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het was pas de tweede keer in lange tijd dat ik ben gaan sporten. De vorige keer heb ik full body gedaan (proberen te doen, tenminste :') ), maar mijn bovenlichaam is kennelijk nog een stuk zwakker dan m'n onderlichaam. Vandaar dat alles van m'n polsen tot m'n 'pecs' zeer doet, terwijl ik die nog relatief licht getraind dacht te hebben.
M'n benen, buikspieren, rugspieren etc. ging al zo goed dat ik dat meteen (naar mijn idee) wat zwaarder heb getraind, maar die doen helemaal geen zeer. Daarom heb ik die vandaag weer getraind, en heb ik m'n arm- en borstspieren zoveel mogelijk met rust gelaten.
Ik train standaard met een split programma waardoor ik per training bepaalde spiergroepen laat rusten, ik heb deze week 5x getrained zonder spierpijn of het gevoel spieren te overbelasten. Mijn buikspieren train ik wel elke keer maar daar ondervind ik weinig last van :)
pi_118455961
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:06 schreef Questular het volgende:

[..]

Mijn buikspieren train ik wel elke keer maar daar ondervind ik weinig last van :)
Gewoon 1x per week is voldoende :)

Het is geen wonder spiergroep die veel vaker belast moet worden of sneller herstelt. Met veel lifts train je je core ook al intensief.
pi_118456018
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:07 schreef 16meter het volgende:

[..]

Gewoon 1x per week is voldoende :)

Het is geen wonder spiergroep die veel vaker belast moet worden of sneller herstelt. Met veel lifts train je je core ook al intensief.
Ook als je vooral op apparaten traint? Ik heb vaak het gevoel alleen een specifieke spiergroep te trainen op zo een technogym apparaat.
pi_118456934
Nee maar ik zou persoonlijk niet vooral op apparaten trainen maar met losse gewichten. Dat is effectiever en minder blessure gevoelig.

Ik train overigens mijn buikspieren om de training.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:54:42 #164
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_118457357
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:42 schreef drumstickNL het volgende:
Nee maar ik zou persoonlijk niet vooral op apparaten trainen maar met losse gewichten. Dat is effectiever en minder blessure gevoelig.

Ik train overigens mijn buikspieren om de training.
Ik las in de bronnen in de OP dat die apparaten juist wel heel gericht één grotere spier(groep) trainen, terwijl de losse gewichten juist meerdere spieren tegelijk (en ook de kleinere spiertjes) trainen.
pi_118458639
Is ook persoonlijke voorkeur; ik kan niet direct een opsomming geven waarom losse gewichten beter zijn maar ik hoor het vaak en dat is mijn ervaring ook wel een beetje. Daarnaast gaan bijv. die technogym apparaten maar tot een bepaald gewicht, chest press bijv. 100kg, daar ben je nog wel een keer klaar mee.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_118459881
Komt hier om de paar posts voorbij waarom een combinatie van free weights en apparaten het beste is. Lees de reeks even door...
pi_118674294
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Fikse spierpijn: gaan sporten of niet?
Ja! Sporten is de beste remedie tegen spierpijn :) Daarnaast kun je ook gewoon veel stretchen of een saunaatje nemen. Er zijn ook supplementen die spierpijn voorkomen of enorm verminderen.
You're never fully dressed until you wear a smile
  woensdag 31 oktober 2012 @ 17:30:11 #168
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_118674576
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:57 schreef 16meter het volgende:
Komt hier om de paar posts voorbij waarom een combinatie van free weights en apparaten het beste is. Lees de reeks even door...
Hey waarom zijn een combinatie van free weights en machines het beste 16m?
pi_118677036
Hallo,

Sinds een aantal maanden (3 á 4) train ik volgens het volgende schema 3x in de week:
Maandag:
biceps (Barbell curl, concentration curl, hammer curl)
schouders (militairy press, front raise, lateral raise, shrugs)
Borst (Bench press, dumbell press incline, dumbell flys)

Woensdag:
Rug (deadlifts, bent over barbell row, pullups)
Triceps (Dips, cable extension, skullcrushers)
Benen (Squats, Lunges, Leg extensions)

Vrijdag: Een combinatie beide, waarvan ik de belangrijkste oefeningen kies per spiergroep

Daarnaast train ik ook 3x in de week m'n buikspieren.

Nu hoor ik links en rechts dat het goed is om af en toe je schema om te gooien. Mijn vraag is simpel: Wat kan ik nu het best gaan doen, hoe kan ik variatie aanbrengen in mijn schema?

Mvg,
Nick
pi_118681212
zou even wat research doen, dat schema is niet zo best

je doet bijv net zo veel isolatie oefeningen voor je armen als been oefeningen

meer oefeningen voor schouders en borst dan benen en rug

3x per week buik is overkill, als je daar zin in hebt train je de rest van je lichaam niet hard genoeg
pi_118713668
Wat is voor een beginnende endomorph aan te raden qua sets en herhalingen met als uitgangspunt voornamelijk vet verliezen? Ik kan er bij vermelden dat ik iedere sessie probeer af te sluiten met 1 uur cardio op 60-70% van de maximale hartslag..

Natuurlijk zal het aantal sets per spiergroep verschillen.. maar ben benieuwd naar hoe jullie het doen.
8 tot 12 herhalingen per set wordt wel aangeraden zie ik..
Is het ook echt belangrijk je te richten op compound oefeningen als endomorph?
pi_118713749
Starting Strength
pi_118741751
Vind buikoefeningen ook overated. Op maandag doe ik squats en deadlifts achter elkaar. Daar kan geen buikspierkwartiertje tegenop.
pi_118742086
Oew, ik wil ook wel dat er even iemand naar mijn work-out schema kijkt :) Zou het fijn vinden daar feedback over te ontvangen. Mijn doel is afslanken en fitter worden (vetafbraak en uithoudingsvermogen). Ik ben een vrij energieke jongedame (zeg maar gerust: heel energiek). Dit is mijn schema:

ma: rust
di: 1 uur Body Attack (intensieve cardio work-out) en 1 uur Sh'Bam (gewoon dansen op pop-muziek)
wo: 1 uur Pump (dat is met gewichten) en 1 uur Steppen op athletisch niveau (dat is tracks met gewichten van 5kg)
do: 1 uur Body Attack (dat is weer de intensieve cardio work-out)
vrij: rust
za: 1 uur Pump en 1 uur RPM (dat is indoor fietsen)
zo: 1 uur Steppen en 1 uur Balance (mix van tai chi, Pilates).

Ik kan het allemaal uitstekend volhouden, op donderdag ben ik wel eens moe en sla ik wel eens over. Ik wil mijn schema aanpassen omdat ik denk dat ik er meer uit kan halen als ik minder train, maar dan nog harder.

Wie wil er feedback op geven?
You're never fully dressed until you wear a smile
  vrijdag 2 november 2012 @ 15:37:14 #175
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_118744352
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:34 schreef MNR het volgende:
Oew, ik wil ook wel dat er even iemand naar mijn work-out schema kijkt :) Zou het fijn vinden daar feedback over te ontvangen. Mijn doel is afslanken en fitter worden (vetafbraak en uithoudingsvermogen). Ik ben een vrij energieke jongedame (zeg maar gerust: heel energiek). Dit is mijn schema:

ma: rust
di: 1 uur Body Attack (intensieve cardio work-out) en 1 uur Sh'Bam (gewoon dansen op pop-muziek)
wo: 1 uur Pump (dat is met gewichten) en 1 uur Steppen op athletisch niveau (dat is tracks met gewichten van 5kg)
do: 1 uur Body Attack (dat is weer de intensieve cardio work-out)
vrij: rust
za: 1 uur Pump en 1 uur RPM (dat is indoor fietsen)
zo: 1 uur Steppen en 1 uur Balance (mix van tai chi, Pilates).

Ik kan het allemaal uitstekend volhouden, op donderdag ben ik wel eens moe en sla ik wel eens over. Ik wil mijn schema aanpassen omdat ik denk dat ik er meer uit kan halen als ik minder train, maar dan nog harder.

Wie wil er feedback op geven?
Misschien is dit niet helemaal wat je wilt horen maar ik denk dat je eens aan de krachttraining moet :P
Waarom zou je al die uren aan cardio besteden om vet te verbranden terwijl je ook kan streven naar meer verbranding in rust, namelijk in de vorm van meer spieren.
Je verhaal doet me een beetje denken aan deze;
http://www.nerdfitness.co(...)rlifting-super-hero/

Zoals je daar ziet kun je zonder anabolen steroïden als vrouw niet gespierd worden, maar betaald al het harde werk zich uit in rondingen, kracht/fitheid en algehele 'strakheid'.
Tijdtechnisch is het allemaal ook een stuk gunstiger en je werkt een stuk efficiënter (meer resultaat in minder tijd).

Succes! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Awesome_ op 02-11-2012 16:15:54 ]
BEASTMODE
pi_118747845
En als je dat niet wilt, volgens mij moet je veel meer rust nemen, begrijpelijk dat je moe bent! Eet je wel genoeg?
pi_118748838
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:34 schreef MNR het volgende:
Oew, ik wil ook wel dat er even iemand naar mijn work-out schema kijkt :) Zou het fijn vinden daar feedback over te ontvangen. Mijn doel is afslanken en fitter worden (vetafbraak en uithoudingsvermogen). Ik ben een vrij energieke jongedame (zeg maar gerust: heel energiek). Dit is mijn schema:

ma: rust
di: 1 uur Body Attack (intensieve cardio work-out) en 1 uur Sh'Bam (gewoon dansen op pop-muziek)
wo: 1 uur Pump (dat is met gewichten) en 1 uur Steppen op athletisch niveau (dat is tracks met gewichten van 5kg)
do: 1 uur Body Attack (dat is weer de intensieve cardio work-out)
vrij: rust
za: 1 uur Pump en 1 uur RPM (dat is indoor fietsen)
zo: 1 uur Steppen en 1 uur Balance (mix van tai chi, Pilates).

Ik kan het allemaal uitstekend volhouden, op donderdag ben ik wel eens moe en sla ik wel eens over. Ik wil mijn schema aanpassen omdat ik denk dat ik er meer uit kan halen als ik minder train, maar dan nog harder.

Wie wil er feedback op geven?
Ik zou beginnen met concrete doelstellingen te bepalen. 'Fitter worden' en 'wat afslanken' zijn veel te vaag om gericht naartoe te werken. Wat wil je werkelijk bereiken? Een marathon kunnen lopen? Twee keer je lichaamsgewicht deadliften? Of heb je een plaatje in je hoofd van hoe je lichaam er uit moet gaan zien?

Verder zou ik serieuze krachttraining combineren met een paar van die cardio dingetjes die je nu al doet. Of gewoon KT gevolgd door een cardio sessie op machines. Levert je een veel beter resultaat op.
pi_118749139
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 17:28 schreef mtchel112 het volgende:
En als je dat niet wilt, volgens mij moet je veel meer rust nemen, begrijpelijk dat je moe bent! Eet je wel genoeg?
Qua eten weet ik precies wat ik doe. Ik voed mezelf heel erg goed. Dat is de reden dat ik ook mijn schema aan wil passen :) Wordt een beetje een dure hobby zo ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:09 schreef 16meter het volgende:

[..]

Ik zou beginnen met concrete doelstellingen te bepalen. 'Fitter worden' en 'wat afslanken' zijn veel te vaag om gericht naartoe te werken. Wat wil je werkelijk bereiken? Een marathon kunnen lopen? Twee keer je lichaamsgewicht deadliften? Of heb je een plaatje in je hoofd van hoe je lichaam er uit moet gaan zien?

Verder zou ik serieuze krachttraining combineren met een paar van die cardio dingetjes die je nu al doet. Of gewoon KT gevolgd door een cardio sessie op machines. Levert je een veel beter resultaat op.
Ik heb een plaatje in mijn hoofd van hoe ik wil dat mijn lichaam eruit komt te zien ja :) That's it. That's all.
Pump is trouwens krachttraining mannen.. :) (Heeft iemand ervaring met de lessen van Les Mills?).

Ik geef de voorkeur aan groepslessen omdat ik dan veel en veel meer uit mezelf haal en mezelf absoluut niet hoef te motiveren om naar de sportschool te gaan. Om een indruk te geven: ik word gevraagd om instructrice te worden, om daarover na te denken.

Maar ik wil eerst 'mijn plaatje'!! :Y)
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_118749179
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:09 schreef 16meter het volgende:
Verder zou ik serieuze krachttraining combineren met een paar van die cardio dingetjes die je nu al doet. Of gewoon KT gevolgd door een cardio sessie op machines. Levert je een veel beter resultaat op.
Je komt nogal overtuigend over. Hoe weet je dat zo zeker?
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_118749246
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:22 schreef MNR het volgende:

[..]

Qua eten weet ik precies wat ik doe. Ik voed mezelf heel erg goed. Dat is de reden dat ik ook mijn schema aan wil passen :) Wordt een beetje een dure hobby zo ;)

[..]

Ik heb een plaatje in mijn hoofd van hoe ik wil dat mijn lichaam eruit komt te zien ja :) That's it. That's all.
Pump is trouwens krachttraining mannen.. :) (Heeft iemand ervaring met de lessen van Les Mills?).

Ik geef de voorkeur aan groepslessen omdat ik dan veel en veel meer uit mezelf haal en mezelf absoluut niet hoef te motiveren om naar de sportschool te gaan. Om een indruk te geven: ik word gevraagd om instructrice te worden, om daarover na te denken.

Maar ik wil eerst 'mijn plaatje'!! :Y)
Hoezwaar squat je tijdens die pump lessen?
pi_118749683
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:27 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Hoezwaar squat je tijdens die pump lessen?
Maar 7kg aan iedere kant. Ik krijg last van mijn onderrug tijdens de Squat. Wil wel naar 8 (en verder) zodra pijn bij 7 weggetrokken is.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_118751487
Wat is dat toch met je arm niet kunnen strekken na het trainen van je biceps voor de eerste keer? :?
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:48:47 #183
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_118751810
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:39 schreef rumiii het volgende:
Wat is dat toch met je arm niet kunnen strekken na het trainen van je biceps voor de eerste keer? :?
Je biceps hebben een 'pomp', dat betekent dat je spier helemaal is volgepompt met bloed. Hierdoor is hij groter en zit dat in de weg. Kan ook zijn dat je je armen zo kapot hebt getraind dat je ze niet meer omhoog krijgt.
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
  vrijdag 2 november 2012 @ 20:05:07 #184
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_118752523
Hé fitnessbros, ik doe nu een weekje serieus fitnessen, en heb nu dit schema opgesteld met de oefeningen die ik leuk vind en waarvan ik het idee heb dat ze werken:

10 minuten intervalhardlopen
Benchpress (20kg)
Squats (40kg)
Sit-ups (10xlinkse schuine, 10xrechtse schuine, 10x gewoon)
Lat pull (40kg), waarbij ik 'm naar m'n borst breng, niet m'n rug.
20 cardio met 5 minuten cooldown op fiets of crosstrainer.
(alles 3x10 repetities tenzij anders aangegeven, met het aangegeven gewicht zit ik na die repetities aan het gaatje)

Hierna ben ik gewoonlijk nog niet voldaan, dus ik doe tussen de lat pull en de cardio gewoonlijk nog wat oefeningetjes op een of ander apparaat (net waar ik zin in heb). Zijn er echter nog oefeningen die ik moét doen om serieus te kunnen trainen? Of is het best om als afsluiting nog gewoon wat kleine spiertjes te trainen à volonté? Eventueel andere op- of aanmerkingen?

En hoe zit het eigenlijk met cardio? Daar staat bar weinig over in de linkjes in de OP, en ook op de rest van het web gaat het vooral over krachttraining. Wat is een goede manier om aan cardio te doen en om de conditie te verbeteren?
pi_118752830
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 20:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hé fitnessbros, ik doe nu een weekje serieus fitnessen, en heb nu dit schema opgesteld met de oefeningen die ik leuk vind en waarvan ik het idee heb dat ze werken:

10 minuten intervalhardlopen
Benchpress (20kg)
Squats (40kg)
Sit-ups (10xlinkse schuine, 10xrechtse schuine, 10x gewoon)
Lat pull (40kg), waarbij ik 'm naar m'n borst breng, niet m'n rug.
20 cardio met 5 minuten cooldown op fiets of crosstrainer.
(alles 3x10 repetities tenzij anders aangegeven, met het aangegeven gewicht zit ik na die repetities aan het gaatje)

Hierna ben ik gewoonlijk nog niet voldaan, dus ik doe tussen de lat pull en de cardio gewoonlijk nog wat oefeningetjes op een of ander apparaat (net waar ik zin in heb). Zijn er echter nog oefeningen die ik moét doen om serieus te kunnen trainen? Of is het best om als afsluiting nog gewoon wat kleine spiertjes te trainen à volonté? Eventueel andere op- of aanmerkingen?

En hoe zit het eigenlijk met cardio? Daar staat bar weinig over in de linkjes in de OP, en ook op de rest van het web gaat het vooral over krachttraining. Wat is een goede manier om aan cardio te doen en om de conditie te verbeteren?
Google ff naar Starting Strength. Dat is een goed beginnersprogramma met 3 oefeningen per workout. Qua cardio is gewoon buiten hardlopen niks?
pi_118753189
Qua Cardio raad ik aan om groepslessen te doen die gericht zijn hierop. Sport je bij een sportschool?

Anders kun je intervaltraining doen op de loopband of via Evi (die Belgische dame). Daarnaast is er via de sportschool ook vaak mogelijk om een gepersonaliseerd sportschema op te laten stellen. Of thuis met je Wii zo'n jogprogramma of Dancing ;)

Verder kun je ook gemakkelijk de trap meer gebruiken of harder en meer fietsen :)
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_118753460
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:42 schreef MNR het volgende:

[..]

Maar 7kg aan iedere kant. Ik krijg last van mijn onderrug tijdens de Squat. Wil wel naar 8 (en verder) zodra pijn bij 7 weggetrokken is.
weet je zeker dat je je onderrug niet bol houdt? zou hier wel mee oppassen.
  vrijdag 2 november 2012 @ 20:32:17 #188
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_118753699
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 20:11 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Google ff naar Starting Strength. Dat is een goed beginnersprogramma met 3 oefeningen per workout. Qua cardio is gewoon buiten hardlopen niks?
Dat heb ik al eens zitten kijken, maar het 'probleem' is juist dat ik 3 oefeningen niet voldoende vind, omdat ik dan niet het idee heb een volledige training te hebben gedaan. Een kwestie van gevoel, maar me prettig voelen na de workout is voor mij net zo belangrijk.
pi_118753895
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 20:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat heb ik al eens zitten kijken, maar het 'probleem' is juist dat ik 3 oefeningen niet voldoende vind, omdat ik dan niet het idee heb een volledige training te hebben gedaan. Een kwestie van gevoel, maar me prettig voelen na de workout is voor mij net zo belangrijk.
Geloof mij als je enkele maanden met dat programma bezig bent wens je jezelf dood als je na je squats ook nog deadlifts moet doen.
pi_118754229
SS met de pull-ups en dips erbij doen.
  vrijdag 2 november 2012 @ 21:48:29 #191
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_118757149
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 20:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat heb ik al eens zitten kijken, maar het 'probleem' is juist dat ik 3 oefeningen niet voldoende vind, omdat ik dan niet het idee heb een volledige training te hebben gedaan. Een kwestie van gevoel, maar me prettig voelen na de workout is voor mij net zo belangrijk.
Probeer deze eens. http://www.tnation.com/fr(...)eg_parks_5x5_program

~O>
pi_118757791
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 20:25 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

weet je zeker dat je je onderrug niet bol houdt? zou hier wel mee oppassen.
Ik weet niet waar het aan ligt. Soms is er niets aan de hand en de andere keer wel. Als ik breder ga staan, heb ik er minder last van.

I won't overdo :) Ik ben me erg bewust van mijn lichaam.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_118757976
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2012 22:03 schreef MNR het volgende:

[..]

Ik weet niet waar het aan ligt. Soms is er niets aan de hand en de andere keer wel. Als ik breder ga staan, heb ik er minder last van.

I won't overdo :) Ik ben me erg bewust van mijn lichaam.
Sowieso nooit doen, het woord over geeft het probleem al aan. ;)
Anderszijds moet je wel altijd tot het uiterste trainen, zolang je techniek goed is en je tussentijds genoeg rust neemt kan je lichaam veel meer aan dan je denkt.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_118771287
Vandaag een hele goede tip gehad, het spreekt erg voor zich en ik heb het ook al vaker gedaan, maar deze dame zei: "probeer je buikspieren aan te spannen tijdens de Squat, en dan niet zomaar, nee, zo hard dat het belachelijk is". En dat heb ik gedaan en het ging vandaag TOP! Dus dat ga ik van de week opnieuw doen en ik hoop zo dat dit de ultieme tip is. Ben er helemaal blij mee *G*
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_118776419
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 13:06 schreef MNR het volgende:
Vandaag een hele goede tip gehad, het spreekt erg voor zich en ik heb het ook al vaker gedaan, maar deze dame zei: "probeer je buikspieren aan te spannen tijdens de Squat, en dan niet zomaar, nee, zo hard dat het belachelijk is". En dat heb ik gedaan en het ging vandaag TOP! Dus dat ga ik van de week opnieuw doen en ik hoop zo dat dit de ultieme tip is. Ben er helemaal blij mee *G*
pics or it didnt happen
pi_118825284
Even een vraagje waar jullie misschien antwoord op weten, ik zit op dit moment aan de ECA pillen. Nu ga ik volgende week een weekje op vakantie naar een land waar ephedrine gewoon legaal is, maar wanneer ik terug vlieg zou ik dan problemen krijgen bij de douane of doen ze niet moeilijk om een potje pillen?
  zondag 4 november 2012 @ 21:35:15 #197
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_118825518
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 21:31 schreef MaximumRush het volgende:
Even een vraagje waar jullie misschien antwoord op weten, ik zit op dit moment aan de ECA pillen. Nu ga ik volgende week een weekje op vakantie naar een land waar ephedrine gewoon legaal is, maar wanneer ik terug vlieg zou ik dan problemen krijgen bij de douane of doen ze niet moeilijk om een potje pillen?
Ik denk dat het nooit slim is om verboden middelen het land in te smokkelen. Je zult er niet voor geëxecuteerd worden, maar een fikse boete zal toch wel het minste zijn, en als je pech hebt krijg je er nog een taak- of celstraf bij ook.
pi_118825555
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 21:31 schreef MaximumRush het volgende:
Even een vraagje waar jullie misschien antwoord op weten, ik zit op dit moment aan de ECA pillen. Nu ga ik volgende week een weekje op vakantie naar een land waar ephedrine gewoon legaal is, maar wanneer ik terug vlieg zou ik dan problemen krijgen bij de douane of doen ze niet moeilijk om een potje pillen?
Jah kan toch ook uitrekenen hoeveel je gebruikt zodat je niks mee terug hoeft te nemen...?

Bij pillen geld altijd dat er een bijsluiter etc bij moet zitten, dusjah..
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_118830454
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:35 schreef jemappellefrikandelle het volgende:

Jah kan toch ook uitrekenen hoeveel je gebruikt zodat je niks mee terug hoeft te nemen...?
Slim! :)
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_119091337
Nu ben ik sinds kort weer lid van een gym en kunnen jullie mij vertellen of ik een trend gemist heb? zag vanmorgen iemand met gewicht aan de gang gaan terwijl hij Spaanse sloffen droeg :D
Is dat hip en komt dat wel meer voor? :o

pi_119133499
Yo,

laten jullie het gewicht rusten tijdens de rep bij oefeningen zoals de benchpress en squat?
Of is het juist de bedoeling terwijl je naar 'beneden gaat' explosief weer 'terug' te gaan :P

Wil overigens beginnen met Starting Strength, heb het een en ander gelezen. Zal in de gym ook vragen hoe de oefeningen correct worden uitgevoerd. Maar heeft iemand ondertussen een duidelijke site waar men ook het een en ander over de oefeningen uitlegt?

thnkss
pi_119139079
Starting Strength: boek + Youtube vids

Reps maken: Concentrische fase explosief, excentrische fase gecontroleerd.
pi_119146683
Ik begrijp niet waarom in Starting Strength de deadlift voor beginners met max. vijf herhalingen per set wordt voorgeschreven terwijl dudes in de gym mij deze oefening helemaal niet aan raden. Natuurlijk ook door mijn gebrek aan ervaring.

Maar is het risico op flinke schade zo groot ja? Wanneer ben je geschikt voor deze oefening :D
pi_119150699
Wanneer je het goed uitvoert is er niets aan de hand en kun je het gewoon doen. Vraag anders iemand om te kijken dat je je rug niet bol hebt.
pi_119418435
Vraagje:
ik wil het dikke logge lijf in beweging krijgen en wil 3x per week krachttraining gaan combineren met 20 minuten loopband (interval).

Ik dacht aan fullbody 3x8. Gewicht gaan verzwaren als ik 3x15 kan. Ik dacht aan de volgende oefeningen: squat, deadlift, peckdeck, shoulderpress, lat pull, dip, tricep extensions, curls, roman chair en crunches.

Ben vrouw met BMI 26 met hoofddoel om te sporten 'gezondheid', maar wat strakker in het vel zitten kan ook geen kwaad.

Is dit een goed schema?
  dinsdag 20 november 2012 @ 11:04:19 #206
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_119418878
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:46 schreef Booyah het volgende:
Vraagje:
ik wil het dikke logge lijf in beweging krijgen en wil 3x per week krachttraining gaan combineren met 20 minuten loopband (interval).

Ik dacht aan fullbody 3x8. Gewicht gaan verzwaren als ik 3x15 kan. Ik dacht aan de volgende oefeningen: squat, deadlift, peckdeck, shoulderpress, lat pull, dip, tricep extensions, curls, roman chair en crunches.

Ben vrouw met BMI 26 met hoofddoel om te sporten 'gezondheid', maar wat strakker in het vel zitten kan ook geen kwaad.

Is dit een goed schema?
Op zich prima. Ik zou proberen 30 minuten cardio (loopband) te doen, en je workout mag iets korter.

Squat, deadlift, shoulderpress, lat pull is prima. Ik zou de peckdeck vervangen voor de bench press, en alle isolatie oefeningen voor nu links laten liggen. Je hebt er op dit moment niet zoveel aan namelijk.
  dinsdag 20 november 2012 @ 11:05:53 #207
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_119418898
Ow, en ik zou niet van 3 x 8 naar 3 x 15 gaan. Je kan gewoon wat zwaarder gaan als je voelt dat 3 x 8 makkelijk wordt. Maar ik zou het wel op 3 x 8 houden.
pi_119420701
@snakey Thanks, zal ik gaan doen. Word vervolgd...

Waarom heb je niet veel aan isolatieoefeningen, is dat omdat grote spiergroepen eerst getrainder moeten worden? Heb je überhaupt wel wat aan isolatieoefeningen?

Dip is compound toch?
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:15:18 #209
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_119421091
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:04 schreef Booyah het volgende:
@snakey Thanks, zal ik gaan doen. Word vervolgd...

Waarom heb je niet veel aan isolatieoefeningen, is dat omdat grote spiergroepen eerst getrainder moeten worden? Heb je überhaupt wel wat aan isolatieoefeningen?

Dip is compound toch?
Omdat je beter eerst spieropbouw kan doen. Isolatie doet dat, in mindere mate, ook, maar niet zo goed als de grote compound oefeningen welke als je gewicht wil verliezen een stuk belangrijker zijn. Ik zou het in ieder geval de eerste 3 maanden zonder isolatie oefeningen doen.

Dips is ook compound, maar als je zegt dat je nu ongetraind op een BMI van 26 zit zou ik dat nog even niet doen. Tenzij je het lukt, maar dan ben je behoorlijk sterk. :)

Hou ons op de hoogte, ik ben erg benieuwd hoe het gaat.
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:54:17 #210
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_119422192
Iemand die gelijk zo luistert naar "de meesters". _O_
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zondag 25 november 2012 @ 17:32:53 #211
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_119606823
Hey boys and girls, ik heb nog wat vraagjes:

- kennen jullie nog oefeningen voor de beenspieren? Ik doe momenteel squats + cardio + 1x per week voetballen, maar het voetballen stopt binnenkort vanwege de winter. Het liefst iets waarbij ik m'n knieën een beetje kan ontzien, want daar heb ik snel last van.
- wat denken jullie van supplementen? Op aanraden van een collega heb ik de laatste trainingen afgesloten met een proteïneshake, en dat deed echt wonderen. Ik had veel minder last van m'n spieren en ik was de rest van de dag veel minder vermoeid. Maar is dat wel aan te raden voor een nog relatief beginnende sporter, of kan ik daar beter mee wachten tot ik wat meer gevorderd ben? Zo ja (op dat eerste), wat zijn goede merken, waar moet ik op letten, wat is een normale richtprijs?
Hij had het ook over dextrose. Is dat wat?

Geen vraag, wel een opmerking: ik heb die filmpjes van ScoobyDoo nog eens zitten bekijken, en die zijn echt leuk, ook voor beginnende sporters. De meeste van die filmpjes hebben alleen macho's die ruig doen, hij is lekker zichzelf. Dat werkt enorm aanstekelijk. :D
  zondag 25 november 2012 @ 17:37:58 #212
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_119607042
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hey boys and girls, ik heb nog wat vraagjes:

- kennen jullie nog oefeningen voor de beenspieren? Ik doe momenteel squats + cardio + 1x per week voetballen, maar het voetballen stopt binnenkort vanwege de winter. Het liefst iets waarbij ik m'n knieën een beetje kan ontzien, want daar heb ik snel last van.
- wat denken jullie van supplementen? Op aanraden van een collega heb ik de laatste trainingen afgesloten met een proteïneshake, en dat deed echt wonderen. Ik had veel minder last van m'n spieren en ik was de rest van de dag veel minder vermoeid. Maar is dat wel aan te raden voor een nog relatief beginnende sporter, of kan ik daar beter mee wachten tot ik wat meer gevorderd ben? Zo ja (op dat eerste), wat zijn goede merken, waar moet ik op letten, wat is een normale richtprijs?
Hij had het ook over dextrose. Is dat wat?

Geen vraag, wel een opmerking: ik heb die filmpjes van ScoobyDoo nog eens zitten bekijken, en die zijn echt leuk, ook voor beginnende sporters. De meeste van die filmpjes hebben alleen macho's die ruig doen, hij is lekker zichzelf. Dat werkt enorm aanstekelijk. :D
http://www.exrx.net/Lists/ExList/ThighWt.html

Je kan gewoon shakes nemen, geen probleem.
  zondag 25 november 2012 @ 17:49:01 #213
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_119607480
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2012 17:37 schreef Snakey het volgende:

[..]

http://www.exrx.net/Lists/ExList/ThighWt.html

Je kan gewoon shakes nemen, geen probleem.
En welk merk zouden jullie aanraden, of welke richtprijs? Ik heb ze tot nog toe bij de sportschool zelf gekocht, omdat ik het eerst wilde uitproberen. Maar ik vermoed dat dat stevig duurder is dan zelf maken.

Goede site trouwens, die zou je in de OP kunnen zetten. :X
pi_119607533
body en fitshop, goedkoper is er niet

maar let op: als de rest van je voeding kut is zijn die 'shakes' weggegooid geld
meer dan een aanvulling om je dagelijkse eiwitbehoefte te halen is het niet

als je een lichtgewicht bent is het zelfs heel makkelijk om zonder whey de benodigde eiwitten binnen te krijgen
pi_119607852
http://www.bodylab.nl/BBeX/Mass-Protein-4%2c54-kg-3251 45 euro per 10lbs, nog 15 euro goedkoper dan B&Fshop.

Alleen wel maar 2 smaken helaas.
pi_119672023
Ohai!
Vandaag na bijna 5 jaar, waarvan 4.5 jaar ziek en zeker 3 jaar rolstoel voor het eerst weer naar de sportschool geweest *O* !!!

Dit heb ik gedaan:

De wandeling heen, 2.5 km, 30 minuten.
Leg extension 3X15 5kg
Leg curl 3X15 12,5 kg
Leg Press 3X15 10 kg
Buikspieren 3X15 15 kg
Rotary torso (zijbuikspieren) beide kanten 3X15 7.5kg
Lower Back 3X15 10kg
Vertical Traction 3X15 20 kg
Chest Press 3X15 7.5 kg
Sauna
30 minuten naar huis lopen.

Uiteraard met fysiobegeleiding ivm de afgelopen jaren misere.
Het plan is nu om eerst de benen wat meer op niveau met de rest te krijgen en vanaf daar alles weer verder op te bouwen. Doel is uiteraard verbetering van de conditie en kracht, vooral rondom gewrichten die slecht gebouwd zijn bij mij (knie, heup, onderrug)
Squats ga ik nooit doen, dan vliegen mijn knieschijven weg, no fun.
Ooit deed ik legpress met 90 kg, mocht ik dat ooit weer bereiken, dan ga ik echt een fijne fles champagne scoren.

Oh en mijn specs: vrouw, 1.80, slinger tussen de 70 en de 75 kg, 36 jaar.

Lijkt me leuk om hier een beetje mijn progressie bij te houden en te vergelijken met niveau van andere mensen, ook gezien het feit dat ik basicly weer bij 0 begin.
Het afgelopen half jaar ben ik eea gaan opbouwen, van een blokje om het huis naar inmiddels minstens 3 keer per week een wandeling van 7.5 km, nu is het tijd voor de volgende stap :)
pi_119672059
Benen: Squats, lunges, leg curls

Leg extension is zo ongeveer de meest nutteloze oefening die er is, zeker voor beginners.

Zwakke gewrichten, slechte onderrug, gebrek aan motivatie, blablabla: squats juist doen om het probleem te verhelpen. Als je leg extensions (de knie verneuker bij uitstek) kunt doen, dan kun je zeker squatten.
pi_119672164
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:52 schreef 16meter het volgende:
Benen: Squats, lunges, leg curls

Leg extension is zo ongeveer de meest nutteloze oefening die er is, zeker voor beginners.

Zwakke gewrichten, slechte onderrug, gebrek aan motivatie, blablabla: squats juist doen om ze sterker te maken. Als je leg extensions (de knie verneuker bij uitstek) kunt doen dan kun je [b]zeker squatten.
Nope :) mijn knieschijven zitten te ver naar buiten en er het spoor waar je knieschijf doorheen moet glijden ontbreekt totaal, ik heb ze al meerdere keren moeten terugmeppen, een paar keer is dat niet gelukt en vlogen ze nagenoeg naar de achterkant van mijn been, dus je bekijkt het maar fijn met je squats :P
pi_119672183
Pas maar op met leg extensions dan. Serieus.
pi_119672208
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:56 schreef 16meter het volgende:
Pas maar op met leg extensions dan. Serieus.
Die helpt me dan juist weer wel, is er eentje die ik overgehouden heb uit meerdere keren revalideren ;) En ja, ik ben eigenwijs, als het nog nodig is om dat te vermelden :P
pi_119680411
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:51 schreef MarMar het volgende:
Ohai!
Vandaag na bijna 5 jaar, waarvan 4.5 jaar ziek en zeker 3 jaar rolstoel voor het eerst weer naar de sportschool geweest *O* !!!

Dit heb ik gedaan:

De wandeling heen, 2.5 km, 30 minuten.
Leg extension 3X15 5kg
Leg curl 3X15 12,5 kg
Leg Press 3X15 10 kg
Buikspieren 3X15 15 kg
Rotary torso (zijbuikspieren) beide kanten 3X15 7.5kg
Lower Back 3X15 10kg
Vertical Traction 3X15 20 kg
Chest Press 3X15 7.5 kg
Sauna
30 minuten naar huis lopen.

Uiteraard met fysiobegeleiding ivm de afgelopen jaren misere.
Het plan is nu om eerst de benen wat meer op niveau met de rest te krijgen en vanaf daar alles weer verder op te bouwen. Doel is uiteraard verbetering van de conditie en kracht, vooral rondom gewrichten die slecht gebouwd zijn bij mij (knie, heup, onderrug)
Squats ga ik nooit doen, dan vliegen mijn knieschijven weg, no fun.
Ooit deed ik legpress met 90 kg, mocht ik dat ooit weer bereiken, dan ga ik echt een fijne fles champagne scoren.

Oh en mijn specs: vrouw, 1.80, slinger tussen de 70 en de 75 kg, 36 jaar.

Lijkt me leuk om hier een beetje mijn progressie bij te houden en te vergelijken met niveau van andere mensen, ook gezien het feit dat ik basicly weer bij 0 begin.
Het afgelopen half jaar ben ik eea gaan opbouwen, van een blokje om het huis naar inmiddels minstens 3 keer per week een wandeling van 7.5 km, nu is het tijd voor de volgende stap :)
Ondanks een waarschijnlijk niet al te toffe voorgeschiedenis wel heel tof dat je nu weer begint (of misschien beter gezegd, weer kan beginnen).
Ben wel een beetje benieuwd hoe het zit met je spieren. Zijn bijvoorbeeld je beenspieren (of benen zelf) flink kleiner geworden als je er niets mee doet/kan? Dat het net luciferhoutjes zijn zeg maar?

En ook benieuwd naar hoe het lichaam het weer oppakt dan.
pi_119680644
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:00 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Ondanks een waarschijnlijk niet al te toffe voorgeschiedenis wel heel tof dat je nu weer begint (of misschien beter gezegd, weer kan beginnen).
Ben wel een beetje benieuwd hoe het zit met je spieren. Zijn bijvoorbeeld je beenspieren (of benen zelf) flink kleiner geworden als je er niets mee doet/kan? Dat het net luciferhoutjes zijn zeg maar?

En ook benieuwd naar hoe het lichaam het weer oppakt dan.
Ik had inderdaad dunne slappe beentjes, maar dat is in de afgelopen 6 maanden al redelijk opgebouwd door de kilometers die ik inmiddels wegloop. Ik had een tamelijk strakke jeans, die krijg ik nu niet meer om mijn kuiten :)
Toch is er nog wel een groot verschil zichtbaar tussen de spieren in m'n bovenlijf en die in mijn onderlijf, dat hoop ik de komende maanden wat gelijk te trekken.
pi_119681010
Succes ^O^
pi_119681054
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:08 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik had inderdaad dunne slappe beentjes, maar dat is in de afgelopen 6 maanden al redelijk opgebouwd door de kilometers die ik inmiddels wegloop. Ik had een tamelijk strakke jeans, die krijg ik nu niet meer om mijn kuiten :)
Toch is er nog wel een groot verschil zichtbaar tussen de spieren in m'n bovenlijf en die in mijn onderlijf, dat hoop ik de komende maanden wat gelijk te trekken.
Al heel fijn dat je nu al ziet dat het groeit. Zeker die doelstelling van 90 kilo leg ext is dan mooi doel zoals je zelf al aangaf. Ben benieuwd hoe ver je het schopt, letterlijk en figuurlijk.
pi_119681181
Hier toch maar eens een keer posten.

Zoals zoveel mensen zou ik graag wat afvallen en wat meer body kweken. Geen behoefte aan body building gedoe, maar gewoon vet weg en iets meer body.
Sportschool vinden, dat lukt mij wel, maar voeding is voor mij een grote drempel. Ik ben namelijk beperkt door het feit dat ik een hoop dingen niet eet.

Ik heb een tijdje bij een sportschool gezeten, maar niet alleen daar, maar ook bij andere sportscholen en dingen die ik lees op het internet, zijn soms zo verschrikkelijk tegenstrijdig dat ik op een gegeven moment zoiets had van; laat maar weer.

Aangezien ik nu werkloos thuis zit, is het een uitstekend moment om eindelijk eens actief te worden. Dus ik ben echt op zoek naar wat hulp. Ik zie echt overal linkjes staan naar hele lappen tekst en dergelijke, maar dat werkt voor mij niet. Ik ben meer van, leren tijdens het uitoefenen van en op die manier begrijpen wat je doet en waarvoor je het doet.

Hopelijk kunnen mensen hier mij helpen.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_119681303
Ook al heb je geen behoefte aan "body building gedoe" maar als ik jou was zou ik het bodybuild topic op fok! in de gaten houden. Daar vind je een hoop mensen met een hoop kennis over voeding en krachttraining. Ze hebben mij in ieder geval een stuk bewuster gemaakt over hoe te sporten :)
pi_119681374
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:30 schreef Questular het volgende:
Ook al heb je geen behoefte aan "body building gedoe" maar als ik jou was zou ik het bodybuild topic op fok! in de gaten houden. Daar vind je een hoop mensen met een hoop kennis over voeding en krachttraining. Ze hebben mij in ieder geval een stuk bewuster gemaakt over hoe te sporten :)
Het was ook meer bedoeld als; ik heb geen behoefte aan een Schwarzenegger lichaam. :)

Alle hulp is uiteraard welkom :)
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_119681574
Een 'Schwarzenegger lichaam' krijg je ook niet. Uitgesloten. Wees daar vooral niet bang voor.

Verder: Starting Strength.
  dinsdag 27 november 2012 @ 18:39:55 #229
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_119681651
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:25 schreef Spezza19 het volgende:
Hier toch maar eens een keer posten.

Zoals zoveel mensen zou ik graag wat afvallen en wat meer body kweken. Geen behoefte aan body building gedoe, maar gewoon vet weg en iets meer body.
Sportschool vinden, dat lukt mij wel, maar voeding is voor mij een grote drempel. Ik ben namelijk beperkt door het feit dat ik een hoop dingen niet eet.

Ik heb een tijdje bij een sportschool gezeten, maar niet alleen daar, maar ook bij andere sportscholen en dingen die ik lees op het internet, zijn soms zo verschrikkelijk tegenstrijdig dat ik op een gegeven moment zoiets had van; laat maar weer.

Aangezien ik nu werkloos thuis zit, is het een uitstekend moment om eindelijk eens actief te worden. Dus ik ben echt op zoek naar wat hulp. Ik zie echt overal linkjes staan naar hele lappen tekst en dergelijke, maar dat werkt voor mij niet. Ik ben meer van, leren tijdens het uitoefenen van en op die manier begrijpen wat je doet en waarvoor je het doet.

Hopelijk kunnen mensen hier mij helpen.
Mag ik weten waarom je een hoop dingen niet eet? Is dat omdat je ze niet lust, of vanwege allergieën o.i.d.?
pi_119681656
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:37 schreef 16meter het volgende:
Een 'Schwarzenegger lichaam' krijg je ook niet. Uitgesloten. Wees daar vooral niet bang voor.

Verder: Starting Strength.
Was er ook niet bang voor hoor :')
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_119681706
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Mag ik weten waarom je een hoop dingen niet eet? Is dat omdat je ze niet lust, of vanwege allergieën o.i.d.?
Niet lusten is een groot woord, maar ik vind een hoop dingen gewoon niet lekker.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_119681756
Als je iets wilt bereiken qua fysiek, dan kun je je daar beter overheen zetten.
pi_119682358
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:41 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Niet lusten is een groot woord, maar ik vind een hoop dingen gewoon niet lekker.
'Gewoon niet lekker' is dus makkelijk op te lossen door het gewoon te eten. :') Scheelt je later ook een hoop gedoe en hoef je voortaan niet meer aan het kindermenu in een restaurant.
pi_119682446
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:00 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

'Gewoon niet lekker' is dus makkelijk op te lossen door het gewoon te eten. :') Scheelt je later ook een hoop gedoe en hoef je voortaan niet meer aan het kindermenu in een restaurant.
Welkome woorden van beiden. Het is leuk om als buitenstaander meteen je oordeel klaar te hebben, maar als het voedsel er kokhalzend weer uit komt dan is het lastig om je er overheen te zetten. Anyway, ik ben weer weg hier. Ik zit hier blijkbaar verkeerd.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_119682581
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:02 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Welkome woorden van beiden. Het is leuk om als buitenstaander meteen je oordeel klaar te hebben, maar als het voedsel er kokhalzend weer uit komt dan is het lastig om je er overheen te zetten. Anyway, ik ben weer weg hier. Ik zit hier blijkbaar verkeerd.
Idd.

Ben je 12 ofzo? Je wil toch spieren opbouwen eet dan gewoon groenten man stel je niet zo aan.

Lus ik niee baahhhh
pi_119682710
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:05 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Idd.

Ben je 12 ofzo? Je wil toch spieren opbouwen eet dan gewoon groenten man stel je niet zo aan.

Lus ik niee baahhhh
Net als de andere twee dweeps. Jullie weten nog niet eens wat ik wel en niet eet :')

Dus kap lekker met jullie domme opmerkingen. More muscle than brain lijkt meteen al van toepassing
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_119682902
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:08 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Net als de andere twee dweeps. Jullie weten nog niet eens wat ik wel en niet eet :')

Dus kap lekker met jullie domme opmerkingen. More muscle than brain lijkt meteen al van toepassing
Gewoon goed opletten op je eiwit inname m.b.t. spiermassa opbouwen. Ik zelf eet veel rijst, kip, groenten, kwark en drink melk.
  dinsdag 27 november 2012 @ 19:13:45 #238
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_119682915
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:02 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Welkome woorden van beiden. Het is leuk om als buitenstaander meteen je oordeel klaar te hebben, maar als het voedsel er kokhalzend weer uit komt dan is het lastig om je er overheen te zetten. Anyway, ik ben weer weg hier. Ik zit hier blijkbaar verkeerd.
Wat wil je dan dat ze zeggen? "Oh, dat maakt niet uit, neem iedere dag een vitaminepilletje en over een maand ben je een halve meter breder"?
Dan kom je hier straks reclameren dat je alleen maar spieren bent verloren, omdat al je spiermassa verteerd wordt als energie. Of erger, dan eindig je zwaar ondervoed in het ziekenhuis.

Dat willen die mannen niet, en dat wil jij niet. Daarom zijn ze eerlijk, en zeggen ze dat je toch enigszins gezond moet eten wil je serieus gaan sporten.

Kwaad worden omdat hun raad je niet aanstaat, verandert daar niets aan.
pi_119682979
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat wil je dan dat ze zeggen? "Oh, dat maakt niet uit, neem iedere dag een vitaminepilletje en over een maand ben je een halve meter breder"?
Dan kom je hier straks reclameren dat je alleen maar spieren bent verloren, omdat al je spiermassa verteerd wordt als energie. Of erger, dan eindig je zwaar ondervoed in het ziekenhuis.

Dat willen die mannen niet, en dat wil jij niet. Daarom zijn ze eerlijk, en zeggen ze dat je toch enigszins gezond moet eten wil je serieus gaan sporten.

Kwaad worden omdat hun raad je niet aanstaat, verandert daar niets aan.
Uhm nee, ze hebben een oordeel klaar zonder informatie. Maken direct domme opmerkingen en dergelijke.

Das wat anders dan wat jij zegt
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_119683023
@Spezza wat eet je wel en niet dan? Je zegt zelf dat je veel niet eet simpelweg omdat je het niet zo lekker vindt..
Misschien kan je dezelfde voedingswaarde uit andere dingen halen, of bepaalde ingredienten anders verwerken zodat je het wel lust.

En thx Questular en xFriendx :) ik ben ook benieuwd hoever ik het schop :D
Ik verwacht er stiekem best wat van, aangezien het van rolstoel tot 7.5 km lopen (soms zelfs 15 km) gelukt is binnen een half jaar.
Vrijdag weer, dan de tweede sessie met begeleiding en vanaf dan zelf verder :)
  dinsdag 27 november 2012 @ 19:18:06 #241
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_119683060
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:15 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Uhm nee, ze hebben een oordeel klaar zonder informatie. Maken direct domme opmerkingen en dergelijke.

Das wat anders dan wat jij zegt
Wat is er dom aan "Als je iets wilt bereiken qua fysiek, dan kun je je daar beter overheen zetten."? Dat is gewoon basic advies. En als jij zegt dat het niet zozeer is dat je dingen niet lust, maar dat het meer is dat je ze niet lekker vindt, dan gaat niemand er vanuit dat ze even later weer kokhalzend naar boven komen...
  dinsdag 27 november 2012 @ 19:19:02 #242
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_119683089
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:17 schreef MarMar het volgende:
@Spezza wat eet je wel en niet dan? Je zegt zelf dat je veel niet eet simpelweg omdat je het niet zo lekker vindt..
Misschien kan je dezelfde voedingswaarde uit andere dingen halen, of bepaalde ingredienten anders verwerken zodat je het wel lust.

En thx Questular en xFriendx :) ik ben ook benieuwd hoever ik het schop :D
Ik verwacht er stiekem best wat van, aangezien het van rolstoel tot 7.5 km lopen (soms zelfs 15 km) gelukt is binnen een half jaar.
Vrijdag weer, dan de tweede sessie met begeleiding en vanaf dan zelf verder :)
Kom je trouwens misschien uit Noord-Brabant? Ik heb een meisje gekend met dezelfde problemen met haar knieschijf, die verschoof ook bij het minste en geringste.
pi_119683213
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kom je trouwens misschien uit Noord-Brabant? Ik heb een meisje gekend met dezelfde problemen met haar knieschijf, die verschoof ook bij het minste en geringste.
Nee en ik ben ook al te oud om meisje genoemd te worden, maar toch bedankt! O+
  dinsdag 27 november 2012 @ 19:24:09 #244
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_119683302
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:22 schreef MarMar het volgende:

[..]

Nee en ik ben ook al te oud om meisje genoemd te worden, maar toch bedankt! O+
Het was dan ook al een jaar of 10 tot 15 terug, ik was zelf nog maar een broekventje. :P

Is wat je hebt dan redelijk veelvoorkomend, of is het heel veel toeval?
pi_119683405
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat is er dom aan "Als je iets wilt bereiken qua fysiek, dan kun je je daar beter overheen zetten."? Dat is gewoon basic advies. En als jij zegt dat het niet zozeer is dat je dingen niet lust, maar dat het meer is dat je ze niet lekker vindt, dan gaat niemand er vanuit dat ze even later weer kokhalzend naar boven komen...
Lees de reacties eens terug; beetje doen alsof ik een klein kind ben dat geen groente lust. Dat heb ik nergens gezegd. Heb gezegd dat ik beperkt ben in sommige voeding.

Maar nogmaals, ik ben alweer weg hier. Zo ver de gastvrijheid van "schroom niet dingen te vragen" uit de OP.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_119683425
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het was dan ook al een jaar of 10 tot 15 terug, ik was zelf nog maar een broekventje. :P

Is wat je hebt dan redelijk veelvoorkomend, of is het heel veel toeval?
Ik denk toeval? Er zijn wel aandoeningen waarbij het veel voorkomt, zoals EDS maar dat is dan weer een aandoening die vooral op de pezen (en ander weefsel) effect heeft, dat heeft niet zoveel te maken met de bouw van je knie zelf.
Ik heb overigens ook een milde heupdysplasie, gewoon een IKEA maandagochtend pakketje dat skelet van me :')
pi_119683443
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:17 schreef MarMar het volgende:
@Spezza wat eet je wel en niet dan? Je zegt zelf dat je veel niet eet simpelweg omdat je het niet zo lekker vindt..
Misschien kan je dezelfde voedingswaarde uit andere dingen halen, of bepaalde ingredienten anders verwerken zodat je het wel lust.

En thx Questular en xFriendx :) ik ben ook benieuwd hoever ik het schop :D
Ik verwacht er stiekem best wat van, aangezien het van rolstoel tot 7.5 km lopen (soms zelfs 15 km) gelukt is binnen een half jaar.
Vrijdag weer, dan de tweede sessie met begeleiding en vanaf dan zelf verder :)
De enige wijze woorden komen uiteraard van een dame. :)
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_119683446
quote:
13s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:26 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Lees de reacties eens terug; beetje doen alsof ik een klein kind ben dat geen groente lust. Dat heb ik nergens gezegd. Heb gezegd dat ik beperkt ben in sommige voeding.

Maar nogmaals, ik ben alweer weg hier. Zo ver de gastvrijheid van "schroom niet dingen te vragen" uit de OP.
Uit wat ik lees, interpreteer ik meer dat je jezelf beperkt, dan dat je beperkt bent.
Jammer dat je niet op mijn vraag reageert, maar zelf weten.
pi_119683452
quote:
13s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:26 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Lees de reacties eens terug; beetje doen alsof ik een klein kind ben dat geen groente lust. Dat heb ik nergens gezegd. Heb gezegd dat ik beperkt ben in sommige voeding.

Maar nogmaals, ik ben alweer weg hier. Zo ver de gastvrijheid van "schroom niet dingen te vragen" uit de OP.
:W
pi_119683469
quote:
13s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:26 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Lees de reacties eens terug; beetje doen alsof ik een klein kind ben dat geen groente lust. Dat heb ik nergens gezegd. Heb gezegd dat ik beperkt ben in sommige voeding.

Maar nogmaals, ik ben alweer weg hier. Zo ver de gastvrijheid van "schroom niet dingen te vragen" uit de OP.
Zet anders ff neer wat je allemaal niet eet, wie weet zijn er goede alternatieven die je wel lust.
pi_119683470
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:27 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

De enige wijze woorden komen uiteraard van een dame. :)
Reageer dan muts!
  dinsdag 27 november 2012 @ 19:30:46 #252
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_119683585
quote:
13s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:26 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Lees de reacties eens terug; beetje doen alsof ik een klein kind ben dat geen groente lust. Dat heb ik nergens gezegd. Heb gezegd dat ik beperkt ben in sommige voeding.

Maar nogmaals, ik ben alweer weg hier. Zo ver de gastvrijheid van "schroom niet dingen te vragen" uit de OP.
Je vraagt wat je eenvoudige hulp wilt om te beginnen met sporten. De raad is dan om eens te beginnen met gezond te eten.

Ik heb je nog gevraagd of je het niet kunt of wilt eten. Je zegt dat je het niet wilt eten. De raad is dan om een paar ballen te kweken en gewoon te slikken. Als je fysiek vooruit wilt, moet je afzien. Zo simpel is het.
Dat je dan vervolgens toch vertelt dat je het niet kunt eten omdat je het dan direct uitkotst, dat kunnen we niet ruiken hé.
pi_119683629
Of gewoon leren koken :P dat kan ook helpen.
  dinsdag 27 november 2012 @ 19:33:12 #254
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_119683693
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:26 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik denk toeval? Er zijn wel aandoeningen waarbij het veel voorkomt, zoals EDS maar dat is dan weer een aandoening die vooral op de pezen (en ander weefsel) effect heeft, dat heeft niet zoveel te maken met de bouw van je knie zelf.
Ik heb overigens ook een milde heupdysplasie, gewoon een IKEA maandagochtend pakketje dat skelet van me :')
Dapper dat je dan zo flink gaat sporten! ^O^

Het zal ook wel minder worden naarmate je spieren sterker worden, nietwaar? Houden die de zaak niet wat beter bij elkaar?
pi_119683861
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dapper dat je dan zo flink gaat sporten! ^O^

Het zal ook wel minder worden naarmate je spieren sterker worden, nietwaar? Houden die de zaak niet wat beter bij elkaar?
Dat is wel de bedoeling, voordat ik ziek werd waardoor ik niet meer kon sporten (daardoor een domino-effectje van jewelste kortgezegd) deed ik het ook zo en ik heb er maar 2 keer een arts bij moeten halen omdat de knieschijven toen wel heel ver schoten, dus het ging best goed ;)
Ik ben nu wel ietsjes ouder en heb nog nooit op zo'n laag niveau gezeten als de afgelopen jaren, dus het is wel even spannend hoever ik ga komen.
Fietsen heb ik bijvoorbeeld wel een beetje uit mijn hoofd gezet, maar lopend kom ik ook een heel eind.
pi_119683950
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je vraagt wat je eenvoudige hulp wilt om te beginnen met sporten. De raad is dan om eens te beginnen met gezond te eten.

Ik heb je nog gevraagd of je het niet kunt of wilt eten. Je zegt dat je het niet wilt eten. De raad is dan om een paar ballen te kweken en gewoon te slikken. Als je fysiek vooruit wilt, moet je afzien. Zo simpel is het.
Dat je dan vervolgens toch vertelt dat je het niet kunt eten omdat je het dan direct uitkotst, dat kunnen we niet ruiken hé.
En wederom heb jij ook al een vooroordeel. Gezond eten... Nogmaals JE WEET NIET EENS WAT IK WEL EN NIET EET!!!!

En nu reageer ik niet meer....
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_119683985
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:39 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

En wederom heb jij ook al een vooroordeel. Gezond eten... Nogmaals JE WEET NIET EENS WAT IK WEL EN NIET EET!!!!

En nu reageer ik niet meer....
Dat is je nu al een paar keer gevraagd, onder andere door mij, maar je antwoordt niet.
  dinsdag 27 november 2012 @ 19:43:08 #258
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_119684099
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:39 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

En wederom heb jij ook al een vooroordeel. Gezond eten... Nogmaals JE WEET NIET EENS WAT IK WEL EN NIET EET!!!!

En nu reageer ik niet meer....
Als iemand tegen mij zegt dat hij een hoop dingen niet eet, dan kan ik me moeilijk voorstellen dat hij gezond eet.

Maar goed, prove me wrong.
pi_119684282
Nou, ik eet ook veel dingen niet :P
Oa dingen met toegevoegde suikers eet ik nagenoeg niet, tenzij ik ze zelf bak, maar dat doe ik niet dagelijks/wekelijks.
pi_119694996
4(?) weken geleden inmiddels had ik het plan opgevat om mijn linker biceps, die toch altijd een beetje achter was gebleven, een beetje bij te trekken, dus ik was een beetje aan het klooien met 15 kilo op mijn gewicht links, 13 kilo rechts.
Ik heb toen denk ik een pees in mijn linkerpols overbelast of wat dan ook want ik heb nu nog steeds last van mijn pols als ik hem draai. Kut, hoe zou je het herstel wat kunnen bevorderen en hoe voorkom ik dit? Zoveel geks deed ik niet, ik heb al vaker met hetzelfde gewicht getraind...
pi_119695272
Herstel van overbelastte pezen kan je bij mijn weten alleen bevorderen door genoeg rust, maar wel een beetje in beweging houden zonder belasten. En eens goed onder de loep nemen of je je pols wel goed houdt tijdens die oefening.
  dinsdag 27 november 2012 @ 23:31:48 #262
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_119695942
Het doel heiligt de middelen. Eiwit? Kwark. Gewoon zo uit de bak. Komt het eruit. Eet het weer op,want eiwit! Dedication! :D Ok dat opnieuw eten is overdreven
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_119697293
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 23:16 schreef MarMar het volgende:
Herstel van overbelastte pezen kan je bij mijn weten alleen bevorderen door genoeg rust, maar wel een beetje in beweging houden zonder belasten. En eens goed onder de loep nemen of je je pols wel goed houdt tijdens die oefening.
Dat is het waatschijnlijk ja. Mijn pols rechts is volgens mij ook veel sterker door drummen, waardoor denk ik met links de goede positie net te zwaar was ofzo.
pi_119701010
Geen noemenswaardige spierpijn vandaag, da's goed, dan kan ik snel een tandje harder :)
  woensdag 28 november 2012 @ 09:43:11 #265
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_119701780
quote:
2s.gif Op woensdag 28 november 2012 00:05 schreef kutkloon7 het volgende:

[..]

Dat is het waatschijnlijk ja. Mijn pols rechts is volgens mij ook veel sterker door drummen, waardoor denk ik met links de goede positie net te zwaar was ofzo.
Drummen, riiiiiiight :')
pi_119701823
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 09:43 schreef MeneerBob het volgende:

[..]

Drummen, riiiiiiight :')
Weet je hoeveel spierpijn je daarvan kan krijgen? :P
ik ging een keer drummen als Animal van de muppets, 3 dagen last van gehad, maar dat komt vast omdat ik eigenlijk beter gitaar speel :')
  woensdag 28 november 2012 @ 09:49:52 #267
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_119701920
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 09:43 schreef MeneerBob het volgende:

[..]

Drummen, riiiiiiight :')
Drummen is best wel intensief hoor, als je het goed doet.
Zeker voor je armspieren.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_119702275
Drummen + bankpressen = aesthetics.
pi_119705658
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 09:43 schreef MeneerBob het volgende:

[..]

Drummen, riiiiiiight :')
:P
De laatste tijd alleen drummen: SEX / De grote Porn-Off - #17 van zolderautist naar alpha
  woensdag 28 november 2012 @ 12:04:13 #270
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_119705725
quote:
2s.gif Op woensdag 28 november 2012 00:05 schreef kutkloon7 het volgende:

[..]

Dat is het waatschijnlijk ja. Mijn pols rechts is volgens mij ook veel sterker door drummen, waardoor denk ik met links de goede positie net te zwaar was ofzo.
Is het niet gewoon carpaaltunnelsyndroom (ofte muisarm)? Als je lang achtereen identieke bewegingen maakt, zoals bij het gebruiken van een muis of drummen, kan dat ontstaan.
  woensdag 28 november 2012 @ 12:12:21 #271
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_119706045
quote:
Geweldig optreden (dvd ervan te vaak bekeken) :)
  woensdag 28 november 2012 @ 12:17:25 #273
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_119706142

Aesthetics
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 28 november 2012 @ 14:53:17 #274
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_119711192
Het is meer dat je vaker spierpijn in je rechteronderarm hebt van iets anders dat je met rechts doet. Ik onderschat drummen zeker niet :')
pi_119711633
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is het niet gewoon carpaaltunnelsyndroom (ofte muisarm)? Als je lang achtereen identieke bewegingen maakt, zoals bij het gebruiken van een muis of drummen, kan dat ontstaan.
Zo voelt het wel een beetje (ik heb volgens mij wel eens een klein beetje dat gehad met rechts), maar dat zou ik dan met rechts moeten krijgen (ik zit ook echt veel te veel op de computer de laatste tijd), niet met links.
  woensdag 28 november 2012 @ 15:10:52 #276
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_119711740
quote:
2s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:07 schreef kutkloon7 het volgende:

[..]

Zo voelt het wel een beetje (ik heb volgens mij wel eens een klein beetje dat gehad met rechts), maar dat zou ik dan met rechts moeten krijgen (ik zit ook echt veel te veel op de computer de laatste tijd), niet met links.
Een muisarm (of een andere vorm van RSI) kun je krijgen door iedere repetitieve handeling, niet alleen door computeren. Als jij een half uur lang met je linkerhand op een drumstel zit te meppen, dan kun je er ook last van hebben.
pi_119713059
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Een muisarm (of een andere vorm van RSI) kun je krijgen door iedere repetitieve handeling, niet alleen door computeren. Als jij een half uur lang met je linkerhand op een drumstel zit te meppen, dan kun je er ook last van hebben.
Ah zo. Ja, maar ook met drummen ben ik rechts en gebruik ik mijn rechterarm meer en maak ik meer dezelfde beweging, dus ook dan zou ik denk ik rechts eerder last moeten krijgen.
  woensdag 28 november 2012 @ 17:17:20 #278
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_119716797
quote:
2s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:46 schreef kutkloon7 het volgende:

[..]

Ah zo. Ja, maar ook met drummen ben ik rechts en gebruik ik mijn rechterarm meer en maak ik meer dezelfde beweging, dus ook dan zou ik denk ik rechts eerder last moeten krijgen.
Wellicht krijg je rechts minder snel last omdat die arm beter geoefend is of zo? Ik heb geen idee of het zo werkt. :P
pi_119725291
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wellicht krijg je rechts minder snel last omdat die arm beter geoefend is of zo? Ik heb geen idee of het zo werkt. :P
Dat zou kunnen ja :)
pi_119726275
Ik had die shizzle altijd van langere ritjes op de scootmobiel :') dan moet je een gashendel ingeknepen houden..
Dat knijpen schijnt funest te zijn aldus mijn huisarts.

Koelen helpt ook wel iets trouwens, het verlicht de pijn iig, of het er sneller mee geneest weet ik zo niet.
  woensdag 28 november 2012 @ 21:04:25 #281
315510 Guitar93
Vis een optie?
pi_119727021
Hee net flink stuk op loopband gerent, ik trok mijn shirt uit en ik ruikte ammoniak. Dat is een teken van spier verbranding toch? Raak ik nu gelijk een stuk van mijn arm spieren kwijt -> kleiner in omvang? Of gaat dat van een ander spiergroep af?
U mad bro? U jelly?
  woensdag 28 november 2012 @ 21:07:32 #282
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_119727186
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:04 schreef Guitar93 het volgende:
Hee net flink stuk op loopband gerent, ik trok mijn shirt uit en ik ruikte ammoniak. Dat is een teken van spier verbranding toch? Raak ik nu gelijk een stuk van mijn arm spieren kwijt -> kleiner in omvang? Of gaat dat van een ander spiergroep af?
Meer drinken tijdens je training en zorgen dat je wat koolhydraten in je spieren hebt.
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
  woensdag 28 november 2012 @ 21:13:48 #283
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_119727475
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:07 schreef Bendoe het volgende:

[..]

Meer drinken tijdens je training en zorgen dat je wat koolhydraten in je spieren hebt.
Dit
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 28 november 2012 @ 21:23:02 #284
315510 Guitar93
Vis een optie?
pi_119727979
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:07 schreef Bendoe het volgende:

[..]

Meer drinken tijdens je training en zorgen dat je wat koolhydraten in je spieren hebt.
okok maar is dat ernstig ik train al 8 maanden, niet dat ik in dat allemaal weggebrand hebt? of is het minder erg dan het lijkt?
U mad bro? U jelly?
  woensdag 28 november 2012 @ 21:25:57 #285
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_119728162
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:23 schreef Guitar93 het volgende:

[..]

okok maar is dat ernstig ik train al 8 maanden, niet dat ik in dat allemaal weggebrand hebt? of is het minder erg dan het lijkt?
Ja je hebt nu alle progressie weg getraind. Nee joh. Je hebt gewoon wat aminozuren uitgezweet. Je verliest zomaar niet van alles. Maar zorg de volgende x voor meer glycogeen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_119728669
Dat en het is rook, niet ruikte..
pi_119738222
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:36 schreef MarMar het volgende:
Dat en het is rook, niet ruikte..
Nee, sport en roken is een slechte combinatie :{w
Dus heel goed dat hij uit principe niet wilde zeggen: "ik rook" ^O^
pi_119738245
quote:
18s.gif Op donderdag 29 november 2012 09:17 schreef cafca het volgende:

[..]

Nee, sport en roken is een slechte combinatie :{w
Dus heel goed dat hij uit principe niet wilde zeggen: "ik rook" ^O^
:') :D

Roken is nog slechter als je niet sport? :P
pi_119738625
Vandaag 7.5 km lopen, morgen weer de sportschool in, 2e keer met begeleiding erbij, daarna ga ik los :) 3 x in de week en daarnaast minstens 2 keer in de week lopen is de bedoeling.
Met lopen bedoel ik dan echt lopen en niet rennen.

Heb een hele mooie looproute, door drie kleine dorpjes en weiland en bos met schelpenpaadjes en zulks O+ vanaf 20 meter van mijn huis zit ik op een boslaan.
pi_119785390
Vandaag het schema gefinetuned, klein tandje harder hier en daar en 3 oefeningen erbij.
Heupen wilde ik proberen en dat ging wonderwel goed en makkelijk, blijheid!

Dit is het nu:

De wandeling heen, 2.5 km, 30 minuten.
Leg extension 3X15 5kg
Leg curl 3X15 12,5 kg
Leg Press 3X15 10 kg
Buikspieren 3X15 20 kg (was eerst 15)
Rotary torso (zijbuikspieren) beide kanten 3X15 15kg (was eerst 7.5)
Lower Back 3X15 15kg (was eerst 15)
Vertical Traction 3X15 20 kg
Chest Press 3X15 12.5 kg (was eerst 7.5)
nieuw:
Hip abduction 3X15 15 kg.
Hip adduction 3X15 20 kg
Triceps 3X15 15 kg

Sauna
30 minuten naar huis lopen.

De leg extension hou ik nog voorzichtig op 5 en dat voel ik ook best in de laatste serie. Die moet dus nog het hardste bijtrekken. Bovenlijf ga ik nu eerst niet hoger gooien totdat ik de benen wat meer op niveau heb.
Ik kon wel in de computer zien wat ik vroeger deed, dat was meer cardio en minder krachttraining en het grafiekje van nu zit op ongeveer een derde van het grafiekje van toen, dat vind ik heel prima na 4 jaar rolstoel :D
pi_119785697
Minder reps doen. Probeer eens 3x10 met meer gewicht op de oefeningen die geen risico's met zich meebrengen voor je kniegewrichten. Kun je de laatste set meer dan 10 herhalingen > verhogen.

En na lange tijd stilzitten wil je je juist je core sterker maken, dat schiet niet echt op met alleen maar apparaten.

Probeer eens wat push-ups, (assisted) pull-ups, inverted rows, sit-ups. etc.
pi_119785810
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:08 schreef 16meter het volgende:
Minder reps doen. Probeer eens 3x10 met meer gewicht op de oefeningen die geen risico's met zich meebrengen voor je kniegewrichten. Kun je de laatste set meer dan 10 herhalingen > verhogen.

En na lange tijd stilzitten wil je je juist je core sterker maken, dat schiet niet echt op met alleen maar apparaten.

Probeer eens wat push-ups, (assisted) pull-ups, inverted rows, sit-ups. etc.
Studeer jij anders eerst even fysiotherapie :) en daarna mag je mijn skelet bestuderen :)
pi_119785853
Hey, do whatever the fuck you wanna do. ;)
  vrijdag 30 november 2012 @ 17:13:49 #294
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_119785865
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_119785891
quote:
Popcorn is slecht voor de lijn.
pi_119785896
Fout. Te veel eten is slecht voor de lijn.
pi_119785941
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:14 schreef 16meter het volgende:
Fout. Te veel eten is slecht voor de lijn.
Ga jij maar proberen teveel komkommer te eten dan :)
  vrijdag 30 november 2012 @ 17:18:43 #298
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_119786018
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:16 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ga jij maar proberen teveel komkommer te eten dan :)
Jij bent echt heel dom :').
BEASTMODE
pi_119786065
Nuances nuances :) ongezonde meuk is vaak bovenop gezonde meuk, ergo teveel, plus suikers ergo: lijf gaat zeiken om meer suikers, ergo meer eten.

Enfin, dat weten jullie allemaal wel :)
Als ik zo dom ben, doe me maar na dan, ga jij in 4 jaar in een rolstoel en dan toch 45 kg afvallen, doe je best :)
pi_119786139
MarMar ik heb je blog een beetje gelezen (iemand tipte me) en begrijp dat je van heel ver komt, daar had ik geen rekening mee gehouden. Goed bezig en succes met je revalidatie. :) Als je je in de toekomst wat sterker voelt dan kun je die oefeningen die ik noemde evt. gaan overwegen. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')