Moet ik nog 500km ofzo rijden, gaat me nu niet meer lukken..quote:Op donderdag 6 september 2012 23:01 schreef D. het volgende:
[..]
Beetje je best doen en de tank is dit weekend wel leeg toch?
Da's dan weer het voordeel van een auto die veel verbruikt, hoef je niet zolang te wachtenquote:Op donderdag 6 september 2012 23:02 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Moet ik nog 500km ofzo rijden, gaat me nu niet meer lukken..
mwah, een gebruilk van normaalgesproken 1:11 vind ik niet echt zuinig voor een 1.4quote:Op donderdag 6 september 2012 23:08 schreef D. het volgende:
[..]
Da's dan weer het voordeel van een auto die veel verbruikt, hoef je niet zolang te wachten
Ik had ooit een 1.8, die deed 1:6,5. Ook alles behalve zuinigquote:Op donderdag 6 september 2012 23:09 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mwah, een gebruilk van normaalgesproken 1:11 vind ik niet echt zuinig voor een 1.4
1:13 netjesquote:Op donderdag 6 september 2012 23:09 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik rij nu tegen de 1:13 aan, rij dagelijks enkel 80km wegen. Dus ik mag niet klagen qua verbruik!
Hou t allemaal bij met een app op mn iPhone. Echt ideaal en leuk want t zit vol met statistieken
Service en uitgaven, dus ook mrb, verzekering maar ook alle parkeerbonnetjes en wasbeurten etc Heb een heel mooi overzicht en weet precies wat er speelt idd!quote:Op donderdag 6 september 2012 23:16 schreef FalleNk810i het volgende:
Jij houd je service beurten ook bij zie ik? Ideaal vind ik dat, beetje overzicht aan wat je eraan gespendeert hebt.
Heb die installatie net. Dus ff interessant.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:19 schreef H-D het volgende:
Ben ik dan echt de enige die niet z'n verbruik enzo bijhoudt
Ja oke dat snap ik wel.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:19 schreef Renesite het volgende:
[..]
Heb die installatie net. Dus ff interessant.
Weet je iig precies hoeveel je uitgeeft en of je evt kan besparen...dat dan welquote:Op donderdag 6 september 2012 23:19 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Service en uitgaven, dus ook mrb, verzekering maar ook alle parkeerbonnetjes en wasbeurten etc Heb een heel mooi overzicht en weet precies wat er speelt idd!
Ik heb zelfs het onderhoudsboekje overgenomen met reminders wanneer alles moet
Jij hebt een 1.8 toch? met de turbo of zonder?quote:Op donderdag 6 september 2012 23:16 schreef Renesite het volgende:
1:11 ben ik blij mee
/gasinstallatie
Nee hoor, ik ook niet.. Dan wil ik het namelijk direct allemaal bij houden, en weet niet meer wanneer ik hoeveel heb uitgegeven aan onderhoud..quote:Op donderdag 6 september 2012 23:19 schreef H-D het volgende:
Ben ik dan echt de enige die niet z'n verbruik enzo bijhoudt
Welke app?quote:Op donderdag 6 september 2012 23:09 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik rij nu tegen de 1:13 aan, rij dagelijks enkel 80km wegen. Dus ik mag niet klagen qua verbruik!
Hou t allemaal bij met een app op mn iPhone. Echt ideaal en leuk want t zit vol met statistieken
Precies. Het meest opvallende is het dipje in de benzineprijs-grafiek, dat was leuk tanken in Polenquote:Op donderdag 6 september 2012 23:25 schreef H-D het volgende:
[..]
Weet je iig precies hoeveel je uitgeeft en of je evt kan besparen...dat dan wel
Dat krijg je als je zo decadent bent .quote:Op donderdag 6 september 2012 23:19 schreef H-D het volgende:
Ben ik dan echt de enige die niet z'n verbruik enzo bijhoudt
1.6. Turbo week niequote:Op donderdag 6 september 2012 23:25 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Jij hebt een 1.8 toch? met de turbo of zonder?
Ah nee, die heeft geen turbo. (en maar 4 pk meer als mijn 1.4)quote:
Da's echt niet verkeerd voor die auto, prima score!quote:Op donderdag 6 september 2012 23:09 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik rij nu tegen de 1:13 aan, rij dagelijks enkel 80km wegen. Dus ik mag niet klagen qua verbruik!
Dat was wel fijn dan idd. maar waarom is je verbruik dan nu relatief hoog? Veel korte ritjes?quote:Op donderdag 6 september 2012 23:27 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Precies. Het meest opvallende is het dipje in de benzineprijs-grafiek, dat was leuk tanken in Polen
Ah zou dat het zijnquote:Op donderdag 6 september 2012 23:29 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat krijg je als je zo decadent bent .
Ik hou het voor mezelf bij deze auto sinds het begin al bij. De kleine uitgaven van een tientje voor een accessoire niet, maar alle grote uitgaven enzo wel. Puur om inzichtelijk te krijgen hoe of wat.
Leve spritmonitor.de
Ik vind het ook allemaal teveel gedoequote:Op donderdag 6 september 2012 23:26 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ook niet.. Dan wil ik het namelijk direct allemaal bij houden, en weet niet meer wanneer ik hoeveel heb uitgegeven aan onderhoud..
Ik besloot na jaren eens te kijken hoeveel het nou echt was. Verbruik is met de hoge benzineprijzen wel een 'hot issue'quote:Op donderdag 6 september 2012 23:19 schreef H-D het volgende:
Ben ik dan echt de enige die niet z'n verbruik enzo bijhoudt
Jaa nja ongeveer weet ik het wel...maar ga niet precies kijken/uitrekenen.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:37 schreef D. het volgende:
[..]
Ik besloot na jaren eens te kijken hoeveel het nou echt was. Verbruik is met de hoge benzineprijzen wel een 'hot issue'
Mja, zoveel hoef je er niet voor te doen. Als je gaat tanken even het bonnetje bewaren en de km-stand erop schrijven. Thuis invoeren. En als je een reparatie/onderhoud hebt gehad, even invoeren. Het is geen dagtaak hoor . Maar je krijgt wel een mooi overzicht van wat die auto je nou daadwerkelijk kost. Want iedereen gokt altijd maar wat, maar als je alles bij elkaar telt, vind ik het wel prettig om te weten wat een auto onder de streep nou daadwerkelijk kost. Zowel in totaal, als per km.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:36 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vind het ook allemaal teveel gedoe
Nee mja ik ben daar dan niet meer mee bezig enzoquote:Op donderdag 6 september 2012 23:45 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, zoveel hoef je er niet voor te doen. Als je gaat tanken even het bonnetje bewaren en de km-stand erop schrijven. Thuis invoeren. En als je een reparatie/onderhoud hebt gehad, even invoeren. Het is geen dagtaak hoor . Maar je krijgt wel een mooi overzicht van wat die auto je nou daadwerkelijk kost. Want iedereen gokt altijd maar wat, maar als je alles bij elkaar telt, vind ik het wel prettig om te weten wat een auto onder de streep nou daadwerkelijk kost. Zowel in totaal, als per km.
Thanks! Ja naar mate ik minder mijn best deed om zuinig te rijden werd het gebruik er wel zuiniger op. Die oude auto's zijn niet gemaakt voor het ''nieuwe'' rijden.quote:
Haha, jij gaat wel erg ver! Ik heb al het onderhoud en brandstof erin staan.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:19 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Service en uitgaven, dus ook mrb, verzekering maar ook alle parkeerbonnetjes en wasbeurten etc Heb een heel mooi overzicht en weet precies wat er speelt idd!
Ik heb zelfs het onderhoudsboekje overgenomen met reminders wanneer alles moet
Gascubby heet het dacht ik.quote:
Klopt, was ook erg verrast Wel zo fijn als je elke maand toch minimaal 1000km rijd.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Da's echt niet verkeerd voor die auto, prima score!
Klopt, weinig werk. Meestal pak ik de bonnetjes er even bij, ga ik lekker zitten, peukie erbij en invoeren maarquote:Op donderdag 6 september 2012 23:45 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, zoveel hoef je er niet voor te doen. Als je gaat tanken even het bonnetje bewaren en de km-stand erop schrijven. Thuis invoeren. En als je een reparatie/onderhoud hebt gehad, even invoeren. Het is geen dagtaak hoor . Maar je krijgt wel een mooi overzicht van wat die auto je nou daadwerkelijk kost. Want iedereen gokt altijd maar wat, maar als je alles bij elkaar telt, vind ik het wel prettig om te weten wat een auto onder de streep nou daadwerkelijk kost. Zowel in totaal, als per km.
Ja, maar statistiekenquote:Op donderdag 6 september 2012 23:49 schreef H-D het volgende:
[..]
Nee mja ik ben daar dan niet meer mee bezig enzo
En persoonlijk hoef ik ook niet per se te weten wat ie kost. Zolang ik het gewoon kan betalen vind ik het allemaal prima.
Dan snap ik dat je er geen energie in steekt .quote:Op donderdag 6 september 2012 23:49 schreef H-D het volgende:
[..]
Nee mja ik ben daar dan niet meer mee bezig enzo
En persoonlijk hoef ik ook niet per se te weten wat ie kost. Zolang ik het gewoon kan betalen vind ik het allemaal prima.
Mja, ik pas dat nieuwe rijden ook amper toe hoor. Enige wat ik doe is vlot optrekken zodat ik snel op snelheid ben, af en toe wat laten uitrollen (maar alleen als er al iemand bij het stoplicht op die sensoren staat). En regelmatig CC gebruiken, maar daarvan is bekend dat het brandstof scheelt. Antizuinig rijden doe ik op de snelweg dan weer vaakquote:Op vrijdag 7 september 2012 08:44 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Thanks! Ja naar mate ik minder mijn best deed om zuinig te rijden werd het gebruik er wel zuiniger op. Die oude auto's zijn niet gemaakt voor het ''nieuwe'' rijden.
Owja, die ook inderdaad. En franse meuk.quote:
Hoor hem met z'n geitenwollensokkenvolvooldtimerquote:
Juist daarom ben ik wel benieuwd altijd. Dan kan ik op 't eind van de maand weer bij mezelf denken 'kut wat is autorijden toch duur en wat krijg ik toch weinig reiskostenvergoeding'. !quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:32 schreef Goddelijker het volgende:
Ik hou mijn gebruik ook niet bij, denk dat ik er niet vrolijk van wordt hoeveel ik tank.
Dat is een goede reden om het niet te doen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Juist daarom ben ik wel benieuwd altijd. Dan kan ik op 't eind van de maand weer bij mezelf denken 'kut wat is autorijden toch duur en wat krijg ik toch weinig reiskostenvergoeding'. !
Nee, die is voor echte bazen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:47 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Hoor hem met z'n geitenwollensokkenvolvooldtimer
Zal ik dan beginnen over die mensen in die veel te veel verlaagde jetta;s die schuin over de drempel moeten.quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:06 schreef Rauw. het volgende:
Ja bazen van een schaapskooi ofzo.
Ik vind het erg mooi hoor, maar de types die erin zitten zijn altijd wel typisch.
Doe je ding, 1 ding: Het is allemaal waar wat ze erover zeggen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:07 schreef Hyman het volgende:
[..]
Zal ik dan beginnen over die mensen in die veel te veel verlaagde jetta;s die schuin over de drempel moeten.
Enerzijds niet hè . Anderzijds: auto is voor mij een praktische noodzaak gecombineerd met iets leuks, daarbij vind ik het wel zinvol om te weten wat het kost. Al is het maar, zodat je bij de baas kan gaan klagenquote:Op vrijdag 7 september 2012 10:02 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat is een goede reden om het niet te doen.
Je weet wel dat de Lancer Evo en de WRX STI standaard al (aardig wat) meer vermogen hebben dan een C30 Polestar he.quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:15 schreef tubacloud het volgende:
Blijft jammer dat Volvo geen C30 en S60 Polestar in productie brengt Vooral die C30 kan volgens mij wel goed opboxen tegen mitsubishi lancer evo/subaru impreza, of gaat er zelf voorbij.
Getuned bedoel je?quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:03 schreef tubacloud het volgende:
Valt wel mee toch? Lancer Evo komt tot 400 pk, C30 polestar heeft er 405
Ikzelf zou toch voor de Lancer gaan, al moet ik zeggen dat ik de Polestar wel wat vind hebben.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:10 schreef Mikkie het volgende:
Ja, maar ik vind de Lancer en Impreza gewoon niet zo mooi. Iets te veel tupperware. Het zijn wel brute bakken, maar de kans dat ik zelf ooit zoiets zou kopen is bijna nul. Dan kies ik liever een andere powersedan (hoeft niet eens een topmodel te zijn).
quote:In 2010, Polestar released a one off concept prototype of a high performance Volvo C30. Though externally derived from the STCC car, the concept gets a heavily tuned version of the 2.5-litre Volvo T5 engine, which is claimed to be rated at 405hp and 510 Nm.
Eens. Ik vind ze ook niet mooi. Maar ik vind de C30 ook heel lelijk eigenlijk. Hij klopt gewoon niet echt vind ik.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:10 schreef Mikkie het volgende:
Ja, maar ik vind de Lancer en Impreza gewoon niet zo mooi. Iets te veel tupperware. Het zijn wel brute bakken, maar de kans dat ik zelf ooit zoiets zou kopen is bijna nul. Dan kies ik liever een andere powersedan (hoeft niet eens een topmodel te zijn).
Die bedoelde ik dus ook, die komen standaard niet in de buurt van bijv een Evo hoor.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:20 schreef tubacloud het volgende:
Sterker nog, er zijn C30's met turbocharged T5 motor in productie die van zichzelf al 227 pk produceren!
Wat mij betreft had de achterkant anders gekund, maar de voorkant van volvo's vind ik wel het mooist als je ze gaat vergelijken met BMW, Audi en andere merken in dat segment.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:20 schreef H-D het volgende:
[..]
Eens. Ik vind ze ook niet mooi. Maar ik vind de C30 ook heel lelijk eigenlijk. Hij klopt gewoon niet echt vind ik.
Emissie eisen etc...quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:21 schreef H-D het volgende:
Sowieso wel jammer dat Volvo straks alleen nog maar 4cillinders wil maken...geen mooie T5 en T6 meer
Ik dacht dat Volvo de motoren tegenwoordig niet meer een naam gaf aan de hand van het aantal cilinders maar aan de hand van het aantal pk's? En dat T6 nog maar in de kinderschoenen staat, maar dat ze daar mee verder willen ontwikkelen?quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:21 schreef H-D het volgende:
Sowieso wel jammer dat Volvo straks alleen nog maar 4cillinders wil maken...geen mooie T5 en T6 meer
Nee je bent goed ingelicht. Dat is idd zoals het nu is. Maar vroeger was de T6 een prachtige geblazen 6cillinder ( is ie nog steeds ) maar dat gaat dus allemaal weg Bij de T5 zie je dat nu al op sommige modellen dat het eigenlijk gewoon een 4 cillinder is en geen 5.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:25 schreef tubacloud het volgende:
[..]
Ik dacht dat Volvo de motoren tegenwoordig niet meer een naam gaf aan de hand van het aantal cilinders maar aan de hand van het aantal pk's? En dat T6 nog maar in de kinderschoenen staat, maar dat ze daar mee verder willen ontwikkelen?
Of ben ik verkeerd ingelicht?
Dat vind ik ook eeuwig zonde. Maar voor een markt als NL is dat een goede zet waar de meeste kopers allemaal gedownsizde kleine motoren willen met een turbo. Maar ze komen dan ook wel met een nieuwe geblazen V6 ( wel goede zet) en ze blijven wel die prachtige 5.0 V8 in atmosferische en geblazen vorm leveren. Die blijft heeeeel belangrijk in markten als China en de VS waar praktisch elke verkochte Jaguar een V8 is. So I was told.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:31 schreef tubacloud het volgende:
Jaguar wil trouwens ook terug naar 4-cilinder motoren, wat eeuwig zonde is voor zo'n merk. Denk dat ze daar erg slecht aan doen.
Toen ik dat las was mijn reactie ongeveer net zoals dat ding van je UI.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:22 schreef tubacloud het volgende:
[..]
Wat mij betreft had de achterkant anders gekund, maar de voorkant van volvo's vind ik wel het mooist als je ze gaat vergelijken met BMW, Audi en andere merken in dat segment.
Die 5 cilinder motoren van volvo zijn ook leuke beestjes. Als ik het geluid van die 5 cilinder diesel van de Volvo die mijn vader had vergelijk met de 4 cilinder Audi motor nu, zou ik elke keer weer voor de Volvo gaan. Die heerlijke lage brom. Denk meteen weer terug aan die wagenquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:34 schreef H-D het volgende:
[..]
Nee je bent goed ingelicht. Dat is idd zoals het nu is. Maar vroeger was de T6 een prachtige geblazen 6cillinder ( is ie nog steeds ) maar dat gaat dus allemaal weg Bij de T5 zie je dat nu al op sommige modellen dat het eigenlijk gewoon een 4 cillinder is en geen 5.
[..]
Dat vind ik ook eeuwig zonde. Maar voor een markt als NL is dat een goede zet waar de meeste kopers allemaal gedownsizde kleine motoren willen met een turbo. Maar ze komen dan ook wel met een nieuwe geblazen V6 ( wel goede zet) en ze blijven wel die prachtige 5.0 V8 in atmosferische en geblazen vorm leveren. Die blijft heeeeel belangrijk in markten als China en de VS waar praktisch elke verkochte Jaguar een V8 is. So I was told.
Herkenbaar geluid idd.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:12 schreef tubacloud het volgende:
[..]
Die 5 cilinder motoren van volvo zijn ook leuke beestjes. Als ik het geluid van die 5 cilinder diesel van de Volvo die mijn vader had vergelijk met de 4 cilinder Audi motor nu, zou ik elke keer weer voor de Volvo gaan. Die heerlijke lage brom. Denk meteen weer terug aan die wagen
Ook zo'n herkenbaar geluid. Als ik de post moet bestellen kom ik nogal vaak langs volvo's en dat geluid herken je echt uit duizenden.
Denk trouwens ook wel dat 4 cilinder motoren lagere kosten met zich meebrengt, maar dat zullen ze wel weer op gaan lossen door allerlei dure snufjes in te gaan bouwen waardoor de prijs hetzelfde blijft. Wat mij betreft houden ze 5/6 cilinders of meer, anders wordt autorijden alleen iets praktisch in plaats van een genot.
Als je het dan toch gaat uitrekenen, kun je het net zo goed precies doenquote:Op donderdag 6 september 2012 23:39 schreef H-D het volgende:
[..]
Jaa nja ongeveer weet ik het wel...maar ga niet precies kijken/uitrekenen.
Ik reken het sowieso niet uit, anders had je wel gelijk iddquote:Op vrijdag 7 september 2012 17:33 schreef D. het volgende:
[..]
Als je het dan toch gaat uitrekenen, kun je het net zo goed precies doen
Niet dat ik mijn rijgedrag er ooit op zal aanpassen, maar gewoon uit cijfermatige nieuwsgierigheid heb ik het toch uitgerekendquote:Op vrijdag 7 september 2012 23:58 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik reken het sowieso niet uit, anders had je wel gelijk idd
Ja nja ik zie dan alleen dat het heel duur is dus ik doe het nietquote:Op vrijdag 7 september 2012 23:59 schreef D. het volgende:
[..]
Niet dat ik mijn rijgedrag er ooit op zal aanpassen, maar gewoon uit cijfermatige nieuwsgierigheid heb ik het toch uitgerekend
Ach, duur is relatief, ik ben gewoon cijfermatig geïntresseerdquote:Op zaterdag 8 september 2012 00:02 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja nja ik zie dan alleen dat het heel duur is dus ik doe het niet
Klopt en als je dat hebt is het ook gewoon leukquote:Op zaterdag 8 september 2012 00:05 schreef D. het volgende:
[..]
Ach, duur is relatief, ik ben gewoon cijfermatig geïntresseerd
Dat is mooi! Ben eens in zo'n mijn geweest. Was vet.quote:Op zondag 9 september 2012 23:26 schreef tubacloud het volgende:
Dinsdag lekker 300 kilometer rijden naar de bruinkoolmijnen in Duitsland om verder te gaan aan mijn documentaire. Net zo veel zin in de rit als in het daar terugkomen na een paar maanden
Dat wel, ja . Leuk om na een vlotte rit te concluderen dat 't qua verbruik allemaal goed mee viel, maar als dat niet zo is, trap ik de volgende keer het gas nog net zo ver inquote:Op vrijdag 7 september 2012 23:59 schreef D. het volgende:
[..]
Niet dat ik mijn rijgedrag er ooit op zal aanpassen, maar gewoon uit cijfermatige nieuwsgierigheid heb ik het toch uitgerekend
Ja, klopt! Maar het moest er even uitquote:Op maandag 10 september 2012 08:29 schreef Goddelijker het volgende:
Zo min mogelijk druk om maken, je schiet er toch niks mee op.
Ik werd net ook bijna platgereden door een vrouw die duidelijk ( haaientanden en bord) geen voorrang had.
Ik vind het vooral interessant om te weten hoe vakanties erin hakken...quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:59 schreef D. het volgende:
[..]
Niet dat ik mijn rijgedrag er ooit op zal aanpassen, maar gewoon uit cijfermatige nieuwsgierigheid heb ik het toch uitgerekend
En toch zitten wij onder de opgegeven gemiddelden... Wij rijden gecombineerd. (hoewel je wel stad door dorp met vervangen )quote:Op maandag 10 september 2012 09:43 schreef Goddelijker het volgende:
Het opgegeven brandstofverbruik wordt (praktisch) nooit gehaald, omdat deze vaak onder ideale omstandigheden zijn gemeten.
www.woerden.tv/tv/Headlin(...)verkeersongeval.html
Hier reed ik langs toen het net gebeurd was, ben nog even gestopt om te kijken of ik kon helpen.
Dat is natuurlijk een verschil met zoals ik hier rij/woon, waar je om de 50 meter een verkeerslicht hebt of een zijstraat waar iemand uitkomt.quote:Op maandag 10 september 2012 09:45 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
En toch zitten wij onder de opgegeven gemiddelden... Wij rijden gecombineerd. (hoewel je wel stad door dorp met vervangen )
Maar soms moet je je gewoon even ergeren aan sommige mensenquote:Op maandag 10 september 2012 08:29 schreef Goddelijker het volgende:
Zo min mogelijk druk om maken, je schiet er toch niks mee op.
Ik werd net ook bijna platgereden door een vrouw die duidelijk ( haaientanden en bord) geen voorrang had.
Dat sowieso.quote:Op maandag 10 september 2012 10:44 schreef H-D het volgende:
[..]
Maar soms moet je je gewoon even ergeren aan sommige mensen
Of medelijden hebben.quote:Op maandag 10 september 2012 10:44 schreef H-D het volgende:
[..]
Maar soms moet je je gewoon even ergeren aan sommige mensen
Oh dat denk ik echt nooit. dat soort dingen.quote:Op maandag 10 september 2012 11:33 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Of medelijden hebben.
"Ach jochie, was die 87km/u te langzaam op deze provinciale (i.e. 80km) weg? Ja, dan mag jij wel even over die doorgetrokken en sergeant strepen heen hoor! Slechte nacht gehad zeker?"
Elke keer weer als ik zo'n opgefokte automobilist zie... Vraag me vaak wel af hoe erg hij thuis onder de plak zitquote:Op maandag 10 september 2012 12:30 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh dat denk ik echt nooit. dat soort dingen.
Oh ik echt nooooit. Moeten zij weten dat ze zo willen doen. Besides ik heb ook weleens haast dus ik kan me wel inlevenquote:Op maandag 10 september 2012 12:55 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Elke keer weer als ik zo'n opgefokte automobilist zie... Vraag me vaak wel af hoe erg hij thuis onder de plak zit
Dat is heel wat anders, als mensen gewoon de voorgeschreven snelheid rijden op de betreffende weg heb ga ik daar niet om zeuren.quote:Op maandag 10 september 2012 11:33 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Of medelijden hebben.
"Ach jochie, was die 87km/u te langzaam op deze provinciale (i.e. 80km) weg? Ja, dan mag jij wel even over die doorgetrokken en sergeant strepen heen hoor! Slechte nacht gehad zeker?"
Zit daar een verband tussen dan?quote:Op maandag 10 september 2012 12:55 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Elke keer weer als ik zo'n opgefokte automobilist zie... Vraag me vaak wel af hoe erg hij thuis onder de plak zit
Ik heb nog niet een vrouw meegemaakt die me inhaalt over de dubbel doorgetrokken strepen... Die halen me meestal pas in als ik Ten Boer uit ga (en dus weer aan het accelereren ben naar 87...)quote:Op maandag 10 september 2012 12:57 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh ik echt nooooit. Moeten zij weten dat ze zo willen doen. Besides ik heb ook weleens haast dus ik kan me wel inleven
Het is ook weleens een vrouw trouwens
Ach, is zuinig (en anders hebben ze hun ontbijt nog niet op als ze op het werk komen )quote:Op maandag 10 september 2012 13:11 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders, als mensen gewoon de voorgeschreven snelheid rijden op de betreffende weg heb ga ik daar niet om zeuren.
Maar 75 rijden op een 80 weg is gewoon asociaal.
Dat vraag ik me wel altijd af jaquote:Op maandag 10 september 2012 13:26 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Zit daar een verband tussen dan?
Hij wilde je versieren en meesleuren de bosjes in.quote:Op maandag 10 september 2012 13:26 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik heb nog niet een vrouw meegemaakt die me inhaalt over de dubbel doorgetrokken strepen... Die halen me meestal pas in als ik Ten Boer uit ga (en dus weer aan het accelereren ben naar 87...)
[..]
Ach, is zuinig (en anders hebben ze hun ontbijt nog niet op als ze op het werk komen )
En soms snap ik ze gewoon niet...
Neem die BMW die mij vanmorgen inhaalde over die doorgetrokken en sergeant strepen heen. Die zat al een tijdje achter mij. Eerst tegen mijn (missende) trekhaak aan, en later zo'n stuk verder naar achteren dat er een busje met aanhanger makkelijk de weg op kwam. En twee minuten later moest hij mij inhalen... Heeft tot aan Groningen voor me gezeten, zat voor me op de ring en ging daar (natuurlijk op de linkerbaan) steeds langzamer rijden. Ik zat achter hem op de linkerbaan (kon niet naar rechts want er zat een auto naast mij). Uiteindelijk is de auto naast mij (dus op de rechterbaan) op het gas gegaan en heeft die BMW rechts in gehaald (zodat ik ook naar rechts kon, en ik was die BMW al een heel stuk voorbij toen ik eraf moest...)
Nou, leg mij maar eens uit waarom hij mij toen moest inhalen waar het niet mocht...
Bedoelde ook niet specifiek dat maar meer dat vrouwen ook vaak zat opgefokt en/of asociaal rijgedrag vertonen.quote:Op maandag 10 september 2012 13:26 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik heb nog niet een vrouw meegemaakt die me inhaalt over de dubbel doorgetrokken strepen... Die halen me meestal pas in als ik Ten Boer uit ga (en dus weer aan het accelereren ben naar 87...)
[..]
Ach, is zuinig (en anders hebben ze hun ontbijt nog niet op als ze op het werk komen )
En soms snap ik ze gewoon niet...
Neem die BMW die mij vanmorgen inhaalde over die doorgetrokken en sergeant strepen heen. Die zat al een tijdje achter mij. Eerst tegen mijn (missende) trekhaak aan, en later zo'n stuk verder naar achteren dat er een busje met aanhanger makkelijk de weg op kwam. En twee minuten later moest hij mij inhalen... Heeft tot aan Groningen voor me gezeten, zat voor me op de ring en ging daar (natuurlijk op de linkerbaan) steeds langzamer rijden. Ik zat achter hem op de linkerbaan (kon niet naar rechts want er zat een auto naast mij). Uiteindelijk is de auto naast mij (dus op de rechterbaan) op het gas gegaan en heeft die BMW rechts in gehaald (zodat ik ook naar rechts kon, en ik was die BMW al een heel stuk voorbij toen ik eraf moest...)
Nou, leg mij maar eens uit waarom hij mij toen moest inhalen waar het niet mocht...
Daar heb ik ook helemaal niks over gezegd! Want jij rijd niet TE langzaam. Dat van die BMW rijder is ook nutteloos uiteindelijk, maar op dat moment had hij wellicht wel het idee dat hij dan sneller zou zijn.quote:Op maandag 10 september 2012 13:26 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik heb nog niet een vrouw meegemaakt die me inhaalt over de dubbel doorgetrokken strepen... Die halen me meestal pas in als ik Ten Boer uit ga (en dus weer aan het accelereren ben naar 87...)
[..]
Ach, is zuinig (en anders hebben ze hun ontbijt nog niet op als ze op het werk komen )
En soms snap ik ze gewoon niet...
Neem die BMW die mij vanmorgen inhaalde over die doorgetrokken en sergeant strepen heen. Die zat al een tijdje achter mij. Eerst tegen mijn (missende) trekhaak aan, en later zo'n stuk verder naar achteren dat er een busje met aanhanger makkelijk de weg op kwam. En twee minuten later moest hij mij inhalen... Heeft tot aan Groningen voor me gezeten, zat voor me op de ring en ging daar (natuurlijk op de linkerbaan) steeds langzamer rijden. Ik zat achter hem op de linkerbaan (kon niet naar rechts want er zat een auto naast mij). Uiteindelijk is de auto naast mij (dus op de rechterbaan) op het gas gegaan en heeft die BMW rechts in gehaald (zodat ik ook naar rechts kon, en ik was die BMW al een heel stuk voorbij toen ik eraf moest...)
Nou, leg mij maar eens uit waarom hij mij toen moest inhalen waar het niet mocht...
Dat soort mensen zijn zeeeer irritant idd. Vooral als je ook nog haast hebtquote:Op maandag 10 september 2012 13:49 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Daar heb ik ook helemaal niks over gezegd! Want jij rijd niet TE langzaam. Dat van die BMW rijder is ook nutteloos uiteindelijk, maar op dat moment had hij wellicht wel het idee dat hij dan sneller zou zijn.
Maar vanochtend was er dus 1 zo'n sufkut in dr franse hok wat 75 rijd en dan zitten er nog 2 achter (Aygo en C2) die het niet interesseert of niet durven in te halen. En dan heb ik enigszins haast en dan kan ik me daar heel erg aan irriteren. Het is dat je daar mag inhalen en goed zicht hebt dus heb ik ze ingehaald, anders is het me niet waard.
En ja, het zijn altijd van die Franse of Aziatische koekblikken met bejaarden of suffe figuren erin.
Heerlijk even generaliseren, maar het is bijna altijd het geval!
Zo herkenbaar. Da's echt killing. Toen ik nog midden in de stad woonde was m'n theoretisch bereik altijd al met 50 à 100km gedaald voor ik drie minuten onderweg was. Trekt later wel wat bij, maar niet helemaal.quote:Op maandag 10 september 2012 09:51 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een verschil met zoals ik hier rij/woon, waar je om de 50 meter een verkeerslicht hebt of een zijstraat waar iemand uitkomt.
Als je gewoon 85@80 rijdt, is er niets aan de hand. Kan iemand wel meer haast hebben, maar soit.quote:Op maandag 10 september 2012 11:33 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Of medelijden hebben.
"Ach jochie, was die 87km/u te langzaam op deze provinciale (i.e. 80km) weg? Ja, dan mag jij wel even over die doorgetrokken en sergeant strepen heen hoor! Slechte nacht gehad zeker?"
Komt er meestal niet van/of geen zin in en soms kan het ook gewoon niet. Dan moet ik eerst nog andere dingen doen oid en dan later ergens zijn.quote:Op maandag 10 september 2012 13:54 schreef Goddelijker het volgende:
Als je haast hebt, had je maar eerder weg moeten gaan.
Nijmegen is sowieso erg vervelend om te doorkruisen met de auto vind ik. Duurt echt eeuwen voor je de stad uit bent vaakquote:Op maandag 10 september 2012 13:57 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zo herkenbaar. Da's echt killing. Toen ik nog midden in de stad woonde was m'n theoretisch bereik altijd al met 50 à 100km gedaald voor ik drie minuten onderweg was. Trekt later wel wat bij, maar niet helemaal.
[..]
Als je gewoon 85@80 rijdt, is er niets aan de hand. Kan iemand wel meer haast hebben, maar soit.
Maar die mensen die 70@80 rijden, die gewoon alle tijd van de wereld hebben, die mogen er ook wel eens bij stilstaan dat dat voor anderen niet altijd geldt.
Ik ben blij dat ik niet in de stad woon... En als ik naar de stad ga, blijft m'n auto wel achter!quote:Op maandag 10 september 2012 13:58 schreef H-D het volgende:
[..]
Nijmegen is sowieso erg vervelend om te doorkruisen met de auto vind ik. Duurt echt eeuwen voor je de stad uit bent vaak
Jep. Dat principe van de groene golf is hier verboden geloof ik. Je red dat alleen als je overal 70-80 rijdt. Als het rustig is doe ik dat dus ook .quote:Op maandag 10 september 2012 13:58 schreef H-D het volgende:
[..]
Nijmegen is sowieso erg vervelend om te doorkruisen met de auto vind ik. Duurt echt eeuwen voor je de stad uit bent vaak
Niet, ik heb geen vrouw/vriendin.quote:Op maandag 10 september 2012 12:55 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Elke keer weer als ik zo'n opgefokte automobilist zie... Vraag me vaak wel af hoe erg hij thuis onder de plak zit
Oke opa.quote:Op maandag 10 september 2012 13:54 schreef Goddelijker het volgende:
Als je haast hebt, had je maar eerder weg moeten gaan.
Ik ga nooit met het OV eigenlijk. Pak altijd de auto. Misschien alleen het laatste stukje dmv een transferium ofzo.quote:Op maandag 10 september 2012 13:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik niet in de stad woon... En als ik naar de stad ga, blijft m'n auto wel achter!
Nijmegen is ook zo verschrikkelijk links en anti auto eigenlijkquote:Op maandag 10 september 2012 14:01 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jep. Dat principe van de groene golf is hier verboden geloof ik. Je red dat alleen als je overal 70-80 rijdt. Als het rustig is doe ik dat dus ook .
Was laatst ideaal, was ergens in Brabant, reed ik een stuk provinciaal en daar stond precies aangegeven bij welke snelheid je een groene golf had. Daar reed ik dus 70 op de CC en kon ik overal perfect doorheen rollen .
OV is bij mij niet echt een optie, maar de auto blijft altijd achter op een P&R. Is in Groningen gelukkig goed geregeld! (Alleen in Delfzijl en Appingedam parkeren we in de stad, maar dat telt niet )quote:Op maandag 10 september 2012 14:07 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik ga nooit met het OV eigenlijk. Pak altijd de auto. Misschien alleen het laatste stukje dmv een transferium ofzo.
Ja transferia zijn wel handig. Dan laatste stukje met de bus ofzo. Scheelt vaak ook superveel parkeergeld.quote:Op maandag 10 september 2012 14:09 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
OV is bij mij niet echt een optie, maar de auto blijft altijd achter op een P&R. Is in Groningen gelukkig goed geregeld! (Alleen in Delfzijl en Appingedam parkeren we in de stad, maar dat telt niet )
Dacht ik alquote:Op maandag 10 september 2012 14:12 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Nee, maar zat gewoon te plagen.
Ik kan me ook irriteren als mensen weer eens vreselijk lang links blijven rijden.quote:
Tja als het druk is en er duidelijk mensen harder gaan dan altijd wel. Maar soms als het rustiger is en ik duidelijk harder rij dan alles in de buurt ga ik ook niet altijd terug naar rechts.quote:Op maandag 10 september 2012 14:22 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik kan me ook irriteren als mensen weer eens vreselijk lang links blijven rijden.
Ik rij altijd wel door, maar wel zo dat ik weer netjes naar rechts ga.
Als het kan ga ik altijd naar rechts.quote:Op maandag 10 september 2012 14:24 schreef H-D het volgende:
[..]
Tja als het druk is en er duidelijk mensen harder gaan dan altijd wel. Maar soms als het rustiger is en ik duidelijk harder rij dan alles in de buurt ga ik ook niet altijd terug naar rechts.
Hmmja ik niet altijd dus soms zie ik het nut er niet zo van in, in bepaalde situaties.quote:Op maandag 10 september 2012 14:25 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Als het kan ga ik altijd naar rechts.
Maar een bekeuring voor onnodig links rijden zit ik ook niet op te wachten.quote:Op maandag 10 september 2012 14:28 schreef H-D het volgende:
[..]
Hmmja ik niet altijd dus soms zie ik het nut er niet zo van in, in bepaalde situaties.
Nijmegen is wat auto's betreft een kutstad ja. Verkeer is ruk geregeld, alles om de auto te ontmoedigen, veel opstoppingen etc.quote:Op maandag 10 september 2012 14:08 schreef H-D het volgende:
[..]
Nijmegen is ook zo verschrikkelijk links en anti auto eigenlijk
Dat is handig! Moeten ze hier ook doen. Doen ze toch niet want bovenstaande maar goed.
En er staan ook heel veel flitspalen eigenlijk in Nijmegen. En altijd op van die genaaide kl*te plekken.
Ja ik weet ze ook wel daar niet van maar toch die mobiele controles zijn echt erg ja staan ook altijd op van kutplekken. zoals bijv. de graafseweg ( dat stuk als je de brug over gaat bij dukenburg richting of van Takenhofplein). Zooo debiel dat dat stuk nog steeds 50 is. Die hele weg zou net als vroeger gewoon weer 70 moeten zijn.quote:Op maandag 10 september 2012 14:29 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nijmegen is wat auto's betreft een kutstad ja. Verkeer is ruk geregeld, alles om de auto te ontmoedigen, veel opstoppingen etc.
Die flitspalen vind ik niet zo erg, die weet ik perfect te staan dus daar plank ik wel tussendoor of omheen. Genoeg trucjes om niet geflitst te worden . Die mobiele controles die ze ook als een halve razzia uitvoeren, daar word ik achterlijk van
Neee oke da's waar. en het risico natuurlijk dat allerlei Fokkers je haten. ( gezien het irritatie op de weg topic )quote:Op maandag 10 september 2012 14:28 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Maar een bekeuring voor onnodig links rijden zit ik ook niet op te wachten.
Jep. En 70 is eigenlijk nog te weinig. Daar gewoon altijd even flitsers/laser checken en vervolgens lekker met 80 er overheen boemelen.quote:Op maandag 10 september 2012 14:32 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja ik weet ze ook wel daar niet van maar toch die mobiele controles zijn echt erg ja staan ook altijd op van kutplekken. zoals bijv. de graafseweg ( dat stuk als je de brug over gaat bij dukenburg richting of van Takenhofplein). Zooo debiel dat dat stuk nog steeds 50 is. Die hele weg zou net als vroeger gewoon weer 70 moeten zijn.
Jij bent iemand die ik dan vervloek en met gemak rechts voorbij vlieg!quote:Op maandag 10 september 2012 14:28 schreef H-D het volgende:
[..]
Hmmja ik niet altijd dus soms zie ik het nut er niet zo van in, in bepaalde situaties.
Nja het blijft wel in de stad natuurlijk, maar ze zouden op z'n minst 70 kunnen doen.quote:Op maandag 10 september 2012 14:34 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jep. En 70 is eigenlijk nog te weinig. Daar gewoon altijd even flitsers/laser checken en vervolgens lekker met 80 er overheen boemelen.
[..]
Jij bent iemand die ik dan vervloek en met gemak rechts voorbij vlieg!
Jajaja je hebt ook wel een klein beetje gelijk enzo.quote:Op maandag 10 september 2012 14:51 schreef Mikkie het volgende:
Oh, die had ik niet gezien .
Maar dan nog. Ik kom vaker van die mensen tegen. Die denken, ik rij 140 dus er komt toch niemand voorbij, blijf lekker links hangen. En dan heb je toevallig haast en letten zij even niet op, en moet je vervolgens als je harder rijdt alsnog in de remmen omdat hij zinloos links hangt. Gewoon naar rechts, die baan is toch niet besmettelijk? Sowieso is dat ook gewoon conform de regels en geef je het goede voorbeeld aan iedereen die je voorbij rijdt.
Nijmegen sowieso, 1 keer geweest met de taxi, Van de 5 verkeerslichten ofzo die ik tegenkwam met verkeer, reden er bij 3 mensen door rood, en zelfs zo dat er ook nog 1 bijna ongeluk was(scheelde echt heel weinig)..quote:Op maandag 10 september 2012 14:29 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nijmegen is wat auto's betreft een kutstad ja. Verkeer is ruk geregeld, alles om de auto te ontmoedigen, veel opstoppingen etc.
Die flitspalen vind ik niet zo erg, die weet ik perfect te staan dus daar plank ik wel tussendoor of omheen. Genoeg trucjes om niet geflitst te worden . Die mobiele controles die ze ook als een halve razzia uitvoeren, daar word ik achterlijk van
Jij bent dus mijn irritatiequote:Op maandag 10 september 2012 14:24 schreef H-D het volgende:
[..]
Tja als het druk is en er duidelijk mensen harder gaan dan altijd wel. Maar soms als het rustiger is en ik duidelijk harder rij dan alles in de buurt ga ik ook niet altijd terug naar rechts.
Dat hebben wij hier ook. Een 70-weg en die geeft precies aan welke snelheid je moet rijden.quote:Op maandag 10 september 2012 14:01 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jep. Dat principe van de groene golf is hier verboden geloof ik. Je red dat alleen als je overal 70-80 rijdt. Als het rustig is doe ik dat dus ook .
Was laatst ideaal, was ergens in Brabant, reed ik een stuk provinciaal en daar stond precies aangegeven bij welke snelheid je een groene golf had. Daar reed ik dus 70 op de CC en kon ik overal perfect doorheen rollen .
Waarschijnlijk niet want als ik je zie aankomen ga ik heus wel op tijd voor je aan de kant hrquote:Op maandag 10 september 2012 16:45 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Jij bent dus mijn irritatie
[..]
Dat hebben wij hier ook. Een 70-weg en die geeft precies aan welke snelheid je moet rijden.
Fransen doen dat ook veel beter. Opletten en meedenken. Iig op de snelweg.quote:Op maandag 10 september 2012 21:04 schreef Mikkie het volgende:
Mja, misschien wel, misschien niet. Vaak genoeg van die koekenbakkers die net niet snel genoeg weg zijn waardoor je toch zeker weer 20 km/h moet afremmen.
Vandaag wel een mooie in Duitsland: in de verte twee vrachtwagens en een Renault Scenic erachter. Zat nog zeker 200m tussen hem en mij. Hij stond op 't punt om naar links te gaan, keek in z'n spiegel en remde bij om mij eerst voorbij te laten, kwam vlak na mij naar links. Heb 'm wel even bedankt in het voorbijgaan. Dat is het fijne aan die Duitsers: die kunnen nog wel opletten en meedenken.
Snelheidsverschil was ook wel fors: hij zat waarschijnlijk rond de 90 (hing achter de vrachtwagens) en ik kwam aanstuiven met bijna 220 . Ik zat al met m'n voet bij de rem om de boel dicht te remmen want een NL'er had 'm er geheid voor gegooid.
Fixedquote:Op maandag 10 september 2012 21:28 schreef Mikkie het volgende:
Wij denken inderdaad dat je vaak naar links gaat ja
Hij loopt top tegen de 220. Moest even gauw Duitsland in en weer terug dus had geen groot stuk snelweg, maar genoeg om even lekker door te knallen . Da's altijd echter maar kort, continu doe ik niet meer dan zo'n 190 constant. Puur om de motor niet tegen z'n top te jagen.
Dat klopt. Ideetje voor je volgende auto?quote:Op maandag 10 september 2012 21:42 schreef Mikkie het volgende:
Mja op zich wel, maar 220 als kruissnelheid is ook wel prima, maar dan moet je top wel weer een stukje hoger zijn wil je dat kunnen volhouden.
Ik hoef niet per se top van 250. Wel leuk natuurlijk 200+ pk is wel beetje een must ondertussen geworden idd.quote:Op maandag 10 september 2012 21:47 schreef Mikkie het volgende:
Daarom is het idee wel dat de volgende auto 200+pk heeft ja. En een top tegen de 250
Heb ik weer iets om naar uit te blijven kijken.
Ja dat is wel leuk natuurlijk. En het staat stoer in je specsquote:Op maandag 10 september 2012 22:00 schreef Mikkie het volgende:
Mja, die top van 250 maakt dat je comfy 220 kan cruisen op die enkele momenten dat je er ruimte voor hebt, dat is het gewoon. En ik moet nog steeds eens 250 rijden
Dat sowieso.. Rijden is tof..quote:Op maandag 10 september 2012 22:14 schreef H-D het volgende:
Elke keer als ik ga rijden is het ook weer leuk dus dan zit je goed
Rijden is idd heel leuk, maar heb nog nooit een auto gehad die me zoveel rijplezier gaf als dezequote:Op maandag 10 september 2012 22:25 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dat sowieso.. Rijden is tof..
Alleen mijn auto heeft een eigen willetje, was net even buiten en zag dat de kentekenverlichting aan was, terwijl de rest uit was..
Haha, tja, Spaans he..quote:Op maandag 10 september 2012 22:27 schreef H-D het volgende:
[..]
Rijden is idd heel leuk, maar heb nog nooit een auto gehad die me zoveel rijplezier gaf als deze
Huh? Hoe kan dat :S
Auto Emotion he mja is wel karakter he.quote:Op maandag 10 september 2012 22:47 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Haha, tja, Spaans he..
Even lichten aan/uit was trouwens voldoende om het op te lossen.
Vandaar mijn in mijn post. Vanmiddag moest mevrouw op een provinciale 5 km verder richting snelweg en daarom bleef ze maar links rijden. Dat soort figuren hebben het zelf niet eens in de gaten.quote:Op maandag 10 september 2012 21:14 schreef H-D het volgende:
[..]
Overivens ga ik ook heel vaak wel gewoon naar rechts hr niet dat jullie denken dat ik dat nooit doe
Pff, heb nog nooit harder als 170 gereden volgens mijquote:Op maandag 10 september 2012 21:49 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik hoef niet per se top van 250. Wel leuk natuurlijk 200+ pk is wel beetje een must ondertussen geworden idd.
Heb nu 226pk en top van 237 km/h en ben heel tevreden
Dat was ook gewoon de fabriekstop heb het nooit uitgeprobeerd nog hr kom nooit in dld eigenlijk.quote:Op maandag 10 september 2012 22:57 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Pff, heb nog nooit harder als 170 gereden volgens mij
Oh, ja maar dan nog zal jij wel sneller als dat hebben gereden.quote:Op maandag 10 september 2012 22:58 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat was ook gewoon de fabriekstop heb het nooit uitgeprobeerd nog hr kom nooit in dld eigenlijk.
Nee want in NL moet je eiglk niet harder dan 160 ivm sanctiesquote:Op maandag 10 september 2012 23:01 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Oh, ja maar dan nog zal jij wel sneller als dat hebben gereden.
Mijn schamele 125 pk 4cylinder zonder turbo heeft zelfs een top van 205 km/h zie ik
Op een 120 weg kan dat nog welquote:Op maandag 10 september 2012 23:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Nee want in NL moet je eiglk niet harder dan 160 ivm sancties
125 pk dadht altijd dat de 1.8 iets minder had no offence intended ofzo
130 weg anders kans op OBM enzoquote:Op maandag 10 september 2012 23:18 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Op een 120 weg kan dat nog wel
Haha, nee het zijn er echt 125. Tof he
Omdat het toch tegenvalt 125 op 1180kg zonder turbo is niet bepaald snel te noemenquote:Op maandag 10 september 2012 23:21 schreef H-D het volgende:
[..]
130 weg anders kans op OBM enzo
Ja ..waarom de dan?
Ja dat klopt maar dan moet je toch weer extra waakzaam zijn. In Duitsland hoeft dat dan weer niet. Dat scheelt. en vanaf hier is het niet zo ver weg ook toch?quote:Op dinsdag 11 september 2012 07:57 schreef Mikkie het volgende:
Je hoeft ook niet per se naar Duitsland, als je maar zorgt dat je het in NL op een rustig stuk snelweg doet waar op dat moment niet gecontroleerd wordt
Neee oke dat is waar. Meer afdoende misschien want het is ook niet direct traag te noemen toch?quote:Op dinsdag 11 september 2012 08:25 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Omdat het toch tegenvalt 125 op 1180kg zonder turbo is niet bepaald snel te noemen
Nee, klopt. Maar je moet alleen wat hoger in zn toeren laten gaan wil je wat van de pk's verwachten Maar ik haat het geluid van hoge toeren bij een 4 cylinder zonder turbo. Het maakt gewoon herrie en that's itquote:Op dinsdag 11 september 2012 09:59 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja dat klopt maar dan moet je toch weer extra waakzaam zijn. In Duitsland hoeft dat dan weer niet. Dat scheelt. en vanaf hier is het niet zo ver weg ook toch?
[..]
Neee oke dat is waar. Meer afdoende misschien want het is ook niet direct traag te noemen toch?
Ja dat is natuurlijk bij atmosferische benzinemotoren...dat je hoger in de toeren moet om pk's te zien. Maar dat wil je inderdaad alleen als het geluid ook mooi is hoeveel toeren maak je bij zo'n 120 dan?quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:06 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Nee, klopt. Maar je moet alleen wat hoger in zn toeren laten gaan wil je wat van de pk's verwachten Maar ik haat het geluid van hoge toeren bij een 4 cylinder zonder turbo. Het maakt gewoon herrie en that's it
Eh geen idee, zal tussen de 3000 en 3500 zitten?quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:17 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk bij atmosferische benzinemotoren...dat je hoger in de toeren moet om pk's te zien. Maar dat wil je inderdaad alleen als het geluid ook mooi is hoeveel toeren maak je bij zo'n 120 dan?
Dat is redelijk normaal toch of nja 3500 is wel wwat hoog maar 3000 is wel normaal geloof ikquote:Op dinsdag 11 september 2012 10:24 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Eh geen idee, zal tussen de 3000 en 3500 zitten?
Maar ik bedoelde als je gewoon 120 rijdt..en niks geks doet. Als je echt leuke dingen wilt gaan doen begint het dan pas ja.quote:
Oh ok nja dat scheelt. Sommige auto's zijn echt al gruwelijk lawaaierig boven de 3000 toeren. En da's niet fijn als je lange stukken op de snelweg zit.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:41 schreef Rauw. het volgende:
Zit met 120 ook op 3500rpm in de 6 met de Civic hoor, dan is de motor nog erg stil.
Ieder z'n ding tochquote:Op dinsdag 11 september 2012 10:46 schreef Rauw. het volgende:
Dat komt bij de mijne pas rond de VTEC.
Maar ik vind dat geluid onwijs sexy.
Ja, volgens mij ook. Rij nooit zo vaak op de snelwegquote:Op dinsdag 11 september 2012 10:27 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat is redelijk normaal toch of nja 3500 is wel wwat hoog maar 3000 is wel normaal geloof ik
Ghehequote:Op dinsdag 11 september 2012 10:46 schreef Rauw. het volgende:
Dat komt bij de mijne pas rond de VTEC.
Maar ik vind dat geluid onwijs sexy.
Niet?quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:49 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, volgens mij ook. Rij nooit zo vaak op de snelweg
[..]
Ghehe
[ afbeelding ]
Haha, nee maak er geen gebruik van voor woon werk verkeer en in het weekend rij ik niet zoveel.quote:
Klopt, maar dan nog. Vaak genoeg in NL even jeuk en dan ga ik niet bewust een eind omrijden naar .de, dat duurt me dan echt te lang en als je in NL slim doet kom je op korte stukjes ook wel met van alles wegquote:Op dinsdag 11 september 2012 09:59 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja dat klopt maar dan moet je toch weer extra waakzaam zijn. In Duitsland hoeft dat dan weer niet. Dat scheelt. en vanaf hier is het niet zo ver weg ook toch?
Niet heel Nederland is geasfalteerd met snelweg hoor... Als ik een snelweg wil hebben, zal ik eerst een kilometer of 30 moeten rijden! En met 50 kom ik in Duitsland uit...quote:
Jaa dat is waar zeker als je het op rustige tijdstippen e.g. Snachts of smorgens vroeg in het weekend doet.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:50 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Klopt, maar dan nog. Vaak genoeg in NL even jeuk en dan ga ik niet bewust een eind omrijden naar .de, dat duurt me dan echt te lang en als je in NL slim doet kom je op korte stukjes ook wel met van alles weg
Oh sorry hoor maar zo was het ook niet bedoeld ? Ik bedoelde dat het heel goed mogelijk is dat als je gewoon veel in de auto zit (bijv. Woon-werk of in het weekend ergens heen) dat de kans groot is dat je veel snelweg ziet.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:55 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Niet heel Nederland is geasfalteerd met snelweg hoor... Als ik een snelweg wil hebben, zal ik eerst een kilometer of 30 moeten rijden! En met 50 kom ik in Duitsland uit...
Okee..meer in het weekend rijden dan nee nja provinciale wegen kunnen ook heel leuk zijn om te rijdenquote:Op dinsdag 11 september 2012 11:29 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Haha, nee maak er geen gebruik van voor woon werk verkeer en in het weekend rij ik niet zoveel.
Hoogstens 1x per week via de van Brienenoordbrug richting de Kuip voor Feyenoord maar that's it.
Oh, ja rij denk ik 95% 80km/h wegen. Niet zo erg opzich, alleen je loopt zo snel vast op voorliggers die je niet kan/mag inhalen of slome vrachtwagens e.d.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:07 schreef H-D het volgende:
[..]
Okee..meer in het weekend rijden dan nee nja provinciale wegen kunnen ook heel leuk zijn om te rijden
Ja dat is wel jammer van enkelbaans wegen inderdaad...especially als je haast hebtquote:Op dinsdag 11 september 2012 12:17 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Oh, ja rij denk ik 95% 80km/h wegen. Niet zo erg opzich, alleen je loopt zo snel vast op voorliggers die je niet kan/mag inhalen of slome vrachtwagens e.d.
Waar ik me vooral 's ochtends snel aan ga irriteren
Maar goed, omrijden via de A16 en A15 kost me meer tijd en km's
Geef mij maar een mooie provinciale weg... En ik rijd liever die weggetjes bij ons in Noord-Oost Groningen dan de snelweg hoor! Daar moet je tenminste nog sturen!quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:20 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja dat is wel jammer van enkelbaans wegen inderdaad...especially als je haast hebt
Al vind ik snelweg ook altijd wel relax/leuk om te rijden.
Het is bij ons goed te herkennen wie in de buurt woont en wie er vreemd is... De eerste keer dat ik naar ons (toen nog niet ons) huis reed, reed ik ook maar max 30.... Gaat nu toch een heel stuk vlotter! Je leert hier wel sturenquote:Op dinsdag 11 september 2012 12:26 schreef Rauw. het volgende:
In de buurt van Delfzijl kun je idd mooie wegen vinden om eens goed aan het werk te moten achter stuur.
Eigenlijk in heel het noorden wel.
Juist Iedereen hier heeft toch wel eens een leipe snelheidsovertreding gemaakt?quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Jaa dat is waar zeker als je het op rustige tijdstippen e.g. Snachts of smorgens vroeg in het weekend doet.
En op korte stukken kan je wel even los gaan idd
120 op een 60 weg? Omdat het konquote:Op dinsdag 11 september 2012 12:49 schreef Mikkie het volgende:
Tsja, keuzes hè Kost je een extra bak geld, maar als jij dat 't waard vindt, moet je het doen
[..]
Juist Iedereen hier heeft toch wel eens een leipe snelheidsovertreding gemaakt?
Haha, klopt.. 1e keer reed ik rustig op het stuk langs Damsterdiep(van Ten Post naar Dam..) Tegenwoordig zit ik hele stukken op ruim 80 km/h..quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:29 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Het is bij ons goed te herkennen wie in de buurt woont en wie er vreemd is... De eerste keer dat ik naar ons (toen nog niet ons) huis reed, reed ik ook maar max 30.... Gaat nu toch een heel stuk vlotter! Je leert hier wel sturen
Bijvoorbeeld . Al valt dat nog mee, omdat de meeste 60-wegen van gedowngrade 80-wegen zijn. Paar streepjes verlegd, aan het wegbeeld verder niets veranderd. Maar toch, op dat moment +60quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:53 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
120 op een 60 weg? Omdat het kon
Juist, alleen jammer dat het vaak ook vrij recht toe recht aan wegen zijn.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:26 schreef Rauw. het volgende:
In de buurt van Delfzijl kun je idd mooie wegen vinden om eens goed aan het werk te moten achter stuur.
Eigenlijk in heel het noorden wel.
Da's wel fors. Toen ik net m'n rijbewijs had heb ik zoiets ook wel eens gedaan, nu weet ik wel beter. Al zijn er nog genoeg stukken bibeko in Nijmegen waar 80-100 probleemloos kan.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Haha, klopt.. 1e keer reed ik rustig op het stuk langs Damsterdiep(van Ten Post naar Dam..) Tegenwoordig zit ik hele stukken op ruim 80 km/h..
Overigens: 120 binnen bebouwde kom: 00.18 op een lang vrij recht stuk tijdens Oud en Nieuw.. Spoedritje met de taxi..
Dit was geen gedowngrade 80 weg. Volbloed boeren 60 wegquote:Op dinsdag 11 september 2012 12:56 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld . Al valt dat nog mee, omdat de meeste 60-wegen van gedowngrade 80-wegen zijn. Paar streepjes verlegd, aan het wegbeeld verder niets veranderd. Maar toch, op dat moment +60
Dat is ten zuiden van Delfzijl. En langs de kust. Maar tussen de N33 en de N46 en de A7 in het zuiden is het mooi rijden hoor!quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:57 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Juist, alleen jammer dat het vaak ook vrij recht toe recht aan wegen zijn.
Tja, was werkelijk niemand op die weg, Politie rijd er zelf ook altijd 80(locals ook trouwens..) en zat niet echt op de teller te letten..quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:58 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Da's wel fors. Toen ik net m'n rijbewijs had heb ik zoiets ook wel eens gedaan, nu weet ik wel beter. Al zijn er nog genoeg stukken bibeko in Nijmegen waar 80-100 probleemloos kan.
schaapsdijk of wat? daar heb ik ook wel eens de 110 aangetikt jaquote:Op dinsdag 11 september 2012 12:59 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dit was geen gedowngrade 80 weg. Volbloed boeren 60 weg
Meeste wegen die ik daar ken moet je juist serieus hoeken en veel schakelen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:57 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Juist, alleen jammer dat het vaak ook vrij recht toe recht aan wegen zijn.
Inderdaad... Als ik van de 360 af ga, heb ik (even tellen)... 6 haakse bochten voordat ik 7km verder in m'n dorp ben. (links, rechts, rechts, rechts, links, rechts) En dan tel ik die twee bochten in het dorp niet mee... (links en rechts)quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:19 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Meeste wegen die ik daar ken moet je juist serieus hoeken en veel schakelen.
100+ zou ik dan weer niet snel doen, da's me te rijbewijsgevaarlijk. Dat moet je heel goed uitkienen. En politie die 80 rijdt...mja, dat doen ze hier ook zo vaak. Zijn toch 'onschendbaar'. Maar tussen 80 en 120 zit wel een verschilquote:Op dinsdag 11 september 2012 13:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Tja, was werkelijk niemand op die weg, Politie rijd er zelf ook altijd 80(locals ook trouwens..) en zat niet echt op de teller te letten..
Je hebt hier wel een weg(ri woldendorp via vuilstort) die ingericht is als 60 weg, maar waar je 80 mag en vaak 100+ gereden word.
40... (die ene keer dat ik met 120 inhaalde op die 80 weg ) Op de snelweg rijd ik gewoon nooit harder dan 140 (en dat alleen als ik even snel die auto wil inhalen...)quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:34 schreef Rauw. het volgende:
Mijn grootste overschrijding zou tegen de 130 te hard liggen denk ik.
Verder ben ik een rustige rijder.
Die mij komt ik wel in die contreien jaquote:Op dinsdag 11 september 2012 14:34 schreef Rauw. het volgende:
Mijn grootste overschrijding zou tegen de 130 te hard liggen denk ik.
Verder ben ik een rustige rijder.
Ik werd toen opgejaagd door aliens enzo!quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:44 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
40... (die ene keer dat ik met 120 inhaalde op die 80 weg ) Op de snelweg rijd ik gewoon nooit harder dan 140 (en dat alleen als ik even snel die auto wil inhalen...)
Ik zit nog altijd te hopen dat zo'n ding overvliegt als ik naar m'n broer ga (die woont in Rijen). Lijkt me best gaaf om dan vooraan te staan als zo'n ding landtquote:Op dinsdag 11 september 2012 15:03 schreef Mikkie het volgende:
Mja, een straaljager wilde wedstrijdje doen, dus toen moest ik natuurlijk wel even laten zien wie de baas is .
Volgens mij heb ik wel ongeveer een idee nu welk dorp e woont..quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:47 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Inderdaad... Als ik van de 360 af ga, heb ik (even tellen)... 6 haakse bochten voordat ik 7km verder in m'n dorp ben. (links, rechts, rechts, rechts, links, rechts) En dan tel ik die twee bochten in het dorp niet mee... (links en rechts)
Heb toch liever snelweg denk ik. Meestal iig. Lekker makkelijk.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:23 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Geef mij maar een mooie provinciale weg... En ik rijd liever die weggetjes bij ons in Noord-Oost Groningen dan de snelweg hoor! Daar moet je tenminste nog sturen!
Ik vind 130 juist een heerlijke cruise snelheidquote:Op dinsdag 11 september 2012 18:41 schreef .Neovo. het volgende:
80 wegen vindt ik wel lekker om te rijden. Heerlijk rustig cruisen en mijn benzineverbruik komt dan onder de 5 liter per 100 km te liggen.
Snelwegen zijn ook leuk, maar daar rij ik ook altijd 110, zodra ik harder krijg ik veel herrie door de wind. En het rijdt ook relaxter dan 130.
Doordat ik vaak niet heel hard rij is mijn verbruik dan ook niet zo heel hoog. Gemiddeld 1:18,5, en dan trek ik em ook nog aardig door in de toeren . Bij rustig rijden is 1:20 makkelijk te halen
Hangt ook van de auto af denk ik. In onze mazda 6 uit 2009 is 130 ook lekker rijden maar in een Punto uit 2003 net wat teveel lawaai door de tegenwind.quote:Op dinsdag 11 september 2012 22:09 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vind 130 juist een heerlijke cruise snelheid
Zou bijzonder zijn, want ik heb zelfs mensen uit Appingedam en Delfzijl gehad die zoiets hadden van: welk dorp?quote:Op dinsdag 11 september 2012 17:42 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik wel ongeveer een idee nu welk dorp e woont..
Dat is zo vreselijk saai! Op die weggetjes bij ons moet je tenminste nog echt auto rijden. Niets cruise control en het stuur vastzetten omdat je toch alleen maar recht uit moet...quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:01 schreef H-D het volgende:
[..]
Heb toch liever snelweg denk ik. Meestal iig. Lekker makkelijk.
Haha beter dan andersom.quote:Op woensdag 12 september 2012 07:56 schreef Hyman het volgende:
pff shit, ga je een keer met de auto naar school +een half uur file in calculeren, is er geen file.
nu was ik dus om 7:30 op school
Dat ligt hier in de buurt, best tof. Vorige week nog een Chinook, 2 Apaches, een AWACS en wat rollend materieel over de weg gezien.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:38 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ik zit nog altijd te hopen dat zo'n ding overvliegt als ik naar m'n broer ga (die woont in Rijen). Lijkt me best gaaf om dan vooraan te staan als zo'n ding landt
Zou kunnen uiteraard.. Alleen ik ben taxichauffeur geweest, en kwam toen vrijwel overal. Zeker langs de N360 heb ik bijna elk dorpje wel eens gehad.quote:Op woensdag 12 september 2012 07:42 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Zou bijzonder zijn, want ik heb zelfs mensen uit Appingedam en Delfzijl gehad die zoiets hadden van: welk dorp?
[..]
Dat is zo vreselijk saai! Op die weggetjes bij ons moet je tenminste nog echt auto rijden. Niets cruise control en het stuur vastzetten omdat je toch alleen maar recht uit moet...
Geen van allen goed! De weg van Wirdum naar Oosterwijtwerd is wat rechter, je hebt alleen net buiten Wirdum die rare bocht en natuurlijk dat stuk in Eenum waar je rechts, rechts gaat en weer parallel aan de weg rijdt (maar dan de andere kant op )...quote:Op woensdag 12 september 2012 09:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Zou kunnen uiteraard.. Alleen ik ben taxichauffeur geweest, en kwam toen vrijwel overal. Zeker langs de N360 heb ik bijna elk dorpje wel eens gehad.
in eerste instantie dacht ik aan Oosterwijtwerd, dat is, als je via Wirdum gaat, als ik me goed herriner eerst een aantal keer rechts, waaronder 2 bij Eenum, en dan een links/rechts bochtencombinatie.
Lellens, Merum of Thesinge kan het naar mijn idee niet zijn, Thesinge is voornamelijk recht toe recht aan, en bij de andere 2 zitten ook maar weinig bochten in de wegen ernaar toe.
Dat heb ik pas ook gedaan inderdaad! Ik kwam op 178 op de GPSquote:Op dinsdag 11 september 2012 15:49 schreef tubacloud het volgende:
Vanochtend in Duitsland even de top van de clio uitgeprobeerd 170 op de teller, komt neer op 153 of iets dergelijks, dus klopt wel met de fabrieksopgave.
Goh dat begint haast op werken te lijken.quote:Op woensdag 12 september 2012 07:56 schreef Hyman het volgende:
pff shit, ga je een keer met de auto naar school +een half uur file in calculeren, is er geen file.
nu was ik dus om 7:30 op school
Inderdaad, sterkte..quote:
handbak 5 versnellingen 175000quote:Op woensdag 12 september 2012 19:31 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad, sterkte..
Je hebt toch ook een handbak met 5 versnellingen? Hoeveel km heeft je Seat al gereden? (Dan weet ik of ik ook vast geld apart moet zetten just in case.. )
Hmmm, Zit ook al bijna op die stand.. ben benieuwd..quote:Op woensdag 12 september 2012 19:31 schreef Renesite het volgende:
[..]
handbak 5 versnellingen 175000
Pray to the lord.quote:Op woensdag 12 september 2012 19:50 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Hmmm, Zit ook al bijna op die stand.. ben benieuwd..
Enige wat ik er af en toe met de versnellingsbak heb is dat de pook wel eens weer naar de vrij schiet.quote:
quote:Op woensdag 12 september 2012 22:22 schreef tubacloud het volgende:
Ook al is het zo onpraktisch als het maar zijn kan, ik vind dit wel een pareltje:
[ afbeelding ]
zou alleen zelf wel andere velgen eronder gelegd hebben
Ja klopt, helaas welquote:Op woensdag 12 september 2012 22:40 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Deze is volgens mij wel afgebrand..
Zn andere BMW staat te koop..
Nee.. het was in mijn ogen sowieos done dealquote:Op donderdag 13 september 2012 00:13 schreef Mikkie het volgende:
Klote man, Rene! Was 't sowieso al einde verhaal of hebben die laatste 65km je genekt? Klinkt als 't eerste. Wel goed zuur, want dat zijn stevige reparaties. Ik blijf hopen dat mijn brandstofpomp één van de exemplaren is die wel tot drie ton doorloopt. Maar aangezien m'n auto tot nu toe alle kwaaltjes wel heeft gehad, vrees ik 't ergste...
In amerika is de B5 scene ook vrij groot hoor. Alleen rijden veel van die jongens S of 1.8T'squote:Op woensdag 12 september 2012 23:24 schreef FalleNk810i het volgende:
Oh haha, naja veel op dat soort forums kijken helpt wel een beeld te scheppen van wat je wilt!
Mx-5 zijn er zat op stanceworks. Beetje played out net als een bmw e36 en e46, honda civic en vw golf/jetta.
Wil niet zeggen dat het een slechte keuze is, maar wil zelf altijd iets wat uniekers qua tuning/styling. (god i hate that word "tuning")
Ik ben zelf begonnen met een vw polo uit '90 op mn 19de en heb nu een A4
Dat kan goedkoper, gereviseerde en versterkte bak voor de Golf IV vind je al voor een euro of 400 als ik me niet vergis.quote:
Daar kan iedereen gewoon aan komen hoor,quote:Op donderdag 13 september 2012 08:48 schreef Mikkie het volgende:
Maar niet iedereen kan daar zomaar aan komen. En dan de koppelingsplaten nog, en montage.
Ja dat klopt wel. Heb nu toch nog geen geld voor een auto dus als de tijd rijp is zoek ik wel wat leuks uit . Heb jij nog wat speciaals met je A4 gedaan?quote:Op woensdag 12 september 2012 23:24 schreef FalleNk810i het volgende:
Oh haha, naja veel op dat soort forums kijken helpt wel een beeld te scheppen van wat je wilt!
Mx-5 zijn er zat op stanceworks. Beetje played out net als een bmw e36 en e46, honda civic en vw golf/jetta.
Wil niet zeggen dat het een slechte keuze is, maar wil zelf altijd iets wat uniekers qua tuning/styling. (god i hate that word "tuning")
Ik ben zelf begonnen met een vw polo uit '90 op mn 19de en heb nu een A4
Klopt, maar toch minder als de andere die ik noemde. In Nederland is het sowieso nihil, daar is het voornamelijk golf golf golf en nog eens golfquote:Op donderdag 13 september 2012 08:36 schreef Rauw. het volgende:
[..]
In amerika is de B5 scene ook vrij groot hoor. Alleen rijden veel van die jongens S of 1.8T's
Neuh, nog nietquote:Op donderdag 13 september 2012 09:25 schreef tubacloud het volgende:
[..]
Ja dat klopt wel. Heb nu toch nog geen geld voor een auto dus als de tijd rijp is zoek ik wel wat leuks uit . Heb jij nog wat speciaals met je A4 gedaan?
Daarom reed ik altijd Jetta, was altijd 1 van de hooguit 4/5 op een meeting, tegenwoordig zijn er allemaal van die gare ratstyle knaken die met Jetta's rijden.quote:Op donderdag 13 september 2012 09:36 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Klopt, maar toch minder als de andere die ik noemde. In Nederland is het sowieso nihil, daar is het voornamelijk golf golf golf en nog eens golf
Jup, ratstyle Matte lakkenquote:Op donderdag 13 september 2012 09:38 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Daarom reed ik altijd Jetta, was altijd 1 van de hooguit 4/5 op een meeting, tegenwoordig zijn er allemaal van die gare ratstyle knaken die met Jetta's rijden.
FalleN*quote:
Nog niet gelukt?quote:Op donderdag 13 september 2012 10:13 schreef Goddelijker het volgende:
Ze mgrn bij de verzekering ook wel eens op gaan schieten...
Het ligt bij de rechtsbijstand, maar zit op het antwoord van hen te wachten.quote:
Ja, maar omdat ik wa verzekerd ben, moet het via de rechtsbijstand gebeuren. Ik ben verzekerd bij CB en die geven het op hun beurt door aan Achmea, dus dan moet het weer opnieuw bekeken worden.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:33 schreef monsterd. het volgende:
Er was toch gewoon schuld bekend door de tegenpartij? Wat vreemd dat het zo lang duurt..
Ja, wel te hopen inderdaad. Het is gewoon zonde, want je kijkt er toch elke keer naar.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:39 schreef monsterd. het volgende:
Oh wat een gedoe zeg, nou hopelijk wordt het binnen een week of 6 dan afgehandeld
jupp 1.9TDI, 126pk dacht ikquote:Op donderdag 13 september 2012 19:25 schreef Mikkie het volgende:
Die Golf IV is een 1.9TDI zeker? Die blokken staan erom bekend dat ze bijna niet kapot kunnen, maar inderdaad wel retezuinig zijn.
Echt wel.. K-cars zijn best wel tof. (Capuccino, Copen, Alto Works etc), maar ook b.v. de Nissan Stegea is erg gaaf!quote:Op donderdag 13 september 2012 20:14 schreef Sjoegerd het volgende:
Toch blijft het jammer dat je in Japan hele leuke snelle kleine autootjes hebt die hier niet geleverd zijn
Vind je?quote:Op donderdag 13 september 2012 20:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Echt wel.. K-cars zijn best wel tof. (Capuccino, Copen, Alto Works etc), maar ook b.v. de Nissan Stegea is erg gaaf!
Oh, en de Yaris turbo enzo..
mjah, Ik zal er zelf behoorlijk gay in lijken, maar ik vind de Cappucino best een tof bakkie.quote:
Oke. Ieder z'n ding zullen we maar zeggen danquote:Op donderdag 13 september 2012 20:58 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mjah, Ik zal er zelf behoorlijk gay in lijken, maar ik vind de Cappucino best een tof bakkie.
als koffie zeker jaquote:Op donderdag 13 september 2012 20:58 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mjah, Ik zal er zelf behoorlijk gay in lijken, maar ik vind de Cappucino best een tof bakkie.
Nee hoor, laat maar lekker daarquote:Op donderdag 13 september 2012 20:14 schreef Sjoegerd het volgende:
Toch blijft het jammer dat je in Japan hele leuke snelle kleine autootjes hebt die hier niet geleverd zijn
Vergeet vooral de City Turbo niet,quote:Op donderdag 13 september 2012 20:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Echt wel.. K-cars zijn best wel tof. (Capuccino, Copen, Alto Works etc), maar ook b.v. de Nissan Stegea is erg gaaf!
Oh, en de Yaris turbo enzo..
Ja dat eigenlijk.quote:Op vrijdag 14 september 2012 08:16 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Nee hoor, laat maar lekker daar
Was ik al bang voor, agent kwam trouwens redelijk agressief z'n auto uitgezet terwijl ik gelijk uitstapte en naar hem toe kwam, beetje vreemd. Heb verder ook niet moeilijk gedaan, wist dat ik fout zat.quote:
Precies.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:01 schreef Rauw. het volgende:
Als je bent staandegehouden gewoon blijven zitten en wachten tot oom agent op je raam klopt.
Als je uitstapt en in zijn richting loopt kan dat als dreigende houding worden ervaren.
Ik ben er bijna op de harde manier achter gekomen toen we op een dronken zaterdagavond met 4 man uit de auto stapten bij een 2 mans alcoholcontrole.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:07 schreef Fiorano het volgende:
Oh haha, ik denk ik ben sportief stap gelijk uit. Ga verder niet moeilijk doen, ook weer niet goed
Uiteraard mag dat gewoon. Anders zou het een beetje ondoenlijk worden voor de politiequote:Op vrijdag 14 september 2012 10:39 schreef Fiorano het volgende:
Der was toch ook ergens een boete topic, nouja iniedergeval gisteren voor het eerst in m'n leven staande gehouden, gelijk 220 euro boeten .
Eigen domme schuld, stond een vrachtwagen bij de kruising rechtdoor gesorteerd, en ik stond voor linksaf gesorteerd. Beide stoplichten gingen tegelijk op groen, dus ik denk ik trek hem wel recht door, want dat is sneller naar mijn huisje. Even aardig door getrokken en toen zag ik in mijn spiegel een Golf nog harder door trekken, gelijk van m'n gas gegaan maar dat was te laat....
Overigens was die agent alleen, en schreef hij mijn gegevens op op een kladje. Heb ook niks geen bon o.i.d. gehad, mag dat eigenlijk wel?
Is ook niet verplicht volgens mij.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:20 schreef Fiorano het volgende:
Haha ja weet ik veel, als ik er onderuit kan komen dan doe ik dat . Overigens is dat mij nooit verteld dat je moet blijven zitten oid, of ben ik zo'n ei ?
Dat is ook geen regel ofzo. Maar ik kan me voorstellen dat als je als agent iemand aanhoudt en die persoon meteen uitstapt en op je afkomt dat intimiderend overkomt.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:20 schreef Fiorano het volgende:
Haha ja weet ik veel, als ik er onderuit kan komen dan doe ik dat . Overigens is dat mij nooit verteld dat je moet blijven zitten oid, of ben ik zo'n ei ?
Maar het is wel een plotselinge reactie die de situatie minder voorspelbaar en beheersbaar maakt.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:49 schreef Fiorano het volgende:
Mwah, misschien in de grote stad, maar niet in mijn dorp.
Nee is ook zeker geen reden, maar misschien een administratie fout o.i.d. Ik bedenk ook maar wat. Die boete heb ik 100% terecht gekregen, daar gaat het niet om.
Ik ging een poos met een paar mensen uit Harkema om, waar het gewoonte schijnt te zijn om jongens van buiten Harkema eerst te testen op hun "hardheid" voor ze een relatie mogen met een Harkema'se.. (tenminste, is mij verteld...)quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:07 schreef Rauw. het volgende:
Bij ons ook, een dag later met blauwe ogen.
Ojajoh?quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:30 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Oh, en ik ken dorpen waar ze op de kermis knokkerij hebben met andere dorpen..
Tís dus echt niet alleen praten..
Idd. Heads will roll.quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:46 schreef FalleNk810i het volgende:
Haha dat dan weer niet:p
Eerder met wonden haha
Ik zou zeggen dat het beste is om gewoon niet uit te stappen en verder niet te moeilijk doen. Wees gewoon eerlijk en geef toe dat je iets doms hebt gedaan.quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:17 schreef Mikkie het volgende:
Mja, ik heb nog nooit problemen gehad toen ik uitstapte. Maar het is de manier waarop. Maak je je groot en straal je dreiging uit, dan reageert een agent daarop.
De truc is om uit te stappen en meteen op zo'n kerel af te stappen en je hand uit te steken om je vervolgens voor te stellen. Daarmee neem je 'm al een belangrijke troef uit handen, namelijk de regie in het gesprek. Je voorkomt daarmee een belerend gesprek waar je niet op zit te wachten en kan soms nog best wat gedaan krijgen.
2x, tenzij je ook alle alcoholcontrole's meetelt. dan 6x in 1 avond extra.quote:Op zaterdag 15 september 2012 10:17 schreef Goddelijker het volgende:
Ik ben nog nooit staande gehouden (met de auto).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |