Moet ik nog 500km ofzo rijden, gaat me nu niet meer lukken..quote:Op donderdag 6 september 2012 23:01 schreef D. het volgende:
[..]
Beetje je best doen en de tank is dit weekend wel leeg toch?
Da's dan weer het voordeel van een auto die veel verbruikt, hoef je niet zolang te wachtenquote:Op donderdag 6 september 2012 23:02 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Moet ik nog 500km ofzo rijden, gaat me nu niet meer lukken..
mwah, een gebruilk van normaalgesproken 1:11 vind ik niet echt zuinig voor een 1.4quote:Op donderdag 6 september 2012 23:08 schreef D. het volgende:
[..]
Da's dan weer het voordeel van een auto die veel verbruikt, hoef je niet zolang te wachten
Ik had ooit een 1.8, die deed 1:6,5. Ook alles behalve zuinigquote:Op donderdag 6 september 2012 23:09 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mwah, een gebruilk van normaalgesproken 1:11 vind ik niet echt zuinig voor een 1.4
1:13 netjesquote:Op donderdag 6 september 2012 23:09 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik rij nu tegen de 1:13 aan, rij dagelijks enkel 80km wegen. Dus ik mag niet klagen qua verbruik!
Hou t allemaal bij met een app op mn iPhone. Echt ideaal en leuk want t zit vol met statistieken
Service en uitgaven, dus ook mrb, verzekering maar ook alle parkeerbonnetjes en wasbeurten etc Heb een heel mooi overzicht en weet precies wat er speelt idd!quote:Op donderdag 6 september 2012 23:16 schreef FalleNk810i het volgende:
Jij houd je service beurten ook bij zie ik? Ideaal vind ik dat, beetje overzicht aan wat je eraan gespendeert hebt.
Heb die installatie net. Dus ff interessant.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:19 schreef H-D het volgende:
Ben ik dan echt de enige die niet z'n verbruik enzo bijhoudt
Ja oke dat snap ik wel.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:19 schreef Renesite het volgende:
[..]
Heb die installatie net. Dus ff interessant.
Weet je iig precies hoeveel je uitgeeft en of je evt kan besparen...dat dan welquote:Op donderdag 6 september 2012 23:19 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Service en uitgaven, dus ook mrb, verzekering maar ook alle parkeerbonnetjes en wasbeurten etc Heb een heel mooi overzicht en weet precies wat er speelt idd!
Ik heb zelfs het onderhoudsboekje overgenomen met reminders wanneer alles moet
Jij hebt een 1.8 toch? met de turbo of zonder?quote:Op donderdag 6 september 2012 23:16 schreef Renesite het volgende:
1:11 ben ik blij mee
/gasinstallatie
Nee hoor, ik ook niet.. Dan wil ik het namelijk direct allemaal bij houden, en weet niet meer wanneer ik hoeveel heb uitgegeven aan onderhoud..quote:Op donderdag 6 september 2012 23:19 schreef H-D het volgende:
Ben ik dan echt de enige die niet z'n verbruik enzo bijhoudt
Welke app?quote:Op donderdag 6 september 2012 23:09 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik rij nu tegen de 1:13 aan, rij dagelijks enkel 80km wegen. Dus ik mag niet klagen qua verbruik!
Hou t allemaal bij met een app op mn iPhone. Echt ideaal en leuk want t zit vol met statistieken
Precies. Het meest opvallende is het dipje in de benzineprijs-grafiek, dat was leuk tanken in Polenquote:Op donderdag 6 september 2012 23:25 schreef H-D het volgende:
[..]
Weet je iig precies hoeveel je uitgeeft en of je evt kan besparen...dat dan wel
Dat krijg je als je zo decadent bent .quote:Op donderdag 6 september 2012 23:19 schreef H-D het volgende:
Ben ik dan echt de enige die niet z'n verbruik enzo bijhoudt
1.6. Turbo week niequote:Op donderdag 6 september 2012 23:25 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Jij hebt een 1.8 toch? met de turbo of zonder?
Ah nee, die heeft geen turbo. (en maar 4 pk meer als mijn 1.4)quote:
Da's echt niet verkeerd voor die auto, prima score!quote:Op donderdag 6 september 2012 23:09 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik rij nu tegen de 1:13 aan, rij dagelijks enkel 80km wegen. Dus ik mag niet klagen qua verbruik!
Dat was wel fijn dan idd. maar waarom is je verbruik dan nu relatief hoog? Veel korte ritjes?quote:Op donderdag 6 september 2012 23:27 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Precies. Het meest opvallende is het dipje in de benzineprijs-grafiek, dat was leuk tanken in Polen
Ah zou dat het zijnquote:Op donderdag 6 september 2012 23:29 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat krijg je als je zo decadent bent .
Ik hou het voor mezelf bij deze auto sinds het begin al bij. De kleine uitgaven van een tientje voor een accessoire niet, maar alle grote uitgaven enzo wel. Puur om inzichtelijk te krijgen hoe of wat.
Leve spritmonitor.de
Ik vind het ook allemaal teveel gedoequote:Op donderdag 6 september 2012 23:26 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ook niet.. Dan wil ik het namelijk direct allemaal bij houden, en weet niet meer wanneer ik hoeveel heb uitgegeven aan onderhoud..
Ik besloot na jaren eens te kijken hoeveel het nou echt was. Verbruik is met de hoge benzineprijzen wel een 'hot issue'quote:Op donderdag 6 september 2012 23:19 schreef H-D het volgende:
Ben ik dan echt de enige die niet z'n verbruik enzo bijhoudt
Jaa nja ongeveer weet ik het wel...maar ga niet precies kijken/uitrekenen.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:37 schreef D. het volgende:
[..]
Ik besloot na jaren eens te kijken hoeveel het nou echt was. Verbruik is met de hoge benzineprijzen wel een 'hot issue'
Mja, zoveel hoef je er niet voor te doen. Als je gaat tanken even het bonnetje bewaren en de km-stand erop schrijven. Thuis invoeren. En als je een reparatie/onderhoud hebt gehad, even invoeren. Het is geen dagtaak hoor . Maar je krijgt wel een mooi overzicht van wat die auto je nou daadwerkelijk kost. Want iedereen gokt altijd maar wat, maar als je alles bij elkaar telt, vind ik het wel prettig om te weten wat een auto onder de streep nou daadwerkelijk kost. Zowel in totaal, als per km.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:36 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vind het ook allemaal teveel gedoe
Nee mja ik ben daar dan niet meer mee bezig enzoquote:Op donderdag 6 september 2012 23:45 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, zoveel hoef je er niet voor te doen. Als je gaat tanken even het bonnetje bewaren en de km-stand erop schrijven. Thuis invoeren. En als je een reparatie/onderhoud hebt gehad, even invoeren. Het is geen dagtaak hoor . Maar je krijgt wel een mooi overzicht van wat die auto je nou daadwerkelijk kost. Want iedereen gokt altijd maar wat, maar als je alles bij elkaar telt, vind ik het wel prettig om te weten wat een auto onder de streep nou daadwerkelijk kost. Zowel in totaal, als per km.
Thanks! Ja naar mate ik minder mijn best deed om zuinig te rijden werd het gebruik er wel zuiniger op. Die oude auto's zijn niet gemaakt voor het ''nieuwe'' rijden.quote:
Haha, jij gaat wel erg ver! Ik heb al het onderhoud en brandstof erin staan.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:19 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Service en uitgaven, dus ook mrb, verzekering maar ook alle parkeerbonnetjes en wasbeurten etc Heb een heel mooi overzicht en weet precies wat er speelt idd!
Ik heb zelfs het onderhoudsboekje overgenomen met reminders wanneer alles moet
Gascubby heet het dacht ik.quote:
Klopt, was ook erg verrast Wel zo fijn als je elke maand toch minimaal 1000km rijd.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Da's echt niet verkeerd voor die auto, prima score!
Klopt, weinig werk. Meestal pak ik de bonnetjes er even bij, ga ik lekker zitten, peukie erbij en invoeren maarquote:Op donderdag 6 september 2012 23:45 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, zoveel hoef je er niet voor te doen. Als je gaat tanken even het bonnetje bewaren en de km-stand erop schrijven. Thuis invoeren. En als je een reparatie/onderhoud hebt gehad, even invoeren. Het is geen dagtaak hoor . Maar je krijgt wel een mooi overzicht van wat die auto je nou daadwerkelijk kost. Want iedereen gokt altijd maar wat, maar als je alles bij elkaar telt, vind ik het wel prettig om te weten wat een auto onder de streep nou daadwerkelijk kost. Zowel in totaal, als per km.
Ja, maar statistiekenquote:Op donderdag 6 september 2012 23:49 schreef H-D het volgende:
[..]
Nee mja ik ben daar dan niet meer mee bezig enzo
En persoonlijk hoef ik ook niet per se te weten wat ie kost. Zolang ik het gewoon kan betalen vind ik het allemaal prima.
Dan snap ik dat je er geen energie in steekt .quote:Op donderdag 6 september 2012 23:49 schreef H-D het volgende:
[..]
Nee mja ik ben daar dan niet meer mee bezig enzo
En persoonlijk hoef ik ook niet per se te weten wat ie kost. Zolang ik het gewoon kan betalen vind ik het allemaal prima.
Mja, ik pas dat nieuwe rijden ook amper toe hoor. Enige wat ik doe is vlot optrekken zodat ik snel op snelheid ben, af en toe wat laten uitrollen (maar alleen als er al iemand bij het stoplicht op die sensoren staat). En regelmatig CC gebruiken, maar daarvan is bekend dat het brandstof scheelt. Antizuinig rijden doe ik op de snelweg dan weer vaakquote:Op vrijdag 7 september 2012 08:44 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Thanks! Ja naar mate ik minder mijn best deed om zuinig te rijden werd het gebruik er wel zuiniger op. Die oude auto's zijn niet gemaakt voor het ''nieuwe'' rijden.
Owja, die ook inderdaad. En franse meuk.quote:
Hoor hem met z'n geitenwollensokkenvolvooldtimerquote:
Juist daarom ben ik wel benieuwd altijd. Dan kan ik op 't eind van de maand weer bij mezelf denken 'kut wat is autorijden toch duur en wat krijg ik toch weinig reiskostenvergoeding'. !quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:32 schreef Goddelijker het volgende:
Ik hou mijn gebruik ook niet bij, denk dat ik er niet vrolijk van wordt hoeveel ik tank.
Dat is een goede reden om het niet te doen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Juist daarom ben ik wel benieuwd altijd. Dan kan ik op 't eind van de maand weer bij mezelf denken 'kut wat is autorijden toch duur en wat krijg ik toch weinig reiskostenvergoeding'. !
Nee, die is voor echte bazen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:47 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Hoor hem met z'n geitenwollensokkenvolvooldtimer
Zal ik dan beginnen over die mensen in die veel te veel verlaagde jetta;s die schuin over de drempel moeten.quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:06 schreef Rauw. het volgende:
Ja bazen van een schaapskooi ofzo.
Ik vind het erg mooi hoor, maar de types die erin zitten zijn altijd wel typisch.
Doe je ding, 1 ding: Het is allemaal waar wat ze erover zeggen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:07 schreef Hyman het volgende:
[..]
Zal ik dan beginnen over die mensen in die veel te veel verlaagde jetta;s die schuin over de drempel moeten.
Enerzijds niet hè . Anderzijds: auto is voor mij een praktische noodzaak gecombineerd met iets leuks, daarbij vind ik het wel zinvol om te weten wat het kost. Al is het maar, zodat je bij de baas kan gaan klagenquote:Op vrijdag 7 september 2012 10:02 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat is een goede reden om het niet te doen.
Je weet wel dat de Lancer Evo en de WRX STI standaard al (aardig wat) meer vermogen hebben dan een C30 Polestar he.quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:15 schreef tubacloud het volgende:
Blijft jammer dat Volvo geen C30 en S60 Polestar in productie brengt Vooral die C30 kan volgens mij wel goed opboxen tegen mitsubishi lancer evo/subaru impreza, of gaat er zelf voorbij.
Getuned bedoel je?quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:03 schreef tubacloud het volgende:
Valt wel mee toch? Lancer Evo komt tot 400 pk, C30 polestar heeft er 405
Ikzelf zou toch voor de Lancer gaan, al moet ik zeggen dat ik de Polestar wel wat vind hebben.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:10 schreef Mikkie het volgende:
Ja, maar ik vind de Lancer en Impreza gewoon niet zo mooi. Iets te veel tupperware. Het zijn wel brute bakken, maar de kans dat ik zelf ooit zoiets zou kopen is bijna nul. Dan kies ik liever een andere powersedan (hoeft niet eens een topmodel te zijn).
quote:In 2010, Polestar released a one off concept prototype of a high performance Volvo C30. Though externally derived from the STCC car, the concept gets a heavily tuned version of the 2.5-litre Volvo T5 engine, which is claimed to be rated at 405hp and 510 Nm.
Eens. Ik vind ze ook niet mooi. Maar ik vind de C30 ook heel lelijk eigenlijk. Hij klopt gewoon niet echt vind ik.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:10 schreef Mikkie het volgende:
Ja, maar ik vind de Lancer en Impreza gewoon niet zo mooi. Iets te veel tupperware. Het zijn wel brute bakken, maar de kans dat ik zelf ooit zoiets zou kopen is bijna nul. Dan kies ik liever een andere powersedan (hoeft niet eens een topmodel te zijn).
Die bedoelde ik dus ook, die komen standaard niet in de buurt van bijv een Evo hoor.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:20 schreef tubacloud het volgende:
Sterker nog, er zijn C30's met turbocharged T5 motor in productie die van zichzelf al 227 pk produceren!
Wat mij betreft had de achterkant anders gekund, maar de voorkant van volvo's vind ik wel het mooist als je ze gaat vergelijken met BMW, Audi en andere merken in dat segment.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:20 schreef H-D het volgende:
[..]
Eens. Ik vind ze ook niet mooi. Maar ik vind de C30 ook heel lelijk eigenlijk. Hij klopt gewoon niet echt vind ik.
Emissie eisen etc...quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:21 schreef H-D het volgende:
Sowieso wel jammer dat Volvo straks alleen nog maar 4cillinders wil maken...geen mooie T5 en T6 meer
Ik dacht dat Volvo de motoren tegenwoordig niet meer een naam gaf aan de hand van het aantal cilinders maar aan de hand van het aantal pk's? En dat T6 nog maar in de kinderschoenen staat, maar dat ze daar mee verder willen ontwikkelen?quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:21 schreef H-D het volgende:
Sowieso wel jammer dat Volvo straks alleen nog maar 4cillinders wil maken...geen mooie T5 en T6 meer
Nee je bent goed ingelicht. Dat is idd zoals het nu is. Maar vroeger was de T6 een prachtige geblazen 6cillinder ( is ie nog steeds ) maar dat gaat dus allemaal weg Bij de T5 zie je dat nu al op sommige modellen dat het eigenlijk gewoon een 4 cillinder is en geen 5.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:25 schreef tubacloud het volgende:
[..]
Ik dacht dat Volvo de motoren tegenwoordig niet meer een naam gaf aan de hand van het aantal cilinders maar aan de hand van het aantal pk's? En dat T6 nog maar in de kinderschoenen staat, maar dat ze daar mee verder willen ontwikkelen?
Of ben ik verkeerd ingelicht?
Dat vind ik ook eeuwig zonde. Maar voor een markt als NL is dat een goede zet waar de meeste kopers allemaal gedownsizde kleine motoren willen met een turbo. Maar ze komen dan ook wel met een nieuwe geblazen V6 ( wel goede zet) en ze blijven wel die prachtige 5.0 V8 in atmosferische en geblazen vorm leveren. Die blijft heeeeel belangrijk in markten als China en de VS waar praktisch elke verkochte Jaguar een V8 is. So I was told.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:31 schreef tubacloud het volgende:
Jaguar wil trouwens ook terug naar 4-cilinder motoren, wat eeuwig zonde is voor zo'n merk. Denk dat ze daar erg slecht aan doen.
Toen ik dat las was mijn reactie ongeveer net zoals dat ding van je UI.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:22 schreef tubacloud het volgende:
[..]
Wat mij betreft had de achterkant anders gekund, maar de voorkant van volvo's vind ik wel het mooist als je ze gaat vergelijken met BMW, Audi en andere merken in dat segment.
Die 5 cilinder motoren van volvo zijn ook leuke beestjes. Als ik het geluid van die 5 cilinder diesel van de Volvo die mijn vader had vergelijk met de 4 cilinder Audi motor nu, zou ik elke keer weer voor de Volvo gaan. Die heerlijke lage brom. Denk meteen weer terug aan die wagenquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:34 schreef H-D het volgende:
[..]
Nee je bent goed ingelicht. Dat is idd zoals het nu is. Maar vroeger was de T6 een prachtige geblazen 6cillinder ( is ie nog steeds ) maar dat gaat dus allemaal weg Bij de T5 zie je dat nu al op sommige modellen dat het eigenlijk gewoon een 4 cillinder is en geen 5.
[..]
Dat vind ik ook eeuwig zonde. Maar voor een markt als NL is dat een goede zet waar de meeste kopers allemaal gedownsizde kleine motoren willen met een turbo. Maar ze komen dan ook wel met een nieuwe geblazen V6 ( wel goede zet) en ze blijven wel die prachtige 5.0 V8 in atmosferische en geblazen vorm leveren. Die blijft heeeeel belangrijk in markten als China en de VS waar praktisch elke verkochte Jaguar een V8 is. So I was told.
Herkenbaar geluid idd.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:12 schreef tubacloud het volgende:
[..]
Die 5 cilinder motoren van volvo zijn ook leuke beestjes. Als ik het geluid van die 5 cilinder diesel van de Volvo die mijn vader had vergelijk met de 4 cilinder Audi motor nu, zou ik elke keer weer voor de Volvo gaan. Die heerlijke lage brom. Denk meteen weer terug aan die wagen
Ook zo'n herkenbaar geluid. Als ik de post moet bestellen kom ik nogal vaak langs volvo's en dat geluid herken je echt uit duizenden.
Denk trouwens ook wel dat 4 cilinder motoren lagere kosten met zich meebrengt, maar dat zullen ze wel weer op gaan lossen door allerlei dure snufjes in te gaan bouwen waardoor de prijs hetzelfde blijft. Wat mij betreft houden ze 5/6 cilinders of meer, anders wordt autorijden alleen iets praktisch in plaats van een genot.
Als je het dan toch gaat uitrekenen, kun je het net zo goed precies doenquote:Op donderdag 6 september 2012 23:39 schreef H-D het volgende:
[..]
Jaa nja ongeveer weet ik het wel...maar ga niet precies kijken/uitrekenen.
Ik reken het sowieso niet uit, anders had je wel gelijk iddquote:Op vrijdag 7 september 2012 17:33 schreef D. het volgende:
[..]
Als je het dan toch gaat uitrekenen, kun je het net zo goed precies doen
Niet dat ik mijn rijgedrag er ooit op zal aanpassen, maar gewoon uit cijfermatige nieuwsgierigheid heb ik het toch uitgerekendquote:Op vrijdag 7 september 2012 23:58 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik reken het sowieso niet uit, anders had je wel gelijk idd
Ja nja ik zie dan alleen dat het heel duur is dus ik doe het nietquote:Op vrijdag 7 september 2012 23:59 schreef D. het volgende:
[..]
Niet dat ik mijn rijgedrag er ooit op zal aanpassen, maar gewoon uit cijfermatige nieuwsgierigheid heb ik het toch uitgerekend
Ach, duur is relatief, ik ben gewoon cijfermatig geïntresseerdquote:Op zaterdag 8 september 2012 00:02 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja nja ik zie dan alleen dat het heel duur is dus ik doe het niet
Klopt en als je dat hebt is het ook gewoon leukquote:Op zaterdag 8 september 2012 00:05 schreef D. het volgende:
[..]
Ach, duur is relatief, ik ben gewoon cijfermatig geïntresseerd
Dat is mooi! Ben eens in zo'n mijn geweest. Was vet.quote:Op zondag 9 september 2012 23:26 schreef tubacloud het volgende:
Dinsdag lekker 300 kilometer rijden naar de bruinkoolmijnen in Duitsland om verder te gaan aan mijn documentaire. Net zo veel zin in de rit als in het daar terugkomen na een paar maanden
Dat wel, ja . Leuk om na een vlotte rit te concluderen dat 't qua verbruik allemaal goed mee viel, maar als dat niet zo is, trap ik de volgende keer het gas nog net zo ver inquote:Op vrijdag 7 september 2012 23:59 schreef D. het volgende:
[..]
Niet dat ik mijn rijgedrag er ooit op zal aanpassen, maar gewoon uit cijfermatige nieuwsgierigheid heb ik het toch uitgerekend
Ja, klopt! Maar het moest er even uitquote:Op maandag 10 september 2012 08:29 schreef Goddelijker het volgende:
Zo min mogelijk druk om maken, je schiet er toch niks mee op.
Ik werd net ook bijna platgereden door een vrouw die duidelijk ( haaientanden en bord) geen voorrang had.
Ik vind het vooral interessant om te weten hoe vakanties erin hakken...quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:59 schreef D. het volgende:
[..]
Niet dat ik mijn rijgedrag er ooit op zal aanpassen, maar gewoon uit cijfermatige nieuwsgierigheid heb ik het toch uitgerekend
En toch zitten wij onder de opgegeven gemiddelden... Wij rijden gecombineerd. (hoewel je wel stad door dorp met vervangen )quote:Op maandag 10 september 2012 09:43 schreef Goddelijker het volgende:
Het opgegeven brandstofverbruik wordt (praktisch) nooit gehaald, omdat deze vaak onder ideale omstandigheden zijn gemeten.
www.woerden.tv/tv/Headlin(...)verkeersongeval.html
Hier reed ik langs toen het net gebeurd was, ben nog even gestopt om te kijken of ik kon helpen.
Dat is natuurlijk een verschil met zoals ik hier rij/woon, waar je om de 50 meter een verkeerslicht hebt of een zijstraat waar iemand uitkomt.quote:Op maandag 10 september 2012 09:45 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
En toch zitten wij onder de opgegeven gemiddelden... Wij rijden gecombineerd. (hoewel je wel stad door dorp met vervangen )
Maar soms moet je je gewoon even ergeren aan sommige mensenquote:Op maandag 10 september 2012 08:29 schreef Goddelijker het volgende:
Zo min mogelijk druk om maken, je schiet er toch niks mee op.
Ik werd net ook bijna platgereden door een vrouw die duidelijk ( haaientanden en bord) geen voorrang had.
Dat sowieso.quote:Op maandag 10 september 2012 10:44 schreef H-D het volgende:
[..]
Maar soms moet je je gewoon even ergeren aan sommige mensen
Of medelijden hebben.quote:Op maandag 10 september 2012 10:44 schreef H-D het volgende:
[..]
Maar soms moet je je gewoon even ergeren aan sommige mensen
Oh dat denk ik echt nooit. dat soort dingen.quote:Op maandag 10 september 2012 11:33 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Of medelijden hebben.
"Ach jochie, was die 87km/u te langzaam op deze provinciale (i.e. 80km) weg? Ja, dan mag jij wel even over die doorgetrokken en sergeant strepen heen hoor! Slechte nacht gehad zeker?"
Elke keer weer als ik zo'n opgefokte automobilist zie... Vraag me vaak wel af hoe erg hij thuis onder de plak zitquote:Op maandag 10 september 2012 12:30 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh dat denk ik echt nooit. dat soort dingen.
Oh ik echt nooooit. Moeten zij weten dat ze zo willen doen. Besides ik heb ook weleens haast dus ik kan me wel inlevenquote:Op maandag 10 september 2012 12:55 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Elke keer weer als ik zo'n opgefokte automobilist zie... Vraag me vaak wel af hoe erg hij thuis onder de plak zit
Dat is heel wat anders, als mensen gewoon de voorgeschreven snelheid rijden op de betreffende weg heb ga ik daar niet om zeuren.quote:Op maandag 10 september 2012 11:33 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Of medelijden hebben.
"Ach jochie, was die 87km/u te langzaam op deze provinciale (i.e. 80km) weg? Ja, dan mag jij wel even over die doorgetrokken en sergeant strepen heen hoor! Slechte nacht gehad zeker?"
Zit daar een verband tussen dan?quote:Op maandag 10 september 2012 12:55 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Elke keer weer als ik zo'n opgefokte automobilist zie... Vraag me vaak wel af hoe erg hij thuis onder de plak zit
Ik heb nog niet een vrouw meegemaakt die me inhaalt over de dubbel doorgetrokken strepen... Die halen me meestal pas in als ik Ten Boer uit ga (en dus weer aan het accelereren ben naar 87...)quote:Op maandag 10 september 2012 12:57 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh ik echt nooooit. Moeten zij weten dat ze zo willen doen. Besides ik heb ook weleens haast dus ik kan me wel inleven
Het is ook weleens een vrouw trouwens
Ach, is zuinig (en anders hebben ze hun ontbijt nog niet op als ze op het werk komen )quote:Op maandag 10 september 2012 13:11 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders, als mensen gewoon de voorgeschreven snelheid rijden op de betreffende weg heb ga ik daar niet om zeuren.
Maar 75 rijden op een 80 weg is gewoon asociaal.
Dat vraag ik me wel altijd af jaquote:Op maandag 10 september 2012 13:26 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Zit daar een verband tussen dan?
Hij wilde je versieren en meesleuren de bosjes in.quote:Op maandag 10 september 2012 13:26 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik heb nog niet een vrouw meegemaakt die me inhaalt over de dubbel doorgetrokken strepen... Die halen me meestal pas in als ik Ten Boer uit ga (en dus weer aan het accelereren ben naar 87...)
[..]
Ach, is zuinig (en anders hebben ze hun ontbijt nog niet op als ze op het werk komen )
En soms snap ik ze gewoon niet...
Neem die BMW die mij vanmorgen inhaalde over die doorgetrokken en sergeant strepen heen. Die zat al een tijdje achter mij. Eerst tegen mijn (missende) trekhaak aan, en later zo'n stuk verder naar achteren dat er een busje met aanhanger makkelijk de weg op kwam. En twee minuten later moest hij mij inhalen... Heeft tot aan Groningen voor me gezeten, zat voor me op de ring en ging daar (natuurlijk op de linkerbaan) steeds langzamer rijden. Ik zat achter hem op de linkerbaan (kon niet naar rechts want er zat een auto naast mij). Uiteindelijk is de auto naast mij (dus op de rechterbaan) op het gas gegaan en heeft die BMW rechts in gehaald (zodat ik ook naar rechts kon, en ik was die BMW al een heel stuk voorbij toen ik eraf moest...)
Nou, leg mij maar eens uit waarom hij mij toen moest inhalen waar het niet mocht...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |