Getuned bedoel je?quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:03 schreef tubacloud het volgende:
Valt wel mee toch? Lancer Evo komt tot 400 pk, C30 polestar heeft er 405
Ikzelf zou toch voor de Lancer gaan, al moet ik zeggen dat ik de Polestar wel wat vind hebben.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:10 schreef Mikkie het volgende:
Ja, maar ik vind de Lancer en Impreza gewoon niet zo mooi. Iets te veel tupperware. Het zijn wel brute bakken, maar de kans dat ik zelf ooit zoiets zou kopen is bijna nul. Dan kies ik liever een andere powersedan (hoeft niet eens een topmodel te zijn).
quote:In 2010, Polestar released a one off concept prototype of a high performance Volvo C30. Though externally derived from the STCC car, the concept gets a heavily tuned version of the 2.5-litre Volvo T5 engine, which is claimed to be rated at 405hp and 510 Nm.
Eens. Ik vind ze ook niet mooi. Maar ik vind de C30 ook heel lelijk eigenlijk. Hij klopt gewoon niet echt vind ik.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:10 schreef Mikkie het volgende:
Ja, maar ik vind de Lancer en Impreza gewoon niet zo mooi. Iets te veel tupperware. Het zijn wel brute bakken, maar de kans dat ik zelf ooit zoiets zou kopen is bijna nul. Dan kies ik liever een andere powersedan (hoeft niet eens een topmodel te zijn).
Die bedoelde ik dus ook, die komen standaard niet in de buurt van bijv een Evo hoor.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:20 schreef tubacloud het volgende:
Sterker nog, er zijn C30's met turbocharged T5 motor in productie die van zichzelf al 227 pk produceren!
Wat mij betreft had de achterkant anders gekund, maar de voorkant van volvo's vind ik wel het mooist als je ze gaat vergelijken met BMW, Audi en andere merken in dat segment.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:20 schreef H-D het volgende:
[..]
Eens. Ik vind ze ook niet mooi. Maar ik vind de C30 ook heel lelijk eigenlijk. Hij klopt gewoon niet echt vind ik.
Emissie eisen etc...quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:21 schreef H-D het volgende:
Sowieso wel jammer dat Volvo straks alleen nog maar 4cillinders wil maken...geen mooie T5 en T6 meer
Ik dacht dat Volvo de motoren tegenwoordig niet meer een naam gaf aan de hand van het aantal cilinders maar aan de hand van het aantal pk's? En dat T6 nog maar in de kinderschoenen staat, maar dat ze daar mee verder willen ontwikkelen?quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:21 schreef H-D het volgende:
Sowieso wel jammer dat Volvo straks alleen nog maar 4cillinders wil maken...geen mooie T5 en T6 meer
Nee je bent goed ingelicht. Dat is idd zoals het nu is. Maar vroeger was de T6 een prachtige geblazen 6cillinder ( is ie nog steeds ) maar dat gaat dus allemaal weg Bij de T5 zie je dat nu al op sommige modellen dat het eigenlijk gewoon een 4 cillinder is en geen 5.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:25 schreef tubacloud het volgende:
[..]
Ik dacht dat Volvo de motoren tegenwoordig niet meer een naam gaf aan de hand van het aantal cilinders maar aan de hand van het aantal pk's? En dat T6 nog maar in de kinderschoenen staat, maar dat ze daar mee verder willen ontwikkelen?
Of ben ik verkeerd ingelicht?
Dat vind ik ook eeuwig zonde. Maar voor een markt als NL is dat een goede zet waar de meeste kopers allemaal gedownsizde kleine motoren willen met een turbo. Maar ze komen dan ook wel met een nieuwe geblazen V6 ( wel goede zet) en ze blijven wel die prachtige 5.0 V8 in atmosferische en geblazen vorm leveren. Die blijft heeeeel belangrijk in markten als China en de VS waar praktisch elke verkochte Jaguar een V8 is. So I was told.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:31 schreef tubacloud het volgende:
Jaguar wil trouwens ook terug naar 4-cilinder motoren, wat eeuwig zonde is voor zo'n merk. Denk dat ze daar erg slecht aan doen.
Toen ik dat las was mijn reactie ongeveer net zoals dat ding van je UI.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:22 schreef tubacloud het volgende:
[..]
Wat mij betreft had de achterkant anders gekund, maar de voorkant van volvo's vind ik wel het mooist als je ze gaat vergelijken met BMW, Audi en andere merken in dat segment.
Die 5 cilinder motoren van volvo zijn ook leuke beestjes. Als ik het geluid van die 5 cilinder diesel van de Volvo die mijn vader had vergelijk met de 4 cilinder Audi motor nu, zou ik elke keer weer voor de Volvo gaan. Die heerlijke lage brom. Denk meteen weer terug aan die wagenquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:34 schreef H-D het volgende:
[..]
Nee je bent goed ingelicht. Dat is idd zoals het nu is. Maar vroeger was de T6 een prachtige geblazen 6cillinder ( is ie nog steeds ) maar dat gaat dus allemaal weg Bij de T5 zie je dat nu al op sommige modellen dat het eigenlijk gewoon een 4 cillinder is en geen 5.
[..]
Dat vind ik ook eeuwig zonde. Maar voor een markt als NL is dat een goede zet waar de meeste kopers allemaal gedownsizde kleine motoren willen met een turbo. Maar ze komen dan ook wel met een nieuwe geblazen V6 ( wel goede zet) en ze blijven wel die prachtige 5.0 V8 in atmosferische en geblazen vorm leveren. Die blijft heeeeel belangrijk in markten als China en de VS waar praktisch elke verkochte Jaguar een V8 is. So I was told.
Herkenbaar geluid idd.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:12 schreef tubacloud het volgende:
[..]
Die 5 cilinder motoren van volvo zijn ook leuke beestjes. Als ik het geluid van die 5 cilinder diesel van de Volvo die mijn vader had vergelijk met de 4 cilinder Audi motor nu, zou ik elke keer weer voor de Volvo gaan. Die heerlijke lage brom. Denk meteen weer terug aan die wagen
Ook zo'n herkenbaar geluid. Als ik de post moet bestellen kom ik nogal vaak langs volvo's en dat geluid herken je echt uit duizenden.
Denk trouwens ook wel dat 4 cilinder motoren lagere kosten met zich meebrengt, maar dat zullen ze wel weer op gaan lossen door allerlei dure snufjes in te gaan bouwen waardoor de prijs hetzelfde blijft. Wat mij betreft houden ze 5/6 cilinders of meer, anders wordt autorijden alleen iets praktisch in plaats van een genot.
Als je het dan toch gaat uitrekenen, kun je het net zo goed precies doenquote:Op donderdag 6 september 2012 23:39 schreef H-D het volgende:
[..]
Jaa nja ongeveer weet ik het wel...maar ga niet precies kijken/uitrekenen.
Ik reken het sowieso niet uit, anders had je wel gelijk iddquote:Op vrijdag 7 september 2012 17:33 schreef D. het volgende:
[..]
Als je het dan toch gaat uitrekenen, kun je het net zo goed precies doen
Niet dat ik mijn rijgedrag er ooit op zal aanpassen, maar gewoon uit cijfermatige nieuwsgierigheid heb ik het toch uitgerekendquote:Op vrijdag 7 september 2012 23:58 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik reken het sowieso niet uit, anders had je wel gelijk idd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |