Daar heb ik ook helemaal niks over gezegd! Want jij rijd niet TE langzaam. Dat van die BMW rijder is ook nutteloos uiteindelijk, maar op dat moment had hij wellicht wel het idee dat hij dan sneller zou zijn.quote:Op maandag 10 september 2012 13:26 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik heb nog niet een vrouw meegemaakt die me inhaalt over de dubbel doorgetrokken strepen... Die halen me meestal pas in als ik Ten Boer uit ga (en dus weer aan het accelereren ben naar 87...)
[..]
Ach, is zuinig (en anders hebben ze hun ontbijt nog niet op als ze op het werk komen )
En soms snap ik ze gewoon niet...
Neem die BMW die mij vanmorgen inhaalde over die doorgetrokken en sergeant strepen heen. Die zat al een tijdje achter mij. Eerst tegen mijn (missende) trekhaak aan, en later zo'n stuk verder naar achteren dat er een busje met aanhanger makkelijk de weg op kwam. En twee minuten later moest hij mij inhalen... Heeft tot aan Groningen voor me gezeten, zat voor me op de ring en ging daar (natuurlijk op de linkerbaan) steeds langzamer rijden. Ik zat achter hem op de linkerbaan (kon niet naar rechts want er zat een auto naast mij). Uiteindelijk is de auto naast mij (dus op de rechterbaan) op het gas gegaan en heeft die BMW rechts in gehaald (zodat ik ook naar rechts kon, en ik was die BMW al een heel stuk voorbij toen ik eraf moest...)
Nou, leg mij maar eens uit waarom hij mij toen moest inhalen waar het niet mocht...
Dat soort mensen zijn zeeeer irritant idd. Vooral als je ook nog haast hebtquote:Op maandag 10 september 2012 13:49 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Daar heb ik ook helemaal niks over gezegd! Want jij rijd niet TE langzaam. Dat van die BMW rijder is ook nutteloos uiteindelijk, maar op dat moment had hij wellicht wel het idee dat hij dan sneller zou zijn.
Maar vanochtend was er dus 1 zo'n sufkut in dr franse hok wat 75 rijd en dan zitten er nog 2 achter (Aygo en C2) die het niet interesseert of niet durven in te halen. En dan heb ik enigszins haast en dan kan ik me daar heel erg aan irriteren. Het is dat je daar mag inhalen en goed zicht hebt dus heb ik ze ingehaald, anders is het me niet waard.
En ja, het zijn altijd van die Franse of Aziatische koekblikken met bejaarden of suffe figuren erin.
Heerlijk even generaliseren, maar het is bijna altijd het geval!
Zo herkenbaar. Da's echt killing. Toen ik nog midden in de stad woonde was m'n theoretisch bereik altijd al met 50 à 100km gedaald voor ik drie minuten onderweg was. Trekt later wel wat bij, maar niet helemaal.quote:Op maandag 10 september 2012 09:51 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een verschil met zoals ik hier rij/woon, waar je om de 50 meter een verkeerslicht hebt of een zijstraat waar iemand uitkomt.
Als je gewoon 85@80 rijdt, is er niets aan de hand. Kan iemand wel meer haast hebben, maar soit.quote:Op maandag 10 september 2012 11:33 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Of medelijden hebben.
"Ach jochie, was die 87km/u te langzaam op deze provinciale (i.e. 80km) weg? Ja, dan mag jij wel even over die doorgetrokken en sergeant strepen heen hoor! Slechte nacht gehad zeker?"
Komt er meestal niet van/of geen zin in en soms kan het ook gewoon niet. Dan moet ik eerst nog andere dingen doen oid en dan later ergens zijn.quote:Op maandag 10 september 2012 13:54 schreef Goddelijker het volgende:
Als je haast hebt, had je maar eerder weg moeten gaan.
Nijmegen is sowieso erg vervelend om te doorkruisen met de auto vind ik. Duurt echt eeuwen voor je de stad uit bent vaakquote:Op maandag 10 september 2012 13:57 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zo herkenbaar. Da's echt killing. Toen ik nog midden in de stad woonde was m'n theoretisch bereik altijd al met 50 à 100km gedaald voor ik drie minuten onderweg was. Trekt later wel wat bij, maar niet helemaal.
[..]
Als je gewoon 85@80 rijdt, is er niets aan de hand. Kan iemand wel meer haast hebben, maar soit.
Maar die mensen die 70@80 rijden, die gewoon alle tijd van de wereld hebben, die mogen er ook wel eens bij stilstaan dat dat voor anderen niet altijd geldt.
Ik ben blij dat ik niet in de stad woon... En als ik naar de stad ga, blijft m'n auto wel achter!quote:Op maandag 10 september 2012 13:58 schreef H-D het volgende:
[..]
Nijmegen is sowieso erg vervelend om te doorkruisen met de auto vind ik. Duurt echt eeuwen voor je de stad uit bent vaak
Jep. Dat principe van de groene golf is hier verboden geloof ik. Je red dat alleen als je overal 70-80 rijdt. Als het rustig is doe ik dat dus ook .quote:Op maandag 10 september 2012 13:58 schreef H-D het volgende:
[..]
Nijmegen is sowieso erg vervelend om te doorkruisen met de auto vind ik. Duurt echt eeuwen voor je de stad uit bent vaak
Niet, ik heb geen vrouw/vriendin.quote:Op maandag 10 september 2012 12:55 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Elke keer weer als ik zo'n opgefokte automobilist zie... Vraag me vaak wel af hoe erg hij thuis onder de plak zit
Oke opa.quote:Op maandag 10 september 2012 13:54 schreef Goddelijker het volgende:
Als je haast hebt, had je maar eerder weg moeten gaan.
Ik ga nooit met het OV eigenlijk. Pak altijd de auto. Misschien alleen het laatste stukje dmv een transferium ofzo.quote:Op maandag 10 september 2012 13:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik niet in de stad woon... En als ik naar de stad ga, blijft m'n auto wel achter!
Nijmegen is ook zo verschrikkelijk links en anti auto eigenlijkquote:Op maandag 10 september 2012 14:01 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jep. Dat principe van de groene golf is hier verboden geloof ik. Je red dat alleen als je overal 70-80 rijdt. Als het rustig is doe ik dat dus ook .
Was laatst ideaal, was ergens in Brabant, reed ik een stuk provinciaal en daar stond precies aangegeven bij welke snelheid je een groene golf had. Daar reed ik dus 70 op de CC en kon ik overal perfect doorheen rollen .
OV is bij mij niet echt een optie, maar de auto blijft altijd achter op een P&R. Is in Groningen gelukkig goed geregeld! (Alleen in Delfzijl en Appingedam parkeren we in de stad, maar dat telt niet )quote:Op maandag 10 september 2012 14:07 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik ga nooit met het OV eigenlijk. Pak altijd de auto. Misschien alleen het laatste stukje dmv een transferium ofzo.
Ja transferia zijn wel handig. Dan laatste stukje met de bus ofzo. Scheelt vaak ook superveel parkeergeld.quote:Op maandag 10 september 2012 14:09 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
OV is bij mij niet echt een optie, maar de auto blijft altijd achter op een P&R. Is in Groningen gelukkig goed geregeld! (Alleen in Delfzijl en Appingedam parkeren we in de stad, maar dat telt niet )
Dacht ik alquote:Op maandag 10 september 2012 14:12 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Nee, maar zat gewoon te plagen.
Ik kan me ook irriteren als mensen weer eens vreselijk lang links blijven rijden.quote:
Tja als het druk is en er duidelijk mensen harder gaan dan altijd wel. Maar soms als het rustiger is en ik duidelijk harder rij dan alles in de buurt ga ik ook niet altijd terug naar rechts.quote:Op maandag 10 september 2012 14:22 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik kan me ook irriteren als mensen weer eens vreselijk lang links blijven rijden.
Ik rij altijd wel door, maar wel zo dat ik weer netjes naar rechts ga.
Als het kan ga ik altijd naar rechts.quote:Op maandag 10 september 2012 14:24 schreef H-D het volgende:
[..]
Tja als het druk is en er duidelijk mensen harder gaan dan altijd wel. Maar soms als het rustiger is en ik duidelijk harder rij dan alles in de buurt ga ik ook niet altijd terug naar rechts.
Hmmja ik niet altijd dus soms zie ik het nut er niet zo van in, in bepaalde situaties.quote:Op maandag 10 september 2012 14:25 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Als het kan ga ik altijd naar rechts.
Maar een bekeuring voor onnodig links rijden zit ik ook niet op te wachten.quote:Op maandag 10 september 2012 14:28 schreef H-D het volgende:
[..]
Hmmja ik niet altijd dus soms zie ik het nut er niet zo van in, in bepaalde situaties.
Nijmegen is wat auto's betreft een kutstad ja. Verkeer is ruk geregeld, alles om de auto te ontmoedigen, veel opstoppingen etc.quote:Op maandag 10 september 2012 14:08 schreef H-D het volgende:
[..]
Nijmegen is ook zo verschrikkelijk links en anti auto eigenlijk
Dat is handig! Moeten ze hier ook doen. Doen ze toch niet want bovenstaande maar goed.
En er staan ook heel veel flitspalen eigenlijk in Nijmegen. En altijd op van die genaaide kl*te plekken.
Ja ik weet ze ook wel daar niet van maar toch die mobiele controles zijn echt erg ja staan ook altijd op van kutplekken. zoals bijv. de graafseweg ( dat stuk als je de brug over gaat bij dukenburg richting of van Takenhofplein). Zooo debiel dat dat stuk nog steeds 50 is. Die hele weg zou net als vroeger gewoon weer 70 moeten zijn.quote:Op maandag 10 september 2012 14:29 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nijmegen is wat auto's betreft een kutstad ja. Verkeer is ruk geregeld, alles om de auto te ontmoedigen, veel opstoppingen etc.
Die flitspalen vind ik niet zo erg, die weet ik perfect te staan dus daar plank ik wel tussendoor of omheen. Genoeg trucjes om niet geflitst te worden . Die mobiele controles die ze ook als een halve razzia uitvoeren, daar word ik achterlijk van
Neee oke da's waar. en het risico natuurlijk dat allerlei Fokkers je haten. ( gezien het irritatie op de weg topic )quote:Op maandag 10 september 2012 14:28 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Maar een bekeuring voor onnodig links rijden zit ik ook niet op te wachten.
Jep. En 70 is eigenlijk nog te weinig. Daar gewoon altijd even flitsers/laser checken en vervolgens lekker met 80 er overheen boemelen.quote:Op maandag 10 september 2012 14:32 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja ik weet ze ook wel daar niet van maar toch die mobiele controles zijn echt erg ja staan ook altijd op van kutplekken. zoals bijv. de graafseweg ( dat stuk als je de brug over gaat bij dukenburg richting of van Takenhofplein). Zooo debiel dat dat stuk nog steeds 50 is. Die hele weg zou net als vroeger gewoon weer 70 moeten zijn.
Jij bent iemand die ik dan vervloek en met gemak rechts voorbij vlieg!quote:Op maandag 10 september 2012 14:28 schreef H-D het volgende:
[..]
Hmmja ik niet altijd dus soms zie ik het nut er niet zo van in, in bepaalde situaties.
Nja het blijft wel in de stad natuurlijk, maar ze zouden op z'n minst 70 kunnen doen.quote:Op maandag 10 september 2012 14:34 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jep. En 70 is eigenlijk nog te weinig. Daar gewoon altijd even flitsers/laser checken en vervolgens lekker met 80 er overheen boemelen.
[..]
Jij bent iemand die ik dan vervloek en met gemak rechts voorbij vlieg!
Jajaja je hebt ook wel een klein beetje gelijk enzo.quote:Op maandag 10 september 2012 14:51 schreef Mikkie het volgende:
Oh, die had ik niet gezien .
Maar dan nog. Ik kom vaker van die mensen tegen. Die denken, ik rij 140 dus er komt toch niemand voorbij, blijf lekker links hangen. En dan heb je toevallig haast en letten zij even niet op, en moet je vervolgens als je harder rijdt alsnog in de remmen omdat hij zinloos links hangt. Gewoon naar rechts, die baan is toch niet besmettelijk? Sowieso is dat ook gewoon conform de regels en geef je het goede voorbeeld aan iedereen die je voorbij rijdt.
Nijmegen sowieso, 1 keer geweest met de taxi, Van de 5 verkeerslichten ofzo die ik tegenkwam met verkeer, reden er bij 3 mensen door rood, en zelfs zo dat er ook nog 1 bijna ongeluk was(scheelde echt heel weinig)..quote:Op maandag 10 september 2012 14:29 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nijmegen is wat auto's betreft een kutstad ja. Verkeer is ruk geregeld, alles om de auto te ontmoedigen, veel opstoppingen etc.
Die flitspalen vind ik niet zo erg, die weet ik perfect te staan dus daar plank ik wel tussendoor of omheen. Genoeg trucjes om niet geflitst te worden . Die mobiele controles die ze ook als een halve razzia uitvoeren, daar word ik achterlijk van
Jij bent dus mijn irritatiequote:Op maandag 10 september 2012 14:24 schreef H-D het volgende:
[..]
Tja als het druk is en er duidelijk mensen harder gaan dan altijd wel. Maar soms als het rustiger is en ik duidelijk harder rij dan alles in de buurt ga ik ook niet altijd terug naar rechts.
Dat hebben wij hier ook. Een 70-weg en die geeft precies aan welke snelheid je moet rijden.quote:Op maandag 10 september 2012 14:01 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jep. Dat principe van de groene golf is hier verboden geloof ik. Je red dat alleen als je overal 70-80 rijdt. Als het rustig is doe ik dat dus ook .
Was laatst ideaal, was ergens in Brabant, reed ik een stuk provinciaal en daar stond precies aangegeven bij welke snelheid je een groene golf had. Daar reed ik dus 70 op de CC en kon ik overal perfect doorheen rollen .
Waarschijnlijk niet want als ik je zie aankomen ga ik heus wel op tijd voor je aan de kant hrquote:Op maandag 10 september 2012 16:45 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Jij bent dus mijn irritatie
[..]
Dat hebben wij hier ook. Een 70-weg en die geeft precies aan welke snelheid je moet rijden.
Fransen doen dat ook veel beter. Opletten en meedenken. Iig op de snelweg.quote:Op maandag 10 september 2012 21:04 schreef Mikkie het volgende:
Mja, misschien wel, misschien niet. Vaak genoeg van die koekenbakkers die net niet snel genoeg weg zijn waardoor je toch zeker weer 20 km/h moet afremmen.
Vandaag wel een mooie in Duitsland: in de verte twee vrachtwagens en een Renault Scenic erachter. Zat nog zeker 200m tussen hem en mij. Hij stond op 't punt om naar links te gaan, keek in z'n spiegel en remde bij om mij eerst voorbij te laten, kwam vlak na mij naar links. Heb 'm wel even bedankt in het voorbijgaan. Dat is het fijne aan die Duitsers: die kunnen nog wel opletten en meedenken.
Snelheidsverschil was ook wel fors: hij zat waarschijnlijk rond de 90 (hing achter de vrachtwagens) en ik kwam aanstuiven met bijna 220 . Ik zat al met m'n voet bij de rem om de boel dicht te remmen want een NL'er had 'm er geheid voor gegooid.
Fixedquote:Op maandag 10 september 2012 21:28 schreef Mikkie het volgende:
Wij denken inderdaad dat je vaak naar links gaat ja
Hij loopt top tegen de 220. Moest even gauw Duitsland in en weer terug dus had geen groot stuk snelweg, maar genoeg om even lekker door te knallen . Da's altijd echter maar kort, continu doe ik niet meer dan zo'n 190 constant. Puur om de motor niet tegen z'n top te jagen.
Dat klopt. Ideetje voor je volgende auto?quote:Op maandag 10 september 2012 21:42 schreef Mikkie het volgende:
Mja op zich wel, maar 220 als kruissnelheid is ook wel prima, maar dan moet je top wel weer een stukje hoger zijn wil je dat kunnen volhouden.
Ik hoef niet per se top van 250. Wel leuk natuurlijk 200+ pk is wel beetje een must ondertussen geworden idd.quote:Op maandag 10 september 2012 21:47 schreef Mikkie het volgende:
Daarom is het idee wel dat de volgende auto 200+pk heeft ja. En een top tegen de 250
Heb ik weer iets om naar uit te blijven kijken.
Ja dat is wel leuk natuurlijk. En het staat stoer in je specsquote:Op maandag 10 september 2012 22:00 schreef Mikkie het volgende:
Mja, die top van 250 maakt dat je comfy 220 kan cruisen op die enkele momenten dat je er ruimte voor hebt, dat is het gewoon. En ik moet nog steeds eens 250 rijden
Dat sowieso.. Rijden is tof..quote:Op maandag 10 september 2012 22:14 schreef H-D het volgende:
Elke keer als ik ga rijden is het ook weer leuk dus dan zit je goed
Rijden is idd heel leuk, maar heb nog nooit een auto gehad die me zoveel rijplezier gaf als dezequote:Op maandag 10 september 2012 22:25 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dat sowieso.. Rijden is tof..
Alleen mijn auto heeft een eigen willetje, was net even buiten en zag dat de kentekenverlichting aan was, terwijl de rest uit was..
Haha, tja, Spaans he..quote:Op maandag 10 september 2012 22:27 schreef H-D het volgende:
[..]
Rijden is idd heel leuk, maar heb nog nooit een auto gehad die me zoveel rijplezier gaf als deze
Huh? Hoe kan dat :S
Auto Emotion he mja is wel karakter he.quote:Op maandag 10 september 2012 22:47 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Haha, tja, Spaans he..
Even lichten aan/uit was trouwens voldoende om het op te lossen.
Vandaar mijn in mijn post. Vanmiddag moest mevrouw op een provinciale 5 km verder richting snelweg en daarom bleef ze maar links rijden. Dat soort figuren hebben het zelf niet eens in de gaten.quote:Op maandag 10 september 2012 21:14 schreef H-D het volgende:
[..]
Overivens ga ik ook heel vaak wel gewoon naar rechts hr niet dat jullie denken dat ik dat nooit doe
Pff, heb nog nooit harder als 170 gereden volgens mijquote:Op maandag 10 september 2012 21:49 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik hoef niet per se top van 250. Wel leuk natuurlijk 200+ pk is wel beetje een must ondertussen geworden idd.
Heb nu 226pk en top van 237 km/h en ben heel tevreden
Dat was ook gewoon de fabriekstop heb het nooit uitgeprobeerd nog hr kom nooit in dld eigenlijk.quote:Op maandag 10 september 2012 22:57 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Pff, heb nog nooit harder als 170 gereden volgens mij
Oh, ja maar dan nog zal jij wel sneller als dat hebben gereden.quote:Op maandag 10 september 2012 22:58 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat was ook gewoon de fabriekstop heb het nooit uitgeprobeerd nog hr kom nooit in dld eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |