Zet je vraag/vragen vast in dit topic als je er echt niet bij kunt zijn.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
domme, waarom zo vroegdan moet ik werken
ff morgen wat bellen als ik een dienst kan switchen, wil het eigenlijk niet missenquote:Op dinsdag 4 september 2012 22:20 schreef waspoedertje het volgende:
Dit kan of heel goed verlopen of helemaalmuit de hand
Ik wacht op de special hiervan
VVD campagneteam in Tha House! Mag toch hopen dat het voor geen enkele politicus die zich in de FOK! arena begeeft een thuiswedstrijd wordt. Ook al is het je favoriete partij, kritisch blijven moet altijd.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:38 schreef Zolder het volgende:
Zo, dus deze man denkt alleen maar aan zijn zoontje. Ik mag hem wel.
Zijn studie sociologie (pretstudie!) heeft hij in zeven jaar afgerond.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:09 schreef iFok. het volgende:
Beste heer Zijlstra, hoe lang heeft u over uw opleiding gedaan?
Wat maakt dit nou uit? Wil je nooit meer nieuwe wetten of regels invoeren omdat de oude anders waren? Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook zeer tegen de langstudeerboete, maar ik word hier altijd zo moe vanquote:Op woensdag 5 september 2012 02:22 schreef Xili0n het volgende:
- Waarom mocht jij wel zeven jaar over je studie doen?
Absoluut, maar het is meer om het hypocriete van de situatie aan te tonen. Uitgerekend hij (en overigens zo velen) hebben (veel) langer over hun studies gedaan. Er zijn legio studenten die door een legitieme reden (dat moet er wel bij vermeld worden) achterstand hebben, en die worden nu genaaid.quote:Op woensdag 5 september 2012 02:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat maakt dit nou uit? Wil je nooit meer nieuwe wetten of regels invoeren omdat de oude anders waren? Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook zeer tegen de langstudeerboete, maar ik word hier altijd zo moe vanJe betaalt nu toch ook geen vleestaks? Ondanks dat het er misschien ooit wel gaat komen? Hoe kon Zijlstra, Pechtold of Roemer weten dat dit ooit zou gebeuren? En dan nog, zelfs als ze dat wisten, ik neem aan dat iedereen het maximale uit de situatie op dat moment had gehaald.
Toen Zijlstra en Rutte klein waren betaalden ze ook minder accijns, daar moeten ze zich niet voor verantwoordenquote:Op woensdag 5 september 2012 02:49 schreef Xili0n het volgende:
[..]
Absoluut, maar het is meer om het hypocriete van de situatie aan te tonen. Uitgerekend hij (en overigens zo velen) hebben (veel) langer over hun studies gedaan. Er zijn legio studenten die door een legitieme reden (dat moet er wel bij vermeld worden) achterstand hebben, en die worden nu genaaid.
Danig genaaid dat er in mijn kennissenkring al mensen zijn die geen HBO studie aandurven omdat de langstudeerboete niet dragelijk zou zijn voor hun. Zij kiezen voor een MBO studie ("want die haal ik zeker") en gaan zich dan binnen een bedrijf opwerken... en dát mag aan de kaak gesteld worden.
Dat soort vragen heeft ie al honderden keren beantwoord. Je moet echt met iets beters komen.quote:Op woensdag 5 september 2012 03:00 schreef xminator het volgende:
Vraag:
Hoe denk je dat de studententijd van je zoon zal verlopen?
heb je daar de exacte bron voor?quote:Op woensdag 5 september 2012 02:57 schreef heloef het volgende:
Verrassenderwijs heb ik een vraag voor Zijlstra over de langstudeerboete.
[
Daarnaast de onduidelijkheid die er is, hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat ik enkele weken geleden in de krant kon lezen dat een meisje met een handicap die vertraging had opgelopen door die handicap een extra dikke rekening op de mat kon krijgen?
De meeste bachelorstudies aan de TU zijn prima in 4 jaar af te ronden, en dan kun je er zelfs een commisietje bij doen. Maar dan moet je afhankelijk van je kunnen er wel 25-40 uur p/w voor inzetten. Des te verwonderlijker is het dat er figuren zijn die meer dan 4 jaar over hun alfa/gamma bachelor doen. Dan ben je of aartslui of werkelijk nog te stom om te poepen. In dat opzicht ben ik het wel met je eens dat er voor betastudies een andere normering mag gelden, ook om kwaliteitsverlies te voorkomen (en het liefst terug te draaien want veel TU-opleidingen hebben hun curriculum al behoorlijk vereenvoudigd). Als Meneer Zijlstra hier commentaar op kan geven, graag!quote:Op woensdag 5 september 2012 09:43 schreef Henkerbedenker het volgende:
^ ik kan er niet bijzijn vrijdagochtend. Wel heb ik een serieuze vraag die tot op heden onbeantwoord is gebleven. Jawel, mbt tot langstudeerboete,maar niet zozeer om het geld.
Meneer Zijlstra, u stelt voor de kenniseconomie te vergroten. Of dat nuttig is door een boete in te stellen betwijfel ik, maar ala. Mijn vraag: Ik doe zelf een harde beta-studie, welke 10 jaar geleden bij de invoering van het Bachelor-Master systeem van 4 jaar bachelor naar 3 jaar bachelor ging, zogenaamd om kwalitatieve redenen. Nu krijgen wij weer een boete op ons hoofd bij langstuderen. Betastudies zijn niet gemakkelijk. Ik heb toevallig de cijfers van mijn faculteit (TU Delft, Werktuigbouwkunde) beschikbaar, en slechts 20% haalt het bachelor in 4 jaar. En de rest is echt niet alleen de luie zuipende student, het niveauverschil met bijvoorbeeld een studie WO psychologie (mijn vriendin doet dat) is...op zijn zachtst gezegd groot.
Lang verhaal. Vraag: Hoe kan het dat betastudies op dezelfde moeilijkheidsgraad gewaardeerd worden als alfa/gamma studies? En niet aankomen met gelijke monniken, gelijke kappen, het is puur administratief een wijziging...
Een boete lijdt alleen tot kwaliteitsverlies (dit jaar al, tentamens die bijvoorbeeld opeens meerkeuze worden en zonder te leren te doen zijn...een pilot voor volgend jaar!).
Aan de andere kant, ik ben bijna klaar met mijn bachelor, 4 jaar heb ik er nu opzitten, en mag lekker 6 maanden boete betalen omdat ik nog 2x een 5.5 (5.8 is pas voldoende) open heb staanMijn papiertje wordt wel meer waard, want wie gaat er nu nog beta studeren buiten de corpsballen met rijke pappas, met zulke maatregelen
quote:Op woensdag 5 september 2012 11:10 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik wil 'm eigenlijk alleen de huid vol schelden.
Hij is (/was) dan ook geen minister.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:29 schreef UltraR het volgende:
Voor meerderen hier: het is nog altijd 'u' tegen een minister, demissionair of niet.
Mee eens. Met moeite. Maar dat is vanwege de gehele politiek, en dat kunnen (en moeten) we niet afreageren op één man.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:43 schreef Greys het volgende:
Maar enig fatsoen is wel gewenst hoor. Of je hem wel of geen 'u' noemt moet je zelf weten.
Echter, zoals in de OP staat, het is moedig van de politici om zich live op FOK! aan jullie vragen 'bloot te stellen', heb daar ook enig respect voor. Het is vrij simpel, pittige kritiek is meer dan prima en uiteraard gewoon gewenst, simpel gebash is not done.
Ongelijkheid is er altijd al geweest. Mijn studie was zes jaar en qua prestatiebeurs maakte het niet uit of de studie 4 of 6 jaar was, je moest het binnen 10 jaar afmaken. Dus bij vier jarige studies kun je dus 2,5 x de hele studie doen en bij de andere 1,66 x.quote:Op woensdag 5 september 2012 09:43 schreef Henkerbedenker het volgende:
^ ik kan er niet bijzijn vrijdagochtend. Wel heb ik een serieuze vraag die tot op heden onbeantwoord is gebleven. Jawel, mbt tot langstudeerboete,maar niet zozeer om het geld.
Meneer Zijlstra, u stelt voor de kenniseconomie te vergroten. Of dat nuttig is door een boete in te stellen betwijfel ik, maar ala. Mijn vraag: Ik doe zelf een harde beta-studie, welke 10 jaar geleden bij de invoering van het Bachelor-Master systeem van 4 jaar bachelor naar 3 jaar bachelor ging, zogenaamd om kwalitatieve redenen. Nu krijgen wij weer een boete op ons hoofd bij langstuderen. Betastudies zijn niet gemakkelijk. Ik heb toevallig de cijfers van mijn faculteit (TU Delft, Werktuigbouwkunde) beschikbaar, en slechts 20% haalt het bachelor in 4 jaar. En de rest is echt niet alleen de luie zuipende student, het niveauverschil met bijvoorbeeld een studie WO psychologie (mijn vriendin doet dat) is...op zijn zachtst gezegd groot.
Lang verhaal. Vraag: Hoe kan het dat betastudies op dezelfde moeilijkheidsgraad gewaardeerd worden als alfa/gamma studies? En niet aankomen met gelijke monniken, gelijke kappen, het is puur administratief een wijziging...
Een boete lijdt alleen tot kwaliteitsverlies (dit jaar al, tentamens die bijvoorbeeld opeens meerkeuze worden en zonder te leren te doen zijn...een pilot voor volgend jaar!).
Aan de andere kant, ik ben bijna klaar met mijn bachelor, 4 jaar heb ik er nu opzitten, en mag lekker 6 maanden boete betalen omdat ik nog 2x een 5.5 (5.8 is pas voldoende) open heb staanMijn papiertje wordt wel meer waard, want wie gaat er nu nog beta studeren buiten de corpsballen met rijke pappas, met zulke maatregelen
het is zelfs ergerquote:Op woensdag 5 september 2012 17:22 schreef Roces18 het volgende:
waarom verander je de spelregels terwijl de wedstrijd al in volle gang is?
das toch niet leuk
nu het woord aan meneer de voorzitter
quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:20 schreef swarmahoer het volgende:
ik ben benieuwd hoe de vvd aan de ene kant kan zeggen dat er niets aan de HRA gedaan kan worden omdat het niet eerlijk is voor spelers het spel halverwege te veranderen,
en aan de andere kant doodleuk de langstudeerboete met terugwerkende kracht in durft te voeren, dit is precies hetzelfde
Hij heeft buiten het ministerie (en kabinet) dezelfde status als een minister.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:40 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Hij is (/was) dan ook geen minister.
"Het is recessie en iedereen moet wat bijdragen om gezamenlijk uit de recessie te komen. Studenten worden naar verhouding nog het minst hard getroffen".quote:Op woensdag 5 september 2012 17:49 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Vraag hem maar waarom ik dit jaar voor het 5e jaar op de nullijn zit!![]()
Haha, dit is gewoon om te huilen.quote:Op woensdag 5 september 2012 00:44 schreef Levolution het volgende:
[..]
Zijn studie sociologie (pretstudie!) heeft hij in zeven jaar afgerond.
Ik heb er ook 7 jaar over gedaan, 1 jaar op eigen kosten, toen kon en mocht dat gewoon hoor, niets mis meequote:
Check, ik leid het gesprek, drs. in biofarmaceutische wetenschappen (LUMC) en Dr. in klinische farmacologie (Erasmus), maar denk niet dat het zo erg van belang zal zijnquote:Op woensdag 5 september 2012 18:44 schreef Kenju het volgende:
Heeft de gespreksleider van FOK ook een degelijke opleiding gedaan? Ik vind dat wel een voorwaarde om de vragen goed te begrijpen. Niet dat ze zo moeilijk zijn, maar iemand die zelf gestudeerd heeft, snapt beter hoe het op die instituten werkt en hoe de nuances en mogelijkheden precies liggen.
In deze campagneperiode zitten de agenda's overvol. Dit was inderdaad het enige uur waarop dit nog konquote:Op woensdag 5 september 2012 20:03 schreef iFok. het volgende:
Wat een klote tijdstip eigenlijk, heeft hij hier zelf voor gekozen?
quote:Op woensdag 5 september 2012 12:43 schreef Greys het volgende:
Echter, zoals in de OP staat, het is moedig van de politici om zich live op FOK! aan jullie vragen 'bloot te stellen', heb daar ook enig respect voor.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:43 schreef Greys het volgende:
Maar enig fatsoen is wel gewenst hoor. Of je hem wel of geen 'u' noemt moet je zelf weten.
Echter, zoals in de OP staat, het is moedig van de politici om zich live op FOK! aan jullie vragen 'bloot te stellen', heb daar ook enig respect voor. Het is vrij simpel, pittige kritiek is meer dan prima en uiteraard gewoon gewenst, simpel gebash is not done.
Alsof een chatsessie op FOK! ook maar enig invloed op het beleid zou hebben gehad. Ik vind het best moedig van hem dat hij hier in debat wil gaan met de FOK!ertjes en direct antwoord zal geven op allerlei uiteenlopende ad hoc vragen. Dat is helemaal niet zo eenvoudig. Het lijntje naar de wat serieuzere journalistiek is ook nog eens vrij kort op het internet.quote:Op donderdag 6 september 2012 00:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vind het helemaal niet zo moedig dat ie nu 1 uurtje hier wat gaat babbelen. De Langstudeerboete is al ingevoerd, hij is demissionair en heeft helemaal niets te melden of te verliezen.
Hij was echt moedig geweest als ie voor de invoering hier was gaan chatten
Als je als politicus op straat met mensen praat, moeten die mensen het vooral van hun parate kennis hebben. Op internet is dat anders. Je kunt je vragen goed voorbereiden en zodanig stellen/framen dat je de ander in een lastig parket brengt. Bovendien kun je met een eenvoudige google search even wat informatie ophalen en in de discussie gooien, waarna de ander voor het blok staat om er direct wat van te zeggen. De staatssecretaris heeft niet de tijd die de FOK!ertjes hebben om te gaan investigooglen, hij is aangewezen op zijn parate/dossierkennis (misschien dat hij een fractiemedewerker paraat heeft staan om het antwoord op enkele vragen op te zoeken, of misschien heeft een fractiemedewerker vanavond alle hier gestelde vragen al voorgescand en een antwoord voorbereid, dat zou kunnen natuurlijk).quote:Op donderdag 6 september 2012 00:41 schreef Levolution het volgende:
Een politicus die communiceert met het volk dat hij vertegenwoordigt, is niet moedig. Dat hoort zo. Desalniettemin horen we het uiteraard fatsoenlijk te houden.
Eens. Maar dan wel met de kanttekening dat de politici hier in discussie gaan met grotendeels anonieme users, die gemakkelijker iets roepen dan dat ze dat irl persoonlijk tegen die politicus zouden doen. Of net ff op een andere toon. Dat is tòch anders, vind ik . En vooral daarvoor heb ik best respectquote:Op donderdag 6 september 2012 00:41 schreef Levolution het volgende:
Een politicus die communiceert met het volk dat hij vertegenwoordigt, is niet moedig. Dat hoort zo. Desalniettemin horen we het uiteraard fatsoenlijk te houden.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik wil dit wel eens goed en eerlijk uitgelegd zien worden. Ettelijk veel voorlichtingen over studiefinanciering, lenen, collegegeld en dergelijke bijgewoond op de middelbare school. Bij twijfel van m'n eerste studie me weer goed verdiept in wat de financiële gevolgen gaan zijn bij het maken van een switch en nu krijg ik zomaar 3000 euro extra op m'n bordjequote:Op woensdag 5 september 2012 17:22 schreef Roces18 het volgende:
waarom verander je de spelregels terwijl de wedstrijd al in volle gang is?
das toch niet leuk
nu het woord aan meneer de voorzitter
Dat heeft ie toch allemaal tig keer uitgelegd in de 2e kamer en in de 1e kamer. Jullie doen allemaal alsof de discussie over Langstuderen nog bezig is. Die is al lang geleden afgerond, nu erover discussieren heeft geen enkele zin meer!quote:Op donderdag 6 september 2012 01:03 schreef CindieY het volgende:
[..]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik wil dit wel eens goed en eerlijk uitgelegd zien worden.
"Wat bijdragen" is prima, maar met een inflatie van 3% per jaar ben ik er dus eigenlijk 15% op achteruit gegaan...quote:Op woensdag 5 september 2012 18:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
"Het is recessie en iedereen moet wat bijdragen om gezamenlijk uit de recessie te komen. Studenten worden naar verhouding nog het minst hard getroffen".
Als staatssecretaris was hij toch een van die adviseurs?quote:Op donderdag 6 september 2012 08:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat heeft ie toch allemaal tig keer uitgelegd in de 2e kamer en in de 1e kamer. Jullie doen allemaal alsof de discussie over Langstuderen nog bezig is. Die is al lang geleden afgerond, nu erover discussieren heeft geen enkele zin meer!
(en dus is het niet moedig dat ie nu pas wat gaat babbelen met allerlei adviseurs erbij, die wss het werk voor hem doen)
hier is anders nog geen antwoord op gegeven;quote:Op donderdag 6 september 2012 08:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat heeft ie toch allemaal tig keer uitgelegd in de 2e kamer en in de 1e kamer. Jullie doen allemaal alsof de discussie over Langstuderen nog bezig is. Die is al lang geleden afgerond, nu erover discussieren heeft geen enkele zin meer!
(en dus is het niet moedig dat ie nu pas wat gaat babbelen met allerlei adviseurs erbij, die wss het werk voor hem doen)
quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:20 schreef swarmahoer het volgende:
ik ben benieuwd hoe de vvd aan de ene kant kan zeggen dat er niets aan de HRA gedaan kan worden omdat het niet eerlijk is voor spelers het spel halverwege te veranderen,
en aan de andere kant doodleuk de langstudeerboete met terugwerkende kracht in durft te voeren, dit is precies hetzelfde
Volgens mij was het argument dat dit al jaren bekend was en mensen dit aan konden zien komen. Volgens mij is de werkelijke reden dat je het nu in moet voeren om nog te kunnen cashen als overheid. Hoor trouwens niets meer over het feit dat de universiteiten ook een boete krijgen. Eens kijken of dat het "slagings"percentage omhoog brengt.quote:Op donderdag 6 september 2012 12:15 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
hier is anders nog geen antwoord op gegeven;
[..]
quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:09 schreef iFok. het volgende:
Beste heer Zijlstra, hoe lang heeft u over uw opleiding gedaan?
7 jaar geloof ik, maar dat deed iedereen toen want het konquote:
Gewoon omdat het kon toch. Haha, is de vraag al gesteld waarom hij er zeven jaar over heeft gedaan. Ik hoop dat hij antwoord: gewoon, omdat het kon.quote:Op donderdag 6 september 2012 17:44 schreef Re het volgende:
[..]
7 jaar geloof ik, maar dat deed iedereen toen want het kon
Paar punten, gaan over in vragen voor Halbe. Ik heb aan de TU Delft gestudeerd, Technische Informatica, en ook daar hadden we in het eerste jaar een vak wat afgesloten werd met een multiple choice examen. Sterker nog de vragen werden zo weinig gevarieerd per jaar dat je gewoon de tentamens van voorgaande jaren uit je hoofd kon leren om een voldoende te halen. Het bijbehorende practicum werd zo slecht gemaakt dat er twee weken voor de deadline nog een extra college werd ingeruimd om mensen uit te leggen wat de bedoeling was. Uiteindelijk was dat niet genoeg want verscheidene mensen hebben toen een voldoende gekregen voor het practicum ondanks dat ze het niet afgemaakt hadden. Waaronder ik. Scheelde mij net de punten om in het eerste jaar 22 punten te halen en vrijstelling te krijgen voor mijn eerste jaar studiefinanciering. Een jaar later heb ik zelfs nog een voldoende gehaald voor een vak waar ik niet eens meer bij was op het eind, simpel weg om de reden dat ik er niets leerde. Ik was toegelaten, maar had te weinig kennis om echt iets toe te voegen aan het practicum. Het over nieuw doen met de juiste kennis had meer zin dus ik stopte, uiteindelijk kwam ik er maanden later achter dat ik toch een voldoende had gehad voor het vak.quote:Op woensdag 5 september 2012 09:43 schreef Henkerbedenker het volgende:
Begrijp ik goed dat u af wilt van Nederland 3, de jongerenzender van de NPO? En hoequote:Voor deze beperkte taak kan de publieke omroep toe met twee netten. Voorkomen moet worden dat de publieke omroep het gehele medialandschap te veel gaat domineren en verstoren. Dat gebeurt bijvoorbeeld al sterk op het internet. De VVD wil een beperkte rol van de publieke omroep op het internet.
"Ik kan hier helaas niet op prive-situaties ingaan, maar de lasten zijn goed mogelijk verdeeld. We moeten toch echt allemaal wat bijdragen om uit deze recessie te komen. Dat geldt ook voor studenten"quote:Op donderdag 6 september 2012 09:18 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
"Wat bijdragen" is prima, maar met een inflatie van 3% per jaar ben ik er dus eigenlijk 15% op achteruit gegaan...
Precies ditquote:Op vrijdag 7 september 2012 08:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
"Ik kan hier helaas niet op prive-situaties ingaan, maar de lasten zijn goed mogelijk verdeeld. We moeten toch echt allemaal wat bijdragen om uit deze recessie te komen. Dat geldt ook voor studenten"
En zo gaat het nog even door.
Wel handig zo vroeg op vrijdag na donderdagavond, dan zijn alle dronken luie langstudeerders natuurlijk nog aan het maffen op hun matras op de zolderkamer die ze zwart huren van Josefien en Jan-Hendrik in Oud-Zuidquote:Op vrijdag 7 september 2012 08:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vind het trouwens wel leuk en goed dat ze van Fok! dit voor ons geregeld hebben![]()
![]()
Hij doet er wel ongebruikelijk lang over om een vraag te beantwoorden. Jammer, want juist voor hem zijn er erg veel vragen.quote:
Ja ik vind het ook erg jammer. Je zou toch zeggen dat dat best wat sneller kan.quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:35 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Hij doet er wel ongebruikelijk lang over om een vraag te beantwoorden. Jammer, want juist voor hem zijn er erg veel vragen.
Dat is waar en hij zal ook wel niet echt ervaring op een forum hebben (denk ik).quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:42 schreef senesta het volgende:
Ik neem aan dat hij zijn best doen en hij krijgt ook behoorlijk wat vragen voor zijn kiezen nu
Veel van de vragen zijn dan ook meer beschuldigingen dan echte vragen. De mijne heeft hij wel naar tevredenheid beantwoord.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:09 schreef Levolution het volgende:
De vragen die hij wél beantwoordt, wimpelt hij af met drogredenen.
Haha dat was ik ook al aan het denkenquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:08 schreef Timwonnacott het volgende:
Die kans zit er dik in ja. Stiekem denk ik ook dat een paar vragen even worden opgezocht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |