Haha, dit is gewoon om te huilen.quote:Op woensdag 5 september 2012 00:44 schreef Levolution het volgende:
[..]
Zijn studie sociologie (pretstudie!) heeft hij in zeven jaar afgerond.
Ik heb er ook 7 jaar over gedaan, 1 jaar op eigen kosten, toen kon en mocht dat gewoon hoor, niets mis meequote:
Check, ik leid het gesprek, drs. in biofarmaceutische wetenschappen (LUMC) en Dr. in klinische farmacologie (Erasmus), maar denk niet dat het zo erg van belang zal zijnquote:Op woensdag 5 september 2012 18:44 schreef Kenju het volgende:
Heeft de gespreksleider van FOK ook een degelijke opleiding gedaan? Ik vind dat wel een voorwaarde om de vragen goed te begrijpen. Niet dat ze zo moeilijk zijn, maar iemand die zelf gestudeerd heeft, snapt beter hoe het op die instituten werkt en hoe de nuances en mogelijkheden precies liggen.
In deze campagneperiode zitten de agenda's overvol. Dit was inderdaad het enige uur waarop dit nog konquote:Op woensdag 5 september 2012 20:03 schreef iFok. het volgende:
Wat een klote tijdstip eigenlijk, heeft hij hier zelf voor gekozen?
quote:Op woensdag 5 september 2012 12:43 schreef Greys het volgende:
Echter, zoals in de OP staat, het is moedig van de politici om zich live op FOK! aan jullie vragen 'bloot te stellen', heb daar ook enig respect voor.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:43 schreef Greys het volgende:
Maar enig fatsoen is wel gewenst hoor. Of je hem wel of geen 'u' noemt moet je zelf weten.
Echter, zoals in de OP staat, het is moedig van de politici om zich live op FOK! aan jullie vragen 'bloot te stellen', heb daar ook enig respect voor. Het is vrij simpel, pittige kritiek is meer dan prima en uiteraard gewoon gewenst, simpel gebash is not done.
Alsof een chatsessie op FOK! ook maar enig invloed op het beleid zou hebben gehad. Ik vind het best moedig van hem dat hij hier in debat wil gaan met de FOK!ertjes en direct antwoord zal geven op allerlei uiteenlopende ad hoc vragen. Dat is helemaal niet zo eenvoudig. Het lijntje naar de wat serieuzere journalistiek is ook nog eens vrij kort op het internet.quote:Op donderdag 6 september 2012 00:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vind het helemaal niet zo moedig dat ie nu 1 uurtje hier wat gaat babbelen. De Langstudeerboete is al ingevoerd, hij is demissionair en heeft helemaal niets te melden of te verliezen.
Hij was echt moedig geweest als ie voor de invoering hier was gaan chatten
Als je als politicus op straat met mensen praat, moeten die mensen het vooral van hun parate kennis hebben. Op internet is dat anders. Je kunt je vragen goed voorbereiden en zodanig stellen/framen dat je de ander in een lastig parket brengt. Bovendien kun je met een eenvoudige google search even wat informatie ophalen en in de discussie gooien, waarna de ander voor het blok staat om er direct wat van te zeggen. De staatssecretaris heeft niet de tijd die de FOK!ertjes hebben om te gaan investigooglen, hij is aangewezen op zijn parate/dossierkennis (misschien dat hij een fractiemedewerker paraat heeft staan om het antwoord op enkele vragen op te zoeken, of misschien heeft een fractiemedewerker vanavond alle hier gestelde vragen al voorgescand en een antwoord voorbereid, dat zou kunnen natuurlijk).quote:Op donderdag 6 september 2012 00:41 schreef Levolution het volgende:
Een politicus die communiceert met het volk dat hij vertegenwoordigt, is niet moedig. Dat hoort zo. Desalniettemin horen we het uiteraard fatsoenlijk te houden.
Eens. Maar dan wel met de kanttekening dat de politici hier in discussie gaan met grotendeels anonieme users, die gemakkelijker iets roepen dan dat ze dat irl persoonlijk tegen die politicus zouden doen. Of net ff op een andere toon. Dat is tòch anders, vind ik . En vooral daarvoor heb ik best respectquote:Op donderdag 6 september 2012 00:41 schreef Levolution het volgende:
Een politicus die communiceert met het volk dat hij vertegenwoordigt, is niet moedig. Dat hoort zo. Desalniettemin horen we het uiteraard fatsoenlijk te houden.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik wil dit wel eens goed en eerlijk uitgelegd zien worden. Ettelijk veel voorlichtingen over studiefinanciering, lenen, collegegeld en dergelijke bijgewoond op de middelbare school. Bij twijfel van m'n eerste studie me weer goed verdiept in wat de financiële gevolgen gaan zijn bij het maken van een switch en nu krijg ik zomaar 3000 euro extra op m'n bordjequote:Op woensdag 5 september 2012 17:22 schreef Roces18 het volgende:
waarom verander je de spelregels terwijl de wedstrijd al in volle gang is?
das toch niet leuk
nu het woord aan meneer de voorzitter
Dat heeft ie toch allemaal tig keer uitgelegd in de 2e kamer en in de 1e kamer. Jullie doen allemaal alsof de discussie over Langstuderen nog bezig is. Die is al lang geleden afgerond, nu erover discussieren heeft geen enkele zin meer!quote:Op donderdag 6 september 2012 01:03 schreef CindieY het volgende:
[..]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik wil dit wel eens goed en eerlijk uitgelegd zien worden.
"Wat bijdragen" is prima, maar met een inflatie van 3% per jaar ben ik er dus eigenlijk 15% op achteruit gegaan...quote:Op woensdag 5 september 2012 18:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
"Het is recessie en iedereen moet wat bijdragen om gezamenlijk uit de recessie te komen. Studenten worden naar verhouding nog het minst hard getroffen".
Als staatssecretaris was hij toch een van die adviseurs?quote:Op donderdag 6 september 2012 08:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat heeft ie toch allemaal tig keer uitgelegd in de 2e kamer en in de 1e kamer. Jullie doen allemaal alsof de discussie over Langstuderen nog bezig is. Die is al lang geleden afgerond, nu erover discussieren heeft geen enkele zin meer!
(en dus is het niet moedig dat ie nu pas wat gaat babbelen met allerlei adviseurs erbij, die wss het werk voor hem doen)
hier is anders nog geen antwoord op gegeven;quote:Op donderdag 6 september 2012 08:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat heeft ie toch allemaal tig keer uitgelegd in de 2e kamer en in de 1e kamer. Jullie doen allemaal alsof de discussie over Langstuderen nog bezig is. Die is al lang geleden afgerond, nu erover discussieren heeft geen enkele zin meer!
(en dus is het niet moedig dat ie nu pas wat gaat babbelen met allerlei adviseurs erbij, die wss het werk voor hem doen)
quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:20 schreef swarmahoer het volgende:
ik ben benieuwd hoe de vvd aan de ene kant kan zeggen dat er niets aan de HRA gedaan kan worden omdat het niet eerlijk is voor spelers het spel halverwege te veranderen,
en aan de andere kant doodleuk de langstudeerboete met terugwerkende kracht in durft te voeren, dit is precies hetzelfde
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |