abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116429145
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 00:44 schreef Levolution het volgende:

[..]

Zijn studie sociologie (pretstudie!) heeft hij in zeven jaar afgerond.
Haha, dit is gewoon om te huilen.
  woensdag 5 september 2012 @ 18:17:41 #52
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116429248
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:14 schreef iFok. het volgende:

[..]

Haha, dit is gewoon om te huilen.
Ik heb er ook 7 jaar over gedaan, 1 jaar op eigen kosten, toen kon en mocht dat gewoon hoor, niets mis mee
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 5 september 2012 @ 18:19:55 #53
286575 Roces18
Chef de party
pi_116429330
wie vind je het lekkerst uit de tweede kamer? *)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_116430099
Heeft de gespreksleider van FOK ook een degelijke opleiding gedaan? Ik vind dat wel een voorwaarde om de vragen goed te begrijpen. Niet dat ze zo moeilijk zijn, maar iemand die zelf gestudeerd heeft, snapt beter hoe het op die instituten werkt en hoe de nuances en mogelijkheden precies liggen.

Mijn vragen:

1 - U zegt vaak dat het redelijk is om van studenten ook wat extra's te verwachten in deze moeilijke tijden. Maar 'wat extra's' betekent in dit geval gewoon 3000 euro extra. Is dat niet wat overdreven veel? En dat voor een groep die sowieso niet zoveel te besteden heeft in de regel?

2 - De langstudeerders hebben natuurlijk al een tijdje op de Universiteit of HBO rondgelopen. In veel gevallen hebben ze maar een beperkt aantal studiepunten over die ze moeten vervullen. In mijn geval ging het om slechts 12 studiepunten in mijn laatste jaar, 2 vakken. Hiervan betrof er één alleen het compleetmaken van het vak middels een practicum wat niet meer inhoud dan het volgen van 4 college's. Deze studenten volgen geen college's, maken amper gebruik van de faciliteiten, en kosten de overheid en het onderwijsinstituut dus weinig geld. Is het redelijk om deze studenten die 3000 euro extra te laten betalen? In mijn geval had het immers betekent dat ik voor die 4 college's, plus dat multipluchoice tentamen dat bedrag had moeten betalen, plus het reguliere collegegeld van 1767 Euro. Niet echt redelijk.

3- Is het redelijk om de harde knip tegelijkertijd in te laten gaan met de langstudeerboete? Op die manier kunnen studenten in veel gevallen nooit de schouders eronder zetten om alsnog alle vakken te kunnen doen. Immers, als je je these moet uitstellen tot het volgende jaar omdat je een vak mist, heb je sowieso dat extra jaar te pakken.

Sowieso zijn bepaalde vakken alleen maar te volgen als je een ander vak eerst hebt gehaald (verplichte of veronderstelde voorkennis). Eerder mag je niet beginnen. Die mensen zaten dus al vast aan de boete doordat ze eerst het eerste vak moesten doen dat misschien pas in het tweede semester wordt gegeven en het jaar erop het tweede vak, en het jaar daarop de thesis in het eerste semester weer. Met de harde knip wordt dat zelfs formeel vastgesteld. In bepaalde situaties zit je met een beetje pech aan tweemaal de afstudeerboete, als je dat eerste vak de eerste keer niet weet te halen.

Ik hoop verder niet dat Zijlstra met vergelijkingen uit het buitenland komt. Het goedkoper studeren in Nederland is juist een groot goed, net als onze zorgsysteem dat is. Beetje onzin om dat te gaan vergelijken met bepaalde andere landen waar het heel anders is.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  woensdag 5 september 2012 @ 18:53:11 #55
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116430421
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:44 schreef Kenju het volgende:
Heeft de gespreksleider van FOK ook een degelijke opleiding gedaan? Ik vind dat wel een voorwaarde om de vragen goed te begrijpen. Niet dat ze zo moeilijk zijn, maar iemand die zelf gestudeerd heeft, snapt beter hoe het op die instituten werkt en hoe de nuances en mogelijkheden precies liggen.
Check, ik leid het gesprek, drs. in biofarmaceutische wetenschappen (LUMC) en Dr. in klinische farmacologie (Erasmus), maar denk niet dat het zo erg van belang zal zijn :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_116432938
ik ga haar wat pittigee vragen toewerpen hoop dat ze er klaar voor is
Ne mutlu Türküm diyene
pi_116433023
Wat een klote tijdstip eigenlijk, heeft hij hier zelf voor gekozen?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 september 2012 @ 20:05:30 #58
163650 Greys
pi_116433097
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 20:03 schreef iFok. het volgende:
Wat een klote tijdstip eigenlijk, heeft hij hier zelf voor gekozen?
In deze campagneperiode zitten de agenda's overvol. Dit was inderdaad het enige uur waarop dit nog kon :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_116433412
Ik ga even broeden op een vraag, voor straks dat hele uur over de langstudeerboete gepraat wordt. :P
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_116435354
Geen vraag over het onderwijs maar een vraag over de zorg. Ik zou zijne excellentie de heer Zijlstra willen vragen wat de overwegingen van de VVD waren met betrekking tot de invoering van de proef met vrije marktwerking voor tandartstarieven.

Hoogleraren, patiëntenverenigingen en zorgverzekeraars hadden van tevoren veel kritiek op het voornemen van minister Schippers en naar nu blijkt was die kritiek terecht. De voorwaarden voor marktwerking in de tandartsenzorg waren namelijk helemaal niet aanwezig: 1) de dunne spoeling van tandartsopleidingen (numerus fixus), 2) de lage frequentie van tandartsbezoek wat resulteert in een verminderd prijsbewustzijn en 3) de aard van de gevraagde dienst: men wil bovenal goede zorg, geen goedkope zorg. Patienten bouwen liever een vertrouwensband op met hun tandarts dan dat ze elke keer de moeite nemen om te shoppen voor de beste deal.

Dit was allemaal bekend. Zo voorspelde hoogleraar gezondheidseconomie Wim Groot een prijsstijging van 6 procent en kreeg gelijk. Het lijkt er kortom sterk op dat deze proef een gevalletje ideologie is en er weinig tot geen wetenschap achter zit. Vandaar ook mijn vraag: wat heeft de VVD doen besluiten om de proef met vrije tandartstarieven van start te laten gaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Terecht op 05-09-2012 21:05:42 ]
pi_116437369
Staatssecretaris Zijlstra, hoe gaat u het rode gevaar waar uw collega en partijgenoot Rutte voor waarschuwde te lijf?

woensdag 5 september 2012 @ 22:26:47 #62
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_116440253
Dit gaat zo mooi worden _O_
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_116440595
Halbe die zijn heffing verdedigt... dit moet ik zien... of jeweetwel lezen.
“An interesting thing is a good thing.”
  woensdag 5 september 2012 @ 23:10:32 #64
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_116442443
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:43 schreef Greys het volgende:
Echter, zoals in de OP staat, het is moedig van de politici om zich live op FOK! aan jullie vragen 'bloot te stellen', heb daar ook enig respect voor.
_O- :D
pi_116443643
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:43 schreef Greys het volgende:
Maar enig fatsoen is wel gewenst hoor. Of je hem wel of geen 'u' noemt moet je zelf weten.
Echter, zoals in de OP staat, het is moedig van de politici om zich live op FOK! aan jullie vragen 'bloot te stellen', heb daar ook enig respect voor. Het is vrij simpel, pittige kritiek is meer dan prima en uiteraard gewoon gewenst, simpel gebash is not done.
Helemaal mee eens.

Bij Brinkman vond ik het gister soms net over de grens gaan.
  donderdag 6 september 2012 @ 00:03:33 #66
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_116444609
Ik vind het helemaal niet zo moedig dat ie nu 1 uurtje hier wat gaat babbelen. De Langstudeerboete is al ingevoerd, hij is demissionair en heeft helemaal niets te melden of te verliezen.
Hij was echt moedig geweest als ie voor de invoering hier was gaan chatten
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_116444991
quote:
2s.gif Op donderdag 6 september 2012 00:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vind het helemaal niet zo moedig dat ie nu 1 uurtje hier wat gaat babbelen. De Langstudeerboete is al ingevoerd, hij is demissionair en heeft helemaal niets te melden of te verliezen.
Hij was echt moedig geweest als ie voor de invoering hier was gaan chatten
Alsof een chatsessie op FOK! ook maar enig invloed op het beleid zou hebben gehad. Ik vind het best moedig van hem dat hij hier in debat wil gaan met de FOK!ertjes en direct antwoord zal geven op allerlei uiteenlopende ad hoc vragen. Dat is helemaal niet zo eenvoudig. Het lijntje naar de wat serieuzere journalistiek is ook nog eens vrij kort op het internet.
  donderdag 6 september 2012 @ 00:41:35 #68
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_116445983
Een politicus die communiceert met het volk dat hij vertegenwoordigt, is niet moedig. Dat hoort zo. Desalniettemin horen we het uiteraard fatsoenlijk te houden.
This isn't even my final form.
pi_116446178
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 00:41 schreef Levolution het volgende:
Een politicus die communiceert met het volk dat hij vertegenwoordigt, is niet moedig. Dat hoort zo. Desalniettemin horen we het uiteraard fatsoenlijk te houden.
Als je als politicus op straat met mensen praat, moeten die mensen het vooral van hun parate kennis hebben. Op internet is dat anders. Je kunt je vragen goed voorbereiden en zodanig stellen/framen dat je de ander in een lastig parket brengt. Bovendien kun je met een eenvoudige google search even wat informatie ophalen en in de discussie gooien, waarna de ander voor het blok staat om er direct wat van te zeggen. De staatssecretaris heeft niet de tijd die de FOK!ertjes hebben om te gaan investigooglen, hij is aangewezen op zijn parate/dossierkennis (misschien dat hij een fractiemedewerker paraat heeft staan om het antwoord op enkele vragen op te zoeken, of misschien heeft een fractiemedewerker vanavond alle hier gestelde vragen al voorgescand en een antwoord voorbereid, dat zou kunnen natuurlijk).

Daarnaast worden FOK!ertjes er niet op afgerekend als ze anoniem lukraak wat roepen, een staatssecretaris wel.

[ Bericht 10% gewijzigd door Terecht op 06-09-2012 01:01:38 ]
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 september 2012 @ 00:53:04 #70
163650 Greys
pi_116446334
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 00:41 schreef Levolution het volgende:
Eens. Maar dan wel met de kanttekening dat de politici hier in discussie gaan met grotendeels anonieme users, die gemakkelijker iets roepen dan dat ze dat irl persoonlijk tegen die politicus zouden doen. Of net ff op een andere toon. Dat is tòch anders, vind ik . En vooral daarvoor heb ik best respect :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_116446632
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:22 schreef Roces18 het volgende:
waarom verander je de spelregels terwijl de wedstrijd al in volle gang is?

das toch niet leuk :'(

nu het woord aan meneer de voorzitter
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik wil dit wel eens goed en eerlijk uitgelegd zien worden. Ettelijk veel voorlichtingen over studiefinanciering, lenen, collegegeld en dergelijke bijgewoond op de middelbare school. Bij twijfel van m'n eerste studie me weer goed verdiept in wat de financiële gevolgen gaan zijn bij het maken van een switch en nu krijg ik zomaar 3000 euro extra op m'n bordje -O- Een studieschuld had ik ingecalculeerd, ik wist dat ik voor m'n laatste jaren op lenen aangewezen zou zijn, maar dit vind ik nog steeds niet uit te leggen.

Daarnaast: ik vind de langstudeerboete een prima maatregel voor nieuwe gevallen, maar wordt het ook niet eens tijd om als politiek te gaan kijken naar voorlichtingen en het voorbereiden op een keuze maken voor het vervolgonderwijs? Dus zowel op de middelbare school, waar zoiets vaak bij het mentoruur in een paar uurtjes in de laatste (twee) jaar er door heen geramd wordt. En natuurlijk de voorlichtingen van hogescholen/universiteiten.

Ik ga nog even kijken of ik aanwezig kan zijn, maar dan liggen deze twee vragen alvast klaar, mocht ik er niet kunnen zijn.
I reject reality and substitute my own
  donderdag 6 september 2012 @ 08:34:33 #72
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_116449126
quote:
5s.gif Op donderdag 6 september 2012 01:03 schreef CindieY het volgende:

[..]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik wil dit wel eens goed en eerlijk uitgelegd zien worden.
Dat heeft ie toch allemaal tig keer uitgelegd in de 2e kamer en in de 1e kamer. Jullie doen allemaal alsof de discussie over Langstuderen nog bezig is. Die is al lang geleden afgerond, nu erover discussieren heeft geen enkele zin meer!

(en dus is het niet moedig dat ie nu pas wat gaat babbelen met allerlei adviseurs erbij, die wss het werk voor hem doen :P )
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  donderdag 6 september 2012 @ 09:18:52 #73
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_116450014
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:10 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

"Het is recessie en iedereen moet wat bijdragen om gezamenlijk uit de recessie te komen. Studenten worden naar verhouding nog het minst hard getroffen".
"Wat bijdragen" is prima, maar met een inflatie van 3% per jaar ben ik er dus eigenlijk 15% op achteruit gegaan... :{w
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_116451637
quote:
2s.gif Op donderdag 6 september 2012 08:34 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat heeft ie toch allemaal tig keer uitgelegd in de 2e kamer en in de 1e kamer. Jullie doen allemaal alsof de discussie over Langstuderen nog bezig is. Die is al lang geleden afgerond, nu erover discussieren heeft geen enkele zin meer!

(en dus is het niet moedig dat ie nu pas wat gaat babbelen met allerlei adviseurs erbij, die wss het werk voor hem doen :P )
Als staatssecretaris was hij toch een van die adviseurs?
“An interesting thing is a good thing.”
pi_116454723
quote:
2s.gif Op donderdag 6 september 2012 08:34 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

hier is anders nog geen antwoord op gegeven;

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 23:20 schreef swarmahoer het volgende:
ik ben benieuwd hoe de vvd aan de ene kant kan zeggen dat er niets aan de HRA gedaan kan worden omdat het niet eerlijk is voor spelers het spel halverwege te veranderen,

en aan de andere kant doodleuk de langstudeerboete met terugwerkende kracht in durft te voeren, dit is precies hetzelfde
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')